Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Zenbaitek berriki salatu badu ere (Neveu, 1997; Stolcke, 1996; Leizaola, 1999), egoera hau ez da antropologiara soilik mugatzen, besteak beste, soziologia politikoan ere arreta txikia eskeini izan baitzaie horrako kontzeptu horiei.Zientzia politikoetan, oro har, Marshall en hiritartasunari buruzko azterketa klasikoaalboraezina bada ere, sarritan kontzeptuari baino gehiago beraren aplikazioari erreparatu izan zaio. Estatuaren eta norbanakoaren arteko lotura mota desberdinak, etabaita lotura horiek gainerako estatuekiko sorrarazten dituzten inplikazio/ ondorioakjorratzen dituzten lan sorta oparoak ditugu horren adibide4 Hauen artean kokatubehar dugu, Frantziako eta Alemaniako testuinguruetan hiritartasunak dituen kontzeptu eta aplikazio ezberdinak ikertu eta konparatzen dituen lan sakon eta interesgarria (Brubaker, 1992).
2001
‎Garai jakin batean, adituen erreferentzia marko komuna izendatzeko, paradigma nozioa proposatu zuen Thomas Khun ek, aldaketa zientifikoari buruz hain zuzen (1970). Egitarau oro, beraz, jakintza eta gaitasun linguistikoakhelburu pedagogiko moduan eskainiko dituen lan tresna izan nahi duen heinean, dagokion unean nagusi den paradigmaren ondorioa izango da.
2002
‎Hein handi batean atal hau, Prospektikerrek. G2020 Gipuzkoa 2020 gogoeta estrategikoa, deituriko proiekturako (http://www.g2020.net) bildu dituen lan materialetan oinarrituta dago.
‎Beck ek (1998a: 104) egoera indibidualen desberdintasun hori ongizate estatuak erraztu dituen lan merkatuko bi osagairekin erakutsiko du: mugikortasuna, dela soziala dela geografikoa, eta heziketa.
2004
‎Lana egiteko zatikatuetan antolatzeaz gain, kontzepzio, administrazio, programazio, burutze eta kalitate kontrol zereginak banatzen dituen lanaren banaketafuntzionala ondorioztatzen da printzipio taylorianoetatik. Horrela, funtzioen bereizketa zorrotzak ezaugarritzen duen antolaketa hierarkiko piramidala ezartzen da, non kudeaketa lerro hierarkikoan behera infiltratze gisa ulertzen den.
2005
‎Ikasleriaren aniztasunari aurre egiteko, talde lana estrategia aproposa izandaiteke. Aniztasun horri erantzuteko bi irizpide nagusi kontuan hartu behar ditugu: taldearen homogeneotasuna eta ikasleak egin behar dituen lanak. Nahiz eta taldehomogeneorik ez egon, talde, homogeneoa, ren kontzeptua adierazten duguneanhauxe esan nahi dugu:
‎Proiektuak exijitzen dituen lanak ez badira ongi zehazten, orokortasuneangaltzen gara. Guraso gehienek, adibidez, lan egiteko eginkizun zehatzak etakonkretuak eskatzen dituzte.
‎Lehen esan dugun bezala, zuzendaritzaren lan eremuak konplexuak, askotarikoaketa anbiguoak dira. Baina, zeintzuk dira zuzendariak egiten dituen lanak. Teorikoaskok esan ohi dute zuzendariaren lana planifikatzea, antolatzea, koordinatzea, kontrolatzea eta ebaluatzea dela.
‎Kanpoko koordinazioa hau da: bere inguru hurbileko erakundeekinikastetxeak sortzen dituen lan prozeduren eta harremanen koordinazioa. Ikastetxeak udalarekin, Hezkuntza Administrazioarekin, enpresekin, kultur elkarteekineta abarrekin dituen harremanak ordenatu behar dira.
2009
‎Bete betean gerra eta ekonomia uztartzen dituen lana. Hala eta guztiz ere, besteazterketa batzuekin osatu beharrekoa.
‎Liburu hau aitzindaria izan zen Gerra Zibilaren ondorioz sortu zen erbesteratzeaaztertzen. Urteak dituen lana bada ere, oraindik hainbat elementu aprobetxagarridituen liburua da hau.
‎Ekimen pribatuak berak bakarrik bere gain hartu ezin dituen lan batzuetan aginte publikoek ere esku hartzea esan gura du horrek, besteak beste. Kulturaondarearen digitalizazioa da horietako bat.
2011
‎Gaztea markak ere zeharkako ekimenak burutu izan ditu EITBKulturaren laguntzaz (BBK Life, Durangoko Azoka, Zinemaldia eta abar). Taldeikuspegia eta ekitaldien zeharkako tratamendua kontuan hartzen dituen lan ereduhori ere ahalezko beste marka batzuk sortzeko aintzat hartzen hasi da, esaterako, EITB Kirolak kiroletako kanal bat sortzeko ideiarekin batera (ETB4) (WKAE2).
‎Bake epaileak ez dira profesionalak, hau da, ez dute, epaile arruntek bezala, lansaio bat eta Estatuarekin lotzen dituen lan harreman bat. Horregatik ez dute soldata edo lansari bat.
‎Espetxe zaintzarako epailearen kontrolpean egingo da lana. Horretarako, epaile honek zigortuak egiten dituen lanen inguruan txostenak eskatu dizkio zerbitzugintzan ari den administrazio, erakunde publiko edo interes orokorreko elkarteari.
‎«Ez naiz gai», «Guztiek maitatu behar naute», «Sakonean, ez naiz erakargarria», «Ez naiz zoriontsu izango besteek miresten ez banaute», «Jendea atzipetzen ez badut, ez naiz ezer, eta abandonatu egingo naute». Moldaera zailtzen duten kognizio horiek norberari buruzko errepresentazio mental preberbaletan txertatuta egoten dira; atxikimenduaren teoriak azaltzen dituen lanerako barne ereduak dira (Bretherton eta Munholland, 1999). Gurasoekin eduki dituzten harremanak barneratu egiten dituzte haurrek eta igurikimen iraunkor bihurtzen dira; igurikimen horien arabera, egoera estresagarrietan gurasoak laguntzeko prest izango dira ala ez.
2014
‎Badago harremana MFFko erantzun latentziaren eta arazo zailak planteatzen dituen lan batean irautearen artean. Haur oldarkorrek latentzia eta iraunkortasun gutxiago agertzen dute.
2015
‎2003). Badago, gainera, Pirinioetako litologian Ni kontzentrazio altuak berresten dituen lanik, besteEuropako zenbait tokirekin konparatuta (Gonzalez Miqueo et al. 2010).
‎Ikerketa enpirikoak alor honetan ugariak izan dira azken urteetan nazioartean, eta Euskal Herriko NEBen gaineko moneta balioztapenak aztertu dituen lanik ere badago (Etxano, 2010a). Bi alderditan jarri litzateke arreta zentzu horretan.
2019
‎ClSek proposatutako esparruak gure ikerketarako balio ez izatearen arrazoia naziokontzeptuaren eztabaidan mamitzen da. CIS erakundeak nazio modernoaren ideia hobesten du, eta, ondorioz, argitaratzen dituen lanetan, Estatutik abiatuta ezartzen ditu ikerketa objektuazedarritzeko irizpideak, ikerketa elektoralak egitean. Horrek bi ondorio zuzen ditu.
‎Egunerokoan, bakoitzak eremukonkretu batean lan egiten duela ikusi dugu baina, egiari zor, azken urteetan gehitu egin dira hainbatardatz lantzen dituzten eragileak. Adibiderik argiena Ekin dugu, zeinak euskara, migrazioa etafeminismoa dituen lan ardatz.
‎Azken ideia horretan oinarrituz, bertso melodia berriak sortzen dituen lana aurkeztu da (Goienetxea eta Conklin, 2018). Lehenengo pausuan melodia berriaren estruktura semiotikoa, edo koherentzia estruktura, lortzen da.Horretarako aurretik existitzen den bertso bat txantiloi moduan erabilita honen barruan erlazionatuta dauden segmentuak lortzen dira, hau da, pieza barruan dauden errepikapenak, transposizioak edo erlazio abstraktuagoak.Behin koherentzia estruktura lortuta, bigarren pausuan, pieza berriaren barruan nota berriak sartzen dira koherentzia estruktura errespetatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia