Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.033

2000
‎1983ko Sarrionandia idazleari ez zaio errealitatea bera aditzera ematea helburu interesgarria iruditzen, ez eta guztiz ederra edo dramatikoa bada ere. Kazetariek eta fotografoek eman lezakete errealitate objektiboaren berri idazle artisauak baino hobeto (85 orr.). Ez da hori idazlearen jomuga, idazleak" gauzen bihotzetara hurbildu" nahi du:
‎Argia n" Trajedien kronika klabe minorrean"(, 63 or.) artikulua argitaraturiko komentariogileak dioenez, idazle zintzoaren irizpideari lotzen zaio beti Sarrionandia, beti zerbait berria entseatzen du liburu bakoitzean. Argiako komentariogileak dionez, Ifar aldeko orduak liburuan kronistaren papera bereganatzen du Sarrionandiak" Trajedien kronika egiten duela esango nuke nik.
‎Bat dator aurreko kritikoekin balioztapen eta kritikei dagokienez," Ukabilka" eta" Haurrak pindaturiko paisaia" jotzen ditu ahulentzat. Gainerako kritikoek aipatzen ez duten zinearekiko harremanaren behin eta berriko aipamenak ikusten dira azken komentario honetan: Ifar aldeko orduak zinezaletasun horren lekuko zintzoa omen da, adibidez," Excalibur" filmearen remakea egin duela dio" Amorante ausarta" izeneko ipuinean.
‎Aipaturiko bigarren artikuluan zehaztu egiten du samurtasuneranzko itzuli horren zentzua: Sarrionandiaren Marinel zaharrak liburuaren aipamena egitean zera azpimarratzen du" Bai lehen liburuko poemak aukeratzerakoan; bai berauetan eginiko aldaketetan; bai poema berrien egituraketa kaskarragoa eta hizkerarekiko arreta txikiagoan; bai berauetako askoren tonu mikatz eta garratzean, askok kartzelako esperientziaren islapen zuzenegia (guztiz ulergarria baina gure ustetan lan poetikoarentzat kaltegarri suertatzen zena) sumatu genuen, baita nolabaiteko desbiderapena arestiko poetikaz ere." (3 or.) Horregatik da, bada, bere ustez, oraingo liburu hau Sarrionandiare...
‎Han izanik hona naiz (Elkar, Donostia, 1992) narrazio eta bestelako testu epigramatikoak tartekatuz eginiko liburu bat da genero hibrido honetan sailkatzeko zioa ematen duelarik. Aipamen edo kritika gutxi jaso ditu, horien artean, Gerardo Markuleta(" Deserriko eruditoen jolas berriak ", Zabalik, Diario Vasco,) eta Manu Lopez Gaseni rena(" Joseba Sarrionandiaren Han izanik hona naiz (Elkar 1992)", Egan, 1993, Donostia, 251 or.)
‎Hitzen ondoeza (Txalaparta, Tafalla, 1997). Atal honetan aipatzen ari diren genero aldetik sailkagaitz gertatzen direnen artean berriena dugun hau hiztegi baten modura eratua dago eta tankera ezberdineko osagaiez taiutua. Hiztegi baten tankera du, baina ez da" hiztegia bakarrik, ipuin laburrak, saio tipi ugariz osatzen da" egileak berak dioenez," eta aforismoz, eta munduaren lau partetako ene auzokoen aipuek hornitzen dutela".
‎Bestalde, literaturzaleak liburuan zehar entzungo dituen behin eta berriko oihartzun edo erreferentzia literarioen atsegintasuna gozatuz batera, ate osteko oharren bidez osatu ahal izango du bere literatur intuizioa. Bestela esanda, arrazoi ez literarioek baliteke, baina bereziki arrazoi literarioek azaltzen dute beste gabe liburuaren argitalpen ugaritasuna eta irakurleen zaletasuna.
‎Azkenik, Sarrionandiaren liburu honen alderdi berezi bat aztertzen du Jon Kortazarrek Irudien gordelekuetan barrena artikuluan (Luma eta lurra, 77 or.). Izuen Gordelekuetan Barrena ren lehen edizioko irudien azterketa egiten du, testuen ondoan argitaratzeko egileak hautaturiko argazki, grabatu eta abarren azterketa, berez" paratestua" izango litzatekeena. Zehaztasunez aztertzen ditu banan banan irudi horietako bakoitza, azaleko laberintoak, marinel zaharraren grabatuak, Arthur erregearenak, eta amaiera alderako irudi onirikoak, arku eta bobeda hutsek... olerkien testuari eransten dioten profil berriez ohartu eta interpretatzen saiatuz.
‎Joan San Martinek (Egan, 1984, 3 alea, 156 or.)" metaforaz eta kontraesanez" egina dela diosku: " poesia absurdu horietakoa dirudi, ez itxura hutsez, baina egia garratza" (157 or.). Kalitate aldetik egileak berak hitzaurrean dioen moduan kalitate onekoa ez ote den sujeritzen du baina" gauza berriak esaten ditu Bordelek Donostiako gaztelutik eta Etxahunek galeretatik esan ez bezalakoak." (158 or.)
‎Oraingo boza" berea" dela esaten du Iñaki Aldekoak, eta ez lehen liburuko poemetakoa bezalakoa. " Ahots desengainatu eta gogorragoa da, badaki ahots honek zintzo eutsi behar diela bizitza eta memoriari; ezin diola, bere bakardadean, aberri berriak irakur literatura imajinatzeari ekin, zeren ezinbestez, bere nortasunaz eta bere borrokaz, hitz batez, bere aberriaz ahaztuko baita." (8 or.)
‎Jon Kortazarrek ere jasoa du Joseba Sarrionandiaren poetikan gertaturiko bilakaera honen berri . " Konpromezua eta kanpoko literatura" izeneko atalean (Laberintoaren oroimena, Baroja, Donostia, 1989 (97 or.) eta" Joven poesia vasca.
‎1995eko poema liburu honetan, aurreko Marinel zaharrak delakoan bezala, autoreak ordurarteko poemagintzatik hautapen bat egin eta berredizio bat prestatu du poetika berri baten argitan, hots, gai, joera eta sinbolo berriekin batean egituratuak.
‎Poemak honetan, poemen sorreraren ordena kronologikoa hautsiz eta hasieran nahiz bukaeran kokatuz gartzelako eta ihesi joan osteko poemak. Tartean doaz, berriak diren" Marinel korapiloak"," Merkatu beltza" eta" Monogamo inperfektoa" atalak.
‎heroia eta haren heriotza, exilioa, marinel zaharra, itxaropena eta errebeldia, etorkizuneko herri proiektua, haurtzaroaren eta iraganeko euskal herriaren oroimena... Baina tematika berrien artean maitasuna eta lirikotasuna baloratzen dituzte kritikoek.
‎Izan ere, liburuak egunkari batean idatziriko hausnarketa laburren bilduma tankera baitu, egunkari bati dagokiona bezalakoa, eta liburuaren 1985eko edizioaren azalean bi data ageri dira, urtarrilak 17 eta uztailak 22, egunkariaren bi mugak zeintzuk diren zehaztuz. " Laberinto" aren sinboloak berriz , liburuak duen egitura justifikatzen du, beste hainbat iradokizun bideratzeaz gain. Hitzaurrea egiten dion Txema Larreak berak Ni ez naiz hemengoari buruzko aipamena argitaratu zuen Pamiela aldizkarian (1985, 9.zb.
‎Kandelako kritikoak dioenez, Narrazioak ipuinetan kontaketa bera da nagusitzen dena, eta prosa poetikotik hurbil dabil kasu askotan, hain zuzen ere, oso harira eta ongi lotuta datozen konparazioak eransten dituelarik. Era berean esaten du liburuan erregistro barietatea sumatzen dela, autoreak aitortua baitu liburu honetan duen helburuetako bat euskarari literaturan bide berriak ibiltzen laguntzea duela.
‎Honela, belaunaldi ezberdinen joan etorriak denboraren sinbologia izango lirateke. Aitzitik, denborak aurrera egin arren, belaunaldi berrien bizitzak funtsean aurrekoen ildotik jarraitzen duela adierazi nahi duela dirudi. Hots, sentimenduen, beldurren, zalantzen, ilusioen,... betierekotasuna adieraziz.
‎Honen guztiaren berri emateko, batzuetan kronotopo zehaztua eta besteetan zehazgabea darabil. Zehazgabetasuna batez ere historiaurreko pasarteetan ikus daiteke, eta zehaztasuna garaikideak diren pasarteetan.
‎elkarrizketak, irakas metodoak, galde erantzun gisara eraturiko irakasaldiak, hiztegiak... Hartara, aniztasun honek askotan irakurketa zailduko du, izan ere, batzuetan istorioaren berri emateko hainbeste itzulinguru erabiltzen dituenez, badirudi irakurlea galtzeko arriskua dagoela. Askotan zaila dirudi loturak egitea, eta hausnarketa eta gogoeta batzuen aurrean egoteko sentsazioa besterik ez zaigu geratzen.
‎Istorio honen berri emateko idazleak hirugarren pertsonan mintzatzen den narraziotik at dagoen narratzaile orojakilea darabil, narratzaile estradiegetikoa. Modu honetara, fokalizazioaren bidez, bi maitaleen ikuspegitik eskaini dakiguke narrazioa.
‎Hau da, batik bat istorioaren gorabeherak hobeki ulertzeko beharrezkoa dugun informazioa azaltzen zaigu. Oro har, kontalariak hirugarren pertsonan hitz egiten duela esan dugun arren, oroitzapenen berri ematean narratzaile intradiegetikora igarotzen da. Izan ere, bi plano bereizten baitira:
‎Izan ere, bi plano bereizten baitira: narratzaile estradiegetikoak bi maitaleen oraineko harremana narratzen digu; eta narratzaile intradiegetikoak iraganeko gertaeren berri ematen digu. Narratzaile intradiegetiko honek gertaeretan parte hartzen du, Andoni bera da, eta narratario intradiegetikoari zuzentzen dizkio bere hitzak, hau da, istorioaren protagonista bati:
‎Donostia, Durango, Getaria, iparraldea... Beraz, kronotopo determinatua irudikatu du maitasun loraldi honen berri emateko. Izan ere, sinesgarritasuna islatu nahi duela dirudi.
‎Oro har, pertsonaia ezberdinen berri eman ahal izateko narratzaile orojakilea aurki badezakegu ere, batzuetan, bere iraganeko pasarte batzuen berri ematerakoan, Pedro pertsonaiak hartuko du hitza lehen pertsonan. Honela, bi maila narratibo bereiz daitezke:
‎Oro har, pertsonaia ezberdinen berri eman ahal izateko narratzaile orojakilea aurki badezakegu ere, batzuetan, bere iraganeko pasarte batzuen berri ematerakoan, Pedro pertsonaiak hartuko du hitza lehen pertsonan. Honela, bi maila narratibo bereiz daitezke:
‎Edorta Jimenezek honela goraipatzen du Linazisororen lorpena: " Zein erraz hasten den kondatzen, eta gero zelan sortzen dituen hari berriak , halako moduan non irakurlea ikaratu egiten den, jakingo ote duenentz idazleak guztietatik armoniatsu tenk egiten. Jakin, jakin du, alajaina" (Egunkaria)
‎Ikuspuntuari dagokionez, istorio hau guztia narrazioan parte hartzen duen pertsonaia batek kontatzen digu. Izan ere, narratzaileari Iñakik berak bere istorioaren berri eman ziola aitortzen du. Beraz, Iñakiren istorioa kontatzen ez duenean, baina honen berri nola izan zuen azaltzean, narrazioan parte hartzen duen narratzailea dugu.
‎Bestalde, bere nortasun berria zeharo bermatzeko beharrezkoa zuen lehen harreman sexuala Kepa deituriko ETAkide batekin izango du. Honela, hasieran bereizirik aurkezten zaizkigun hiru plano hauen bateratzearekin ezohiko harreman hauen berri ematen zaigu. Hiru plano hauetako istorioak pertsonaia ez den narratzaile estradiegetiko batek kontatzen dizkigu:
‎Esan bezala, horretarako hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa darabil. Honek fokalizazioaren bidez hiru pertsonaia ezberdin hauen sentimendu eta egoeren berri emango digu. " Autorearen komentarioei esker haien ekintzak, ideiak eta eritziak objetiboki jakitera ematen zaizkigu, eta horrela ezohizko bizimodua daramaten istorioaren protagonistak pertsona arruntak bezala ikusi ahal ditugu." (Belaunde:
‎Manhattan ikus 4.2, eta Speed gauak ikus 2.2, esaterako). Gainera, oso gertutik deskribatzen digu mundu hori bertan aurki daitekeen samurtasun eta adiskidetasunaren berri emanez. Honela, irakurle batzuentzat urruna eta ezezaguna den mundu horrekiko hurbiltasuna sentiaraztea lortzen du.
‎Eleberri honen istorioa kontatzeko berriro ere hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa darabilen arren, amaren ikuspuntutik kontaturiko narrazio baten aurrean gaude: pertsonaia hau izango da fokoa, pertsonaia honen ezaugarrien berri emateko batik bat barne fokalizazioa erabiliz. Honela, bi seme alaba dituen andre baten bizipenak aipatuko ditu:
‎Hau guztia ikusirik, bakarrizketa luze baten aurrean gaudela esan genezake. Gainera, narratzaileak eleberri psikologikoetan ohikoa den bezala, barne fokalizazioa darabil pertsonaiaren barne munduaren berri emateko. Kasu honetan, barne fokalizazio hori iraunkorra da, Alvaro izango baita fokoa eleberri osoan zehar.
‎Gogoeta hauen artean Helenarekin izandako harremanaren berri emateaz gain, bere aspaldiko lagun batekin gertatu zaiona kontatuko du: Mikeli, Madrilen atentatu batean parte hartu ondoren, etxean ostatu eman dio.
‎Gogoetetan oinarrituriko narrazioetan ohikoa den bezala, denboran atzera egiteak ugariak dira, batez ere, bere nerabezaroko zenbait pasarteren berri ematean. Kanpo analepsi hauek pertsonaiaren izaera ezagutzen laguntzen digute.
‎Pertsonaiaren gatazken berri emateko, egile honek ere bakarrizketa baten modura egituratu du kontakizuna. Narratzailea, hortaz, lehenengo pertsonan mintzatzen da eta istorian parte hartzen duen pertsonaia nagusia da:
‎hauetan atzera saltoak nabariak dira, noski. Kasu gehienetan, kanpo analepsiak erabiltzen ditu, erabakia hartu aurreko gertaeren berri emanez. Epe labur horretan ez da gauza gehiegirik gertatzen, ekintzak baino, pertsonaiaren barne mundua baita garrantzitsuena:
‎Besteak beste, Pirinioetako munduaren berri ematen digu gogoeta hauekin. " Aspe bezalako ibar batekoa, hiritik urrun, baina ikuspegi hiritarretik ere begiratuta". (Fernandez, Jose Jabier:
‎Ikuspuntuari dagokionez, narratzaile orojakile batek ematen digu gogoeta hauen guztien berri . Are gehiago, narratzaile hau Teresa modura irudika dezakegun narratarioari mintzatzen zaio.
‎Beraz, istoriaren pertsonaia nagusia izango litzateke eleberri honetako narratario intradiegetikoa. Bestalde, narratzaile honek batzuetan fokalizazioa erabiltzen du beste pertsonaien gogoeten berri emateko. Itxuraz, gainerako pertsonaien sentsazioak adierazi ahal izateko darabil narratzaile orojakilea, eta ez lehenengo pertsonan diharduen kontalaria.
‎Ipuin gehienetan hirugarren pertsonako narratzaileak kontatzen dizkigu istorioak. Hala ere, ipuin bilduma honen hasierako ipuinean lehenengo pertsonako narratzailea ageri zaigu, idazlearekin berarekin identifika daitekeena, eta ipuin bildumaren berri emanez.
‎Bestalde, garaturiko estiloaren berri honako adierazpenak egin zituen oreretarrak:
‎Ipuin bilduma honen berri Mari Jose Olaziregi Arantxa Urretabizkaiaren narraziogintzaren inguruan idatziriko lanean izan genuen. Arantxa Urretabizkaiaren Aspaldian espero zaitudalako ez nago inoiz bakarrik liburuari buruzko iruzkina egitean honela mintzatzen da:
‎Baina, narratzaile hau batzuetan autodiegetikoa da, eta besteetan homodiegetikoa, beste pertsonaia batzuen gertaerak azaltzeari ekiten baitio. Gainera, kasu guztietan ipuineko pertsonaia batek ematen digu istorioaren berri . Batzuetan, pertsonaien arteko erreferentziak lotuz ipuin batetik bestera narratzailea aldatzen ez delako sentsazioa dugu.
‎Hona hemen arestian aipaturiko giro hori aukeratzeko arrazoiak: " Hegoaldea modelo sinboliko gisa hartu dut, hori ez da berria , Faulknerren kasua hor dago.(...) geografia intimo bat sortu dut; benetako errealitate geografikoa antzeman daiteke, baina ez dago asmo dokumentalik." (Argia 1561) Gainera, geografia intimo honi Izurkiz izena eman dio. Hots, sinbolismoz beteriko izena:
‎Honela," Gasteizko postale ezagunak dira batzuk, giro underground ezezagunago batekoak beste batzuk" (Jakin 101). Hiri baten berri emateaz gain, pertsonaien bidez gizakiaren sentimendu unibertsalen berri ere ematen digu. Heriotza, esaterako, etengabe agertzen den gaia da.
‎Honela," Gasteizko postale ezagunak dira batzuk, giro underground ezezagunago batekoak beste batzuk" (Jakin 101). Hiri baten berri emateaz gain, pertsonaien bidez gizakiaren sentimendu unibertsalen berri ere ematen digu. Heriotza, esaterako, etengabe agertzen den gaia da.
‎" liburuko pertsonaiak errepikatzen joaten direla, batzuk azaltzen, besteak gordetzen, batzuk ipuin batean protagonistak, eta beste batean bigarren mailakoak" (Egunkaria VI). Izan ere," hainbat eta hainbat pertsonaiaren bilakaeraren berri ematen digu bere azken liburuko ipuin ezberdinetan" (Jakin 101). Honela, pertsonaia hauen bidez hiriaren lekukotza eskaintzen digu.
‎Manex Imirurirekin, agian. Hala ere, askotan narrazioen berri emateko hirugarren pertsonara igarotzen da. Baina, idazleak berak narratzailearekin bat egiten du Abere madarikatuak ipuin bildumari buruz aritzen denean.
‎Egileak liburua hiruki modura egituratu zuela azaldu zuen: batetik, basapiztia horien bizimoduaren inguruko gorabeherak agertzen dira; bigarrenik, basapiztia horien eta gizakien arteko harreman gatazkatsuen berri ematen da; eta azkenik, basapiztia horien inguruko mundu mitologikoa islatzen da; hau da, aimalia horien inguruan sorturiko sinesmen ezberdinak. (Zabala, Juan Luis:
‎Izan ere, bizitzaren mozkorralditzat har genitzake ipuin hauek, gaueko ametsen mundua irudikatzeko erabilia. Xede honekin, askotan gaueko harremanen berri ematen zaigu. Batzuetan gaueko behin behineko harreman hauen bidez, maitasuna eta desioen ezintasuna adierazten zaigu.
‎" gehienak subkonszientetik ateratako sua bezalakoak direla uste dut. Sumendiak barriak jaurtitzen dituen modu berean egin ditut."
‎Edorta Jimenezen ustez narratzailearen ikuspegia ezohikoa da. (Egunkaria XII) Izan ere, batzuetan gizonezkoa fokotzat hartuz, eta honen istorioaren berri emanez, bigarren mailakoa den emakumezko pertsonaiaren istorioa bereganatzen dugu gizonezkoarenaren hurbiltasun berberaz. Felipe Juaristik honela adierazi zuen bere iritzia:
‎Edorta Jimenezek dioen bezala," inor gutxi salbatzen da, narratzailearen hitzak bisturiarena egiten bait du, trebetasunez pertsonaien perfiletan, prosa bera, beti beti borobiltzea lortzen ez badu ere." (Egunkaria XII) Beraz, Montoiak ironia erabiltzen du harreman hauen berri emateko.
‎Denbora eta espazio unibertsalak irudikatu nahi izan dituela dirudi, desioaren sentimendu unibertsalarekin bat eginez. Bestalde, gertaerak orokorrean kronologikoki kontatzen bazaizkigu ere, ugariak dira gertatzen ari denaren berri emateko denboran egiten diren erretrospekzio edo atzera egiteak: oroitzapenen bidez, pertsonaien desiren berri ematen baitzaigu.
