Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2001
‎Unitate horiek zortzi urratsetan banatu ditugu, gure ustez 800 ordu nahikoa izan daitezkeelako, baldintzanormaletan aritzen den ikastalde batentzat, ondo euskalduntzeko. Arestian aipaturiko diskurtsoen azpisailkapenak sortzen zituen zikloak urrats desberdinetan kokatzeko momentuan, helburuen arteko oreka lortzea ezinbestekoa da, urratsbakoitzak bere baitan duen lan kopurua antzekoa izan dadin. Lan hau egiteko, segidan aztertuko ditugun irizpideak erabili genituen.
2005
‎Ikerketek diotenez, zenbat eta taldehandiagoa izan, orduan eta eraginkortasun txikiagoa dauka. Taldearen eraginkortasunaren eta kide kopuruaren arteko erlazioa beste faktore batzuek baldintzatzendute; adibidez, taldeak duen lan kopuruak eta liderraren esperientziak. Baina, horikontuan harturik honakoa ondorioztatuko dugu:
‎Zeintzuk dira parte hartze eskas horren arrazoiak? Zuzendariak duen lan kopuru handia, ardura, formaziorik eza, zuzendariaren botere urria, zuzendariaren zereginen anbiguotasuna (administrazioaren ordezkaria da eta, eraberean, hezkuntza komunitatea ordezkatzen du), bere lanarekiko esker on eskasa, administrazioaren laguntza apala, ikuskaritzaren presioa eta abar dira arazo honenarrazoietako batzuk. Arazo larri hau, zuzendaritzaren arazoa hain zuzen ere, zuzendariaren lan egoera hobetuz, autonomia emanez eta etengabeko formazioazainduz hobetuko da.
2012
‎Hiriak jasaten duen hedapen honen harira, arteetan ere hiraren parte berriak diren espazioen errepresentazioa aurkituko dugu. Noski, Bilbo tradizionala gaitzat duten lanak kopuru handiagoan agertuko zaizkigu, baina aipatzekoak diren leku berri hauen presentzia jorratzen duten lanak, egon badaude. Kasu batean zein bestean, dena den, eta Bilboren historia osoan suma daitekeen bezala, herritarren bizitzaren eta baita artelanen gai zentrala IBAIA izango dela ezin ahatz dezakegu.
2013
‎Nahiz eta datarik gabeko ikerlanak ugariak diren eta, hortaz, kopuru horrek bilakaeran eragin zezakeen, ikerketek goranzko joera nabarmena erakutsi dute 2007tik 2013ra bitartean (15etik 32ra). Azken urte horretan abiatu eta hurrengo urteetan burutuak izateko zain dauden lanak ez dira horren ugariak (12); horiei gehitu behar zaie epe finkaturik ez duten lanen kopurua ere (19).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia