2013
|
|
2 Grabatzeko, botoi gorrian klik
|
egin
.
|
|
On
|
egin
dagizula.
|
|
2 Esapideak idatzi
|
egin
dituzue, baina nola ahoskatzen dira. Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu egingo dituzue.
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu
|
egin
dira! Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin?
|
|
Egoera batean informazio bat behar dugunean edo daturen bat falta zaigunean
|
egin
ohi ditugu galderak; hau da, galderek informazio helburu bat izaten dute.
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer
|
egin
erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat egin du, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer egin erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat
|
egin
du, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
a. Kepa, urduritu
|
egin
zara. Ez zaude ados berak esan duenarekin?
|
|
Peio eta Rakel Parisera joan dira seme alabekin. Egunean zehar zer
|
egin
planifikatzeko, turismo agentziara joan dira.
|
|
b. Kaixo! Zer
|
egin
daiteke Parisen 10 eta 6 urteko haurrekin?
|
|
2 Bidaia egingo dugun garaian, zenbat euri
|
egin
ohi du zuen eskualdean?
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu
|
egin
dira; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Zea Mays musika taldearen" Negua joan da ta" kantuaren itzulpena
|
egin
du, eta Korrikaren mezua irakurri zuen amaiera ekitaldian.
|
|
3 Egun on. Garai batean, kanta dezente
|
egin
zenituzten errima askotako letrekin, ia ia rap estiloa ziruditenak: " Betiko leloaren betiko leloa"," Biziraun"," Libre"," Soberan"...
|
|
Eta, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik
|
egin
dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
Flautarekin ere zazpigarren mailara arte. Quebecera joandakoan, utzi
|
egin
nituen. Dantza ere, zoritxarrez, utzi egin behar izan nuen, musikarengatik.
|
|
Quebecera joandakoan, utzi egin nituen. Dantza ere, zoritxarrez, utzi
|
egin
behar izan nuen, musikarengatik. Mila saltsatan ibiltzea gustatzen zait.
|
|
Orain, antzerki munduan sartu naiz apur bat: Ama, quiero ser lehendakari obra idatzi du Aizpea Goenagak, eta horko kanten letrak
|
egin
ditut. Bremengo musikarien obra bat, italieraz errimatua, euskarara itzuli diot Gasteizko talde bati.
|
|
" Mens sana in corpore sano" bete gura dut. Kirola
|
egin
dudanean on egin dit. Asko laguntzen dit gauzak ondo banatzen eta zehazten.
|
|
" Mens sana in corpore sano" bete gura dut. Kirola egin dudanean on
|
egin
dit. Asko laguntzen dit gauzak ondo banatzen eta zehazten.
|
|
Quebeceko urteak asko aldatu zidan bizimodua; kirol asko
|
egin
nuen, bizimodu ordenatua nuen& Ez dakit noiz, baina ihesalditxoren bat egin nahi nuke. Musikari ere heldu nahi nioke; orain ere, etxera haserre heltzen naizenean, pianoaren aurrean jartzen naiz.
|
|
Quebeceko urteak asko aldatu zidan bizimodua; kirol asko egin nuen, bizimodu ordenatua nuen& Ez dakit noiz, baina ihesalditxoren bat
|
egin
nahi nuke. Musikari ere heldu nahi nioke; orain ere, etxera haserre heltzen naizenean, pianoaren aurrean jartzen naiz.
|
|
Hona hemen galdera erantzun gehiago. Galderak osorik daude, erantzunak, aldiz, osatu
|
egin
behar dira.
|
|
a) Nork
|
egin
du hau?
|
|
Arrasateko
|
egin
dute. lehengusuak lehengusuek
|
|
h) Nori
|
egin
diozu mesedea?
|
|
..
|
egin
diot mesedea. ikaskideari ikaskideei
|
|
1 Galdera
|
egin
baino lehen, garbi izango dut zein den behar dudan; hau da ez ditut galderak nolanahi egingo.
|
|
2 Ondoren, behar dudan informazioa eskuratzeko, hau da, erantzun egokia jasotzeko, erantzuna
|
egin
erabaki dut.
|
|
Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da. Gainera, aurrez aurrekoa bada, zaindu
|
egin
behar da nola erantzun agurrari, etab.
|
|
Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera
|
egin
baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen,
|
egin
ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
nformazioa trukatzea ez da galderak egitera mugatzen. Galderei erantzutean, informazioa eman ere
|
egin
behar da. Galderen erantzunak oso laburrak izan daitezke (bai, ez&), esaldi bakarrekoak& Beste batzuetan, berriz, galderak azalpen luze bateko erantzuna eskatzen du:
|
|
Musikari oparoa da. Gehienbat umeentzako musika
|
egin
izan du bere ibilbide guztian, eta horietako asko herri kantu bilakatu dira. Hezkuntzaren esparruan ere, kantuen bitartez, irakasteko eredu bat sortu du.
|
|
informazio beharraren araberako galderak
|
egin
baditut.
|
|
Bi informazio mota erabil dezakegu pertsona baten deskribapena egiten dugunean: batetik, ikusi duzun bezala, ezaugarri fisikoen eta izaeraren deskribapena
|
egin
daiteke; bestetik, haren ekintzen eta jokamoldearen berri eman daiteke.
|
|
duela alde
|
egin
du.
|
|
1 Baina, aurrera
|
egin
baino lehen, egin itzazu proposatzen dizkizugun honako hausnarketa hauek:
|
|
1 Baina, aurrera egin baino lehen,
|
egin
itzazu proposatzen dizkizugun honako hausnarketa hauek:
|
|
Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu. Ondoren, zure truke kideari bidaliko diozu taula, posta elektroniko bidez; mezuan azaldu behar diozu bere buruaren deskribapena
|
egin
behar duela, bere ezaugarriak zuk bidalitako taulan idatzi egin behar dituela, kategoria horien arabera, eta, azkenik, deskribapena idatzi behar duela.
|
|
Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu. Ondoren, zure truke kideari bidaliko diozu taula, posta elektroniko bidez; mezuan azaldu behar diozu bere buruaren deskribapena egin behar duela, bere ezaugarriak zuk bidalitako taulan idatzi
|
egin
behar dituela, kategoria horien arabera, eta, azkenik, deskribapena idatzi behar duela.
|
|
Hitzez ez ezik, irudi bidez ere
|
egin
daitezke lekuen deskribapenak. Horietan ere egin behar izaten da deskribapen plan bat.
|
|
Hitzez ez ezik, irudi bidez ere egin daitezke lekuen deskribapenak. Horietan ere
|
egin
behar izaten da deskribapen plan bat. Adibidez, argazkilariak, batzuetan, hurbildu egiten du argazki kameraren objektiboa jaso nahi duen errealitatera, xehetasunei erreparatuz; beste batzuetan, urrundu egiten du objektiboa, ikuspegi orokorragoa jasotzeko.
|
|
1 Hurrengo deskribapena egin aurretik,
|
egin
itzazu proposatzen dizkizugun honako hausnarketa hauek:
|
|
Unitatearen ibilbidean zehar, atalez atal, hainbat gauza ikasi dituzu: galdera egoki eta zuzenak egiten, pertsonak deskribatzen, lekuak deskribatzen& Kantak abestu dituzu gelakideekin, euskalki batean eta bestean agurtzen eta eskerrak ematen ikasi duzu, grabaketak
|
egin
dituzu, galderak eta deskribapenak elkartrukatu dituzu posta elektronikoaren bidez, jolasak ere egin dituzu (Nor da nor?, Altxorraren bila) & Sekulako abentura da ikastea! Ez al zaizu iruditzen?
|
|
Unitatearen ibilbidean zehar, atalez atal, hainbat gauza ikasi dituzu: galdera egoki eta zuzenak egiten, pertsonak deskribatzen, lekuak deskribatzen& Kantak abestu dituzu gelakideekin, euskalki batean eta bestean agurtzen eta eskerrak ematen ikasi duzu, grabaketak egin dituzu, galderak eta deskribapenak elkartrukatu dituzu posta elektronikoaren bidez, jolasak ere
|
egin
dituzu (Nor da nor?, Altxorraren bila) & Sekulako abentura da ikastea! Ez al zaizu iruditzen?
|
|
Orain duzu urratsa egiteko unea:
|
egin
itzazu, orain, artean egin ez dituzun galderak.
|
|
Orain duzu urratsa egiteko unea: egin itzazu, orain, artean
|
egin
ez dituzun galderak.
|
|
Lan hori egiteko, honako urrats hauek
|
egin
ditzakezu:
|
|
3 Jendeari begira hitz
|
egin
.
|
|
5 Abiadura zaindu: ez azkarregi hitz
|
egin
, ezta motelegi ere.
|
|
6 Aurkezpena amaituta, itxaron apur batez, galderaren bat
|
egin
behar badizute.
|
|
c) Azkenik, irakaslearekin eguna eta ordua adostu ondoren,
|
egin
ezazu zure aurkezpena gelakideen aurrean. Gogoan hartu ahozko aurkezpena egiteko zaindu beharreko alderdiak.
|
|
nitate honetan, zu bezalako gazte batekin elkartrukean aritzeko proposamena
|
egin
dizugu. Truke horretan eroso egoteko, hainbat informazio trukatu duzue, elkarri galderak eginez eta erantzunez, jendeak eta tokiak deskribatuz, abestiak partekatuz& Asko ikasteko aukera izan duzu, ezta?
|
|
Herritik gora igotzen dagoen auzuneko azken baserriaren aurretik pasa zinetenean, azienda sumatu zuen Xeik, eta, artzain txakur orok egingo lukeen moduan, hantxe geratu zen, geldi, bere lana egiteko prest. Zuk aurrera
|
egin
zenuen, besteetan bezala, usainari jarraikiz jarraituko zitzaizula pentsatuz. Baina ez zen hala izan; ez zenuen txakurra berriro ikusi, eta, orduz geroztik, galduta dabil hain maitea duzun txakurra.
|
|
Izan ere, txakurrak lotuta joan zukeen, ez aske. Zalantzan izan duzue zer eta nola
|
egin
: jendartean zabaldu ala ez, albaiteroari laguntza eskatu, basozainarengana jo& Zuen etxea ez da betikoa txakurrik gabe, eta, zuek bakarrik, laguntzarik gabe, ez duzue aurkituko.
|
|
Albaiteroarengana hurbildu zara laguntza bila, eta hark aholku bat eman dizu: kartelak jartzeaz gainera, basozainarekin hitz
|
egin
behar zenuke. Esan eta egin!
|
|
kartelak jartzeaz gainera, basozainarekin hitz egin behar zenuke. Esan eta
|
egin
! Basozainarekin hitzordua hartu duzu.
|
|
Basozainak, hasteko, gogorarazi dizu zer dioen legeak txakurrak mendian lotuta ez eramateari buruz. Ondoren, zure larritasuna ikusita, zer
|
egin
behar duzun proposatu dizu.
|
|
Eta Xei galdu zen ingurunea deskribatzerakoan? Galdera egokiak
|
egin
al dizkiozu telefonoz deitu dizunari. Zertan aritu zara ondo?
|
|
Esker bereziak, material honen ezarpen esperimentalen bidez, ekarpenak, oharrak eta iritziak
|
egin
dituzten ikastola guztiei.
|
|
Zertarako izan zaizu baliagarria? Hitz
|
egin
ezazue zuen artean horren inguruan, eta jaso ondorioak fitxan.
|
|
4 Bideoaren izenburuan adierazten den bezala, elkarrizketaren helburua Mertxek bere buruaren aurkezpena egitea zen: izena, jaioteguna, zaletasunak& Baina elkarrizketatzaileek ba omen zituzten beste hainbat galdera prestatuta, azkenean
|
egin
ez zituztenak, horietako batzuk desegokiak zirela esan zietelako.
|
|
Hezkuntzaren esparruan ere, kantuen bitartez, irakasteko eredu bat sortu du. Argizaiola sariarekin, Gerediaga Elkarteak urtetan
|
egin
duen eta egiten jarraitzen duen lana eskertuko dio. Omenaldi ekitaldia Atarte Kultur Elkarteak diseinatu du.
|
|
Norbait haren bizilekura sartuz gero, zigortu egiten du; eta, haren baimenarekin norbait hurbiltzen bazaio, beti hika hitz
|
egin
behar dio, ez da inoiz eseri behar haren aurrean, eta ez zaio inoiz bizkarra eman behar. Bestela
|
|
" Mens sana in corpore sano" bete gura dut. Kirola
|
egin
dudanean on egin dit".
|
|
" Mens sana in corpore sano" bete gura dut. Kirola egin dudanean on
|
egin
dit".
|
|
7 Egitekoaren aurrean, berdinak izango gara. Ahalegina guztiok
|
egin
dugu.
|
|
Jendaurreko azalpenak
|
egin
|
|
Zorioneko edo zoritxarreko
|
egin
gaitzake maitasunak. Hona hemen maitasunari eta maitasun beharrari buruz diharduten bi poema.
|
|
Egutegiak matxinatu
|
egin
dira nire kontra. Olatuen mintzoa totel bihurtu da.
|
|
Antzarak desbideratu
|
egin
dira uda bustian. Lagunen irriak hutsal bilakatu.
|
|
bihurtu zen desbideratu
|
egin
ziren matxinatu balira bihurtu zitezen matxinatu egin ziren bilakatuko desbideratuko dira
|
|
bihurtu zen desbideratu egin ziren matxinatu balira bihurtu zitezen matxinatu
|
egin
ziren bilakatuko desbideratuko dira
|
|
Aditzak ekintza baten (dator, jan, igeri
|
egin
dugu) edo norbaiten edo zerbaiten egoera adierazten du (izan, geunden). Aditzak molde jokatuan eta jokatugabean ager daitezke.
|
|
1 Irakurri berri duzun poemaren bertso lerroen tartean berri batzuk idazteko ahalegina egingo duzu, ematen dizkizugun ereduei jarraituz. Izenak aldatu
|
egin
dira, eta, horien baitan, aditzetan ere aldaketak egin dira. Binaka jarrita, ahoz eta txandaka, batak esaldiaren hasiera irakurriko du, eta besteak aditz egokiarekin osatuko.
|
|
1 Irakurri berri duzun poemaren bertso lerroen tartean berri batzuk idazteko ahalegina egingo duzu, ematen dizkizugun ereduei jarraituz. Izenak aldatu egin dira, eta, horien baitan, aditzetan ere aldaketak
|
egin
dira. Binaka jarrita, ahoz eta txandaka, batak esaldiaren hasiera irakurriko du, eta besteak aditz egokiarekin osatuko.
|
|
2 Lehenengo lerroa eta azkenekoa honela aldatuz gero, zer aldaketa
|
egin
behar dira tarteko aditzetan?
|
|
Nik Txanogorritxo, otsoa eta ausardia erlazionatu ditut: otsoa ikusi, eta ikaratu edo korrika alde
|
egin
beharrean, Txanogorritxok harekin hitz egin zuen. Horregatik, ausarta izan zela iruditzen zait.
|
|
Nik Txanogorritxo, otsoa eta ausardia erlazionatu ditut: otsoa ikusi, eta ikaratu edo korrika alde egin beharrean, Txanogorritxok harekin hitz
|
egin
zuen. Horregatik, ausarta izan zela iruditzen zait.
|
|
Hainbat idazleren olerkiak eraldatuz, testu poetiko mordoa sortu duzu dagoeneko. Baina horietakoren bat zeure zeurea
|
egin
al duzu. Topo egin al duzu zure sentimenduak deklaratzeko balio lezakeen batekin?
|
|
Baina horietakoren bat zeure zeurea egin al duzu? Topo
|
egin
al duzu zure sentimenduak deklaratzeko balio lezakeen batekin. Irakurri eta idatzi al duzu zure bildumarako baliagarria izan daitekeen testurik?
|
|
2 Zergatik
|
egin
duzu aukera hori. Zure aukeraren zergatia azaltzeko, erabili hemen proposatzen dizkizugun arrazoiak.
|
|
Irakurketa grazia handiz
|
egin
da.
|
|
Berreskura itzazu 42 jardueran
|
egin
dituzun Jon Martinen bertsoaren eraldatzeak. Gogoan izan zer sentimendu ezkutatzen duen eraldaketa bakoitzak, bai eta zein diren sentimendu bakoitza iradokitzen duten hitzak ere; ez al dira horiek poemaren guneak?
|
|
Horretarako, irakasleak elkarrizketa osoa emango dizue. Ez ezazue ahantzi telefono solasaldia dela bikotearen artekoa, eta, beraz, zuen pertsonaiak sentitzen duena adierazteko ahalegina
|
egin
duzuela. Pertsonaia behar bezala prestatzeko, ongi etorriko zaizue honako hauek kontuan hartzea.
|
|
1) Gure ustez, poetak lagunak asko haserretu dituen zerbait
|
egin
du eta galdu egin ditu. Orain, ez dago bere buruarekin gustura; horregatik, tontolapikoa dela esaten dio behin eta berriz bere buruari.
|
|
1) Gure ustez, poetak lagunak asko haserretu dituen zerbait egin du eta galdu
|
egin
ditu. Orain, ez dago bere buruarekin gustura; horregatik, tontolapikoa dela esaten dio behin eta berriz bere buruari.
|
|
Kontuan izan hitzak osorik eta argi ahoskatu behar dituzuela. Irakurketa bakoitzaren bukaeran, esan elkarri zer moduz
|
egin
duzuen. Gogoratu erabiltzea iritziak emateko landu dituzuen formulak:
|
|
Ariketa horiek zenbat eta gehiago
|
egin
, orduan eta trebeagoa izango zara, ahoko muskuluak garatuagoak izango baitituzu. Etxean ariketak egitea erabakitzen baduzu, jar zaitez ispiluaren aurrean, ondo egiten ote duzun ikusteko.
|
|
Talde bakoitzak lau aho korapilo bilduko ditu, eta horiek hitz guztiak ahoskatuz eta ahalik eta azkarren esango dituzue. Hori dena Aho korapiloen mezularien jolaserako jarraibideei jarraituz
|
egin
duzue. Denok prest?
|
|
d) Mezulariak behar adina joan etorri
|
egin
ditzake, taldekideek aho korapiloa hitzez hitz eta zuzen kopiatu arte.
|
|
Ez eskatu ispiluak bezain leiala izan nadin ezin bazara ikusi zure aurrean ezin badidazu barrura so
|
egin
zabalik etsi den leiho batetik bezala.
|
|
batetik, zure testua irakurtzekoa, eta, bestetik, kide baten irakurketa adierazkorra ebaluatzekoa, horretarako ere autorregulazio jarduerako alderdiei erreparatuta. Bigarren horretarako ere prestatu
|
egin
behar! Izan ere, kontu handiz egin behar dira beti kritikak, are gehiago sentimenduak gora eta sentimenduak behera zabiltzan unitate honetan.
|
|
Bigarren horretarako ere prestatu egin behar! Izan ere, kontu handiz
|
egin
behar dira beti kritikak, are gehiago sentimenduak gora eta sentimenduak behera zabiltzan unitate honetan.
|
|
Jarraian duzun semaforoan jasotzen dira horretarako aholkuak. Semaforo gorriaren azpian,
|
egin
behar ez direnak daude, eta berdearen azpian, egitea komeni direnak.
|
|
Gustura gelditu zara? Elkartu, une batez, zure irakurketaren ebaluazioa
|
egin
duen kidearekin, eta zehaztu, hurrengo saio baterako, kontuan hartu dituzun hobekuntza proposamenak.
|
|
1) Batetik, unitatearen hasiera hasieran, 5 planifikazio jardueran, zure bildumaren aurreikuspenak
|
egin
zenituen. Errekuperatu orduan osatu zenuen lehenengo fitxa 1 urratsari dagokiona.
|
|
2) Bestetik, gogoratu, 45 eta 61 integrazio jardueretan, testu batzuen aldeko hautua
|
egin
duzula bildumarako; eta hiru osagaiko autorregulazio jardueretan (21, 44, eta 60 jarduerak), zehaztuta dituzu testuek bete behar dituzten hainbat ezaugarri. Horiek ere lagunduko dizute bildumarako aleak aukeratzen.
|
|
zergatik
|
egin
duzun, norentzat, zertarako, zergatik hautatu dituzun testu horiek
|