‎Bestalde, gertaerak orokorrean kronologikoki kontatzen bazaizkigu ere, ugariak dira gertatzen ari denaren berri emateko denboran egiten diren erretrospekzio edo atzera egiteak: oroitzapenen bidez, pertsonaien desiren berri ematen baitzaigu.
‎Aipatu bezala, argazkia da guztiotan ageri den elementua, ipuinon leit-motiva. Argazkien bidez errealitatearen zati baten berri izaten dugu. Honela, soilik errealitatearen zati jakin bati begiratuz dakartzan gorabeherak aurkeztuko dizkigu idazle honek.
‎Barne bilaketa horretan, pixkanaka pertsonaien irudi ezkutuak azaleratuz joango dira. Honela, gauzen bi aldeen berri ematea lortzen du, argazkiek osaturiko hezurdurari haragia gehituz: iraganari oraina erantsiz.
‎Beraz, portuak, arrantzaleak, itsasoa,... etengabe errepikatzen diren elementuak izango dira. Haatik, era ezberdinetako arrantzaleak aurkeztuko zaizkigu, eta gainera, batzuetan arrantzaleen berri eman ordez, haien zain daudenen gorabeherak testuratzen ditu. Hortaz, itsasoaren munduarekin nolabaiteko lotura duten pertsonaiak aurkezten zaizkigu, lotura hori zuzena nahiz zeharkakoa izanik (senideren bat itsasoan izanagatik edo).
‎Ostegunak deituriko bilduman, unibertsitateko ikasleen xelebrekeriak kontatzen dizkiguten bost ipuin eskaintzen dizkigu, eta Ostiralak liburuan, ordea, karrera amaitu ondoren lan munduan sartzear dauden ikasle ohiak aurkezten dizkigu sei ipuinetan: hots, ikasle eta langile artean dagoen bidegurutzearen berri ematen da:
‎Kritikaren aipamen ugari ekarri zituen Andoni Egañaren lehen eleberri honek. Horietaz baliatuko gara, beraz, eleberri honen berri emateko. Argumentua honela laburbildu zuen Gari Berasaluzek:
‎Bi istorio hauek kontatzeko bi plano ezberdin erabiltzen ditu: batean 1930eko gertaeraren berri ematen digu; bestean, 1960ko gertaerak kontatzen ditu:
‎Beraz, ikuspuntu ezberdinak darabiltza bi plano hauek bereizteko: 1930eko gertaeren berri narratzaile estradiegetiko batek emango digu; 1960koez, ostera, narratzaile autodiegetiko batek. Gainera, fokalizazio aldakorra eta ahots aniztasuna batik bat bigarren plano honetan aurki ditzakegu.
‎Lubakietako egoeraren berri emateko, soldaduen arteko harremanak deskribatuko dizkigu. Bereziki, bi pertsonaien arteko harremanak ditu kontagai:
‎Uneko giro hori islatzeko asmoa dela-eta, ez zaigu pertsonaiei buruzko informazio askorik eskaintzen. Narratzaileak batik bat kanpo fokalizazioa hautatu du hauen berri emateko: eta noski, pertsonaia hauen hizketa zuzena, aipaturiko zeharkako estilo librearen bidez. Hortaz, bi maila narratibo bereiz ditzakegu; batetik, narratzaile estradiegetikoak hirugarren pertsonaren bidez giroari buruzko xehetasunak eskaintzen dizkigu; bestetik, pertsonaiek hitza hartzen dute elkarrizketetan:
‎hortaz, ez dugu analepsi zein prolepsirik topatuko. Pertsonaiek oso gutxitan jotzen dute iraganeko gertaeren berri ematera: Etxegoienek seminarioko bizipenak konparaketarako ekartzen ditu gogora; baita Mandelek kartzelako oroitzapenak ere.
‎Nahiz eta une historiko jakin bat hizpide izan, xede nagusia bertako giroa deskribatzea denez, oso aipamen historiko gutxi egiten ditu. Antza denez, historia osatu duten eta ahaztuak izan diren gizakiak azaleratu nahi izan ditu, historiaren beste aldearen berri emanez. Beraz, giro honen berri emateko, deskribapenak etengabeak dira:
‎Antza denez, historia osatu duten eta ahaztuak izan diren gizakiak azaleratu nahi izan ditu, historiaren beste aldearen berri emanez. Beraz, giro honen berri emateko, deskribapenak etengabeak dira: horretarako, argitasun jokoak egiten ditu:
‎Oroituz bere bigarren eleberrian ere, kronika eleberri bilakatu du. Oraingoan Argiako iruzkinera joko dugu eleberri honen kokalekuaren berri izateko:
‎batetik, herri ustez ezagun batera iritsi den bidaztiaren planoa: honen berri narratzaile estradiegetikoak emango digu; bestetik, bidazti horrek irakurtzen duen egunkaria dugu, eta honetan, noski, lehen pertsonako narratzaile autodiegetikoa mintzatzen da. Hala ere, azken plano honetan, batzuetan beste pertsonaia batzuek ere hainbat istorio kontatzen dizkigute:
‎Trama honen berri emateko gasteiztarrak hirugarren pertsonako narratzaile orojakilea aukeratu du. Era honetara, narratzaile estradiegetikoak fokalizazioaren bidez, hainbat pertsonaietara gerturatzeko aukera du, intriga indartuz.
‎Nahiz eta pertsonaia ugari aurkeztu, ez zaigu inor sakonki deskribatzen, izan ere, guztiak pertsonaia lauak dira. Horregatik, narratzaileak kanpo fokalizazioaren bidez ematen digu hauen berri . Gainera, kanpo fokalizazio hori erabilita kamararen lana egin dezake fokoak pertsonaia batetik bestera aldatuz, eta beraz, intrigaren nondik norakoak bata bestearen ondoan txertatzen diren eszena ezberdinen arabera irudikatuz.
‎Hona hemen beste zenbait: Egin, Euskal Idazleak Gaur liburua,... Baina, garaiko zenbait ezaugarriren erreferentzia etengabea den arren, bukaera arte ez da data zehatz baten berri emango. Hala ere, aipu hauek guztiek narrazioa girotzeko baliagarriak diren arren, ez dute istorioaren nondik norakoa bideratzen, izan ere, istorio bera beste lekuren batean ere irudika baikenezake.
‎Hain ezberdinak eta ugariak diren pertsonaien gertaeren berri emateko narratzaile orojakilea darabil idazleak. Era berean, narratzaile honek ikuspegi aldaketa eginez pertsonaia ororen berri emango digu:
‎Hain ezberdinak eta ugariak diren pertsonaien gertaeren berri emateko narratzaile orojakilea darabil idazleak. Era berean, narratzaile honek ikuspegi aldaketa eginez pertsonaia ororen berri emango digu: are gehiago, bere gogoetak eskainiko dizkigu (narratzaile, beraz).
‎Kasu honetan ere, narratzaile estradiegetiko batek kontatzen digu intrigazko istorioa, honela narratzaile guztiahalduna pertsonaia guztiengana hurbil baitaiteke. Egile honek ere kanpo fokalizazioa darabil gertaeren berri emateko. Izan ere, mota honetako eleberrietan batik bat kontatzen den istorioa da garrantzia duena, ekintzak ez pertsonaien barne egoera.
‎idazleak hutsuneen bidez irakurlea irudimena erabiltzera gonbidatzen du. Esate baterako, eleberriaren amaieran ez zaigu Aitorgoitian istilua konpontzeko burutzen diren elkarrizketetan esandakoaren berri ematen: horiek guztiak geure sormenerako edo irudimenerako uzten dira.
‎Gertaeren berri ikuspegi ezberdinen bitartez ematen badigu ere, bada gertaera guztietan presente dagoen pertsonaia nagusi bat: katebegi galdua, hots, lapurturiko liburua.
‎Honek egiten du pertsonaien arteko lotura. Beste hainbat pertsonairen zeregina liburuaren inguruko berriak zehaztean datza. Baina, liburuaren amaieran, Aitorgoitiako elkarrizketetan zehazki, liburuan zehar han hemenka eta harremanik gabe aipaturiko pertsonaia gehienak biltzen dira.
‎Eleberri honetako pertsonaiak bat batean hilketa bat ikertu beharrean ikusiko du bere burua. Xabierrek aspaldian ikusten ez zuen anaiaren heriotzaren berri izan zuen. Hasieran, gaindosi baten eraginez hil zela zirudien.
‎Pertsonaia nagusi honek berak hitz egingo digu lehenengo pertsonan: hots, Xabierrek emango digu gertaeren berri . Beraz, narratzaile autodiegetikoa izango da oraingoan intrigazko istorioaren berri emango diguna.
‎hots, Xabierrek emango digu gertaeren berri. Beraz, narratzaile autodiegetikoa izango da oraingoan intrigazko istorioaren berri emango diguna. Hala ere, zenbaitetan hirugarren pertsonara joko du narratzaileak, pertsonaia nagusiarekin hertsiki loturik ez dauden zenbait pasarteren berri ematean.
‎Beraz, narratzaile autodiegetikoa izango da oraingoan intrigazko istorioaren berri emango diguna. Hala ere, zenbaitetan hirugarren pertsonara joko du narratzaileak, pertsonaia nagusiarekin hertsiki loturik ez dauden zenbait pasarteren berri ematean. Hortaz, paralepsi bat dagoela dakusagu:
‎lehenengo eleberrian narratzaile orojakile batek aurkezten dizkigu istorio honen nondik norakoak, narratzaile estradiegetikoak; bigarrenean, berriz, Isidrok, protagonistak berak kontatzen digu istorioa, hots, narratzaile autodiegetikoak. Bi eleberrietan, bestalde, kanpo fokalizazioa darabil gertaeren berri emateko. Izan ere, pertsonaia lauak baitira sortzen dituenak:
‎Gainera, 2004 urteaz aritzean iraganean dihardu, eta 2008 urtea aipatzean, aldiz, orainaldian. Istorioa kronologikoki kontatzen bazaigu ere, pertsonaien berri emateko haien bizitzari buruzko zenbait pasarte aipatzean, denboran hainbat erretrospekzio egiten direla dakusagu. Bestalde, kontuan hartu genuke batzuetan narrazio luze baten bidez oso epe laburraren berri ematen dela, eta beste batzuetan, liburuaren amaieran, esaterako, orrialde batetik bestera urteetako aldea dagoela.
‎Istorioa kronologikoki kontatzen bazaigu ere, pertsonaien berri emateko haien bizitzari buruzko zenbait pasarte aipatzean, denboran hainbat erretrospekzio egiten direla dakusagu. Bestalde, kontuan hartu genuke batzuetan narrazio luze baten bidez oso epe laburraren berri ematen dela, eta beste batzuetan, liburuaren amaieran, esaterako, orrialde batetik bestera urteetako aldea dagoela. Hau da, narrazioaren erritmoa aldakorra da.
‎Jo dezagun bilduma hauen berri ematera.
‎Ipuin hauetan sentsazio ugariren berri eman ahal izateko adjektibazio etengabea darabil. Bestalde, askotan esaldi batetik bestera oraina eta iragana tartekatzen ditu, bat egin nahiko balitu bezala.
‎Kioskero ero batek ETAn sartu nahi duela eta Herriko tabernara doa kontaktuaren berri izateko. Bertan, tabernariak gezurra esaten dio eta nahi gabe Patxi oso egoera arriskutsuan sartuko du.
‎Ipuin honetan ezustea eta zentzugabekeria etengabeak dira. Rob deituriko mutil batek Greta bere aspaldiko maitaleari hitz egiten dio, bere bizitzaren berri emanez. Bakarrizketa honetan zehar, Roben bizitzaren inguruko gertaera batzuk argituz joango dira, etengabeko ezusteek aurrera jarraitzeko piztuz.
‎Honako eskenatokian narratzen digu ondorengo istorioa: ikasketak bukatu berri dituen gazte baten bizimoduaren berri ematen digu. Mikelek, gazte honek, ez du lanik egiten eta Bilbon bizi da Dionisos bere lagunaren lepotik.
‎Antza denez, Dionisosen jokaera ulertzeko giltza azaldu nahian dabil, baina, horretarako beharrezkoa izango litzatekeen pertsonaiaren barne munduan sakontzeko ahaleginik ez du egiten. Bestalde, gainerako pertsonaien hainbat gogoetaren berri ematen badigu ere, ez da beraien barne munduan sakontzeko ahaleginik sumatzen, pertsonaia lauak aurkeztu nahi dizkigu eta. Ez da garapen psikologikorik islatzen, barne hausnarketa ugariren berri eman arren.
‎Bestalde, gainerako pertsonaien hainbat gogoetaren berri ematen badigu ere, ez da beraien barne munduan sakontzeko ahaleginik sumatzen, pertsonaia lauak aurkeztu nahi dizkigu eta. Ez da garapen psikologikorik islatzen, barne hausnarketa ugariren berri eman arren. Izan ere, pertsonaien kezkak era sinplean ezagutarazten saiatzen da.
‎besteak beste, Antzuola, Gasteiz, Paris,... Azken honetara ihes egingo du Mikelek atxiloketen berri izatean. Eta amaiera irekia duela esan daiteke, ez baitakigu Parisen Mikelek zer egingo duen.
‎elkarrizketa biziak. Hizkera ezberdinak erabiliz, kaleko eta gaueko giro horren berri ematen saiatzen da. Berasaluzeren aburuz," elkarrizketak dira, gainera, liburuaren oinarri sendoenetarikoak".
‎Ironia nahiko dago pertsonaiak zein gaiak tratatzerakoan. Askotan gairik absurdoenak seriotasun handiz tratatzen ditut eta garrantzitsuenak berriz , ironiaz. Azken batean, bizitza ere horrelakoa da.
‎Egunkaria IV). Gure aburuz, bestalde, Iturriagak azalkeria darabil eleberriko istorioaren berri emateko. Honek ez du esan nahi, azalkeria islatu nahi izan duenik, izan ere, azalkeria horren berri ematearekin, gizartearen baloreen kritika egitea izan baitzezakeen helburu.
‎Gure aburuz, bestalde, Iturriagak azalkeria darabil eleberriko istorioaren berri emateko. Honek ez du esan nahi, azalkeria islatu nahi izan duenik, izan ere, azalkeria horren berri ematearekin, gizartearen baloreen kritika egitea izan baitzezakeen helburu.
‎Mundakarrak bere bigarren eleberriari nobela historikoaren ikutua erantsi nahi izan dio, beti ere kostaldea ahaztu gabe. Egunkariako iruzkin batean eginiko laburpenaz baliatuko gara eleberriaren argumentuaren berri emateko:
‎Ikuspuntuari dagokionez, narratzaile estradiegetikoa hautatu du istorioaren berri emateko. Honela, barne eta kanpo fokalizazioaren bidez deskribatuko ditu pertsonaiak eta hauen sentimenduak.
‎Hain zuzen ere, XVI. mendeko ohituren berri ematen digu, horretarako Sebastian deituriko pertsonaia baten bizipenak gogora ekarriz. Gainera, ohituren deskribapenak eta gertakari guztien gorabeherak hilketa batek eragindako harilkatuko ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berri 1.251 (8,24)
barri 782 (5,15)
Lehen forma
berri 461 (3,03)
berriak 305 (2,01)
barria 225 (1,48)
barriz 168 (1,11)
barriak 157 (1,03)
berria 80 (0,53)
berrien 68 (0,45)
berriz 54 (0,36)
Berri 44 (0,29)
berriek 39 (0,26)
barririk 31 (0,20)
barriaren 30 (0,20)
barriren 26 (0,17)
berririk 25 (0,16)
berriekin 20 (0,13)
barrian 19 (0,13)
barrien 19 (0,13)
berriei 17 (0,11)
barritan 16 (0,11)
berrietan 12 (0,08)
barriari 10 (0,07)
berriaren 10 (0,07)
Berriz 9 (0,06)
berrietara 9 (0,06)
Berriak 8 (0,05)
barrira 8 (0,05)
barriko 6 (0,04)
berriez 6 (0,04)
berriren 6 (0,04)
BERRIAK 5 (0,03)
Barrian 5 (0,03)
barriei 5 (0,03)
barrietan 5 (0,03)
barrirako 5 (0,03)
berrientzat 5 (0,03)
berriko 5 (0,03)
barriaz 4 (0,03)
barrietara 4 (0,03)
berrietako 4 (0,03)
Barriko 3 (0,02)
Barriz 3 (0,02)
Berriko 3 (0,02)
barriek 3 (0,02)
berrian 3 (0,02)
berriari 3 (0,02)
berriekiko 3 (0,02)
berrientzako 3 (0,02)
berriez gain 3 (0,02)
BERRI 2 (0,01)
barriagana 2 (0,01)
barrien artean 2 (0,01)
barrien bitartez 2 (0,01)
barrientzat 2 (0,01)
barriez 2 (0,01)
barrioi 2 (0,01)
berriei buruzko 2 (0,01)
berriei esker 2 (0,01)
berrien artean 2 (0,01)
berrien aurrean 2 (0,01)
berriena 2 (0,01)
berrienek 2 (0,01)
berrienetan 2 (0,01)
berrik 2 (0,01)
berritan 2 (0,01)
berritzat 2 (0,01)
BARRIEN 1 (0,01)
Barriona 1 (0,01)
Berrien 1 (0,01)
Berriren 1 (0,01)
Berritik 1 (0,01)
barriakana 1 (0,01)
barriaren azpian 1 (0,01)
barriarena 1 (0,01)
barriarentzat 1 (0,01)
barriei esker 1 (0,01)
barriekin 1 (0,01)
barrienak 1 (0,01)
barrienetara 1 (0,01)
barrientzako 1 (0,01)
barrietatik 1 (0,01)
barrikoak 1 (0,01)
barrikoaren 1 (0,01)
barrikoek 1 (0,01)
barrion 1 (0,01)
barriona 1 (0,01)
barrizko 1 (0,01)
berriarekin 1 (0,01)
berriekin batera 1 (0,01)
berrien artekoa 1 (0,01)
berrien aurretik 1 (0,01)
berrien gainean 1 (0,01)
berrienak 1 (0,01)
berrienetik 1 (0,01)
berrienez 1 (0,01)
berrietarako 1 (0,01)
berrietatik 1 (0,01)
berrikoa 1 (0,01)
berrikoak 1 (0,01)
berriok 1 (0,01)
berriren ondoren 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berri eman 201 (1,32)
berri egin 47 (0,31)
berri on 31 (0,20)
berri sortu 27 (0,18)
berri bat 25 (0,16)
berri bar 22 (0,14)
berri ere 22 (0,14)
berri ez 22 (0,14)
berri ekarri 17 (0,11)
berri etorri 14 (0,09)
berri jakin 14 (0,09)
berri hartu 13 (0,09)
berri be 11 (0,07)
berri txar 11 (0,07)
berri zabaldu 11 (0,07)
berri erosi 10 (0,07)
berri berri 9 (0,06)
berri erabili 9 (0,06)
berri ezagutu 9 (0,06)
berri jarri 9 (0,06)
berri jaso 9 (0,06)
berri egon 8 (0,05)
berri emon 8 (0,05)
berri ikusi 8 (0,05)
berri agertu 7 (0,05)
berri asmatu 7 (0,05)
berri bilatu 7 (0,05)
berri egokitu 7 (0,05)
berri hori 7 (0,05)
berri sartu 7 (0,05)
berri bera 6 (0,04)
berri bila 6 (0,04)
berri entzun 6 (0,04)
berri eraiki 6 (0,04)
berri ikasi 6 (0,04)
berri ipini 6 (0,04)
berri irakurri 6 (0,04)
berri lehenengo 6 (0,04)
berri ukan 6 (0,04)
berri aurkitu 5 (0,03)
berri bete 5 (0,03)
berri ele 5 (0,03)
berri erakutsi 5 (0,03)
berri ni 5 (0,03)
berri bide 4 (0,03)
berri erantsi 4 (0,03)
berri esan 4 (0,03)
berri eskatu 4 (0,03)
berri etxe 4 (0,03)
berri euskal 4 (0,03)
berri gogo 4 (0,03)
berri hasi 4 (0,03)
berri horiek 4 (0,03)
berri jantzi 4 (0,03)
berri lan 4 (0,03)
berri mundu 4 (0,03)
berri sorrera 4 (0,03)
berri adierazi 3 (0,02)
berri aipamen 3 (0,02)
berri antolatu 3 (0,02)
berri argitaratu 3 (0,02)
berri ari 3 (0,02)
berri arte 3 (0,02)
berri asko 3 (0,02)
berri aurkeztu 3 (0,02)
berri batu 3 (0,02)
berri beste 3 (0,02)
berri bidali 3 (0,02)
berri bilduma 3 (0,02)
berri buru 3 (0,02)
berri dena 3 (0,02)
berri ezagun 3 (0,02)
berri gehitu 3 (0,02)
berri handi 3 (0,02)
berri hau 3 (0,02)
berri heldu 3 (0,02)
berri hura 3 (0,02)
berri irten 3 (0,02)
berri plataforma 3 (0,02)
berri sail 3 (0,02)
berri urratu 3 (0,02)
berri aldaketa 2 (0,01)
berri asma 2 (0,01)
berri atera 2 (0,01)
berri azaldu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
berri ere eman 7 (0,05)
berri ez jakin 4 (0,03)
berri egin behar 3 (0,02)
berri eman ahal 3 (0,02)
berri eman ezan 3 (0,02)
berri eman gain 3 (0,02)
berri eman nahi 3 (0,02)
berri asmatu sortu 2 (0,01)
berri bar goi 2 (0,01)
berri bat erosi 2 (0,01)
berri bilatu behar 2 (0,01)
berri egin be 2 (0,01)
berri eman narratzaile 2 (0,01)
berri eman ohi 2 (0,01)
berri erabili zabaldu 2 (0,01)
berri jarri naia 2 (0,01)
berri jarri nu 2 (0,01)
berri on zabaldu 2 (0,01)
berri txar ekarri 2 (0,01)
berri txar en 2 (0,01)
berri agertu ahala 1 (0,01)
berri agertu ez 1 (0,01)
berri agertu hasi 1 (0,01)
berri agertu joan 1 (0,01)
berri aipamen bideratu 1 (0,01)
berri aipamen ikusi 1 (0,01)
berri aldaketa ekarri 1 (0,01)
berri antolatu zira 1 (0,01)
berri argitaratu behar 1 (0,01)
berri argitaratu zailtasun 1 (0,01)
berri ari geratu 1 (0,01)
berri arte bereizketa 1 (0,01)
berri arte itxaron 1 (0,01)
berri asko egin 1 (0,01)
berri asko ikusi 1 (0,01)
berri asmatu aurre 1 (0,01)
berri asmatu be 1 (0,01)
berri asmatu gu 1 (0,01)
berri aurkeztu ukan 1 (0,01)
berri aurkitu iparralde 1 (0,01)
berri azaldu eutsi 1 (0,01)
berri bar argitaratu 1 (0,01)
berri bar aztertu 1 (0,01)
berri bar bera 1 (0,01)
berri bar berbagin 1 (0,01)
berri bar egin 1 (0,01)
berri bar ekin 1 (0,01)
berri bar entzun 1 (0,01)
berri bar geu 1 (0,01)
berri bar ikasi 1 (0,01)
berri bar osotu 1 (0,01)
berri bar sartu 1 (0,01)
berri bat ardaztu 1 (0,01)
berri bat argi 1 (0,01)
berri bat asmatu 1 (0,01)
berri bat atari 1 (0,01)
berri bat be 1 (0,01)
berri bat buru 1 (0,01)
berri bat egituratu 1 (0,01)
berri bat egon 1 (0,01)
berri bat ere 1 (0,01)
berri bat esan 1 (0,01)
berri bat hari 1 (0,01)
berri bat joan 1 (0,01)
berri bat orain 1 (0,01)
berri batu zerikusi 1 (0,01)
berri be astindu 1 (0,01)
berri be berdin 1 (0,01)
berri be bi 1 (0,01)
berri be egon 1 (0,01)
berri be etorri 1 (0,01)
berri be kopla 1 (0,01)
berri be sartu 1 (0,01)
berri bera bake 1 (0,01)
berri bera bizitza 1 (0,01)
berri bera buru 1 (0,01)
berri bera ez 1 (0,01)
berri berri dena 1 (0,01)
berri berri erosi 1 (0,01)
berri berri euskal 1 (0,01)
berri berri ezer 1 (0,01)
berri berri hartu 1 (0,01)
berri berri ukan 1 (0,01)
berri beste batzuk 1 (0,01)
berri beste mu 1 (0,01)
berri beste parametro 1 (0,01)
berri bete beti 1 (0,01)
berri bidali be 1 (0,01)
berri bidali behar 1 (0,01)
berri bide adi 1 (0,01)
berri bide be 1 (0,01)
berri bide hori 1 (0,01)
berri bide zuzen 1 (0,01)
berri bila abiatu 1 (0,01)
berri bila bidali 1 (0,01)
berri bila joan 1 (0,01)
berri bilatu ahalegin 1 (0,01)
berri bilatu helburu 1 (0,01)
berri bilatu saiatu 1 (0,01)
berri bilatu ta 1 (0,01)
berri bilduma bosgarren 1 (0,01)
berri bilduma etnografia 1 (0,01)
berri bilduma seigarren 1 (0,01)
berri buru agertu 1 (0,01)
berri buru beti 1 (0,01)
berri buru ere 1 (0,01)
berri dena irabazi 1 (0,01)
berri dena liluratu 1 (0,01)
berri egin agindu 1 (0,01)
berri egin ahal 1 (0,01)
berri egin arte 1 (0,01)
berri egin barik 1 (0,01)
berri egin bidali 1 (0,01)
berri egin egin 1 (0,01)
berri egin ere 1 (0,01)
berri egin guran 1 (0,01)
berri egin hasi 1 (0,01)
berri egin jaka 1 (0,01)
berri egin nahi 1 (0,01)
berri egin ondoan 1 (0,01)
berri egin orduan 1 (0,01)
berri egin saiatu 1 (0,01)
berri egokitu behartu 1 (0,01)
berri egokitu esan 1 (0,01)
berri egokitu ta 1 (0,01)
berri egon adierazi 1 (0,01)
berri egon aldaketa 1 (0,01)
berri egon inguru 1 (0,01)
berri egon jakin 1 (0,01)
berri ekarri bat 1 (0,01)
berri ekarri egia 1 (0,01)
berri ekarri eskatu 1 (0,01)
berri ekarri eutsi 1 (0,01)
berri ekarri ez 1 (0,01)
berri ekarri iluntasun 1 (0,01)
berri ele aldizkari 1 (0,01)
berri ele argitaratzaile 1 (0,01)
berri ele kritika 1 (0,01)
berri eman al 1 (0,01)
berri eman ar 1 (0,01)
berri eman asmatu 1 (0,01)
berri eman bai 1 (0,01)
berri eman baino 1 (0,01)
berri eman bat 1 (0,01)
berri eman behar 1 (0,01)
berri eman bera 1 (0,01)
berri eman berebiziko 1 (0,01)
berri eman denbora 1 (0,01)
berri eman dokumentazio 1 (0,01)
berri eman ere 1 (0,01)
berri eman gasteiztar 1 (0,01)
berri eman gura 1 (0,01)
berri eman haiek 1 (0,01)
berri eman hainbeste 1 (0,01)
berri eman hasi 1 (0,01)
berri eman hika 1 (0,01)
berri eman hirugarren 1 (0,01)
berri eman idatzi 1 (0,01)
berri eman idazle 1 (0,01)
berri eman lantxo 1 (0,01)
berri eman literatura 1 (0,01)
berri eman lortu 1 (0,01)
berri eman orde 1 (0,01)
berri eman saiatu 1 (0,01)
berri emon damutu 1 (0,01)
berri emon eutsi 1 (0,01)
berri emon gu 1 (0,01)
berri emon nahi 1 (0,01)
berri entzun gura 1 (0,01)
berri entzun ordu 1 (0,01)
berri erabili baimen 1 (0,01)
berri erabili bilatu 1 (0,01)
berri erabili eragin 1 (0,01)
berri erabili jarraitu 1 (0,01)
berri erabili ukan 1 (0,01)
berri eraiki aukeratu 1 (0,01)
berri eraiki hasi 1 (0,01)
berri erakutsi egin 1 (0,01)
berri ere askotariko 1 (0,01)
berri ere beharrezko 1 (0,01)
berri ere egin 1 (0,01)
berri ere entzun 1 (0,01)
berri ere eskatu 1 (0,01)
berri ere ez 1 (0,01)
berri ere hedatu 1 (0,01)
berri ere hura 1 (0,01)
berri ere urruti 1 (0,01)
berri erosi behar 1 (0,01)
berri erosi diru 1 (0,01)
berri erosi joan 1 (0,01)
berri erosi mailegu 1 (0,01)
berri erosi neba 1 (0,01)
berri erosi zail 1 (0,01)
berri eskatu zitu 1 (0,01)
berri etorri arte 1 (0,01)
berri etorri eskola 1 (0,01)
berri etorri higiene 1 (0,01)
berri etorri zail 1 (0,01)
berri etxe etorkizuneko 1 (0,01)
berri etxe galdu 1 (0,01)
berri etxe irten 1 (0,01)
berri euskal berba 1 (0,01)
berri euskal kritikari 1 (0,01)
berri euskal kultura 1 (0,01)
berri euskal literatura 1 (0,01)
berri ez eduki 1 (0,01)
berri ez ekin 1 (0,01)
berri ez eskaini 1 (0,01)
berri ez lohitu 1 (0,01)
berri ez omen 1 (0,01)
berri ezagun bihurtu 1 (0,01)
berri ezagun erreferentzia 1 (0,01)
berri ezagun zira 1 (0,01)
berri ezagutu asmo 1 (0,01)
berri ezagutu gura 1 (0,01)
berri ezagutu zail 1 (0,01)
berri gehitu beharrezko 1 (0,01)
berri gehitu joan 1 (0,01)
berri handi agudo 1 (0,01)
berri handi atera 1 (0,01)
berri handi baizik 1 (0,01)
berri hartu asmotan 1 (0,01)
berri hartu barik 1 (0,01)
berri hartu ez 1 (0,01)
berri hartu ezan 1 (0,01)
berri hartu hasi 1 (0,01)
berri hau eman 1 (0,01)
berri hau gertaera 1 (0,01)
berri hori aurkitu 1 (0,01)
berri hori azaleko 1 (0,01)
berri hori baimen 1 (0,01)
berri hori proposatu 1 (0,01)
berri horiek abiatu 1 (0,01)
berri horiek egile 1 (0,01)
berri horiek erakutsi 1 (0,01)
berri hura arta 1 (0,01)
berri hura Txillardegi 1 (0,01)
berri hura ulertu 1 (0,01)
berri ikasi asmo 1 (0,01)
berri ikasi era 1 (0,01)
berri ikasi jardun 1 (0,01)
berri ikusi behar 1 (0,01)
berri ikusi hautu 1 (0,01)
berri ipini jak 1 (0,01)
berri irakurri ari 1 (0,01)
berri irakurri ikasi 1 (0,01)
berri irakurri literatura 1 (0,01)
berri irten eutsi 1 (0,01)
berri jakin bakar 1 (0,01)
berri jakin behar 1 (0,01)
berri jakin guti 1 (0,01)
berri jakin min 1 (0,01)
berri jakin nahi 1 (0,01)
berri jakin orduko 1 (0,01)
berri jarri goiz 1 (0,01)
berri jarri joan 1 (0,01)
berri jarri zain 1 (0,01)
berri jaso asmo 1 (0,01)
berri jaso iloba 1 (0,01)
berri jaso komeni izan 1 (0,01)
berri lan ere 1 (0,01)
berri lan eskatu 1 (0,01)
berri lan ezagutu 1 (0,01)
berri lehenengo baimen 1 (0,01)
berri lehenengo egun 1 (0,01)
berri lehenengo meza 1 (0,01)
berri lehenengo musika 1 (0,01)
berri lehenengo pauso 1 (0,01)
berri lehenengo urte 1 (0,01)
berri mundu agertu 1 (0,01)
berri mundu hau 1 (0,01)
berri mundu urbano 1 (0,01)
berri ni aita 1 (0,01)
berri ni erne 1 (0,01)
berri ni ez 1 (0,01)
berri ni ikusi 1 (0,01)
berri ni jarri 1 (0,01)
berri on agertu 1 (0,01)
berri on ardatz 1 (0,01)
berri on bera 1 (0,01)
berri on berri 1 (0,01)
berri on bide 1 (0,01)
berri on ei 1 (0,01)
berri on eman 1 (0,01)
berri on etorri 1 (0,01)
berri on ez 1 (0,01)
berri on gaurko 1 (0,01)
berri on hori 1 (0,01)
berri on jakin 1 (0,01)
berri on lekuko 1 (0,01)
berri on mendi 1 (0,01)
berri on mintzaira 1 (0,01)
berri on nola 1 (0,01)
berri on oinarritu 1 (0,01)
berri on Ozeania 1 (0,01)
berri on pasarte 1 (0,01)
berri on zerbait 1 (0,01)
berri plataforma bat 1 (0,01)
berri plataforma berri 1 (0,01)
berri sail ezpain 1 (0,01)
berri sorrera bultzatu 1 (0,01)
berri sortu aukera 1 (0,01)
berri sortu behar 1 (0,01)
berri sortu estetika 1 (0,01)
berri sortu ez 1 (0,01)
berri sortu hasi 1 (0,01)
berri sortu joan 1 (0,01)
berri sortu lagundu 1 (0,01)
berri sortu parte 1 (0,01)
berri txar asko 1 (0,01)
berri txar bera 1 (0,01)
berri txar eraman 1 (0,01)
berri ukan azken 1 (0,01)
berri ukan hau 1 (0,01)
berri ukan hiri 1 (0,01)
berri ukan zaletasun 1 (0,01)
berri zabaldu bide 1 (0,01)
berri zabaldu ezan 1 (0,01)
berri zabaldu gune 1 (0,01)
berri zabaldu hasi 1 (0,01)
berri zabaldu utopismo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia