Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2004
‎Zientzialariek argazki horiek nola sortu zen argitzen lagunduko dutela espero dute
2005
‎Gas hori bat batean agertu zen eguzki gainazalaren azpian, eskualde magnetiko batetik gertu, eta, beraz, bi eremuen arteko talkak eragin zuen sugar hori. Aurkikuntza horrek zalantzan jartzen ditu fenomeno horiek nola sortzen diren azaltzen duten teoria konbentzionalak; izan ere, 2002ko uztaileko deiadarra “espero zitekeena baino askoz eremu zabalagoan gertatu zen”, azaldu zuen Louise Harrak, ikerketaren arduradunetako batek. “Datuek erakusten dute aldaketa magnetikoak eskala txikian erregistratu zirela jardunean zegoen eskualde nagusiaren inguruan, harik eta leherketa gertatu zen arte, eremu hori guztia estali baitzuen”, gehitu zuen.
2006
‎Ebidentzia zientifiko ugarik baieztatzen dute bakterioak beren ingurune naturalean garatzen direla, mikroorganismo komunitateak osatuz, eta horrek, zalantzarik gabe, bakterioak banakako izaki zelulabakar gisa kontzeptuari eragiten dio. Horrek guztiak justifikatzen du komunitate horiek nola sortzen diren eta komunitateak banakako bakterioekiko dituen fenotipo diferentzial berriak aztertzeko diziplina berri bat garatzea. Mikroorganismoen erantzuna ez da berdina antzeko egoeretan.
2008
‎Duela milioika urte, egun kostaldea dena itsas azpian zegoenean, sedimentuak etengabe iristen ziren bertara. Sedimentu horiek nola sortu ziren esplikatzeko teoria bat baino gehiago proposatu da, baina gaur egun, teoria bakarra onartzen dute zientzialariek, hots, turbiditena. Itsaslasterrak oso uherrak direnean, ozeanoko sakonera handiko hondoan jalkitzen diren materialen ondorioz, flysch a sortzen da.
2009
‎(off) Lainoetako ur tanta txiki bakoitza partikula baten inguruan sortzen da, airean. Garrantzi handikoa da, beraz, partikula horiek nola sortu diren eta ze ezaugarri duten jakitea. Bestela ezin dugu lainoen portaera inoiz ulertzeko itxaropenik izan.
‎Aerosoletatik sortzen dira laino guztiak. ... Horregatik, (on) ezinbestekoa dugu partikula horiek nola sortzen diren eta ze ezaugarri dauzkaten ulertzea. Bestela ezin dugu lainoen portaera inoiz ulertzeko itxaropenik izan.
‎“Quorum sensing in biofilms: why bacteria behave the way they do” (Journal of Food Science aldizkarian argitaratua) ikerlanaren arabera, biofilmek, arriskuak murrizteko erronkei aurre egiteaz gain, laguntza handiagoa eman behar diete bakterio kolonia horiek nola sortzen diren eta elikagaietan horiek desaktibatzeko teknikarik eraginkorrenak zein diren ulertzeko. Patogenoen arteko erlazioa Biofilmak ikusezinak dira, baina hauteman daitezke usain desatsegina transmititzen dutelako edo geruza likatsua sortzen dutelako Bakterio bakar batez osatua egon daitekeen arren, ohikoena da biofilm batek bakterio espezie asko izatea, eta, horri esker, bakterio horiek beste egoera batzuetan amaituko liratekeen ingurumen baldintzetatik bizirik irauten dute, hala nola tenperatura aldaketetatik edo izpi ultramoreetatik.
‎Orain iragazki polarizatuak erabiltzen dira (lente bat) modu horizontalean polarizatua eta bertikalean polarizatua lehengo betaurrekoek baino kolore gehiago dituzte. Ikusmen arazoak Irudi horiek nola sortzen diren ikusita, populazioaren gutxiengoak ezin du teknologia hori prozesatu. Ikusmen arazoak dituzten pertsonen kasua da.
2013
‎Elikagaiek jasaten dituzten prozesuek mikroegiturari eragiten diote, egitura batzuk suntsitu egiten baitira, eta beste batzuk, berriz, berriak. Kalitate handiko elikagaiak ekoizteko, funtsezkoa da aldaketa horiek nola sortzen diren jakitea. Europako Inside Food proiektuaren arabera, kontsumitzaileek nutrizio kalitatea (osaera), sentsoriala (testura, barne akatsak) eta segurtasuna (material arrotzik eza) hobetzeko duten eskaria lagungarria da mikroegiturarekiko produktuak eta prozesuak optimizatzeko.
2014
‎Txakur horiek, odolkidetasun handia dutenez, gaixotasun ugari izaten dituzte – horien artean, fiebre, eta horietako asko hereditarioak dira. Tolesdura horiek nola sortzen diren eta prozesu hori gurasoengandik txakurkumeei geneen bidez nola transmititzen zaien ulertzeko, «txakur hauen hazkuntza hobetuko dugu, haien osasuna hobetzeko eta gaixotasunak murrizteko», dio zientzialariak. Shar pei txakurrak lagundu diezaguke zergatik zahartzen garen ulertzen Baina ez hori bakarrik.
2017
‎Badakigu Tinto ibaiko mikroorganismoek mineralak sortzen dituztela, jarosita adibidez. Bada, interes handia dago mikroorganismoek mineral horiek nola sortzen dituzten ikertzeko. Kontuan izan behar da geologoek gaur egun onartzen dutela ezagutzen ditugun mineralen bi heren jarduera biologikoaren eraginez sortzen direla, dio Amilsek.
‎Teoria eta ideologia horiek ez badute azaltzen nola bilakatu den subjektu autonomoa subjektu, bada, orduan ezin dute azaldu nola bilakatzen den subjektua aske, etiko edo autonomo, eta, beraz, ezin dute azaldu subjektu horiek nola sortzen duten kolektiboki aberastasuna, elkartasuna, zaintza, maitasuna, gorrotoa, leialtasuna, dependentzia eta emantzipazio politikoa. Horiek dira hain zuzen ere pentsamendu politikoak jorratu behar dituen galdera nagusiak, baina hori ez da gertatuko kolore, tamaina eta jatorri ezberdinak dituzten langile, esklabo eta emakumeak pentsalari politiko publiko eta publikatu bilakatzen diren arte.
‎1 Betidanik liluragarriak iruditu izan zaizkizu kostaldeko itsaslabarretako paisaiak. Itsaslabar horiek nola sortu ziren jakiteko irrika izan duzu, eta, inolako zalantzarik gabe, kostaldeko flyscharen gaia aukeratu duzu.
2021
‎Biribil harrigarri horiek nola sortu ziren ulertzeko, soa atze atzera itzuli beharra dago. Adituen esanetan, sedimentazio garaian ornogabeek itsas hondoan galeriak zulatu zituzten.
2022
‎K. Lorenzek bezala, guk ere bizitzaren eboluzioak bi esku miragarri horiek nola sortu dituen galdetzen diogu geure buruari.
‎Bizilekuaren gertuko eremuak izaten ziren gehienetan gainera, hirian bizi izanagatik ere. Bazegoen ezagutza bat horiek nola sortuak ziren, eta, eskuarki, nork sortuak ziren. Bazegoen nahitaezko zeharkako harremana urtaro eta klima jakinekin, sasoiko elikagaien bitartez.
2023
‎Cormacken (Cormack 2004, 2) ustez, hizkuntza gutxituko hedabideek ezin dute familiako transmisioa ordezkatu, baina, egungo gizarteetan, ezin da euren balioa alde batera utzi. Jarraian, hedabide horiek nola sortzen diren eta hizkuntzaren biziberritzean zer ekarpen egin dezaketen azalduko dut.
‎Nola deitu behar zaien ere ez dago adostasunik. Edozein moduz, atzerago joan behar da erromatarren konkistaren aurreko herri horiek nola sortu ziren ikertzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia