Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 315

2009
‎Eta egia esan, ondo aurkitu nuen, alai samar, hurrengo urte honetan lan asko egin behar genuela esanez. Itxaropena argitaletxetik Koldo Mitxelenera heldu den Joxe Manuel Arriola Mondragoeko kalezainaren liburua zertan zen, Euskaltzaindiak argitara emango duen Antonio Arruerena zertan ote den...
‎Eta egia esan, ondo aurkitu nuen, alai samar, hurrengo urte honetan lan asko egin behar genuela esanez. Itxaropena argitaletxetik Koldo Mitxelenera heldu den Joxe Manuel Arriola Mondragoeko kalezainaren liburua zertan zen, Euskaltzaindiak argitara emango duen Antonio Arruerena zertan ote den...
‎Gero, eguerdian eta arratsaldean dozena erdi bat aldiz hitz egin genuen; eta, azkenean, arratseko zortzi eta erdiak pasatxo zirela, Antonio hil da!, esan zidan. Badakigu horrelakoak etorri egiten direla, baina hankaz gora bota ninduen, ez nekien zer esan eta zer egin. Bakar bakarrik, Andres Urrutia euskaltzainburuari, KM ko Landatxe jaunari, Joakin Berasategi, Felix Maraña eta Antonioren beste lagun minei hots egiten besterik ez nuen asmatu, nire samina norbaitekin banatu beharrez.
‎Gero, eguerdian eta arratsaldean dozena erdi bat aldiz hitz egin genuen; eta, azkenean, arratseko zortzi eta erdiak pasatxo zirela, Antonio hil da!, esan zidan. Badakigu horrelakoak etorri egiten direla, baina hankaz gora bota ninduen, ez nekien zer esan eta zer egin. Bakar bakarrik, Andres Urrutia euskaltzainburuari, KM ko Landatxe jaunari, Joakin Berasategi, Felix Maraña eta Antonioren beste lagun minei hots egiten besterik ez nuen asmatu, nire samina norbaitekin banatu beharrez.
‎Nortasunez ondo jantzitako lurraldeak oiek ere. Erriaren aotik erromantze ederrik entzun nuan; zer esanik ez jota bizi ta indartsurik.
‎Hain zuzen, horrexegatik sortuko zaio zalantza, zer biltzen hasi: erdal herri poesia ala euskal herri poesia.
‎Besterik gabe, erderaz regla de tres esaten dana egin nuan: baserri batean au baldin bada, Euskal Erri guzian zer izango ote da?
‎Handik bi urtera, 1956ko irailean, gerraondoan jendaurrean egingo den lehen biltzarra antolatuko du Euskaltzaindiak Arantzazun. Eta hantxe egingo du Antoniok bere hitzaldi programatikoa, azalduz zertan ari den eta zer asmo dituen gerorako. Bere bizitzako egitasmoa.
‎Handik bi urtera, 1956ko irailean, gerraondoan jendaurrean egingo den lehen biltzarra antolatuko du Euskaltzaindiak Arantzazun. Eta hantxe egingo du Antoniok bere hitzaldi programatikoa, azalduz zertan ari den eta zer asmo dituen gerorako. Bere bizitzako egitasmoa.
‎Edozein lekutako euskaldunok konturatu ginateke zer garrantzitsua den Euskal Autonomia Erkidegoko hiriburuaren toponimiaren ikerketaren uzta aberatsaren argitalpena prestatzea, hiritarren gozamenerako eta administrazio desberdinen erabilerako. Gozamenerako, diot, zeren eta ikerketaren emaitzetatik argi eta garbi ikusten baita gure hiriburuaren toponomastikaren gehiengo nabarmena euskarazkoa edo euskal jatorrizkoa dela, horrek duen balio kulturala eransten duelarik.
‎Gure inguruko erdarek sistema hori erabiltzen ez badute, nazioartekoa eta ofiziala izanik ere, euskaraz ere ez dugu erabiliko, ez dugu bide zaila hartuko. Beraz, zer egin. Egin dezagun gure ingurukoek egiten dutena: 1 Non gertatu da orain arteko istripu nuklearrik handiena, es:
‎Arauan, taula baten bidez, alfabeto zirilikoaren letra bakoitzak edo letra multzo bakoitzak euskaraz zer ordain duen erakusten da, eta, horrekin batera, adibideak ematen dira. Kasu bakoitzean, gaztelaniaren, frantsesaren, ingelesaren, alemanaren eta katalanaren transkripzio praktikoa erakusten da, baita ISO 9 arauaren araberako transliterazioa ere.
‎Kasu bakoitzean, gaztelaniaren, frantsesaren, ingelesaren, alemanaren eta katalanaren transkripzio praktikoa erakusten da, baita ISO 9 arauaren araberako transliterazioa ere. Hala, gaztelaniazko, frantsesezko edo ingelesezko testu bat aurrean izanik, nahiz eta alfabeto zirilikoan idatzitako jatorrizko hitza eskura ez izan, erraza da euskararako transkripzio praktikoaren arabera zer grafia dagokion jakitea.
‎Oraingo joera ikusi azaltzen du eta euskaldunek literatura idazleak izan ezik hitzen sortzeko eskubidea galdu dute eta nazioarteko izateko aitzakian gaztelaniazko termino zarrasta bat sartu digute. Oroitzen naiz UZEI erakundeari, orduan haiekin lanean abiatu nintzelako, protesta egin niola, haien garairaino erabiltzen genuen jakintza bazterturik hitz horren ordez, gaztelaniazko zientzia inposatu zigutela eta galdetu nien zer iritzi izango zuten Iparraldekoak frantsesetik hartuz zianza idazten hasi bagina, baina ordukoz euskaniolaren atea irekia zegoen eta internazionalak gara.
‎Euskalgintzan zer egin duen Mikelek ez dut hemen azaltzeko lekurik, uste dut bere biobibliografian argi nabari dela. Euskal kazetaritzan, euskarazkoan, alegia, gorengo maila eman duela, batez ere Zeruko Argia eta Deiako bere emaitza oparoan.
‎Batzorde, egitasmo eta lantaldeen berri ere ematen da liburuan. Atal hau Imanol Muruak landu du eta, berak azaldu duenez, Euskaltzaindiak zer egin duen, eta zer egiten ari den orain, azaldu dugu. Batzorde, egitasmo eta lantaldeetako arduradunei hitza emateko ahalegin berezia egin dugu, beraien ahotik azal zezaten lan guztien nondik norakoa.
‎Batzorde, egitasmo eta lantaldeen berri ere ematen da liburuan. Atal hau Imanol Muruak landu du eta, berak azaldu duenez, Euskaltzaindiak zer egin duen, eta zer egiten ari den orain, azaldu dugu. Batzorde, egitasmo eta lantaldeetako arduradunei hitza emateko ahalegin berezia egin dugu, beraien ahotik azal zezaten lan guztien nondik norakoa.
‎Ez da ikerketa bat, ezta Euskaltzaindiaren historia ofiziala ere. Liburua hainbat galderari erantzuteko ahaleginaren emaitza da zer da Euskaltzaindia, zer egin duen orain arte, zer egiten ari da orain eta zer egiteko asmoa du hemendik aurrera eta horretarako egileek garai era toki desberdinetan harrapatu dugu Euskaltzaindia, eta horrela kokatu dugu historian, euskararen historian eta bere historia propioan.Kazetarien lana, eta ez historialariena. Torrealdaik eta Uriak informazio ugari ematen dute liburuan, bai testuen bidez, baita ilustrazio eta dokumentuen bitartez ere.
‎Ez da ikerketa bat, ezta Euskaltzaindiaren historia ofiziala ere. Liburua hainbat galderari erantzuteko ahaleginaren emaitza da zer da Euskaltzaindia, zer egin duen orain arte, zer egiten ari da orain eta zer egiteko asmoa du hemendik aurrera eta horretarako egileek garai era toki desberdinetan harrapatu dugu Euskaltzaindia, eta horrela kokatu dugu historian, euskararen historian eta bere historia propioan.Kazetarien lana, eta ez historialariena. Torrealdaik eta Uriak informazio ugari ematen dute liburuan, bai testuen bidez, baita ilustrazio eta dokumentuen bitartez ere.
‎Ez da ikerketa bat, ezta Euskaltzaindiaren historia ofiziala ere. Liburua hainbat galderari erantzuteko ahaleginaren emaitza da zer da Euskaltzaindia, zer egin duen orain arte, zer egiten ari da orain eta zer egiteko asmoa du hemendik aurrera eta horretarako egileek garai era toki desberdinetan harrapatu dugu Euskaltzaindia, eta horrela kokatu dugu historian, euskararen historian eta bere historia propioan.Kazetarien lana, eta ez historialariena. Torrealdaik eta Uriak informazio ugari ematen dute liburuan, bai testuen bidez, baita ilustrazio eta dokumentuen bitartez ere.
‎Ez da ikerketa bat, ezta Euskaltzaindiaren historia ofiziala ere. Liburua hainbat galderari erantzuteko ahaleginaren emaitza da zer da Euskaltzaindia, zer egin duen orain arte, zer egiten ari da orain eta zer egiteko asmoa du hemendik aurrera eta horretarako egileek garai era toki desberdinetan harrapatu dugu Euskaltzaindia, eta horrela kokatu dugu historian, euskararen historian eta bere historia propioan.Kazetarien lana, eta ez historialariena. Torrealdaik eta Uriak informazio ugari ematen dute liburuan, bai testuen bidez, baita ilustrazio eta dokumentuen bitartez ere.
‎Sortu zenetik bertatik euskararen corpusaz, euskara erabilera eremu berrietarako eguneratzeaz arduratzeaz gain, euskararen gizarte erabileraz arduratu da Euskaltzaindia. Izan ere, zer da hizkuntza bat hiztunik eta erabilera eremurik gabe. Nolatan gaurkotu liteke hizkuntza bat nonahi baliatzeko, hiztunen gaurko zein bihar eta etziko hizkuntza beharrak asebetetzeko hizkuntzaren gizarte erabileraz kezka eta ardura erakutsi gabe. Horiek horrela, hizkuntzaren erabileran eragina duten gizartearen alde guztiak, bai eta hiztunek bizi dituzten kultura arauak, itxaropenak eta testuingurua ere biltzeko zein haietan eragiteko eratu zuen Euskaltzaindiak Jagon Saila.
‎Immigrazioaren fenomenoa ezagutzeko, honen inguruan hausnartzeko, gogoeta egiteko, zenbait herritako esperientziak biltzeko eta baloratzeko garaia dugula iritzi diogu Euskaltzaindian. Honek erakutsiko digu zer bide jarraitu genukeen etorkinak ezagutzeko eta hauen integrazioa errazteko, beti ere beraiek dakarten hizkuntzarekiko begirune osoz.
2010
‎Gauzak ondo ondo egite aldera, hitzaurrea monsinore Paulo Gurpide Bilboko apezpikuari eskatzen zaio, baita lortu ere. Horrela, 1958ko abuztuaren 8an Patxi Etxeberriak bukatutzat jotzen du lana, azken orrian bi bertso eder paratuz; ez da ausartzen, dena den, bere izena oso osorik aitortzera, ez dakigu zuzen zergatik , baina erraz susma daiteke arrazoia, honela bukatzen baitu laster Txinara itzuliko zen jesuitak bere lehen bertsoa: Izango bait du akarra.
‎Eta ez hori bakarrik, jakin du, nonbait, Aita Santuak berak gutun bat igorri diola Euskaltzaindiari, Bilboko apezpikuaren bidez, hots, kasu honetan prozedura arruntari segituz. Zer ote dio Aita Santuak gutun horretan. Hain adoretsu eta apal eskatutako babes haren aztarnaren bat, akaso?
Zergatik hori?
‎fonologia, morfologia eta sintaxia. Dialektologia. Bertan Burundako hizkeran zer sortu den, zer gorde den, eta besteetatik zer hartu den aztertu du egileak.
‎fonologia, morfologia eta sintaxia. Dialektologia. Bertan Burundako hizkeran zer sortu den, zer gorde den, eta besteetatik zer hartu den aztertu du egileak.
‎fonologia, morfologia eta sintaxia. Dialektologia. Bertan Burundako hizkeran zer sortu den, zer gorde den, eta besteetatik zer hartu den aztertu du egileak.
‎Porriñoko granito arrosa ikusgarria da benetan eta atsegina da bera bakarrik dagoenean eta konposizio askotan ere bai. Gernikako arbola zer esanik ez; mundu osoan bere frutua eman eta zabaltzeko prest izan da beti eta kasu honetan, Arabako hiriburu erdian egoteko pozikan poz izango zen gure zuhaitza. Platanoetaz zer esango dugu ba?
‎Gernikako arbola zer esanik ez; mundu osoan bere frutua eman eta zabaltzeko prest izan da beti eta kasu honetan, Arabako hiriburu erdian egoteko pozikan poz izango zen gure zuhaitza. Platanoetaz zer esango dugu ba. Sorreraz hemengoak izan ez arren, Platonen garaietatik hona platanoen gerizapean ibiltzeko usadioa gorputz eta adimenarentzat onuragarri izan zaigu aspaldi.
‎Jarraian, Joshua Fishmanek azaldu zuen, bere partetik, euskaldunekin eta euskararekin izan dituen harremanek (The Basques in My Life) bere bizitzan zer suposatu duten. Ekitaldian, Zalbidek euskaltzain diploma eta euskaltzainburuaren zorion gutuna eman zizkion Fishmani.
‎Euskaraz egiterakoan eroso sentitzen zarete? Euskaraz hitz egiteko gai direnen artean, zergatik darabilte batzuk eta zergatik ez beste batzuk. Nola ikusten duzue euskararen presentzia sare sozialetan?
‎Euskaraz egiterakoan eroso sentitzen zarete? Euskaraz hitz egiteko gai direnen artean, zergatik darabilte batzuk eta zergatik ez beste batzuk. Nola ikusten duzue euskararen presentzia sare sozialetan?
‎Gazteak, euskara eta aisialdia Ipar Euskal Herrian 19,77 Kb Iñaki Arruti: Zer egin dezaket nire udalean (nire inguruan) nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko 14,28 Kb Josune Zabala eta Maitane Ayerza: Tolosa:
2011
‎Betetzen al da legea? Zertan asmatu da. Lana azken gogoeta saioaz amaitzen da.
‎Liburuaren hitzaurrean, Jose Luis Lizundiak ere hitz egiten du honetaz: Gasteizko Ubarrundiaren toponimia aztertukeran dio ohartu gara zer toponimia aberatsa duen, zeharo euskalduna XIX mendearen erdialde arte. Zergatik jartzen dut data hau?
‎Gasteizko Ubarrundiaren toponimia aztertukeran dio ohartu gara zer toponimia aberatsa duen, zeharo euskalduna XIX mendearen erdialde arte. Zergatik jartzen dut data hau. Bi arrazoiengatik:
‎Hala ere, Bilbao ere euskal izena izan arren, Euskaltzaindiak erabaki zuen Bilbo dela gure hiri nagusiaren euskal izen arautua, eta horrelaxe eman zuen argitara bere Euskal Herriko Udalen Izendegia delakoan, 1979an. Euskaltzaindiak Bilbo hobetsi izana zertan oinarritu zen jakiteko, ikus Euskera aldizkaria (1983 alea, 125 or.). Horiek horrela izanik ere, Bilboko Udalak, dirudienez, Bilbao erabiltzea erabaki zuen hiri horren izena euskaraz aditzera emateko ere (baina deklinatzerakoan Bilbo erabiltzekotan). Hauxe da, beraz, Bilboko Udalak eskubide osoz erabaki omen duena:
‎Beste arlo batzuekiko harremanak. Zer da Onomastika. Zer da Antroponimia?
‎Zer da Onomastika? Zer da Antroponimia. Zer da Toponimia?
‎Zer da Antroponimia? Zer da Toponimia?
‎III.liburukian zer jaso den azaldu du jarraian: Beste hizkuntza batzuetako Dialektologia Atlasetan egin ohi den bezala, tradizioko bizimodu eta ingurumenaren ingurukoak dira galdetu diren gai edo kontzeptuak, eta berdin III. liburuki honetakoak.
‎euskara gure hizkuntza da, denona, eta galtzekotan guztiok galtzen dugu. Zer egin behar da aurrera egiteko. Katalunian egindako ikerketa batean oinarritu da, hainbat puntu planteatzeko:
‎Hausnartu egin behar da. Jakin zergatik eta zertarako behar dugun euskara... eta gauza bat argi izan: Euskara ona da guztiontzat, Arabako Errioxako ardoa bezain ona da.
‎Hausnartu egin behar da. Jakin zergatik eta zertarako behar dugun euskara... eta gauza bat argi izan: Euskara ona da guztiontzat, Arabako Errioxako ardoa bezain ona da.
‎Aisialdia baliabide ahaltsua da hizkuntza normalkuntzarako. Izan ere, haur eta gazteek aisialdian hizkuntzekin zer nolako harremana duten eragingarria izango da beren motibazioetan, jarreretan, baita hizkuntza gaitasunean ere. Proiektu honen bidez aisialdian aritzen diren entitateetan eragitea izan da helburua.
‎Lehen hizkuntzak lotura zuzena du erraztasunarekin, eta honek erabilerarekin. Erabileran eragiten duten gako nagusiak azaldu eta gero, eremu batean eta bestean erabilera zertan den aztertuz bukatu du saioa.
‎Bakoitzak zinez pentsatzen duena esan du, eta nabarmen dago gauza batzuetan ados gaudela, eta beste gauza batzuetan ez gaudela ados, eta hori sanoa da. Gauzak argituko baditugu, lehendabizi zertan gauden ados eta zertan ez jakin behar dugu, hori funtsezkoa da hurrengo pausoak eman ahal izateko.
‎Bakoitzak zinez pentsatzen duena esan du, eta nabarmen dago gauza batzuetan ados gaudela, eta beste gauza batzuetan ez gaudela ados, eta hori sanoa da. Gauzak argituko baditugu, lehendabizi zertan gauden ados eta zertan ez jakin behar dugu, hori funtsezkoa da hurrengo pausoak eman ahal izateko.
2012
‎Lehenik eta behin, kartografia modernoen laguntzaz, ibai nagusien hautespen lana egin behar izan da eta jarraian historian zehar izan dituzten izenak eta gaur egungo erabileran ematen zaizkienak ere aztertu eta finkatu dira. Euskaraz zer nolako erabilera izan behar duten erabakitzea da Euskaltzaindiaren egitekoa, ahaztu gabe azken xedea araututako izen horiek mapetan, aldizkarietan, liburuetan eta hedabide guztietan apurka apurka islatzearekin batera, izenen eredu jasoak gizarteratzea dela.
‎Idazten hasi da, Maialen Akizu; bigarren saria: Zer da denbora?, Maialen Elortza; hirugarren saria: Los Angeles, 2019, Mikel Aranburu.
‎Goizalde Ugartek esan duenez, horrela, liburu honek ezagutu ditugun ibai, baserri edo auzoen jatorrizko izenak zeintzuk diren erakutsiko digu, eta ustez ontzat ditugunean oinarrian zer dagoen. Adibide batzuk eskaini ditu:
‎Taldea saiatu da idazlan altxor hori non dagoen erakusten ere, zein bibliotekatan dagoen jakinarazten, Euskal Herrian nahiz erbestean (Madril, Paris). Intxaustiren esanetan,, bere mugak ditu, noski, informazio bibliografiko horrek, baina hasierako laguntza praktikoa izan daiteke ikertzaileentzat, eta zer esanik ez eremu honetan hasi berri diren gazteentzat. Atal honetarako sarbidea ondoko azpi atal hauetatik aurkituko du bisitariak:
‎Gaurko aurkezpenean adierazi dutenez,, esku artean zer daukagun laburki esateko, komeni da idazlanen zerrendako fitxa bibliografiko bakoitzak bere baitan zer duen jakitea, bere laburrean aski esanguratsua baita hori. Fitxak hiru informazio mota ditu:
‎Gaurko aurkezpenean adierazi dutenez,, esku artean zer daukagun laburki esateko, komeni da idazlanen zerrendako fitxa bibliografiko bakoitzak bere baitan zer duen jakitea, bere laburrean aski esanguratsua baita hori. Fitxak hiru informazio mota ditu:
‎Bestalde, azpimarratzekoa da atariaren elkarreragiletasunaren maila: bisitariari eskaintzen zaizkion sarrera ezberdinek hainbat bilaketa bide elkarren osagarri iradokitzen dituzte, eta zer esanik ez hor barnean aurki daitezkeen esteka ugariek, dena elkarrekin gurutzatuz (liburuak, idazleak, gaiak, etab.).. Nabarmendu behar ditugu, gainera, liburutegiekin izandako harremanak: hemen, bakoitzaren atarirako aukera ematen dugu, eta guk gurerako bakoitzetik egin dugun argitalpenen hautapen zerrenda?.
‎Pilar Vicente, ikastolako zuzendaria Exea eta ikastola elkarlanean: zeinek zer haurrak euskaldun hazteko bidean: Paula Kasares, euskaltzain urgazlea eta NUPeko irakaslea
‎Duela bost urte Axularren Gero (1643) irakurri zen Bilbo Zaharra euskaltegiaren Forumak antolaturiko Klasikoen irakurraldi eten gabearen lehen ekinaldian; duela lau Mogelen Peru Abarca (1802); duela hiru Jon Miranderen Haur besoetakoa (1959); duela bi Ramon Saizarbitoria idazle eta euskaltzain urgazlearen Hamaika pauso (1995); iaz Arantxa Urretabizkaia idazle eta euskaltzain urgazlearen Zergatik panpox (1979); Ikasturte honetan, ordea, Bernardo Atxaga idazle eta euskaltzainaren Obabakoak (1988) liburua irakurriko da Klasikoen 6 irakurraldi eten gabean, obra hau argitaratu zela 25 urte betetzen direnean.
‎Ondoren, ikasleen txanda etorri zen, eta euskaltzainari beren galderak egin zizkioten, oso interesgarriak: Akademiak arauak nola eta zertarako ematen dituen, euskararen bizitzaz, deitura batzuen esanguraz etab. Amaitzeko, euskaltzainak neska ikasleek eginiko galdera interesgarriei erantzuten jardun zuen, argibideak eta emanez..
‎Fakturan argi zehaztuko da, produktua Paypal bidez ordaindua dagoela. Jarraian Erosi PayPal bidez atalera joan du, eta bertan zer kontzeptu fakturatzen den adieraziko zaio, ordainketa gauzatzeko bi aukera emanez: PayPal en erregistratu eta kontu bat sortuz; edo, erregistratu gabe eta gonbidatu gisa, bere kreditu txartelarekin, ordaintzea.
2013
‎Fakturan argi zehaztuko da, produktua Paypal bidez ordaindua dagoela. Jarraian Erosi PayPal bidez atalera joan du, eta bertan zer kontzeptu fakturatzen den adieraziko zaio, ordainketa gauzatzeko bi aukera emanez: PayPal en erregistratu eta kontu bat sortuz; edo, erregistratu gabe eta gonbidatu gisa, bere kreditu txartelarekin, ordaintzea.
‎Tesiaren zuzendaria den Elixabete Pérez Gaztelu irakasle eta euskaltzain urgazlearen aburuz, Agurtzane Azpeitiak egindako lana berritzailea da. Mitxelenaren beraren diskurtsoa aztertzeak interesa badu esan du eta diskurtso hori eteten duten osagarri horiek zer diren, nolakoak diren, zertarako erabiltzen dituen aztertzea interesagarria iruditzen zait; eta gai berria da, gainera.
‎Tesiaren zuzendaria den Elixabete Pérez Gaztelu irakasle eta euskaltzain urgazlearen aburuz, Agurtzane Azpeitiak egindako lana berritzailea da. Mitxelenaren beraren diskurtsoa aztertzeak interesa badu esan du eta diskurtso hori eteten duten osagarri horiek zer diren, nolakoak diren, zertarako erabiltzen dituen aztertzea interesagarria iruditzen zait; eta gai berria da, gainera.
‎Opari moduan, eskaini zaizkion liburuen artean, euskal pertsona izenak zein deiturak modu ofizialean administrazioan agertzeko, Euskaltzaindiak argitaraturiko bi liburu eskaini dizkio idazkariak, bere herrian antzeko zerbait egiteko orduan lagungarri gerta dakizkiekeelako. . Europako kolonialistek oraindik harro irakasten dute beren eskoletan beren kolonietako jendeei berek gure kontinentetik hara eramandako hizkuntza inperialak (espainola, ingelesa, portugesa,...) irakatsi zietela, baina aldi berean, ezkutatu egiten dute horrek zer nolako kalteak eragin zituen han, bertako hizkuntzak eta kulturak galtzen ere lagunduz. Gu pozik geundeke, ahal dugun neurri apalean, geure etsenpluaz eta animuaz, beren jatorrizko hizkuntza nazionalak suspertzen, indartzen eta berreskuratzen lagundu ahal bagenie?
‎Hizkuntzazko datuez gainera, ibarren inguruko beste jakingarri batzuk ere baliatu ditu bere ikerketan, hala nola datu demografikoak, ekonomikoak, historikoak eta geografikoak. Garrantzi berezia eman die harreman sozioekonomikoei, lau ibarretako herritarrek azken mendean zer harreman izan dituzten ikertu baitu, eragile horiek hizkuntza datuekin uztartzeko asmoz.
‎Alberto Barandiaran kazetari eta idazlea Nafarkaria ren lehen koordinatzailea izan zen. Plazaberri rentzat idatzi du Nafarkaria zer izan zen artikulua.
‎Alberto Barandiaran: Nafarkaria zer izan zen (PDF, 43,31 KB)
‎Honela zioen: ? Zer esan, eta neurri zabal batean zer esaten den, azaldu nahi litzateke, bada, hemen, eta ez zer esan behar litzatekeen. Irakurleari eman nahi zaizkio aukera egiteko behar lituzkeen lanabesak, hautaketan hasi behar badu?.
‎Honela zioen: . Zer esan, eta neurri zabal batean zer esaten den, azaldu nahi litzateke, bada, hemen, eta ez zer esan behar litzatekeen. Irakurleari eman nahi zaizkio aukera egiteko behar lituzkeen lanabesak, hautaketan hasi behar badu?.
‎Honela zioen: . Zer esan, eta neurri zabal batean zer esaten den, azaldu nahi litzateke, bada, hemen, eta ez zer esan behar litzatekeen. Irakurleari eman nahi zaizkio aukera egiteko behar lituzkeen lanabesak, hautaketan hasi behar badu?.
‎Eta ez omen da bidezkoa, haren bokazio literarioak eta idazlanek baliotze jasoago bat eskatzen dutelako. Badago zer jorratua, beraz, zer ikasia, zer hausnartua.
‎Eta ez omen da bidezkoa, haren bokazio literarioak eta idazlanek baliotze jasoago bat eskatzen dutelako. Badago zer jorratua, beraz, zer ikasia, zer hausnartua.
‎Eta ez omen da bidezkoa, haren bokazio literarioak eta idazlanek baliotze jasoago bat eskatzen dutelako. Badago zer jorratua, beraz, zer ikasia, zer hausnartua.
‎Duela berrogei urte Euskaltzaindiak beste omenaldi bat egin zion Lekeition bertan eta, hantxe, beste idazle lekeitiar batek, Eusebio Erkiaga() euskaltzainak hitzaldi luze bat irakurri zuen haren bizitza eta lanak goratuz. Hain zuzen ere Erkiagaren sarrera hitzaldia izan zen hori gaur egun ere dokumentu guztiz aipagarria da, atsegina eta zer pentsatu handia ematen duena; gure erakundearen webgunean irakurri daiteke, hemen, handik hartu dugularik ondoko albiste laburra.
‎Eta tartean, Ondarroako emakume taldeak prestatutako mokadu goxoak dastatzeko aukera gainera, huskeria baten truke. Zer gehiago behar zen goizaldia ondo pasatzeko?
‎Eta berriz ere lanean hasi da Deiadarra taldea, hurrengo urterako zer zuzendu eta konpon daitekeen aztertuz. Oso hotz portatu den prentsa eta hedabideekiko harremana landu da, laguntzaile berriak erakarri taldera?
‎Azaroaren 15ean, ostiralean, Akademiaren Sustapen batzordeak antolatuak, XVIII. Jagon Jardunaldiak egingo ditu Euskaltzaindiak, Iruñean, Kondestablearen Jauregian, Euskara Nafarroatik izenburupean. Sagrario Aleman Sustapen batzordeko buruak esan bezala,. Nafarroan zertan ari garen, nora joan nahi dugun eta Nafarroatik zer ekarpen egiten ari garen eta egin dezakegun euskararen normalizazioan aztertu nahiko genuke bertan?.
‎Azaroaren 15ean, ostiralean, Akademiaren Sustapen batzordeak antolatuak, XVIII. Jagon Jardunaldiak egingo ditu Euskaltzaindiak, Iruñean, Kondestablearen Jauregian, Euskara Nafarroatik izenburupean. Sagrario Aleman Sustapen batzordeko buruak esan bezala,. Nafarroan zertan ari garen, nora joan nahi dugun eta Nafarroatik zer ekarpen egiten ari garen eta egin dezakegun euskararen normalizazioan aztertu nahiko genuke bertan?.
‎Jarraian, egitaraua eskuan hartu eta azaroaren 15ean zer eskainiko den azaldu du.
‎Patxi Galék Toponimia ikerketen oinarri teorikoak gaiaz hitz egin zuen. Besteak beste, toponimia zergatik ikertu behar den, berau arautzeko irizpide orokorrak edota toponimia ikerketa baten urrats nagusiak aipatu zituen.
‎Solasaldi eta eztabaida horietan jorratu ziren oraindik ere bizi bizi diren kezka historiografikoak: zer irizpide erabili euskal literaturaren aldiak zedarritzeko. Nola uztartu historia orokorraren aldiak eta literaturaren ibilbidearen aldiak?
2014
‎Ikus hemen zer egin behar den, eskuko telefonotik kontsultatu ahal izateko (PDF, 469,5 KB)
‎Adierak eta adibideak Batzorde Ahaldundua lanean hasi orduko, egitasmoaren zuzendariak adierazi zuen hiztegi mota horretan ez zela egokia horrelako markak erabiltzea, ohiko praktika lexikografikoaren arabera, eta proposatu zuen marka horiek zituzten hitz guztiak banan banan aztertu eta bakoitzari tratamendu egokia ematea, Euskaltzaindiak eskura dituen corpusetan agertzen zuten erabilera kontuan hartuz. Halaxe egin zuen erredakzio taldeak eta bakoitzari zer tratamendu eman proposatu zuen. Proposamen horiek banan banan aztertu zituen Batzorde Ahaldunduak eta erabaki proposamenak Osoko Bilkurari aurkeztu zizkion.
‎Arratsaldeko 18:00etan, Fernando Amezketarrari eskainitako plaka erakutsiko dute Kultur Etxean. Ondoren, 18:15ean, hitzaldi bana emango dute Pello Zabalak Zer izan da Fernando niretzat eta Jose Mari Oterminek Zer dakigu Fernandoz?.
‎Arratsaldeko 18:00etan, Fernando Amezketarrari eskainitako plaka erakutsiko dute Kultur Etxean. Ondoren, 18:15ean, hitzaldi bana emango dute Pello Zabalak Zer izan da Fernando niretzat eta Jose Mari Oterminek Zer dakigu Fernandoz?.
‎–Akademiak gaineratu du Urrutiak badaki zer den lan hori eta berori barruratu nahi du, aukera emanez belaunaldi berriei, parte har dezaten Euskaltzaindiaren zereginetan. Euskaltzaindiak euskaltzain urgazleak aintzat hartu, lanean jarri eta baliatu behar ditu.
‎Nola eragingo digute? Zer gertatzen ari zaigu?
‎Ondoren, Xabier Aierdik honako hau jarri du mahai gainean: . Euskarak gizarte mugak ditu eta horren ondorioz badugu zer aztertua eta baita estrategiak berrikusi eta berritu beharra ere?.
‎Hortik aurrera, hirietan zer egin?, galdetu dio bere buruari Xabier Aierdik: –Pazientzia, belaunaldi pare bat, nahikotasuna ziurtatu eta euskara praktikagarri egin eta, oro har, premiaz desagertzen doazen belaunaldi euskaldunen ordezkoak bilatu/ bilakatu?.
‎Nafarroako historia hurbilean (azken lau hamarkadetan, 1970etik 2012ra) euskararen belaunez belauneko jarraipena nola gauzatu den eta egungo haur nafarrak zer egoeratan bilakatzen diren euskaldun argitzea. Horixe du xede Paula Kasaresen Euskaldun hazi Nafarroan.
‎Zortzigarren kapituluan, literaturaz aparteko testuetan euskararen testigantza idatzia zer nolakoa izana den jasotzen saiatzen da autorea. Horren barruan sartzen dira, adibidez, euskaraz idatzitako gutunak batetik, erdaraz idatzitako gutunetan euskaraz agertzen diren esaldiak eta esamoldeak, bestetik.
‎Nafarroako historia hurbilean (azken lau hamarkadetan, 1970etik 2012ra) euskararen belaunez belauneko jarraipena nola gauzatu den eta egungo haur nafarrak zer egoeratan bilakatzen diren euskaldun argitzea. Horixe du xede Paula Kasaresen Euskaldun hazi Nafarroan.
‎Europan, Bruselan, badago zer eginik, Izaskun Bilbaok esan duenez. Eurodiputatu gehienek esan du uste dute euskara moduko hizkuntzak europar aberastasunaren oinarrizko parte direla.
2015
‎Beraz, bide luzearen zati handia eginda dago. Idazlearen hitzetan,, hamar aleak ditugunean, 1.300 orrialde inguru izango ditugu; horiek lagin bat izango dira, urrezko lagin bat, XXI. mendearen hasieran euskal literatura zertan den erakutsiko duena. Hamar ale horiek, denak batera ikusten ditut nik, liburu bat balira bezala, eta etorkizunean irakurriko dutenak harro sentituko dira?.
‎XX. mendeko hizkuntza plangintza, Sabino Aranaren 1901eko saioaren argitanMikel Zalbidek lau galdera konkreturi erantzun nahi izan die gaurkoan: a) Zer da hizkuntza plangintza?; b) zer plangintza saio egin zen 1901ean, eta zer planteatu zuen bertan Sabino Aranak, c) zer ekinbide eta zer saio izan du gure arteko hizkuntza plangintzak, XX. mendean zehar, eta d) nola defini litezke ekintza saio horiek Sabino Aranaren 1901eko paradigmaren argitan. Lehenengo galderari dagokionez,. Hizkuntza batek (hots, hizkuntza horrezaz baliatzen diren edo baliatu nahi luketen hiztunek) gizarte mailan ditu (zt) en arazo kolektiboei irtenbide adostua bilatzen saiatzen da, aditu baten esanean, hizkuntza plangintza.
‎XX. mendeko hizkuntza plangintza, Sabino Aranaren 1901eko saioaren argitanMikel Zalbidek lau galdera konkreturi erantzun nahi izan die gaurkoan: a) Zer da hizkuntza plangintza?; b) zer plangintza saio egin zen 1901ean, eta zer planteatu zuen bertan Sabino Aranak, c) zer ekinbide eta zer saio izan du gure arteko hizkuntza plangintzak, XX. mendean zehar, eta d) nola defini litezke ekintza saio horiek Sabino Aranaren 1901eko paradigmaren argitan. Lehenengo galderari dagokionez,. Hizkuntza batek (hots, hizkuntza horrezaz baliatzen diren edo baliatu nahi luketen hiztunek) gizarte mailan ditu (zt) en arazo kolektiboei irtenbide adostua bilatzen saiatzen da, aditu baten esanean, hizkuntza plangintza.
‎XX. mendeko hizkuntza plangintza, Sabino Aranaren 1901eko saioaren argitanMikel Zalbidek lau galdera konkreturi erantzun nahi izan die gaurkoan: a) Zer da hizkuntza plangintza?; b) zer plangintza saio egin zen 1901ean, eta zer planteatu zuen bertan Sabino Aranak, c) zer ekinbide eta zer saio izan du gure arteko hizkuntza plangintzak, XX. mendean zehar, eta d) nola defini litezke ekintza saio horiek Sabino Aranaren 1901eko paradigmaren argitan. Lehenengo galderari dagokionez,. Hizkuntza batek (hots, hizkuntza horrezaz baliatzen diren edo baliatu nahi luketen hiztunek) gizarte mailan ditu (zt) en arazo kolektiboei irtenbide adostua bilatzen saiatzen da, aditu baten esanean, hizkuntza plangintza.
‎a) Zer da hizkuntza plangintza?; b) zer plangintza saio egin zen 1901ean, eta zer planteatu zuen bertan Sabino Aranak? c) zer ekinbide eta zer saio izan du gure arteko hizkuntza plangintzak, XX. mendean zehar, eta d) nola defini litezke ekintza saio horiek Sabino Aranaren 1901eko paradigmaren argitan. Lehenengo galderari dagokionez,. Hizkuntza batek (hots, hizkuntza horrezaz baliatzen diren edo baliatu nahi luketen hiztunek) gizarte mailan ditu (zt) en arazo kolektiboei irtenbide adostua bilatzen saiatzen da, aditu bate... 1969tik aurrera gaineratu du Heinz Kloss en eskutik, bitan banatu izan da hizkuntza plangintza:
‎a) Zer da hizkuntza plangintza?; b) zer plangintza saio egin zen 1901ean, eta zer planteatu zuen bertan Sabino Aranak? c) zer ekinbide eta zer saio izan du gure arteko hizkuntza plangintzak, XX. mendean zehar, eta d) nola defini litezke ekintza saio horiek Sabino Aranaren 1901eko paradigmaren argitan. Lehenengo galderari dagokionez,. Hizkuntza batek (hots, hizkuntza horrezaz baliatzen diren edo baliatu nahi luketen hiztunek) gizarte mailan ditu (zt) en arazo kolektiboei irtenbide adostua bilatzen saiatzen da, aditu baten esanean, hizkun... 1969tik aurrera gaineratu du Heinz Kloss en eskutik, bitan banatu izan da hizkuntza plangintza:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zer 198 (1,30)
Zer 44 (0,29)
zertan 23 (0,15)
Zergatik 15 (0,10)
zergatik 14 (0,09)
zertarako 8 (0,05)
zertaz 5 (0,03)
zeren arabera 3 (0,02)
zertara 2 (0,01)
ZER 1 (0,01)
Zertan 1 (0,01)
zerk 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 29 (0,19)
zer esan 24 (0,16)
zer nolako 19 (0,13)
zer ez 8 (0,05)
zer gertatu 8 (0,05)
zer ari 6 (0,04)
zer panpox 5 (0,03)
zer egon 4 (0,03)
zer erabili 4 (0,03)
zer eskatu 4 (0,03)
zer behar 3 (0,02)
zer hobetu 3 (0,02)
zer oinarritu 3 (0,02)
zer ote 3 (0,02)
zer sortu 3 (0,02)
zer antolatu 2 (0,01)
zer arduratu 2 (0,01)
zer aztertu 2 (0,01)
zer baldintza 2 (0,01)
zer bildu 2 (0,01)
zer egoera 2 (0,01)
zer eman 2 (0,01)
zer eskaini 2 (0,01)
zer gehiago 2 (0,01)
zer geratu 2 (0,01)
zer hausnartu 2 (0,01)
zer hobetsi 2 (0,01)
zer hori 2 (0,01)
zer idatzi 2 (0,01)
zer ikasi 2 (0,01)
zer irakurri 2 (0,01)
zer jarri 2 (0,01)
zer jaso 2 (0,01)
zer jorratu 2 (0,01)
zer kontzeptu 2 (0,01)
zer uste 2 (0,01)
zer zuzendu 2 (0,01)
zer Korrika 1 (0,01)
zer abegi 1 (0,01)
zer aditu 1 (0,01)
zer aipatu 1 (0,01)
zer aldatu 1 (0,01)
zer alde 1 (0,01)
zer asmatu 1 (0,01)
zer asmo 1 (0,01)
zer aurkitu 1 (0,01)
zer berrikuntza 1 (0,01)
zer beste 1 (0,01)
zer bi 1 (0,01)
zer bide 1 (0,01)
zer bilakatu 1 (0,01)
zer bizi 1 (0,01)
zer eduki 1 (0,01)
zer ekarpen 1 (0,01)
zer ekarri 1 (0,01)
zer ekin 1 (0,01)
zer ekinbide 1 (0,01)
zer eragin 1 (0,01)
zer erakutsi 1 (0,01)
zer etorri 1 (0,01)
zer euskal 1 (0,01)
zer euskara 1 (0,01)
zer funtzio 1 (0,01)
zer garatu.euskara 1 (0,01)
zer garrantzitsu 1 (0,01)
zer gorde 1 (0,01)
zer grafia 1 (0,01)
zer harreman 1 (0,01)
zer hartu 1 (0,01)
zer haur 1 (0,01)
zer ikertu 1 (0,01)
zer iritzi 1 (0,01)
zer irizpide 1 (0,01)
zer jakin 1 (0,01)
zer mamitu 1 (0,01)
zer nabarmendu 1 (0,01)
zer nahi 1 (0,01)
zer neurri 1 (0,01)
zer ordain 1 (0,01)
zer osatu 1 (0,01)
zer paper 1 (0,01)
zer pentsatu 1 (0,01)
zer plangintza 1 (0,01)
zer planteatu 1 (0,01)
zer postura 1 (0,01)
zer proiektatu 1 (0,01)
zer saio 1 (0,01)
zer sartu 1 (0,01)
zer suposatu 1 (0,01)
zer toponimia 1 (0,01)
zer tratamendu 1 (0,01)
zer ukan 1 (0,01)
zer zalantza 1 (0,01)
zer zentsuratu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 5 (0,03)
zer egin behar 4 (0,03)
zer esan nahi 3 (0,02)
zer egin ari 2 (0,01)
zer egin ezan 2 (0,01)
zer egoera bilakatu 2 (0,01)
zer kontzeptu fakturatu 2 (0,01)
zer nolako harreman 2 (0,01)
zer uste ukan 2 (0,01)
zer abegi tratatu 1 (0,01)
zer aldatu behar 1 (0,01)
zer alde egon 1 (0,01)
zer antolatu ahoskera 1 (0,01)
zer asmo ukan 1 (0,01)
zer behar ukan 1 (0,01)
zer berrikuntza ekarri 1 (0,01)
zer beste modu 1 (0,01)
zer bi hauek 1 (0,01)
zer bide jarraitu 1 (0,01)
zer bildu hasi 1 (0,01)
zer eduki laburki 1 (0,01)
zer egin asmo 1 (0,01)
zer egon ados 1 (0,01)
zer egon dinastia 1 (0,01)
zer egon hori 1 (0,01)
zer ekarpen egin 1 (0,01)
zer ekarri zenbaki 1 (0,01)
zer erabili batzuk 1 (0,01)
zer esan aztertu 1 (0,01)
zer esan behar 1 (0,01)
zer esan ukan 1 (0,01)
zer esan UPN 1 (0,01)
zer etorri liburu 1 (0,01)
zer euskal herri 1 (0,01)
zer euskara maila 1 (0,01)
zer ez beste 1 (0,01)
zer ez erabili 1 (0,01)
zer ez guzti 1 (0,01)
zer ez jakin 1 (0,01)
zer ez ukan 1 (0,01)
zer funtzio ukan 1 (0,01)
zer garatu.euskara ez 1 (0,01)
zer gehiago behar 1 (0,01)
zer gertatu ari 1 (0,01)
zer grafia egon 1 (0,01)
zer haur euskaldun 1 (0,01)
zer hori aztertu 1 (0,01)
zer idatzi behar 1 (0,01)
zer ikertu behar 1 (0,01)
zer irizpide erabili 1 (0,01)
zer jakin Fernando 1 (0,01)
zer jarri behar 1 (0,01)
zer Korrika sortzaile 1 (0,01)
zer nahi ukan 1 (0,01)
zer neurri jaso 1 (0,01)
zer nolako balentria 1 (0,01)
zer nolako egitura 1 (0,01)
zer nolako erabilera 1 (0,01)
zer nolako eragin 1 (0,01)
zer nolako eredu 1 (0,01)
zer nolako ezberdintasun 1 (0,01)
zer nolako hartu 1 (0,01)
zer nolako idazkera 1 (0,01)
zer nolako itun 1 (0,01)
zer nolako kalte 1 (0,01)
zer nolako lan 1 (0,01)
zer nolako liburu 1 (0,01)
zer nolako pisu 1 (0,01)
zer ordain ukan 1 (0,01)
zer ote esan 1 (0,01)
zer ote etorri 1 (0,01)
zer paper erabakigarri 1 (0,01)
zer pentsatu handi 1 (0,01)
zer plangintza saio 1 (0,01)
zer postura ukan 1 (0,01)
zer sortu ahoskera 1 (0,01)
zer toponimia aberats 1 (0,01)
zer tratamendu eman 1 (0,01)
zer ukan jakin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia