Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 502

2011
‎Flasko bakoitzari, 3 mL-ko pipetaren laguntzaz, gehitu 3 mL isopropil alkohola, eta geldirik utzi beste 5 edo 10 minutuan.
‎Egungo arauek BSG kaptadorea bigarren mailara eraman dute, eta, hainbat urtetan eta egoeratan erabili ondoren, immisioko partikula jalkikorren laginketan erreferentziako ekipoa izateari utzi dio (hala ere, oraingoz, oso erabilia da toki askotan, batez ere, ez denean beharrezkoa analisiaren emaitza arauaren arabera ziurtatzea). Orain, 10 µm-ko diametroa edo handiagoa duten partikulak atzemateko, bolumen handiko kaptadoreak erabiltzen dira (BHK), iragazkian berariazko paper bat ezarriz.
‎Mugitu edo martxan jarri aurretik, hozten utzi .
‎Hamar horniketako, kontadore baterako espazioa gorde behar da, eta haren moduluak instalatuta eta kableatuta utzi behar dira.
‎Definitu gabeko bulego eta/ edo lokalak dauden azalera handiko instalazioetan, neurketa ekipo trifasikoetarako espazioa utzi behar da (50 m2 ko azalera edo azalera zati bakoitzeko, bat).
‎Egituraren ertzetik behealdera, gutxienez 20 cm-ko hutsune bat utzi behar da (95 eta 240 mm2 artekoa), hargune kableak kurbatu ahal izateko, maneiatzeko oso zailak izaten baitira.
‎Direktiba horren bidez, Europako Batasunak bere egin du hondakinen politikaren ikuskera modernoa: alde batera utzi du bi hondakin mota (orokorrak eta arriskutsuak) soilik bereizten zituen sailkapena, eta arau bateratua ezarri du hondakin mota guztietarako. Arau hori arauketa zehatzago batekin osa daiteke zenbait hondakin kategoriatan.
‎Gaur egungo araudiaren barruan, gogoan izan behar dugu hondakinak egokiro kudeatu ahal izateko ezinbestekoa dela beti hondakinak bereiztea, eta, horretarako, hondakin bakoitza, zer motatakoa den, dagokion lekuan utzi behar dela.
‎Eguraldiaren eraginekiko erresistenteak diren edo eragin horietatik ondo babestuta dauden materialez egindako euskarrietan instalatu behar dira luminariak, eta ez dute utzi behar euri ura sartzen ezta kondentsazio ura metatzen ere. Euskarrien, ainguraketen eta zimenduen dimentsioak zehaztean, kontuan izan behar da esfortzu mekanikoekiko erresistentzia, bereziki, haizearekikoa.
‎Lehenik eta behin, etengailu ebakigailua itxi egin behar da, eta prest utzi behar da anomaliaren bat sortuz gero automatikoki jardun dezan, hartarako aurreikusita dagoen malgukia kargatuz.
‎Kanaladurak 15 cm-ko hondoa izan behar du gainjarritako hodi zerrendako, eta 5 cm-ko tartea utzi behar da hodien ardatzen artean, instalatzaileak hobeto lan egin dezan.
‎Instalatutako eroaleak ABKraino konektatu, hartarako prestatuta dauden borneetan eta erabil­tzailearen ABKOan dagoen EOAko borneetan. Eroaleak PKE kutxatik pasatzen diren lekuan, koka bat utzi behar da, ondoren, kontrol elementua konektatu ahal izateko.
‎Kondizio jakin batzuetan, dena den, balio txikiagoak ere ezar daitezke, hala nola 24 V, kale argiteriako instala­zioetan eta obrako behin behineko eta aldi bateko instalazioetan (ITC BT 09 eta 33). Kontaktu tentsioko balio horietatik gora, babesak abian jarri, eta tentsiorik gabe utzi behar dute instalazioa.
‎Eroapen gurutzaketan edo transistoreetako batek eroateari utzi eta bestea eroaten hasten den unean gertatzen den distortsioa da, eta transistoreen sarrera ezaugarrian linealtasuna falta delako gertatzen da. Alegia, transistoreek 0,7 V behar dute gutxi gorabehera basean, eroateari ekiteko; hala, balio horretara iritsi arte ez dute eroango, eta irteera seinaleak zeroko balioa izango du une horietan.
‎–0, z bestelako karaktere guztiak pantailan bistaratu daitezen, kontrol sarrera aktibatu behar da(), sarrera konektatu gabe utzi (), desaktibatuta(), eta 0000 konbinazio bitarra aplikatu DCBAn. () irteera aktibatuko da.
‎21 Sinkronizazio sarrera bat egoteak aldatu egiten du biegonkorren berezko funtzionamendua? Hau da, utzi egiten diote lehen aztertutako egia tauletan ageri den moduan bezala jokatzeari?
‎21 Sinkronizazio sarrera bat egoteak aldatu egiten du biegonkorren berezko funtzio­namendua. Hau da, utzi egiten diote lehen aztertutako egia tauletan ageri den moduan jokatzeari?
‎5 Aplikazio batean AND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin. Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎5 Aplikazio batean AND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎5 Aplikazio batean OR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin. Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎5 Aplikazio batean OR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎Aplikazio batean NAND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎5 Aplikazio batean NAND ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎5 Aplikazio batean NOR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin. Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎5 Aplikazio batean NOR ate baten sarrera guztiak erabili beharrik ez dagoenean, zer egin behar da haiekin? Konektatu gabe utzi –Konektatu?
‎Ez da inola ere salerosi behar. Haurrari ez zaio utzi behar adin egoki bat baino lehen lan egiten; ez zaio inola ere utzi behar bere osasuna edo hezkuntza kaltetu edo bere garapen fisiko, mental edo morala oztopa dezakeen lanbideren batean jarduten.
‎Ez da inola ere salerosi behar. Haurrari ez zaio utzi behar adin egoki bat baino lehen lan egiten; ez zaio inola ere utzi behar bere osasuna edo hezkuntza kaltetu edo bere garapen fisiko, mental edo morala oztopa dezakeen lanbideren batean jarduten.
‎Fase horretan, arazoak sor litezke bikoteak seme alabak iristean konpondu gabe utzi zituen aspaldiko gatazkek eraginda; hori ikus daiteke, adibidez, seme alabengatik elkarrekin jarraitu zuten gurasoen kasuan.
‎Seme alabei nahi dutena egiten utzi behar dietela uste duten gurasoak, hala zoriontsuagoak izango baitira.
‎Zuen irakasleek eman diezazkizuekete, praktika zentroetan lor ditzakezue, etapa horretan haurren bat duen senideren batek eman diezazkizueke, liburu denda batean aurkitu ditzakezue. Horiek aztertu ondoren, garrantzitsuak iruditzen zaizkizuen elementuak hautatu, dituzue eta ordenatu egin behar dituzue.Azkenik, behin betiko diseinua egin behar duzue: formatua, hura osatzen duten zatiak, jasotzen duen informazioa. Zuen diseinua gelan aurkeztu behar duzue.IraupenaSaio bat edo bi utzi ahal izango dira lana egiteko, eta beste bat hura gelan aurkezteko.
‎Talde bakoitzak bere lana egin behar du.Bilera bat prestatu duzue, guraso talde bati azaltzeko haur zentrora egokitzeko denboraldian nola jokatu behar den. Gai horri buruz eman dugun informazioa erabili behar duzue, eta, beharrezkoa baderitzozue, informazio hori zabaldu duzue.Bilera euskarri elektronikoan prestatu behar duzue, aurkezpenak egiteko programa bat erabilita.Ondoen diseinatutako bi lanak gelan aurkeztuko dira, bilera bat izango balitz bezala, eta altzarien kokapena eta beste alderdi batzuk ere kontuan hartuta.IraupenaBi saio utzi ahal izango dira bilera prestatzeko, eta beste bat bileraren simulazioa egiteko.
‎4.3 dokumentuaTratu txarren egoerak detektatzeko eta egoera horiek tratu txartzat jotzeko zailtasunakDetektatzeko zailtasunakTratu txarrak diagnostikatzea ez da beti erraza izaten; askotan, susmatu ere ez dira egiten.Ez dago dena barne hartzen duen definiziorik, haiek zailtasun handirik gabe detektatzeko aukera emango duenik.Askotan, zaila da istripuz gertatutako zauriengandik bereiztea.Tratu txarrei buruz jasotzen den lanbide heziketa eskasa da edo ez da jasotzen, eta eragotzi egiten du zauriak detektatzea.Profesionalaren beraren irizpide pertsonalak.Tratu txarrak tratu txartzat hartzeko edo haiek jakinarazteko zailtasunakZauriei ez zaie garrantzi handirik ematen.Susmatu arren, ez da ziur jakiten zauriak nola gertatu diren (hanka sartzeko beldurra). Zauriak jakinaraztea salaketa jartzearen baliokidea dela pentsatzeko beldurra.Profesionalaren kezka pertsonalak: legalak (deklaratu beharra), ekonomikoak (lanorduak galtzea, bezeroak galtzea), erosotasuna (deklaratu behar izanez gero, epaitegira joatea), beldurra (gurasoen erreakzioa). Lehenagoko esperientziak, non, agintariei tratu txarren susmo bat jakinarazi arren, haurra gurasoekin utzi baitzen, aurretik beharrezko gizarte tratamendurik eman gabe.Profesional askok uste dute, tratu txarren susmo bat jakinarazita, haurrari mesede baino kalte handiagoa egiten zaiola, arrazoi hauengatik: Erasotzailearen ustez, bera ikertzeko edo berari galdeketa egiteko arrazoia haurra da, eta, ondoren, indarkeria handiagoz jokatuko du.Hobe dira guraso txarrak, erakunde on bat baino.Uste dute ez dut... HAURREN ETA NERABEEN BEHATOKIA.
‎Elkarrizketak formulatzeari dagokionez, hezitzaileak alde batera utzi behar du galdeketa eredua, eta patxadaz egin behar ditu galderak, dialogoa sustatzeko, entzute jarrera aktiboa hartuz. Informazioa emateko unean, aldebakarreko hitzaldia ere saihestu egin behar du, eta elkarreragina bultzatu, gurasoei aukera emanez eztabaidan parte hartzeko eta beren iritziak emateko.
‎Eskola Kontseiluaren osaera.. 1 Ikastetxeen Eskola Kontseilua osatuko duten kideak honako hauek dira: a) Ikastetxeko zuzendaria, Eskola Kontseiluaren lehendakaria izango dena.b) Ikasketaburua.c) Ikastetxea kokatuta dagoeneko udalerriko Udaleko zinegotzi edo ordezkari bat.d) Klaustroak aukeratutako irakasleak; irakasle horien kopurua Kontseilua osatzen duten guztien herena izango da gutxienez.e) Gurasoak eta ikasleak, haiek beren artean aukeratuak; guraso eta ikasle horien kopurua Kontseilua osatzen duten guztien herena izango da gutxienez.. f) Ikastetxeko administrazioko eta zerbitzuetako langileen ordezkari bat.g) Ikastetxeko idazkaria, Kontseiluko idazkari lanak egingo dituena; hitza izango du, baina botorik ez.127 artikulua. Eskola Kontseiluaren eskumenak.Ikastetxearen Eskola Kontseiluak honako eskumen hauek izango ditu: a) Lege honen V. tituluaren II. kapituluan adierazitako proiektuak eta arauak onartzea eta ebaluatzea.b) Ikastetxearen urteko programazio orokorra onartzea eta ebaluatzea, irakasleen Klaustroak irakaskuntzaren plangintzari eta antolamenduari dagokionez dituen eskumenak aparte utzi gabe.c) Zuzendaritzarako kandidaturak eta hautagaiek aurkeztutako zuzendaritza proiektuak ezagutzea.d) Ikastetxeko zuzendariaren hautaketan parte hartzea.. e) Ikasleen onarpena erabakitzea.f) Diziplina gatazken ebazpenaren berri izatea eta gatazka horiek indarrean dagoen araudiaren barruan bideratzeaz arduratzea.g) Ikastetxeko elkarbizitza, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna eta gatazken k... bultzatzeko neurriak eta ekimenak proposatzea.h) Eskolako instalazioen eta ekipoaren kontserbazioa eta berrikuntza sustatzea, eta baliabide osagarrien lorpena onartzea, 122.3 artikuluan ezarritakoari jarraiki.i) Hezkuntza helburuak eta kultura helburuak lortzearren toki administrazioekin eta beste ikastetxe, erakunde eta organismo batzuekin lankidetzan jarduteko jarraibideak finkatzea.. j) Ikastetxearen funtzionamendu orokorra, eskola errendimenduaren bilakaera eta ikastetxearen parte hartzea duten barneko eta kanpoko ebaluazioen emaitzak aztertzea eta balioestea.k) Bere ekimenez edo administrazio eskudunak eskatuta, ikastetxearen funtzionamenduari, kudeaketaren kalitatearen hobekuntzari eta kudeaketaren kalitatearen inguruko beste zenbait alderdiri buruzko proposamenak eta txostenak lantzea.l) Hezkuntza administrazioak esleitzen dizkion guztiak.
‎Gurasoek hezkuntza zentroan duten parte hartzeari eta esku hartzeari buruz hitz egitean, ezin dugu alde batera utzi zenbait zentrok praktikan jarri duten esperientzia; hor, gurasoen parte hartzea ez ezik, komunitate osoarena ere lortzen da.
‎Udalerri horretako familia batentzat, konparaziorik argiena da Diego Lucasen historiarekin bizitzen ari direna. Diego Lucas Soriako El Royo herriko haur bat zen, eta, epaileak hala erabakita, harrera familia utzi behar izan zuen bere ama biologikoarekin itzultzeko.Raúl eta Ana, 44 eta 42 urtekoak, hurrenez hurren, P.F.M. hiru urteko haurra bere ama biologikoari itzultzearen aurka agertu ziren atzo. Jaioberritan hartu zuten haurraren zaintza, 2004 urtean, eta, orain, haien adierazpenen arabera, amaren esku utzi lukete datozen egunetan, Juntako Gizarte Zerbitzuen Lurraldeko Gerentziako Haurrak Babesteko Sailak ahoz jakinarazi dienez, adierazi du Europa Press agentziak.Gurasoak aurka agertu dira ama biologikoa ez delako gai adingabearen ardura hartzeko, eta haren familia ingurunea ez delako egokiena.
‎Diego Lucas Soriako El Royo herriko haur bat zen, eta, epaileak hala erabakita, harrera familia utzi behar izan zuen bere ama biologikoarekin itzultzeko.Raúl eta Ana, 44 eta 42 urtekoak, hurrenez hurren, P.F.M. hiru urteko haurra bere ama biologikoari itzultzearen aurka agertu ziren atzo. Jaioberritan hartu zuten haurraren zaintza, 2004 urtean, eta, orain, haien adierazpenen arabera, amaren esku utzi lukete datozen egunetan, Juntako Gizarte Zerbitzuen Lurraldeko Gerentziako Haurrak Babesteko Sailak ahoz jakinarazi dienez, adierazi du Europa Press agentziak.Gurasoak aurka agertu dira ama biologikoa ez delako gai adingabearen ardura hartzeko, eta haren familia ingurunea ez delako egokiena. Izan ere, aita zigorra betetzen ari da Villanublako espetxean amari eraso egiteagatik, eta, ama, berriz, Valladoliden bizi da gaur egun, hainbat arrazoirengatik espetxetik pasatu diren bi anaiarekin.
‎Behar izanez gero, zentroak adingabearen egokitzapen plan bat egin behar du, eta haren berri eman behar dio familiari. Gainera, argi utzi behar zaie haien prozesuko parte hartzetik zer espero den.
‎Prentsako albisteekin, estatistikekin edo interesgarriak iruditzen zaizkizuen bestelako informazioekin ere argitu dezakezue. Azken atalean, azaldu itzazue ondorioak.Azkenik, lana prestatu behar duzue, hautatutako euskarria erabiliz.Zuen lana gelan aurkeztu behar duzue.IraupenaLanaren sakoneraren araberakoa izango da.Unitateko lan global gisa baldin badago pentsatua, hasieratik hasi behar da, eta saio batzuk utzi behar dira tarteka, lana nola doan kontuan harturik.Laburpen gisako lana baldin bada, ordubeteko saioa utz liteke lana azaltzeko, taldeak osatzeko eta lana diseinatzeko. Eta beste ordubete edo bi lana egiteko.
‎4.3 jardueraGenogramaAzalpenaJarduera honetan, bakoitzak bere genograma egin behar du, eta gelakide batek interpretatu egin behar du.GarapenaZuetako bakoitzak, orri batean, bere genograma marraztu du, ahalik eta osatuena, hiru belaunaldirekin (baldin eta ez bada oso familia zabala). Ondoren, zuen irakaslearen mahai gainean utzi behar dituzue orri guztiak, eta, hark, ausaz banatu behar ditu. Baten bati bere orria egokitzen bazaio, itzuli eta beste bat hartu du.Bakoitzak interpretatu eta idatziz deskribatu behar du egokitu zaion genograma, orri berean edo erantsitako beste orri batean, eta bere izena idatzi behar du.Azkenik, bakoitzak bere genograma berreskuratu behar du, eta gelakideak egindako deskribapena zuzendu.Ariketa bera egin dezakezue genograma marraztu ordez mapa familiarra edo ekomapa marraztuz.IraupenaGelako saio bat.
‎Erakundearen antolaketa egitura eta organigrama azaltzen dira; organigraman, zenbait mailatan agertzen dira aginpidea duten pertsonen eta haien mende daudenen arteko harreman hierarkikoak. Organigramaren erpinean, zuzendariak agertu behar du; dagokion kontseilaritzak haren esku utzi du zentroan dauden adingabeen zaintza.
‎I. kasua. JUAN, 65 urtekoa, erretiroa hartu berria da, eta bere jaioterrira joan da bizitzera emaztearekin; bi alabak hiriko pisuan utzi ditu.
‎Hodi zati bat martxan dagoela hura ordezkatzeko zati bat ebaki behar denean, lehenengo, zati hori zerbitzuz kanpo eta presiorik gabe utzi behar da, eragiketa arriskurik gabe egin ahal izateko. Ondoren, zerbitzuz kanpo dagoen eta ebaki nahi den zatia purgatu eta aireberritu behar da.
‎Hodi zatia zangatik kanpo dagoenean, hura finkatzeko, egitura edo elementu baten gainean eutsi behar zaio, geldirik egoteko, eta espazioa utzi behar da ebakitzeko tresnak erabiltzeko.
‎Ageriko hoditeria bat beste zerbitzu batzuen hodiekin (elektrizitate, ur edo lurrun hodiak, tximiniak, mekanismo elektrikoak, etab.) banatzeko gutxieneko tartea 3 cm-koa izan behar du ibilbide paraleloetan eta 1 cm-koa gurutzeetan. Lurrarekiko, berriz, 3 cm-ko tartea utzi behar da gutxienez. Distantzia horiek kontuan hartutako elementuen (hodiak edo mekanismoak) kanpoko zatien artean neurtzen dira.
‎– Instalazioa prest utzi , polietilenozko zurtoina hargune giltzatik edo eraikineko giltzatik datorren zatiarekin soldadura bidez konektatzeko. Behar bezala babestu behar da polietilenozko zatia, kolpeek, talkek edo argiaren zuzeneko eraginak kaltetu ez dezaten.
‎Babes eraztun horiek gutxienez ko altueraraino inguratu behar dute hodia. Babes horretatik hodira 50 mm-ko edo gehiagoko tartea utzi behar da, gutxienez, eta elkarren segidako bi babes eraztunen erdiguneen artean, 25 cm-ko tartea utzi behar da. Hortaz, 4 babes aro dira, gutxienez.
‎Babes eraztun horiek gutxienez ko altueraraino inguratu behar dute hodia. Babes horretatik hodira 50 mm-ko edo gehiagoko tartea utzi behar da, gutxienez, eta elkarren segidako bi babes eraztunen erdiguneen artean, 25 cm-ko tartea utzi behar da. Hortaz, 4 babes aro dira, gutxienez.
‎Soplete mota hori agertzean, alde batera utzi ziren gasolinazko lanparatxoak, azkar erabiltzeko aukera ematen duelako, pizteko berotu beharrik ez dagoelako, eta, irekitzeko nahiz ixteko, aginteari eragitea nahikoa delako.
‎Erresistentzia mekaniko txikiko zatiak ez dira ireki behar proiekzio bertikalean eskailerak edo igogailuak dituzten patioen hormetan (ez dira halakotzat hartuko igogailuaren kontrapisua besterik ez dutenak). Itxituraren materialek ez dute hezetasuna iragazten utzi behar.
‎Energia sorgailuak erregailu bat akoplatuta daukanean eta erregailu hori sorgailutik kanporantz ateratakoa bada, sorgailuaren sakoneraren tamainako tarte libre bat utzi behar da erregailua akoplatuta dagoen aldeko irtengunearen eta beste aldeko paretaren edo beste elementu baten artean.
‎Sorgailu mota guztietan, sorgailutik gertuen dagoen paramentu bertikalerainoko tarteak koa izan behar du gutxienez (irudien B kota), eta erregailu bat akoplatuta duten sorgailuen kasuan, erregailu hori aterata baldin badago, lurretik ko altuera utzi behar da, gutxienez, kanpoko erregailua dagoen espazioaren inguruan.
‎Sorgailuen artean, eta muturretako sorgailuen eta alboetako hormen artean berdin, 0,50 m ko espazio librea utzi behar da, gutxienez. Sorgailuen eta hondoko hormaren arteko espazio libreak, berriz, 0,70 m koa izan behar du, gutxienez, kanpotik ateratako erregailuak dituzten sorgailuen kasuan, eta 0,50 m koa gainerako kasuetan.
‎Sorgailuaren gainean, hodirik eta oztoporik gabeko 0,5 m ko altuerako tarte bat utzi behar da, gutxienez. Eraikin berrietan, makina gelaren gutxieneko altuerak 2,50 m koa izan behar du, eta makina gelan sartzeko atearen zabalerak 0,8 m baino handiagoa izan behar du.
‎Hodiak linea elektrikoetatik gertu daudenean, babesik ez baldin badago, 30 cm-ko gutxieneko tartea utzi da paraleloan, eta 10 cm-koa gurutzatzean. Hodiak lurrera konektatuta egongo dira.
‎Aparatu ahokatuak instalatzean, airearen ekarpen egokia izan behar dutela aurreikusi behar da. Halaber aurreikusi behar da inguruko hormak berotuko direla eta espazio librea ere utzi behar dela mantentze lanak egiteko.
‎–Egonean egon du, baina ez zaio lo hartzen utzi behar.
‎Langileei galdegin die enpresariak, eta parte hartzen utzi die segurtasunari eta osasunari eragiten dieten gaietan. Segurtasunaren eta osasunaren babesa hobetzeko proposamenak egin ahal izango dituzte.
‎Zentroko larrialdietako buruak soinudun alarma aktibatu du. Irakasle eta ikasleei jakinarazi die zentroa utzi behar dutela. Kontrol zentrotik, larrialdietako buruak atezainari agindu dio larrialdietako 112 zerbitzua jakinaren gainean jartzeko.c) Larrialdiei erantzuteko mekanismoak.
‎Ez badu arnasarik hartzen, bidali norbait laguntza eskatzera, eta bularreko konpresioak egiten hasi. Bakarrik egonez gero, utzi zauritua eta eskatu laguntza. Ondoren, konpresioak egiten hasi.
‎Gurutzatu bi eskuetako hatzak. Besoak zuzen jarrita, bularrarekiko bertikalean, utzi gorputzaren pisuari erortzen, zaurituaren bularra 4 cm beheratzeko.. Minutuko 100 aldiz egin, gutxi gorabehera, baina saihetsak edo sabela presionatu gabe.. Nekea ekiditeko, erreanimazioa egiten duena ordeztu (posible bada) bi minutuz behin.
‎Erizaintzako zainketa osagarrietako teknikari bat Farmaziako prestakuntza zikloan matrikulatu da, puntu gehiago izateko bere probintziako lan poltsan, eta, hartara, bere lan egoera hobetzeko.Ikasteaz gainera, txandaka lan egiten du anbulatorio batean, eta asteburuetan, adindun bat zaintzen du. Ezin ditu lan horiek utzi , etxe bat erosi baitu, eta ordaindu egin behar baitu.Ikasturte hasieran, ongi darama martxa hori, baina, pixkanaka pixkanaka, arrisku faktoreak bere osasunari eragiten ari zaizkio: batetik, txandaka lan egitea; bestetik, ezegonkortasuna, ordezkapen kontratu bat baitu, eta azkenik, lanak eta ikasketek eragindako lanaldiaren gogortasuna.Denboraren poderioz, agresibitatea, suminkortasuna, antsietatea, insomnioa eta arazo digestiboak ditu.Laneko baja batzuk ere izan ditu, eta ikasketak utzi behar izan ditu amaitu aurretik.
‎Ezin ditu lan horiek utzi, etxe bat erosi baitu, eta ordaindu egin behar baitu.Ikasturte hasieran, ongi darama martxa hori, baina, pixkanaka pixkanaka, arrisku faktoreak bere osasunari eragiten ari zaizkio: batetik, txandaka lan egitea; bestetik, ezegonkortasuna, ordezkapen kontratu bat baitu, eta azkenik, lanak eta ikasketek eragindako lanaldiaren gogortasuna.Denboraren poderioz, agresibitatea, suminkortasuna, antsietatea, insomnioa eta arazo digestiboak ditu.Laneko baja batzuk ere izan ditu, eta ikasketak utzi behar izan ditu amaitu aurretik.
‎Zentroari gastua aurrezteko, irakasleak erabaki du mahaiaren hankak berak moztea disko makinarekin. Eskularruak eta betaurrekoak, bere babesak, etxean utzi ditu, ordea. Hankak ebakitzean, burdinazko partikula batek begian jo du. a) Adierazi arrisku faktoreak eta zer neurri hartu behar dituen. b) Nola jokatu behar da kasu honetan?
‎Apalen, armairuen eta erakusmahaien artean, ia ez dute mugitzeko lekurik Angela lankideak eta biek. Jende asko dagoen une batean, Angelak irekita utzi du botikak dituen tiradera bat. Marina makurtuta dago, beste botika batzuk hartzen, eta altxatzean, buruarekin jo du tiradera, eta odol ugari botatzen hasi da.
‎Langile bat halako arrisku baten aurrean dagoenean, jarduera bertan behera utz dezake, baita lantokia berehala utzi ere. Jarduera ez da berriro abian jarriko arriskua kontrolpean eduki arte.
‎Kiroldegiko igerilekuak garbitzeko erabiltzen da osagai hori, eta toxikoa da. Imanolek bere lanpostua utzi eta nagusiei gertaeraren berri ematea erabaki du.. Zuzena da haren jarduera?
‎ERANTZUNAArrisku larri eta berehalako baten aurrean gaude; izan ere, kaltea izateko aukera handia da, eta ondorioak, kaltegarriak. Imanolek lanpostua utzi eta bere nagusiei gertaeraren berri eman behar die, beste langilerik sar ez dadin biltegira, arazoa konpontzen ez den bitartean.
‎Germen kantitate oso handia suntsitzea lortzen du. Desinfekzioa lortzeko, urak 65 ºC eta 95 ºC bitarteko tenperatura hartu behar du, eta 1 minututik 1 ordura arteko denbora pasatzen utzi behar da, erabiltzen den tenperaturaren arabera. Zenbat eta tenperatura txikiagoa, orduan eta denbora gehiagoz utzi behar dira materialak, eta alderantziz.
‎Desinfekzioa lortzeko, urak 65 ºC eta 95 ºC bitarteko tenperatura hartu behar du, eta 1 minututik 1 ordura arteko denbora pasatzen utzi behar da, erabiltzen den tenperaturaren arabera. Zenbat eta tenperatura txikiagoa, orduan eta denbora gehiagoz utzi behar dira materialak, eta alderantziz.
‎Esperanzak bere solairuko materiala garbitu behar du. Ostirala da, eta ostiral arratsaldeetan presaka ibiltzen denez, erabilitako tresneria guztia garbitu gabe utzi du, pilatuta, astelehenean, lehen orduan, garbitzeko asmoz.
‎Kondentsazio hezetasuna ez metatzeko, autoklabearen atea zabaldu eta gero, pixka batean utzi behar da karga barruan. Beste erremediorik ez badago, urgentea delako edo, eremuko oihalen gainean jarri behar da materiala, hezetasuna xurga dezaten.
‎b) Pakete bat zigilatzera eramaten dutenean, gehienez ere 8 mm-ko zabalera utzi behar zaio zigilatutako eremuari.
‎Hezetasun erlatiboa mantentzeko, ur lurruna sartzen da. Homogeneoa izan dadin, denbora tarte egokia utzi behar zaio hezetze prozesuari.
‎Nekrosatutako ehunak, kendu.? Lehendabizi, kutsatu gabeko zauriak sendatu, eta bukaerarako utzi infektatutakoak.. Kontaktuzko isolamendua aplikatu infektaturiko zauriak dituzten pazienteei.?
‎Gelako gainazal guztiak egunero garbitu eta desinfektatu behar dira, eta gela horretarako esklusiboa den materiala erabili. Ezin bada, gelaren garbiketa eta desinfekzioa gainerako gelak garbitu osterako utzi behar da, eta erabilitako materiala, desinfektatu.
‎Material klinikoa: pazientea artatzeko erabiltzen den eta behin erabili eta botatzekoa ez den material klinikoa (termometroa, esfigmomanometroa...) pazientearen gelan utzi behar da, eta paziente horrek bakarrik erabili behar du. Pazientearen altaren ostean, garbitu eta desinfektatu egin behar dira, erabiltzen jarraitzeko.
‎Ebakuntza gelak: egunerako programatuta dauden ebakuntzetatik, kontaktuzko gaixotasun kutsakorrak dituzten pazienteak bukaerarako utzi behar dira. Pazientearekin kontaktuan egon diren gainazalak garbitu eta desinfektatu egin behar dira.
‎Bestalde, aldatu egin behar da maskara hezetasuna hartzen duenean. Zintak soilik manipulatu behar dira, eta ez da inoiz sartu behar maskara poltsikoan geroago erabiltzeko, ezta lepotik zintzilik utzi behar ere.
‎Erdiko zurrustaren gernua nola jaso behar duen azaldu behar zaio pazienteari, horretarako gauza baldin bada, eta txiza egiten utzi , haren intimitatea eta autonomia errespetatuz. Pazienteak ezin badu lagina hartu, edo zundaturik badago, erizaintzako laguntzaileak jaso behar du.
‎Bota erabilitako gaza, eta beste gaza batekin urberritu. Lehortzen utzi , eta hirugarren gaza batez lehortu, ordena berari jarraituz.
‎Gernua jaso ondoren, haurra eroso jarri eta gela txukun utzi .
‎Ondo jasota utzi , beti, materiala; txukundu gela, eta eroso jarri pazientea.
‎Zain barneko kateter bat jartzen denean, apositu itsaskor batez finkatzen da, normalean, eta odola ateratzeko xiringa bat eransten zaio. Jarrita utzi behar zaio bide hori pazienteari, medikazioa emateko edo fluidoterapia ezartzeko beharrezkoa izan daiteke eta.
‎Catgut izeneko josturari2001 ean utzi zioten erabiltzeari behi zoroen gaixotasuna (behien enzefalopatia espongiformea dela eta. Gaitza giza espeziera transmititu ahal ziotela uste zen.
‎Bagina zitologia bat egiteko, hedapen bat egin behar da, porta batean. Lehortzen utzi , eta alkoholez finkatzen da.
‎Garbitu, desinfektatzailez, ziztatu behar den eremua, eta utzi lehortzen.
‎Ondoren, utzi irteten odolari. Jarioa errazteko, egin presioa erpuruan edo beste guneren batean.
‎Begiratu xiringan odolik badagoen; baldin badago, 2 ml jaso, eta ez utzi xiringan airea sartzen, horrek emaitzak desitxuratu egin baititzake.
‎Jaso materiala eta eroso utzi pazientea.
‎Arropa zuriaren orga logelako atearen ondoan utzi behar da (ez da gela barrura sartu behar).
‎Burkoaren estalkia kendu eta arropa zikinaren poltsan sartu. Burkoa aulkiaren gainean utzi .
‎Xurgatzailea ohearen erdian jarri, eta tartekoarekin estali. Zimurrik ez utzi , pazientea eragotzi egiten dute eta.
‎Arropa zuriaren orga logelako atearen ondoan utzi behar dugu (ez dugu gela barrura sartu behar), eta oheko arropa zuri guztia aldatu behar badugu, jantzi eskularruak eta hartu oheari dagokion arropa zuria.
‎Atera tolesturak ertz guztietatik eta ohe estalkia eta manta erretiratu. Gaineko izara, utzi .
‎Biribilkatu arropa zikina, eta pazientearen aldaka aldean utzi . Jarri azpiko izara buru aldean, ertzak sartuta dituela (ohearen goiko ertzean ondo sartu behar da izara, gaixoaren mugimenduekin atera ez dadin).
‎Jarri azpiko izara buru aldean, ertzak sartuta dituela (ohearen goiko ertzean ondo sartu behar da izara, gaixoaren mugimenduekin atera ez dadin). Ireki, eta utzi (bilduta) gainerako arropa zikinaren ondoan.
‎Esan pazienteari bizkarra ohearen kontra jartzeko, eta belaunak eta aldakak altxatzeko. Aldakak igota dituela, pasatu arropa zikina pazientearen azpitik, eta haren zangoen azpian utzi . Zabaldu izara garbia ere.
‎Pazientea oheratu aurretik, triangelu erara edo albo batera tolestu ohearen tapakiak, eta zabalik utzi ohea.
‎Tresneriak hainbat aplikazio ditu: moztu, hemostasia eragin, heldu, ehunak agerian utzi , etab. Tresna bakoitza zertarako erabiltzen den jakin behar da, sendaketa orga ondo prestatzeko, sendaketak edo ebakuntzak egiteko behar diren tresna paketeak osatzeko eta erizainari edo medikuari tresneria eskura jartzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
utzi behar 121 (0,80)
utzi hoztu 14 (0,09)
utzi nahi 12 (0,08)
utzi epeldu 6 (0,04)
utzi gerorako 6 (0,04)
utzi pausatu 6 (0,04)
utzi egin 5 (0,03)
utzi jalki 5 (0,03)
utzi ahal 4 (0,03)
utzi albo 4 (0,03)
utzi gabe 4 (0,03)
utzi ohi 4 (0,03)
utzi ezin 3 (0,02)
utzi izoztu 3 (0,02)
utzi likido 3 (0,02)
utzi alde 2 (0,01)
utzi bakarrik 2 (0,01)
utzi bera 2 (0,01)
utzi beste 2 (0,01)
utzi eragin 2 (0,01)
utzi erauzgailu 2 (0,01)
utzi ere 2 (0,01)
utzi erre 2 (0,01)
utzi ez 2 (0,01)
utzi ezan 2 (0,01)
utzi gogortu 2 (0,01)
utzi hozkailu 2 (0,01)
utzi loditu 2 (0,01)
utzi pixka 2 (0,01)
utzi Gaztela 1 (0,01)
utzi Internet 1 (0,01)
utzi arte 1 (0,01)
utzi baino 1 (0,01)
utzi baldintza 1 (0,01)
utzi beharreko 1 (0,01)
utzi besterik 1 (0,01)
utzi biribildu 1 (0,01)
utzi buru 1 (0,01)
utzi denbora 1 (0,01)
utzi desegin 1 (0,01)
utzi edota 1 (0,01)
utzi egon 1 (0,01)
utzi erabat 1 (0,01)
utzi eraikin 1 (0,01)
utzi eskapula 1 (0,01)
utzi esku 1 (0,01)
utzi eskualdi 1 (0,01)
utzi estalki 1 (0,01)
utzi euskaldun 1 (0,01)
utzi ezkero 1 (0,01)
utzi familia 1 (0,01)
utzi gorputz 1 (0,01)
utzi han 1 (0,01)
utzi hartzi 1 (0,01)
utzi hotz 1 (0,01)
utzi infektatu 1 (0,01)
utzi ingurumen 1 (0,01)
utzi inoiz 1 (0,01)
utzi iragarki 1 (0,01)
utzi irakin 1 (0,01)
utzi irten 1 (0,01)
utzi isurkari 1 (0,01)
utzi kabina 1 (0,01)
utzi kanalizazio 1 (0,01)
utzi kontu 1 (0,01)
utzi kopeta 1 (0,01)
utzi krema 1 (0,01)
utzi lehengo 1 (0,01)
utzi lehortu 1 (0,01)
utzi lepo 1 (0,01)
utzi mamitu 1 (0,01)
utzi nahasi 1 (0,01)
utzi ohe 1 (0,01)
utzi olio 1 (0,01)
utzi ontzi 1 (0,01)
utzi ordu 1 (0,01)
utzi paziente 1 (0,01)
utzi pita 1 (0,01)
utzi tarte 1 (0,01)
utzi terminal 1 (0,01)
utzi turismo 1 (0,01)
utzi xiringa 1 (0,01)
utzi zabaldu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
utzi behar ukan 21 (0,14)
utzi albo bat 4 (0,03)
utzi ohi ukan 4 (0,03)
utzi behar esan 3 (0,02)
utzi izoztu prozesu 3 (0,02)
utzi nahi ukan 3 (0,02)
utzi alde bat 2 (0,01)
utzi bakarrik hezkuntza 2 (0,01)
utzi bera hori 2 (0,01)
utzi erauzgailu hoztu 2 (0,01)
utzi jalki hozkailu 2 (0,01)
utzi likido erdi 2 (0,01)
utzi pausatu hozkailu 2 (0,01)
utzi pixka bat 2 (0,01)
utzi baino lehenagoko 1 (0,01)
utzi baldintza bete 1 (0,01)
utzi behar adin 1 (0,01)
utzi behar al 1 (0,01)
utzi behar bera 1 (0,01)
utzi behar buru 1 (0,01)
utzi behar ere 1 (0,01)
utzi behar euri 1 (0,01)
utzi behar ez 1 (0,01)
utzi behar gainazal 1 (0,01)
utzi behar jarri 1 (0,01)
utzi beharreko talde 1 (0,01)
utzi beste esku 1 (0,01)
utzi besterik ez 1 (0,01)
utzi buru erori 1 (0,01)
utzi denbora tarte 1 (0,01)
utzi edota heriotza 1 (0,01)
utzi egin ari 1 (0,01)
utzi egon zango 1 (0,01)
utzi epeldu zenbait 1 (0,01)
utzi erabat lehortu 1 (0,01)
utzi erre lehenbailehen 1 (0,01)
utzi eskapula goratu 1 (0,01)
utzi esku lur 1 (0,01)
utzi estalki mahai 1 (0,01)
utzi euskaldun perretxikozale 1 (0,01)
utzi ez ukan 1 (0,01)
utzi ezan azaleko 1 (0,01)
utzi ezan ondorio 1 (0,01)
utzi ezin ezan 1 (0,01)
utzi ezin ukan 1 (0,01)
utzi familia pertsona 1 (0,01)
utzi gabe auzitegi 1 (0,01)
utzi gorputz pisu 1 (0,01)
utzi han egun 1 (0,01)
utzi hartzi txapa 1 (0,01)
utzi hotz molde 1 (0,01)
utzi hoztu azpil 1 (0,01)
utzi hoztu lehortegi 1 (0,01)
utzi hoztu pare 1 (0,01)
utzi ingurumen zaintza 1 (0,01)
utzi inoiz erreminta 1 (0,01)
utzi Internet merkaturatu 1 (0,01)
utzi iragarki aldarrikatu 1 (0,01)
utzi irten odol 1 (0,01)
utzi isurkari tanga 1 (0,01)
utzi jalki pixka 1 (0,01)
utzi kabina ate 1 (0,01)
utzi kontu hartu 1 (0,01)
utzi kopeta ile 1 (0,01)
utzi krema katalan 1 (0,01)
utzi lehengo toki 1 (0,01)
utzi lepo luze 1 (0,01)
utzi likido xurgatu 1 (0,01)
utzi mamitu hozkailu 1 (0,01)
utzi nahasi epeldu 1 (0,01)
utzi nahi bada 1 (0,01)
utzi nahi bertan 1 (0,01)
utzi nahi esan 1 (0,01)
utzi nahi ez 1 (0,01)
utzi olio atera 1 (0,01)
utzi ontzi ireki 1 (0,01)
utzi ordu erdi 1 (0,01)
utzi pausatu estali 1 (0,01)
utzi pita eraman 1 (0,01)
utzi tarte bat 1 (0,01)
utzi terminal eroale 1 (0,01)
utzi turismo merkatu 1 (0,01)
utzi xiringa aire 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia