Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7.517

2003
‎Adinga eragindako ezinegona, betiere adingabearen inguruabar pertsonalak eta gibeen epaileak erabakia hartuko du Fiskaltzak egindako proposamenaren gainean, eta, horretarako, agerraldia egingo da. Agerraldi horretan parte hartuko dute adingabearen letraduak, talde teknikoaren ordezkariak eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariak; horiek guztiek argibideak emango dizkiote epaileari eskatutako neurriaren egokitasunari buruz, adingabearen interesa eta hark prozesuan duen egoera gogoan izanik.
‎Kautela neurria barneratzea denean, horren gehieneko iraupena hiru hilabetekoa izango da, eta Fiskaltzak hala eskatuta eta auto zioduna emanez , luza daiteke, askoz jota, beste hiru hilabetez.
‎Fiskaltzak alegazio idazkian eskatzen badu 7 artikuluaren 1 paragrafoko e) letratik m) letra artekoetan araututako neurrietatik bat edo batzuk ezartzeko, eta adingabea eta horren letradua ados badaude, adingabeen epaileak epaia emango du, bestelako izapiderik egin gabe, eskatutako neurria ezarriz; adingabeak eta letraduak adostasun hodian, 36 artikuluarekin bat etorriz.ri adierazi dute adingabeen epailearen aurrean egindako agerral
‎7) Fiskaltzaren postulazioan, edo prozeduran emandako ebazpen horretan, lege honen 5.2 artikuluan ezarritako inguruabarretatik bat edo batzuk jasotzen badira, beronen 7.1 artikuluko d) eta e) letretan deskribatutako neurri terapeutikoak bakarrik ezarri ahal izango dira.
‎3 Lege honen artikuluetan adierazitako adinak beti ulertu behar dira egintzak noiz gauzatu eta une horri begira; hartara, prozedura hasi aurretik edo horren izapidetza bitartean adin hori betetzeak ez du eraginik izango lege honek adingabeen epaile eta fiskalei emandako eskumenean.
‎Bertan, adituen laguntza jasoko dute, eta han izan dira adituek eurek ezarritako aldietan. Finkatutako gida-lerroak bete dituzte, horrela tratamendu egokia emango baitzaio euren anomalia edo aldakuntza psikoen edo gai psikotropikoen kontsumo mendekotasunari eta, orokorrean, oharmenean dituzten aldakuntzei. Neurri hau bera bakarrik aplika daiteke, edo, bestela, artikulu honetan ezarritako neurrietatik beste edozeinen osagarri gisa.
‎Neurri horretan, kontrolatu behar da zertan diharduen neurriaren menpe dagoen gizabanakoak, baita ea gizabanako hori ikastegira, lanbide heziketako zentrora edo lantegira doan, kasuan kasuan. Ginen ondorioz, hala denean, gizarte hezzabanako horri laguntza ematen saiatu behar da, halaber, arau haustea eragin zuten faktoreak gaindi ditzan. Neurri hokuntzako gida-lerroak bete dira, horrelakoak ezarri baditu kontrola egiten duen erakunde publikoak edo profesionalak.
‎Adingabeen epailearen aurrean edo izendatutako profesionalaren aurrean agerraldi pertsonala egin beharra, egindako jardueren berri emateko eta horiek justifikatzeko.
‎Iraupena, guztira, ezin da izan 9 artikuluak ezartzen duena baino luzeagoa. Talde teknikoak argibideak eman ditu bi denboraldi horien edukiari buruz, eta epaileak epaian bertan adieraziko du zein den bakoitzaren iraupena.
‎Neurri egokia edo egokiak aukeratzeko, Fiskaltzak eta adingabearen letraduak, euren postulazioetan, eta epaileak, epaian bertan, malgutasunez hartuko dituzte kontuan, egitateen inguruko froga eta balioespen juridikoa, eta, batez ere, adingabearen adina, familia eta gizarte inguruabarrak, nortasuna eta interesa. Azken bi horiek talde teknikoen txostenetan jasoko dira, eta, hala denean, adingabeak babestu eta eraldatzeko erakunde publikoen txostenetan, halakoak eman behar direla lege honen 27 artikuluan xedatutakoaren arabera. Epaileak zioak jaso behar ditu epaian, eta xehetasunez azaldu behar du zergatik aplikatzen duen neurri zehatz bat; adierazi behar du, halaber, zenbat iraungo duen neurri horrek, adingabearen interesa balioetsi ahal izateko.
‎Arau haustea jarraitua denean, edo, bat bakarrik izanik, biktima anitz dagoenean, epaileak epaiaren menpeko gizabanakoari neurri bat bakarrik ezarriko dio; horretarako, erreferentzia gisa hartuko du burututako egitaterik larriena, eta, 9 artikuluko erregelekin bat etorriz, neurriari gehieneko hedadura emango dio, salbu eta adingabearen interesa kontuan hartuta komeni denean neurriaren hedadura txikiagoa izatea.
‎2 Aurreko kasuetan, epaileak auto ziodunean emango du erabakia, eta, auto horren aurka, lege honetan araututako errekurtsoak jarri ahal izango dira.
‎Fiskaltzak jarduna artxibatzeko erabakia har dezake, egitateak ez badira delitu edo euren egilea ezezaguna bada. Salaketaren gainean emandako ebazpena jakinarazi egin behar zaie salaketa nortzuek egin eta horiei.
‎Behin aurreko paragrafoan aipatutako jarduna burutu eta gero, Fiskaltzak adingabeen epaileari adieraziko dio espedientearen hasiera; epaile horrek hasiera emango die, bestalde, izapidetzako eginbide egokiei.
‎Poliziako funtzionarioek adingabea atxilotzen dutenean, atxiloketa horrek ezin du iraun egitateak argitzeko zein ikerketa burutu eta ikerketa horietarako behar beharrezkoa den denbora baino gehiago; eta, edozein kasutan, hogeita lau orduko gehieneko epean, adingabe atxilotuari askatasuna eman behar zaio edo Fiskaltzaren esku utzi behar da. Hala denean, Prozedura Kriminalaren Legeko 520bis artikuluan xedatutakoa aplikatuko da, eta adingabeen epaileari eskumena eratxikiko zaio manu horretan agindutako ebazpen judizialak emateko.
‎Poliziako funtzionarioek adingabea atxilotzen dutenean, atxiloketa horrek ezin du iraun egitateak argitzeko zein ikerketa burutu eta ikerketa horietarako behar beharrezkoa den denbora baino gehiago; eta, edozein kasutan, hogeita lau orduko gehieneko epean, adingabe atxilotuari askatasuna eman behar zaio edo Fiskaltzaren esku utzi behar da. Hala denean, Prozedura Kriminalaren Legeko 520bis artikuluan xedatutakoa aplikatuko da, eta adingabeen epaileari eskumena eratxikiko zaio manu horretan agindutako ebazpen judizialak emateko .
‎Adingabea Fiskaltzaren esku utziz gero, horrek ebazpena eman du atxiloketa noiz gertatu eta hurrengo berrogeita zortzi orduetan; ebazpena izango da adingabeari askatasuna emateari buruz, hurrengo artikuluan aipatutako uko egiteari buruz edo espedientea hasteari buruz. Fiskaltzak adingabeen epaile eskudunaren esku utziko du adingabea, eta horri kautela neurri egokiak hartzeko eskatuko dio 28 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎Adingabea Fiskaltzaren esku utziz gero, horrek ebazpena eman du atxiloketa noiz gertatu eta hurrengo berrogeita zortzi orduetan; ebazpena izango da adingabeari askatasuna emateari buruz, hurrengo artikuluan aipatutako uko egiteari buruz edo espedientea hasteari buruz. Fiskaltzak adingabeen epaile eskudunaren esku utziko du adingabea, eta horri kautela neurri egokiak hartzeko eskatuko dio 28 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎Adingabeak berak eragin badu Habeas Corpus prozedura, atxiloketaren gainean zein indar publikok erantzukizuna izan eta indar horrek Fiskaltzari jakinaraziko dio hori berehalakoan; gainera, indar publikoak bide emango dio prozedurari, hori arautzen duen lege organikoarekin bat etorriz.
‎Edozein modutan ere, egiaztatuta badago adingabeak aurretiaz izaera bereko beste egitate batzuk burutu dituela, Fiskaltzak hasiera eman dio espedienteari, eta, hala denean, lege honen 27.4 artikuluak baimentzen duenaren arabera jardun du.
‎1 Espedienteari hasiera ematen zaion unetik, adingabeak honako eskubide hauek izango ditu:
‎Adingabeari argibideak eman behar dizkio epaileak, Fiskaltzak edo poliziako agenteak, berari dagozkion eskubideei buruz.
‎Berari zuzen zuzenean dagozkion ebazpenetatik edozein eman aurretik , epaileak edo auzitegiak entzun egin behar dio adingabeari.
‎f) de teknikoa dagoenez gero, talde horre Adingabeen epaitegiari atxikita taltako zerbitzuek laguntza eman behar diote adingabeari.
‎Adingabearen letraduak Fiskaltzari eskatuko dio beharrezkotzat jotzen dituen eginbide guztiak burutzeko. Fiskaltzak horien onarpenari buruzko erabakia hartuko du ebazpen ziodunean; ebazpen hori letraduari jakinarazi eta adingabeen epaileari horren berri emango dio. Burutu gabeko eginbideei dagokienez, letraduak berriz eska ditzake halakoak, edozein unetan, adingabeen epaitegian.
‎1 Espedientearen instrukzioan zehar, Fiskaltzak talde teknikoari eskatuko dio txostena egin edo aurretiaz igorritakoak eguneratzea; ondore horietarako, talde teknikoa Fiskaltzaren menpe egongo da eginkizunari dagokionez, haren mendetasun organikoa edozein izanda ere. Talde teknikoak Fiskaltzari hori eman dio, askoz jota, hamar eguneko epean; epe hori luzatu ahal izango da, gehienez ere, hil baterako, arazoa oso konplexua denean. Talde teknikoak idazkia aurkeztuko du adingabearen egoera psikologikoari, hezkuntza egoerari eta familia egoerari buruz, haren gizarte inguruneari buruz, eta, orokorrean, lege honetan araututako neurrietatik edozein hartzeko erabakigarri izan daitekeen inguruabar orori buruz.
‎Era berean, talde teknikoak, komenigarri baderitzo eta adingabearen intereserako gertatzen bada, txostena emango du adingabe horrek konpontze jarduera burutu edo biktimarekin adiskidetzeko ahalbideari buruz, lege honen 19 artikuluan xedatutakoaren arabera; beren beregi adieraziko ditu aipatutako jarduera horren edukia eta helburuak. Kasu horretan, ez da beharrezkoa izango txostena egitea artikulu honen 1 paragrafoan ezarritako ezaugarri eta edukiekin.
‎Edozein kasutan ere, behin talde teknikoak txostena prestatu eta gero, Fiskaltzak berehalakoan bidaliko dio hori adingabeen epaileari, eta kopia bat emango dio adingabearen letraduari.
‎Abokatutzaren Kontseilu Nagusiak xedapen egokiak ezarriko ditu, elkargoetan, beharrezkoa izanez gero, ikastaro homologatuak eman daitezen, eta, horiei esker, letraduek, interesa duten neurrian, adingabeen arloan espezializazioa beregana dezaten, jurisdikzio horretako organoetan esku hartu ahal izateko.
‎2 Autonomia erkidego batzuek adingabeak babestu eta eraldatzeko eskumena dutela kontuan hartuta, autonomia erkidego horiek, aurreko paragrafoan aipatutako epean zehar, euren arautegia egokituko dute lege honek ematen dizkien eginkizunak behar bezala betearazteko.
‎Jarraian, epaileak adingabeari galdetuko dio ea hark aitortzen duen egitateon egile dela eta ea ados dagoen Fiskaltzak eskatutako neurriarekin. Adingabea bi autu horiekin ados badago, orduan, behin adingabearen letraduari entzun eta gero, epaileak adostasuneko ebazpena eman dezake. Letraduak ez badu bat egiten adingabeak berak emandako adostasunarekin, epaileak erabakiko du entzunaldiak aurrera egin behar duen ala ez; epaian bertan, erabaki horren zioak azaldu ditu epaileak.
‎Adingabea bi autu horiekin ados badago, orduan, behin adingabearen letraduari entzun eta gero, epaileak adostasuneko ebazpena eman dezake. Letraduak ez badu bat egiten adingabeak berak emandako adostasunarekin, epaileak erabakiko du entzunaldiak aurrera egin behar duen ala ez; epaian bertan, erabaki horren zioak azaldu ditu epaileak.
‎38 artikulua. Epaia emateko epea
‎Behin entzunaldia bukatu eta gero, adingabeen epaileak epaia emango du eztabaidapeko egitateei buruz, askoz jota, bost eguneko epean.
‎Epai horretan balioetsiko dira egindako frogak, eta Fiskaltzak eta adingabearen letraduak adierazitako arrazoiak, bai eta, koa ere. Kontuan hartuko dira, halaber, egitateen inguruabarrak eta larritasuna, adingabearen nortasunari, egoerari, beharrizanei eta familia nahiz gizarte in hala denean, adingabeak berak azaldutaguruneari buruz eztabaidatu diren datu guztiak, eta adingabe horrek epaia emateko unean duen adina. Horren guztiaren eretzean, adingabeen epaileak erabakia hartuko du proposatutako neurriari edo neurriei buruz.
‎2 Adingabeen epaileak epaia eman eta epai horretan jasotako epaitzaren betearazpena eteten denean, etendura horren baldintzak hurrengoak izango dira:
‎1*. Adingabeen epaileak, lege honek araututako prozeduraren barruan, epaia ematen duenean, epai horren aurka gora jotzeko errekurtsoa jar daiteke probintziako audientzia eskudunean. Epaia zein epailek eman eta horrexeri jarriko zaio errekurtsoa, epaia jakinarazi denetik bost egunetako epean.
‎Adingabeen epaileak, lege honek araututako prozeduraren barruan, epaia ematen duenean, epai horren aurka gora jotzeko errekurtsoa jar daiteke probintziako audientzia eskudunean. Epaia zein epailek eman eta horrexeri jarriko zaio errekurtsoa, epaia jakinarazi denetik bost egunetako epean. Errekurtsoaren gaineko ebazpena eman aurretik, jendaurreko ikustaldia egingo da, salbu eta epaileak, gizabanako egotziaren edo biktimaren intereserako, ikustaldia ateak itxita egitea erabakitzen duenean.
‎Epaia zein epailek eman eta horrexeri jarriko zaio errekurtsoa, epaia jakinarazi denetik bost egunetako epean. Errekurtsoaren gaineko ebazpena eman aurretik, jendaurreko ikustaldia egingo da, salbu eta epaileak, gizabanako egotziaren edo biktimaren intereserako, ikustaldia ateak itxita egitea erabakitzen duenean. Alderdiak ikustaldi horretara agertu behar dira, eta, auzitegiak egoki baderitzo, agertu behar dira, orobat, talde teknikoaren ordezkaria eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkaria, kasu zehatz horretan parte hartu izan duten heinean.
‎2 Adingabeen epaileek auto eta probidentziak ematen dituztenean, horien aurka eraldaketa errekurtsoa jar daiteke organoan bertan, jakinarazpenetik hiru egunetako epean. Probidentzia aurkaratu eta horren gaineko ebazpena auto bidez ematen denean, auto horren aurka gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango da.
‎2 Adingabeen epaileek auto eta probidentziak ematen dituztenean, horien aurka eraldaketa errekurtsoa jar daiteke organoan bertan, jakinarazpenetik hiru egunetako epean. Probidentzia aurkaratu eta horren gaineko ebazpena auto bidez ematen denean, auto horren aurka gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango da.
‎3*. Prozedura bukarazteko edota lege honen 14, 28, 29 eta 40 artikuluetako intzidentea ebazteko, autoak ematen direnean, horien aurka gora jotzeko errekurtsoa jar daiteke probintziako audientzian, Prozedura Kriminalaren Legeak prozedura laburtuari buruz arautzen dituen izapideen bitartez.
‎Errekurtsoaren helburua doktrina bateratzea izango da, baldin eta aipatu auzitegi nagusietako adingabeen aretoek gora jotzearen gaineko epaiak eman badituzte, eta epaiok desberdinak badira, auzitegi nagusietako adingabeen beste areto batek edo batzuek** eman dituztenei begira, edo Auzitegi Gorenak eman dituen epaiei begira; hala gertatuko da, egitateak eta adingabearen inguruabarrei buruzko balioespenak oinarrian berdinak izanik, pronuntziamendu desberdinak izan direnean.
‎Errekurtsoaren helburua doktrina bateratzea izango da, baldin eta aipatu auzitegi nagusietako adingabeen aretoek gora jotzearen gaineko epaiak eman badituzte, eta epaiok desberdinak badira, auzitegi nagusietako adingabeen beste areto batek edo batzuek** eman dituztenei begira, edo Auzitegi Gorenak eman dituen epaiei begira; hala gertatuko da, egitateak eta adingabearen inguruabarrei buruzko balioespenak oinarrian berdinak izanik, pronuntziamendu desberdinak izan direnean.
‎Errekurtsoaren helburua doktrina bateratzea izango da, baldin eta aipatu auzitegi nagusietako adingabeen aretoek gora jotzearen gaineko epaiak eman badituzte, eta epaiok desberdinak badira, auzitegi nagusietako adingabeen beste areto batek edo batzuek** eman dituztenei begira, edo Auzitegi Gorenak eman dituen epaiei begira; hala gertatuko da, egitateak eta adingabearen inguruabarrei buruzko balioespenak oinarrian berdinak izanik, pronuntziamendu desberdinak izan direnean.
‎3 Doktrina bateratzea helburu izanik, Fiskaltzak edo adingabearen letraduak berak presta dezake errekurtsoa, auzitegi nagusiko adingabeen aretoak* epaia eman , hori jakinarazi eta hurrengo hamar egunetako epean; horretarako, idazkia zuzendu zaio areto horri.
‎Behin aurreko paragrafoak aipatzen dituen betekizunak egiaztatu eta gero, errekurtsoa auzitegi nagusiko adingabeen zein aretotan* jarri eta areto horrek epaiok eman zituzten auzitegiei horien lekukotza eskatuko die; hamar eguneko epean, aretoak dokumentazioagarren Aretoari, eta areto horretara epa bidaliko dio Auzitegi Goreneko Bituko ditu errekurtsogilea eta Fiskaltza, azken hori ez bada errekurtsogile izan.
‎Auzitegi Gorenaren iritziz, alderdi errekurtsogileak nabariro eta modu konponduezinean hautsi baditu errekurtsoari buruz ezarritako betekizunak, edo uziak ez badu kasazio edukirik, magistratu txostengileak aretoari komunikatuko dio ez onartzearen arrazoia, eta aretoak erabakiko du, hiru eguneko epean, errekurtsogileari entzutea, bai eta Fiskaltzaririk jarri; jarraian, aretoak autoa emango du, eta auto horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri. ere, Fiskaltzak berak ez badu errekurtso
‎Auzitegi Goreneko Bigarren Aretoa ohiko moduan eratuko da, eta ahozko ikustaldira dei egingo die alderdi errekurtsogileari eta, edozein kasutan, Fiskaltzari; ikustaldi horretan, entzungo ditu egiten diren alegazioak, eta txostena eska diezaioke aurkaratutako ebazpena zein epaitegik eman eta horrexen jurisdikzio lurraldean adingabeak babestu edo eraldatzeko ardura duen erakunde publikoari, eta, hala denean, ebazpena betearazteko ardura zein erakundek izan eta horrexeri. Jarraian, kasazio epaia emango du, Prozedura Kriminalaren Legean aipatutako modu eta ondorioekin.
‎Auzitegi Goreneko Bigarren Aretoa ohiko moduan eratuko da, eta ahozko ikustaldira dei egingo die alderdi errekurtsogileari eta, edozein kasutan, Fiskaltzari; ikustaldi horretan, entzungo ditu egiten diren alegazioak, eta txostena eska diezaioke aurkaratutako ebazpena zein epaitegik eman eta horrexen jurisdikzio lurraldean adingabeak babestu edo eraldatzeko ardura duen erakunde publikoari, eta, hala denean, ebazpena betearazteko ardura zein erakundek izan eta horrexeri. Jarraian, kasazio epaia emango du, Prozedura Kriminalaren Legean aipatutako modu eta ondorioekin.
‎Era berean, eta doktrina bateratzeko helburuarekin eta izapide berberen bitartez, Fiskaltzak kasazio errekurtsoa jardatutakoa aplikatuz ebazpenak eman eta ebazpen horien aurkako errekurtsoak ebazteko. dezake auzitegi nagusietako adingabeen aretoek* emandako behin betiko autoen aurka, aretoek halako autoak eman badituzte, instrukzio epaileek lege organiko honen 4 artikuluan xe
‎Era berean, eta doktrina bateratzeko helburuarekin eta izapide berberen bitartez, Fiskaltzak kasazio errekurtsoa jardatutakoa aplikatuz ebazpenak eman eta ebazpen horien aurkako errekurtsoak ebazteko. dezake auzitegi nagusietako adingabeen aretoek* emandako behin betiko autoen aurka, aretoek halako autoak eman badituzte, instrukzio epaileek lege organiko honen 4 artikuluan xe
‎Era berean, eta doktrina bateratzeko helburuarekin eta izapide berberen bitartez, Fiskaltzak kasazio errekurtsoa jardatutakoa aplikatuz ebazpenak eman eta ebazpen horien aurkako errekurtsoak ebazteko. dezake auzitegi nagusietako adingabeen aretoek* emandako behin betiko autoen aurka, aretoek halako autoak eman badituzte, instrukzio epaileek lege organiko honen 4 artikuluan xe
‎Lege honetan ezarritako neurriak betearaztean, adingabeen epaileak izango du kontrola, horrek kasuan kasuko epaia eman duen heinean; epaileak auto ziodunean erabakia hartuko du bien bitartean gerta daitezkeen gorabeherei buruz, Fiskaltzari, adingabearen letraduari eta neurria betearazten duen erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero.
‎Neurriak betearazteko ebazpenak emandakoan , ebazpen horien aurkako errekurtsoak ebaztea, lege honen 52 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎i) Diziplina erregimenaren gainean, lege honen 60 artikuluak eratxikitzen dizkien ebazpenak ematea .
‎Autonomia erkidegoei eta Ceuta eta Melillako hiriei dagokie neurriak betearaztea, epaia adingabeen zein epaitegik eman eta epaitegi hori bertan badago, hurrengo artikuluaren 3 paragrafoan xedatutakoari kalterik egin gabe.
‎Behin epaia irmoa izan eta ezarritako neurriaren betearazpen programa onetsi eta gero, epaia zein epaitegik eman eta epaitegi horretako idazkariak neurri horren likidazioa gauzatuko du, hori zein datatan hasten den eta zein datatan bukatzen den adieraziz; interesdunari, hala denean, kautela neurriak ezarri bazaizkio, horien ondorioz betetako denbora zenbatuko da 28.5 artikuluan xedatutakoa kontuan hartuta. Aldi berean ere, betearazpen espedientea irekiko da, eta, espediente horretan, berabeherak agerraraziko dira, lege honetan ezarritakoarekin bat etorriz.tearazpenean zehar gertatzen diren go
‎3 Erakunde publikoak aurreko paragrafoan aipatutako lekukotza eta likidazioa jasotzen dituenean, berehalakoan profesional bat izendatuko du, eta profesional horren erantzukizuna izango da ezarritako neurria betearaztea; ezarritako neurria barneratzea bada, orduan hori betearazteko zentrorik egokiena izendatuko du, adingabearen egoitzatik hurbilen egon eta plazak hutsik dituzten zentroen artean, kasuan kasuan eskuduna den erakunde publikoak neurria betearaz dezan. Adingarri izatea bera familia eta gizarte ingabea aurrekoak ez beste zentro batera eramateko, horren oinarria izan behar da adingabearen intereserako komenigurutik urruntzea, eta, edozein kasutan, epaia adingabeen zein epailek eman eta horren onespena izan du.
‎Adingabea neurri batzuen menpe baldin badago, azken epai irmoa zein epailek eman eta epaile horrek neurri guztiak aldi berean betetzea aginduko du.
‎Barneratze terapeutikoa beste neurri batekin pilatuz gero, barneratze terapeutikoaren neurria ezarriko da lehenago. Epaileak, hala denean, geroago ezarritako neurrien betearazpenari hasiera ematea eten egingo du, barneratze terapeutikoa bukatu edo ezereztu arte, salbu eta lege honen 14 artikuluan ezarritako ahalmena erabiltzen denean.
‎Aurreko kasu guztietan, epaileak auto ziodunean emango du ebazpena; auto horren aurka, lege honetan ezarritako errekurtsoak jarri ahal izango dira.
‎1 Adingabeak adingabeen epaileari errekurtsoa jarri nahi badio, hark ezarritako neurrien betearazpenean zehar emandako ebazpenetatik edozeinen aurka, errekurtso hori idatziz aurkeztuko dio epaileari berari edo barneratze zentroko zuzendariari; zuzendariak epaileari emango dio errekurtsoaren berri, hurrengo egun baliodunean.
‎1 Adingabeak adingabeen epaileari errekurtsoa jarri nahi badio, hark ezarritako neurrien betearazpenean zehar emandako ebazpenetatik edozeinen aurka, errekurtso hori idatziz aurkeztuko dio epaileari berari edo barneratze zentroko zuzendariari; zuzendariak epaileari emango dio errekurtsoaren berri, hurrengo egun baliodunean.
‎2 Adingabeen epaileak txostena eskatuko dio Fiskaltzari, eta errekurtsoaren gaineko ebazpena emango du, auto ziodunean, bi eguneko epean. Auto horren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jar daiteke auzitegi nagusi eskuduneko adingabeen aretoan*, lege honen 41 artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz.
‎1 Behin neurria bete eta gero, erakunde publikoak azken txostena bidaliko die 49.1 artikuluan aipatutako jasotzaileei, eta adingabeen epaileak autoa emango du, auzia artxibatzeari buruz bidezkoa dena erabakiz. Auto hori Fiskaltzari eta adingabearen letraduari jakinaraziko zaie.
‎Aurreko paragrafoan ezarritakoa gorabehera, barneratze neurriak betearaz daitezke, orobat, gizarte osasuneko zentroetan, baldin eta ezarritako neurriaren arabera hori beharrezkoa bada. Edozein kasutan ere, nahitaezkoa izango da adingabeen epaileak aurretiaz horretarako baimena ematea .
‎m) Adingabeen legezko ordezkariei argibideak eman behar zaizkie adingabeon egoera eta bilakaerari buruz, bai eta haiei dagozkien eskubideei buruz ere, eta horretan ez da izango beste mugarik lege honetan ezarritakoa baino.
‎Zentroaren barne jardunbideari buruzko arauak errespetatu eta bete behar dituzte, eta, bertako langileek, euren eginkizunetan lege bidez aritzen direnean, gida-lerroak edo jarraibideak ematen badizkiete, adingabeek horiek ere errespetatu eta bete behar dituzte.
‎Zentroaren barruan jarduera ordenaduna lortzeko laguntza eman behar dute, eta gizabanako guztiei errespetua eta begirunea zor dizkiete zentroaren barruan nahiz kanpoan; bereziki, halakoakleei eta barneratutako beste adingabeei. zor dizkiete agintariei, zentroko langi
‎1 Behin zentroan sartutakoan, adingabeek idatzizko argibideak jasoko dituzte euren eskubide eta betebeharrei buruz, beraiek jasan behar duten barneratze erregimenari buruz, antolaketa orokorraren gaineko arazoei buruz, zentroaren jardunbidea arautzen duten erregelei buruz, diziplina arauei buruz, eta eskaerak, kexak edo errekurtsoak aurkezteko bideei buruz. Argibideak eurek ulertzen duten hizkuntza batean emango zaizkie. Adingabe batzuek zailtasunak badituzte argibide horien edukia ulertzeko, beste bide egoki bat erabiliko da, azalpena emateko.
‎Argibideak eurek ulertzen duten hizkuntza batean emango zaizkie. Adingabe batzuek zailtasunak badituzte argibide horien edukia ulertzeko, beste bide egoki bat erabiliko da, azalpena emateko .
‎2 Barneratutako gizabanako guztiek, ahoz nahiz idatziz, gutun azal irekian nahiz itxian, eskaerak eta kexak helaraz diezazkiokete erakunde publikoari, haien barneratze egoerari buruz eta horretan sortutako arazoei buruz. Eskaera edo kexa horiek aurkez diezazkiokete, dunei emango die halakoen berri. halaber, zentroko zuzendariari; horrek eskaera edo kexei erantzungo die haren eskumenekoak badira, edo, bestela, erakunde publikoari edo agintari esku
‎2 Era berean, adingabeek indarkeriazko ekintzarik buru ez dezaten edo haiengan lesiorik gerta ez dadin, zentrotik ihes egin ez dezaten edo zentroko instalazioetan kalterik eragin ez dezaten, edota zentroko langileek, euren eginkizunetan lege bidez aritzean, jarraibideak eman eta jarraibide horien aurkako jarkitze aktibo edo pasiboaren aurrean, araudi bidez ezarritako kontentzio neurriak baino ezin izango dira erabili.
‎Horretarako, adingabe zehatuak errekurtsoa aurkez diezaioke, idatziz nahiz berbaz, establezimenduko zuzendariari; zuzendariak, hogeita lau orduko epean, idazki hori edo berbazko kexaren lekukotza, bere alegazioekin batera, bidaliko dio adingabeen epaileari. Epaile horrek, entzunaldi baten epean, eta Fiskaltzari entzun ondoren, autoa emango du, ezarritako zehapena baieztatuz, aldatuz edo ezabatuz; auto horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri. Behin autoa establezimenduari jakinarazi eta gero, hori berehalakoan betearazteko modukoa izango da.
‎Behin ustezko kaltedunak eta erantzule zibilak agertu eta gero, adingabeen epaileak autoa emango du prozeduraren hasiera aginduz. Auto horretan aipatuko dira alderdi auzi jartzaileak eta demandatuak, auzi jartzaileek zer eskatu duten kontuan hartuta eta espedientetik ateratzen dena gogoan izanik.
‎Auto horretan aipatuko dira alderdi auzi jartzaileak eta demandatuak, auzi jartzaileek zer eskatu duten kontuan hartuta eta espedientetik ateratzen dena gogoan izanik. Autoan bertan, demandatzaileei hamar eguneko epea emango zaie, euren uziak eta euren iritziz beharrezkoak diren frogabideen proposamena idazki baten bidez aurkez ditzaten, epaiketako aitorpena eta lekukoen aitorpena barne.
‎Adingabeen prozedura horretan, entzunaldia egin eta gero, eta epaia edo behin betiko beste ebazpen bat eman ostean , epaileak epai zibila emango du indarreko Zigor Kodearen 115 artikuluan adierazitako edukiarekin, demandatuak absolbituz edo erantzule zibilak nortzuk diren adieraziz.
‎Adingabeen prozedura horretan, entzunaldia egin eta gero, eta epaia edo behin betiko beste ebazpen bat eman ostean, epaileak epai zibila emango du indarreko Zigor Kodearen 115 artikuluan adierazitako edukiarekin, demandatuak absolbituz edo erantzule zibilak nortzuk diren adieraziz.
‎Prozedura horretan emandako epaiak ez du gauza epaituaren indarrik izango, eta kalterik gabe geratuko da alderdiek arazo berberari buruz epaiketa arrunta sustatzeko duten eskubidea; epaiketa horretan, egitate frogatutzat joko dira adingabeen epaileak egiaztatutzat jo dituenak, bai eta adingabearen parte hartzea bera ere.
‎Hirugarrena. Legen honetan xedatutakoa aplikatuz, epai irmoak eman eta epai horiek erregistratzea
‎Zigor Kodearen 571 artikulutik 580.erakoetan ezarritako delituen kasuan, horien gaineko eskumena Audientzia Nazionaleko Adingabeen Epaitegi Zentralak izango du; epaitegi horrek emandako auto eta epaien aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango dadientzia Nazionalak, gora jotzeko erre audientzia bereko areto egokian. Aukurtsoak ebaztean, epaiak ematen dituenean, epai horien aurka kasazio errekurtsoa jarri ahal izango da, lege organikokatuz.
‎Zigor Kodearen 571 artikulutik 580.erakoetan ezarritako delituen kasuan, horien gaineko eskumena Audientzia Nazionaleko Adingabeen Epaitegi Zentralak izango du; epaitegi horrek emandako auto eta epaien aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango dadientzia Nazionalak, gora jotzeko erre audientzia bereko areto egokian. Aukurtsoak ebaztean, epaiak ematen dituenean, epai horien aurka kasazio errekurtsoa jarri ahal izango da, lege organikokatuz. Gobernuak sustatuko du Audien honen 42 artikuluan xedatutakoa aplitzia Nazionalaren egitura egokitzea, lege organiko honen azken xedapenetatik bigarrenaren 1 paragrafoan agindutakoa aintzat hartuta.
‎Horrekin batera ere, badira beste inguruabar batzuk, lan honi oraindik garrantzi handiagoa ematen diotenak. Alde batetik, terminologia bateratzeko ahaleginak egin dira, adostasuna, sendotasuna eta iraunkortasuna lortu nahian; horrek nabariro gehitzen du lan honek izan dezakeen eragina, eta aktibo baliotsu bihurtzen du.
‎Konstituzio Auzitegiaren aipatu epaia eman ondoren, ordea, legegileak ez zion ezinbesteko zen erabateko lege aldaketari ekin, eta horren ordez ekainaren 5eko 4/ 1992 Lege Organikoaren bitartez gazteen gaineko arauketa juridiko penalari buruzko aldaketa zatikakoa eta premiazkoa besterik ez zuen bultzatu, behin betiko lege berriaren zain gelditu behar izan genuela, hain zuzen ere, egungo 5/ 2000 Lege Organikoa 2001eko urtarrilaren 13an inda...
‎alegia, adingabea erantzulea dela, berari erantzukizuna galda dakiokeela eta eskatu behar zaiola delitu egiten duenean. Horren alboan, adin nagusikoaren aldean, aitzitik, erantzulea izateko gaitasuna oso osorik ez duela azpimarratu beharra dago, gaztea heldutasunerantzago bidean dago eta, eta horren ondorioz delitu egin izanagatik eman behar zaion erantzuna da ohiko ius puniendia bera izan. Gazteen Zigor Zuzenbidearen berezitasuna, hortaz, ez datza delituen definizioan, delitu egin ondoren eman beharreko erantzunean baizik.
‎Horren alboan, adin nagusikoaren aldean, aitzitik, erantzulea izateko gaitasuna oso osorik ez duela azpimarratu beharra dago, gaztea heldutasunerantzago bidean dago eta, eta horren ondorioz delitu egin izanagatik eman behar zaion erantzuna da ohiko ius puniendia bera izan. Gazteen Zigor Zuzenbidearen berezitasuna, hortaz, ez datza delituen definizioan, delitu egin ondoren eman beharreko erantzunean baizik.
‎Aldi berean, heziketa prozesuari atxikia, kanpoko munduaren eraginak areago sentitzeko joera ere badu gizarte inguruak duen pisua, helduarekin alderaturik, ez proportzionala delarik. Horrek guztiak erabakiak hartzeko unean, baita erabakia hartu ondoren ere, kontuan hartzeko moduko berezitasuna osatzen du, neurri batean, adingabearen motibazio prozesu salbuespenezkoaren oinarria ematen duena eta abiapuntutzat jo dena gazteen zuzenbide penalaren bide berezia justifikatzeko. Horregatik, esku hartze hezitzaile orok adingabeen ingurunearen gainean zabaldu behar du bere eragina, horrek ematen baitio benetako zentzua.
‎Horrek guztiak erabakiak hartzeko unean, baita erabakia hartu ondoren ere, kontuan hartzeko moduko berezitasuna osatzen du, neurri batean, adingabearen motibazio prozesu salbuespenezkoaren oinarria ematen duena eta abiapuntutzat jo dena gazteen zuzenbide penalaren bide berezia justifikatzeko. Horregatik, esku hartze hezitzaile orok adingabeen ingurunearen gainean zabaldu behar du bere eragina, horrek ematen baitio benetako zentzua. Araua hautsi duen pertsonaren bizitza normalizatzeko asmoz zehaztuko da non biziko den ezarritako neurria betetzen duen bitartean, baita zein heziketa edo osasun zentrora joango den, bere nortasunaren eta bere familiaren inguruabarren arabera gizartean bizitzeko gaitasuna eskura dezan, betiere gizarteak haren adin bereko beste edozein gazteri eskaintzen dizkion gizarte baliabideen sare bera erabiliz.
‎Gazteak, orduan, ikuspegi soziologikotik zein psikologikotik berezitasunak aurkezten baditu, justiziaz berezitasun horiek kontuan eduki dira zigor erantzuna ematerakoan eta, aldi berean, zehapena hezkuntza tresna gisa erabiltzeko aukerak erantzun juridikoaren nondik norakoa baldintzatu luke. Eta, ildo horretatik, txalotzekoa dena, hain justu ere, 5/ 2000 LOren Zioen Adierazpena (7 lerrokada) joan da hauxe aldarrikatzen duenean:
‎Ezartzen diren neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen. Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez. Adingabeak esandako delitu hauek eginez gero, ez du erantzungo bere berezitasunak kontuan hartuz, helduari ematen zaion logikaren arabera baizik, delituaren astuntasunak gaztearen inguruko diagnostikoa etenda utziko balu bezala.
‎Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez. Adingabeak esandako delitu hauek eginez gero, ez du erantzungo bere berezitasunak kontuan hartuz, helduari ematen zaion logikaren arabera baizik, delituaren astuntasunak gaztearen inguruko diagnostikoa etenda utziko balu bezala. Horrezaz gain, 18 eta 21 urte bitartekoei Adingabeen Zigor Zuzenbidea ezartzeko aukeratik kanpo utzi zitzaien 5/ 2000 LO indarrean jarri aurretik (hasiera batean 2003ko urtarrila arte? 9/ 2000 LO?
‎Geroenean ere, zehatzaile hezitzaile izaera duen prozedura ezartzen du. Lege berriak horri esleitzen dizkio Espainiako konstituzio antolamenduak ematen dituen berme guztiak, Konstituzio Auzitegiaren epaiarekin eta Haurraren Eskubideei buruzko 1989ko azaroaren 20ko Itunaren 40 artikuluarekin bat etorriz.
‎Artikulu horren arabera, orobat, nahitaezkoa da adin hori baino gazteagoko adingabeen erantzukizun penala beren beregi arautzea lege berezi batean. Eskabide horri ere erantzuna emateko onetsi da lege organiko hau. Dena den, Zigor Kodeak puntu honetan xedatzen duena osatu beharra dago bi esangura berezitan.
‎Hortik hasi behar da erantzukizuna eskatzeko aukera, eta hori hamalau urtean finkatu da. Horretarako oinarria da haurrak adin hori baino gazteagoak izan eta egiten dituzten arau hausteak ondoriorik gabekoak izatea, eta, gizarte asaldura sor dezaketen kasuetan ere, egoki dira horiei erantzuna emateko familiarteko eta laguntza zibilen esparruak, estatuko epai antolakuntza zehatzailearen parte hartzerik gabe.
‎8 Haatik, legeak ezin du ahantzi adingabeak eginiko ekintzaren ondoriozko kaltedun edo biktimaren interes berezia. Horretarako, prozedura berezia, arina eta formalismo gutxikoa ezarri behar da, hala denean, kalte galeren ordaina emateko . Ildo beretik, adingabeen epaileari ahalmen zabalak eman behar zaizkio, auzi nagusiaren agiri eta lekukotza esanguratsuenak auzira batzeko.
‎Horretarako, prozedura berezia, arina eta formalismo gutxikoa ezarri behar da, hala denean, kalte galeren ordaina emateko. Ildo beretik, adingabeen epaileari ahalmen zabalak eman behar zaizkio, auzi nagusiaren agiri eta lekukotza esanguratsuenak auzira batzeko. Biktimen interes eta premiak direla eta, legeak ezarri du, modu iraultzaile batez bada ere, ekintzen arduraduna zein adingabe izan eta horrekin erantzukizun solidarioa dutela haren guraso, tutore, hartzaile edo zaintzaileek.
‎Lege honek eskubide zabala ezarri du biktimek parte har dezaten. Biktimei prozeduretan esku hartzeko aukera ematen zaie, besteak beste, frogak proposatu eta egiteko, ondorioak formulatzeko eta errekurtsoak jartzeko. Hala ere, parte hartze hori modu mugatu batez ezarri da, adingabeen arloan ez baita onartzeko modukoa gizabanakoek alderdi akusatzaile izateko duten eskubidea, horretarako diren prozesu eskubide eta karga guztiekin.
‎Aipatu berri diren orientabideekin bat eginez, eta ikusmira zehatzaile hezitzaileari erreparatuz, legeak katalogo zabala ezartzen du aplikatzeko moduko neurriei buruz. Betiere, adingabearen goreneko interesari lehentasuna eman behar zaio, epaileak neurririk egokiena malgutasunez hartzean. Horretarako, aintzakotzat hartu behar da zeintzuk diren kasuan kasuko inguruabarrak eta zein bilakaera izan duen zehatutako gizabanakoak, neurria betearazi den bitartean.
‎Adiskidetzearen helburu zehatza da biktimak betetasun psikologikoa jasotzea araua hautsi duen adingabearen kontura; adingabe hori eragindako kalteaz damutu, eta barkamena eskatzeko prest egon behar da. Neurria aplikatuko da, adingabea benetan damutu eta barkamena eskatu, eta ofendituak hori onartu eta barkamena ematen duenean. Kaltea konpontzean, aldiz, adostasuna ez da lortzen betetasun psikologikoaren bitartez bakarrik; horrez gain, zerbait gehiago behar da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eman 7.517 (49,49)
Lehen forma
eman 2.549 (16,78)
emango 1.253 (8,25)
ematen 959 (6,31)
emandako 880 (5,79)
emateko 622 (4,09)
ematea 580 (3,82)
emanez 192 (1,26)
emanda 67 (0,44)
ematean 48 (0,32)
emateari 37 (0,24)
ematera 37 (0,24)
eman arte 34 (0,22)
eman gabe 33 (0,22)
emaniko 30 (0,20)
emandakoa 22 (0,14)
emanez gero 19 (0,13)
emandakoak 18 (0,12)
eman aurretik 15 (0,10)
Emandako 14 (0,09)
emateagatik 13 (0,09)
eman ondoren 12 (0,08)
emandakoan 8 (0,05)
emateak 8 (0,05)
ematearekin 8 (0,05)
Eman 7 (0,05)
eman arren 7 (0,05)
Demagun 5 (0,03)
demagun 4 (0,03)
ematerakoan 4 (0,03)
EMATEA 3 (0,02)
Ematea 3 (0,02)
eman ostean 3 (0,02)
emanik 3 (0,02)
ematekotan 3 (0,02)
EMANDAKO 2 (0,01)
eman bitartean 2 (0,01)
emanikoa 2 (0,01)
emanikoak 2 (0,01)
EMAN 1 (0,01)
Ematen 1 (0,01)
emandakoaren 1 (0,01)
emandakoaren aurka 1 (0,01)
emandakoari 1 (0,01)
emandakoekin 1 (0,01)
emandakoen gainean 1 (0,01)
emandakoentzat 1 (0,01)
ematearekin batera 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eman behar 484 (3,19)
eman ezan 202 (1,33)
eman ez 140 (0,92)
eman ahal 125 (0,82)
eman epai 114 (0,75)
eman ebazpen 95 (0,63)
eman betebehar 71 (0,47)
eman beharreko 69 (0,45)
eman ziurtagiri 59 (0,39)
eman epe 51 (0,34)
eman agindu 36 (0,24)
eman aurre 34 (0,22)
eman auto 34 (0,22)
eman nahi 33 (0,22)
eman arte 30 (0,20)
eman gero 29 (0,19)
eman baino 23 (0,15)
eman eskubide 23 (0,15)
eman ere 22 (0,14)
eman eskatu 22 (0,14)
eman informazio 21 (0,14)
eman lege 20 (0,13)
eman hasi 19 (0,13)
eman ahalmen 18 (0,12)
eman arau 18 (0,12)
eman baimen 18 (0,12)
eman zerbitzu 18 (0,12)
eman ukan 17 (0,11)
eman egon 16 (0,11)
eman gauzatu 16 (0,11)
eman ondoren 16 (0,11)
eman adostasun 14 (0,09)
eman erabaki 14 (0,09)
eman erantzun 14 (0,09)
eman balio 13 (0,09)
eman kondena 13 (0,09)
eman babes 12 (0,08)
eman boto 12 (0,08)
eman datu 12 (0,08)
eman eskuma 12 (0,08)
eman une 12 (0,08)
eman arrazoi 11 (0,07)
eman eginbehar 11 (0,07)
eman ezean 11 (0,07)
eman mailegu 11 (0,07)
eman beharrezko 10 (0,07)
eman dieta 10 (0,07)
eman nahiz 10 (0,07)
eman ahalorde 9 (0,06)
eman berme 9 (0,06)
eman dekretu 9 (0,06)
eman gauza 9 (0,06)
eman xedapen 9 (0,06)
eman txosten 8 (0,05)
eman zein 8 (0,05)
eman zenbateko 8 (0,05)
eman behartu 7 (0,05)
eman beste 7 (0,05)
eman betearazpen 7 (0,05)
eman diru 7 (0,05)
eman egin 7 (0,05)
eman egintza 7 (0,05)
eman ezarri 7 (0,05)
eman ezin 7 (0,05)
eman irizpen 7 (0,05)
eman ondasun 7 (0,05)
eman probidentzia 7 (0,05)
eman data 6 (0,04)
eman diol 6 (0,04)
eman jarraibide 6 (0,04)
eman laguntza 6 (0,04)
eman organo 6 (0,04)
eman administrazio 5 (0,03)
eman agiri 5 (0,03)
eman askatasun 5 (0,03)
eman baldintza 5 (0,03)
eman behin 5 (0,03)
eman dirulaguntza 5 (0,03)
eman erregelamendu 5 (0,03)
eman eskuordetza 5 (0,03)
eman etxebizitza 5 (0,03)
eman gabe 5 (0,03)
eman gehien 5 (0,03)
eman hori 5 (0,03)
eman jaso 5 (0,03)
eman kondenatu 5 (0,03)
eman legezko 5 (0,03)
eman ordezkaritza 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
eman behar ukan 152 (1,00)
eman behar esan 95 (0,63)
eman ez ukan 45 (0,30)
eman baino lehen 15 (0,10)
eman epai irmo 11 (0,07)
eman betebehar ukan 10 (0,07)
eman behar bada 7 (0,05)
eman ez esan 7 (0,05)
eman kondena epai 7 (0,05)
eman ziurtagiri aurkeztu 7 (0,05)
eman behar ez 6 (0,04)
eman beharreko kalte 6 (0,04)
eman ebazpen errekurtso 6 (0,04)
eman epai ez 6 (0,04)
eman epe eten 6 (0,04)
eman ahal ukan 5 (0,03)
eman beharreko epai 5 (0,03)
eman ebazpen irmo 5 (0,03)
eman gehien epe 5 (0,03)
eman ahalorde orokor 4 (0,03)
eman beharreko laguntza 4 (0,03)
eman beharreko ondasun 4 (0,03)
eman betearazpen agindu 4 (0,03)
eman diru kopuru 4 (0,03)
eman ebazpen judizial 4 (0,03)
eman epai deuseztatu 4 (0,03)
eman epai hutsaldu 4 (0,03)
eman ez bada 4 (0,03)
eman organo eskudun 4 (0,03)
eman ahal esan 3 (0,02)
eman ahalmen ukan 3 (0,02)
eman arau ere 3 (0,02)
eman auto ez 3 (0,02)
eman auto irmo 3 (0,02)
eman baino lehenago 3 (0,02)
eman beharreko kauzio 3 (0,02)
eman beharreko konpentsazio 3 (0,02)
eman beharreko pauso 3 (0,02)
eman behin betiko 3 (0,02)
eman betebehar ere 3 (0,02)
eman boto guzti 3 (0,02)
eman ebazpen edozein 3 (0,02)
eman ebazpen ezin 3 (0,02)
eman ebazpen jakinarazi 3 (0,02)
eman ebazpen ondorio 3 (0,02)
eman epai betearazi 3 (0,02)
eman epai erabaki 3 (0,02)
eman epai ezin 3 (0,02)
eman epe amaitu 3 (0,02)
eman epe ere 3 (0,02)
eman epe igaro 3 (0,02)
eman eskatu ezan 3 (0,02)
eman eskuma ukan 3 (0,02)
eman ezan boto 3 (0,02)
eman ezan epai 3 (0,02)
eman ezan pertsona 3 (0,02)
eman ezin ukan 3 (0,02)
eman adostasun behar 2 (0,01)
eman agindu idatzi 2 (0,01)
eman agindu zehaztu 2 (0,01)
eman ahal ministro 2 (0,01)
eman ahalmen zein 2 (0,01)
eman arrazoi azaldu 2 (0,01)
eman arrazoi edozein 2 (0,01)
eman askatasun ezeztatu 2 (0,01)
eman auto ezin 2 (0,01)
eman auto gora 2 (0,01)
eman babes baino 2 (0,01)
eman baimen ere 2 (0,01)
eman baldintza berezi 2 (0,01)
eman balio oso 2 (0,01)
eman behar hipoteka 2 (0,01)
eman behar justizia 2 (0,01)
eman behar tratu 2 (0,01)
eman beharreko akzio 2 (0,01)
eman beharreko dibidendu 2 (0,01)
eman beharreko ebazpen 2 (0,01)
eman beharreko erantzun 2 (0,01)
eman beharreko zenbateko 2 (0,01)
eman beharrezko jo 2 (0,01)
eman behartu egon 2 (0,01)
eman beste edozein 2 (0,01)
eman beste zerbitzu 2 (0,01)
eman betebehar amaitu 2 (0,01)
eman betebehar bera 2 (0,01)
eman betebehar ez 2 (0,01)
eman betebehar ezarri 2 (0,01)
eman betebehar salbuetsi 2 (0,01)
eman betebehar sortu 2 (0,01)
eman boto gehiengo 2 (0,01)
eman dieta arau 2 (0,01)
eman dirulaguntza jaso 2 (0,01)
eman ebazpen agindu 2 (0,01)
eman ebazpen aipatu 2 (0,01)
eman ebazpen atera 2 (0,01)
eman ebazpen bete 2 (0,01)
eman ebazpen eduki 2 (0,01)
eman ebazpen nahiz 2 (0,01)
eman ebazpen oinarri 2 (0,01)
eman ebazpen ukitu 2 (0,01)
eman eginbehar ondoriozko 2 (0,01)
eman eginbehar ukan 2 (0,01)
eman epai adierazi 2 (0,01)
eman epai alderdi 2 (0,01)
eman epai arautu 2 (0,01)
eman epai behin 2 (0,01)
eman epai egon 2 (0,01)
eman epai gauza 2 (0,01)
eman epe bete 2 (0,01)
eman epe hasi 2 (0,01)
eman epe zehaztu 2 (0,01)
eman erregelamendu ere 2 (0,01)
eman eskatu ahal 2 (0,01)
eman eskatu akzio 2 (0,01)
eman eskubide egikaritu 2 (0,01)
eman eskubide ukan 2 (0,01)
eman ez delako 2 (0,01)
eman ezan edozein 2 (0,01)
eman ezan eurak 2 (0,01)
eman ezan gehienez 2 (0,01)
eman ezan hamasei 2 (0,01)
eman ezan hiru 2 (0,01)
eman ezan informazio 2 (0,01)
eman ezan lege 2 (0,01)
eman ezarri epe 2 (0,01)
eman ezin bada 2 (0,01)
eman gauza balio 2 (0,01)
eman gauzatu ahalmen 2 (0,01)
eman hasi eman 2 (0,01)
eman informazio bat 2 (0,01)
eman informazio jaso 2 (0,01)
eman jaso baieztapen 2 (0,01)
eman kondena ezarri 2 (0,01)
eman lege eginbehar 2 (0,01)
eman lege ezarri 2 (0,01)
eman legezko betebehar 2 (0,01)
eman mailegu balio 2 (0,01)
eman mailegu bost 2 (0,01)
eman nahi ez 2 (0,01)
eman nahiz horiek 2 (0,01)
eman nahiz jarduera 2 (0,01)
eman ukan betebehar 2 (0,01)
eman ukan eginbehar 2 (0,01)
eman ukan eskubide 2 (0,01)
eman ukan eskuma 2 (0,01)
eman une hurbil 2 (0,01)
eman zein jarduera 2 (0,01)
eman zerbitzu ondorio 2 (0,01)
eman ziurtagiri behar 2 (0,01)
eman ziurtagiri deskribatzaile 2 (0,01)
eman ziurtagiri eduki 2 (0,01)
eman ziurtagiri egiaztatu 2 (0,01)
eman ziurtagiri merkataritza 2 (0,01)
eman administrazio ahalmen 1 (0,01)
eman administrazio ebazpen 1 (0,01)
eman administrazio eginkizun 1 (0,01)
eman administrazio egintza 1 (0,01)
eman administrazio kontratu 1 (0,01)
eman adostasun lortu 1 (0,01)
eman agindu aitortu 1 (0,01)
eman agindu arautu 1 (0,01)
eman agindu baino 1 (0,01)
eman agindu betearazpen 1 (0,01)
eman agindu desobeditu 1 (0,01)
eman agindu ezan 1 (0,01)
eman agindu izendatu 1 (0,01)
eman agindu jaso 1 (0,01)
eman agindu komisio 1 (0,01)
eman agindu kontu 1 (0,01)
eman agindu modu 1 (0,01)
eman agindu zain 1 (0,01)
eman agiri ezin 1 (0,01)
eman agiri kasu 1 (0,01)
eman ahal aitortu 1 (0,01)
eman ahal arin 1 (0,01)
eman ahal bera 1 (0,01)
eman ahal beti 1 (0,01)
eman ahal egikaritu 1 (0,01)
eman ahal gauzatu 1 (0,01)
eman ahal xede 1 (0,01)
eman ahalmen bukatu 1 (0,01)
eman ahalmen eman 1 (0,01)
eman ahalmen erabili 1 (0,01)
eman ahalmen eskuordetu 1 (0,01)
eman ahalmen kontu 1 (0,01)
eman ahalmen ministro 1 (0,01)
eman ahalmen zeintzuk 1 (0,01)
eman ahalorde emaile 1 (0,01)
eman ahalorde ere 1 (0,01)
eman ahalorde eurak 1 (0,01)
eman arau aplikatu 1 (0,01)
eman arau aplikazio 1 (0,01)
eman arau baino 1 (0,01)
eman arau errespetatu 1 (0,01)
eman arau ez 1 (0,01)
eman arau guzti 1 (0,01)
eman arau juridiko 1 (0,01)
eman arau osatu 1 (0,01)
eman arrazoi modu 1 (0,01)
eman arte alderdi 1 (0,01)
eman arte edota 1 (0,01)
eman askatasun izendatu 1 (0,01)
eman askatasun murriztu 1 (0,01)
eman aurre hartzekodun 1 (0,01)
eman aurre proposamen 1 (0,01)
eman aurre salatu 1 (0,01)
eman aurre zuzendaritza 1 (0,01)
eman auto adierazi 1 (0,01)
eman auto agindu 1 (0,01)
eman auto aurkeztu 1 (0,01)
eman auto eman 1 (0,01)
eman auto erabaki 1 (0,01)
eman auto erregu 1 (0,01)
eman auto guzti 1 (0,01)
eman auto konpondu 1 (0,01)
eman auto onartu 1 (0,01)
eman babes agindu 1 (0,01)
eman babes bat 1 (0,01)
eman babes bestelako 1 (0,01)
eman babes ekipamendu 1 (0,01)
eman babes ez 1 (0,01)
eman babes ofizial 1 (0,01)
eman babes ondorio 1 (0,01)
eman babes ukan 1 (0,01)
eman baimen araubide 1 (0,01)
eman baimen ario 1 (0,01)
eman baimen bakarrik 1 (0,01)
eman baimen bat 1 (0,01)
eman baimen behar 1 (0,01)
eman baimen egiaztatu 1 (0,01)
eman baimen eman 1 (0,01)
eman baimen eskatu 1 (0,01)
eman baimen Espainia 1 (0,01)
eman baimen ezeztatu 1 (0,01)
eman baimen ondorio 1 (0,01)
eman baino arin 1 (0,01)
eman baino hamar 1 (0,01)
eman baino lau 1 (0,01)
eman baino lehenagoko 1 (0,01)
eman baldintza egon 1 (0,01)
eman baldintza erregelamendu 1 (0,01)
eman baldintza nagusi 1 (0,01)
eman balio aldatu 1 (0,01)
eman balio artean 1 (0,01)
eman balio estali 1 (0,01)
eman balio onarpen 1 (0,01)
eman balio ordaindu 1 (0,01)
eman balio ukan 1 (0,01)
eman behar aurkeztu 1 (0,01)
eman behar azken 1 (0,01)
eman behar bazter 1 (0,01)
eman behar beharrezko 1 (0,01)
eman behar besteko 1 (0,01)
eman behar bete 1 (0,01)
eman behar dieta 1 (0,01)
eman behar ekarri 1 (0,01)
eman behar eskubide 1 (0,01)
eman behar idatzohar 1 (0,01)
eman behar kalte 1 (0,01)
eman behar komunikazio 1 (0,01)
eman behar kontu 1 (0,01)
eman behar onarpen 1 (0,01)
eman behar sari 1 (0,01)
eman behar toki 1 (0,01)
eman beharreko adierazpen 1 (0,01)
eman beharreko agiri 1 (0,01)
eman beharreko aurreabisu 1 (0,01)
eman beharreko auto 1 (0,01)
eman beharreko auzi 1 (0,01)
eman beharreko azalpen 1 (0,01)
eman beharreko babes 1 (0,01)
eman beharreko baiezko 1 (0,01)
eman beharreko baimen 1 (0,01)
eman beharreko berme 1 (0,01)
eman beharreko datu 1 (0,01)
eman beharreko denbora 1 (0,01)
eman beharreko ehuneko 1 (0,01)
eman beharreko epaitza 1 (0,01)
eman beharreko erabaki 1 (0,01)
eman beharreko erabilera 1 (0,01)
eman beharreko fidantza 1 (0,01)
eman beharreko gainerako 1 (0,01)
eman beharreko kanon 1 (0,01)
eman beharreko konkurtso 1 (0,01)
eman beharreko legatu 1 (0,01)
eman beharreko lege 1 (0,01)
eman beharreko norabide 1 (0,01)
eman beharreko onarpen 1 (0,01)
eman beharreko prestazio 1 (0,01)
eman beharreko publizitate 1 (0,01)
eman beharreko telegrama 1 (0,01)
eman beharreko tratu 1 (0,01)
eman beharreko txosten 1 (0,01)
eman beharrezko bada 1 (0,01)
eman beharrezko ez 1 (0,01)
eman behartu ahalmen 1 (0,01)
eman behartu edota 1 (0,01)
eman behartu pertsona 1 (0,01)
eman berme antzeman 1 (0,01)
eman berme berbera 1 (0,01)
eman berme maila 1 (0,01)
eman berme zerrenda 1 (0,01)
eman beste ahalorde 1 (0,01)
eman beste gauza 1 (0,01)
eman beste kategoria 1 (0,01)
eman betearazpen atzerapen 1 (0,01)
eman betearazpen ez 1 (0,01)
eman betearazpen lortu 1 (0,01)
eman betebehar aldarazi 1 (0,01)
eman betebehar askatu 1 (0,01)
eman betebehar aske 1 (0,01)
eman betebehar azkendu 1 (0,01)
eman betebehar barkatu 1 (0,01)
eman betebehar eragingarritasun 1 (0,01)
eman betebehar eskatu 1 (0,01)
eman betebehar eztabaidaezin 1 (0,01)
eman betebehar hain 1 (0,01)
eman betebehar hartu 1 (0,01)
eman betebehar hautsi 1 (0,01)
eman betebehar kalte 1 (0,01)
eman betebehar kasu 1 (0,01)
eman betebehar lortu 1 (0,01)
eman betebehar nor 1 (0,01)
eman betebehar ondore 1 (0,01)
eman betebehar pertsonal 1 (0,01)
eman betebehar salbu 1 (0,01)
eman betebehar sorrera 1 (0,01)
eman betebehar sozietate 1 (0,01)
eman betebehar suntsiarazi 1 (0,01)
eman betebehar zerikusi 1 (0,01)
eman boto beste 1 (0,01)
eman boto esker 1 (0,01)
eman boto presidente 1 (0,01)
eman boto sortu 1 (0,01)
eman data arte 1 (0,01)
eman data edota 1 (0,01)
eman data edozein 1 (0,01)
eman data ere 1 (0,01)
eman data zehaztu 1 (0,01)
eman datu behar 1 (0,01)
eman datu deskribatzaile 1 (0,01)
eman datu erregistro 1 (0,01)
eman datu gerogarren 1 (0,01)
eman datu heldu 1 (0,01)
eman datu isilpeko 1 (0,01)
eman datu oso 1 (0,01)
eman datu sekretu 1 (0,01)
eman dekretu baimendu 1 (0,01)
eman dekretu bat 1 (0,01)
eman dekretu berretsi 1 (0,01)
eman dekretu kongresu 1 (0,01)
eman dieta babes 1 (0,01)
eman dieta ebazpen 1 (0,01)
eman dieta froga 1 (0,01)
eman dieta herrialde 1 (0,01)
eman dieta ordainsari 1 (0,01)
eman diol eskaintza 1 (0,01)
eman diol espero 1 (0,01)
eman diol indar 1 (0,01)
eman diol negozio 1 (0,01)
eman diru osagarri 1 (0,01)
eman diru sari 1 (0,01)
eman dirulaguntza funtzionamendu 1 (0,01)
eman dirulaguntza publiko 1 (0,01)
eman ebazpen aldatu 1 (0,01)
eman ebazpen aurkaratu 1 (0,01)
eman ebazpen auzitegi 1 (0,01)
eman ebazpen azken 1 (0,01)
eman ebazpen bakarrik 1 (0,01)
eman ebazpen balio 1 (0,01)
eman ebazpen bat 1 (0,01)
eman ebazpen behin 1 (0,01)
eman ebazpen betearazi 1 (0,01)
eman ebazpen deuseztatu 1 (0,01)
eman ebazpen edota 1 (0,01)
eman ebazpen eratu 1 (0,01)
eman ebazpen ere 1 (0,01)
eman ebazpen errekurtsogile 1 (0,01)
eman ebazpen ez 1 (0,01)
eman ebazpen ezarri 1 (0,01)
eman ebazpen honela 1 (0,01)
eman ebazpen hori 1 (0,01)
eman ebazpen horiek 1 (0,01)
eman ebazpen jurisdikzio 1 (0,01)
eman ebazpen kasazio 1 (0,01)
eman ebazpen konkurtsopeko 1 (0,01)
eman ebazpen lege 1 (0,01)
eman ebazpen multzo 1 (0,01)
eman ebazpen ondore 1 (0,01)
eman ebazpen oro 1 (0,01)
eman egin lan 1 (0,01)
eman eginbehar ekarri 1 (0,01)
eman eginbehar ere 1 (0,01)
eman egintza berrikusi 1 (0,01)
eman egintza identifikatu 1 (0,01)
eman egon pertsona 1 (0,01)
eman epai aipatu 1 (0,01)
eman epai aldatu 1 (0,01)
eman epai argitaratu 1 (0,01)
eman epai aurreko 1 (0,01)
eman epai bat 1 (0,01)
eman epai bazkide 1 (0,01)
eman epai berme 1 (0,01)
eman epai berrikusi 1 (0,01)
eman epai bete 1 (0,01)
eman epai beti 1 (0,01)
eman epai bide 1 (0,01)
eman epai egitezko 1 (0,01)
eman epai erabat 1 (0,01)
eman epai ere 1 (0,01)
eman epai ezarri 1 (0,01)
eman epai garrantzitsu 1 (0,01)
eman epai gora 1 (0,01)
eman epai honako 1 (0,01)
eman epai jakinarazi 1 (0,01)
eman epai kasazio 1 (0,01)
eman epai ondorioz 1 (0,01)
eman epai pribilegio 1 (0,01)
eman epai suplikazio 1 (0,01)
eman epai ziurtagiri 1 (0,01)
eman epe barru 1 (0,01)
eman epe egon 1 (0,01)
eman epe erdi 1 (0,01)
eman epe etendura 1 (0,01)
eman epe ezarri 1 (0,01)
eman epe hilabete 1 (0,01)
eman epe hiru 1 (0,01)
eman epe ireki 1 (0,01)
eman epe kreditu 1 (0,01)
eman epe proposamen 1 (0,01)
eman epe sei 1 (0,01)
eman epe zenbatu 1 (0,01)
eman erabaki akta 1 (0,01)
eman erabaki behar 1 (0,01)
eman erabaki egun 1 (0,01)
eman erabaki ezan 1 (0,01)
eman erabaki hartu 1 (0,01)
eman erabaki hitz 1 (0,01)
eman erabaki irmo 1 (0,01)
eman erantzun aintzat 1 (0,01)
eman erantzun aplikatu 1 (0,01)
eman erantzun garrantzitsu 1 (0,01)
eman erantzun haiek 1 (0,01)
eman erantzun iheskor 1 (0,01)
eman erantzun jardun 1 (0,01)
eman erantzun jokatu 1 (0,01)
eman erantzun kontu 1 (0,01)
eman erantzun onartu 1 (0,01)
eman erantzun oso 1 (0,01)
eman ere tributu 1 (0,01)
eman erregelamendu ez 1 (0,01)
eman erregelamendu lehentasun 1 (0,01)
eman erregelamendu xedapen 1 (0,01)
eman eskatu ez 1 (0,01)
eman eskatu lizentzia 1 (0,01)
eman eskubide barne 1 (0,01)
eman eskubide bera 1 (0,01)
eman eskubide eduki 1 (0,01)
eman eskubide egikaritza 1 (0,01)
eman eskubide erabili 1 (0,01)
eman eskubide kalte 1 (0,01)
eman eskubide mota 1 (0,01)
eman eskubide mugatu 1 (0,01)
eman eskubide norainoko 1 (0,01)
eman eskuma bulego 1 (0,01)
eman eskuma lege 1 (0,01)
eman eskuordetza erabili 1 (0,01)
eman eskuordetza hori 1 (0,01)
eman eskuordetza ondorioz 1 (0,01)
eman etxebizitza berreskuratu 1 (0,01)
eman etxebizitza erabili 1 (0,01)
eman etxebizitza errentamendu 1 (0,01)
eman ez dieta 1 (0,01)
eman ez eskualdatu 1 (0,01)
eman ez ez 1 (0,01)
eman ezan administrazio 1 (0,01)
eman ezan agindu 1 (0,01)
eman ezan alderdi 1 (0,01)
eman ezan aldi 1 (0,01)
eman ezan aprobetxamendu 1 (0,01)
eman ezan arau 1 (0,01)
eman ezan askatasun 1 (0,01)
eman ezan auto 1 (0,01)
eman ezan auzi 1 (0,01)
eman ezan babes 1 (0,01)
eman ezan bera 1 (0,01)
eman ezan bermatu 1 (0,01)
eman ezan beste 1 (0,01)
eman ezan bidezko 1 (0,01)
eman ezan demanda 1 (0,01)
eman ezan demandatu 1 (0,01)
eman ezan elkar 1 (0,01)
eman ezan epaiketa 1 (0,01)
eman ezan era 1 (0,01)
eman ezan eragiketa 1 (0,01)
eman ezan errege 1 (0,01)
eman ezan erregistro 1 (0,01)
eman ezan esku 1 (0,01)
eman ezan eskuratu 1 (0,01)
eman ezan espediente 1 (0,01)
eman ezan estatu 1 (0,01)
eman ezan fiskaltza 1 (0,01)
eman ezan fruitu 1 (0,01)
eman ezan gai 1 (0,01)
eman ezan gauza 1 (0,01)
eman ezan gizarte 1 (0,01)
eman ezan hamar 1 (0,01)
eman ezan hautesle 1 (0,01)
eman ezan hil 1 (0,01)
eman ezan hilabete 1 (0,01)
eman ezan hitzarmen 1 (0,01)
eman ezan horrelako 1 (0,01)
eman ezan idatzi 1 (0,01)
eman ezan jatorrizko 1 (0,01)
eman ezan kanpoan 1 (0,01)
eman ezan komenigarri 1 (0,01)
eman ezan konkurtso 1 (0,01)
eman ezan konstituzio 1 (0,01)
eman ezan lekuko 1 (0,01)
eman ezan lugintza 1 (0,01)
eman ezan lurralde 1 (0,01)
eman ezan merkatugai 1 (0,01)
eman ezan naziotasun 1 (0,01)
eman ezan obra 1 (0,01)
eman ezan oinarri 1 (0,01)
eman ezan onarpen 1 (0,01)
eman ezan ondasun 1 (0,01)
eman ezan ordainketa 1 (0,01)
eman ezan ordezkaritza 1 (0,01)
eman ezan preskripzio 1 (0,01)
eman ezan prestakuntza 1 (0,01)
eman ezan prozedura 1 (0,01)
eman ezan publizitate 1 (0,01)
eman ezan talde 1 (0,01)
eman ezan tutore 1 (0,01)
eman ezan tutoretza 1 (0,01)
eman ezan zein 1 (0,01)
eman ezan zerbitzu 1 (0,01)
eman ezan zuzendari 1 (0,01)
eman ezan zuzendaritza 1 (0,01)
eman ezarri betekizun 1 (0,01)
eman ezarri eginbehar 1 (0,01)
eman ezarri lan 1 (0,01)
eman ezarri prozedura 1 (0,01)
eman gauza bat 1 (0,01)
eman gauza eurak 1 (0,01)
eman gauza ezan 1 (0,01)
eman gauza fruitu 1 (0,01)
eman gauza inor 1 (0,01)
eman gauza merkataritza 1 (0,01)
eman gauza nahitaez 1 (0,01)
eman gauzatu baino 1 (0,01)
eman gauzatu komunikazio 1 (0,01)
eman gauzatu sumario 1 (0,01)
eman gauzatu toki 1 (0,01)
eman gauzatu zein 1 (0,01)
eman gero bakarrik 1 (0,01)
eman hasi aurkeztu 1 (0,01)
eman hasi aurre 1 (0,01)
eman hasi aurreikusi 1 (0,01)
eman hasi aurreko 1 (0,01)
eman hasi nahi 1 (0,01)
eman hori adostasun 1 (0,01)
eman hori beharrezko 1 (0,01)
eman hori berri 1 (0,01)
eman hori ezarri 1 (0,01)
eman hori testamentugile 1 (0,01)
eman informazio agiri 1 (0,01)
eman informazio aurreko 1 (0,01)
eman informazio egiatasun 1 (0,01)
eman informazio ere 1 (0,01)
eman informazio lekuko 1 (0,01)
eman informazio nahiz 1 (0,01)
eman informazio sarbide 1 (0,01)
eman informazio sustatu 1 (0,01)
eman informazio zehatz 1 (0,01)
eman irizpen ahozko 1 (0,01)
eman irizpen aintzat 1 (0,01)
eman irizpen bat 1 (0,01)
eman irizpen kontu 1 (0,01)
eman jarraibide bakarrik 1 (0,01)
eman jarraibide berezi 1 (0,01)
eman jarraibide orokor 1 (0,01)
eman jarraibide zehatz 1 (0,01)
eman kondena eskatu 1 (0,01)
eman kondena nahiz 1 (0,01)
eman kondenatu ere 1 (0,01)
eman kondenatu erruduntasun 1 (0,01)
eman laguntza programa 1 (0,01)
eman laguntza publiko 1 (0,01)
eman lege aurkaratu 1 (0,01)
eman lege betebehar 1 (0,01)
eman lege dekretu 1 (0,01)
eman lege egokitu 1 (0,01)
eman lege ere 1 (0,01)
eman lege hori 1 (0,01)
eman lege interpretazio 1 (0,01)
eman lege konstituzio 1 (0,01)
eman lege manu 1 (0,01)
eman lege maula 1 (0,01)
eman lege proiektu 1 (0,01)
eman lege testu 1 (0,01)
eman legezko ahalmen 1 (0,01)
eman legezko epe 1 (0,01)
eman legezko estaldura 1 (0,01)
eman mailegu emaile 1 (0,01)
eman mailegu suntsiarazi 1 (0,01)
eman nahi ukan 1 (0,01)
eman nahiz aitortu 1 (0,01)
eman nahiz egin 1 (0,01)
eman nahiz jakinarazi 1 (0,01)
eman nahiz obligaziodun 1 (0,01)
eman nahiz ordaindu 1 (0,01)
eman nahiz utzi 1 (0,01)
eman ondasun ala 1 (0,01)
eman ondasun bakarrik 1 (0,01)
eman ondasun bi 1 (0,01)
eman ondasun egon 1 (0,01)
eman ondasun euskal 1 (0,01)
eman ondasun higiezin 1 (0,01)
eman ordezkaritza ahalmen 1 (0,01)
eman ordezkaritza aplikatu 1 (0,01)
eman ordezkaritza eginkizun 1 (0,01)
eman ordezkaritza handi 1 (0,01)
eman ordezkaritza oso 1 (0,01)
eman probidentzia aldatu 1 (0,01)
eman probidentzia alde 1 (0,01)
eman probidentzia kasu 1 (0,01)
eman txosten arrazoitu 1 (0,01)
eman txosten deuseztatu 1 (0,01)
eman txosten eduki 1 (0,01)
eman txosten ere 1 (0,01)
eman txosten guzti 1 (0,01)
eman ukan administrazio 1 (0,01)
eman ukan ahal 1 (0,01)
eman ukan aukera 1 (0,01)
eman ukan eginkizun 1 (0,01)
eman ukan fidantza 1 (0,01)
eman ukan gaitasun 1 (0,01)
eman ukan militar 1 (0,01)
eman une abaldun 1 (0,01)
eman une iritsi 1 (0,01)
eman une muga 1 (0,01)
eman une ukan 1 (0,01)
eman xedapen aurre 1 (0,01)
eman xedapen bakarrik 1 (0,01)
eman xedapen berezi 1 (0,01)
eman xedapen ezarri 1 (0,01)
eman xedapen ofizial 1 (0,01)
eman xedapen orokor 1 (0,01)
eman xedapen ugari 1 (0,01)
eman zein auzi 1 (0,01)
eman zein epai 1 (0,01)
eman zein ez 1 (0,01)
eman zein gerogarren 1 (0,01)
eman zein jaso 1 (0,01)
eman zein neurri 1 (0,01)
eman zenbateko banatu 1 (0,01)
eman zenbateko ezin 1 (0,01)
eman zenbateko hori 1 (0,01)
eman zenbateko prezio 1 (0,01)
eman zerbitzu berezi 1 (0,01)
eman zerbitzu berri 1 (0,01)
eman zerbitzu bete 1 (0,01)
eman zerbitzu eginkizun 1 (0,01)
eman zerbitzu gisa 1 (0,01)
eman zerbitzu hobetu 1 (0,01)
eman zerbitzu izaera 1 (0,01)
eman zerbitzu partzial 1 (0,01)
eman zerbitzu publiko 1 (0,01)
eman zerbitzu txosten 1 (0,01)
eman zerbitzu zehaztu 1 (0,01)
eman ziurtagiri ageri 1 (0,01)
eman ziurtagiri agerrarazi 1 (0,01)
eman ziurtagiri egin 1 (0,01)
eman ziurtagiri eguneratu 1 (0,01)
eman ziurtagiri erabili 1 (0,01)
eman ziurtagiri erantsi 1 (0,01)
eman ziurtagiri ere 1 (0,01)
eman ziurtagiri ezereztu 1 (0,01)
eman ziurtagiri ezezko 1 (0,01)
eman ziurtagiri hori 1 (0,01)
eman ziurtagiri inguruabar 1 (0,01)
eman ziurtagiri lege 1 (0,01)
eman ziurtagiri nahiko 1 (0,01)
eman ziurtagiri ondoko 1 (0,01)
eman ziurtagiri ondorioz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia