Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 198

2000
‎Zenbaitek berriki salatu badu ere (Neveu, 1997; Stolcke, 1996; Leizaola, 1999), egoera hau ez da antropologiara soilik mugatzen, besteak beste, soziologia politikoan ere arreta txikia eskeini izan baitzaie horrako kontzeptu horiei.Zientzia politikoetan, oro har, Marshall en hiritartasunari buruzko azterketa klasikoaalboraezina bada ere, sarritan kontzeptuari baino gehiago beraren aplikazioari erreparatu izan zaio. Estatuaren eta norbanakoaren arteko lotura mota desberdinak, etabaita lotura horiek gainerako estatuekiko sorrarazten dituzten inplikazio/ ondorioakjorratzen dituzten lan sorta oparoak ditugu horren adibide4 Hauen artean kokatubehar dugu, Frantziako eta Alemaniako testuinguruetan hiritartasunak dituen kontzeptu eta aplikazio ezberdinak ikertu eta konparatzen dituen lan sakon eta interesgarria (Brubaker, 1992).
‎Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
‎Artikulu honetan, AhoLab laborategian euskararako testu ahots bihurketaren inguruangaratu ditugun lan batzuk aurkezten dira. Lehenengo ataletan, sintesirako erabiltzen direnteknika nagusienak azaltzen dira, jarraian prozesaketa linguistikoen berezitasunetansakonago sartzeko.
‎Aparatu hitzaren erabileraren azterketa luze eta kuriosoa gerta liteke hizkuntzalaritzaren esparrutik atera gabe ere... Gure fonologiazko eskoletan bertanikusi izan dugu nola erabiltzen duen Garcia Calvo-k, ahoskerari buruzkolanen hit paradeko goren postuetan behar lukeen lan horretan (Garcia Calvo, 1989). Hain zuzen ere, hor aparatua fisiko ez dena da:
‎Madrilgo. Central? harez gain, unibertsitate barrutiko zentroko goi mailako eskolak eta beste hiriburutako oinarrizko eskolak bereizi zituen; irakasleriaren formazio egokiaren inguruko eztabaidak behin eta berriz errepikatzen ziren, etab231 Adibide hauek erakusten dutenez, asko zen Estatuak egiteke zuen lana. Dena den, irakasle titulua lortu ahal izateko irakasle eskolatik pasa behar izatearen baldintzak, behin betiko indarra hartu zuen, eta irakasleriaren formazioa bere izaera gremiala galduz joan zen; bestalde, irakasleak Estatuaren zerbitzura jartzeko eginahalak bere fruituak ematen hasi ziren, alde honetatik ikuskaritza zein oposizio sistemaren izugarrizko garrantzia ezinbestean nabarmendu behar delarik232.
2001
‎27 kanpon iten du lana ala yazda nere kontua baino andra batek beti euki beharra dauka kontutan
‎NB./ ehhh gizona etortzen baldin bada ehhh nekatuta lanetik zerba egin behar du lana
‎LU. / baina igual emakumek ebai iten du lana kanpon
‎emakumeak adibidez gizonak lana iten badu eta emakumek ezetz emakumean lana dala etxeanlana itea ezta ta ehhh gizonezkoak ez baldin badauka lana emakumeko emakumezkoak baigizonak ze in behar du lana bilatu ezin du etxen lana inNB./ hmmpfJF./ kontestau
‎JF./ baina ze zuek ala uste duzue lana batzuk gizonezkoentzat
‎Programa zabal honetaz gain jarritako beste helburu bat, ikas unitate batdiseinatzea izan zen. Horretarako, pausoz pauso sekuentzializatu genuen lan hori: gaia aukeratu, materiala bildu, testuak aukeratu eta sailkatu, maila erabaki, jarduerak edo atazak diseinatu, edukiak aukeratu, helburuak zehaztu... Gure asmoaikas unitatearen diseinuan emandako urratsak programako puntu teorikoekinuztartzea izan zen, hots, praktikatik abiatuta bidea egitea.
‎Unitate horiek zortzi urratsetan banatu ditugu, gure ustez 800 ordu nahikoa izan daitezkeelako, baldintzanormaletan aritzen den ikastalde batentzat, ondo euskalduntzeko. Arestian aipaturiko diskurtsoen azpisailkapenak sortzen zituen zikloak urrats desberdinetan kokatzeko momentuan, helburuen arteko oreka lortzea ezinbestekoa da, urratsbakoitzak bere baitan duen lan kopurua antzekoa izan dadin. Lan hau egiteko, segidan aztertuko ditugun irizpideak erabili genituen.
‎Horretarako, AEK k dituen 15.000 ikasleak kontuan harturik, batezbesteko adina kalkulatugenuen. Bestalde, barne kontsumorako ditugun lan batzuetan oinarrituz, motibazioa, ingurunea, kezka intelektual eta kulturalak ezagutu ahal izan ditugu, etahorietan oinarrituz, ikasle estandarraren definizioa egin dugu, eta horren araberakobehar komunikatiboak lortu ditugu: irizpide gisa erabili ditugun behar komunikatiboak, hain zuzen ere.
‎Arazo larribaten irtenbidea nondik etor daitekeen erakutsi nahi dugu, eta baita bide horretatiknola abia gaitezkeen ere. Seguruenik, ez dugu asmatuko; baina, beste norbaitekgauzak hobeto egiteko lehen oinarria ezarri nahi dugu lan honetan.
‎Sistema horien alderik iluneneta ezkutuena kulturarena da, dudarik gabe. Ordea, ez dugu lan tresna honenezaugarrietan sakonduko, ez baita hori gure oraingo asmoa.
‎Hau da, bigarren ikaskuntza motibazioan hasten da, eta motibazioa da bigarren etapan (hizkuntzaren ikaskuntza) ikaskuntza kostua mantentzen duena. Baina hizkuntzaren ezagutzaren handitzea, bertatik sortu behar duen lan espezifikoa da. Handitzen bada, motibazioaren nahikotasun maila mantentzen da.
‎NMFko adituek diotenez, «espero dugu lan honek beste autore batzuk arazo hauek hobeki ulertzearren ikerketak egitera eta, azkenik, zor krisiaren azken kapitulua idaztera bultzatuko dituela».
2002
‎Liburu hau etorkizunean jorratu nahi dugun lan ildo baten hasiera da, EuskalHerriko ekonomiaz zeresanik duenarentzat irekita dagoena. Egin nahi dugun bidehorretan, ekarpen berriek liburuak dituen gaien inguruko hutsuneak eta ikuskeraeta metodologia aniztasunak aberastuko dituzten itxaropena dugu.
‎UNen kasuan, 129 enpresatarako egin zuten lan, Eraikuntza saila azpimarragarria izanik: 1997 urtean sail horrek 90 enpresarentzategin zuen lan, eta Kimika Organikoa eta Farmazeutikoa izeneko sailak 12enpresarentzat (AIN, AIZ, CETENASA, 1998).
‎Ondasun eta zerbitzuak gizakien beharrizanak asetzeko eskatzen direnbitartean, enpresek ez dute kontratatzen gizartearen beharrizanak asetzeko, mozkinak ateratzeko baizik. Enpresek bilakaera produktiboa aurrera eraman ahal izatekokontratatzen dute lan indarra, beharrezkoa delako.
‎Kasu guztietanbezala, migrazio horrek kostu eta alde onak ditu, bai hartzaileentzat, bai emailediren herrialdeentzat. Baina, nahiz eta emaile diren herrialdeentzat dibisa sarreraekarri, abantailarik handiena hartzaile diren herrialdeek ateratzen dute, bertakoeknahi ez dituzten lanak egiteko prest dagoen laneskua lortzen baitute.
‎Beharhori asetzeko biderik eraginkorrena zein ote den ikusteke dago. Batzuetan munduosoan erreferentzia diren liburuak itzultzera jo izan da, baina zenbaitetan horrekeskatu duen lana eskerga izan da, eta itzulpenak oso luze jo du. Agian etekingarriagoa izan daiteke liburu onak baino txikiagoak itzultzea, edo liburu berriak euskaraz sortzea.
‎Hori gertatu da, euskarazko matrikulazioa oztopatu delako, ongi jakinarengainean eginik, gainera. Jardunbide antolatu horrek ostrazismora daramatza euskaldunak, horixe baita helburua?, irakasleek ezin dute lanik egin, eta ikasleakezin dira haien eskoletara joan.
‎Bereziki azpimarratu behar da puntu honetan saileko jarduera zentzu zabalean hartu genuela, elkarbizitza ere bame. Adibidez, eskolak euskaraz emanarren, maiz gertatzen zaigu gaztelania erabiltzera behartuta gaudela sailkideekin ditugun lan harremanetan. Horrelakoetan, nolabait, euskarazko estaldura jartzen diogu geure lanari; agerikoa, ikasleekikoa euskaraz da, bainagaztelaniaren erabilera nagusi da irakasleon artean.
‎Gemikako Estatutua garatzen hasi bitartean, euskalgintza eta unibertsitategintza bere baitan uztartu nahi zituenak, borondatea eta sinesmena beste bitartekorikez zuen lanerako. Geroztikako hogeita bat urteotan izandako garapen mugatuhonetan, baina, nire iritziz, orainkeria eta egiturakeria izan dira gure akatsik nagusienak, euskal unibertsitategintzari heltzerakoan.
‎Ikusten denez, egintza mota horiek nabarmenki mailakaturik agertzen zaizkigu; norberak bere kokalekuan bere diziplina garatzeko egin ahal duen lanetik hasita, unibertsitateen arteko kultur sortzaile euskaldunen lankidetza eta talde osaketarekin jarraituz, gizarteko eztabaida publikoetan esku hartzera arte, jauziz beterikobidea dago. Horrek erakusten digu hainbat inplikazio maila duela aukeran euskalakademikoak, eta puntu desberdinetan koka dezakeela bere burua, eta zeregina, unibertsitatetik gizartera doan ibilbide horretan.
‎(http://www.santurtzieus.com/irakasle/ zerberri/trobada/servicio_autoaprendizaje.html). Neure aldetik, komunikazio honetan on line ikasbideari begiraformulatu ditugun lan hipotesien berri emango dizuet. Lehenik eta behinbaina, eskaintzen ditugun zerbitzuak azalduko ditut.
‎Baina hori ez da ikasleek egin behar duten lan bakarra; ariketan bertan bestebat ere proposatzen zaio. Gai gara gauza asko ulertarazteko, baina telefonoz arigarenean ez dugu baliabide hori.
‎Beraz, ikasleak duen lana saioa prestatzea da: zer eskatu diogun, zer egingoduen, nola, zer forma erabil dezakeen...
‎Hain zuzen, puntako zenbait artikulurekin batera, garaidesberdinei buruzko azken ikerketak zertan diren azaltzen diguten balantzehistoriografikoak ere jaso ditugu. Era horretara osatu dugu eskuartean duzun lana.
‎Eragina dute, halaber, aztertu beharreko edukiafinkatzeko orduan. Aukera honen egokitasunik eza, bereziki, gizartea eta ekonomiajorratzen duten lanetan islatzen da; kategoria politiko horiek ezer gutxi esatendutelako jakintza arlo horien zalantza guneak argitzeko orduan2.
‎Bost dira, azken urte hauetan, Berrezarkuntzari buruzkoak izanik, arretaberezia merezi duten lan historiografikoak. Lehena, 1996an argitaratutako Itsasmemoria aldizkariaren lehen zenbakia da:
‎Zentzu horretan, aro garaikidean garrantzi handia izan du Foru Aldundietanbenefizentziaren eskuduntza mantentzeak, horrek, hain zuzen, interesa, gizartearekiko gertutasuna eta ikerketarako bideak pitzarazi baititu. Zentzu horretan Gipuzkoako Foru Aldundiak Aurrezki Kutxa Probintzialarekin estu loturik bultzatutako erreformismo sozialerako egitasmoan, haurtzaroari zuzendutako zenbaitekintza aipa daitezke, hala nola Gota de Leche izenekoa, Fraisoroko Ama etxea etaEsposito etxea, amatasun asegurua, asistentzia soziala, aurrezkia, etxebizitza, etab.Gai horien inguruan badugu lan sistematikorik, baita Bizkaiko lehenengo industrializazio kasuari dagokionez familia estrategiak eta genero harremanak ardaztendituen azterketarik ere 22.
‎nagusi bezala zituen lan abstraktua, luxura bideratutako lan mota, merkatuak arautua, modu kapitalistan birbalorizatua eta enpresa moduan antolatua. Behin liburu hori aipatu denez, 23 orrialdean eta hurrengoetan, Unzuetak burutu duen arkeologia soziologikoa, lana?
‎18). Urrats berri horren beharraz jabetu nahi du lan honek. Aurrerantzean irakurri eta sakondu den moduan,, gizarte industrialaren modernizazio erreflexiboa?
‎Nork irabazten du, eta nork galtzen? Nor da langile fina, eta nork ez du lanik?. Saio dramatikoetan, telenobeletan eta komedietan talde gutxituetako etniakideek, normalean, bigarren mailako rolak jokatzen dituzte; zuriak dira, normalean, protagonista.
‎Joera nagusiek eramaten utzita, profesionalak mesede txikia egiten dio gizarteari eta bere garapen kulturalari eta politikoari. Nonahi dira beharrezkoak begi kritikoak, are beharrezkoagoak eskuartean duguna lan publikoa denean, erantzukizuna erraz biderkatzen baita besteen aurrean dihardugunean.
‎Prentsaren hazkundea eta pertsekuzioa batera garatu dira gure artean. Botereak ez du lan horretan etsi, lehenengo noizbehinkariek kalea zapaldu zutenez gero. Botereak berezko zeregintzat hartu du beti prentsa bere menpeko bihurtzea.
‎udaberri epelarekin etorriko da berriro zuen lana.
‎Idaztankeraren beste ezaugarri batzuk ere amankomunean dituzte lan guztiek: loturarik gabeko elementuak pilatzea, ideia bera behin eta berriro errepikatzea forma desberdinetan, periodo luzeak erabiltzea eta xehetasunen garrantzia azpimarratzea.
‎Gazteluan nahiko gizon eta arma zegoen, garia ere nahiko eta larregi zegoen eta bazegoen iturri bat ere; lekua ez zen egokia lubetentzat, dorreentzat ez bestelako guda tramankuluentzat; gaztelukoek erabiltzen zuten bidea erabat estua zen eta bi aldeetatik haitza pikotxez moztuz egindakoa. Guda mahatsareak arrisku handiz gerturatzen ziren, eta alferrik, apur bat aurrera egiten zutenerako suarekin edota harriekin hondatzen baitzituzten; lekuaren malkartasunarekin soldaduek ezin zuten lanen aurrean zutik eutsi eta ezta guda mahatsarepeetan arriskurik gabe lan egin ere; soldadurik adoretsuenak hilda edo zaurituta erortzen ziren, eta horrekin gainerakoen beldurra areagotzen zen.
‎Erroma ba, da zuen lana ta Ili guda ontziak Toskana, ra eldu, etxez aldatu zaiteztela aginduz, ta Uri ontzitu.
‎atzo aditzondoak bi analisi posible ditu: destinatiboa (atzoko egin behar zenuen lana) eta lekugenitiboa, izenlagungilea (atzoko filma).
2003
‎Nekazaritza sektoreak herrialde hauetan duen eginkizuna funtsezkoa dela nabarmenada. Aipatu den bezala, herrialde horietako ekonomia jardueraren zati garrantzitsuadakar eta eginkizun are erabakigarria du lan indarraren arloan. Orain bai, gaur egungarapen bideetako herrialdeak entitate homogeneo gisa hartzeak ez du zentzurik.Egitura mailan eta azken urteetan izan duten bilakaera ekonomiko sozialean emandiren desberdintasunak ezinezko egiten du trataera hori.
‎Izan ere, Klimaren Modelo Globalak deritzanak (GCM, Global ClimateModels) orain hainbat urte hasi ziren erabiltzen, baina horiek duten lan eskalazabalegia da, hartzen duten lurralde zabalaren sare laukia oso handia izanda (500 x500 km, sarri askotan). Zer esanik ez, zabalera horrekin modelook ezin dute ibai arro txikietan (5000 km2 baino txikiagoak, kasuan) aurreikuspenak egiteko moduko informazio egokirik eman; eskala kontua.
‎–Enplegu Osoaren Gizartetik hurbil gaude?, hori dio IK2k eta datu apurrek ez gaituzte asko urruntzen ustehorretatik. 1997an, 10.600 pertsona zuten lanerako adina Amorebieta Etxanon eta%50, 3ak lan egiten zuen, Durangaldea eta Bizkaiko mediatik gora (Lurra, 2001). Baina Nazioarteko Lanaren Erakundearen klasifikazioaren arabera, 1996an 5.319ziren okupatuak eta 1.308 langabetuak, 6.627 pertsonak osaturiko Aktiboenmultzoan. Datu berriago baten arabera 2001ean 448 langabetu zeuden INEMkozerrendetan apuntaturik (EUSTAT, 2002).
‎Garai beretsuan hasi zuten bere ibilbidea Rekaldeko Herri Unibertsitateak eta IPES taldeak (Instituto para la promoción de Estudios Sociales), gizarte gaien inguruan. Bat egiten zuen Euskal Unibertsitatearen beharrarekin, baina gaztelania zuten lanerako hizkuntza nagusia67 Esanguratsua da, halaber, Anaitasuna aldizkariak 1974ko euskal kulturaren balantzea egin zuenean UEU ez aipatzea68.
‎UEUren errealitatea denboran zehar ez da bat eta bakarra izan, eta partaide bakoitzak esperientzia konkretu bat ezagutzeko aukera izan du. Horien guztien isla izan nahiko luke lan honek, nahiz eta nire ikuspegi propioak baldintzatuta dagoela jakin.
‎UEUn ia ia etengabea izan da erakundearen eta bere zereginen inguruko kezka; baina, era berean, egia da, maiz, kezka horiek zituztenak ez zirela zuzenean aritzen UEUren antolaketan eta, beraz, ez zirela esandakoak sortutako ondorioen erantzule zuzenak izaten. UEUren erakundetze prozesua dugu lan honen bigarren ardatza. Gizarte mugimendu gisa sortu zen UEU, Euskaltzaindiaren eta Ikas en babesean, izaera horrek dituen abantailekin eta desabantailekin.
‎Bai Zeruko Argia n, bai Anaitasuna-n kritika gogorrak azaldu ziren Txillardegi aukeratu ez izanaren aurka, erabaki hori arrazoi politikoetan oinarritzen zela argudiatuz1 Anaitasuna-n, Mitxelenari eta Juan San Martini espresuki leporatu zieten Txillardegiren aurkako, konplota? antolatzea; Mitxelenak ez zuela libururik euskaraz argitaratu, eta, azken urteetan, Euskaltzaindian ez zuela lanik egin gehitu zuten2 Hilabete batzuk geroago, Txillardegik berak gogor kritikatu zituen Euskaltzaindiak Leioan antolatutako euskalarien jardunaldiak, ez zelako salatu euskararen hilzoriko egoera eta ez zitzaiolako tokirik eskaini ez euskararen soziolinguistikari, ezta hizkuntzaren normalizazioari ere. Jardunaldiak, haren ustez, desmobilizatzaileak izan ziren eta jauntxo kolorekoak, «Bere borondaterik onenarekin, Euskaltzaindia PNV aren joko politikoan erori da»3 Urte horren bukaeran (1980) kritika berriak egon ziren Euskaltzaindiak ez zuelako ba bestu Argia-k, Anaitasuna-k eta Jakin ek bultzatutako. Gu gara euskal prentsa?
‎Eusko Ikaskuntzako bazkideek, egoera horretaz oharturik, deialdia luzatu zieten gainerako elkarteei lankidetzan aritzeko. Espresuki aipatzen zen deialdian gerra-aurreko Euskaltzale Bazkuna, Eusko Ikaskuntzaren eta elkarte berrien artean lor zitekeen lankidetzaren adibide moduan, Bazkunak askatasun osoa izan baitzuen nahi zituen lanak egiteko106 Horrez gainera, behin behineko buruzagitzan Martin Orbe bera eta Euskaltzaindiko eta Arantzadi elkarteko ordezkariak egongo zirela proposatu zen. UEUren zuzendaritzak, ordea, ez zuen onartu gonbitea, Eusko Ikaskuntzak ez zuelako euskara bere lan hizkuntza bilakatu107.
2004
‎Lausoki bada ere, kontzeptua modu horretan zedarriturik, autoeraketa ekonomikoan jarri nahi genuke lan honetako arreta. Enpresez edo erakunde ekonomikoez ari gara, beraz.
‎Adibide nabarmen bat Denboren Neurketa Metodoa Coprecikooperatiban ezarri zenekoa izan daiteke, langileen eta Kontseilu Sozialaren kontrako iritziaz egin baitzen. Kasu horrek, sozietate anonimoetako langileek nekezonartuko lituzketen lan baldintzen funtsezko aldaketak (lan erritmoaren bizkortzea, mugikortasun funtzionala, egutegi mugikortasuna, behin behineko kontratazioaren gehiegizko erabilera...) mugatzeko eta arautzeko bitarteko demokratikoen gabeziak agerian utzi zituen.
‎Adibide horien bitartez, teknologia berrien sarrerak edo lantegiaren automatizazio maila altuago edo baxuagoak, derrigor, ez duela lan banaketataylorista desagertarazten nabarmendu nahi izan dugu, ez gaitasun orrikoegitekoen zatiketari dagokionez, ez lan intelektuala eta eskulanaren artekobanaketari dagokionez. Gainera, ez dugu ahaztu behar, aplikazio teknologiko berrien eransketa, lehia motak eta enpresak diharduen merkatusegmentuaren ezaugarri teknologikoek baldintzatzen dutela erabat.
‎Planteamendu horrek autorearen bigarren aroa azaltzen du. XX, mcndeko bigarren erdianmamitzen den birakcta pragmatikoaren aitzindarietako bat dugu lan hau.
‎Denadela, burgesia boterera heldu aurretik ezin uler dezakegu garai hartako askatasunaren eskaera bere sakontasun osoan. Burgesiarekin, gizakiak aske izan behar zuen inolako oztoporik gabe negozio ekonomikoak martxan jartzeko, edo bakoitzak nahi zuen lan motaaukcratzeko, cdota lan egin ala ez erabakitzeko. Eta gauz.a bera politikan parte hartzeko.Askatasunarcn kontzeptu horren inguruan, egoera ezezagun hat sortu zen hcinean, intclektual burgcsei planteatzen zitzaizkien beste galdera batzuk bercn ikuspuntu politiko bihurtuziren:
‎Ezinbestez irakurri behar den kiasikoa da. Zientzia ezagutzarcn aztcrkcta sozialari bidca irekizion iraultza cragin zuen lan honek. Klasikoekin gertatu ohi dcn moduan, cra guztictako irakurkctakjasan ditu, batzuctan idcia kontrajarrien alde egiteko.
‎gramatika, ortografia. aipucn aurkezpena eta erabilera. bibliografiaerrefcrentz.iak eta trcsneria kritikoa. Azaleko gauzak dircn arren, ñabardura horiek bcnetako garrantzia izateri dute lana epaitzerakoan.
2005
‎Dena den, tarteki bat saiatu nahi nuke apunte modura: tamalez, oraindikaztertzeko dago Euskal Herriko hainbat gatazka sozialetan koadrilak bete etabetetzen duen lana. Ez antropologiak aztertu du koadrila erakunde sozial gisa, ezsoziologiak, edo historiak edo psikologiak.
‎Ikerketek diotenez, zenbat eta taldehandiagoa izan, orduan eta eraginkortasun txikiagoa dauka. Taldearen eraginkortasunaren eta kide kopuruaren arteko erlazioa beste faktore batzuek baldintzatzendute; adibidez, taldeak duen lan kopuruak eta liderraren esperientziak. Baina, horikontuan harturik honakoa ondorioztatuko dugu:
‎Ikasleriaren aniztasunari aurre egiteko, talde lana estrategia aproposa izandaiteke. Aniztasun horri erantzuteko bi irizpide nagusi kontuan hartu behar ditugu: taldearen homogeneotasuna eta ikasleak egin behar dituen lanak. Nahiz eta taldehomogeneorik ez egon, talde, homogeneoa, ren kontzeptua adierazten duguneanhauxe esan nahi dugu:
‎Maiz, zuzendariapertsonaren estatusaren eta karismaren arabera aukeratzen da, lanpostu hauetarakoez da hautagairik izaten eta, Zuzendaritza Proiektua bera tramite burokratiko hutsbihurtzen da. Lehen aipatu dugun bezala, zuzendaritzak bere lana bideratzekoautonomia eskasa izaten du, irakasleriaren prestakuntza falta dute lan honi aurreegiteko eta ordainetan pizgarri gutxitxo lan astun honetan sartzeko.
‎Zeintzuk dira parte hartze eskas horren arrazoiak? Zuzendariak duen lan kopuru handia, ardura, formaziorik eza, zuzendariaren botere urria, zuzendariaren zereginen anbiguotasuna (administrazioaren ordezkaria da eta, eraberean, hezkuntza komunitatea ordezkatzen du), bere lanarekiko esker on eskasa, administrazioaren laguntza apala, ikuskaritzaren presioa eta abar dira arazo honenarrazoietako batzuk. Arazo larri hau, zuzendaritzaren arazoa hain zuzen ere, zuzendariaren lan egoera hobetuz, autonomia emanez eta etengabeko formazioazainduz hobetuko da.
‎«Zuzendariak ez du lan finkorik ikastetxean».
‎Ikusten dugunez, zuzendaritza esparruak ugariak dira, eta horietako bakoitzakeskatzen duen lana sakona eta konplexua da.
‎Irakaslebatek zuzendari kargua onartzen duenean, lan berri batean integratu behar du.Zuzendariaren lanak eta irakasleen lanak ez dute zerikusirik. Bi lan ezberdin dira.Beraz, zuzendari berri batek bere lana nola bideratu ikasi behar du laneko lehenhilabeteetan. Zuzendariarentzat lehen ikasturtea oso gogorra da, lanak zer ekarrikodion oraindik ez dakielako (informaziorik eza, formaziorik eza, ardura asko, lanugari, tentsioa, eta abar).
‎Ikastetxeko irakasleek duten lan tresna bat da: tresna honek irakaslearengelako lanari koherentzia ematen dio.
‎Ikastetxeko lanetan jendea inplikatzea ezinbestekoa da ezarritako helburuak lortzeko. Irakasleek eta gainerako kideek ez badute lanetan, koordinazioa alferrikakoa da. Koordinazioaren bidez, ikastetxeko kideenlanak sinkronizatu edo bateratu egiten ditugu, lan bakoitza bere une jakinean eginbehar delako, sekuentzia baten barruan gauzatu behar delako.
‎Azken finean, ikastetxearentzat erabaki egokienak hartzen badira, lanak ongi sinkronizatuko dira.Erabakiak hartzeko prozesua oker egiten bada, ikastetxearen koordinazioan eraginzuzena izango du. Ikastetxean dauden gatazka edo arazoen mailak ere eragingarrantzitsua du lanaren koordinazioan. Gatazkak koordinazioa zailtzen du.
2006
‎Egoera honek enpresariarenzuzendaritza boterea muga dezake edota lan kontratuaren etendurari bide emandiezaioke; c) azkenik, erditzeak amarengan atseden hartzeko beharra sortzen dueta, beraz, lan kontratua eteteko bidezko kausa dela ulertzen da. Lan kontratuareneteteak esan nahi du langileak bidezko kausa duela lanera ez joateko: lan kontratutikondorioztatzen den oinarrizko beharra betetzen ez duen arren (lan egitea) lankontratua ez da iraungitzen, bizirik mantentzen da; baina enpresariak ez dioordainsaririk zor langileari.
‎Lan kontratuaren etetea gertatuko da lan baldintzak emakume haurdunarenedo umekiaren osasunarentzat arriskutsuak direnean eta lanpostuaren aldaketaezinezkoa denean [LAPL 26.3 art. eta LE 45.1, d) art.]. Kasu honetan emakumeakez du lanik egiten eta ez du soldata jasotzen, baina, lan prestazioa betetzen ez baduere, ez du lana galtzen, enpresariak langileari bere lanpostua gorde behar baitio. [LE 45.2 eta 48.1 art.]
‎aldi baterako lan kontratuak ere eten daitezke.Hemen sortzen den galdera da ea lan kontratuaren etendurak lan kontratuareniraupenaren gainean ondoriorik duenetz. Lan arauak, zehazki 2720/ 1998, abenduaren 18koak, 7 artikuluan dio iraupen mugatuko lan kontratuaren etendurak ez duela lan kontratuaren iraupena luzatzen, aurkakoa itundu ezik.Beraz hobeto esanda, lan kontratua eteteak ez du lan kontratuaren iraupe narenzenbaketa gelditzen, aurkakoa adosten ez den bitartean.
‎aldi baterako lan kontratuak ere eten daitezke.Hemen sortzen den galdera da ea lan kontratuaren etendurak lan kontratuareniraupenaren gainean ondoriorik duenetz. Lan arauak, zehazki 2720/ 1998, abenduaren 18koak, 7 artikuluan dio iraupen mugatuko lan kontratuaren etendurak ez duela lan kontratuaren iraupena luzatzen, aurkakoa itundu ezik.Beraz hobeto esanda, lan kontratua eteteak ez du lan kontratuaren iraupe narenzenbaketa gelditzen, aurkakoa adosten ez den bitartean.
‎Bukatzeko, eszedentziak daude, hemen ere, seme alaben zaintza dela eta, langileak ez du lanik egiten eta, ondorioz, ez du soldata kobratzen, bainakasu hauetan Gizarte Segurantzak ez du soldata ordezteko inolakoprestazio ekonomikorik aurreikusi. Eszedentzia hartzen duen langileak berediru sarrerak gutxituak ikusiko ditu erabat.
‎Bestalde, gerta daiteke ama langile autonomoa izatea eta aitak inoren konturalan egitea. Kasu horretan, argi dago amak ezin duela lan kontratua eten (ez daukalako lan kontraturik), problema da aitak ere ez daukala lan kontratua etetekoeskubiderik. Lan kontratua etetea eska dezake, baina enpresariaren esku geratzenda eskaera horri bide ematea edo ez, baita etenduraren ondorioak zehaztea ere (lanpostuaren erreserba, eta abar).
‎Haur saiatuaren atentzioa desbideratu eta zuzendu, bere iraunkortasuna zentzurik gabeko monotoniadenean. Ekintzaren amaiera markatu. Amaierarik gabeko eztabaidetan ez sartu. Handixeagoa den haurrari abisua eman eta iraupenhandiegia duen lan hori amaitzeko edo moztekodenbora eman. Zeregin batzuk egin gabe uztea onargarria delaziurtatu haurrari.
‎Gurasoen iritziz, familia balioak ezdira aldatu.Pentsatzen dute lanari edo zaletasuneiuko egin behar izan dietela, haurrarengatik.
‎Gauzak egitea gogoratzea, nola eta noiz egin gogoratzea, lan oroimenareneginkizuna da, epe luzeko oroimenean aurrez gordeta edukitzea eskatzen duena.Gordetako informazioa eskura eduki behar du lan oroimenak, epe laburreko oroimenean denbora batez gorde ondoren. Behar beste arreta jartzen ez bada informazioa jasotzean, da gordailuan sartu eta da berreskuratu.
‎Oso pertsona kezkatua etaarduratsua bere lana ondo egiteko. Badakizue zein izan zen funtzionario, soldadubaten efikaziaz bete zuen lana. Juduen kontzentrazio esparruetarako deportazioaondo antolatzea.
‎Zaitegiharginarena egiten, nortasuna moldatzeko. Ez zuen lan erraza eta bazekien, berehitzetan: bere amets ederra egi bihur zedin.
‎oficio: Kontzejuko kideek dituzten lanak edo ardura postuak, oro har: alkate, errexidore, fidel, eskribau eta zinpeko edo juradoenak dira, gehituko zaizkio letratua edo abokatua eta prokuradore sindikoa eta probestua (ikus preboste).
‎Antonio Ubieto Artetak Donemiliaga Kukullako monasterioaren kartularioaren transkripzioa argitaratu arte, aita Serranok 1930ean eginiko bilduma diplomatikoa genuen lan tresna (Serrano, 1930). Ubieto k berak dioen legez, bertan, Donemiliagak adbokaziopean zeuden elizetako149agiriak bildu zituen.
‎Pixkanaka baikortasun marxista alde batera utziko duen pentsamendua ere badago oinarrian. 1933an Horkheimer ek, Marx-en tesiekin bat eginik, uste zuen lanak eta produkzioak ekarriko zutela arrazoiaren garaipena, etekin kapitalistak ikusi nahi ez zuena. Baina, Horkheimer ek alemaniar langile mugimenduaren porrota eta inpotentzia bizi izan zituen eta, ondoren, estalinismoak nazismoa ordezkatu zuenean, erabat utzi zion askatasunaren erreinuan sinesteari.
‎Hortxe bakarrik gorpuztu da, masa handien premiak asetzeko forma tipiko eta nagusi legez? ikuspegi formaletik izaera boluntarioa duen lanaren antolamendua, produkzio bitartekorik gabeko langileekin eta enpresen jabetza balio industrialak dituztenen eskuetan... (Weber, 1992:
2007
‎Guk, adibidez, bezero lan-talde lerroadeitzen duguna dugu. Prozesuaren kudeaketarako beharrezkoak ditugun lan taldehorietan langileriaren% 90ak parte hartzen du. Kontuan izanda, Ormaiztegin, momentu honetan, 722 langile eta munduan zehar 3.000 inguru garela, osoinportantea da lan-taldeetan arituz prozesuan sartuta egotea.
‎pertsonengansinistea, bezeroarekiko irrika, pertsonen arteko harremana, beti lan-talde terminoetan pentsatzea, erabakitzeko gaitasuna eta lan-talde autokudeatuak izatea. Azkenezaugarri horrekin esan nahi dugu, helburuak taldekideek beraiek jartzen dituztela, horrela, berena egiten dute lana, eta beren helburu horren alde borrokatuko dute.Helburu horiek beste batzuk ezarriko balizkiete, ez lukete lana bere egingo, etaaitzakia bat edukiko lukete, lortuko ez balituzte ere.
‎Hasidira pentsatzen eta irudikatzen,, benetako elkartea? izaki, elkarrekin eginbehar dutela lan edo borroka egoera aldatzeko100 Eskuarki, gauzak horrelaikusten hasi denak uste du, esnatu, egin dela eta bere kideak ere iratzarribehar dituela.
‎etika. Etikoak izan behar dute lan erretorikoek; justizia orokorra bilatu behar dute, ezin baita ahaztu ezen erretorika ezagutza eta ongia zabaltzeko erreminta dela. Beraz, gai eremuarekin eta helburuarekin batera, erretorikaren oinarrizko ezaugarrien arteko bat, beste bat, baina beste biak bezain beharrezkoa?
‎Inork ez du esaten: , gaixo dagoenak ez du lanik egiten, ni gaixo nago, beraz ez dut lanik egiten?; nahikoa da esatea: –gaixo nago eta ez noa beharrera?.
2008
‎Oraingo honetan eskuartean duzuen lana bekaren II. deialdiaren emaitza da.
‎Bereziki deigarria dugu lan kooperatiben kasua. Bertan, langilea, bazkidearen kokapen juridikoa hartuz, enpresari bihurtzen da aldi berean eta, beraz, enpresa jarduerarekiko maila handieneko erantzukizunaren titular.
2009
‎Hasiberritan zegoen gerra mota hau Durango eta Gernika bonbardatu zituztenean.Hirien bonbardaketak ikuspegi orokorrean jartzeko balio du lan honek.
‎Argentinako batzorde horren garrantziaz jabetzeko balio duen lana.
‎Bigarren Mundu Gerraren ostean diktadura botatzeko egin ziren ahaleginen berriematen du lan honetan borroka haietan protagonista izan zen batek.
‎Gainera, berenaurre egite estrategiak mugatuko lirateke problemaren aurre egite instrumental zuzenera, eta sostengu sozialak ematen duen osasunarentzako babesa galduko lukete.Uste dugu, deskribatutako bi aldagaiok, neurri zabal batean moldagarriak direlahezkuntza eta eragin sozialaren bitartez. Zalantzarik ez dugu lan psikopedagogikohonek ondorioak emango lituzkeela gizonezkoen osasun hobeagotu batean.
‎Latinoamerikako emakume gehieneklana lortzen duten bitartean(% 81,6), bakarrik Ekialdeko Europako eta Magrebekopopulazio erdiak etxetik kanpo lan egiten dute |A2 (2)= 15,67; p= 0,012]. Egoerajuridikoak zerikusi handia du lan egoerarekin, magrebtarrek eta Ekialdeko europarrek, ia erdiak, ez dute baimenik, eta ondorioz, lanean jardutea zaila suertatzenda beraientzat | A2 (2)= 8,85; p= 0,012]. Etxebizitza lortzea ere zaila da bi taldehorientzat,% 10 kalean edo erakundeetan bizi da |k2 (2)= 5,86; p= 0,053].
‎Bestetik, so egin behar diogu Diez eta Guisasolaren (2002) lanari, Gipuzkoanhamabi eta hemezortzi urte bitarteko gazteek kirola uztearen arrazoien inguruanikerketa egin baitzuten. Izaera kualitatiboa duen lan horretarako 121 elkarrizketaegin zituzten, horien artean honako taldeak erabiliz: 12 eta 16 urte bitartekoneska gazteak, ikasketa zentroetako koordinatzaileak, kirol taldeetako tekniko etazuzendariak, guraso taldeak eta kirol munduarekin nolabaiteko lotura zuen jendea.
‎Horrela, presidentearen familiako erritmora egokitzen den taldea edukitzeko garrantzia ere aipatzendute. Halaber, emakume presidente hauek dituzten lanen ordutegien malgutasunakkirol federazio/ klubeko kudeaketa lanekin tartekatzea ahalbidetzen die.
‎Goi mailako ikasketakEz du lanik egiten etxetik kanpo
‎Lehen mailako ikasketakEz du lanik egiten etxetik kanpo
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 38 (0,25)
duen 20 (0,13)
dute 19 (0,13)
duten 16 (0,11)
dugu 14 (0,09)
zuen 13 (0,09)
ditugun 7 (0,05)
dituzte 6 (0,04)
dituzten 6 (0,04)
zuten 5 (0,03)
duela 4 (0,03)
badute 3 (0,02)
dituen 3 (0,02)
duzun 3 (0,02)
luke 3 (0,02)
baitu 2 (0,01)
ditugu 2 (0,01)
duenak 2 (0,01)
dugun 2 (0,01)
dut 2 (0,01)
duzuen 2 (0,01)
genuen 2 (0,01)
lukeen 2 (0,01)
zituen 2 (0,01)
DUT 1 (0,01)
badu 1 (0,01)
badugu 1 (0,01)
baitute 1 (0,01)
ditu 1 (0,01)
dituztela 1 (0,01)
duelarik 1 (0,01)
duena 1 (0,01)
duguna 1 (0,01)
dutela 1 (0,01)
dutenen 1 (0,01)
duzu 1 (0,01)
duzue 1 (0,01)
genituela 1 (0,01)
genuke 1 (0,01)
lituzketen 1 (0,01)
lukete 1 (0,01)
zenuen 1 (0,01)
zituzten 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan lan hau 21 (0,14)
ukan lan egin 15 (0,10)
ukan lan hori 8 (0,05)
ukan lan kontratu 5 (0,03)
ukan lan prozesu 5 (0,03)
ukan lan batzuk 4 (0,03)
ukan lan tresna 4 (0,03)
ukan lan bilatu 3 (0,02)
ukan lan kopuru 3 (0,02)
ukan lan merkatu 3 (0,02)
ukan lan oroimen 3 (0,02)
ukan lan saio 3 (0,02)
ukan lan arlo 2 (0,01)
ukan lan bakar 2 (0,01)
ukan lan baldintza 2 (0,01)
ukan lan beka 2 (0,01)
ukan lan erraz 2 (0,01)
ukan lan faktore 2 (0,01)
ukan lan hasi 2 (0,01)
ukan lan hizkuntza 2 (0,01)
ukan lan ideologiko 2 (0,01)
ukan lan ildo 2 (0,01)
ukan lan indar 2 (0,01)
ukan lan ongi 2 (0,01)
ukan lan abstraktu 1 (0,01)
ukan lan adin 1 (0,01)
ukan lan agertu 1 (0,01)
ukan lan agintaritza 1 (0,01)
ukan lan akademiko 1 (0,01)
ukan lan ala 1 (0,01)
ukan lan antolamendu 1 (0,01)
ukan lan ardatz 1 (0,01)
ukan lan ardura 1 (0,01)
ukan lan asko 1 (0,01)
ukan lan bakarti 1 (0,01)
ukan lan baliokide 1 (0,01)
ukan lan bera 1 (0,01)
ukan lan berrikuntza 1 (0,01)
ukan lan burutu 1 (0,01)
ukan lan egoera 1 (0,01)
ukan lan epaitu 1 (0,01)
ukan lan erabat 1 (0,01)
ukan lan errendimendu 1 (0,01)
ukan lan erretoriko 1 (0,01)
ukan lan eskerga 1 (0,01)
ukan lan eskubide 1 (0,01)
ukan lan esparru 1 (0,01)
ukan lan espezifiko 1 (0,01)
ukan lan ez 1 (0,01)
ukan lan finko 1 (0,01)
ukan lan gatazka 1 (0,01)
ukan lan guzti 1 (0,01)
ukan lan handi 1 (0,01)
ukan lan harreman 1 (0,01)
ukan LAN hasi 1 (0,01)
ukan lan hipotesi 1 (0,01)
ukan lan historiografiko 1 (0,01)
ukan lan horretarako 1 (0,01)
ukan lan ikusi 1 (0,01)
ukan lan industria 1 (0,01)
ukan lan islatu 1 (0,01)
ukan lan jarri 1 (0,01)
ukan lan joan 1 (0,01)
ukan lan kolektibo 1 (0,01)
ukan lan kooperatiba 1 (0,01)
ukan lan koordinazio 1 (0,01)
ukan lan labur 1 (0,01)
ukan lan motibazio 1 (0,01)
ukan lan ondo 1 (0,01)
ukan lan ordena 1 (0,01)
ukan lan ordutegi 1 (0,01)
ukan lan organo 1 (0,01)
ukan lan paper 1 (0,01)
ukan lan partzialki 1 (0,01)
ukan lan profesional 1 (0,01)
ukan lan publiko 1 (0,01)
ukan lan sakon 1 (0,01)
ukan lan sistematiko 1 (0,01)
ukan lan sorta 1 (0,01)
ukan lan sozietate 1 (0,01)
ukan lan ta 1 (0,01)
ukan lan zama 1 (0,01)
ukan lan zutik 1 (0,01)
ukan lan zuzenbide 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia