2001
|
|
|
Beste
zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen.
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen dut.
|
Beste
zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen dut eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen dut
|
|
5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz,
|
beste
zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen dut," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
|
|
3 Esplika ezazu zergatik
|
beste
segidak ez diren egokiak.
|
|
3 Esp.lika ezazu zergatik
|
beste
segidak ez diren egokiak.
|
|
2 ha bateko azalera duten
|
beste
bi laukizuzenen dimentsioak (m tan) eman itzazu.
|
|
hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru hori erabiltzen da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat
|
bestea
baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|
|
A ► Zer da 0,25 € bakoitza balio duten C ► Liburu saltzaile batek 137 aldizkari, 976 gairen prezioa? bata
|
bestearen gainean
altxatu ditu.
|
|
1 ► 0, 125 km luze diren 12 tren, bata
|
bestearen ondoan
ezarri dituzte, ikuskatzeko.
|
|
|
Beste
bi zenbaki egoki aurki itzazu...
|
|
8 km-ko ibitatdia 25,25 € kosta da. 5 km-ko
|
beste
ibilbide batentzat, Errekarte andereak 16,25 € ordaindu du. Prezioa eta km kopurua proportzionalak direa?
|
|
116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren hartzea berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren hartzea berdin dela ulertaraztea dute helburu. Hemen" x" ikurraren
|
beste
erabilpen bat ikasten dute: 25/ 100z biderkatzea 25 ehunenen hartzea da (PEA ariketetako urraspidea).
|
2002
|
|
Diktaketa Ürtxaintxak badütü 8 hür. Gosehandiri 6 emaiten deitzo,
|
besteak
Gosettipiri.
|
|
Dedek badütü 8 kanika. Marilodiri 6 emaiten deitzo,
|
besteak
Marimeheri. ürtxaintxak 8 6 kontatzen dü Dedek 8 6 kalkülatz•en dü
|
|
> eta zeinuen erranahia eta zentzua ulertu. Kuboak bata
|
bestearen gainean
metaturik irudikatzeak zeinu bakoitzaren erranahia emaiten du: zenbaki ttipiena erakusten du puntak.
|
|
Txitxak margot batürak 10 egiten düalarik.
|
Besteak
marra itzazü.
|
|
10 egiten düan B ariketako bardintzak gaztelü hontan kopia eta
|
beste
zonbait idatz.
|
|
[g 10en batuketa deskonposaketa guziak aurkitu (serie bat lez goititzen dela
|
bestea
1ez tipitzen delarik ohar gaitezke).
|
|
Ezker eta eskuin, bere baitan eta
|
beste
norbaiten baitan
|
|
" katearen jokoa" eginez: haur batek lehen doblea erraiten du(" 1+ 1, 2");
|
beste
batek ondokoa, etab.
|
|
[[] 104 orrialdeko ariketa bera(
|
beste
hamarreko baten osatzea).
|
|
[filtik a: Supiztekoa izari gisa erabiltzeak cm-tan graduatua denaren erabiltzera prestatzen du (biek bi graduazio marren arteko luzera ongi erakusten dute, lehen kasuan supizteko baten marrazkiari esker,
|
beste
kasuan cm 1eko kolorezko xingola bati esker). Bi esamolde hauen arteko baliokidetasuna adieraziko dugu
|
|
|
Beste
hamarreko bat a/ a ez?
|
|
|
Beste
hamarreko bat a/ a ez?
|
|
[Q] Marrazkiari esker,
|
beste
hamarrekoa kontuan hartzen da jadanik hor zirenak ahantzi gabe.
|
|
bi zifrako zenbaki bat eta zifra [fil eta [g: 2 zifrako 2 zenbakiren batuketa(
|
beste
hamarreko bat osatu gabe). Kasu bakoitzean bateko zenbaki baten batuketa.
|
|
2 zifrako 2 zenbakiren batuketa:
|
besteekin
kontatu behar den beste hamarreko bat osatzen dugu.
|
|
2 zifrako 2 zenbakiren batuketa: besteekin kontatu behar den
|
beste
hamarreko bat osatzen dugu.
|
|
deskonposaketak. Batugaietatik bat emana da,
|
bestea
bilatu behar da.
|
|
[fileta [g: Gehitze bati doakion batuketa idatzi eta kalkulatu. lkasleek egiteko bera ukanen dute
|
beste
testuinguru batzuetan (ikus, adibidez, 44 eta 60 orrialdeetan).
|
|
Erhiak gero eta[!] Zenbakien lerroko 5 eta 10 ezaupideei ohartu fiteago erakutsiz, tratamendu orokorrerako bidea egiten da.
|
beste
laukitxo batzuen kokatzeko.
|
|
|
Beste
2 kanika gehitu behar dira... Ariketa osagailu zenbait egin daitezke liburu bukaerako kartoia baliatuz.
|
|
Batuketaren kalkulatzeko jokabidea (2):
|
beste
baturak � 10
|
|
Urtxintxak 6 kontatzen du; 6 kontatzen [Q] Kanikarren kutxa irudikatuz kalkulatu. du eta 9 berriz kontatzen. Kanikarrek
|
Beste
ariketa zenbait egin daitezke kalkulatzen du: kutxan 6" ikusten" du; beste 3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita.
|
|
Kanikarrek Beste ariketa zenbait egin daitezke kalkulatzen du: kutxan 6" ikusten" du;
|
beste
3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita. [Il Gehiketari doakion berdintza egin.
|
|
" Gosettipiri 2 hür emaiten deitzo eta
|
besteak
Gosehandiri. "
|
|
" Dedek Marimeheri 3 kanika emaiten deitzo eta
|
besteak
Marilodiri."
|
|
Kalkulu zalua Ürtxaintxak badütü 8 hür. Gosettipiri 2 hür emanen deitzo eta
|
besteak
Gosehandiri. ürtxaintxak 8 2 kontatzen dü
|
|
Dedek badütü 8 kanika. Marimeheri 2 kanika emanen deitzo eta
|
besteak
Marilodiri.
|
|
Txitxak margot itzazü batürak 7 egiten düalarik.
|
Besteak
marra itzazü.
|
|
Gainera, lan gehienentzat, bi pertsonaiaren laguntza dugu, Geom eta Zirrimarra: lehenak marrazki guziak kausitzen ditu;
|
besteak
, aldiz, hiru huts egiten ditu aldi guziez. Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen.
|
|
|
Beste
baturak: s; 10 (6+ 3 adibidez) 38
|
|
Erregelaz marraztu 10, 42 lrudi bat laukiduran kopiatu 52, 67 Laukidurako laukitxo batzuk kokatu 68 Ezkerra eta eskuina (norberaren eta
|
besteen baitan
) 80
|
|
Problema batetik diktaketa. 12 orrialdeko
|
bestera
iragaiten dira estalkia itzuli laurden batez itzulikaraziz. Erantzunen egiaztatzeko unean baizik ez dute jarduera bera.
|
|
00 eta (g: Bi irudi bata
|
bestearen gainean
ezartzen direlarik eta baten marrazkiak bestearena mozten duen kasua. t> edo irudi sinpleen ereduak baliatuz (3)
|
|
00 eta (g: Bi irudi bata bestearen gainean ezartzen direlarik eta baten marrazkiak
|
bestearena
mozten duen kasua. t> edo irudi sinpleen ereduak baliatuz (3)
|
|
" bat" (edo bateko) da; 10 kanikako 3 kutxa badira eta
|
beste
2 kanika; zenbaki hau" hamarren" kopurua adie� razten duen 3 zifraz eta kanika bakarren kopurua adie� razten duen 2 zifraz idazten da.
|
|
10, 20, 30, etab. hamarrekoen gainditzea artoski landu behar da, aldi oroz kanika bildumen antolatzeko bidea gogoraraziz:
|
beste
10 kanikako kutxa bat osoki bete� tzen ahal delarik baizik ez da ageri (edo: ez da sekulan 9 kanika bereiz baino gehiago ikusten).
|
|
Hor ere, egin den lana azaltzen da, adibi� dez: " berrogeita zazpi", 4" hamar" (edo hamarreko} eta 7" bat" (edo bateko} da; badira 10 kanikako 4 kutxa eta
|
beste
7 kanika; zenbaki hau" hamar" guzieri
|
|
Adibidez," hiru� rogeita hamahiru" honela agertzen da: hirurogei kanika eta
|
beste
hamahiru. Zenbakiaren idazkera hamarrekotan eta batekotan deskonposatzen da, kasu honetan:
|
|
Gordailua itzuli laurden batez itzulikaraziz,
|
beste
problema bat heldu da...
|
|
[f]
|
Bestearen
eskuina eta ezkerra aurkitu bere burua haren tokian irudikatuz. Bestea aitzinetik ikusten delarik da zailenik gertatzen.
|
|
[f] Bestearen eskuina eta ezkerra aurkitu bere burua haren tokian irudikatuz.
|
Bestea
aitzinetik ikusten delarik da zailenik gertatzen.
|
|
" ürtxaintxak 8 hür emaiten deitzo Gosehandiri eta
|
besteak
Gosettipiri. "
|
|
" Dedek 6 kanika emaiten deitzo Marilodiri eta
|
besteak
Marimeheri. "
|
|
Buruketa honen ebazteko, haur zenbaitek lau erhi esku batean eta hiru erhi
|
bestean
kontatzen dute eta ondotik, 7 erhiak bederazka berriz kontatzen.
|
|
|
Beste
batzuek 4 gehi 3 berdin 7 dela diote berehala: kal� kulatzen dute.
|
|
Jarduera batek CP mailan ezinbestekoak diren jakingai eta jokamoldeak galdatzen dituelarik, usu proposatzen dugu (lehenbizikorik kolorezko laukian agertzen dugu). Ko/ ore gri� seko laukietan berriz erakusten ditugularik, haur gehienek trebatzeko baliatzen dituzte baina
|
beste
batzuentzat ikas� teko parada gehiago gertatzen da. Gisa horretan, ikasteko epe" normala" luzatua da.
|
|
• Gidaliburuan, behartuak diren haurrendako
|
beste
jarduera zenbait ere aurkituko dituzte irakasleek. e an aiseago abia
|
2005
|
|
Amomelin erregea, kateak hausten ikusi zituenean, bere zaldiaren kalupari esker salbatu zen. Mauroak iheska zihoazen, eta
|
besteak
jarraiki zitzaizkien. Eta hilketa haundi hura ez zen kondatzekoa, zaldiek odol gorritan edan baitzezaketen.
|
|
Nafarroan, Europako
|
beste
erresumetan bezala, jende gehienak laborantzatik eta abere hazkuntzatik bizi ziren.
|
|
|
Beste
eginkizunetan bazen otoitza, kantua, eskulana, bai eta laborantza, bereziki Euskal Herriko monasterioetan. Liburuak egiten zituzten, eskuz pergaminoetan idatziak.
|
|
Erdi Aroan, hiriak garatzen ziren,
|
besteak
beste Konpostelako beilariak Nafarroatik pasatzen zirelako.
|
|
Nafarroako dinastia() zu aldean. Lurralde hauek, batzuk feudal zerbitzuz,
|
besteak
konkistaz, alOlibako monasterioa eraiki zuen Ja dizka bildu eta galdu zituen.
|
|
Antso Handiak, hil aitzin, bere semeen artean banatu zituen lurralde dikotz. et guziak eta Iruñeko erresuma zatikatu zen.
|
Beste
tirabira franko zirela eta, Iruñeko erresuma emeki ahulduz joan zen. Erran behar da Gaztelako erresuma eta Aragoikoa indartzen hasi zirela arte horretan.
|
|
Evreux ko dinastia()
|
Besteak
beste, Karlos Prestua; ezagutua da bakebide eta aurrerapenetan sartu baitzuen nafar erresuma.
|
|
Baina geroztik Nafarroako erreinu zaharra bi zatitan eta Nafarroako armadek, bateginik, Ju puskatua gelditu zen: bata Nafarroa Beherea, FrantAlmohade kalifaren armada garaitu N ziaren erresumari lotua,
|
bestea
, Nafarroa Garaia, Gazzuten. Nafarroako armarriko kateak gutelari eta Aragoiri lotua. daldi horren oroimenez bide dira.
|
|
• Bi mapak konpara: zer aldatu da batetik
|
bestera
–
|
2008
|
|
EDRO URRUNDU ZEN baloia joz eta nehor ez baitzen harekin karrikan jostatzeko, joan zen lasterka
|
beste
puntara lanetik aita etxera ekarriko zuen autobusaren beha egoiteko.
|
|
Pedro jarri zen bizkarrez atearen kontra, zoriontsu, ez zutelakoan ohera igortzen
|
beste
aldietan bezala. Irratiari artoski beha egon zen, ulertzen saiatuz.
|
|
...gunez ez zen pasatu eta euliak jendeen begietan kaskatzen ziren; Gustavo Martinez, pareko etxekoa, ezkondu zen eta auzoen artean pastiza parteak banatu zituen; jeepa itzuli zen eta Manuel Pedraza irakaslea eraman zuten; erretorak ez zuen igandeko meza eman nahi izan; eskolako murruan" erresistentzia" hitza agertu zen; Daniel berriz futbolean hasi zen eta gol bat sartu zuen buruarekin eta
|
beste
bat bizkarrarekin; izozkien prezioa goiti joan zen eta Matilde Scheppek, bederatzi urteak konplitu zituelarik, eskatu zion Pedrori ahoan musu bat eman ziezaion.
|
|
Aste horren ondotik,
|
beste
bat izan zen, eta egun batez militarra itzuli zen kopiekin, oñoña pakete batekin eta jeneralaren argazkia zeukan egutegi batekin.
|
|
Guk, militarrek, biziki maitatu ditugu eta, ene lagunen izenean baita ere Perdomo jeneralaren izenean, goretsi behar zaituztegu zinez. Urrezko medaila ez da zuen ikasgelarentzat baina
|
beste
batentzat, beste ikasle batentzat. Baina zuen lantto maitagarrien saritzeko, zuetarik bakoitzari emanen diot oñoña bat, bere idazlana ohar batekin eta egutegi hau gure buruzagiaren argazki batekin.
|
|
Guk, militarrek, biziki maitatu ditugu eta, ene lagunen izenean baita ere Perdomo jeneralaren izenean, goretsi behar zaituztegu zinez. Urrezko medaila ez da zuen ikasgelarentzat baina beste batentzat,
|
beste
ikasle batentzat. Baina zuen lantto maitagarrien saritzeko, zuetarik bakoitzari emanen diot oñoña bat, bere idazlana ohar batekin eta egutegi hau gure buruzagiaren argazki batekin.
|
|
Burasoek
|
beste
behako bat egin zioten elkarri eta Pedro irakurtzen hasi zen:
|
2012
|
|
•
|
Beste
populu batekin nahasketarik ez, administrazio berezia probintziarentzat.
|
|
Erregearen manuz, 20000 soldadu Parisera etorri zirelako, 1 dok. uztailaren 14an paristarrek Bastilla presondegia setiatu zuten. Udan, jazarraldia
|
beste
hirietara hedatuz joan zen; baserrietan nekazari armatuek gazteluak eraso zituzten: Izialduraren garaia izan zen.
|
|
probintziek, printzerriek, herrialdeek, kantonamenduek, hiriek eta bizilagun elkargoek ordura arte zituzten pribilegioak galdu zituzten. Lapurdiko, Nafarroa Behereko eta Zuberoako erakunde guziak, bai eta erresumako
|
beste
probintzietako guziak deuseztatu ziren.
|
|
4 artikulua: Libertatea
|
besteari
kalterik egiten ez dion egintzetan datza.
|
|
Konbentzio barneko bi diputatu multzo aurkariak ziren: alde batetik Menditarrak (Danton eta Robespierre,
|
besteak
beste) zaragoilgabeen laguntzaz 1 dok. iraultza segitu nahi zutenak, eta bestalde Girondinoak, neurtuagoak edo epelagoak. Menditarrek erregea traidoretzat zeukaten; hiltzera kondenatu zuten eta 1793ko urtarrilaren 21ean gillotinaz hilarazi zuten.
|
|
Errepublikaren defenditzeko, Robespierren gidaritzapean ziren Menditarrek boterea eskuratu zuten eta izialdura antolatu. Jendea, milaka atxilotu eta hilarazi zuten (Danton
|
besteak
beste). Libertateak murriztu eta herria desgiristinotu zuten:
|
|
Erregimen berri hura ahula eta aldakorra izan zen. 1799an, Napoleon Bonaparte jeneral gazte eta handinahiak 5 dok estatu kolpe bat antolatu zuen; Lehen Kontsul gisa, boterea
|
beste
bi kontsulekin zeukan.
|
|
• gorte: nobleziako kideek eta erresumako
|
beste
jende ospetsuek osatzen zuten jende multzoa; gortesauak ere deitzen ziren multzo horren partaideak.
|
|
|
Beste
iturri ikonografikoak
|
|
gizon, emazte, haur." Giristino" deitutakoek nazio atsekabetuen desagerrarazteko bi molde zituzten: bata gerla zuzengabeen eta krudelen egitea eta
|
bestea
ez abereek ez eta jendeek ere egundaino ezagutu ez zuten mendekotasunaren jasanaraztea. Espainolek urre gosez itsutuak eta aberastasunez ezin aseak direlako hilarazi dute hainbeste jende."
|
|
•
|
beste
gizon batek tanpoi bat ekartzen du karaktereen tintan bustitzeko.
|
|
•
|
beste
batek, papera tintaz estali karaktereen gainean dela, prentsa tinkatzen du.
|
|
•
|
beste
batek liburuaren osatzeko orriak biltzen ditu. Inprimategiaren asmakuntza aitzinamendua izan dea?
|
|
(...) Lurralde honek mahats arnorik ez du ekoizten eta gari guti. Ongi horniturik diren Espainiako
|
beste
eskualdetatik etortzen dira. Hemen mahastien ordez sagarrondoak landatzen dituzte(...).
|
|
Balearen atzemateko, harekin gudukatu behar baita, arrantza guziz lanjerosa da, eta baleak bere buruaren defenditzeko duen karrarengatik, zaurituak maiz izaten dira. Balearen parte bat saltzen da haragi fresko gisa eta erraten da haragi arras ona dela;
|
beste
partea gazitzen dute eta, urin berezia daukan burutik, olio tona zenbait ateratzen dute. Mihia hauta omen da jateko."(...)
|
|
Gune zenbaitetan, intak ere badira.(...) Legoa erdi bat bada ozeanoaren eta hiriaren artean baina itsasontziek hiru oren behar dute ibaian gora jiteko;(...) La Lande deitzen den ibaia ez da hirian sartzen, baizik eta harresietarik hara iragaten. Hiria, La Nive izeneko
|
beste
ibai batek zeharkatzen du eta hiritik ateratzean La Lande ibaian sartzen da(...).
|
|
Arras idor egon daitezen hondarra barreiatzen dute(...). Hor dute gizonek denbora pasatzen, pilotan, birla jokoan eta
|
beste
joko frankotan. Baionan arkabuz arras onak ekoizten dituzte."(...)
|
|
1 Aturri ibaia (nola izendatua da testuan?), Errobi ibaia, zurezko hiru zubiak (bat Aturri gainean,
|
beste
biak Errobi gainean), bi estekailuak (Errobiko portuaren gerizatzeko kate sistema).
|
|
1682tik aitzina, erregea bere familiarekin han bizi zen ministroez eta gorteaz inguraturik. gorte: nobleziako kideek eta erresumako
|
beste
jende ospetsuek osatzen zuten jende multzoa; gortesauak ere deitzen ziren multzo horren partaideak.
|
|
Gela handi hau,
|
besteak
beste, harrera ofizialen egiteko baliatzen zen.
|
|
|
Beste
jende guziak hirugarren estatuan ziren: burgesak 4 dok., eta bereziki erregeari zerga pisuak eta kleroari detxema pagatzen zizkieten laborariak.
|
|
• Lapurdin,
|
beste
eskualdeetan bezala, XVIII. mendeko jazarraldi gehienak, gatzari, tabakoari edo janari produktuei zegozkien zerga berrien edo emendatuengatik gertatu ziren. 1743an, ziburutar eta donibandar emazte batzuek karriketan manifestatu zuten.
|
|
Joseph Vernetek XVIII. mendeko marrazki batean, emazte urketariez gain," la Troupiole" jokoa ere irudikatu zuen. Joko horretan, batak
|
besteari
pegar bat botatzen zion, hau erori eta hautsi arte.
|
|
XVIII. mendearen amaieran, bost biztanletarik lau baserrialdean bizi ziren, gehienak laborari,
|
beste
batzuk ofiziale. Jaun baten meneko herrietan bizi ziren.
|
|
1706ko maiatzaren 9an, Gorte Nagusiaren
|
beste
bilkura batean, ordezkariek, eraikinaren egiteko denak ados zirela adierazi zuten.
|