Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.818

2000
‎Beraz, eskola bat sortzeko diru asko behar da eta kirol bat zabaltzeko, merkea ez bada ezin duzu ezer egin. Plastikozko pilotarena aldaketa bat da eta, ez dakit noiz, baina onartu behar dugun aldaketa da. Material merkeagoak lortu behar dira.
‎Ondorioz, geroz eta gehiago gure zapalkuntza egituratua ezkutatu eta desitxuratu egiten dute instituzio eta alderdi politiko ezberdinek. Honen adibide gisa hainbat politika instituzional ditugu, zeintzuk eraginkortasun eskasa izaten bukatzen duten, emakumeon arazoa kulturala balitz bezala tratatzen duten, arazoa sektorializatzen duten eta honela sistemaren mantenimendurako izaten bukatzen duten eta ez emakumeok behar dugun iraulipenerako. Bestetik, azken egunotan alderdiek sortu duten kuoten inguruko eztabaida genuke, zeintzuk emakumeon presentzia kontuari lehentasun gehiago eman dioten, bizi dugun zapalkuntza gainditzeko bidean eman beharko liratekeen pauso eta lan ildo politikoei baino.
‎" Kanpoko eragileei ez zaie horrenbesteko garrantziarik eman behar, erantzukizuna gurea baita. Atzera egin nahi ez badugu, badakigu zer egin behar dugun : ikasleei zerbitzu egokia eskaini"
‎Esaterako, euskal herritarron bizikidetzarako markoa estatutua eta autonomia dela esatean, edota etorkizunean bizikidetza ziurtatu dezakeen estatuaren marko juridiko-politikoa gauzatzerakoan ere.Zer esanik ez, PPrekin ezberdintasun handiak ditugu; proiektu ezberdinak defenditzen ditugu. Aurrerantzean eztabaidatu behar dugun guztia eztabaidatuko dugu; bat ez etortzea gauza normala izango da baita ere. Horrela gertatu da Eusko Legelbiltzarreko, Batzar Nagusietako edota Udaletako politika sozial eta ekonomikoan.
‎Aurrena, datozen hilabeteetan sinatu behar dugun garapen hitzarmenetik pasatzen da: Estatua, Erregioa eta Haute-tsien Kontseiluaren artean urratu ditugun bideetatik.
‎Lizarra etsaia den neurrian egurra eman diote, izugarrizkoak eman ere. Beraz, gauza hauek antolatzerakoan kontuan hartu behar dugun gauza bat etsaiaren indarra da, izugarrizkoa. Lizarra ez zen antolatu komunikabidei aurre egiteko.
‎Bihar Euskal Herriko beste erpinera joan behar dugu, Iparraldera, eta gaurkoz gureak egin ditugu Basaurin. Udaltzainari autopistara nola joan behar dugun galdetu diogu. Honek ere ez daki euskaraz.
‎Nire ustez, fedea, ala fedearen antzeko hori, ez dugu ez herrigintzan ez kulturgintzan nahastubehar. Mundu honetakoa ez den erregetzak, nekez argituko digu hemengoa nolaantolatu behar dugun . Naturaren aurrean gure naturaren indarrekin buruz buru biluzikaurkitzen gara.
‎TABen gaurko aplikazio komertzial gehienak jatorri askotako informazioak ematen dituzten sistemen inguruan garatuta daude; informazio horiek gehienetan telefonobidez ematen dira, esate baterako, gure telefono-txartelaren egoerari buruzko informazioa ematen digutenak, edo burtsa finantzieroaren egoerari buruz, edo hiri batean edobestean dagoen eguraldiari buruzkoa, edo gure posta elektronikoa irakurtzeko gai dena. Informazio aldakorra erabili behar dugun edozein egoeratan, testu-ahots bihurgailua erabili ahal izango da informazioa ahots bihurtuta eman diezagun. Ahots-moldearen abantaila, gaur gure artean hain hedatua den telefono-sarearen erabilpena ahalbidetzean datza.
‎Baina olen zuhaitzari beha jarriko bagina ere, jakin beza ezen, nola zuhaitz batzuei adaska berriak txertatu behar zaizkien, fruitu joririk emanen badute, hala, asmo zaharren olak beharrezkoa duela ideia berrien hauspoa, burdin produkzione guztia uhertu eta herdoilduko ez bada... Eta uste dut badakidala zer hauspo mota behar dugun eta zer neurritakoa...
‎—Leial eta fidel ihardetsiko ahal diozu nik eskaini dizudan konfiantzari, zeren, halatan, bihar sinatu behar dugun tratutik letozkizukeen irabaziez gain, Urbiaingo harana markeserri izendatuko baikenuke, eta zu Urbiaingo markes.
‎" Nik aterako zaituztet, ikusle eta teleikusle errespetagarriak, behingoz zalantza honetatik! Honatx behar dugun froga hutsezina: zer da, Ana Morena andrea, Kieselgura?".
‎-Bihar Friskora helduko garenez-Berak, Kerouac delako batek bezala (Preteritoren hitzetan) horrela deitzen dio San Frantzisko hiriari-, goizean dendak garbitu behar ditugu. Nik atzo erosi nuen klinapa egiteko behar dugun guztia.
‎Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz, behar dugun informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri behar dugun informazio hori falta dugunean. Honen ondorioz gizakiok desorientazio egoera bati aurre egin behar izaten diogu behin baino gehiagotan.
‎Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz, behar dugun informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri behar dugun informazio hori falta dugunean. Honen ondorioz gizakiok desorientazio egoera bati aurre egin behar izaten diogu behin baino gehiagotan.
‎Informazio bolumen hauen mugimenduari begira, ezinezkoa zaigu guztiari unitate bakar batean heltzea, beharrezkoa da bereziki prestatutako profesionalak egotea, informazio kopuru izugarri horren barruan aise mugitzeko. Profesionalen beharra dugu behar dugun hori eskuratzeko bideak erakutsiko dizkigulako, denbora aurrezteko, zarata kentzeko eta behar dugun hori zehazki eta behar dugun momentuan jasotzeko. Laburtuz, informazioa erraz eta azkar eskuratzea beharrezkoa dugu; honek eskura ditugun errekurtsoen probetxua eta razionalizazioa suposatzen du, hau da, egun ditugun aurrekontuekin giza errekutso, errekurtso ekonomiko eta teknologikoak ongi erabiltzea da.
‎Informazio bolumen hauen mugimenduari begira, ezinezkoa zaigu guztiari unitate bakar batean heltzea, beharrezkoa da bereziki prestatutako profesionalak egotea, informazio kopuru izugarri horren barruan aise mugitzeko. Profesionalen beharra dugu behar dugun hori eskuratzeko bideak erakutsiko dizkigulako, denbora aurrezteko, zarata kentzeko eta behar dugun hori zehazki eta behar dugun momentuan jasotzeko. Laburtuz, informazioa erraz eta azkar eskuratzea beharrezkoa dugu; honek eskura ditugun errekurtsoen probetxua eta razionalizazioa suposatzen du, hau da, egun ditugun aurrekontuekin giza errekutso, errekurtso ekonomiko eta teknologikoak ongi erabiltzea da.
‎Informazio bolumen hauen mugimenduari begira, ezinezkoa zaigu guztiari unitate bakar batean heltzea, beharrezkoa da bereziki prestatutako profesionalak egotea, informazio kopuru izugarri horren barruan aise mugitzeko. Profesionalen beharra dugu behar dugun hori eskuratzeko bideak erakutsiko dizkigulako, denbora aurrezteko, zarata kentzeko eta behar dugun hori zehazki eta behar dugun momentuan jasotzeko. Laburtuz, informazioa erraz eta azkar eskuratzea beharrezkoa dugu; honek eskura ditugun errekurtsoen probetxua eta razionalizazioa suposatzen du, hau da, egun ditugun aurrekontuekin giza errekutso, errekurtso ekonomiko eta teknologikoak ongi erabiltzea da.
‎Partaide guztiak batzen zituen lokarria, ‘munduaren ikusmolde zientifikoa’ adierazpena lantzeko balio zuten ikuspegi teoriko, interes zehatz eta ideal batzuek osatzen zuten. Adierazpen hark, bere hitzek erakutsi bezala, zientziaren ingurukoa ez ezik, ezagutza orokorraren arazoen aurrean izan behar dugun jarrerari eta munduko edozein egoeratan har ditzakegun sinesmenei buruzko hausnarketa ere islatzen zuen.
‎Ez da erraza esatea zergatik irakurri behar dugun Wittgenstein. Are gutxiago euskaraz.
‎seietan zer egin behar dugun ez jakitera,
2001
‎IKUSKIZUNEN kulturan oso zaila da bereiztea benetan zer ikusi, jakin eta sakondu nahi dugun edo gizartean norbait izateko zer ikusi, jakin eta gainetik pasa behar dugun . " Port Aventura" ra edo Pariseko" Eurodisney" parkera joan behar den bezala, Guggenheim museora joan behar da, nahiz eta artea ez gustatu edo ez interesatu.
‎Guk ahalmen arau-emaile handiagoa nahi genuke, nahiz eta aldi baterakoa izan eta Kontzertu Ekonomiko indartsuago bat nahi genuke ikuspegi politiko eta juridiko batetik. Dena den, Kontzertua alde ezberdinek egin behar dugun ituna da eta hortaz puntu komun batera iritsi beharko dugu.
‎Hobetuzeko ELAren ordezkari Eduardo Markinezek bere garaian esan zuenez, etengabeko prestakuntzari buruzko hiruren arteko akordioak indarrean jarraitzen du, eta" Madrilek iturria ixten badu, Eusko Jaurlaritzak eutsi beharko dio aurreikusitako finantzaketa eskuratzeko tirabirari, baina ezinbestekoa da Eusko Jaurlaritzak behar dugun finantzaketa ziurtatzea ekonomi eragozpen berezirik gabe jardun ahal izateko".
‎Guztiok etxetik ordu berean irteten badugu eta joan behar dugun lekura joateko bide berberak erabiltzen baditugu, pilaketak sortzea da normalena.
‎Norbere burua eta norbere bizitzan eragina izan duten bizipenak ezagutzeak egoera baten aurrean modu jakin batean zergatik erreakzionatzen dugun jakiten laguntzen digu edo maitasun-harremana atsegina izan dadin zer aldatu behar dugun ikusten.
‎(Etsipen doinua.) Ea lana egin behar dugun –denok.
‎Hauxe da gure etxea, geure proiektuan eraiki behar dugun oinarria. Honengainean gauzatu beharra dugu geure asmoa.
‎Baina, estrategia-guneak utzita, eskoletako guda-zelaietara itzultzen garenean, irakasle askok, urruntasunak eman digun ikuspegia nonbait galdu, eta betikoarazoekin egiten dugu topo: behar dugun zorioneko testua ez da inon agertzen, hauluzeegia da, beste hori didaktizatu gabe dago, hura ez da batere interesgarria...
‎gu munduan, bai, horretaz zalantza handirik ez dut inguruan sumatzen. Baina munduan nola kokatu behar dugun , horrexetan bai ez garela denak bat heldu. Ezin bertzela gertatu, batzuetan hainmolde ponpoxoan. Herri?
‎Izan ere, karreran hasten gara kalkulatzen. Zenbat denbora behar dugun mediku izateko: a) Ikasle onak bagara, x urte emango ditugu, gutxi gorabehera, karrera egiten; b) Pelikula-amaitzean-ikasiko-dut tipoko ikasleak bagara, x+ 1 edo x+ 2 urte, filmaren metrajearen arabera; c) Ikasle tragikomikoak izanez gero, ostera, baliteke (x+ n) 2 urte ematea.
‎Ondorioz, a taldean sartzea erabakitzen dugu, nahiz eta urtean birritan b talderako salto erabat zilegia egiteko aukera izan. Baina a taldean egoteak ikasturtea eta azterketa bakoitza gainditzeko behar dugun denbora kalkulatzera behartzen gaitu.
‎Ez gaitezen beti, hainbeste aldiz egin dugunez –eta lehengora nator berriz, predikari gogaikarriaren antzera–, huts-hutsetik abia: lur landuan, nahiz eta erdizka eta exkax landuan, aiseago ereingo dugu erein behar dugun hazi berria. Etxeparek bere liburuaren azken lerroan ipini zuen besteren hura, debile principium melior fortuna sequatur, en  tzun izan bagenu, beste oilar batek joko liguke orain kukurruku.
‎badaude goragoko interesak, dudarik gabe. Badugu ordu, beraz, gure Herria gogoan dugunok nondik eta nola jo behar dugun pentsatzen hasteko. Bestela, maiz gertatu zaigunez, ardi galduak izango gara berriz ere, otso harraparien artean.
‎Beheraxeago, egia esan, aitortzen ere du, nahiz oraindik ez izan, izateko bidean gaudela bederen: " Berriro ere..., ez dugun, nahi dugun eta behar dugun benetako eta urte osoko Euskal Unibertsitate demokratiko eta herritar baten oinarria eta sustraia izan nahi duela adierazi du".
‎Abiada bide erdian has ez dadin, hona aurren-aurrenik erantzuten saiatu behar dugun galdera: zer dio autoreak testu horretan?
‎Lehenbiziko egin dugun, eta beti egin behar dugun galdera, atzera xamar utzia dugu. Zer dio?
‎Elkarrekin nonbait eta nolabait bizitzeko, eta nonbaitetik beste norabait elkarrekin joateko borondatearen itun isila zein agerikoa izan ohi da gizarte baten bidea: noraino menturatuko garen, zer ez zaigun komeni, noiz aldatu behar dugun norabidea, nor hartuko dugun bidaide... Horrelako uneen, aukeren eta erabakien kontakizuna da, batez ere eta bereziki, herri baten historia, horrelako uneek, aukerek eta erabakiek utzitako ondarea da herri baten kultura.
‎Hizkuntza mintzabide bat besterik ez da; hobeto esan, gizonak duen mintzabidea, horren ondoan beste guztiak eskas eta ezerez baitira. Euskara ez da txukun eta ederki bildurik, hauts apurrik gabe, kanpotarrei erakusteko gorde behar dugun bitxia edo jostailua, zenbait etxetako liburuen antzera. Dirua edo gure probetxurako asmatzen dugun edozein tresna bezala, erabiltzeko da, eskuz esku eta ahoz aho ibiltzeko.
‎Janztearekin hauxe esan nahi da, erlojua janzten dugun bezalaxe, gurekin batera jantzita emango ditugula etorkizuneko ahalmen handiko konputagailuak. Internet (Wo rldWide Web) nahi dugunean eta bat-batean, ura edo elektrizitatea bezala, jantzita daramagun konputagailuaren bitartez erabili ahal izango da, eta behar dugun informazio erabilga rria zuzenean bilatzeko moduan izango gara.
‎Arrazoiak bila daitezke, Kontseiluaren sorrerako gizartegiro guztiz bestelakoa, baliabide nagusiak eta indarrak normalizazioaren beste norabide batean ipintzera eraman duena (egoki deritzodana, bidenabar), eta gogoeta maila apalago batean jarri izana, esaterako. Beraz, Kontseiluak diskurtsoareneraberitzean ekarpe— nak egin ditzaketenak bildu eta zirikatu behar ditu eta beharrezkoak direnbaldintzak atondu, nekez ikusten baitut posible diskurtsobe rritzaile hori behar dugun lastertasunez berez sortzea.°
‎Ideia benetan adigai heuristikoa baino ez da, ez ostentsiboa, eta ez du erakusten objektu bat nola antolatua dagoen, baizik esperientziako objektuen antolaera eta elkarlotura oro har nola bilatu behar dugun bere gidaritzari jarraiki (A671/ B699 (E508)).
‎Helburuaren ideia da, hain zuzen, Juzgamenaren Kritika-ri batasuna ematen dion ideia. Helburua ez da eskematiza daitekeen adigai huts bat; baina, bestalde, bizitza eta organismoa ulertzeko ezinbestean erabili behar dugun ideia da. Organismoa ezaugarritzen duena bertan zati bakoitza besteengatik egotea da bitarteko eta helburu gisa aldi berean, horrela osotasun bat eratuz.
‎Gauzen azken eustazpi gisa ezinbestean behar dugun baldintzatugabeko beharrezkotasuna giza arrazoimenaren egiazko amildegia da. Betikotasunak ere ez du zirrara ahulgarriagorik sortzen (A613/ B641 (E474)).
‎Bestalde, eskaladako gure ezbeharrak —zauriak, nahigabeak, bihozminak— maitajardunak dira, nonbait, maitaeskaladako pausoak. Heriotza bera, mendi gailurraren erpinera —jaungoikotasunera— iristeko eman behar dugun azkeneko pauso ilun neketsua izanik ere, pozgarria ere da, bai126: bizitza hilkorra (uxn) eta beragan datzan sarkina lurperatzearen trukean betiko bizitza betea Z®n) loratzea da-eta.
2002
‎Ez da erraza, ez. Jendeak, hainbat sektore sozial, politiko eta sindikalekin elkarrizketatzen garenean, zein gaizki pasa behar dugun , galdetzen digu. Guk baietz esaten diegu.
‎Oro har, gure nahia proposamenak egitera pasatzea izan da. Hau da, ibilbide bat urratu nahi dugu, non gizarte honetako erakunde sozial, politiko eta sindikal guztiekin joan behar dugun , gustatu edo ez gustatu.
‎Mugitu beharrarekin ados gaude, eta bat gatoz ere LABeko Txutxi Ariznabarretarekin,' Argia' n idatzi zuen artikuluan denbora alferrik galtzea ez dela komeni esaten duenean. Kontua da nola eta nora mugitzeaz ari garen, edota denbora alferrik ez galtzeko zer egin behar dugun . Mugimenduaz hitz egiten dutenek beren posizioa finkatzeko erabiltzen dute otsailaren 19ko aipamena, manifestaziora ez doazenak nabarmen utzi nahirik-edo.
‎Gurasoekin eta haien munduarekin hautsi, alegia. Alde horretatik, guri dagokigun hausnarketa-eta hausnarketa egiteko adinean sartu garela uste dut (irribarrez)-ez da abertzaletasunari buruzkoa edo euskaltzaletasunari buruzkoa, ezkerrari buruzkoa da guk egin behar dugun hausnarketa. Hori da batzuek egin dutena edo duguna.
‎Lankide dudan baten emazteari, ginekologoa bera, jendearen planta ikusi egun horretan eta hauxe bururatu zitzaion: " bederatzi hilabete barru, a zer lana izan behar dugun !". Garai bateko aste santu eta «18dejulio»ren tankera ere hartu nion nik egunari kalean.
‎Literaturaz hitz egitean, sarritan, euskara herdoildua dagoela esaten dugu. Agian, ez dugu erreparatzen jendeak nola hitz egiten duen, esate baterako, baserrian bizi den pertsona batek izan dezake guk bilatzen dugun formula, eta guk, berriz, Axularrengan edo Leizarragarengan bilatzen dugu, baina, ziur aski, hurbilagoa daukagu erabili behar dugun hizkuntza.
‎Nolanahi ere, erosketak zuhurtziaz egin beharko genituzke, ametsak eta itxaropenak nahasteke, behar dugun huraxe hautatuz.
‎Egun osoan zehar aktibo sentitzeko behar dugun beste denbora lo egin behar da.
‎Gehienontzat nahiko erraza izaten da medikuarenera noiz joan behar dugun jakitea
‎Gehienontzat nahiko erraza izaten da medikuarenera noiz joan behar dugun jakitea.
‎Psikologoarengana noiz joan behar dugun
‎Elementu horietako batzuen proportzio handia deigarri gertatzen da: Red Bull lata batek egun osoan hartu behar dugun azido pantotenikoaren %100, B6 bitaminaren %310, B3 bitaminaren %113, B2 bitaminaren %94 eta, harrigarriena, B12 bitaminaren %598 ekartzen digu.
‎euskara ez dakiten irakasle-pilo bat kontratatu ditu, barnekodemokrazia errepresentagarriaren erakundeak kontrolatzen ditu, barnekodinamikak eta irakasleriaren promoziorako irizpideak inposatu dizkigu, bere intereserako diren sartze/ esklusio-dinamikak ezarriz, eta ohituraendogamiko, pribatizatzaile eta baztertzailea funtzionamendu arrunteansendotuz. Gainera, irakasle elebidunek egindako ghettoaren aldekodinamikak proiektua bideratzeko behar dugun –giza errekurtso minimoa, gutxitu du. Konklusio gisa, hemen daukagun proiektua, integratzaileena etaonena izan daiteke, baina beranduegi gabiltza agian.
‎nahiz eta gatazka politikoa lehen baino gogorragoaeta mikatzagoa izan, eta sarreran aipatutako arriskua inoiz baino handiagoa denarren, zenbait salbuespen kenduta, oro har, euskal historiografiak ez du bere autonomia galdu, eta ez da itzuli politikaren morroia izatera. Halere, ez dago azpimarratu beharrik, historialariok eta gainerako zientzilariek behar dugun ideien artekolehia demokratikoa eta irekia bertan behera geratzeko zorian dagoela, ETAren mehatxuek eta ekintzek komunitate akademikoaren gero eta kide gehiago, zenbaithistorialari tartean daudelarik, zuzenki eragiten dituzten neurrian.
‎eta, zientifikoak?. . Historiografia abertzalea?, antza, egon badago, baina inoiz ez da egiten aipamen zuzenik; ondorioz, zaila da jakitea, zehatz-mehatz, zer ulertu behar dugun kontzeptu horren azpian. Azken urteotan, gainera, zenbait liburu argitaratu dira, espresuki,. Euskal Estatuaren?
‎Hora hor, ulertarazle kastrentsea lanean. U. Eco autoreak berak adierazi duenez, soinuak, liburu-orriak, horma baten gaineko koloreak, den-denak dira entitate fisikoak, adierazlearen materia, behin eta berriro signifikaturen batera igortzen gaituztenak, baldin eta nora begiratu behar dugun badakigu. Ulertarazlea berezko nahiz hartutako ohitura, aztura edo eskarmentua da, erantzuteko aldez aurreko prestaketa; kontsiderazioa, azken finean.
‎Zinez aipagarria eta gogoangarria zuen indarra! [...] Orain entzun, hitz gutxitan esango dizut-eta zer egin behar dugun . Bihar bertan, Eguzkia igotzen hasi eta haren izpiek lurraren estalkia urratzen dutenean, Eneas eta Dido gaxoa hiritik irtengo dira, oihanean ehizatzera.
‎Ondo landuaz emankor izan dadin nahi duzun etxaldea erosi duzunez, eta neuk ere neurea balitz bezala arta dezadan eskatzen didazunez, ahalegintxoa egingo dut; eta ez soilik neu bizi naizen artean, zer egitea komeni den aholkatuz, baizik eta baita hil ondoren ere. Ezin baitut onartu Sibilaren ahotik jalgitakoak bera bizirik den bitartean soilik izatea gizakiarentzat baliagarri, baizik eta baita bera hil eta gero ere, are jende ezezagunarentzat ere; urte askotan itzultzen baikara ofizialki horren liburuetara, mirari baten ondoren zer egin behar dugun jakin nahi dugunean; era berean ezin da onartu nik, bizirik naizen bitartean ere, ezer ez egitea adiskide eta tartekoei laguntzeko.
‎Euskal alfabetoa52 esatea nahikoa genuke printzipioz; baina, horrez gain, marra, elkarketakoa edo marratxoa?, ordinalen puntua(.), maiuskulak adierazteko aurretik behar dugun 9 zenbakia eta forma konplexuak detektatzeko erabiliko dugun azpimarra(_) ere hemen bildu ditugu, hauek azalean ere aurki ditzakegulako. Alfabetoaz haratago doa lehen multzo hau, beraz.
‎Hitz anitzeko unitate lexikaletako osagaiak azpimarraren bidez lotzen dira. Kasu honetan, esaera baten aurrean gaude, baina morfotaktikarako behar dugun informazioa azpikategoriak damaigu: aditzondoa.
‎Garbigailuak, lehorgailuak edo ontzi-garbigailuak bizitza erosoagoa egiten digute. Garbitu, lehortu edo garbitu behar dugun karga-kantitatearen araberakoak dira hirurak. Onena, eutsi karga osoa egin arte, eta horrela aurreztuko dugu.
‎Praktika komun eta orokor horrek zenbait arrisku dakartza, baina, beharraren aurrean, onargarriak dira. Hipoteka eskatzeko orduan gogoan izan behar dugun gauza nagusia da gure eskubideak erabat bermatuta egon behar direla. Kontua da batez besteko kontsumitzaileak ez duela hipoteka bat deuseztatzeko mekanismoa ezagutzen.
‎Horretarako, kristala pintatzeko teknika erabil dezakegu, berun faltsuko erliebea erabiliz, kristalaren gainean marko artifiziala sortzeko. Ondoren, lanari ekin aurretik pilatu behar dugun materiala aipatuko dugu: – Behar ditugun neurriak dituen kristalezko portarretratuak – Berun faltsuaren erliebea – kristalean lan egiteko pintura espezifikoak – 2 pintzel biribil, bat finagoa eta bestea lodiagoa, hainbat eremutan pintatzeko – petrolio-esentzia, ahal dela usaingabea Material guztia prest dugula, diseinu bat egin behar dugu, eta gero txantiloi gisa erabiliko dugu.
‎– Behar ditugun neurriak dituen kristalezko portarretratuak – Berun faltsuaren erliebea – kristalean lan egiteko pintura espezifikoak – 2 pintzel biribil, bat finagoa eta bestea lodiagoa, hainbat eremutan pintatzeko – petrolio-esentzia, ahal dela usaingabea Material guztia prest dugula, diseinu bat egin behar dugu, eta gero txantiloi gisa erabiliko dugu. Baina, ezer baino lehen, oso garrantzitsua da landu behar dugun gainazala, hau da, kristala, zikinkeriarik eta marrazkiaren azken akaberan eragina izan dezaketen markarik gabe egotea. Ekintzara pasatzeko, jarri mahai gainean, lehenengo gida gisa erabiliko dugun txantiloia eta, gainean, jarri portarretratuen aurreko kristala.
‎Lan hori neguaren amaieran egin ohi da hosto erorkorreko zuhaitzen kasuan, eta hosto iraunkorreko zuhaitzetan, berriz, urteko edozein garaitan egin dezakegu, baldin eta loratzen ez badira. Inausketa hori egiteko motozerra behar dugun zuhaitz asko baditugu, garrantzitsua izango da ekipamendu berezia izatea, horrelako erremintekin lan egiteko segurtasun handiena emango diguna. Hona hemen arropak eta osagarriak:
‎Aita deseroso dago guardia zibilen pasadizoa kontatzeko ahalegina egin duenetik, ordutik ez dugu ia hitz egin. Orain  dik ez dugu aitatu ere egin egunkarira egin behar dugun bisita. Eta nik han zer egin behar dugun jakin nahi nuke.
‎Orain  dik ez dugu aitatu ere egin egunkarira egin behar dugun bisita. Eta nik han zer egin behar dugun jakin nahi nuke. Zertara goazen, nik zer esan behar dudan.
‎Horregatik ez dugu zuzentzen neurri handi batean, kontu horietan euskara bera egiten ari garelako gure eguneroko jardueran oraingoz, erabileraren erabileraz eta nekea dela neke. Lana izango dugu hor zuzenketak bideratzeko orduan, guk geuk ez badugu argi zer esan behar dugun eta idazle bakoitzak, hiztegi bakoitzak edo itzultzaile bakoitzak, nork bere proposamena egiten badu norberaren iritziak agintzen baitu beti holakoetan. Eta hemen eguneroko gauzak aipatu ditut, bazterrean utzirik umeak euskaraz gehien erabiltzen dituen hitzak, hezkuntzako liburuetan ageri direnak, hain zuzen ere.
‎zuek zuen bidea hartu nahi duzue, normala denez, zuen arazoak lehenago baino gardenkiago azaleratzen dituzue, askatasun handiagoarekin, eta ez zaizue hain erraz gertatzen identifikazio hori egitea euskal akademiarekin, urrun ikusten duzuelako, nola ikusten dituzuen urrun holako akademia guztiak, balio ere, ez baitakizue zertarako balio dezaketen, titi jorran ibiltzea, barkatu hain gordin ibiltzea, askoz ere atseginago gerta daitekeen adin horretan. Dena dela, badut uste Euskaltzaindia osatzen dugun 24 euskaltzainok badugun egun orain arte izan ez dugun erantzukizun berria, eta erantzuna eman behar dugun , erantzun egokia gainera, inoiz baino idazle eta ikertzaile hobeak dituen Euskal Herri honetako euskaltzaleen aitzinean.
‎Sinboloen kontua izango da beharbada. Eta ez ditut hona ekarriko ordenagailuko web orriko giltza zanpatu eta euskara hainbeste maite duten zenbait elkarte edo fundaziok ematen dituzten lotune argigarriak, sobera luzatuko bainintzateke eta beharbada argiegi mintzatuko, guztiok behar dugun egokitasun politiko zuzena hautsiz. Barka:
‎Ba ote dugu behar dugun Unibertsitatea?
‎Gizarte honek, euskalgiza rteak, kalitatezko unibertsitate sistema bat behar du, edozein herri aurreratuk bezala. Ba ote dugu behar dugun unibertsitate sistema hori. Galdera hori erantzun nahi du da lan honek, eta horretaz arituko naiz datozen lerroetan.
‎Galdera batekin hasi naiz lan hau, eta horren erantzunarekin amaitu nahi nuke. Ez, oraindik ez dugu behar dugun Unibertsitatea, baina duela hogeita bost urte baino askoz hobeto gaude, eta lor daitekeen helburua da nonbait behar dugun hori geureganatzea. Neurri handi batean, geure esku dago.°
‎Galdera batekin hasi naiz lan hau, eta horren erantzunarekin amaitu nahi nuke. Ez, oraindik ez dugu behar dugun Unibertsitatea, baina duela hogeita bost urte baino askoz hobeto gaude, eta lor daitekeen helburua da nonbait behar dugun hori geureganatzea. Neurri handi batean, geure esku dago.°
‎Guk uste dugu unibertsitate espainol eta frantsesarekiko alternatiba posible dela, bainaalte rnatiba diseinatu eta egin gabe dagoela. Sumatzen baditugu ere, ez dakigu zehaztasunez unibertsitario euskaldunen egoera zertan den, ez dakigu euskararennormalkuntza ren arian goi-mailako formazio beharrak zeintzuk diren, ez dakigu abiatzeko unibertsitate gene ralista edo espezializatua behar dugun , ez dakiguurrunekoun ibertsitatetik, edotelematikoti k, abiatu behar dugun, ez dakigu egungo unibertsitateetan noraino irits gaitezkeen...
‎Guk uste dugu unibertsitate espainol eta frantsesarekiko alternatiba posible dela, bainaalte rnatiba diseinatu eta egin gabe dagoela. Sumatzen baditugu ere, ez dakigu zehaztasunez unibertsitario euskaldunen egoera zertan den, ez dakigu euskararennormalkuntza ren arian goi-mailako formazio beharrak zeintzuk diren, ez dakigu abiatzeko unibertsitate gene ralista edo espezializatua behar dugun, ez dakiguurrunekoun ibertsitatetik, edotelematikoti k, abiatu behar dugun , ez dakigu egungo unibertsitateetan noraino irits gaitezkeen...
‎Gestioaren gardentasuna eta efikazia: baditugu gure gizartean irakaskuntza munduan esperientzia nahikoa hori nola egin behar dugun jakiteko. Eta puntu honetara ailegatuta ez gara eroriko betiko eztabaidan (publiko-pribatua); gure ustez ez dago zalantzarik zerbitzua publikoa dela, baino horrek ez du esan nahi gestioak Administrazioarena izan behar duenik.
2003
‎Lehenik eta behin, aukeratutako landareak landu behar dugun ingurunera ondo egokituko direla ziurtatu behar dugu, eta gero noski, dagokion zaintza berezitua burutu.
‎Hor enfokea guztiz okerra da. Euskaldun guztiok behar dugun plater horretan, euskaldun guztioi eman behar zaigu sukaldean bertan egon eta kozinatzeko aukera. Herri honen hiru laurdena soilik ordezkatzen duen erakunde batetik bideratua dago, hala ere berak eragile politiko bezala gaitasuna izan dezake iniziatiba politikoak mahai gainean jartzeko.
‎Zer egin dugu gaizki, eta zer egin behar dugu? Manifestazio erraldoiak oso ondo daude, baina kaltetuen sentimenduetatik, eta eraso-erreakzio dialektika horretatik ez dugu eraikiko behar dugun ikuspegi politiko eta kulturala, eta horri darizkion estrategia eta ekintzak.
‎Nahikotasun mailara iristen ez diren bi kultura politikoren baturak, ez du behar dugun kultura politikoa ematen. Behar dugunerako elementuak badaudela uste dut, baina ez datoz batze estrategikotik.
‎Antolatzaileen esanetan, «etorkizuna orain astintzea» da gako nagusia. " Izan ere, euskal gizartea berpizkunde berri baten atarian jarri behar dugun honetan, euskalduntze alfabetatzeak oro har eta AEK-k dituzten beharrizanak bermatzea ezinbestekoa da" gaineratu dute.
‎Teknologia berri hauek guztiak oso kolpetik jaso ditugu eta ez dugu jakin nola maneiatu. Ez digute erakutsi zein arreta jarri behar dugun teknologia hauengan.
‎Batean prakak, bestean alkandora, hurrengoan belarritakoak, ah! eta ahaztu gabe afaltzeko behar dugun haragia. Gutako askok oso gustuko omen du erosketak egitea, beste batzuk ordea, pazientzia galtzen dute eta azken batzuei denbora alferrik galtzea iruditzen zaie.
‎Ikasi egin behar dugun zerbait da, eta entrenatu. Klima berezi bat sortu, espazio bat eta denbora bat.
‎Behin aurreasignatutako operadorea aukeratu eta gero ere, hainbat operadoretan alta eman (doanekoa eta erraza da, eta ez da kuotarik ordaindu behar) eta egin behar dugun dei motaren arabera erabiltzen baditugu (nahi dugun operadorearen aurrezenbakia markatuz), dirua aurrez dezakegu.
‎Horrek esan nahi du sentimendu horiek testuinguru jakinean kokatzen, hierarkiak antolatzen, interpretatzen eta geure egiten ikasi beharko dugula, une jakin batean izan dezakegun hausnarketa edo egintza geure aldarteak baldintzatua gerta baitaiteke eta, ondorioz, gatazka bati konponbidea ematean edo hartu behar dugun erabakian eragin kaltegarria izan dezakete.
‎ibili behar dugun egun kopuru zehatza
‎Izan ere, ondo ez gaudenean ez dakigu batenera edo bestearenera jo behar dugun .
‎–Baina halako materialen premia handia dugu, historialari baten eraikuntza-prozesuan: historialari bihurtzeko hain zuzen ere, oso inportantea delako irakurtzea, horrek eskaintzen baitigu, behar dugun informazioa ez ezik, baita aritzeko modu bat, idazteko eta ideiak antolatzeko ereduak, eta hori guztia erdaraz egitea, etengabe, traba bat delako norberarena izango litzatekeen euskarazko historialari-diskurtso bat garatzeko orduan. Hau da, (historiari buruz) idazten, bide normala jarraituz, irakurtzean ikasi beharko genuke, baina aukerek urriak izaten jarraitzen dutenez, halabeharrez idaztean ikasten dugu euskaraz idazten (eta, ondorioz, idazten ikasten jarraitzen dugu, beti ere).
‎Hots, guztiz pasiboki hartzen dute UEU. Eta ene ustez, hori oso kaltegarri da, zeren eta UEU geuk egin behar dugun , geuk mamitu behar dugun mugimendu bat baita. Eta benetan mamitu nahi badugu, guztiz aktiboki hartu behar dugu parte bertako ekintza guztietan:
‎Hots, guztiz pasiboki hartzen dute UEU. Eta ene ustez, hori oso kaltegarri da, zeren eta UEU geuk egin behar dugun, geuk mamitu behar dugun mugimendu bat baita. Eta benetan mamitu nahi badugu, guztiz aktiboki hartu behar dugu parte bertako ekintza guztietan:
‎Giro horretan, beharrezkoa zen euskal kulturgintzan, oraindik ez zen euskalgintza hitza erabiltzen? ari ziren pertsonak, taldeak eta erakundeak bateratzea, «zer nahi dugun, noraino joan behar dugun , zein bide urratu behar, zein urrats eman behar dugun jakitea eta elkarrekin erabakitzea»101 UEUk zenbait ahalegin bultzatu zituen bide horretan, eta horren ondorio izan zen 1976ko urriaren 31n Durangon, bertako Euskal Liburu eta Diskoaren Azokarekin batera egindako batzarra; UEUk proposatuta, Xabier Mendiguren izan zen moderatzailea. Ehun lagun inguru bildu ziren:
‎Giro horretan, beharrezkoa zen euskal kulturgintzan, oraindik ez zen euskalgintza hitza erabiltzen? ari ziren pertsonak, taldeak eta erakundeak bateratzea, «zer nahi dugun, noraino joan behar dugun, zein bide urratu behar, zein urrats eman behar dugun jakitea eta elkarrekin erabakitzea»101 UEUk zenbait ahalegin bultzatu zituen bide horretan, eta horren ondorio izan zen 1976ko urriaren 31n Durangon, bertako Euskal Liburu eta Diskoaren Azokarekin batera egindako batzarra; UEUk proposatuta, Xabier Mendiguren izan zen moderatzailea. Ehun lagun inguru bildu ziren:
‎Iritzi berekoa zen Peillen, bere hitzaldiaren muina «Euskal unibertsitatea, zertarako behar dugun –» izan baitzen. Peillenen ustez, ordura arteko eredu nagusiek gizadia eta izadia ustiatu zituzten beraien eskubideak errespetatu gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 199 (1,31)
Consumer 199 (1,31)
Berria 193 (1,27)
Argia 129 (0,85)
Pamiela 88 (0,58)
Alberdania 76 (0,50)
LANEKI 74 (0,49)
Booktegi 72 (0,47)
UEU 69 (0,45)
Jakin 64 (0,42)
Open Data Euskadi 56 (0,37)
Susa 53 (0,35)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 39 (0,26)
Euskaltzaindia - Liburuak 31 (0,20)
Hitza 29 (0,19)
goiena.eus 27 (0,18)
Jakin liburuak 27 (0,18)
Ikaselkar 26 (0,17)
EITB - Sarea 25 (0,16)
Herria - Euskal astekaria 22 (0,14)
Karmel Argitaletxea 20 (0,13)
Uztaro 20 (0,13)
Maiatz liburuak 19 (0,13)
Guaixe 18 (0,12)
uriola.eus 14 (0,09)
Anboto 14 (0,09)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 12 (0,08)
ETB dokumentalak 11 (0,07)
hiruka 11 (0,07)
aiurri.eus 10 (0,07)
Goenkale 9 (0,06)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 9 (0,06)
Urola kostako GUKA 9 (0,06)
ETB serieak 8 (0,05)
aiaraldea.eus 8 (0,05)
Maxixatzen 8 (0,05)
Noaua 8 (0,05)
Kondaira 7 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
Erlea 6 (0,04)
Uztarria 6 (0,04)
Sustraia 6 (0,04)
alea.eus 6 (0,04)
Txintxarri 6 (0,04)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 5 (0,03)
Deustuko Unibertsitatea 5 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 5 (0,03)
Aizu! 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
erran.eus 4 (0,03)
aikor.eus 4 (0,03)
barren.eus 4 (0,03)
HABE 3 (0,02)
Aldiri 3 (0,02)
plaentxia.eus 3 (0,02)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Osagaiz 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
behar izan jakin 44 (0,29)
behar izan guzti 30 (0,20)
behar izan esan 25 (0,16)
behar izan informazio 25 (0,16)
behar izan azaldu 24 (0,16)
behar izan energia 23 (0,15)
behar izan gauza 22 (0,14)
behar izan hori 21 (0,14)
behar izan lan 18 (0,12)
behar izan zerbait izan 18 (0,12)
behar izan denbora 17 (0,11)
behar izan beste 16 (0,11)
behar izan bide 16 (0,11)
behar izan erabaki 16 (0,11)
behar izan gu 16 (0,11)
behar izan lehen 15 (0,10)
behar izan lehenengo 14 (0,09)
behar izan diru 11 (0,07)
behar izan bakar 10 (0,07)
behar izan ez 10 (0,07)
behar izan leku 10 (0,07)
behar izan ere 9 (0,06)
behar izan toki 9 (0,06)
behar izan bakoitz 8 (0,05)
behar izan galdetu 8 (0,05)
behar izan oxigeno 8 (0,05)
behar izan azken 7 (0,05)
behar izan material 7 (0,05)
behar izan zehaztu 7 (0,05)
behar izan ala 6 (0,04)
behar izan aztertu 6 (0,04)
behar izan kopuru 6 (0,04)
behar izan orain 6 (0,04)
behar izan adierazi 5 (0,03)
behar izan batasun 5 (0,03)
behar izan erakutsi 5 (0,03)
behar izan gai 5 (0,03)
behar izan hitz 5 (0,03)
behar izan hizkuntza 5 (0,03)
behar izan ideia 5 (0,03)
behar izan ikasi 5 (0,03)
behar izan kontu 5 (0,03)
behar izan lege 5 (0,03)
behar izan modu 5 (0,03)
behar izan oraino 5 (0,03)
behar izan pentsatu 5 (0,03)
behar izan prezio 5 (0,03)
behar izan unibertsitate 5 (0,03)
behar izan aldaketa 4 (0,03)
behar izan alderdi 4 (0,03)
behar izan egoera 4 (0,03)
behar izan egun 4 (0,03)
behar izan eremu 4 (0,03)
behar izan euskal 4 (0,03)
behar izan galde 4 (0,03)
behar izan garai 4 (0,03)
behar izan hau 4 (0,03)
behar izan helburu 4 (0,03)
behar izan hurrengo 4 (0,03)
behar izan ikusi 4 (0,03)
behar izan jauzi 4 (0,03)
behar izan momentu 4 (0,03)
behar izan moral 4 (0,03)
behar izan ur 4 (0,03)
behar izan zerbait 4 (0,03)
behar izan Euskal Herria 3 (0,02)
behar izan ahaztu 3 (0,02)
behar izan arreta 3 (0,02)
behar izan beti 3 (0,02)
behar izan bezalaxe 3 (0,02)
behar izan datu 3 (0,02)
behar izan denbora hartu 3 (0,02)
behar izan edozein 3 (0,02)
behar izan era 3 (0,02)
behar izan eredu 3 (0,02)
behar izan eskola 3 (0,02)
behar izan estatu 3 (0,02)
behar izan etxe 3 (0,02)
behar izan galdera 3 (0,02)
behar izan gatazka 3 (0,02)
behar izan gutxieneko 3 (0,02)
behar izan hasiera 3 (0,02)
behar izan hezkuntza 3 (0,02)
behar izan ikerketa 3 (0,02)
behar izan indar 3 (0,02)
behar izan informazioa eman 3 (0,02)
behar izan jarrera 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan gauza bakar 12 (0,08)
behar izan gauza bat 8 (0,05)
behar izan lehenengo gauza izan 8 (0,05)
behar izan lehen gauza izan 7 (0,05)
behar izan ez jakin 6 (0,04)
behar izan batasun hori 4 (0,03)
behar izan oxigeno ere 4 (0,03)
behar izan ala ez 3 (0,02)
behar izan guzti eman 3 (0,02)
behar izan lehenengo gauza 3 (0,02)
behar izan leku egon 3 (0,02)
behar izan oraino ikusi 3 (0,02)
behar izan ala beste 2 (0,01)
behar izan azken kontzeptu 2 (0,01)
behar izan bezalaxe behar izan 2 (0,01)
behar izan diru kopuru 2 (0,01)
behar izan energia neurri 2 (0,01)
behar izan era ez 2 (0,01)
behar izan eskola publiko 2 (0,01)
behar izan gatazka bizi 2 (0,01)
behar izan gutxieneko potentzia 2 (0,01)
behar izan guzti egon 2 (0,01)
behar izan helburu nagusi 2 (0,01)
behar izan hitz bat 2 (0,01)
behar izan hori konpondu 2 (0,01)
behar izan informazioa eman ezan 2 (0,01)
behar izan jakin nahi izan 2 (0,01)
behar izan kontu gu 2 (0,01)
behar izan moral eraiki 2 (0,01)
behar izan pentsatu behar izan 2 (0,01)
behar izan adierazi ezan 1 (0,01)
behar izan ahaztu barik 1 (0,01)
behar izan ahaztu egin 1 (0,01)
behar izan ahaztu ez 1 (0,01)
behar izan ala lo egin 1 (0,01)
behar izan aldaketa abiadura 1 (0,01)
behar izan aldaketa bultzatu 1 (0,01)
behar izan aldaketa probokatu 1 (0,01)
behar izan arreta aztertu 1 (0,01)
behar izan arreta jatetxe 1 (0,01)
behar izan azken hori 1 (0,01)
behar izan azken hura 1 (0,01)
behar izan azken puntu 1 (0,01)
behar izan azken urte 1 (0,01)
behar izan aztertu hasi 1 (0,01)
behar izan aztertu itaunketa 1 (0,01)
behar izan aztertu segitu 1 (0,01)
behar izan bakar arau 1 (0,01)
behar izan bakar belus 1 (0,01)
behar izan bakar biologia 1 (0,01)
behar izan bakar borrokatu 1 (0,01)
behar izan bakar eguneroko 1 (0,01)
behar izan bakar zeratu 1 (0,01)
behar izan bakoitz egin 1 (0,01)
behar izan bakoitz konexio 1 (0,01)
behar izan batasun abertzale 1 (0,01)
behar izan beste arazo 1 (0,01)
behar izan beste ariketa 1 (0,01)
behar izan beste beldur 1 (0,01)
behar izan beste denbora 1 (0,01)
behar izan beste eginkizun 1 (0,01)
behar izan beste gauza 1 (0,01)
behar izan beste helarazi 1 (0,01)
behar izan beste ideia 1 (0,01)
behar izan beste idiliko 1 (0,01)
behar izan beste kasu 1 (0,01)
behar izan beste kontu 1 (0,01)
behar izan beste lanbide 1 (0,01)
behar izan beste norbait 1 (0,01)
behar izan beste ohar 1 (0,01)
behar izan beste produktu 1 (0,01)
behar izan beste zerbait izan 1 (0,01)
behar izan beti hori 1 (0,01)
behar izan beti mendi 1 (0,01)
behar izan beti zenbaki 1 (0,01)
behar izan bezalaxe esan 1 (0,01)
behar izan bide beharrezko 1 (0,01)
behar izan bide erakusle 1 (0,01)
behar izan bide eremu 1 (0,01)
behar izan bide gogoeta egin 1 (0,01)
behar izan datu bakar 1 (0,01)
behar izan datu hizkuntza 1 (0,01)
behar izan datu nagusi 1 (0,01)
behar izan denbora baino 1 (0,01)
behar izan denbora erro 1 (0,01)
behar izan denbora handi 1 (0,01)
behar izan denbora kalkulatu 1 (0,01)
behar izan denbora kendu 1 (0,01)
behar izan denbora kontuan hartu 1 (0,01)
behar izan denbora luze 1 (0,01)
behar izan denbora mugatu 1 (0,01)
behar izan denbora hartu behar izan 1 (0,01)
behar izan denbora hartu gauza 1 (0,01)
behar izan diru bereizi 1 (0,01)
behar izan diru geu 1 (0,01)
behar izan diru guzti 1 (0,01)
behar izan diru lortu 1 (0,01)
behar izan diru pixkanaka-pixkanaka 1 (0,01)
behar izan edozein datu 1 (0,01)
behar izan edozein egoera 1 (0,01)
behar izan edozein merkatari 1 (0,01)
behar izan egoera bakoitz 1 (0,01)
behar izan egoera gatazkatsu 1 (0,01)
behar izan egun hizkuntza 1 (0,01)
behar izan egun kopuru 1 (0,01)
behar izan energia % 1 (0,01)
behar izan energia bihurtu 1 (0,01)
behar izan energia eman 1 (0,01)
behar izan energia emeki 1 (0,01)
behar izan energia erdi 1 (0,01)
behar izan energia eskaera 1 (0,01)
behar izan energia eskuratu 1 (0,01)
behar izan energia iturri 1 (0,01)
behar izan energia jasangarri 1 (0,01)
behar izan energia lortu 1 (0,01)
behar izan energia sortu 1 (0,01)
behar izan energia zati 1 (0,01)
behar izan era hau 1 (0,01)
behar izan erabaki behar izan 1 (0,01)
behar izan erabaki eragin kaltegarri 1 (0,01)
behar izan erabaki garrantzitsu 1 (0,01)
behar izan erabaki nahi izan 1 (0,01)
behar izan erabaki ongi etorri 1 (0,01)
behar izan erabaki ordu 1 (0,01)
behar izan erakutsi mundu 1 (0,01)
behar izan ere ba 1 (0,01)
behar izan ere bai 1 (0,01)
behar izan ere bera 1 (0,01)
behar izan ere esan 1 (0,01)
behar izan ere ikasi 1 (0,01)
behar izan ere pentsatu 1 (0,01)
behar izan eredu noiz eta 1 (0,01)
behar izan eremu arranpa 1 (0,01)
behar izan eremu bakar 1 (0,01)
behar izan eremu handi 1 (0,01)
behar izan eremu publiko 1 (0,01)
behar izan esan egin 1 (0,01)
behar izan esan erraz 1 (0,01)
behar izan esan saiatu 1 (0,01)
behar izan esan utzi 1 (0,01)
behar izan eskola hizkuntza 1 (0,01)
behar izan estatu aurre 1 (0,01)
behar izan estatu ere 1 (0,01)
behar izan etxe bera 1 (0,01)
behar izan etxe senide 1 (0,01)
behar izan euskal bide 1 (0,01)
behar izan euskal diskurtso 1 (0,01)
behar izan euskal eskola 1 (0,01)
behar izan euskal nazio 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria borondate 1 (0,01)
behar izan Euskal Herria on 1 (0,01)
behar izan gai garrantzitsu 1 (0,01)
behar izan gai hori 1 (0,01)
behar izan gai ikerketa 1 (0,01)
behar izan galdera erantzun 1 (0,01)
behar izan galdera hauxe 1 (0,01)
behar izan galdetu ezan 1 (0,01)
behar izan garai hau 1 (0,01)
behar izan garai oso 1 (0,01)
behar izan garai zer 1 (0,01)
behar izan gatazka horiek 1 (0,01)
behar izan gauza inportante 1 (0,01)
behar izan gu altxortxo 1 (0,01)
behar izan gu auzotar 1 (0,01)
behar izan gu buru 1 (0,01)
behar izan gu eliza 1 (0,01)
behar izan gu euskara 1 (0,01)
behar izan gu geu 1 (0,01)
behar izan gu helburua lortu 1 (0,01)
behar izan gu ondare 1 (0,01)
behar izan gu ondasun 1 (0,01)
behar izan gu salbatu 1 (0,01)
behar izan gu telebista 1 (0,01)
behar izan gu txakur 1 (0,01)
behar izan guzti azaldu 1 (0,01)
behar izan guzti bidali 1 (0,01)
behar izan guzti desjabetu 1 (0,01)
behar izan guzti ere 1 (0,01)
behar izan guzti esan 1 (0,01)
behar izan guzti ez 1 (0,01)
behar izan guzti eztabaidatu 1 (0,01)
behar izan guzti gerok 1 (0,01)
behar izan guzti hortxe 1 (0,01)
behar izan guzti makina 1 (0,01)
behar izan guzti merkatu 1 (0,01)
behar izan guzti parentesi 1 (0,01)
behar izan guzti planifikatu 1 (0,01)
behar izan guzti sartu 1 (0,01)
behar izan guzti ukan 1 (0,01)
behar izan hasiera aditz 1 (0,01)
behar izan hasiera pertsona 1 (0,01)
behar izan hasiera planteatu 1 (0,01)
behar izan hau egin 1 (0,01)
behar izan hau giza 1 (0,01)
behar izan helburu bakar 1 (0,01)
behar izan helburu demokratiko 1 (0,01)
behar izan hezkuntza eredu 1 (0,01)
behar izan hezkuntza lortu 1 (0,01)
behar izan hezkuntza ministro 1 (0,01)
behar izan hitz kultura 1 (0,01)
behar izan hizkuntza politika egin 1 (0,01)
behar izan hori baztertu 1 (0,01)
behar izan hori eraiki 1 (0,01)
behar izan hori eskuratu 1 (0,01)
behar izan hori ezaugarritu 1 (0,01)
behar izan hori geroratu 1 (0,01)
behar izan hori geureganatu 1 (0,01)
behar izan hori hobeto 1 (0,01)
behar izan hori kezkatu 1 (0,01)
behar izan hori pentsatu 1 (0,01)
behar izan hori zehazki 1 (0,01)
behar izan hurrengo galde 1 (0,01)
behar izan hurrengo jauzi 1 (0,01)
behar izan hurrengo pausu 1 (0,01)
behar izan hurrengo urrats 1 (0,01)
behar izan ideia hartu 1 (0,01)
behar izan ideia nagusi 1 (0,01)
behar izan ideia zabaldu 1 (0,01)
behar izan ikerketa saiakuntza kliniko 1 (0,01)
behar izan ikusi lagundu 1 (0,01)
behar izan informazio atal 1 (0,01)
behar izan informazio aurkitu 1 (0,01)
behar izan informazio azpikategoria 1 (0,01)
behar izan informazio deskargatu 1 (0,01)
behar izan informazio ez ezik 1 (0,01)
behar izan informazio gehien 1 (0,01)
behar izan informazio guzti 1 (0,01)
behar izan informazio hori 1 (0,01)
behar izan informazio kopuru 1 (0,01)
behar izan informazio lortu 1 (0,01)
behar izan informazio minimo 1 (0,01)
behar izan informazio sarbide 1 (0,01)
behar izan informazio testu 1 (0,01)
behar izan informazio ukan 1 (0,01)
behar izan informazio zehatz 1 (0,01)
behar izan informazio zu 1 (0,01)
behar izan jakin balio izan 1 (0,01)
behar izan jakin beharrezko 1 (0,01)
behar izan jakin bezala 1 (0,01)
behar izan jakin erabakigarri 1 (0,01)
behar izan jakin erraz 1 (0,01)
behar izan jakin ezinbesteko 1 (0,01)
behar izan jakin geratu 1 (0,01)
behar izan jauzi egin 1 (0,01)
behar izan jauzi eman 1 (0,01)
behar izan jauzi kuantitatibo 1 (0,01)
behar izan kontu sortu 1 (0,01)
behar izan kontu zehatz 1 (0,01)
behar izan kopuru handi 1 (0,01)
behar izan kopuru hori 1 (0,01)
behar izan kopuru minimo 1 (0,01)
behar izan lan baizik 1 (0,01)
behar izan lan hau 1 (0,01)
behar izan lan hitzarmen 1 (0,01)
behar izan lan hizkuntzalari 1 (0,01)
behar izan lan ikuskaritza 1 (0,01)
behar izan lan indartu 1 (0,01)
behar izan lan komun 1 (0,01)
behar izan lan ustez 1 (0,01)
behar izan lege Bizkaia 1 (0,01)
behar izan lege indar 1 (0,01)
behar izan lehen burujabetu 1 (0,01)
behar izan lehen fase 1 (0,01)
behar izan lehen gauza 1 (0,01)
behar izan lehen geu 1 (0,01)
behar izan lehen ideia 1 (0,01)
behar izan lehen urrats 1 (0,01)
behar izan lehen zerbitzu 1 (0,01)
behar izan lehenengo bereizketa 1 (0,01)
behar izan lehenengo elementu 1 (0,01)
behar izan lehenengo puntu 1 (0,01)
behar izan leku egin 1 (0,01)
behar izan leku eraman 1 (0,01)
behar izan leku ere 1 (0,01)
behar izan leku iritsi 1 (0,01)
behar izan leku joan 1 (0,01)
behar izan material aipatu 1 (0,01)
behar izan material behin eta berriz 1 (0,01)
behar izan material bisturi 1 (0,01)
behar izan material garbi 1 (0,01)
behar izan material guzti 1 (0,01)
behar izan material hori 1 (0,01)
behar izan modu hori 1 (0,01)
behar izan momentu bertan 1 (0,01)
behar izan momentu jaso 1 (0,01)
behar izan orain ulertu 1 (0,01)
behar izan orain zalapartaka 1 (0,01)
behar izan oraino aditu 1 (0,01)
behar izan oraino jasa 1 (0,01)
behar izan oxigeno eman 1 (0,01)
behar izan oxigeno hartu 1 (0,01)
behar izan oxigeno zabaldu 1 (0,01)
behar izan pentsatu aukera 1 (0,01)
behar izan pentsatu ezkero 1 (0,01)
behar izan pentsatu hasi 1 (0,01)
behar izan prezio bat 1 (0,01)
behar izan toki bat 1 (0,01)
behar izan toki egon 1 (0,01)
behar izan toki gelditu 1 (0,01)
behar izan toki gertu 1 (0,01)
behar izan toki iritsi 1 (0,01)
behar izan toki txerrikeria 1 (0,01)
behar izan toki urrun 1 (0,01)
behar izan unibertsitate sistema 1 (0,01)
behar izan ur askatu 1 (0,01)
behar izan ur hartu 1 (0,01)
behar izan zehaztu nahi izan 1 (0,01)
behar izan zerbait eskaini 1 (0,01)
behar izan zerbait hitz egin 1 (0,01)
behar izan zerbait sinetsi 1 (0,01)
behar izan zerbait izan eduki 1 (0,01)
behar izan zerbait izan egin 1 (0,01)
behar izan zerbait izan egon 1 (0,01)
behar izan zerbait izan erosi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia