Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Zenbaitek berriki salatu badu ere (Neveu, 1997; Stolcke, 1996; Leizaola, 1999), egoera hau ez da antropologiara soilik mugatzen, besteak beste, soziologia politikoan ere arreta txikia eskeini izan baitzaie horrako kontzeptu horiei.Zientzia politikoetan, oro har, Marshall en hiritartasunari buruzko azterketa klasikoaalboraezina bada ere, sarritan kontzeptuari baino gehiago beraren aplikazioari erreparatu izan zaio. Estatuaren eta norbanakoaren arteko lotura mota desberdinak, etabaita lotura horiek gainerako estatuekiko sorrarazten dituzten inplikazio/ ondorioakjorratzen dituzten lan sorta oparoak ditugu horren adibide4 Hauen artean kokatubehar dugu, Frantziako eta Alemaniako testuinguruetan hiritartasunak dituen kontzeptu eta aplikazio ezberdinak ikertu eta konparatzen dituen lan sakon eta interesgarria (Brubaker, 1992).
2001
‎Nire hurrengo ahalegina, hiru lan bikain horiek ondoren Atxagak, Saizarbitoriaketa Lertxundik idatzi dituzten lanekin alderatzea da. Erabaki honek bete betean90eko nobelagintza nagusiaren aurrean kokatzen gaitu.
2002
‎Kasu guztietanbezala, migrazio horrek kostu eta alde onak ditu, bai hartzaileentzat, bai emailediren herrialdeentzat. Baina, nahiz eta emaile diren herrialdeentzat dibisa sarreraekarri, abantailarik handiena hartzaile diren herrialdeek ateratzen dute, bertakoeknahi ez dituzten lanak egiteko prest dagoen laneskua lortzen baitute.
‎Lan merkatu aktiboko politikak gauzatzeko, bestebaliabide batzuk sor litezke (lanpostuak sortu, lanpostuak sortzeagatik enpresarieilaguntzak eman, bitartekotzako zerbitzu publikoa enpleguan...), derrigorrezkoheziketa banakotsua baliatzeko. Halaber, diru sarrerei lagunduz zergak eta etekinak bamean hartzen dituzten lan politikako beste eremu batzuetan harago joanez, diru sarrera horiek pizgarri eta baliabide gehigarri gisa erabil daitezke, gizabanakoek heziketako jardueretan parte har dezaten, eta enpresariek heziketa gehiago etahobea eskain dezaten. –Workfare?
‎Haien helburua, euskal gizartearen arazoak argitzea da, eta aurretik jar zitezkeen lurraldearen eta nazioaren definizioak tokiz kanpo omen daude. Eta hala dirudi, beraien burua ez abertzaletzat duten askok, Ipar Euskal Herria eta Nafarroakontuan hartzen dituzten lan kolektiboetan parte hartzen dutenean38 Anekdotatikharago, hauxe gogoratu behar da: «No existe una historia, neutral?, no nacionalista, esterilizada y aseptica de España, ni de Cataluña, ni del Pais Vasco»39.
2004
‎Plangintza funtzioak fabrikazio langileek ere partekatzen dituzten lan banaketa funtzional berri horrek trebetasun eta kualifikazioen baliotze etengabea eskatzen du. –Lepo urdineko?
2005
‎Eskolak ezin du globalizazio hori saihestu. Europakohezkuntza sistemen arteko harremanak lantzea, proiektu komunetan elkarrekin lan egitea, beste kultura eta hizkuntza batzuk ezagutzea, nazioartekomugak gainditzen dituzten lan merkaturako prestatzea... horiek guztiakdira gaur egungo eskolaren erronkak. Helburu eta erronka horiek honakoisla izan ohi dute hezkuntza sisteman:
2006
‎Alde batetik deskribatzen dira trebetasun handiko haurren garapena erraztekoedo zailtzeko garrantzitsuak izan daitezkeen mikrosistema eta makrosistemakofaktoreak ebaluatzen dituzten lanak (Bronfenbrenner, 1986; Nichols eta Schwartz, 1991). Horrela, supergaitasunak gurasoen eta ingurunearen aldetik koordinazioa, euskarria eta zuzendaritza behar dituela defendatzen da (Bloom, 1985; Feldman etaGodsmith, 1991; Hayes, 1981; Piirto, 1994).
‎oficio: Kontzejuko kideek dituzten lanak edo ardura postuak, oro har: alkate, errexidore, fidel, eskribau eta zinpeko edo juradoenak dira, gehituko zaizkio letratua edo abokatua eta prokuradore sindikoa eta probestua (ikus preboste).
‎ea iragarle edo agentzien erakundeko kide diren pertsona fisikoen sorkuntza zerbitzuei zabaldu ote dakiekeen sorkuntza kontratua. Erantzunak ezezkoa izan behar du, zerbitzu horiek sortzailea eta iragarlea edo agentzia lotzen dituzten lan harremanen alorrean sartzen baitira.
2009
‎Horrela, presidentearen familiako erritmora egokitzen den taldea edukitzeko garrantzia ere aipatzendute. Halaber, emakume presidente hauek dituzten lanen ordutegien malgutasunakkirol federazio/ klubeko kudeaketa lanekin tartekatzea ahalbidetzen die.
2011
‎bake epaileen eskuduntzak. Eskuduntza judiziala organo batek esklusiboki ezagutzen duen gai, kontu edo material multzoa dela aintzat hartuta, gai honetan eta hurrengoko bietan bake epaileek ezagutzen, ebazten edo burutzen dituzten lanetan sakonduko dugu. Berriro ere, gogoratu behar dugu, bake epaileaz mintzo garenean haien ordezkoez ere ari garela, BERek bere 25 artikuluan dioenez, bigarrenek lehenengoak ordezkatuko baitituzte azken horiek gaixorik edo legezko arrazoi batengatik presente ez daudenean55 Bake epaileen funtzio jurisdikzionalak aipatu baino ez ditugu egingo, haien garapena hurrengoko gaietan eginez.
‎Kapitulu honetan funtzio hauen ingurumariak jorratuko ditugu, noiz, non eta nola burutzen diren alegia. Bereziki aztertuko ditugu, baita ere, bake epaileek beren epaitegian burutzen dituzten gobernu funtzioak eta hauteskundeen inguruan burutzen dituzten lanak.
‎Gerora, Euzko Gogoa edota bere zuzendaria aldez edo moldez aipatzen dituzten lanak kaleratu izan dituzte P. Sudupek (2000a), J. M. Velez de Mendizabalek (2000) eta J. Diaz Nocik (2001)
‎Hutsegiteak ez dizkio barkatzen bere buruari, ez lanbide mailan, ez maila moralean. Perfekzionistak perfekzionista ez denak baino garrantzi gehiago ematen die egin beharreko lanei eta burutu dituzten lanei buruzko afektu negatibo gehiago agertzen du. Gainera, gehiagotan esaten du lana hobeto egin behar zuela, eta bere lana gehiagotan epaitzen du negatiboki perfekzionista ez denak baino (Frost, Marten, Lahart eta Rosenblate, 1990).
‎Izaskunek besteen onarpenaren premia handia du. Taldean bere tokia edukitzearren taldekideen iritzietara makurtzen da sarritan; ez du bere desadostasunik agertzen; sarritan, taldekideek egin nahi ez dituzten lanak egitea onartzen du, taldean integratzearren. Bakarrik gelditzeko beldurrak mugitzen du, besteekin lotura ezartzeko interesak baino gehiago.
2012
‎Hirugarren arrazoia da inoiz baino euskal idazle gehiago egotea7 Horietarikobatzuek, gainera, gure hizkuntzaren mugak gainditu dituzten lanak idatzi dituzte (Bernardo Atxaga, Ramon Saizarbitoria, Andu Lertxundi, Joseba Sarrionaindia...).
‎Arrantza, baso kudeaketa, urbaliabideen kudeaketa eta aberezaintzan ere tokiko aditu asko aurki daitezke, abilezia handia eta informazio egokia dutenak izanik. Aditu horiek burutzen dituzten lan asko zientifiko modernoek egiten dutenarekin dute antza: eurek berezitu, izena eman, inguruan daudenak kontuan harturik deskribatu, klasifikatu, behatu, konparatu, aztertu, esperimentatu egiten dute eta aurreikuspen lana egiten saiatzen dira (Chambers, 1983).
‎ea agentzien erakundeko kide diren pertsona fisikoen sorkuntza zerbitzuei zabaldu ote dakiekeen sorkuntza kontratua. Erantzunak ezezkoa izan behar du, zerbitzu horiek sortzailea eta iragarlea edo agentzia lotzen dituzten lan harremanen alorrean sartzen baitira.
2014
‎Gaur egun, funtzio exekutiboen endekapenari ematen zaio garrantzia, eta funtzio horiek ezkutuago gertatzen dira. Funtzio kognitibo asko inplikatzen dituzten lan konplexuak nola burutzen dituzten aztertuz ebaluatzen dira subjektuak
2015
‎Artikulu honetan euskararen sorkuntza automatikoa nola gauzatzen ari den azaldu dugu. Horretarako, atzerriko hizkuntzetan egin dituzten lanak aipatu ondoren, HS euskaraz hiru ikerketa lerroetan nolaaplikatzen den azaldu dugu.
‎Markatzaile diskurtsiboak finkatu ditugu ikerketako interesgune gisa. Hizkuntza zeinatuetarabegira, badira markatzaile diskurtsiboak aztergai dituzten lanak, Locker Mckeek (1992) amerikar zeinu hizkuntzarako; Perezek (2006) venezuelar zeinu hizkuntzarako eta Gabarrok (2014) belgikar frantziar zeinu hizkuntzarako, hain zuzen ere. Metzger eta Bahanek (2001) hizkuntza zeinatuetako markatzaileak aztergai dituzten ikerlanetatik hizkuntza zeinatuek hirumarkatzaile mota edo modalitate dituztela jasotzen dute:
‎Horrez gainera, baliabide sinple baina erabilgarriak eraiki behar dituzte, LHko geometriako curriculumari begira. Ikasleek egin dituzten lan horiek erreferentziatzat hartu dira hurrengo urteetan (Lasa, Sáenz de Cabezón eta Wilhelmi, 2010).
2017
‎Lan eremuan, enplegatzaileak bere enplegatuen lan jarduera kontrolatzeko duen ahalmen legala baliatuz15, bere enplegatuen datu pertsonalak tratatzen dituzten lan zaintza dispositiboak erabili ditzake, langileen uniformeetan txertatutako RFID etiketak kasu. Arau orokor bezala, enplegatzaileak ez du datu pertsonalen tratamendu horretarako bere enplegatuen baimenik behar16 Hori bai, RFID etiketak lan segurtasun neurri bezala erabiltzen hasi aurretik, enplegatzaileak enpresa komiteari (langileen ordezkaritza organoari alegia) RFID etiketen berri eman behar dio17 eta langileek beren datu pertsonalen tratamenduaz eta horrekin bilatzen den helburuaz informatuak izateko eskubidea dute18, helburua zaintza sekretua egitea den kasuetan izan ezik19.
‎Oro har, gutxi dira partikula modalak (a, ahal, al, bide, ei, omen eta ote) aztertu dituzten lanak (deRijk, 2008; Hualde & Ortiz de Urbina, 2003; Euskaltzaindia, 1987); are gutxiago, monografikokipartikula jakin bat aztertu dutenak, omen izan ezik (Etxepare, 2010; Zubeldia, 2010), besteei ezbaitzaie banakako azterketarik egin. Partikula horiek talde berean sailkatu izan dira sintaxiaren etainterpretazioaren aldetik berdintsu jokatzen dute eta.
2019
‎Ikerketa horiek modernitatearen eta hiriaren irudikapen literarioaren arteko harremanakaztertzera jo dute. Bestalde, lan honetan landu diren Mendebaldeko modernitatearen tentsioak etaMendebaldeko literaturen arteko transferentzia eta dependentziak aztertzen dituzten lan teorikoakugaritu egin dira XX. mende amaieran eta XXI.aren hasieran. Hiri espazioen eta literaturamendebaldarraren barruko botere harremanen eta zentro/ periferia dinamiken inguruko adibide dira, besteak beste, Bourdieu, 1995; Casanova, 2001; Prendergast, 2001; eta Moretti 2001.
‎Bestalde, arloko egoera sakonki aztertu eta gero, bi ondorio argi nabarmendu daitezke: batetik, denbora errealeko sistemen sintesia askotan landu den gai bat da.1992 urtean lehenbiziko ekarpena egin zen, eta gaur egun oraindik teknika ezberdinak sortzen edota besteak hobetzen dituzten lanak aurkezten dira punta puntako komunikazio hedabide espezializatuetan. Bestetik, tesi honetanproposatu den sistema motaren sintesia ez da inoiz burutu, egileek dakitenez, beraz horrek soberan justifikatzen dutesiari ekin izana.
‎Alde batetik, lncRNAk RGS1 genea zuzenki erregulatzen duen eta hala bada nola burutzen duen aztertu behar da (geneari zuzenean lotzen den, bitartekari moduan lan egiten duen, etab). Bestalde, orain arte ikusi ditugunazterketak, gaixoak eta kontrolak alderatzen dituzten lanak, odoleko zeluletan egin dira. Honek geneadierazpen mailan gertatzen denaren ideia bat eman diezaguke, baina gaixotasunean kaltetzen direnzeluletan bereziki zer gertatzen den ikustea izango litzateke hurrengo pausua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia