2011
|
|
Esate baterako, eta bi adibide emateagatik, bolumen txikiko kaptadorea da gehien aukeraturiko laginketa ekipoa, hezkuntza horniduretan arruntena delako. Era berean, analisian, kolorimetroa eta adostasuneko prozedura proposatzen dira, espektrofotometro sofistikatuak alde batean
|
utzita
.
|
|
Flasko bakoitzari, 3 mL-ko pipetaren laguntzaz, gehitu 3 mL isopropil alkohola, eta geldirik
|
utzi
beste 5 edo 10 minutuan.
|
|
Egungo arauek BSG kaptadorea bigarren mailara eraman dute, eta, hainbat urtetan eta egoeratan erabili ondoren, immisioko partikula jalkikorren laginketan erreferentziako ekipoa izateari
|
utzi
dio (hala ere, oraingoz, oso erabilia da toki askotan, batez ere, ez denean beharrezkoa analisiaren emaitza arauaren arabera ziurtatzea). Orain, 10 µm-ko diametroa edo handiagoa duten partikulak atzemateko, bolumen handiko kaptadoreak erabiltzen dira (BHK), iragazkian berariazko paper bat ezarriz.
|
|
Ondoren, kapsula eta papera elkarrekin pisatu behar dira balantza analitikoan; emaitza koadernoan idazten da (Pkp). Hori guztia egin ondoren, papera eta kapsula lehorgailuaren barnean
|
uzten
dira, erabiltzeko unea iritsi arte.
|
|
Onil guztiak irabiatu behar dira, eskuz, gutxienez 5 minutuz; faseak bereizi arte, onilak geldirik
|
uzten
dira.
|
|
Ebakidura gela. Bezeroari dagokion transformazio zentroaren aldea zerbitzuz kanpo
|
uzten
duen gela da. Transformazio zentroaren potentzia 1.000 kVA baino txikiagoa bada eta/ edo ebakidura puntutik gertu badago, etengailu ebakigailua izan behar du, eta, zentroaren potentzia handiagoa bada edo 15 metrotik gorako luzera badu, etengailu automatikoa, betiere EHEk arlo horretan dituen arau partikularrak kontuan izanda.
|
|
ere esaten zaio) markatu horma. Trazatzeko berunak marka edo traza bat
|
uzten
du paretan, kolore urdinekoa, normalean.
|
|
Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten joan, pixkanaka, kablea fatxadatik ahalik eta gertuen
|
uzteko
. Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du.
|
|
Mugitu edo martxan jarri aurretik, hozten
|
utzi
.
|
|
Azkenik, zanga bete egin behar da, zoladuraren zoruarentzako eta lodierarako lekua
|
utzita
. Betelan hori egiteko, hondeaketetako eta mailegu lurretako lurra erabili behar da (zabor legarra, zagorra edo harea).
|
|
Maniobra etengailu orokorraren unitate funtzionala elikadura linea orokorraren amaieran egoten da, eta karga eteteko gaitasuna duen etengailu omnipolar batek osatzen du. Kontadore zentralizazioa zerbitzurik gabe
|
uztea
du eginkizuna.
|
|
Hamar horniketako, kontadore baterako espazioa gorde behar da, eta haren moduluak instalatuta eta kableatuta
|
utzi
behar dira.
|
|
Definitu gabeko bulego eta/ edo lokalak dauden azalera handiko instalazioetan, neurketa ekipo trifasikoetarako espazioa
|
utzi
behar da (50 m2 ko azalera edo azalera zati bakoitzeko, bat).
|
|
Egituraren ertzetik behealdera, gutxienez 20 cm-ko hutsune bat
|
utzi
behar da (95 eta 240 mm2 artekoa), hargune kableak kurbatu ahal izateko, maneiatzeko oso zailak izaten baitira.
|
|
Banaketa saretik horma zulora iristen diren hodiek PVCzkoak edo zuntz zementuzkoak izan behar dute, lehenago aipatu dugunez?, espaloiaren barrualdera makurtuta eta lurzoru mailatik 60 cm-ko sakoneraraino iristen direla (gogoratu bolumen handiko eraikinetan erreserbako hodi huts bat
|
uztea
komeni dela).
|
|
Lan egin behar den zirkuitua eteten duen eta etena begi hutsez ikusten
|
uzten
ez duen etenari deitzen zaio, ebaki eraginkorra?. Horrelakoetan, aise ikusten da zirkuitua irekita dagoela eta metodo seguru batekin seinaleztatua egoten da; adibidez, gaur egun instalatzen den paramentuarena (SF6ko unitateak)?.
|
|
Lanak burututakoan: Laneko buruak lanak ondo egin diren begiratu behar du, eta lanak amaitu direla jakinarazi ustiaketa arduradunari.? Ustiaketa buruak behar diren neurriak hartu behar ditu instalazioa ustiatze egoera aproposean
|
uzteko
.
|
|
Lanak egiten diren bitartean: Laneko buruak lanak zuzendu eta kontrolatu behar ditu, eta lan horien segurtasunari eragiten dioten edonolako neurriez arduratuLanen ezaugarriak edo hedadura handia dela-eta buruak ezin baditu berak bakarrik lanak zaindu, zainketa lanetan gaitutako langile bat edo gehiago izendatu behar ditu, eginkizun horretan lagundu diezaioten? Lanak burututakoan: Laneko buruak lanak ondo egin direla egiaztatuko du, eta lanak amaitu direla jakinaraziko dio ustiaketa arduradunariUstiaketa buruak behar diren neurriak hartu behar ditu, instalazioa ustiatze egoera aproposean
|
uzteko
|
|
Direktiba horren bidez, Europako Batasunak bere egin du hondakinen politikaren ikuskera modernoa: alde batera
|
utzi
du bi hondakin mota (orokorrak eta arriskutsuak) soilik bereizten zituen sailkapena, eta arau bateratua ezarri du hondakin mota guztietarako. Arau hori arauketa zehatzago batekin osa daiteke zenbait hondakin kategoriatan.
|
|
Gaur egungo araudiaren barruan, gogoan izan behar dugu hondakinak egokiro kudeatu ahal izateko ezinbestekoa dela beti hondakinak bereiztea, eta, horretarako, hondakin bakoitza, zer motatakoa den, dagokion lekuan
|
utzi
behar dela.
|
|
(6) Hondakin horiek ez dira arriskutsutzat jo behar eta zabortegira suntsitzera eraman behar harik eta amiantoa duten eraikuntza materialen hondakinak ezabatzeko neurri aproposak ezartzeko EBko araudia onartzen den arte. Bien bitartean, amiantoa duten eraikuntzako hondakin birrindu gabeak arriskurik ez duten hondakinetarako zabortegietan suntsitu ahal dira, hondakinak hondakindegian
|
utzita
nola ezabatu arautzeko 2001eko abenduaren 27ko 1481/ 2001 Errege Dekretuaren 6.3 c) artikuluan ezarritakoarekin bat.
|
|
Lehenengo zifra: gorputz solidoak atal arriskutsuetan ez sartzeko babesaIPTestakObjektu kalibrea ez da karkasa barruan sartzen0Babesik gabe150 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du uzten nahigabe ere eskuarekin ukitzen) 212,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du eskuko hatzak sartzerik
|
uzten
) 32,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erremintak edo torlojuak sartzen uzten) 41 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erreminta finak edo kable txikiak sartzen uzten) 5Hautsaren kontra babestuta (sedimentu kaltegarririk gabe) 6Hautsaren kontra guztiz babestuta
|
|
...iskutsuetan ez sartzeko babesaIPTestakObjektu kalibrea ez da karkasa barruan sartzen0Babesik gabe150 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du uzten nahigabe ere eskuarekin ukitzen) 212,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du eskuko hatzak sartzerik uzten) 32,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erremintak edo torlojuak sartzen
|
uzten
) 41 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erreminta finak edo kable txikiak sartzen uzten) 5Hautsaren kontra babestuta (sedimentu kaltegarririk gabe) 6Hautsaren kontra guztiz babestuta
|
|
...gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du uzten nahigabe ere eskuarekin ukitzen) 212,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du eskuko hatzak sartzerik uzten) 32,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erremintak edo torlojuak sartzen uzten) 41 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erreminta finak edo kable txikiak sartzen
|
uzten
) 5Hautsaren kontra babestuta (sedimentu kaltegarririk gabe) 6Hautsaren kontra guztiz babestuta
|
|
–Akats begizta? sortu behar da, akats korronteari zirkulatzen
|
utz
diezaion. Akats begizta horren osaera instalazioak duen lurreko konexioaren eskemaren araberakoa izaten da (TN, TT edo IT).
|
|
T= zuzenean lurrera konektatutako masak, elikadura lurrera konektatzeko aukera alde batera
|
utzita
.
|
|
Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten joan, pixkanaka, kablea euskarrietatik ahalik eta gertuen
|
uzteko
. Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du.
|
|
Eguraldiaren eraginekiko erresistenteak diren edo eragin horietatik ondo babestuta dauden materialez egindako euskarrietan instalatu behar dira luminariak, eta ez dute
|
utzi
behar euri ura sartzen ezta kondentsazio ura metatzen ere. Euskarrien, ainguraketen eta zimenduen dimentsioak zehaztean, kontuan izan behar da esfortzu mekanikoekiko erresistentzia, bereziki, haizearekikoa.
|
|
Tentsiorik gabeko edozein lan egiteko orduan, langile baimendunek egin behar dituzte, tentsiorik gabeko lana? hasi aurretik instalazioa tentsiorik gabe
|
uzteko
eragiketak eta maniobrak, baita tentsioa berrezartzeko maniobrak ere, lana amaitutakoan. Bestalde, instalazioak goi tentsiokoak izanez gero, langile gaituek egin behar dituzte lan horiek.
|
|
Tentsiorik gabe eta segurtasunez lan egiteko hasieran hartutako neurrietako bat bertan behera
|
uzten
den unetik aurrera, neurri horren eraginpeko instalazio zatia tentsioan dagoela jo behar da.
|
|
Lehenengo zifra: gorputz solidoak atal arriskutsuetan ez sartzeko babesaIPTestakObjektu kalibrea ez da karkasa barruan sartzen0Babesik gabe150 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du
|
uzten
nahigabe ere eskuarekin ukitzen) 212,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du eskuko hatzak sartzerik uzten) 32,5 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erremintak edo torlojuak sartzen uzten) 41 mm-tik gorako gorputz solidoetatik babestuta (adibidez, ez du erreminta finak edo kable txikiak sartzen uzten) 5Hautsaren kontra babestuta (sedimentu kaltega...
|
|
Lehenik eta behin, etengailu ebakigailua itxi egin behar da, eta prest
|
utzi
behar da anomaliaren bat sortuz gero automatikoki jardun dezan, hartarako aurreikusita dagoen malgukia kargatuz.
|
|
Gaur egungo banaketetan, hargunea airetikoa izan arren, hodi egokien barruan eraman behar da lurrera, eta babes kutxa orokorrari behetik lotu behar zaio, lurpeko hargune bat balitz bezala. Hartara, instalazioa prest
|
uzten
da, noizbait, lurpeko banaketa egiteko.
|
|
Bolumen handiko eraikinetan, edo potentzia handitzea aurreikusten dutenetan, hodi huts bat
|
uztea
komeni da, eraikinaren potentzia arazorik gabe handitu ahal izateko.
|
|
Kanaladurak 15 cm-ko hondoa izan behar du gainjarritako hodi zerrendako, eta 5 cm-ko tartea
|
utzi
behar da hodien ardatzen artean, instalatzaileak hobeto lan egin dezan.
|
|
PKEa kalkulatzeko potentziak, proiektugileek etxebizitzak diseinatzeko erabiltzen dituztenak? alde batera
|
utzita
, gerora, eraikinaren jabeak edo maizterrak nahi duen potentzia kontrata dezake merkaturatzailearekin, betiere instalazioaren gaitasun teknikoa baino txikiagoa bada.
|
|
Ahal dela, eraikineko fatxadaren kanpoan edo, eraikinetik bananduta egonez gero, kanpoko itxituran jarri behar dira, behar izanez gero (sutea, etab.), suhiltzaileek edo langile baimenduek babes elementuak martxan jarri eta finka guztia zerbitzurik gabe
|
utz
dezaten.
|
|
Instalatutako eroaleak ABKraino konektatu, hartarako prestatuta dauden borneetan eta erabiltzailearen ABKOan dagoen EOAko borneetan. Eroaleak PKE kutxatik pasatzen diren lekuan, koka bat
|
utzi
behar da, ondoren, kontrol elementua konektatu ahal izateko.
|
|
Kontrol edo frogaketa ekipamenduak edo gailuak behin behingoz edo behin betiko konektatuta
|
uzteko
.
|
|
Kondizio jakin batzuetan, dena den, balio txikiagoak ere ezar daitezke, hala nola 24 V, kale argiteriako instalazioetan eta obrako behin behineko eta aldi bateko instalazioetan (ITC BT 09 eta 33). Kontaktu tentsioko balio horietatik gora, babesak abian jarri, eta tentsiorik gabe
|
utzi
behar dute instalazioa.
|
|
Atal aktiboetako isolamendu nagusiak huts eginez gero, babes neurri horrek ez du
|
uzten
tentsio desberdinetan jar daitezkeen atalekin aldi berean kontakturik izaten. 0 motako materialak erabiltzea onartzen da, betiere honako baldintza sorta hau betez gero:
|
|
Q2ren basea labur labur ukituta, baskulatu egiten du zirkuituak, hots, Q1ek, eroateari
|
uzten
dio, horrexegatik itzaltzen da D1?, eta Q2 hasten da eroaten. D2 pizten da orduan?. Halaxe egongo da pare bat segundoz ia, eta hasierako egoerara itzuliko da berriz ere (D1 piztu eta D2 itzali).
|
|
Eroapen gurutzaketan edo transistoreetako batek eroateari
|
utzi
eta bestea eroaten hasten den unean gertatzen den distortsioa da, eta transistoreen sarrera ezaugarrian linealtasuna falta delako gertatzen da. Alegia, transistoreek 0,7 V behar dute gutxi gorabehera basean, eroateari ekiteko; hala, balio horretara iritsi arte ez dute eroango, eta irteera seinaleak zeroko balioa izango du une horietan.
|
|
Korrontea noranzko batean igarotzen
|
uztea
, zuzenean polarizatuta dagoenean, anodoa katodoarekiko positibo?, eta igarotzen ez uztea, alderantziz polarizatuta dagoenean. Horrenbestez, osagai aproposa da seinale alterno bat noranzko bakarreko seinale bilakatzeko, seinale alterno horren zikloerdietako bat ezabatuta.
|
|
Korrontea noranzko batean igarotzen uztea, zuzenean polarizatuta dagoenean, anodoa katodoarekiko positibo?, eta igarotzen ez
|
uztea
, alderantziz polarizatuta dagoenean. Horrenbestez, osagai aproposa da seinale alterno bat noranzko bakarreko seinale bilakatzeko, seinale alterno horren zikloerdietako bat ezabatuta.
|
|
VS ren zikloerdi positiboan, D diodoa zuzenean polarizatuta dagonenez, korrontea bere barnetik igarotzen
|
uzten
du, eta VD ko diodoan tentsioa erorarazten du: VD= 0,7 V. Kirchhoff-en 2 legea aplikatuz gero:
|
|
VS ren zikloerdi negatiboan, D diodoa alderantziz polarizatzen da, eta, beraz, ez dio korronte elektrikoari zirkuitutik ibiltzen
|
uzten
. Hala, bada, kargan ez da tentsio erortzerik gertatuko, eta diodoak transformadorearen sekundarioko tentsioari eutsiko dio muturren artean.
|
|
Iragazki kondentsadorea hasieran deskargatuta dagoela jota, zirkuituari tentsioa aplikatzen diogunean, diodoak eroan egiten du, eta kondentsadorea kargatu egiten da, VS ren sekundarioaren alternoaren aldaketei jarraikiz, haren balio maximora iritsi arte, t1 unean. Une horretatik aurrera, VS murrizten hasten da, eta, ondorioz, diodoaren anodoaren positibotasuna katodoarenetik behera geratzen da; egoera horretan, bada, blokeatu eta eroateari
|
uzten
dio; aldi berean, kondentsadorea RL aren gainean deskargatzen da, bi balioen araberako abiaduran(? = R. C), harik eta berriz ere t2an, hurrengo zikloerdi positiboa iristeaz batera, VS VRL baino handiagoa bilakatzen den arte eta diodoa zuzenean polarizatzen den arte; hartara, kondentsadorea berriz ere kargatu daiteke t3 unera arte, eta horrela hurrengoetan ere.
|
|
Kondentsadoreak ez dio korronte alternoari igarotzen
|
uzten
, eta honelako inpedantzia izaten du:
|
|
Horren ondorioz, maiztasun txikietan galarazpena oso handia da, eta kargarekiko paraleloan dagoenez, igarotzen
|
uzten
die. Maiztasun handiak, kontrara, bere barnetik bideratzen ditu, kargara iristen utzi gabe.
|
|
Horren ondorioz, maiztasun txikietan galarazpena oso handia da, eta kargarekiko paraleloan dagoenez, igarotzen uzten die. Maiztasun handiak, kontrara, bere barnetik bideratzen ditu, kargara iristen
|
utzi gabe
.
|
|
Alabaina, alderantzizko polarizazioan datza Zenerraren interesa; izan ere, grafikoan ikusten den moduan, diodo normalen portaera hartzen du berriz ere, eta alderantzizko asetasun korronte txiki bat igarotzen
|
uzten
du, haustura ukondora edo gunera iritsi arte; une horretan, baina, erre beharrean, korrontea igarotzen uzten du, eta aldi berean tentsioari maila konstantean eusten dio ia, diodo mota bakoitzeko balio adierazgarrian. Zener tentsioa esaten zaio horri?, eta azken hori da, hain zuzen ere, osagai horren lan gune efektiboa.
|
|
Alabaina, alderantzizko polarizazioan datza Zenerraren interesa; izan ere, grafikoan ikusten den moduan, diodo normalen portaera hartzen du berriz ere, eta alderantzizko asetasun korronte txiki bat igarotzen uzten du, haustura ukondora edo gunera iritsi arte; une horretan, baina, erre beharrean, korrontea igarotzen
|
uzten
du, eta aldi berean tentsioari maila konstantean eusten dio ia, diodo mota bakoitzeko balio adierazgarrian. Zener tentsioa esaten zaio horri?, eta azken hori da, hain zuzen ere, osagai horren lan gune efektiboa.
|
|
Kontrol sarrera hori 1 balioan dagoenean, aldiz, beste sarrerako seinaleari pasatzen
|
uzten
dio zirkuituak.
|
|
Fabrikatzaileak erabaki du azken sei konbinazio bitar horiek albo batera
|
uztea
, bistaratzen diren 10 digitu hamartarren bidez zenbaki hamartar guztiak ematen baitira, zifra kopurua dena delakoa izanda ere. Beste fabrikatzaile batzuek, berriz, zenbakizkoak ez diren karaktere batzuk bistaratzeko erabiltzen dituzte, eta datasheet ean adierazten dute zein diren karaktere horiek.
|
|
–0, z bestelako karaktere guztiak pantailan bistaratu daitezen, kontrol sarrera aktibatu behar da(), sarrera konektatu gabe
|
utzi
(), desaktibatuta(), eta 0000 konbinazio bitarra aplikatu DCBAn. () irteera aktibatuko da.
|
|
Errore hori ager ez dadin, nahikoa da batugai bakoitza emaitzak behar duen bit kopuruarekin adieraztea, zeinu bita aparte
|
utzita
. Zeinu bitak konbinazio bitar bakoitzeko pisu handieneko bita izaten jarraituko du.
|
|
Lehenengo kasuan, zirkuitu osagarriak 0 balioa ematen duenean, bigarren batutzaileak 0 konbinazio bitarra (0000) sortzen du, lehen batutzaileak ateratako emaitza zuzena baita. 1 balioa ematen duenean, berriz, 6 konbinazioa (0110) ematen du; bada, emaitza okerra denez, zuzendu beharra dago, bitar naturalean dauden eta BCD naturalean ez dauden sei konbinazio bitarrak alde batera
|
utzita
.
|
|
–c? kontrol sarrera 0 balioan dagoenean, zirkuituak pasatzen
|
uzten
dio bigarren sarreran aplikatutako seinaleari.
|
|
21 Sinkronizazio sarrera bat egoteak aldatu egiten du biegonkorren berezko funtzionamendua? Hau da,
|
utzi
egiten diote lehen aztertutako egia tauletan ageri den moduan bezala jokatzeari?
|
|
21 Sinkronizazio sarrera bat egoteak aldatu egiten du biegonkorren berezko funtzionamendua. Hau da,
|
utzi
egiten diote lehen aztertutako egia tauletan ageri den moduan jokatzeari?
|
|
7 Zer gertatzen da erloju seinalea 0 balioan
|
uzten
bada. Eta 1 balioan utzita?
|
|
7 Zer gertatzen da erloju seinalea 0 balioan uzten bada? Eta 1 balioan
|
utzita
–
|
|
7 Zer gertatzen da erloju seinalea 0 balioan
|
uzten
bada. Eta 1 balioan utzita?
|
|
7 Zer gertatzen da erloju seinalea 0 balioan uzten bada. Eta 1 balioan
|
utzita
–
|
|
5 Aplikazio batean AND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin. Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
5 Aplikazio batean AND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
Teknologia batzuetan
|
utz
daitezke konektatu gabe, baina, beste batzuetan, ez. Beraz, seguruagoa da konektatzea.
|
|
5 Aplikazio batean OR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin. Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
5 Aplikazio batean OR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
Teknologia batzuetan
|
utz
daitezke konektatu gabe, baina, beste batzuetan, ez. Beraz, seguruagoa da konektatzea.
|
|
Aplikazio batean NAND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
5 Aplikazio batean NAND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
Teknologia batzuetan
|
utz
daitezke konektatu gabe, baina, beste batzuetan, ez. Beraz, seguruagoa da konektatzea.
|
|
5 Aplikazio batean NOR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin. Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
5 Aplikazio batean NOR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe
|
utzi
–Konektatu?
|
|
Teknologia batzuetan
|
utz
daitezke konektatu gabe, baina, beste batzuetan, ez. Beraz, seguruagoa da konektatzea.
|
|
Ez da inola ere salerosi behar. Haurrari ez zaio
|
utzi
behar adin egoki bat baino lehen lan egiten; ez zaio inola ere utzi behar bere osasuna edo hezkuntza kaltetu edo bere garapen fisiko, mental edo morala oztopa dezakeen lanbideren batean jarduten.
|
|
Ez da inola ere salerosi behar. Haurrari ez zaio utzi behar adin egoki bat baino lehen lan egiten; ez zaio inola ere
|
utzi
behar bere osasuna edo hezkuntza kaltetu edo bere garapen fisiko, mental edo morala oztopa dezakeen lanbideren batean jarduten.
|
|
Adingabeek gatazka armatuen kasuan dituzten eskubideak arautzen ditu, eta estatu sinatzaileek nazioarteko eskubide humanitarioa errespetatzeko duten konpromisoa azaltzen du. Adibidez, 15 urtetik beherako adingabeei ez
|
uztea
borroketan zuzenean parte hartzen edo indar armatuetan sartzen.
|
|
Agintarien eta zerbitzu publikoen beste betebehar bat da behar duen adingabe orori berehalako arreta ematea, dela beren eskumenen esparruan jokatuz, dela organo eskudunaren esku
|
utziz
. Esku hartze guztietan saiatu behar da adingabearen eta haren familiaren laguntza izaten, eta haren eskolako, gizarteko edo laneko bizitzan ez sartzen.
|
|
Etapa horretan, senar emazte askok hausten dute beren harremana. Une horretan, seme alabek etxea
|
uzten
dute, eta gurasoak, berriro ere, aurrez aurre daude bikote gisa.
|
|
Fase horretan, arazoak sor litezke bikoteak seme alabak iristean konpondu gabe
|
utzi
zituen aspaldiko gatazkek eraginda; hori ikus daiteke, adibidez, seme alabengatik elkarrekin jarraitu zuten gurasoen kasuan.
|
|
Nerabeek gizartearen aurkako jokabideak izatea, eta ikasketak
|
uztea
eskola porrotagatik.
|
|
...atu du hautatutako GKEari buruz (haren webgunean lor dezakezue), eta lan txiki bat egin du, informazio hauek emanez: Zein da haren antolaketaren egitura. Nola finantzatzen da. Zein dira haren ekintza nagusiak. Zuen lana gelan aurkeztu behar duzue, eta irakasleari entregatu behar diozue.Egin ezazue eztabaida txiki bat gelan, GKE ek haurren baldintzak hobetzen duten zereginari buruz.IraupenaSaio bat
|
utz
liteke informatika gelarako, beste bat lana egiteko, eta beste bat lanak aurkezteko eta eztabaida egiteko.
|
|
Bestela, irakasleak hauta ditzake, eta zotz egin.Jarduera hau egiteko, ipuin bat, txotxongiloak, itzal txinatarrak, rol jokoak, talde dinamikak, jokoak edo bururatzen zaizuen beste edozein ideia erabil daiteke.Lana gelan aurkeztu behar duzue, zuen gelakideak haurrak izango balira bezala, eta lanaren kopia bat entregatu behar diozue zuen irakasleari.IraupenaTaldeak osatzen dituzuenean eta gaia eta euskarria hautatzen dituzuenean, hamabost egun izango dituzue lana egiteko. Denbora horretan, saio batzuk
|
utz
litezke lan hori egiteko. Lanak aurkezteko saioak lan kopuruaren eta haien sakontasunaren araberakoak izango dira.
|
|
horma irudi edo taula bat, bideo bat, programa informatiko baten bidezko aurkezpena (PowerPoint, Flash?), edo bururatzen zaizuen beste edozer.Gai bati buruzko informazioa bildu behar duzue, eta zuen lana egin.Lana gelan aurkeztu behar duzue, eta irakasleari entregatu behar diozue.IraupenaTaldeak osatzen dituzuenean, eta gaia eta euskarria hautatzen dituzuenean, hamabost egun izango dituzue lana egiteko. Denbora horretan, saio batzuk
|
utz
litezke lan hori egiteko. Lanak aurkezteko saioak lan kopuruaren eta haien sakontasunaren araberakoak izango dira.
|
|
1.1 dokumentuaErromatarrek seme alabei buruz zuten pentsaeraHaur erromatar jaioberria lurrean
|
uzten
zen. Orduan, aitari zegokion hura onartzea besoetan hartuz, hau da, lurretik altxatuz.
|
|
Seme alabei nahi dutena egiten
|
utzi
behar dietela uste duten gurasoak, hala zoriontsuagoak izango baitira.
|
|
Zuen irakasleek eman diezazkizuekete, praktika zentroetan lor ditzakezue, etapa horretan haurren bat duen senideren batek eman diezazkizueke, liburu denda batean aurkitu ditzakezue. Horiek aztertu ondoren, garrantzitsuak iruditzen zaizkizuen elementuak hautatu, dituzue eta ordenatu egin behar dituzue.Azkenik, behin betiko diseinua egin behar duzue: formatua, hura osatzen duten zatiak, jasotzen duen informazioa. Zuen diseinua gelan aurkeztu behar duzue.IraupenaSaio bat edo bi
|
utzi
ahal izango dira lana egiteko, eta beste bat hura gelan aurkezteko.
|
|
Talde bakoitzak bere lana egin behar du.Bilera bat prestatu duzue, guraso talde bati azaltzeko haur zentrora egokitzeko denboraldian nola jokatu behar den. Gai horri buruz eman dugun informazioa erabili behar duzue, eta, beharrezkoa baderitzozue, informazio hori zabaldu duzue.Bilera euskarri elektronikoan prestatu behar duzue, aurkezpenak egiteko programa bat erabilita.Ondoen diseinatutako bi lanak gelan aurkeztuko dira, bilera bat izango balitz bezala, eta altzarien kokapena eta beste alderdi batzuk ere kontuan hartuta.IraupenaBi saio
|
utzi
ahal izango dira bilera prestatzeko, eta beste bat bileraren simulazioa egiteko.
|
|
3.3 jardueraRol jokoa: ...dira, elkarrizketa testuinguru batean kokatzeko; egoera batzuk hauek dira, baina beste batzuk ere hauta daitezke.Hasierako elkarrizketa, haurra zentroan sartu aurrekoa.Esparru guztietan egoki aurrera doan haur baten gurasoei jarraipen elkarrizketa egitea.Ezohiko elkarrizketa, guraso batzuk kexu agertu direlako aste batean bigarren aldiz haien semea hozkada batekin itzuli delako etxera, eta eskolan
|
uzten
den bakoitzean negar egiten duelako.Bikote bakoitzak gai horietako bat hautatu behar du, eta elkarrizketarako gidoia prestatu.Gelan, zenbait elkarrizketa motaren rol jokoak egin behar dituzue; pertsona batek hezitzailearen papera egingo du, eta beste bik haurraren amarena eta aitarena.Gainerako gelakideek elkarrizketa ikusiko dute, eta, amaieran, horri buruz hitz egin behar duzue talde handian.Ga... El milagro de Candeal (Candealgo miraria) AzalpenaEl milagro de Candeal (Candealgo miraria) film dokumentala ikustean datza.
|
|
Idatz itzazue gizarte desabantaila egoeraren balizko adierazleak.3 Candealgo favela bere kideak hezten dituen komunitate bat da? Zer adierazlek arrazoitzen dituzte zuen argudioak? 4 Zein da Candealgo miraria. IraupenaBi saio eta erdi
|
utz
litezke: saio erdia, elkarrizketa irakurtzeko eta dokumentala bere testuinguruan kokatzeko; saio bat, filma ikusteko; eta, beste saio bat, taldeko lana egiteko.
|
|
Gaur egun uste da irizpide horrek ez duela inolako oinarri pedagogikorik.. Haurrak pairatutako kalteak larriak direnean bakarrik har daiteke eta hartu behar da esku?. Beharrezkotzat jotzen da esku hartzea, ez bakarrik kalteak arinak direnean, baita aitaren edo amaren jokabidea tratu txar bihur daitekeela pentsatzen bada ere.. Tratu txarrak ematea haurrari min fisikoa ematea da, eta arrasto larriak
|
uztea
–. Tratu txarren definizioan, ez egitea edo arduragabekeria azpimarratu ditugu tratu txarren modalitate gisa.. Salaketa jarriz ez da lortzen familiaren egoera konpontzea?.
|
|
Tratu txarren definizioan, ez egitea edo arduragabekeria azpimarratu ditugu tratu txarren modalitate gisa.. Salaketa jarriz ez da lortzen familiaren egoera konpontzea?. Hori ez da egia, eta, kasu gehienetan behintzat, haur bat gehiegikeria edo abandonu egoeran baldin badago, gauzak bere horretan
|
uztea
da ezertarako balio ez duena da.. Haurtzaroan tratu txarrak jasan dituzten pertsona guztiek tratu txarrak emango dituzte etorkizunean". Tratu txarrak jasan dituzten pertsona guztiek ez dituzte tratu txarrak emango, eta seme alabak gaizki tratatzen dituzten pertsona guztiek ez dituzte tratu txarrak jasan haurtzaroan; hala ere, arrisku faktore bat da.. Giza izaerak seme alabak zaintzera eta haiei arreta ematera bultzatzen ditu gurasoak?.
|
|
Adingabea bere familian
|
uztea
|
|
Denbora asko pasatzen dute etxetik kanpo, eta adingabea zaintzarik gabe
|
uzten
dute, ezezagunen esku.
|
|
4.3 dokumentuaTratu txarren egoerak detektatzeko eta egoera horiek tratu txartzat jotzeko zailtasunakDetektatzeko zailtasunakTratu txarrak diagnostikatzea ez da beti erraza izaten; askotan, susmatu ere ez dira egiten.Ez dago dena barne hartzen duen definiziorik, haiek zailtasun handirik gabe detektatzeko aukera emango duenik.Askotan, zaila da istripuz gertatutako zauriengandik bereiztea.Tratu txarrei buruz jasotzen den lanbide heziketa eskasa da edo ez da jasotzen, eta eragotzi egiten du zauriak detektatzea.Profesionalaren beraren irizpide pertsonalak.Tratu txarrak tratu txartzat hartzeko edo haiek jakinarazteko zailtasunakZauriei ez zaie garrantzi handirik ematen.Susmatu arren, ez da ziur jakiten zauriak nola gertatu diren (hanka sartzeko beldurra). Zauriak jakinaraztea salaketa jartzearen baliokidea dela pentsatzeko beldurra.Profesionalaren kezka pertsonalak: legalak (deklaratu beharra), ekonomikoak (lanorduak galtzea, bezeroak galtzea), erosotasuna (deklaratu behar izanez gero, epaitegira joatea), beldurra (gurasoen erreakzioa). Lehenagoko esperientziak, non, agintariei tratu txarren susmo bat jakinarazi arren, haurra gurasoekin
|
utzi
baitzen, aurretik beharrezko gizarte tratamendurik eman gabe.Profesional askok uste dute, tratu txarren susmo bat jakinarazita, haurrari mesede baino kalte handiagoa egiten zaiola, arrazoi hauengatik: Erasotzailearen ustez, bera ikertzeko edo berari galdeketa egiteko arrazoia haurra da, eta, ondoren, indarkeria handiagoz jokatuko du.Hobe dira guraso txarrak, erakunde on bat baino.Uste dute ez dut... HAURREN ETA NERABEEN BEHATOKIA.
|
|
Lehenik eta behin, oinarrizko gizarte zerbitzuek egiten dute ebaluazioa. Kasu larriagoetan, edo esku hartze espezializatu bat behar dela iruditzen den edozein kasutan, haurrei arreta emateko taldeen esku
|
uzten
da.
|
|
–Haur bat hezteko, tribu osoa behar da?. Behar bezala egokituta eta testuinguruan ezarrita, egia ukaezin bat
|
uzten
du agerian. Hezkuntza ez da, beraz, familiaren zeregina bakarrik, ezta tribuko kide aditu edo espezializatu batena edo batzuena ere, baizik eta tribu osoarena.
|