Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.042

2006
‎Kataluniar testuinguruan soziolinguistika gehienbat Filologia titulazioarekin lotzen da, baina euskal testuinguruan baita, eta agian gehiago, Soziologia titulazioarekin ere. c) Erdi-antzekoa eta erdi-ezberdina da derrigorrezko bigarren hezkuntzan soziolinguistikaren irakasgaia sartzea: kataluniar te jadanik hasita daude, eta euskal te eztabaida behintzat jadanik irekia dago, dikatzen ari den euskal kurrikulumaren barruan sartuz. Gure testuinguruan beti zaigu interesgarria kataluniar testuinguruan gauzak nola ematen eta bilakatzen diren ikustea; baita zenbakiaren aztergai honekiko ere.
‎Gurean atalean dugun artikulua: Euskararen normalizazioa testuinguru askotarikoan izenekoa, gaur egun nahiko modu berrian eta larrian bizitzen ari garen etorkinen fenomenoari buruz mintzatzen da. Atal hauek bereizten dira:
‎Euskal Herrian gaudela esatean batzuekEuskalAutonomi Elkarteaz ari garela pentsa dezakete, bainaE uskararen Herrian gaudela esatean edonork ulertzen du zertaz ari garen. Hizkuntzek mugak jartzen dituzte, zentzu hertsian esanahia (esangura) mugatu egiten baitute, edo beste ikuspegitik, zehaztu ere.
‎Euskal Herrian gaudela esatean batzuekEuskalAutonomi Elkarteaz ari garela pentsa dezakete, bainaE uskararen Herrian gaudela esatean edonork ulertzen du zertaz ari garen . Hizkuntzek mugak jartzen dituzte, zentzu hertsian esanahia (esangura) mugatu egiten baitute, edo beste ikuspegitik, zehaztu ere.
‎J.I. Ruiz de Olabuenaga soziologoak (1983anMapaSociolingü�-stico Vasco), euskara nekazal eta arrantzale giroko gertaera bezala definitu zuen. Harez geroztik, euskararen berreskurapenaren bidez euskara udalerri eta hiri handietara zabaltzen ari da bere eragina. Haatik ezin esan daiteke euskara egun kaletarren hizkuntza denik.
‎adina. Printzipioz denboran zehar hiztun taldea zahartzeak, hizkuntzaren atzerapausoa adieraziko luke, gaztetzen den hiztun taldeak, berriz, hizkuntza berreskuratzen ari den seinaletzat hartzen dugu.
‎" Horrelako irakurketa egiterakoan belaunaldi edo mordo desberdinen arteko erkaketak egiten ari gara . Adin talde edo mordo bakoitzaren azterketari lotuz gero gauzak bestelakoak izan daitezke"
‎Hala ere horrelako irakurketa egiterakoan belaunaldi edo mordo ezberdinen arteko erkaketak egiten ari gara . Adin talde edo mordo bakoitzaren azterketari lotuz gero gauzak bestelakoak izan daitezke.
‎Nolanahi ere euskaldunen gehiengoa kasu guztietan. Eskuin aldeko zutabeetan, aztertzen ari garen tarteetako irabazi/ galerak agertzen dira; 81 -86 epealdian, galdutako euskaldunak, adin tarte zaharrenetan ematen dira, 50 -54 urteetatikaurrera, 2.587 hiztun, eta multzo horrekiko erlatiboki kopuru txikia da eta, hiztun galerak zio naturalak (heriotzak,...) eragindakoak direla pentsatzera eramanez. Epealdi bereani rabazitakoak -22.551 hiztun-, ostera, guztiak helduak izanik ezin pentsa daiteke berezkoak direnik, horiek, duda izpirik gabeeuskaldun ikasiak dira, euskaldun berriak alegia.
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena taldelan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean. Deustuko Unibertsitatean soziolinguistika arloa indartzeko gabezi garrantzitsu hau gainditzen saiatu beharko genuke.
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena taldelan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean. Deustuko Unibertsitatean soziolinguistika arloa indartzeko gabezi garrantzitsu hau gainditzen saiatu beharko genuke.
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena talde-lan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean. Deustuko Unibertsitatean soziolinguistika arloa indartzeko gabezi garrantzitsu hau gainditzen saiatu beharko genuke.
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena talde-lan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean. Deustuko Unibertsitatean soziolinguistika arloa indartzeko gabezi garrantzitsu hau gainditzen saiatu beharko genuke.
‎Literatura anglosajoiak, corpus planning konzeptua baliatzen du hizkuntza beraren antolaketaz ari delarik eta status plan nozioa erabiltzen du esku-hartzeak hizkuntzaren estatusa hunkitzen duelarik. Bereizketa horretatik habiatuz eta itxura zein eginbeharra zehaztuz, Haugen-ek honako modeloa aurkezten du:
‎Euskal Bildumak 50.000 liburu eta 1.500 aldizkari ditu. Mintegiko irakasleak eta ikerlariak honako gai hauen inguruko lanak ari dira argitaratzen: antropologia, historia, emakumearen eta kulturaren inguruko ikerketak, literatura, bibliografia eta lexikografia.
2007
‎Sektore moduan, inoiz baino batuago gaudela begi-bistakoa da; sakabanaketa historiko horien gainditze bidean jarri gara, eta ahalegin handiak egiten ari gara sektoretik estrategia bateratuak planteatzeko eta gure lanean eraginkorragoak izateko.
‎Era berean, sektorea inoiz baino sendoago dago bere oinarrietan. Nora joan nahi duen eta nondik joan nahi duen inoiz baino argiago dauka, eta gainera, inoiz baino profesionalagoak gara mundu honetan ari garenok . Asko kostata lortu ditugu nolabaiteko baldintza minimoak profesionaltasunera salto egiteko, eta horrek arrisku batzuk ekar baditzake ere, duda barik, hainbat abantaila dakartza:
‎Erabilera euskara ez galtzeko behar dugun gauza bat da. Euskara ikastea konpromiso pertsonala ere baden neurrian, egiten ari garen esfortzu guztiak erabilgarritasun konkretu batera eramaten ez bagaitu, onerako baino frustraziorako eta denbora galtzearen sentipenerako bide ere izan daitekeelako.
‎Eskola eskaintzak demanda berriari erantzun behar zion; irakasle eta ikasgela gehiago behar ziren. Hasten ari zen dimentsio honek, ordura arte zeregin horretan arituak ziren taldeen estrukturen ahalmena gainditu zuen, demanda berri horri nekez erantzungo zion era egokian ordura arteko helduen euskara irakaskuntza sakabanatuak. Batasun maila bat atxiki beharra zegoen, eta ikuspegi berriak ere beharrezkoak ziren; nazio ikuspegia, herri mugimendu izaera, koordinazio beharra...
‎Sarri askotan gertatzen zaigu langintza honetan ari garenoi edozein lekura joan eta zenbat langile garen, zenbat ikasle ditugun, zenbat eta nolako egoitzetan ari garen eta horrelako hamaika galdera erantzun behar izatea: izan ere, gure ikasguneetatik milaka eta milaka ikasle pasatu badira ere, ezjakintasun handia dago gure jardueraren inguruan.
‎Sarri askotan gertatzen zaigu langintza honetan ari garenoi edozein lekura joan eta zenbat langile garen, zenbat ikasle ditugun, zenbat eta nolako egoitzetan ari garen eta horrelako hamaika galdera erantzun behar izatea: izan ere, gure ikasguneetatik milaka eta milaka ikasle pasatu badira ere, ezjakintasun handia dago gure jardueraren inguruan.
‎Gure eginkizun nagusia helduen euskalduntze eta alfabetatzea da. Orotara, 64 euskaltegi homologatu ari gara lanean EAEn, baina gure eragin esparrua ehunka herri eta auzotara heltzen da. 1.000tik gora irakaslek osatzen dugu Helduen Euskalduntze eta Alfabetatzearen Sektorea, guztiak HABEk homologatuak.
‎Gure eginkizun nagusia helduen euskalduntze eta alfabetatzea da. Orotara, 64 euskaltegi homologatu ari gara lanean EAEn, baina gure eragin esparrua ehunka herri eta auzotara heltzen da. 1.000tik gora irakaslek osatzen dugu Helduen Euskalduntze eta Alfabetatzearen Sektorea, guztiak HABEk homologatuak.
‎• Euskararen dibulgazio kanpainak sustatuz, hiztun hartzaile izatera animatu —elkarrizketa erraz bati erantzuteko gai izatea, nahiz eta aurrera jo ahala" barkatu, erdaraz mesedez, ikasten ari naiz " esan behar— Kanpaina hauek komunikabide publiko guztietan (eta, ahal den neurrian, pribatuetan) egingo lirateke helburu bikoitzarekin: bata, euskaraz zuzentzen bazaizkizu, beldurra galtzea; bestea, euskara ikastea guztiz lorgarria dela aldarrikatzea, ia ezinezko delako ustea gainditzen laguntzeko.
‎Etengabeko prestakuntza, eskaintza berriei erantzuteko prestatu beharra, kalitatea, eguneratzea, oso hitz ezagunak bihurtzen ari dira euskaltegietan. Zerbait mugitzen ari den seinale da hori nire ustez.
‎Etengabeko prestakuntza, eskaintza berriei erantzuteko prestatu beharra, kalitatea, eguneratzea, oso hitz ezagunak bihurtzen ari dira euskaltegietan. Zerbait mugitzen ari den seinale da hori nire ustez. Horren aurrean hona hemen etorkizunari begira zelan ikusten dudan kudeaketa alorrean paradigma aldaketa.
‎Izan ere, lehiakideak garela ahaztu gabe, komunean ditugun beharrak identifikatu behar ditugu eta horiei erantzuna emateko lankidetza bideak jorratu behar ditugu. Nabarmena da azken urteotan euskaltegiok elkarlanean egindako lana fruituak ematen ari dela , hor dago Kultura Sailarekin izandako negoziazioen emaitza ona. Dena dela, atzera begiratzeak ematen duen poza alde batera utzi gabe, ezin dugu ahaztu oraindik ere lan handia dagoela egiteko HEA guztiz normalizatutako arloa izatera hel dadin:
‎• Ikasle kopuruetatik, ikasle euskaldunduetara; emaitzetaz hitz egiten ari naiz , argi eta garbi. Euskaltegietatik igaro diren ikasleak milaka dira, horietatik askok EGA atera arte ibili dira euskaltegian, beste asko, erdi bidean geratu dira baina euskaraz bizitzeko adina ikasi dute.
‎Nabarmena da azken urteotan euskaltegiok elkarlanean egindako lana fruituak ematen ari dela , hor dago Kultura Sailarekin izandako negoziazioen emaitza ona. Dena dela, atzera begiratzeak ematen duen poza alde batera utzi gabe, ezin dugu ahaztu oraindik ere lan handia dagoela egiteko HEA guztiz normalizatutako arloa izatera hel dadin:
‎2003az geroztik, helduen alfabetatze eta euskalduntzerako ikastetxeez ari garelarik , euskaltegiak ez ezik, euskaltegiak eta autoikaskuntzarako zentroak aipatu behar dira. Azken hauek, euskaltegi izan gabe, beste hizkuntza batzuk irakasteaz gain, autoikaskuntzarako sistema bitartez euskara ere irakasten duten zentroak dira.
‎Ikusten denez, euskaltegien mundura datorren ikasleriaren erdia pasa, oraindik ere, euskalduntzearen hastapenetan ari da .
‎Dena dela joerak ere aldatzen ari dira jendartea aldatzen ari den moduan. Gero eta mugikortasunerako joera gehiago dugu eta pixkanaka egia da zenbait eremutan euskaltegi handiak dauden guneetara hurbildu nahi duen jendea ere ugari dela.
‎Dena dela joerak ere aldatzen ari dira jendartea aldatzen ari den moduan. Gero eta mugikortasunerako joera gehiago dugu eta pixkanaka egia da zenbait eremutan euskaltegi handiak dauden guneetara hurbildu nahi duen jendea ere ugari dela.
‎Datu orokorrei begiratzen badiegu, nabarmena eta kezkatzekoa da euskara ikasten duten ikasleen kopuruaren bilakaera Nafarroan. Bai administrazioak zuzenean kudeatzen dituen euskaltegietan bai herri erakundeetako euskaltegietan urteak dira pixkanaka-pixkanaka ikasle galera gelditu ezinik ari garela .
‎Ikus ditzagun ondoko taulan aipatzen ari garen bilakaera datuok:
‎Azken bost urteetan jaitsiera pixkanaka gertatzen ari bada ere aipagarria da 1998ko urrian 1600 ikaslek eman zutela izena geurean eta, orain, urte guztiko datuak kontuan izanda ere, ez gara kopuru horietara ailegatzen.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara ) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Datuek erakusten ahal diguten beste alde bat hiriburuen eta eskualdeen arteko proportzioa da. Lehen geure ikasleen erdia eskualdeetan ari zen eta beste erdia hiriburuan eta inguruko herri koxkorretan. Egun gauzak bestelakotzen ari dira.
‎Lehen geure ikasleen erdia eskualdeetan ari zen eta beste erdia hiriburuan eta inguruko herri koxkorretan. Egun gauzak bestelakotzen ari dira . Iruñerriko kopuruak mantentzeko joera erakusten badute ere, eskualdeetan da hain zuzen ere ikasle kopuru galerarik handiena gertatzen ari dena.
‎Egun gauzak bestelakotzen ari dira. Iruñerriko kopuruak mantentzeko joera erakusten badute ere, eskualdeetan da hain zuzen ere ikasle kopuru galerarik handiena gertatzen ari dena . Berriz ere eremu ez-euskaldunean kokatutako euskaltegien egoera zaila adierazi nahi nuke.
‎Hasiera batean euskaltegien eskaintza ohiko alfabetatze eskolek osatu izan dute. Ohiko eskaintzaz ari garela , ohiko ikastaldean emandako eskolez osatutako taldeez mintzo gara. Batere euskararik ez dakienetik hasi eta ikas-prozesuan EGA agiria lortuz edo gaitasun komunikatibo osoak eskuratzeko eskaintzaz.
‎Dena dela normalizazio proiektuak garatzen ere hasi gara eta zentzu honetan Burlatako Euskal Herria Peñan garatzen ari garen hizkuntzaren normalkuntza plana aipatu gabe ezin utzi, aisia eta euskara lotzeko beste modu berri bat garatzen ari baikara bertan.
‎Dena dela normalizazio proiektuak garatzen ere hasi gara eta zentzu honetan Burlatako Euskal Herria Peñan garatzen ari garen hizkuntzaren normalkuntza plana aipatu gabe ezin utzi, aisia eta euskara lotzeko beste modu berri bat garatzen ari baikara bertan.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara ) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Datu honek argi erakusten du euskararen berreskurapenean helduen euskalduntze alfabetatzeak duen garrantzia hizkuntz normalizazioan. Azterketa hau 15 urtetik gorako Iruñerriko populazioaz ari da . Gogoratu behar Iruñerriaren gehiengoa eskualde mistoan dagoela.
‎Galdeari erantzuteko irakasle bat kontratatu dute eta AEKrekin ere hitzarmen bat izenpetu. Azkenik enpresa pribatuen alorrean ere eskaerak sortzen ari dira . Hona hemen 2006an ematen ziren taldeak:
‎Nire haurra euskara ikasten ari delako
‎Ipar Euskal Herrian helduen euskalduntze-alfabetatzea aipatzerakoan bi datu azpimarratu behar dira. Lehenik, herri ekimenaz ari gara oroz gainetik. Alabaina, orain arte esperientzia puntual eta isolatu batzuk kenduta, elkarteak dira helduei euskarazko kurtsoak proposatzen dizkieten bakarrak.
‎Salbuespen gisa aipa daitezke GRETA formakuntza organismoak eta Baionako komertzio Ganbarako hizkuntzen irakaskuntza zentroak (CEL) noizbait emandako ikastaro batzuk edota Departamenduko administrazioak bere langileentzat antolaturiko barne formakuntzak. Bigarrenik, AEKaz ari gara nagusiki, Iparraldean ikasturtean emandako ikasle orduen% 95 AEK-k emaiten baititu.
‎Lizentziadunak% 48,3tik% 57,2ra pasatu ziren bost ikasturteren epean. Asko dira" bigarren karrerak" ikasten ari direnak baita graduondoko ikasketa osagarriak burutzen ari direnak ere. Izan ere, gero eta zailagoa da aurkitzen irakasleren bat inoiz formazio etengabearen alorreko saioren bat edo beste burutu ez duena.
‎Lizentziadunak% 48,3tik% 57,2ra pasatu ziren bost ikasturteren epean. Asko dira" bigarren karrerak" ikasten ari direnak baita graduondoko ikasketa osagarriak burutzen ari direnak ere. Izan ere, gero eta zailagoa da aurkitzen irakasleren bat inoiz formazio etengabearen alorreko saioren bat edo beste burutu ez duena.
‎Gaur egun ikerketa-lerrotzat har genezakeen azterlan-bilduma gero eta naroagoa ari da osatzen gurean: motibazio eta jarrerei buruz ari gara.
‎Gaur egun ikerketa-lerrotzat har genezakeen azterlan-bilduma gero eta naroagoa ari da osatzen gurean: motibazio eta jarrerei buruz ari gara . Motibazioa da ezbairik gabe euskalduntze-alfabetatzean gairik ikertuenetakoa.
‎azterlan-bilduma sendo batek, ikerketa-lerro sendo batzuek, erabaki asko hartzen lagunduko ligukete. Baina, ikerketen alorra ahulune dugu oraindik, apurka-apurka indarra hartzen ari bada ere, gero ikusiko dugunez. Eta badaude ahulezia horretarako hainbat arrazoi.
‎azterlan-bilduma sendo batek, ikerketa-lerro sendo batzuek, erabaki asko hartzen lagunduko ligukete. Baina, ikerketen alorra ahulune dugu oraindik, apurka-apurka indarra hartzen ari bada ere, gero ikusiko dugunez. Eta badaude ahulezia horretarako hainbat arrazoi. nez, ikastaroak, hizkuntza eta kultur gaien ingurukoak baita noizbehinkako aldizkariren bat plazaratzea ere proposatu zuten.
‎Txostenean bertan adierazten denez, datu horiek AEK erakundean euskara ikasten ari ziren ikasleenak ziren soilik. Baina, ibili zen ikasle gehiagorik garai hartan euskara ikasten, Euskarazaleak elkarteak eginiko ikastaldietan, EUTGn -500 euskara-ikasle zituen garai hartan EUTGk (Zalbide, 1977)-, IPESen, Lankide Aurrezkiak antolaturiko ikastaldietan, ikastoletako haurren gurasoentzako saioetan, Donostiako Udalaren Escuela de Declamación Vasca Euskal Iztundea delakoaren eskoletan, Lazkaoko eskolan eta abarretan.
‎Lotura-falta edota espero genezakeena baino ahulago izatea bat dator gurearekin antzik handiena duen beste testuinguru batean berriki egindako azterlan baten datuekin. Pritchard-ek eta Newcombe-k (2001) galesa ikasten ari ziren helduen motibazioa aztertu zuten eta beren ondorioa izan zen noranzko integratiboa noranzko instrumentalari nagusitzen zaiola, eta, ez zegoela loturarik bi noranzko horien eta emaitzen artean (Perales, 2004: 31).
‎Bi lagin baliatu zituen ikertzaileak a) euskaltegietan ari ziren 566 euskaraikasle heldu eta b) transmisiokanpainan9 ikasten ziharduten 451 ikasle heldu
‎...iak lehenengo laginean bistaratu zuenez, aurreikusitakoaren bidetik," soziodemografia" eta" sare sozialak" aldagai latenteekin batera beste aldagai latente bat," aldagai psikosoziala" (euskalduna-vasco aldagaia+ euskaldunen aurreko jarrerak+ motibazio-noranzko integratiboa), ageri zen menpeko aldagaiaren zuritzaile (euskaraezagutzaren autoebaluazioa+ zein urratsetan ari ziren ).
‎Kuadrillategi egitasmoa. Egitasmo hori hainbat herritan ari da garatzen, eta, Jauregiren azterlan hura du oinarri (Jauregi, 1994, 1996, 2003; Jauregi et al., 2000; Egizabal, D., Jauregi, P., Huegun, A. 2004; Egizabal, 2004).
‎Gaur egun ikerketalerrotzat har genezakeen azterlan-bilduma gero eta naroagoa ari da osatzen gurean: motibazio eta jarrerei buruz ari gara.
‎Gaur egun ikerketalerrotzat har genezakeen azterlan-bilduma gero eta naroagoa ari da osatzen gurean: motibazio eta jarrerei buruz ari gara . Motibazioa da ezbairik gabe euskalduntzealfabetatzean gairik ikertuenetakoa.
‎Hainbat eta hainbat urrats egiten ari dira . Ikertzailetako askok, gainera, lotura zuzen-zuzena dute euskalduntze-alfabetatzearekin, eskolak ematen baitituzte euskaltegietan.
‎Bistan da hori. Baina, euskalduntze-alfabetatzearen alorra etengabe ari da aldatzen. Ikasleriaren tipologia, esaterako:
‎Bestetik, plangintza bera, euskalduntzearen beharrizanetara moldatu beharko litzateke. Adibidez, euskaraz funtzionatuko duten atal edo" bide osoak" zabaltzea proposa liteke, adibidez, ikasten ari direnek praktikak egiteko aukera izan dezaten. Atal edo lerro hauek, gainera, beste atalak euskalduntzeko eredu eta esperientzien bilgune izango dira.
‎Argi dago, gure hizkuntzaren egoera kontuan hartu gabe ezin dela tresna hau aplikatu, normalizatu gabeko egoeran dagoen hizkuntzaz ari baikara . Zalantzarik gabe, Frantzian ingelesa ikasten duenaren egoera eta Euskal Herrian euskara ikasten dutenena ez dira berdinak.
‎Euskaraz hitz egiteko ohiturarik ez duen jendea askotarikoa da: euskara ikasten ari direnak , euskara inoiz ikasita ere erabili ez izanagatik abilezia galdu dutenak, inguruan hitz egiteko aukerarik ez dutenak edota hirira iritsi berriak direnak,... eta gure ustez horiengana guztiengana iristeko modua hau izan daiteke: sare berriak eskaintzea, harreman sare ez-formaletan eragitea, zaletasunen inguruko erabilera guneak eratzea,... azken batean euskaraz bizitzeko aukerak ugaritzea.
‎Euskaraz hitz egiteko ohiturarik ez duen jendea askotarikoa da: euskara ikasten ari direnak , euskara inoiz ikasita ere erabili ez izanagatik abilezia galdu dutenak, inguruan hitz egiteko aukerarik ez dutenak edota hirira iritsi berriak direnak,... eta gure ustez horiengana guztiengana iristeko modua hau izan daiteke: sare berriak eskaintzea, harreman sare ez-formaletan eragitea, zaletasunen inguruko erabilera guneak eratzea.
‎Euskara elkarteetan eta Topagunean lantzen ditugun ildoen arteko bat Mintzapraktika jarduerena da. Hortaz gain, euskaltegi, ikastetxe eta Administrazio publikoak ere parte hartzen ari dira egitasmo hauen kudeaketan eta sustapenean. Mintzapraktika programen oinarria, euskaraz hitz egiteko ohitura duten lagunak, hitz egiteko ohitura ez dutenekin elkartzea da.
‎Geroztik, etengabeko zabalkundea bizi izan dute programok, gaur egungo zenbakietara iritsi arte: 2006/ 07 ikasturtean 1750 bat lagun ari dira 40 herri eta eskualdetan.
‎Hizkuntzaren erabileran eragiteaz ari garenean , hainbat ikerketa eta adituren iritzi izaten ditugu aintzat eta horietan oinarritu ohi ditugu gure programak. Batzuetan modu kontzientean egin da hori, beste batzuetan intuizioz, baina horrek ere balio du, intuizioa inguruaren behaketan oinarritua egoten baita gehienetan eta bertatik jasotzen baititugu egitasmoak sortzeko adierazle egokienak.
‎Eta normalizazioaz ari bagara eta horri begira jardun behar badugu, jardunaren antolaketan isla eduki behar du. Hau da, helburuen eta edukien formulazioan hori aintzat hartu beharko litzateke.
‎errealitatea ikusteko eta erabiltzeko baliabidea. Beraz, euskara irakastean, euskal kultura ere irakasten ari da irakaslea.
‎Eragingarria azken helburua ondoen betetzen duena bada, lehenengo eta behin lortu nahi den helburua ezartzea komeni da. Eta normalizazioaz ari bagara eta horri begira jardun behar badugu, jardunaren antolaketan isla eduki behar du. Hau da, helburuen eta edukien formulazioan hori aintzat hartu beharko litzateke.
‎Hau da, gure programetan normalizazioari begirako ildoak zabaldu. AEKn une honetan ikertzen ari garen gaia da hau.
‎Hegoaldean, irakaskuntzari esker, haurren eta gazteen artean euskararen ezagutza handitu egin da azken bost urte horietan, bereziki ingurune erdaldunenetan. Adinekoen eta helduen arteko ezberdintasunak aldiz, murrizten doaz euskararen ezagutzari dagokionez, alde batetik, gazte euskaldunak sartzen ari direlako helduen adin taldean eta bestetik heldu erdaldun zaharrenak adinekoen multzoaren zati gero eta handiago bat suposatzen dutelako eta adinekoen taldean ziren euskaldunak, batzuk ia elebakarrak, apurka-apurka desagertzen doazelako.
‎" Zenbat erabiltzen da" diogu, nabarmentzeko ezagutzak ez, baizik erabilerak duela garrantzia esku arteko lan honetan. Ahozko erabileraz ari gara , edozein pertsonak edozein pertsonarekin komunikatzeko erabiltzen duenaz. Ahozko komunikazioa euskaraz izan denean, makilatxo bat jarri dute behatzaileek euskararen zutabean, beste edozein erdaratan izanez gero, erdararen zutabean paratu da apuntea.
‎Izan zitekeen, noski, eremu mugatuago batean, esate baterako, eskolan, enpresan, etxean... Eta, izatez, gero eta gehiago dira eremu mugatuagoetan egiten ari diren ikerketak metodo hau abiapuntu hartuta. Baina honakoan kalea aukeratu da, bere zentzurik zabalenean:
‎Beste modu batera esanda, inkesta bidez, norberak bere buruari aitortzen dion erabilera maila jasotzen da; hau da, erabilera aitortua edo subjektiboa deitu ohi dena. Kale Neurketan, berriz, inkestetan ez bezala, mintzatzen ari denari ez zaio ezer galdetzen, entzun eta hizkuntza jasotzen da modu objektiboan."
‎Kale Neurketan jasotako datuek zera adierazten dute: neurketa egin den tokian eta unean (egunean eta orduan) zenbat lagun ari den euskaraz (edo erdaraz) hitz egiten."
‎haurrak (0 -14 urte), gazteak (15 -24 urte), helduak (25 -64 urte), eta adinekoak (65 urtetik gorakoak). Datu bilketa egiten ari den neurtzaileak, hiztunaren-eta entzuleenadina estimatuko du, beti ere, ezer galdetu gabe.
‎Hizkuntza da, edonola ere, aztergai nagusia. Orain arte, hiztuna euskaraz edo gaztelaniaz/ frantsesez ari zen aztertu izan da. V. Kale Neurketan" beste hizkuntzak" ere aztertu dira, izan ere, euskara, gaztelania edo frantsesa ez diren hizkuntzak geroz eta presentzia handiagoa dute gure kaleetan.
‎Bakarrizketak, 2001ean neurtu genituen lehen aldiz, batez ere, eskuko telefonoak kalean geroz eta gehiago erabiltzen zirelako. Bakarrizketen multzoan sartu ditugu, eskuko telefonoz hitz egiten ari direnekin batera , etxe atarietako interfonoz ari direnak, animaliekin hitz egiten dutenak, etab.
‎Bakarrizketak, 2001ean neurtu genituen lehen aldiz, batez ere, eskuko telefonoak kalean geroz eta gehiago erabiltzen zirelako. Bakarrizketen multzoan sartu ditugu, eskuko telefonoz hitz egiten ari direnekin batera, etxe atarietako interfonoz ari direnak , animaliekin hitz egiten dutenak, etab.
‎Hizkuntza da, edonola ere, aztergai nagusia. Orain arte, hiztuna euskaraz edo gaztelaniaz/ frantsesez ari zen aztertu izan da. V. Kale Neurketan" beste hizkuntzak" ere aztertu dira, izan ere, euskara, gaztelania edo frantsesa ez diren hizkuntzak geroz eta presentzia handiagoa dute gure kaleetan.
‎Mikel Arregik Nafarroako emaitzei buruz ari zela honakoa idatzi zuenean: " Gauza batean ez dago zalantzarik, bide honetatik segituz gero erabilerak ez du gora eginen". 6
‎Adinekoen erabilera uste baino gehiago jaitsi da. Helduen eta adinekoen ezagupen-mailak eta erabilera proportzioak bateratzen ari direnez (ezagupen-maila jaitsi egiten da urtez-urte zaharrenak direlako euskaldunenak, ezagupen-mailarik txikiena gaur egun 60 -70 urte inguru dituztenen artean kokatzen delarik), erabilera-proportzioak bere horretantsu mantenduko zirela uste genuen, baina adinekoen beheranzko joera mantendu ez ezik, aeragotu egin da.
‎Nabarmentzeko moduko datu historikoa honako hau: haurren erdiak euskaraz ari dira jada Gipuzkoako leku publikoetan. 1989an %34, 2006an %50-Bizkaian aldiz, haur eta gazteen erabilera proportzioak (baita adinekoena ere) baxuagoak dira 2006an, 2001ean baino:
‎Iparraldean berriz, guztiz emaitza harrigarria jaso da, entzun diren elkarrizketen artean %10 ez baita ez euskaraz, eta ez frantsesez entzun. Horiek horrela, %10 horren barruan, gehienak, gaztelaniaz ari zirela pentsa dezakegu. Gertakari
‎2006ko datuek berretsi egiten dute hipotesi hori, baina neurri batean bakarrik. Izan ere:-Elkarrizketetan haurrak tarteko direnean, euskararen erabilera nabarmen handiagoa da, haurrik ez dagoenean baino, Iruñean izan ezik.-Nagusiak haurrekin ari direnean ere, askoz ere euskara gehiago darabilte, nagusien artean ari direnean baino.-Baina oso datu kezkagarria da, Donostia ez beste hiriburuetako haurren arteko elkarrizketetako euskararen erabilera baxua. Gasteizkoa iazkoaren oso antzekoa da, Bilbon hobetu egin da (%2, 6tik %4, 3ra) baina Iruñean aitzitik, sekulako jaitsiera gertatu da:
‎2006ko datuek berretsi egiten dute hipotesi hori, baina neurri batean bakarrik. Izan ere:-Elkarrizketetan haurrak tarteko direnean, euskararen erabilera nabarmen handiagoa da, haurrik ez dagoenean baino, Iruñean izan ezik.-Nagusiak haurrekin ari direnean ere, askoz ere euskara gehiago darabilte, nagusien artean ari direnean baino.-Baina oso datu kezkagarria da, Donostia ez beste hiriburuetako haurren arteko elkarrizketetako euskararen erabilera baxua. Gasteizkoa iazkoaren oso antzekoa da, Bilbon hobetu egin da (%2, 6tik %4, 3ra) baina Iruñean aitzitik, sekulako jaitsiera gertatu da:
‎Eta 2001eko emaitza hobetu badute ere (%21, 7), ez dira iritsi 1993ko datuetara. Herri txikietan gertatzen ari diren aldaketa soziodemografiko handien eragina usaindu daiteke gertakari honen azpian.
‎Bestela esanda, irakaskuntzan, batez ere, eta eremu publiko zein pribatuko hainbat plangintzatan pixkanakapixkanaka ezartzen ari diren euskararen aldeko neurriak euskararen kaleerabileran ere islatzen direla. gintzatan pixkanaka-pixkanaka ezartzen ari diren euskararen aldeko neurriak euskararen kale-erabileran ere islatzen direla.
‎Bestela esanda, irakaskuntzan, batez ere, eta eremu publiko zein pribatuko hainbat plangintzatan pixkanakapixkanaka ezartzen ari diren euskararen aldeko neurriak euskararen kaleerabileran ere islatzen direla. gintzatan pixkanaka-pixkanaka ezartzen ari diren euskararen aldeko neurriak euskararen kale-erabileran ere islatzen direla.
‎Izan ere, azken urteotan adineko kategoriara iristen ari den belaunaldia aurrekoak baino erdaldunagoa da Arabako eskualde batzuetan (Hego Euskal Herrian bezala, oro har), ordura artekoa baino. Hau da, herri eta eskualde askotan euskararen altxorra galtzen joan da belaunaldiz belaunaldi, orain adineko kategoriara iristen ari den belaunaldiarengan joera horrek hondoa jo duen arte; hau da, Arabako lur gehienetan eta Gasteizen, euskaldunak ia desagertuta egon arte.
‎Izan ere, azken urteotan adineko kategoriara iristen ari den belaunaldia aurrekoak baino erdaldunagoa da Arabako eskualde batzuetan (Hego Euskal Herrian bezala, oro har), ordura artekoa baino. Hau da, herri eta eskualde askotan euskararen altxorra galtzen joan da belaunaldiz belaunaldi, orain adineko kategoriara iristen ari den belaunaldiarengan joera horrek hondoa jo duen arte; hau da, Arabako lur gehienetan eta Gasteizen, euskaldunak ia desagertuta egon arte. Horregatik gertatuko zen erabileraren jaitsiera adinekoen artean, aztertu den hamazazpi urteko tartean.
‎Gorantz, bai, baina geldoki ari da mugitzen euskararen erabilera Araban eta Gasteizen, hizkuntza egoera aldatzearen kontrako inertzia Lurralde Historikoan oraindik astunagoa izanik bere hiriburuarena (Gasteiz) baino. Izan ere, soziolinguistikoki lan mardula da hizkuntza aldaketa bat burutzea, horretan eragiten duten eta aldarazi beharreko baldintza indibidualak, mikrosozialak eta makrosozialak asko eta konplexuak direlako -2001eko datuen inguruko ondorioak lantzean esaten genuen bezala (Mart�-nez de Luna, 2002:
‎71). litzatekeela, neurri handian. Alegia, irakaskuntzan eta eremu publiko zein pribatuetako beste hainbat plangintzatan eta euskalgintzaren bultzadaz, pixkanaka-pixkanaka ezartzen ari diren euskararen aldeko neurriek euskararen kale-erabileran ere eragiten dute.
‎Azken buruan, esan dezagun gorantz, bai, baina geldoki ari dela mugitzen euskararen kale-erabilera Araban eta Gasteizen, hizkuntza egoera aldatzearen kontrako inertzia Lurralde Historikoan oraindik astunagoa izanik bere hiriburukoa baino.
‎Hezkuntzan, kanpotik etorritako jendearen seme-alabak gure artean bertakotzeko biderik onen gisa, ahalegin estrategikoak egin behar ditugu, horretan ere Nafarroa Hegoaldeko bertze herrialdeen aldean bereiz ari baita jokatzen: Nafarroan, 2003-2004 ikasturtean, ikasle etorkin ia guztiak(% 99,8) G ereduan zeuden matrikulatuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ari da 494 (3,25)
ari dira 369 (2,43)
ari den 263 (1,73)
ari gara 255 (1,68)
ari diren 250 (1,65)
ari 135 (0,89)
ari dela 128 (0,84)
ari garen 114 (0,75)
ari ziren 86 (0,57)
ari direla 75 (0,49)
ari garela 75 (0,49)
ari garenean 58 (0,38)
ari zen 54 (0,36)
ari direnean 42 (0,28)
ari dena 37 (0,24)
ari direnak 30 (0,20)
ari du 25 (0,16)
ari naiz 25 (0,16)
ari zela 18 (0,12)
Ari Du 16 (0,11)
ari bada 15 (0,10)
ari direlako 15 (0,10)
ari garelarik 15 (0,10)
ari zaigu 15 (0,10)
ari zirela 15 (0,10)
ari baita 14 (0,09)
ari denean 13 (0,09)
ari delarik 12 (0,08)
ari bagara 11 (0,07)
ari baitira 11 (0,07)
ari delako 11 (0,07)
ari denaren 10 (0,07)
ari denik 10 (0,07)
ari direnek 10 (0,07)
ari garena 10 (0,07)
ari garenok 10 (0,07)
ari ginela 10 (0,07)
ari ginen 10 (0,07)
ari direnen 9 (0,06)
ari zaio 9 (0,06)
ari naizen 8 (0,05)
ari zena 8 (0,05)
ari baikara 7 (0,05)
ari denak 7 (0,05)
ari direlarik 7 (0,05)
ari direnez 7 (0,05)
ari zaizkigu 7 (0,05)
ari deneko 6 (0,04)
ari zaizkio 6 (0,04)
ari direnen artean 5 (0,03)
ari zenaren 5 (0,03)
ari zenean 5 (0,03)
ari badira 4 (0,03)
ari denari 4 (0,03)
ari denaz 4 (0,03)
ari diren bitartean 4 (0,03)
ari garenez 4 (0,03)
ari garenik 4 (0,03)
ari naizela 4 (0,03)
ari zaie 4 (0,03)
ari zaigun 4 (0,03)
ari zaren 4 (0,03)
ari zelarik 4 (0,03)
ari zirelako 4 (0,03)
ari zirenak 4 (0,03)
ari den bezala 3 (0,02)
ari den bitartean 3 (0,02)
ari direna 3 (0,02)
ari direnaren 3 (0,02)
ari direnekoak 3 (0,02)
ari direnentzat 3 (0,02)
ari garenontzat 3 (0,02)
ari nintzen 3 (0,02)
ari zaigula 3 (0,02)
ari zaiguna 3 (0,02)
ari zaion 3 (0,02)
ari zirena 3 (0,02)
ari zirenen 3 (0,02)
ARI DA 2 (0,01)
Ari gara 2 (0,01)
ari bazara 2 (0,01)
ari denez 2 (0,01)
ari direnei 2 (0,01)
ari garelako 2 (0,01)
ari garenaren 2 (0,01)
ari ginelarik 2 (0,01)
ari nintzela 2 (0,01)
ari zaiela 2 (0,01)
ari zara 2 (0,01)
ari zarena 2 (0,01)
ari zarenean 2 (0,01)
ari zirenei 2 (0,01)
ari zitzaiola 2 (0,01)
ARI 1 (0,01)
ARI DEN 1 (0,01)
ARI ZAIgU 1 (0,01)
ArI du 1 (0,01)
Ari baita 1 (0,01)
aRi gaRa 1 (0,01)
ari bagatzaizkie 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ari izan euskara 43 (0,28)
ari izan lan 35 (0,23)
ari izan hizkuntza 34 (0,22)
ari izan ere 32 (0,21)
ari izan azken 20 (0,13)
ari izan beste 20 (0,13)
ari izan aldaketa 18 (0,12)
ari izan ez 18 (0,12)
ari izan arnasgune 17 (0,11)
ari izan Hernani 16 (0,11)
ari izan mundu 15 (0,10)
ari izan bera 13 (0,09)
ari izan gazte 13 (0,09)
ari izan gertatu 13 (0,09)
ari izan hau 13 (0,09)
ari izan hori 13 (0,09)
ari izan hainbat 12 (0,08)
ari izan ikasle 12 (0,08)
ari izan une 12 (0,08)
ari izan esan 11 (0,07)
ari izan hemen 11 (0,07)
ari izan ikusi 11 (0,07)
ari izan gu 10 (0,07)
ari izan hiztun 10 (0,07)
ari izan ikerketa 10 (0,07)
ari izan ote 10 (0,07)
ari izan gero eta 9 (0,06)
ari izan aldatu 8 (0,05)
ari izan baina 8 (0,05)
ari izan garatz 8 (0,05)
ari izan herri 8 (0,05)
ari izan hor 8 (0,05)
ari izan orain 8 (0,05)
ari izan ekimen 7 (0,05)
ari izan ideia 7 (0,05)
ari izan komunikabide 7 (0,05)
ari izan ohartu 7 (0,05)
ari izan sortu 7 (0,05)
ari izan adierazi 6 (0,04)
ari izan ahalegin 6 (0,04)
ari izan arlo 6 (0,04)
ari izan berak 6 (0,04)
ari izan egin 6 (0,04)
ari izan erakunde 6 (0,04)
ari izan eskola 6 (0,04)
ari izan etengabe 6 (0,04)
ari izan euskal 6 (0,04)
ari izan gai 6 (0,04)
ari izan garai 6 (0,04)
ari izan hitano 6 (0,04)
ari izan hizketa 6 (0,04)
ari izan iruditu 6 (0,04)
ari izan jakin 6 (0,04)
ari izan pentsatu 6 (0,04)
ari izan pertsona 6 (0,04)
ari izan ulertu 6 (0,04)
ari izan arte 5 (0,03)
ari izan azaldu 5 (0,03)
ari izan aztertu 5 (0,03)
ari izan bi 5 (0,03)
ari izan bilakaera 5 (0,03)
ari izan diskurtso 5 (0,03)
ari izan edozein 5 (0,03)
ari izan ekintza 5 (0,03)
ari izan erabilera 5 (0,03)
ari izan erakutsi 5 (0,03)
ari izan eraldaketa 5 (0,03)
ari izan eremu 5 (0,03)
ari izan euskaldun 5 (0,03)
ari izan gizarte 5 (0,03)
ari izan harreman 5 (0,03)
ari izan hein 5 (0,03)
ari izan idatzi 5 (0,03)
ari izan langile 5 (0,03)
ari izan modu 5 (0,03)
ari izan omen 5 (0,03)
ari izan portzentaje 5 (0,03)
ari izan proiektu 5 (0,03)
ari izan prozesu 5 (0,03)
ari izan ur 5 (0,03)
ari izan uste izan 5 (0,03)
ari izan aditu 4 (0,03)
ari izan buru-belarri 4 (0,03)
ari izan egitasmo 4 (0,03)
ari izan entitate 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
ari izan azken urte 11 (0,07)
ari izan une hau 7 (0,05)
ari izan gero eta gehiago 6 (0,04)
ari izan euskara erabilera 5 (0,03)
ari izan arnasgune azpimultzo 4 (0,03)
ari izan arnasgune gertatu 4 (0,03)
ari izan baina euskara 4 (0,03)
ari izan hiztun berri 4 (0,03)
ari izan komunikabide tradizional 4 (0,03)
ari izan mundu bat 4 (0,03)
ari izan arlo hau 3 (0,02)
ari izan azken hamarkada 3 (0,02)
ari izan ekimen identifikatu 3 (0,02)
ari izan euskara neurri 3 (0,02)
ari izan gu arnasgune 3 (0,02)
ari izan hori ere 3 (0,02)
ari izan mundu maila 3 (0,02)
ari izan mundu oso 3 (0,02)
ari izan aldaketa aztertu 2 (0,01)
ari izan aldaketa bizkor 2 (0,01)
ari izan arlo bat 2 (0,01)
ari izan arte zilbor 2 (0,01)
ari izan baina lan 2 (0,01)
ari izan bera EAE 2 (0,01)
ari izan bera ordain 2 (0,01)
ari izan beste epe 2 (0,01)
ari izan beste eredu 2 (0,01)
ari izan beste hizkuntza 2 (0,01)
ari izan beste kultura 2 (0,01)
ari izan beste zenbait 2 (0,01)
ari izan buru-belarri beste 2 (0,01)
ari izan edozein hizkuntza 2 (0,01)
ari izan egin azken 2 (0,01)
ari izan erabilera baldintzatu 2 (0,01)
ari izan eraldaketa parte izan 2 (0,01)
ari izan ere heldu 2 (0,01)
ari izan eremu hori 2 (0,01)
ari izan euskal hiztun 2 (0,01)
ari izan euskara ikasi 2 (0,01)
ari izan euskara ikuspegi 2 (0,01)
ari izan euskara mugimendu 2 (0,01)
ari izan gazte esparru 2 (0,01)
ari izan gazte zerbitzu 2 (0,01)
ari izan gero eta guraso 2 (0,01)
ari izan herri liburutegi 2 (0,01)
ari izan hitano hiztun 2 (0,01)
ari izan hizkuntza etnozidio 2 (0,01)
ari izan hizkuntza guzti 2 (0,01)
ari izan hizkuntza hori 2 (0,01)
ari izan hizkuntza motibazio 2 (0,01)
ari izan hizkuntza plangintza 2 (0,01)
ari izan hori bizikidetza 2 (0,01)
ari izan ikasle iritzi 2 (0,01)
ari izan ikerketa bat 2 (0,01)
ari izan iruditu hau 2 (0,01)
ari izan lan EAE 2 (0,01)
ari izan lan egoki 2 (0,01)
ari izan pentsatu ezan 2 (0,01)
ari izan prozesu bi 2 (0,01)
ari izan ur sartu 2 (0,01)
ari izan uste izan eragile 2 (0,01)
ari izan adierazi lehen 1 (0,01)
ari izan aditu kezka 1 (0,01)
ari izan ahalegin berebiziko 1 (0,01)
ari izan ahalegin erakutsi 1 (0,01)
ari izan ahalegin euskara 1 (0,01)
ari izan ahalegin teoriko 1 (0,01)
ari izan ahalegin txiki 1 (0,01)
ari izan aldaketa administratibo 1 (0,01)
ari izan aldaketa hedadura 1 (0,01)
ari izan aldaketa ikus-entzule 1 (0,01)
ari izan aldaketa ikusi 1 (0,01)
ari izan aldaketa jarri 1 (0,01)
ari izan aldaketa kezka 1 (0,01)
ari izan aldaketa kezkatu 1 (0,01)
ari izan aldaketa sakon 1 (0,01)
ari izan aldaketa sozial 1 (0,01)
ari izan aldaketa soziodemografiko 1 (0,01)
ari izan aldaketa sozioekonomiko 1 (0,01)
ari izan arlo guzti 1 (0,01)
ari izan arnasgune bada 1 (0,01)
ari izan arnasgune ekinbide 1 (0,01)
ari izan arnasgune euskara 1 (0,01)
ari izan arnasgune horiek 1 (0,01)
ari izan arnasgune huts 1 (0,01)
ari izan azken bolada 1 (0,01)
ari izan azken diglosia 1 (0,01)
ari izan azken mende 1 (0,01)
ari izan aztertu jarraitu 1 (0,01)
ari izan aztertu nahi izan 1 (0,01)
ari izan aztertu saiatu 1 (0,01)
ari izan baina era berean 1 (0,01)
ari izan bera egin 1 (0,01)
ari izan bera eragin 1 (0,01)
ari izan bera fruitu 1 (0,01)
ari izan bera gaztelera 1 (0,01)
ari izan bera gizarte-eredu 1 (0,01)
ari izan bera hizkera 1 (0,01)
ari izan bera jardun 1 (0,01)
ari izan bera jostetan 1 (0,01)
ari izan berak elkarrekintza 1 (0,01)
ari izan berak ET 1 (0,01)
ari izan berak funtsezko 1 (0,01)
ari izan berak hizkuntza-politika 1 (0,01)
ari izan berak plataforma 1 (0,01)
ari izan beste adibide 1 (0,01)
ari izan beste alternatiba 1 (0,01)
ari izan beste asko eta asko 1 (0,01)
ari izan beste bi 1 (0,01)
ari izan beste enpresa 1 (0,01)
ari izan beste hedabide 1 (0,01)
ari izan beste herri 1 (0,01)
ari izan beste komunitate 1 (0,01)
ari izan beste prozesu 1 (0,01)
ari izan bi blog 1 (0,01)
ari izan bi hizkuntza 1 (0,01)
ari izan bi telebista 1 (0,01)
ari izan bilakaera adin 1 (0,01)
ari izan bilakaera datu 1 (0,01)
ari izan bilakaera kontuan hartu 1 (0,01)
ari izan bilakaera oso 1 (0,01)
ari izan bilakaera partikular 1 (0,01)
ari izan diskurtso alderatu 1 (0,01)
ari izan diskurtso berritu 1 (0,01)
ari izan diskurtso eragin 1 (0,01)
ari izan diskurtso indar 1 (0,01)
ari izan diskurtso osatu 1 (0,01)
ari izan edozein ahalegin 1 (0,01)
ari izan edozein gizarte 1 (0,01)
ari izan edozein leku 1 (0,01)
ari izan egin aldi berean 1 (0,01)
ari izan egin erabiltzaile 1 (0,01)
ari izan egitasmo asko 1 (0,01)
ari izan egitasmo hauek 1 (0,01)
ari izan egitasmo kudeatu 1 (0,01)
ari izan egitasmo landu 1 (0,01)
ari izan ekimen guzti 1 (0,01)
ari izan ekimen hizkuntza 1 (0,01)
ari izan ekintza hori 1 (0,01)
ari izan entitate bat 1 (0,01)
ari izan entitate ugari 1 (0,01)
ari izan entitate urtero 1 (0,01)
ari izan entitate zuzendu 1 (0,01)
ari izan erabilera ere 1 (0,01)
ari izan erabilera erreal 1 (0,01)
ari izan erabilera galdu 1 (0,01)
ari izan erakunde ere 1 (0,01)
ari izan erakunde hauek 1 (0,01)
ari izan erakunde zein 1 (0,01)
ari izan erakutsi gizon 1 (0,01)
ari izan eraldaketa abiadura 1 (0,01)
ari izan eraldaketa euskara 1 (0,01)
ari izan eraldaketa sakon 1 (0,01)
ari izan ere aipagarri 1 (0,01)
ari izan ere behar izan 1 (0,01)
ari izan ere egon 1 (0,01)
ari izan ere luzamen 1 (0,01)
ari izan eremu berri 1 (0,01)
ari izan esan behar izan 1 (0,01)
ari izan esan ezan 1 (0,01)
ari izan esan sobran egon 1 (0,01)
ari izan euskal curriculum 1 (0,01)
ari izan euskal herri 1 (0,01)
ari izan euskal hiri 1 (0,01)
ari izan euskaldun ehuneko 1 (0,01)
ari izan euskaldun gehien 1 (0,01)
ari izan euskaldun hazi 1 (0,01)
ari izan euskaldun populazio 1 (0,01)
ari izan euskaldun tipologia 1 (0,01)
ari izan euskara ahalegin 1 (0,01)
ari izan euskara atzerakada 1 (0,01)
ari izan euskara aurrerapauso 1 (0,01)
ari izan euskara bilakaera 1 (0,01)
ari izan euskara biziberritu 1 (0,01)
ari izan euskara elkarte 1 (0,01)
ari izan euskara erabili 1 (0,01)
ari izan euskara espazio 1 (0,01)
ari izan euskara etorkizun 1 (0,01)
ari izan euskara galdu 1 (0,01)
ari izan euskara historia sozial 1 (0,01)
ari izan euskara hitz egin 1 (0,01)
ari izan euskara iparralde 1 (0,01)
ari izan euskara jardun 1 (0,01)
ari izan euskara naturalizazio 1 (0,01)
ari izan euskara telebista 1 (0,01)
ari izan euskara trakets 1 (0,01)
ari izan euskara unibertsitate 1 (0,01)
ari izan ez bakarrik 1 (0,01)
ari izan ez zehatz-mehatz 1 (0,01)
ari izan gai egon 1 (0,01)
ari izan gai erreparatu 1 (0,01)
ari izan gai lotu 1 (0,01)
ari izan garai batez ere 1 (0,01)
ari izan garai ilustratu 1 (0,01)
ari izan garatz aldi berean 1 (0,01)
ari izan garatz mundu 1 (0,01)
ari izan gazte asko 1 (0,01)
ari izan gazte datu 1 (0,01)
ari izan gazte gehien 1 (0,01)
ari izan gazte gu 1 (0,01)
ari izan gazte lidergo 1 (0,01)
ari izan gero eta nabarmen 1 (0,01)
ari izan gertatu adierazi 1 (0,01)
ari izan gertatu herri 1 (0,01)
ari izan gertatu zenbait 1 (0,01)
ari izan gizarte eraldaketa 1 (0,01)
ari izan gizarte erdara 1 (0,01)
ari izan gizarte gero eta 1 (0,01)
ari izan gu ere 1 (0,01)
ari izan gu gertatu 1 (0,01)
ari izan gu hizkuntza 1 (0,01)
ari izan gu hizkuntza talde 1 (0,01)
ari izan hainbat arnasgune 1 (0,01)
ari izan hainbat bikote 1 (0,01)
ari izan hainbat ekimen 1 (0,01)
ari izan hainbat eragile 1 (0,01)
ari izan hainbat esparru 1 (0,01)
ari izan hainbat ikerketa 1 (0,01)
ari izan hainbat jakintza arlo 1 (0,01)
ari izan hainbat narratiba 1 (0,01)
ari izan hainbat proiektu 1 (0,01)
ari izan harreman islatu 1 (0,01)
ari izan harreman sare 1 (0,01)
ari izan hau argi utzi 1 (0,01)
ari izan hau ez 1 (0,01)
ari izan hau lantalde 1 (0,01)
ari izan hemen orde 1 (0,01)
ari izan herri gazte 1 (0,01)
ari izan herri herri 1 (0,01)
ari izan herri maila 1 (0,01)
ari izan hitano gero eta 1 (0,01)
ari izan hitano lanketa 1 (0,01)
ari izan hitano praktika 1 (0,01)
ari izan hizketa euskara 1 (0,01)
ari izan hizkuntza asko 1 (0,01)
ari izan hizkuntza bat 1 (0,01)
ari izan hizkuntza biziberritu 1 (0,01)
ari izan hizkuntza curriculum 1 (0,01)
ari izan hizkuntza erabili 1 (0,01)
ari izan hizkuntza ere 1 (0,01)
ari izan hizkuntza handi 1 (0,01)
ari izan hizkuntza hau 1 (0,01)
ari izan hizkuntza ikasi 1 (0,01)
ari izan hizkuntza ikuspegi 1 (0,01)
ari izan hizkuntza mundu 1 (0,01)
ari izan hizkuntza tresna 1 (0,01)
ari izan hiztun ezinbesteko 1 (0,01)
ari izan hiztun figura 1 (0,01)
ari izan hiztun interkonexio 1 (0,01)
ari izan hiztun jardun 1 (0,01)
ari izan hor irakasle 1 (0,01)
ari izan hor lan 1 (0,01)
ari izan hori aukera 1 (0,01)
ari izan hori deitu 1 (0,01)
ari izan hori egin 1 (0,01)
ari izan hori esan 1 (0,01)
ari izan hori sufrimendu 1 (0,01)
ari izan idatzi bera 1 (0,01)
ari izan idatzi Jakin 1 (0,01)
ari izan ideia eleaniztasun 1 (0,01)
ari izan ideia sortu 1 (0,01)
ari izan ikasle arrazoi 1 (0,01)
ari izan ikasle begi 1 (0,01)
ari izan ikasle berak 1 (0,01)
ari izan ikasle datu 1 (0,01)
ari izan ikasle guzti 1 (0,01)
ari izan ikasle lan 1 (0,01)
ari izan ikasle oso 1 (0,01)
ari izan ikerketa Ane 1 (0,01)
ari izan ikerketa berri eman 1 (0,01)
ari izan ikerketa enpiriko 1 (0,01)
ari izan ikerketa ere 1 (0,01)
ari izan ikerketa jakin 1 (0,01)
ari izan ikerketa metodo 1 (0,01)
ari izan ikerketa zabal 1 (0,01)
ari izan ikusi asko 1 (0,01)
ari izan ikusi barometro 1 (0,01)
ari izan iruditu ikuspuntu 1 (0,01)
ari izan jakin lagundu 1 (0,01)
ari izan jakin nahi izan 1 (0,01)
ari izan komunikabide guzti 1 (0,01)
ari izan komunikabide lan egin 1 (0,01)
ari izan komunikabide txitean-pitean 1 (0,01)
ari izan lan ezagutarazi 1 (0,01)
ari izan lan gainontzeko 1 (0,01)
ari izan lan guzti 1 (0,01)
ari izan lan handi 1 (0,01)
ari izan lan hausnarketa 1 (0,01)
ari izan lan hobetu 1 (0,01)
ari izan lan hori 1 (0,01)
ari izan lan ingurune 1 (0,01)
ari izan lan Topagunea 1 (0,01)
ari izan lan txikikeria 1 (0,01)
ari izan lan zabaldu 1 (0,01)
ari izan langile ez 1 (0,01)
ari izan langile hizkuntza 1 (0,01)
ari izan langile oro 1 (0,01)
ari izan langile oro har 1 (0,01)
ari izan modu esponentzial 1 (0,01)
ari izan modu inprobisatu 1 (0,01)
ari izan modu nabari 1 (0,01)
ari izan mundu digital 1 (0,01)
ari izan mundu global 1 (0,01)
ari izan ohartu behar izan 1 (0,01)
ari izan orain abiadura 1 (0,01)
ari izan orain arte 1 (0,01)
ari izan orain Gipuzkoa 1 (0,01)
ari izan orain gu 1 (0,01)
ari izan pentsatu albistegi 1 (0,01)
ari izan pentsatu bide eman 1 (0,01)
ari izan pentsatu hala 1 (0,01)
ari izan pertsona nor izan 1 (0,01)
ari izan pertsona zuzendu 1 (0,01)
ari izan portzentaje handi 1 (0,01)
ari izan proiektu azaldu 1 (0,01)
ari izan proiektu bat 1 (0,01)
ari izan proiektu ibilbide 1 (0,01)
ari izan prozesu bat 1 (0,01)
ari izan prozesu hori 1 (0,01)
ari izan prozesu suspertu 1 (0,01)
ari izan sortu deskribapen 1 (0,01)
ari izan sortu haur 1 (0,01)
ari izan ulertu albiste 1 (0,01)
ari izan une egon 1 (0,01)
ari izan une ezberdin 1 (0,01)
ari izan une historiko 1 (0,01)
ari izan ur gehien 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia