Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 155

2003
‎Gipuzkoarrek Aro Berrian Gaztelako erregeren zerbitzuan egindako balentria militar ugariak ere kontatzen ziren, batez ere espainiar monarkia frantses erasoetatik defendatzeko: . Mundu guztiac daqui, bada, Guipuzcoaco Provincia chit leial eta guztiz arguidotar au dala, Españaren zatiric aurrenengo etacoa, gauza ascoren bidez; eta batez ere,[...] Franciaco muga iriqui baliosoari cintzó ta ongui contu eguin diolaco estura larri ascotan.? 79 Nafarroaren konkista ere frantses erasoen aurkako defentsa gisa kontatzen zen80 Aro Garaikideko gertaeren sintesia Iztuetak berak egin zuen inori kopiatu gabe: Konbentzio Gerra, Napoleonen aurkakoa, Gerra Karlistak eta Bergarako Ituna.
‎Ez dugu puntuotan gehiago sakonduko nahiz auziak lan espezifiko bat lukeen. Soilik aipatuko dugu Hiribarrenek egiten duen periodizazioa interesgarria dela (nahiz agian ez den berak asmatua: aztertu egin litzateke ea Xahok edo antzekoa zerabilten).
‎Nafarroako monarkiaren inguruko narratibak desagertu egin ziren; bai Leizarragak nahi zuen euskarazkoa, eta baita nafar dinastiaren kronista biarnesena ere. XVII. mende hasieran Nafarroa Beherea Frantziari lotua geratu zen, eta Iparralde osoan frantses errege berak agintzen zuen. Protestantismoa ere garaitua izan zen eta Kontraerreforma katolikoa ezarria.
‎() izan zen diskurtso hau euskaraz gehien landu zuena. Etxeberri, Sarako Eskola baino geroagokoa bazen ere, hein handiz, haren jarraitzailetzat har daiteke (adierazgarriro, berak Axular aitortzen zuen maisutzat). Izan ere lapurtar euskaltzale honek, lehenagokoek bezala, euskarazko narratiba bat landu nahi izan zuen, hizkuntza hau hainbat arlo formal eta idatzitara hedatuz eta gainerako kultur hizkuntzen pare erabiliz.
‎Egiategik bada, euskal historia orokor bat idaztea proposatu, eta asmo hori berak garatu nahi izan zuen. Bere lanak ordura arte euskaraz edo euskaraz eta frantsesez idatzi zituela kontuan hartuz, bere historia orokorra ere euskaraz (edo) egingo zuela pentsa zitekeen, gure historiografian mugarri bat markatuz.
‎1610.ean Gaspar Stein doktoreak, euskaldunak arrantzaz, makailoarenaz bereziki, bizi zirela dio. 1633.ean Venerable Bell frantziskotarrak, Donostian pernil, garagardo eta Ingalaterrako gazta jan zituen, ondorioz, itsas merkataritzaz dieta zabaldu zela, kostaldean gutxienez, esan daiteke, eta pertosnaia berak San Adriango Bentan denetarik zegoela ere bazioskun. 1700eko egile anonimodun An account of Saint Sebastianen dio, Donostian jaten zela:
‎Fruta eta janaria hiri barnean erosi behar zen derrigorrez. Kaxen fabrikanteei zegokionez, 1741ean moduan exigitzen zien, baldintza berak , alegia.
‎Sosoaga (1868), Goya (1886), Hueto e hijos (±1808), Alberdi (1875)? Gaur eguneko gozogileek ere mende horretako informazioa dute izatekotan (aurrez ezer gutxi ezagutzen da), Luis López Sosoaga Gasteizeko Konfiteroen Kofradiako lehendakariak berak aitortu zigunez.
‎3 Verlagssystemaren gisako produkzio moduen bidez. Sistema honekin, merkatariak lehengaia aurreratzen eta banatzen zien nekazariei, eta gero haiek etxean landutako manufakturak erosten zizkien, merkatariak berak jarritako prezioetan. Nekazariek diru osagarria lortzen zuten, neguan nekazaritzan ari ezin zirenean egindako lanez, eta merkatariek irabazi handiagoak lortzen zituzten gremioetako kontrolik gabe, eta berak ezarriz prezioak.
‎3 Verlagssystemaren gisako produkzio moduen bidez. Sistema honekin, merkatariak lehengaia aurreratzen eta banatzen zien nekazariei, eta gero haiek etxean landutako manufakturak erosten zizkien, merkatariak berak jarritako prezioetan. Nekazariek diru osagarria lortzen zuten, neguan nekazaritzan ari ezin zirenean egindako lanez, eta merkatariek irabazi handiagoak lortzen zituzten gremioetako kontrolik gabe, eta berak ezarriz prezioak.
‎Alde handia zegoen, kontu horretan, UEUko Zientzia Zehatzen alorrarekin. Multzo horretako sailek, gehiago edo gutxiago, zenbait liburu aurkezten zituzten UEUren emanaldi bakoitzean, UEUk berak argitaratutako liburuxken bitartez.
‎Bihurgune nagusia, baina, 1929an gertatu zen, gobernuak benetan parte hartzea erabaki eta kulturaren gaineko boterea Stalin-en eskuetara igarotzean. Ez zuen bide artistiko bat derrigorrez ezarri, baina berak bisitatutako erakusketetan edo artista konkretuen inguruko adierazpenetan, argi geratu zen zeintzuk ziren erregimenak babesten zituen estiloak. Hau da, Stalinek seinalatu zuen zein zen Errusia berrian artearen, bide zuzena?.
2004
‎Baserriko ekonomian laguntzeko esne saltzaile moduan lan egin zuen urte askoan. Ezkondu ostean senarrak eta berak herrian erosi zuten pisua. Senarrak lantoki batean lan egiten zuen, baina irabazten zuen diruarekin ez zen iristen gastu guztiei erantzutera.
‎Eskola ez zuen gehiegi maite eta ahal zuenean klasera joan ordez museo eta galerietan orduak pasatzen zituen; nahiko ume bakartia zen. Irakasle eskola batean hasi zen ikasten, batez ere bere ama eta amonaren nahia betetzeko, baina berak dagoeneko bazekien argazkilaria izan nahi zuela nahiz eta ez zuen inoiz argazki makina bat izan.
‎Bere argazkiak errealista eta artistikoak dira, baina berak ez zuen bere burua artistatzat jotzen. Pertsona sentimentalista zen eta giza-emozioz beteriko lan oso espresakorrak egin zituen.
‎Primaria demokratetan eskua sartu zuen eta hegoaldeko boto emaileei kontserbadoreak baino liberalak aukeratzeko esan zien. Baina berak aurka egin zien kandidatuek irabazi zuten. 1938ko kongresurako hauteskundeak kolpe handiagoa izan ziren.
‎Bere oroitzapen eta obra utzi digu, euskal historialari guztiontzat eredu dena. Eskaini duen lana aztertzea eta hura lantzen jarraitzea dagokigu beraz, miresmenetik abiatuz baina berak nahiko zukeen zorroztasunari muzin egin gabe.
‎Jakina, ez dago zertan ulertu egitarau hau kurtso bakarrean ematekoa denik. Agian( berak esplizitatu ez arren) Goihenetxek zenbait ikasturtetan banatzeko helburuaz egin zuen proposamena. Nolanahi ere, une batzuetan zail da euskal historiaren haria segitzea kontinente osoko historiaren zurrunbilo zabalean.
‎Kontrakoa esateak inplikatuko luke gure jendartean, normaltzat? hartu litzatekeela euskara ez estimatzea (eta hartaz ideiarik ez izatea), Euskal Herria lurralde gisa arrotz moduan hartzea, etab. Eta hori, gutxienez hizkuntzari dagokionean absurdua da, kontuan izanik euskara jendarteak estimatzen duen ondarea izateaz gain legalki ere hala dela, Hego Euskal Herrian behintzat koofiziala baita, hezkuntzan irakasten baita, eta Espainiako Konstituzioak berak balio gisa aitortzen baitu (3 3 art.. La riqueza de las distintas modalidades lingüísticas de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial respeto y protección?).
‎Izan ere, euskararen alboan, gainean zein azpian, bere bilakaeran eraginez zein ia oharkabean igaroz, estatus desberdindun hainbat hizkuntza hitz egin izan dira (zeltar berbetak, latina, arabiera, nafar erromantzea, gaskoia, erromintxela, gaztelania...). Horiek guztiak beren baitan aipatzeko modukoak dira, eta aldi berean euskararekiko harremanean ere azter litezke (utzi dituzten mailegu hitzak ikusiz, euskararen garapen ofiziala mugatu ote duten ala ez aztertuz, etab.). Eta historiak berak baliorik emango ez badigu ere, gaiak parada ematen du eleaniztasunaren eta hizkuntzen arteko elkarbizitzaren inguruan hausnar egiteko.
‎Berroetako neska gazte hau izan zen, bere herrian hil zuten baztandar bakarra. Izatez baztandar gehiago fusilatu zituzten baina gainontzekoak Baztandik kanpo hil zituzten.Udalak berak emandako hainbat informeren ondorioz, haraneko zenbait irakasle kargugabetu zituzten. Junta Superior de Educación en erabakiei segituz, kargugabetu zutenetako bat Jose Mª Cherrail Almandozko irakaslea izan zen, ihes egina zegoena, baita Erratzuko maistra Maria Arevalo ere.
‎musikan, folklorean, euskaran.... Altxamendua gertatzean, zentroa euskaltzaletasunetik garbitzea lehen mailako helburua bihurtu zen espainiar nazionalistentzat.Zapalkuntza Elizak berak gauzatu zuen bere hierarkia erabiliz. Horrela 1938ko Sagrado Corazon egunean, Lekarozko zuzendari berriak,. Quien no esta con Franco, no esta con Cristo?
2005
‎Gerra Zibilean eta gerraostean bultzatutako emakume emazte eta amaren papera defendatzen jarraitu baitzuten. Erakunde berak ez zuen inolako aldaketarik jasan: SFren desagerpenera arte, 1977an, Pilar Primo de Rivera izan zen burua, eta partaideak ere, berdinak izan ziren gutxi gorabehera.
‎gehienak benetan nahita eragindakoak zirela iradokitzen zuen. Horrela, emakume batek aborto natural bat jasaten zuenean, berak , bere medikuak eta bere ingurukoek eragozpen juridikoei aurre egin behar izaten zieten. Lege horrek aborto terapeutikoa ere ez zuen inola onartzen.
‎Ez dago iberierarekin ahaidetuta (edo behintzat gaur gaurkoz ezin da frogatu eta Zamanillo k berak ere ez du frogatu), fonetika aldetik antzekotasun batzuk baldin badituzte ere.
‎Bukatzeko, Zamanillo zer nolako ikerketa egiteko gai da euskara gutxi ezagutzeaz gainera, euskara benetan hiru hizkuntza direla eta elkar ulertzeko ez dutela balio esaten duenean? Berari euskara hizkuntza erabat arrotza zaion arren, ikerketa honetarako ez du apurrik ere ikasi, eta den dena 1905eko Azkueren hiztegiarekin konpontzen du (nahiz han ez den berak dioena esaten):
‎99). Adibidez, Ullastret eko berunezko inskripzio batetik berak filologo gisa ateratako ondorioa: –La única cultura válida como soporte de felicidad humana sabe hacer compatibles dos conceptos antitéticos:
‎Zamanillo k historialariei egiten dizkien kritikak injustifikatuak49 dira kontutan hartuta berak liburuan zein jarrera hartzen duen. Ez dago ukatzerik historialari batzuk badituztela interes zehatzak (baita ideologikoak ere), baina horretatik ez dute ezta filologoek ihes egiten.
‎Serreta ko testuan hitzak banatzeko bertikalean jarritako puntuak erabiltzen dira baina batzuk, adib. BASEROKEIUNBAIDA hitz bakarra baino, amalgama morfematikoak dira Roman del Cerro-ren ustez, hau da, esaldi edo perafrasi bati dagokion espresioa. Gure ustez, autoreak testua hartu du eta esanahia aurkitzeko asmoz testua morfemetan banatzen hasi da BASER/ OKE/ IUN/ BAIDA bere hiztegiko euskararen argipean( berak euskararik ez baitaki). Hala ere egileak zera dio, morfema anitzdun hitzak atzetik aurrera irakurri behar direla,, el núcleo de la secuencia morfemática aparece habitualmente al final, seguido de un posible artículo y precedido por las otras determinaciones?
‎II. La conciencia semiótica sobre la escritura: Letreros de Benidorm I y Sidamunt, hau da, zeramikan KULESTILEIS60 eta KULESURIA61 esgrafiatutako hitzen azterketaren ostean autoreak berak bakarrik bere burutazioei jarraituz atera duen ondorioa da (Román del Cerro, 1993: 190).
‎4 Bergua k jarraitutako metodoaren pausu nagusiak lau dira, berak azaltzen ez dituenak, baina argi bereiztu ditugunak:
‎79 La ciudad de Castillo edo Ensayos sobre el origen de los Españoles (1991),... 80 Denak ez ditugu kontsultatu batzuk ez ditugulako aurkitu eta beste batzuk ez daudelako argitaratuta (ikusi dugunez, berak berdin aipatzen ditu argitaratutako edo argitaratu gabeko liburuak, beraz benetan ez dakigu aipatzen dituen guztiak idatzi dituen ala ez).
‎Edozein kasutan, gure ustez, antzinako Iberiar Penintsularen egoera ezagutzeak ez du zertan ondorio politikorik eduki behar egungo euskaldunen egoerari edo eskubideei begira. J. Azurmendik berak zera dio:
‎1 Euskara ez zen Iberiar Penintsulan hitz egiten zen hizkuntza bakarra, Estrabon-ek berak iberiar idazkera erabiltzen zuten guztiak iberiarrak ez zirela esaten zuen (Geografía, III, 1, 6).
‎signario indigenaz, gutxiagotan greziarrez eta latindarrez. Iberiar signarioa zeltiberiarrek beraien hizkuntzara moldatu zuten, horregatik hasieran epigrafia indigena guztia iberierazko zela uste zen, adibidez Hübner ek berak (MLI, 1893). Mende erdi beranduago Gomez Moreno-k egindako iberiar signarioaren desziframenduaz geroztik, penintsularen ustezko iberiar batasun kulturala ezinezkoa zela argi gelditu zen.
‎batetik goiko aldean eta lerro bihurretan iberierazko grafito luzea legoke, bestetik beheko aldean irudi neolitiko bat, gizakiak zein animaliak eskema berean, eta azkenik erdialdean baina eskumarantz, irudizko eskemari gainjarrita, latinezko inskripzioa. Antza denez (Zamanillo ren ustez), testua berdina da, momentu berean pertsona berak egina, baina hizkuntza ezberdinetan. Horren adibide da testuotan agertzen diren hitz komunak Enden eta Tamaric biak pertsona izena direla, bata iberieraz eta bestea latinez.
‎23). Hala ere, Zamanillo k bai, eta berak proposatutako aldaketa/ moldaketa nagusiak hauek lirateke:
‎Gure ustez ikertzaileak bere metodoaren gabeziak (sintaxia adibidez detektatzeko ezintasuna) iberierari proiektatzen dizkio. Honek guztiak badu zer ikusia egileak Euskal Herriko historia ulertzeko duen moduarekin, berak izaera atabikodun herriaren irudia duelako buruan, hau da, determinismo geografikoak garapena ahalbidetu gabeko hizkuntzadun herria imajinatzen baitu:
‎Beraz apologistengan aurrekoaren jarraipena ikusten dela esan daiteke, continuma alegia, halaber aurrekoaren garapena. Adib. Pozak aurreko bien kontzepzioa jaso eta berak hebraierari buruz zekienarekin, tubalismoaren teoria aberastu zuen. Bestalde Hebraieraren erabilera eta eraginaren ondorioz, ikerketa metodoa, Pozagandik aurrera batez ere, hitzen etimologian oinarrituko da, bereziki toponimoen etimologiara joaz.
‎Pareko maila batean A. Doering izeneko beste idazle amerikarra dago, zeinak Iberos y euskaros y la misión civilizadora de la Iberia en tiempos prehistóricos, Academia de Ciencias, Córdoba, Argentina, obra idatzi baitzuen. Lanaren egiturak ez dio inolako azalpen logikoari jarraitzen, bat dator berez egileak berak argi ez daukan teoriarekin, hots, euskaldunen (edo bere arabera escaldunen) jatorria ekialdean dagoela eta migrazio bidez Iberiar Penintsula kolonizatu zutela, baina ez da argi geratzen herri zeltekin batera etorri ote ziren edo aurretik, gauza biak aipatzen baitira. Bere ustez duela 8.000 urte Iberiar Penintsulara heldu ziren lehenak arrazaz finesak edo ural altaikoak ziren, eta beraien hizkuntzak euskararekin antz handia zeukan,, la segunda fue la céltica, con la llegada de los vascos agricultores legítimos [sic] en el último milenio ante nuestra era, una raza en todo sentido sobresaliente en sus condiciones físicas e intelectuales?
‎Horrek euskoiberismoari bultzada berria eman zion. Antza denez, euskalduna zen ikasle bati eman zioten eta berak –grito/ llamada de guerra, gisa itzuli omen zuen harrigarriro (Tovar, 1987), hain zuzen ere iberierazko testua gerlari biren borroka eszena batean agertzen baitzen.
‎P. Beltran-en proposamen euskoiberista honek jada bere garaian J. Urkixoren kritikak jaso zituen; batetik gudu euskal jatorridun hitza ez zela, eta bestetik deitzdea oso forma arraroa zela euskarazkoa izateko (Caro Baroja, 1988: 200). Beltran kritiken jabe bazen ere, berak autoritate argudioa erabiltzen zuen iberiar testuen euskaltasuna defendatzeko:
‎3.2 Iturri klasikoak ere, euskal lurraldearen berezitasunetaz mintzo dira. Julio Cesar-ek berak Akitaniako biztanleak galiarrengandik bereiztu zituen, hizkuntza, lege eta erakunde politikoak galiarrengandik ezberdintzen zirela argudiatuz. Estrabon-ek bi Galiak bereizten ditu, batetik galiarrena eta bestetik Garona eta Pirinioen arteko lurraldean bizi diren hogei bat herri akitaniarrena.
‎Bukatzeko, euskarak ez du zertan iberierarekin ahaidetasunik eduki behar, erromatarrak heldu aurretik hitz egiten zela frogatzeko. Euskarak berak berezko balioa du, beste edozein hizkuntzak beste, eta berezkoa duen komunitatea, historia eta kultura ere, ahaidetasunarekin edo ahaidetasun ezagunik gabe. Beraz, euskal komunitatearentzat zein besteentzat ere, euskara ahaidetzeak (inoiz lortzen bada) ez luke zertan aldaketarik ekarri behar ez kulturalki, ez sozialki ezta politikoki ere.
‎Arana Goirik igual historian esan ditu gauza batzuk oso ondo ez zeudenak edo bere formulazio batzuk egon daitezke ondo edo gaizki edo oso terminologia razista batean garai hartan nahiko arrunta zena, konforme. Beraz, esan nahi dudana, ez zait batere inporta berak esan dituen gauzak baizik gauza bat egin du: Euskal Herria zegoen zizko eta berak nazio kontzeptu bat sortu du eta nazio kontzeptu horren inguruan mugimendu bat sortu du, hori da.
‎Beraz, esan nahi dudana, ez zait batere inporta berak esan dituen gauzak baizik gauza bat egin du: Euskal Herria zegoen zizko eta berak nazio kontzeptu bat sortu du eta nazio kontzeptu horren inguruan mugimendu bat sortu du, hori da. Bueno, baina klaro, Euskal Herrian, jende askok pentsamendu horren inguruan eta erreferentzia sistema horrekin gero Gerra Zibil bat egin du, eta galdu egin du.
‎Gallastegi ez, Gallastegi gelditzen da abertzale bezala, kritiko, oso sozial eta ez da pasatzen beste alderdi batera, ez, abertzaletasunean gelditzen da kritiko izanez. Eta klaro, hori, nik uste dut, Gallastegik bakarrik egin duela, eta berak lortzen du bere inguru interesantea idazlea zelako, eta ez dauka denborarik gerrak harrapatzen duelako. Gallastegik zeuzkan, besteek ez zeuzkaten iturri batzuk intelektualki ere, ze Irlanda ezagutzen zuen eta zeuzkan adiskide irlandarrak, orduan, bazeuzkan erreferentzia batzuk, ba beste batzuk ez zeuzkatenak.
‎–Ez ez, ez da beharrezkorik denok gara berdinak orain?, baina klaro errealista izanda gauza bat ez da ahaztu behar. Zer gertatzen da, egunkari handien jabeak lehengo familia berak dira, juezen familiak lehengo berak dira, militarrak lehengo familia berak dira, politikoak lehengo familia bera dira. Klaro, orduan kanbiatu dena zer da?
‎–Ez ez, ez da beharrezkorik denok gara berdinak orain?, baina klaro errealista izanda gauza bat ez da ahaztu behar. Zer gertatzen da, egunkari handien jabeak lehengo familia berak dira, juezen familiak lehengo berak dira, militarrak lehengo familia berak dira, politikoak lehengo familia bera dira. Klaro, orduan kanbiatu dena zer da?
‎–Ez ez, ez da beharrezkorik denok gara berdinak orain?, baina klaro errealista izanda gauza bat ez da ahaztu behar. Zer gertatzen da, egunkari handien jabeak lehengo familia berak dira, juezen familiak lehengo berak dira, militarrak lehengo familia berak dira, politikoak lehengo familia bera dira. Klaro, orduan kanbiatu dena zer da?
‎Eta klaro horrekin gelditu gara; biolentzia ereiten ari gara desilusio hau dagoelako. Elizak lehengo bera izaten jarraitzen du, juezak lehengo berak izaten jarraitzen dute eta gainera oportunista batzuk direla demostratzen. Klaro, orduan biolentzia ereiten ari gara.
‎Guk ez, guk analizatu egiten dugu, oso libre gara beraz, hanka sartzen badugu ez da ezer pasatzen, baina hark hanka sartzen badu beharbada lana galtzen du. Beraz, berak dauka, praktikak dauzka, lege batzuk, obligatzen dutenak askoz ere flexibleagoak, zaluagoak izatera obligatzen dutenak, eta orduan beharbada abertzale erradikal bat zara baina zuk torniloak falangista bati saldu behar dizkiozu; gelditzen zara beti atrapatuta.
‎Gogoetak ez du kontzesio asko eskatzen, ekintzak bai. Intelektual batek, ondorioak berak ateratzen ditu ondo edo gaizki, eta hor bukatzen da bere errespontsabilitatea, baina ekintzak jendea lan gabe edo norbait kartzelan edo norbait ospitalean utzi dezakete. Klaro, hor bi aldiz pentsatu behar dira ondorioak, oso diferente da.
‎Nire ustez intelektual batek sistematik kanpo egon behar du baina sistemaren parte bat izan behar du, berak erabaki behar du, zeinen laguna den; laguna, ez irakaslea. Honekin esan nahi dut, nire ustez Espainiako defektu bat da, periodikoetan pulpitu batzuk ipini dituzte, eta han hautatu dituzte filosofo edo teologo edo idazle literato batzuk eta ari dira predikatzen mundu guztiari:
‎Nik aukeratzen dut abertzaleen alderdia dela nik lagundu nahi dudana: ahulena bera da, nire ustez helburu justiziazkoenak berak dauzka, askatasunaren helburuak dauzka. Hauek azkenean ordenarena daukate:
‎Orain bigarren kapitulua, nik laguna izan behar dut eta ez pretentsioa eduki horien maisua izatekoa. Ze intelektual bat ez dago maisua izateko baizik, hauek ekintzako jendea dira, hauek egin ezin duten gogoeta berak egiteko dago. Ze hauek egunero ekintzan daude eta ez daukate ez denborarik ez iturririk, ze gogoeta bat egiteko irakurri egin behar da, denbora eduki behar da, elkarrizketarako ere denbora eduki behar da?
‎–Bai, hori egia da. Mirandek ez du inoiz sistematiko egin, nik bere testuetan hori irakur dezaket, eta garai haietan asmatu nuen sistema erabiltzen dut neuk nolabait espresatzeko Miranderen kulturan badagoen baina berak garatu ez duen Frantziako Iraultzaren kritika bat, berak, ipuin bezala garatu du, Zuberoako ipuin polit bat dago adibidez, baina sistematikoki ez du garatu nahiz eta pentsaera hori Miranderengan egon badagoen.
‎–Bai, hori egia da. Mirandek ez du inoiz sistematiko egin, nik bere testuetan hori irakur dezaket, eta garai haietan asmatu nuen sistema erabiltzen dut neuk nolabait espresatzeko Miranderen kulturan badagoen baina berak garatu ez duen Frantziako Iraultzaren kritika bat, berak , ipuin bezala garatu du, Zuberoako ipuin polit bat dago adibidez, baina sistematikoki ez du garatu nahiz eta pentsaera hori Miranderengan egon badagoen.
‎Hori ere ordea, kontrol sistema bat da. Baina klaro gero bestetik esaten duzu, nire umeen eskola gero edozeini emango diot ala emango diot berak estudiatu duela garantizatzen didan eta titulu bat badaukan norbaiti. Beraz, sistema batek, eratu den momentuan, dauzka nolabait kontrol sistemak ipini beharra.
‎Euskal Herrian dagoen pentsalari onenetakoa den Joxe Azurmendiri 2005eko urtarrilean egin nion elkarrizketaren bidez saiatuko naiz Euskal Herria eta biolentziak honekiko duen lotura aztertzen. Horretarako elkarrizketatuak berak idatzitako liburu batean oinarritu naiz, Demokratak eta biolentoak (1997) izeneko entsegua hain zuzen. Nire ustez, interes globaleko gaia da, batez ere Euskal Herrian bizi dugun gatazka egoera sustraitik oratzen duen autoreetako bat dugulako Azurmendi.
‎Azurmendiri egin nion elkarrizketan esan zidan berak ez zuela biolentziaren ikuspegi orokorrik, baina hala eta guztiz ere liburuan agertzen diren zenbait aspektu argi utzi zizkidan elkarrizketan galderak gauzatu eta gero.
‎Navarrok bere liburuan trantsizio egoeraren erreflexu izan zitekeen inguru oligarkaren erakusle bat aipatzen du, Trevijano politiko kartzelaratuak kartzelan bertan izandako istoriotxoa, non Chaparro epaileak berarekin izandako elkarrizketa batean, Trevijanok berak honi esan zizkionak azpimarkatuz: –Lo único evidente es que, al preconizar un régimen republicano, no voy contra la forma del gobierno, si no contra la forma del Estado.
‎sortzeko,. Euskal Herriaren eskubide subjektutasuna, lurraldetasuna eta euskararen berreskurapena, dauden lekuan, zutabe hauek gabe ezin da euskal etxea eraiki eta?. Azken puntu bat azpimarratzeko, Iztuetak berak honela deritzo autodeterminazioari eta bere eskubidetasunari: –hau eskubide demokratiko bat den aldetik, herri orori zor zaiona baita eta sistema demokratiko batek printzipioz ezin uka dezakeena?.
‎Autodeterminazioaren inguruan dabilen Martin Ugaldek Euskaldunon Egunkarian idatzitako artikuluan, Ugaldek berak dio, autodeterminazioak, dakarren mezuak Estatuari bere Inperioa ukitzen badio, ezinbestean gertatzen den bezala, bi muturrak lehia bizian daude. Eskerrak gaur nazioarteko kontzientzia asko indartu dela?
‎prozesuari buruz dioena, honek eskubide indibidualak gauza gutxi batera murrizten dituela esanez. Iztuetak berak ere, onartzen ditu Estatuaren planteamenduaren akatsak eta honen planteamendu demokratikoak. Izan ere, beraren kritika orokor batean sartu ahal izango genuke, sistema burges honek jabego pribatuari emandako garrantzia eta beraz, guztiok gara berdinak?
‎Beraz, momentu batez pentsatuz Estatu baten sorreraren ardatza ekonomian legokeela, zein liteke arazoa? Ba, Iztuetak berak dioen moduan: –Arazoa da, oraindik ere, ekonomia espainolean ere interes handiak dituen euskal ekonomiako sektore garrantzitsu batek, ez bakarrik oligarkikoak, nazionalistak ere bai, Espainiako Estatuan segituz hobeto zainduak ikusi bide dituela bere dibidendoak eta autonomismotik harago urratsak emateko ez bide direla prest agertzen euskal autonomista horiek?.
‎Gizartearekin konprometitua, alegia, sistematik at baina lagun batzuekin, Azurmendiren aburuz. Azken puntu hau, lagunena, hautamenezkoa dela oso dio Azurmendik, hots, intelektualak berak , gizartean dauden ikuspuntu desberdinetako jendeek osatzen duten zenbait talderen lagun izatea aukeratu behar duela. Euskal kasuan, multzo hauek zeharka bitan zatitzen ditu:
‎bat lortu dut. Gainera, hasiera batean biolentzia zen garatu nahi nuen gai bakarra eta azkenean, Euskal Herriko kasua sorpuntutzat hartuz, Estatuaren kontra erabiltzen den biolentziaren manifestazioa, Estatuak berak erabiltzen duen biolentzia, egungo demokraziaren biolentziarekiko ikuspegia eta eskubide elementaltzat har daitezkeen, autodeterminazio eskubidea, bezalako gaiak izan ditut jorratuak.
‎Zergatik erreforma sozial bat egin nahi baduzu Errusian (80 milioi biztanle), makina hori martxan jartzea oso lentoa da eta ez bakarrik hori baizik bere biktimak, oso gaizki pasatzen dute, Errusian ikusi zen. Baina lurralde txiki batean, Danimarkan edo Holandan, non Erregeak berak bizikletan ibiltzen diren kalean (erosketak egiten joaten dira), toki txikietakoek, gutxi gora behera, elkar ezagutzen dugu eta Donostiko edo Bilboko alkateak non afaltzen duen badakigu, klaro, hor, gizarteak kontrolatzen du boterea asko eta ez alderantziz.
‎zure adinean, adiskidetasuna da gauzarik sakratuena, hori gero gutxitzen joaten da; zure adinean justiziarentzat izaten da sentsibilitatea, esan dezagun alderantziz, injustiziarentzat sentsibilitate ikaragarri bat izaten da (eta ez galdu). Gizartearen presioarekin azkenean etsi egiten da, resignatu egiten da, beraz gizarteak berak , kendu egiten dizkigu, gure ahalmen moralak neurri handi batean, urteekin. Hori zeuk obserbatuko duzu zu baino zaharragoetan.
‎Estatuaren ikuspegitik, noiz hasten da eskubide bat, eskubide bat izaten. Estatuak berak deklaratzen duen momentuan, hau eskubide bat da. Estatuak esaten duenean, hau eskubide bat da, eskubide hori sartzen da zuzenbidean:
‎Baina eske momentu horretan ja ez da esklaboa. Estatuak eskubideak deklaratu ditu eskubide, berak onartzen dituen momentuan eskubide direla. Eta bitartean zer egiten du:
‎Pixka bat pentsatzen da, bueno izan gaitezen libre eta orduan ikusiko dugu nola antolatu Euskal Herria, euskaldunek beraiek erabakiko dute nola antolatu Euskal Herria. Beraz, borrokak berak , salbe fase batzuetan izan ezik: marxista, trotskysta, ze orduan bazekiten, la dictadura del proletariado?
‎Biolentzia beti medio bat bakarrik da, ez da helburu bat. Planteamendu Nietzcheano Mirandetar batean, galdera hau izan zitekeen horrela, berak esaten zuelako: –zuek daukazue moral mendebaldar kristau demokrata greko erromatar hori eta nik nahi dut beste moral bat, beste gizarte bat, beraz beste biziera bat?.
‎Revista k berak euskal jendartean harrera ona izan zuela adierazi zuen behin baino gehiagotan. El Globo, El Diario de San Sebastian, El Correo Vascongado eta Irurac Bat euskal egunkaritan ere laudorioak egin omen zizkioten69 Eta ez dago zertan pentsatu oihartzunik gabeko aldizkaria izan zenik.
‎Neurri batez euskal kolaborazioek ezin bete zutelako aldizkari osoa, baina baita Herranan jarrera zabalagatik Revista espainiar auziei ere irekita egon zen (hauek euskal auzien aldean oso gutxi izan arren). Hola bada, aldizkariak urteetan berak zehazturiko helburuak,, bete egin zituen. Baina hala ere ez zuen lortu proiektu guztiz biribila gauzatzerik.
‎Gainerako gehienen artikuluak badaude, baina izen zerrenda horrek nahasmena sortaraz dezake, ematen baitu ohiko kolaboratzaileak zirela, izatez gehienek artikulu bakar bat edo egin zutenean. Halaber, batzuek ez zuten zuzenean aldizkarirako idatzi, Herranek berak jaso baitzizkien beste nonbaiten egin zituzten lanak. Mateo Moraza «kolaboratzaile pasibo» horien adibidea da.
‎33 Artikulu ez originalak hogeita hamar baino gehiago dira (%10etik gora). Baina datua ezin zehaztu daiteke asko gehiago, beti ez baitago jakiterik data zahar bat daramaten artikuluak aldizkariak berak beste nonbaitetik jaso zituen ala egileek eurek bidalitako artikulu argitaragabeak ziren.
‎Pablo Alzola Bilboko alkateak() ez zuen zuzenean aldizkarirako idatzi. Baina berak Arte eta Ofizio eskolan emandako diskurtso pare bat bidali zizkion Herrani eta honek argitaratu. Artikulu bakarra idatzi arren Ermenegilda Ormaetxe aipagarria da, ez baitziren asko izan Revista n idatzi zuten emakumeak.
‎Euskal Herria alde batera utziz, Espainiatik heldu ziren kolaboratzaileak aipatuko ditugu ondoren. Fermin Herran berak eskatu zien Espainiako bere adiskideei artikuluak eta bidaltzeko36 Askok behin bakarrik idatzi zuten. Beste batzuk sarriago.
‎Bidaia baino gehiago paseo zirenez, ez ditugu geografia eta esplorazioen multzoan sartu. Kronikatzat hartzeko ere ezdeusegiak iruditu zaizkigu (artean aldizkari berak sekula ez ditu «crónica euskara» edo gisako goitizenaz aurkezten). Hortaz aparte jarri ditugu.
‎Aldizkaria idazkiak jasotzeko orduan iritzi guztiei irekia zegoela aipatu dugu (ez dirudi ezein kolaboraziori muzin egiteko eran zegoenik). Baina zuzendaritzak berak inork bidali gabeko material asko aukeratu eta argitaratzen zuen (adibidez Morazaren testuak). Gainera atal batzuk antolatzeko saiakerak ere, aldizkariak berak egin zituen.
‎Baina zuzendaritzak berak inork bidali gabeko material asko aukeratu eta argitaratzen zuen (adibidez Morazaren testuak). Gainera atal batzuk antolatzeko saiakerak ere, aldizkariak berak egin zituen. Eta sortu zenetik, helburu propio definitu eta aldi desberdinetan berretsiak izan zituen.
‎Euskararekiko interes zantzu horiek, Revista ren agerpenaz aurrera egin zuten. Fermin Herran berak izan zuen honetan zeresan handiena. Lehendik ere, Seiurteko Demokratikoan, euskaraganako jarrera positiboa agertu zuen, bere Revista Bibliográfica eleanitz hartan euskarazko obrak hartuz.
‎Hartan ere, aldizkariak zuen irakurlegoa izanda (Gasteizko Ateneo ingurukoa batik bat), ez zen errealista Revista elebidun bihurtzea. Herranek berak euskaraz jakin gabe, gainera, nekez zuzenduko zuen aldizkari elebidunik. Eta, halaber, euskaraz idatziko zuten kolaboratzaileak urri ziren.
‎Auzi filosofiko eta metafisikoen arloan agertzen zuten ideiangatik epaitzen da sarritan aldizkarien izaera aurrarekoi edo atzerakoia. Hasteko interesgarria izan liteke Herran berak zuen jarrera ikustea. Gai hori pertsonalki Revista n tratatu ez bazuen ere 1870ko artikulu batean, progreso?
‎Arte gai hauek Madrilgo etapan agertu ziren. Fermin Herranek, espainiar hiriburuan berak ikusitako pintura bildumez bi artikulu utzi zituen. Granadar pintatzaile batez idatzi zuen Eduardo Font Moreno delako batek, eta Lopez Muñoz Madrilgo lizeoko presidenteak zein F. J. Simonet katedradunak arte eta arkitektura izan zuten mintzagai.
‎Lehen sei hilabeteetan genero honen baitan sar daitezkeen hiru artikulu baino ez ditugu topatu; bata Gasteizko feriei buruz Herran berak idatzia; beste bat anonimoki Gipuzkoatik igorria Zubietako lore jokoen berri emanez; eta azken bat, «crónica euskara» izenburua aurrenekoz darabilena, eta laburki lau euskal probintzietako albiste sakabanatuak jasotzen dituena.
2006
‎Dirudienez, Rufius (edo Rufus) Festus Avienus K.o. IV. mendearen bukaeran bizi izan zen maila senatorialeko gizona izan zen. Bi prokontsulatu izan zituen eta bidaiari handia izan zen, berak esandakoaren arabera, Delfoseko orakulua eta Kadiz hiria, mundu greko erromatarraren bukaeran, bisitatu baitzituen.
‎Badirudi, baskoi egonezinak? esamoldea beranduago Avieno berak gehitutako zatia dela. Edonola, baskoien gerrazaletasunari erreferentzia egiten dio.
‎Zeren eta Hunoldo izeneko bat, tronua amesten bait zuen, probintziarrak asaldatzen aritu bait zen, matxinada berriak prestatzeko. Karlos erregea, berak jaso bait zuen probintzia hori herentzian, haren aurka atera zen, armadaren buru. Baina, bere anaiaren laguntza lortu ezin izan zuenez, honek bere handikiek emandako gomendio txar bati jaramon egin izanagatik, Duasdives (Moncontour) izeneko tokian elkarrizketa bakarra eduki zuen bere anaiarekin; eta, anaia erresumara itzultzen zen bitartean, Angoulêmerantz abiatu zen, Akitania-ko hiria berau, eta hemendik, leku guztietatik tropak iritsi ondoren, Hunoldo iheslariaren aztarnak jarraituz joan zen, ia ia atxilotu zuelarik.
‎Obra honetan erabilitako iturriei dagokionez, alde batetik berak Karlomagnorekin bizitako ekintzak daude. Eginhardo, 40 urtez, Akisgranen bizi izan zen erregea eta bere familiarekin.
‎Historia Compostelanak 1100etik 1139ra arteko gertakizunak jasotzen ditu, beraz, Gelmirezen urteak gotzain moduan eta artzapezpiku bezala, bere heriotzera arte, jasotzen ditu. Badirudi, Gelmirezen ekimenez idatzi zela obra hau, Santiagoko elizaren mesedetan berak egindako lan guztia, elizaren jabetzak eta eskubideak idatziz bildu nahi baitzituen.
‎Mendi honen ondoan iparralderantz Valcarlos (Luzaide) deituriko harana dago, non Karlosek berak hartu baitzuen ostatu bere armadarekin, bere borrokalariak Orreagan hil zituztenean. Santiagorantz doazen erromes asko ere hemendik igarotzen dira, mendia igo nahi ez dutenak.
‎Hango eskualde batzuetan, Bizkaian eta Araban hain zuzen, nafar gizonezkoek andrazkoei eta andrazkoek gizonezkoei, lotsariak erakusten dizkiete elkarri, berotzen diren bitartean. Gainera haragikeria lohian lotzen dira abereekin nafarrak; hesgailua zintzilikatzen omen die nafarrak mando emeari eta behorrari gibelaldean, berak baino ez izateko hartarako bidea. Gainera musu likitsak ematen dizkio andrearen eta mando emearen aluari.
‎Pasarte honetan Aymeric Picauden aurreiritzi kulturalak nabarmen gelditzen dira. Picaud Ipar Frantziakoa zen eta berak idatzitakoan antzematen da nola zenbat eta hegoalderago joan, bere aurreiritziak areagotu egiten diren, nafarrekin bere aurreiritziak gorengo mailara iritsi arte. Elizgizon frantses honen, anti nafarrismoa?
‎Egile klasikoen eragina Erdi Aroan aztertzeko lan ezberdinak erabiliko ditugu: San Isidororen lan historikoak, Eginhardoren Vita Karoli eta Annales Regni Francorum (nahiz eta ez zuen berak idatzi), Ravenako anonimoa, Alfontso III.aren kronika, Aymeric Picauden Liber Sancti Iacobi Codex Calixtinus eta Historia Compostelana.
2007
‎Esposizioa amaitzen zen argazkilariak berak begiratu eta nahiko zela irizten zionean. Ondoren argitan aktibatu ez zen zilar kloruroa eliminatu behar zen.
2008
‎Dudarik gabe, bat egiten dute puntu askotan: helburu orokorrean, kide berak dituzte (50 eta 60ko hamarkadetan CNDn zebiltzan asko ariko dira gero, 80ko hamarkadan, ENDn, adibidez), helburua erdiesteko aukeratutako bideetan. Halere, ezin da esan mugimendu bera direnik, zeren 80ko hamarkadan ordura arte kide izan ez ziren hainbat lagun hurbildu baitziren, eta mugimenduaren filosofia, beharrak eta helburuak ere neurri handi batean ezberdinak baitziren.
‎Klandermans ek ez dio halako garrantzirik ematen mehatxua benetakoa ote zen edo sortua ote zen eztabaidari. Premisa honekin labur liteke bere ikuspegia:; «Errealitateak berak baino gehiago errealitatearen gaineko interpretazioek gidatzen dituzte ekintza politikoak?. Gainera, ekintzarako jendeak argi eduki behar du ekiteko dituen baliabideak helburua lortzeko eraginkorrak izango direla.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 131 (0,86)
berak 24 (0,16)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bera esan 12 (0,08)
bera ere 5 (0,03)
bera idatzi 5 (0,03)
bera egin 4 (0,03)
bera ez 3 (0,02)
bera balio 2 (0,01)
bera bera 2 (0,01)
bera eduki 2 (0,01)
bera eman 2 (0,01)
bera erabili 2 (0,01)
bera euskara 2 (0,01)
bera garatu 2 (0,01)
bera jaso 2 (0,01)
bera nahi 2 (0,01)
bera onartu 2 (0,01)
bera ukan 2 (0,01)
bera zein 2 (0,01)
bera zuzendu 2 (0,01)
berak ere 2 (0,01)
bera Akitania 1 (0,01)
bera Axular 1 (0,01)
bera Karlomagno 1 (0,01)
bera San 1 (0,01)
bera agindu 1 (0,01)
bera aitortu 1 (0,01)
bera argi 1 (0,01)
bera argudiatu 1 (0,01)
bera arte 1 (0,01)
bera asmatu 1 (0,01)
bera atera 1 (0,01)
bera aurka 1 (0,01)
bera autoritate 1 (0,01)
bera auzi 1 (0,01)
bera azaldu 1 (0,01)
bera baino 1 (0,01)
bera bakarrik 1 (0,01)
bera begiratu 1 (0,01)
bera berdin 1 (0,01)
bera berezko 1 (0,01)
bera berri 1 (0,01)
bera beste 1 (0,01)
bera bisitatu 1 (0,01)
bera bizikleta 1 (0,01)
bera dagoeneko 1 (0,01)
bera deklaratu 1 (0,01)
bera dimisio 1 (0,01)
bera diru 1 (0,01)
bera erabaki 1 (0,01)
bera erakutsi 1 (0,01)
bera eskatu 1 (0,01)
bera esplizitatu 1 (0,01)
bera espresuki 1 (0,01)
bera estatu 1 (0,01)
bera estudiatu 1 (0,01)
bera euskal 1 (0,01)
bera ezarri 1 (0,01)
bera filologo 1 (0,01)
bera gauzatu 1 (0,01)
bera hau 1 (0,01)
bera hebreera 1 (0,01)
bera herri 1 (0,01)
bera ikusi 1 (0,01)
bera indigena 1 (0,01)
bera inor 1 (0,01)
bera izaera 1 (0,01)
bera jarri 1 (0,01)
bera koordinatu 1 (0,01)
bera lehen 1 (0,01)
bera liburu 1 (0,01)
bera lortu 1 (0,01)
bera nazio 1 (0,01)
bera ondo 1 (0,01)
bera proposatu 1 (0,01)
bera sekula 1 (0,01)
bera sortu 1 (0,01)
bera tupust 1 (0,01)
bera urri 1 (0,01)
bera zehaztu 1 (0,01)
berak abestu 1 (0,01)
berak aitortu 1 (0,01)
berak argitaratu 1 (0,01)
berak baino 1 (0,01)
berak burutu 1 (0,01)
berak egin 1 (0,01)
berak erabili 1 (0,01)
berak gehitu 1 (0,01)
berak hartu 1 (0,01)
berak honela 1 (0,01)
berak iberiar 1 (0,01)
berak kontatu 1 (0,01)
berak proposatu 1 (0,01)
berak sustatu 1 (0,01)
berak telefono 1 (0,01)
berak zeratu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bera Akitania biztanle 1 (0,01)
bera argi ez 1 (0,01)
bera aurka egin 1 (0,01)
bera autoritate argudio 1 (0,01)
bera Axular aitortu 1 (0,01)
bera azaldu ez 1 (0,01)
bera baino ez 1 (0,01)
bera bakarrik bera 1 (0,01)
bera balio eman 1 (0,01)
bera balio gisa 1 (0,01)
bera bera gorputz 1 (0,01)
bera bera liburu 1 (0,01)
bera berdin aipatu 1 (0,01)
bera berezko balio 1 (0,01)
bera berri hori 1 (0,01)
bera beste nonbaitetik 1 (0,01)
bera bisitatu erakusketa 1 (0,01)
bera bizikleta ibili 1 (0,01)
bera dagoeneko jakin 1 (0,01)
bera dimisio aurkeztu 1 (0,01)
bera diru ipini 1 (0,01)
bera egin egon 1 (0,01)
bera egin lan 1 (0,01)
bera eman hainbat 1 (0,01)
bera erabaki behar 1 (0,01)
bera erakutsi ari 1 (0,01)
bera ere aipatu 1 (0,01)
bera ere asmo 1 (0,01)
bera ere bera 1 (0,01)
bera ere ez 1 (0,01)
bera ere interes 1 (0,01)
bera esan bezalaxe 1 (0,01)
bera esan elkarreragite 1 (0,01)
bera esan esan 1 (0,01)
bera esan moduan 1 (0,01)
bera esan zuek 1 (0,01)
bera esplizitatu ez 1 (0,01)
bera espresuki esan 1 (0,01)
bera estatu frantses 1 (0,01)
bera euskal jendarte 1 (0,01)
bera euskara ez 1 (0,01)
bera euskara jakin 1 (0,01)
bera ez ukan 1 (0,01)
bera ezarri prezio 1 (0,01)
bera filologo gisa 1 (0,01)
bera garatu ez 1 (0,01)
bera garatu nahi 1 (0,01)
bera hau esan 1 (0,01)
bera hebreera jakin 1 (0,01)
bera herri erosi 1 (0,01)
bera idatzi antzeman 1 (0,01)
bera idatzi liburu 1 (0,01)
bera ikusi pintura 1 (0,01)
bera indigena ezarri 1 (0,01)
bera inor bidali 1 (0,01)
bera izaera atabikodun 1 (0,01)
bera jarri prezio 1 (0,01)
bera Karlomagno bizi 1 (0,01)
bera lehen ministro 1 (0,01)
bera liburu zein 1 (0,01)
bera nahi ondo 1 (0,01)
bera nazio kontzeptu 1 (0,01)
bera ondo ez 1 (0,01)
bera sekula ez 1 (0,01)
bera tupust egin 1 (0,01)
bera ukan jarrera 1 (0,01)
bera zehaztu helburu 1 (0,01)
bera zein paper 1 (0,01)
bera zein Stalin 1 (0,01)
berak argitaratu liburuxka 1 (0,01)
berak baino gehiago 1 (0,01)
berak burutu paper 1 (0,01)
berak erabili hitz 1 (0,01)
berak gehitu zati 1 (0,01)
berak honela iritzi 1 (0,01)
berak iberiar idazkera 1 (0,01)
berak proposatu aldaketa 1 (0,01)
berak telefono hitz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia