Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2002
‎“Hondoratzean fuela 20 gradutara zegoela uste dugu”, esan zuen Lora-Tamayok. Zientzialarien ustez, “Prestige”-ren karga oraindik ez da 2,6 gradura arte hoztu, uraren tenperatura 4.000 metroko sakoneran, baina datu zehatzagoak behar dituzte helburu nagusirantz aurrera egiteko; alegia, fuel-olioa “neutralizatzeko” edo “han ez geratzeko” modua aztertzeko. Horregatik, Gobernuak Frantziako batiskafoa kontratatu du urperatze-txanda berri baterako.
2011
‎Baina baliabide ugaritze hori eraginkorra izan dadin, irakaskuntza-metodologia ere aldatu egin behar da, eta hauxe izan behar du helburu nagusia: ikasleei erakustea egun dagoen informazio mordo horretan bilatzen, aztertzen eta egoki hautatzen.
2012
‎Herria-gizarteari dagokionez, Euskal Herrian tradizio handia eta sare sozialtrinkoak eratu dira kulturgintzan, eta horiek sendotu eta garatzeak izan behardu helburu nagusia. Duela hamarkada batzuetako herri-kulturaren ingurukodebatetik berreskuratu daitezkeenak berreskuratuz, baina egungo dinamiketanoinak jarriz, lehen mailako helburua izan behar da herritik datozen ekimen etadinamikak bultzatzea, hala tradizioari lotuago daudenak nola joera eta erabileraberriei lotuagoak:
2020
‎Euskal Herria bizikidetza-espazio erreala bihurtzea, elkartasunezkoa, da gure herriaren erronketako bat eta horrek denontzat baliagarria den agenda mamitzea eskatzen du. Elkartasun hori eraikitzea da, David Lannesek eta Nicolas Goñik dioten bezala, gure bizitzako baldintzen birkonkista honetan kontuan eduki behar dugun helburu nagusietako bat.
‎Argi dago erakunde horiek ez direla mugak ixteko diseinatuta egon behar, baizik eta elkarren arteko interdependentzia ulertzeko eta lurraldeen arteko elkartasuna behar osagarrietan oinarrituta eraikitzeko. Elkartasun hori eraikitzea da gure bizitzako baldintzen birkonkista honetan kontuan eduki behar dugun helburu nagusietako bat. Gizarte neoliberalek berezkoa duten lehiaren eta erauzpen-ekonomiaren logikatik lortutako gure emantzipaziotik elikatuko dira hauek.
2021
‎Ebaluazio prozesu zurrun bat pasatzen du, eta, horren eraginez, askotan ikasle batzuk kanpoan uzten ditu». Finean, aniztasunak izan behar luke helburu nagusietako bat, Goñiren ustez: «Eskolaren barnean gauden guztiok, ezkerretik eskuineraino eta behetik goraino, beharrezkoa dugu aniztasuna aberastasuna dela ulertzea, aberastasuna dela sentitzea, aberastasuna dela sinistea, eta, ondorioz, aniztasuna aberastasuna dela bizitzea».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia