2013
|
|
BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko eta elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko zarete elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita
|
horiek
erantzuten ere. Hizkera ezberdina erabiltzea oztopo izango al da elkarrekin komunikatzeko?
|
|
Asko dira, gure eguneroko bizitzan, elkarri begirunea adierazteko erabiltzen ditugun esapideak edo gizalege formulak. Hemen dituzu
|
horietako
batzuk.
|
|
2 Esapideak idatzi egin dituzue, baina nola ahoskatzen dira? Gelakide guztien artean, esapide
|
horiek
grabatu egingo dituzue. Kontuan hartu ondo ahoskatzea, erritmoa zaintzea, intonazioa& Grabazioan garbi adierazi behar dituzue honako datu hauek:
|
|
2 Galdera
|
horiez gain
, idatz itzazu zure truke kideari egingo zenizkiokeen beste bost galdera, zuk duzun bestelako informazio behar bat asetzeko.
|
|
6 Non uzten duzu beldurra, mundu
|
horietan
ibiltzen zarenean, loveof74
|
|
2 Birtualak badira ere,
|
horiek
elkarrizketak dira, ezezagunen artekoak. Nola adierazi diote begirunea elkarri?
|
|
Ikasi dugu, halaber, behar dugun erantzuna jasotzeko, pertsona egokiari galdetu behar zaiola. Bi baldintza
|
horiek
betetzen ditu Xabier Payari aspalditxo egindako elkarrizketak.
|
|
Ni oso Ruiz naiz. Amak dio, batez ere, oso Braceras Badillo naizela; gure amaren abizenak dira
|
horiek
. Itxuran ere amaren partekoa naiz oso.
|
|
Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta
|
horien gisako
hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da.
|
|
Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak;
|
horiei
galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da.
|
|
Jardueraz jarduera, ikasi duzu besteekiko begirunez jarduten, informazio helburuaren eta hartzailearen araberako galdera egokiak formulatzen, baita
|
horiek
zuzen idazten ere. Beraz, gaia edozein dela ere, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko.
|
|
Beraz, gaia edozein dela ere, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko.
|
Horiek
egoki eta zuzen formulatzen dituzula bermatzeko, ondo etorriko zaizu kontrol zerrenda bat izatea. Jarraian, kontrol zerrenda bat proposatzen dizugu, baina ez dago guztiz bukatuta
|
|
Galderen egokitasuna bermatzeko, gogoan izan hartzailea zure truke kidea izango dela. Irakasleak bidali dizkizu kidearen datuak zure helbidera; zabaldu zure posta, eta jaso datu
|
horiek
.
|
|
2 Hurrengo urratsa galdera
|
horiek
zure truke kideari helaraztea izango da. Kontuan izan posta elektronikoaren erabilera segurua dela, baina hori ziurtatzeko, protokoloari jarraitu behar diozula, baita ikastetxean ere:
|
|
Musikari oparoa da. Gehienbat umeentzako musika egin izan du bere ibilbide guztian, eta
|
horietako
asko herri kantu bilakatu dira. Hezkuntzaren esparruan ere, kantuen bitartez, irakasteko eredu bat sortu du.
|
|
" esan iezadazu zer egiten duzun, eta esango dizut nolakoa zaren" esaten digute. Halako batetik jaso ditugu hemen deskribatzen diren jarrerak eta
|
horiei
lotutako adjektiboak. Lot ezazu jarrera bakoitza dagokion adjektiboarekin.
|
|
c) Sarritan egoten zara egoera zail eta arriskutsuen aurrean, eta,
|
horietan
, ez duzu inoiz atzera egiten.
|
|
Jokamoldearen berri emateko adjektiboak erabiltzeaz gainera, hainbat esamolde daude, gure hizkuntzan, pertsona baten nolakotasuna eta izaera deskribatzeko. Ikus ditzagun
|
horietako
batzuk.
|
|
4 Beste taldekideek galderak egingo dizkiote kategoria
|
horien baitan
, pertsonaia nor den asmatu arte. Pertsonaia asmatuta, argazkia erakutsiko die.
|
|
Heldu zara bigarren geltokira, hau da," Estalkirik gabe" osagaiaren amaierara. Pertsona deskribapen egokiak eta zuzenak egiten jardun duzu, eta, horretarako, informazioa kategorietan antolatzen, kategoria
|
horien
ezaugarriak izendatzeko adjektiboak eta esamoldeak ikasten, kategorien araberako informazioa idazten& Beraz, honezkero, gai izango zara pertsona deskribapenak egiteko.
|
|
deskribatzen den pertsonaren ezaugarriak testuan identifikatzen, eta emandako kategorien artetik ezaugarri
|
horiei
dagozkienak hautatzen?
|
|
Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu. Ondoren, zure truke kideari bidaliko diozu taula, posta elektroniko bidez; mezuan azaldu behar diozu bere buruaren deskribapena egin behar duela, bere ezaugarriak zuk bidalitako taulan idatzi egin behar dituela, kategoria
|
horien arabera
, eta, azkenik, deskribapena idatzi behar duela.
|
|
Trukea benetan gauzatzen baduzue,
|
horien
tankerako galderak bururatuko zaizkizu. Trukaketa informazioa partekatzera mugatzen bada ere, jakin nahiko duzu nolakoa den kidearen ikastetxea, etxea, herria& Hortaz, atal honetan, halako informazioa ematen trebatuko zara, alegia, leku deskribapenak egiten.
|
|
Leku deskribapenak espazio bat nolakoa den azaltzen du, leku horretako elementuak izendatuz eta
|
horien
berri emanez. Baina nola izendatu behar dira elementu horiek?
|
|
Leku deskribapenak espazio bat nolakoa den azaltzen du, leku horretako elementuak izendatuz eta horien berri emanez. Baina nola izendatu behar dira elementu
|
horiek
–Bata bestearen atzetik zerrendatuz?
|
|
Leku baten deskribapena egitea ez da soilik espazio horretan dauden elementuak izendatzea. Elementu
|
horiek
ordenatu eta elkarrekin erlazionatu behar dira, irakurleak leku hori" ikus" dezan. Beraz, espazio jakin bat deskribatzean, haren nolakotasuna islatzen duten elementuak eta ezaugarriak ez dira edozein modutara aurkezten; aitzitik, aurrez finkatutako deskribapen plan baten arabera ordenatzen eta aurkezten ditu deskribapenaren egileak.
|
|
Hitzez ez ezik, irudi bidez ere egin daitezke lekuen deskribapenak.
|
Horietan
ere egin behar izaten da deskribapen plan bat. Adibidez, argazkilariak, batzuetan, hurbildu egiten du argazki kameraren objektiboa jaso nahi duen errealitatera, xehetasunei erreparatuz; beste batzuetan, urrundu egiten du objektiboa, ikuspegi orokorragoa jasotzeko.
|
|
Ikusi duzun bezala, leku deskribapenetan, adjektiboak baliagarriak zaizkigu sentimenduak, inpresioak eta sentsazioak helarazteko. Adjektibo
|
horietako
batzuk bildu ditugu jarraian, euskalki batetik eta bestetik hartuak.
|
|
1 Izen
|
horietatik
zein erabiliko zenituzke
|
|
Sailka itzazu izenak hiru irizpide
|
horien arabera
. Kontuan izan izen batzuk zutabe batean baino gehiagotan jar daitezkeela.
|
|
2 Jarri dituzun hitz
|
horietaz
gainera, osatu taulako hiru zutabeak otutzen zaizkizun izen gehiagorekin.
|
|
Dagoeneko azaldu dugun bezala, leku baten deskribapena egitean, espazio horretako elementuak modu ordenatu batean izendatu behar dira. Horrekin batera, elementu
|
horien arteko
erlazioa ongi adierazi behar da, irakurleak argi irudika dezan nolakoa den deskribatzen ari garen leku hori.
|
|
Zer dago lorategiaren bi gune
|
horietan
–
|
|
1 Irakur ezazu, lehenik, honako informazio testu hau. Ondoren, irakurri bi testu laburrak, eta erantzun
|
horiei buruzko
galderei.
|
|
1 Honako esaldietan, hitz bat beltzez nabarmenduta dago. Zer lekuzko deklinabide kasuri dagozkio sintagma
|
horiek
–Bereizi, halaber, singularrean ala pluralean dauden.
|
|
d) Eskaera
|
horiek
auzoetatik etorri zaizkigu.
|
|
A zer beldurra! f) Jarduera
|
horiek
liburuetatik kopiatu ditu.
|
|
2 Hautatu alderdi
|
horiek
izendatzeko egokiak.
|
|
1 Nola moldatu zara eginkizun
|
horiek
egiteko. Zertan aritu zara ongi?
|
|
Antzeman al duzu hobetu beharreko alderdirik? Horrela izan bada, zer eskatu eta zer eskainiko zenuke alderdi
|
horiek
sendotzeko?
|
|
Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal
|
horietatik
sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Eragotzita dago, legeak ezarritako salbuespenetan izan ezik, obra honen edozein berregintza, komunikazio publiko edo moldaketa, aurrez jabetza intelektualaren titularren baimena eskuratzen ez bada. Eskubide
|
horien
urraketa jabetza intelektualaren aurkako delitutzat har daiteke (270 eta hurrengo artikuluak). CEDRO erakundeak (www.cedro.org) babesten ditu aipatu eskubide horiek.
|
|
Eskubide horien urraketa jabetza intelektualaren aurkako delitutzat har daiteke (270 eta hurrengo artikuluak). CEDRO erakundeak (www.cedro.org) babesten ditu aipatu eskubide
|
horiek
.
|
|
Informazio trukea ez dugu edonola egingo; elkarbizitzarako oinarrizko arau batzuk kontuan hartuta bideratuko dugu. Zein dira, bada, oinarrizko gutxieneko
|
horiek
–Berdinak al dira aurrez aurre aritzen garenean edo birtualki aritzen garenean?
|
|
Pertsona bati buruzko informazioa jasotzeko modu bat baino gehiago dago;
|
horietako
bat elkarrizketa da. Orain ikusiko duzun bideoan, Mertxe Arruti andreak bi elkarrizketatzaileren galderei erantzuten die.
|
|
4 Bideoaren izenburuan adierazten den bezala, elkarrizketaren helburua Mertxek bere buruaren aurkezpena egitea zen: izena, jaioteguna, zaletasunak& Baina elkarrizketatzaileek ba omen zituzten beste hainbat galdera prestatuta, azkenean egin ez zituztenak,
|
horietako
batzuk desegokiak zirela esan zietelako.
|
|
Mireia, zure gelakide eta laguna, gaixorik egon da aurreko egunetan. Neska arduratsua da, eta egun
|
horietan
ikastetxean egindakoaren berri jakin nahi du. Hori dela eta, hitzordua jarri duzue astebururako.
|
|
5 Errespetuz entzun eta hartuko ditugu besteen ekarpenak.
|
Horiek
bere osotasunean erabilgarriak ez badira, biltzen eta hobetzen saiatuko gara.
|
|
Izan ere," zorionaren errepikapena" bada, ordezkatu egin dira gerrarekin loturiko izenak eta adjektiboak. Esate baterako," besoak hondakinen artean" esan ordez," besoak lagunen/ haize erroten artean" esan genezake&
|
Horien gisako
aldaketak eginez, eralda ezazue Miren Agur Meaberen olerkia.
|
|
1 Aurreko jarduerako olerkietan, aditzak itzalez nabarmenduta daudela ohartuko zinen. Aditz
|
horietatik
zein daude jokatuta, eta zein jokatu gabe?
|
|
2 Badituzu esaldiak. Orain,
|
horiek
ordenatzea da erronka. Hona hemen horretarako pistak:
|
|
b) Erreparatu esaldi hasieretako izenei;
|
horiek
kontuan izanik, nola izango litzateke maitasun istorio baten hurrenkera. Zerekin hasten dira maitasun istorioak?
|
|
1 Irakurri berri duzun poemaren bertso lerroen tartean berri batzuk idazteko ahalegina egingo duzu, ematen dizkizugun ereduei jarraituz. Izenak aldatu egin dira, eta,
|
horien baitan
, aditzetan ere aldaketak egin dira. Binaka jarrita, ahoz eta txandaka, batak esaldiaren hasiera irakurriko du, eta besteak aditz egokiarekin osatuko.
|
|
Hainbat idazleren olerkiak eraldatuz, testu poetiko mordoa sortu duzu dagoeneko. Baina
|
horietakoren
bat zeure zeurea egin al duzu. Topo egin al duzu zure sentimenduak deklaratzeko balio lezakeen batekin?
|
|
ametsa, letra, taupada, malkoa, agurra eta malenkonia izenek.
|
Horiek
dira, hain zuzen, poemaren hitz esanguratsuak, poemaren guneak. Ez al zaizue iruditzen, poema horren irakurketa adierazkorra egitean, nabaritu litzatekeela hitz horien garrantzia?
|
|
Horiek dira, hain zuzen, poemaren hitz esanguratsuak, poemaren guneak. Ez al zaizue iruditzen, poema horren irakurketa adierazkorra egitean, nabaritu litzatekeela hitz
|
horien
garrantzia. Egin itzazue probak binaka jarrita:
|
|
1 Poemaren irakurketa adierazkorra egitean, nola ahoskatu lirateke hitz esanguratsu
|
horiek
, indarrez ala ahul. Hori jakiteko, probak egitea da onena.
|
|
2 Bolumenaz gain, badira hitz
|
horiek
indartzeko beste modu batzuk. Jarraitu, binaka, probak egiten.
|
|
Berreskura itzazu 42 jardueran egin dituzun Jon Martinen bertsoaren eraldatzeak. Gogoan izan zer sentimendu ezkutatzen duen eraldaketa bakoitzak, bai eta zein diren sentimendu bakoitza iradokitzen duten hitzak ere; ez al dira
|
horiek
poemaren guneak?
|
|
Zer aldatu da batetik bestera? Idatziz, sarritan, hitzen ondoan ageri diren ikur misteriotsu
|
horiek
baino ez: puntuazio markak.
|
|
Errepara iezaiezue puntuaziomarkei:
|
horiek
adierazten dituzten zalantzak, harridurak eta etenak era nabarmenean ahoskatu behar dituzue. Grabatu irakurraldia, eta gorde.
|
|
Literatura testuen irakurketa adierazkorretan ez ezik, eguneroko solasaldietan ere presente daude ikur txiki
|
horiek
. Entzun honako elkarrizketa hau:
|
|
2 Tiriki, tauki, tauki leloa behin eta berriz errepikatzen da. Zer soinu iradoki nahi dute hitz
|
horiek
–Nola irakurri litzateke?
|
|
3 Nola irakurriko zenituzke poemako Ai, oi, ai
|
horiek
–
|
|
5 Eta, bertsio
|
horiek
alde batera utzita, zuen bertsioa egingo bazenute. Ausar zaitezte, eta abestu.
|
|
Ariketa
|
horiek
zenbat eta gehiago egin, orduan eta trebeagoa izango zara, ahoko muskuluak garatuagoak izango baitituzu. Etxean ariketak egitea erabakitzen baduzu, jar zaitez ispiluaren aurrean, ondo egiten ote duzun ikusteko.
|
|
1 Lauko taldeak osatuko dituzue. Talde bakoitzak lau aho korapilo bilduko ditu, eta
|
horiek
hitz guztiak ahoskatuz eta ahalik eta azkarren esango dituzue. Hori dena Aho korapiloen mezularien jolaserako jarraibideei jarraituz egin duzue.
|
|
irakurketa adierazkor baten aurrean, testuaren sentimenduak eta
|
horiek
adierazteko tonua, bolumena, keinuak, erritmoa& erlazionatzen?
|
|
Unitate osoan zure sentimenduen inbentariorako aleak sortuz joan zara. Sentimenduen zerrenda osatu duzu,
|
horien
zergatiak eta guzti: bost zentzumenekin bizi eta gogoratzen dituzun sentimenduz betetako egoerak, maitasun usainak, beldur zaporeak, laguntasun irudiak, urduritasun laztanak, bake melodiak&; sentimenduen koloreak, eta sentimendu berdeak, gorriak, horiak&; keinu sentimentalak edo sentimenduen keinuak, babes besarkadak, jelosia atximurkak, musu lotsatiak; zirrara sortu dizuten komunikabideetako albisteak; soinuteka eta iruditeka sentimentala.
|
|
Galdera
|
horien
erantzuna argi duzunean, beste honi erantzun behar diozu: pilatu ditudan ale horietatik guztietatik, zein dira bildumaren hartzaileari, helburuari eta irudikapenari lotzen zaizkionak?
|
|
2) Bestetik, gogoratu, 45 eta 61 integrazio jardueretan, testu batzuen aldeko hautua egin duzula bildumarako; eta hiru osagaiko autorregulazio jardueretan (21, 44, eta 60 jarduerak), zehaztuta dituzu testuek bete behar dituzten hainbat ezaugarri.
|
Horiek
ere lagunduko dizute bildumarako aleak aukeratzen. Izan
|
|
zergatik egin duzun, norentzat, zertarako, zergatik hautatu dituzun testu
|
horiek
|
|
1 Galdera
|
horiei
irizpidez erantzuteko, egin ezazu hausnarketa, honako taula hau erabiliz:
|
|
Urko mutilen artean liderra da. Ikasle abila, gehiegizko ahaleginik gabe loratzen den
|
horietakoa
, azkarra. Ez ditu oso gustukoak taldeko lanak, taldearen nota jasotzea egokitzen baitzaio, eta bere harremanetarako gabeziak agerian uzten dituelako.
|
|
Irakasleak Mikel, Eunate, Xabi, Urko eta Mireni egindako proposamena ez zen, ordea, horretan geratu. Taldean aritzeak zer sentimendu eragiten zien adierazten zituzten testu poetiko
|
horiek
eraldatzeko esan zien: " Irakurketa adierazkorra egitean, ederki nabarmendu dituzue taldekideen sentimenduak adierazten zituzten hitzak.
|
|
" Irakurketa adierazkorra egitean, ederki nabarmendu dituzue taldekideen sentimenduak adierazten zituzten hitzak. Orain, hitz
|
horiek
eta beharrezkoak iruditzen zaizkizuenak aldatuz, poemek adierazten dituzten sentimenduetan eragin behar duzue; molda itzazue, buelta eman, talde lanaren eta taldekideen onurarako izan daitezen: baztertua, onartua eta balioetsia senti dadin; ez ulertua, ulertua; adoregabea, adoretsu; zigortua, lagundua; ingurukoak harrokeriaz tratatzen dituenak, errespetuz trata ditzan, eta abar".
|
|
Antzeman duzu hobetu beharreko alderdirik? Horrela izan bada, zer eskatuko eta eskainiko zenuke alderdi
|
horiek
sendotzeko?
|
|
2 Egin dituzun eraldatzeetatik, bereziki harro al zaude
|
horietako
batez. Hura ere zure bilduman jasoko duzu; jarri izenburua, eta, beharrezkoa ikusten baduzu, egin azkeneko txukunketak.
|
|
Zerk sorrarazi dit sentimendu hori? Horri erantzunez, hainbat azalpen labur idatzi dituzu; hautatu
|
horietako
bat, eta testu hori abiapuntutzat hartuta, idatzi testu poetiko bat. Zure bildumarako baliagarria izan daiteke, ezta?
|
|
Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal
|
horietatik
sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Eragotzita dago, legeak ezarritako salbuespenetan izan ezik, obra honen edozein berregintza, komunikazio publiko edo moldaketa, aurrez jabetza intelektualaren titularren baimena eskuratzen ez bada. Eskubide
|
horien
urraketa jabetza intelektualaren aurkako delitutzat har daiteke (270 eta hurrengo artikuluak). CEDRO erakundeak (www.cedro.org) babesten ditu aipatu eskubide horiek.
|
|
Eskubide horien urraketa jabetza intelektualaren aurkako delitutzat har daiteke (270 eta hurrengo artikuluak). CEDRO erakundeak (www.cedro.org) babesten ditu aipatu eskubide
|
horiek
.
|
|
Nerabeei, bereziki, sentimenduak borbor egoten direneko sasoia baita, eta
|
horiek
aditzera emateko behar handia izaten dute.
|
|
Unitatearen izenburua ez da alferrik izango" sentimenduen inbentarioa"! Osagaian zehar, hitz asko agertu dira, eta gehiago agertuko dira, guztiak sentimenduekin erlazionatuak; bada, hitz
|
horiek
identifikatu egin dituzu.
|
|
2 Hona hemen aurreko irudiak eta testuak erlazionatzeko egin daitezkeen zenbait esaldi. Ezkerraldean, lotura
|
horiek
adierazten dira, eta, eskuinaldean, horien justifikazioa ematen da. Lot ezazu adierazpen bakoitza dagokion justifikazioarekin:
|
|
2 Hona hemen aurreko irudiak eta testuak erlazionatzeko egin daitezkeen zenbait esaldi. Ezkerraldean, lotura horiek adierazten dira, eta, eskuinaldean,
|
horien
justifikazioa ematen da. Lot ezazu adierazpen bakoitza dagokion justifikazioarekin:
|
|
Eta, zergatik ez, ezinegona edo deserosotasuna eragiten dizun beste bat. Koadroei bezala, zer izenburu jarriko zenieke irudi
|
horiei
–Egin probak.
|
|
2 Lau irudi sobera geratu dira. Zer egin daiteke
|
horiekin
–Honako urrats hauei jarraituz, talde bakoitzak jolas bat prestatuko du beste talde batentzat.
|
|
1 Fitxa batean jasoko duzu zer sentimendurekin esnatu eta jaiki zaren, eta zer sentimendurekin oheratu. Ausar zaitez sentimendu
|
horien
zergatia idazten; eta gogoratu zer egitura erabil ditzakezun zergatiak adierazteko.
|
|
1 Ukimenarekin eta sentimenduen adierazpenarekin erlazionatutako hainbat ekintza dituzu hemen. Ziur
|
horietako
asko bizi izan dituzula! Osatu fitxa, une horietako esperientziak jasoz.
|
|
Ziur horietako asko bizi izan dituzula! Osatu fitxa, une
|
horietako
esperientziak jasoz. Erdialdeko ekintzen zutabea oinarritzat harturik, bete eskuinaldeko eta ezkerraldeko zutabeak:
|
|
1 Osagai honetan identifikatu dituzun sentimenduak,
|
horiekin
loturiko hitzak eta egoerak, zergatiak&, fitxa batean jasoko dituzu horiek guztiak. Unitatean aurrera zoazen heinean, zure sentimenduen inbentarioa aberasteko aukera izango duzu.
|
|
hainbat sentimendu eta
|
horiek
adierazteko hitzak, lokuzioak, esaldiak, hotsak& erlazionatzen?
|
|
Barrena nahasi dizun albiste baten berri izan duzu, eta hura jaso nahi zenuke zure sentimenduei buruzko testuen bilduman. Honako artikulu honek ematen du gertakizun
|
horien
berri.
|
|
1 Zer sentimendu adierazi ditu testuan artikuluaren egileak? Zein hitz, hitz multzo edo esaldi dira sentimendu
|
horien
adierazgarri?
|
|
Batzuetan, neure bihotza Eunateko monasterioaren antzekoa dela iruditzen zait, eta ehun ate
|
horietan
jendea, sentimenduak, ametsak& ordenarik gabeko sartu irtenean dabiltza, eta poza nahigabearekin nahasten zaidala, eta ozpina eztiarekin.
|
|
2 Bi testuetan hitz batzuk nabarmenduta daudela ikusi duzu. Jarri arreta
|
horietan
, eta erantzun galderei:
|
|
Pertsona izenak, hirien izenak, auzoenak, herrialdeenak& izen bereziak dira. Izen
|
horien
lehenengo hizkia letra larriz idatzi behar da.
|
|
Izen konkretuak izakiak, objektuak& gauza materialak izendatzeko erabiltzen dira. Abstraktuek, berriz, sentimenduei, kualitateei eta
|
horien gisako
gauza inmaterialei egiten diete erreferentzia. Hori horrela, auto izena konkretua da, eta abiadura abstraktua; musua konkretua, eta maitasuna abstraktua; elurra konkretua, eta hotza abstraktua.
|
|
23 jarduerako testuetan itzalez nabarmendutako hitzak ordezkatzen baditugu, nahi beste bihotz deskriba daitezke. Zure bihotza deskribatuko duzu orain; hautatu bi testu
|
horietako
bat, eta, honako hiru urrats hauei jarraituz, eralda ezazu:
|