Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Bestalde, ezin da ukatu hezkuntza sistema nazionalei buruzko lanak ugariak direla hezkuntzaren historiaren arloan; hala ere, hutsune nabarmena antzeman daitekeelakoan gaude, lan esparru honetan ez baita egin ezinbestekoa den nazionalismoaren inguruko analisirik, hain zuzen ere identitate nazionala arazoaren funtsezko ardatza denean. Alde horretatik, hemen aurkezten dugun lanak eskaini nahi duen ikuspegiak, hezkuntza politikaren arloko fenomeno hori (hezkuntza sistema nazionalaren sorrera eta eraikuntza prozesua, alegia) era ezberdin edota ezohiko moduan berrirakurtzearen beharra nabarmendu nahi luke.
2001
‎Horretarako, alde batetik, maila bakoitzean kokatu genituzkeen ikasleen ezaugarriakazaldu ditugu (ikasle horien hasierako egoera), eta bestetik, dagokigun mailagainditzeko lortu dituzten helburuak deskribatu ditugu (xede hizkuntzaren jakintza, horren bidez komunikatzeko gaitasuna, eta hizkuntza horrekiko etaikas prozesuarekiko jarrera). Atal honek erakutsiko dizkigu maila bakoitzeanegin dugun lanaren ildo nagusiak.
‎Euskal Herri osoko 16 urtetik gorako populazioari buruz egindako azken landemolinguistikoa 1991n egin zuten instituzioek (Eusko Jaurlaritzak eta NafarroakoGobernuak). Aurrez aipatu dugun lanarekiko, hamabost urteko epean, euskararenezagutza maila honako hau zen: euskaldun elebakarrak 23.500 ziren (populazioaren %1), elebidun aktiboak 505.200 (%21, 39), elebidun pasiboak 182.700 (%7, 71).
2002
‎Liburu hau etorkizunean jorratu nahi dugun lan ildo baten hasiera da, EuskalHerriko ekonomiaz zeresanik duenarentzat irekita dagoena. Egin nahi dugun bidehorretan, ekarpen berriek liburuak dituen gaien inguruko hutsuneak eta ikuskeraeta metodologia aniztasunak aberastuko dituzten itxaropena dugu.
‎Ideologi mailan desberdintasunak badaude, noski, baina denok dauzkagu printzipio batzu eta horien arabera mugitzen gara. Batzuk HBren sinpatizanteak gara, beste batzuk EErenak, baina oraingoz ez dugu inongo arazorik izan egin dugun lanean eta printzipio minimoak errespetatzen jarraitzen badugu ez dugu arazorik izango20.
2007
‎Eta guk gure baitan pentsatzen genuen: «Jakingo balute nola egiten dugun lan! Jakingo balute ez bati eta ez besteari ez zaiola gustatzen ateratzen duguna...». Beraz, zerbait ondo egiten ari garela dirudi.
2008
‎Giza garapen psikologikoaren ereduei buruz aurkezten dugun lan honen atarian, esker oneko hitzak eman nahi dizkiegu gure ahaleginetan bidelagun izan ditugun gizabanako zein erakundeei.
‎sartzen dira. Hauxe da, orobat, liburu honetan gehienetan erabiliko dugun lan ekarpenaren kontzeptua.
2014
‎Sarreratxo honen ostean, jarraitu dugun lan metodologia azalduko dugu laburhurrengo atalean. Ondoren, aplikazioa bera aurkeztuko dugu.
‎Aplikazioa azaltzen hasi baino lehen, jarraitu dugun lan metodologia aurkeztukodugu atal honetan. Lehenik eta behin, aldakortasun sintaktikoaren inguruko azterketabibliografiko sakon bat egin genuen3, aztergai izango genituen egitura linguistikoakhautatzeko lagungarria izan zena.
2015
‎Hemen aurkezten dugun lana sakonki deskribatutako Laurdan zundaren erabilpeneanoinarritzen da eta DOPC: eSM: CHOL nahasketaz osatutako besikula erraldoien bigeruzen banaketalateralaren portaera deskribatzen du. Nahasketa lipidiko hauek mintzetako raft domeinuak aztertzekoeta erreproduzitzeko erabili dira, beraz hauen izaera sakonki deskribatzea izango dugu helburu.
‎Osasungintza euskalduntzeko lan handia egiteke badago ere, hemen aurkeztu dugun lana argi izpibat izan daiteke. Oraindik orain lana hastapenetan badago ere, oinarri itxaropentsua ezartzen diguetorkizunean osasun txosten elebidunak gure osasun sistemaren egunerokoan erabili ahal izateko, etaosasun langile eta gaixo euskaldunon hizkuntza eskubideak bermatuak izan daitezen.
‎Osatzea merezi duen lan labur honetan, fonetika fonologiako ezaugarri batzuen azterketa egin dugu, kostatar hizkera hobeki ezagutzeko asmoz, baita inguruko hizkerekin konparatuz bere sailkapenazehazteko elementu batzuen ekartzeko nahiarekin ere. Hemen aurkezten dugun lana hastapen batbertzerik ez da, ondoko hilabeteetan landu dugun deskribapen osoago baten lehen urratsa hainzuzen ere.
‎Sarrera honen ondoren, 2 atalean poesiaren sorkuntza, testuen sinplifikazioa eta galderen sorkuntzazer diren azalduko dugu eta 3 atalean ikerketa lerro horietan euskaraz egiten ari garena azalduko dugu.4 atalean ondorioak jasoko ditugu eta 5 atalean etorkizunerako planteatzen dugun lana adierazikodugu.
‎Frantzia mailan, berriz, aurkitu dugun lan aipagarri bakarra, JJ. Cheval ek Langues dAquitaine, dynamiques institutionnelles et patrimoine linguistique publikazio monografikorakoidatzitako Medias audiovisuels français et langues regionales minorisees.
‎Proiektuaren helburu nagusialurzoru osasuntsuago eta larre emankorrago eta landare biodibertsitate handiagokoak lortzea da.Ekimenaren abiapuntua larreak maneiatzeko praktika egokiak frogatzea da, eta artzaineinekazaritza erregeneratiboko teknikak proposatzea, lurra eraginkorrago eta iraunkorragokudeatu ahal izateko. Aurrean dugun lan honek larratze motak (bideratua edo librea) latxa ardisistema batean duen eragina laburbiltzen du, ingurumenaren aldetik zein alde teknikotik daukaninpaktua neurtuz.
2017
‎Etiketatutako informazioan oinarrituta, testutik azentuetarako patroiak automatikoki ikasita. Ildo honi jarraitu diogu aurkezten dugun lan honetan.
‎Hemen aurkeztu dugun lan honek poesia analizatzaile orokor eta ez gainbegiratu baten lehen adreiluizan nahi du.
‎Artikuluan aurkeztuko dugun lana atal honetan kokatu ondoren, 2 atalean arloko egoaren inguruanarituko gara. Jarraian dagoen 3 atalean KabiTerm eta MatxinMed sistemak deskribatuko ditugu, sistemahauen komunitate ebaluazioa, Medbaluatoia, azalduko dugu eta emaitzak erakutsiko ditugu.
2019
‎batek dio idiomatikotasun tasa% 95ekoa dela aditzak, izenak, adjektiboak etaadberbioak burutzat dituzten UFetan (Waszczuk et al., 2016); besteak, berriz, aditz UFak bakarrik hartzen dituaztergaitzat (Savary eta Cordeiro, 2017), eta agerpenen% 98 idiomatikoak direla ondorioztatzen du. Bigarrenhorri jarraituz egin dugu guk artikulu honetan azalduko dugun lana, baina hizkuntza gehiagotara zabaldu duguazterketa, erakusteko ondorio horiek polonieratik haragokoak direla.
‎1827 urtean eraikizuten, Iruñeko udaletxean jarri zuten 20 bat urte beranduago, eta bertan eman zuen ordua 1991nordezkatu zuten arte. Hemen azaltzen dugun lanaren bitartez, erlojua zaharberritzeari ekin diogu, etamartxan jarri dugu berriz ere, mekanismo konplexu honek utzi digun ondare teknologikoa balioanjartzeko helburuarekin. Zaharberritze lanak bukatutakoan, Iruñeko Planetarioan egongo da erakusgai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia