Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 561

2000
‎Birziklapena asmo izatetik errealitate bihurtzen ari da pixkanaka pixkanaka. Gero eta edukiontzi gehiago ditugu gure herrietan. Bide bazterrean dauden perretxiko erraldoi hauek espaloi grisak alaitu eta aparkalekuen eremua txikitzeaz gain, badute bere funtzioa:
‎26 urte inguru zenituela Guk taldea agertu zen. Joanes Borda eta zu izan zineten horretan aitzindari.
‎Hori izan zen arrazoi nagusia. Gero, erran gabe doa, Pierpolek bazuen guk ez genuen beste filosofia diferente bat musika aldetik. Guk taldean kantuaren militanteak egon nahi genuen, hark berriz, kantuari beste maila bat eman nahi zion, kreazio artistiko bat.
‎Egunerokotasun arrunterako buelta patxadaz hartu eta izeia dela eta kopetik ez ilundu. Tira, tira, okerragoa litzateke lorategian edo basoan, nonahi landatzea, urte gutxi barru Eguberri kondarrak kolonizatua luke gure lurra
‎Ehun gertaera(...), ehun tolesdura historiaren ibilian non geure burua identifikatu, non arrotz ez sentitu behingoz» diozu liburuaren sarreran. Duela gutxi irakurri dugu halaber «Bazka» aldizkarian euskal kulturaz egiten zenuen hausnarketa; euskal kultura ez dela existitzen erdal medioetan, eta Israelgo herriarekin parekatzen zenuen, beti egon behar baitugu gure izaera bilatzen: «Badakigu ia existitzen ez den herri bati itxura eman nahian gabiltzala.
‎Baina niri gertatu izan zait, hurbildu gazte batengana eta ikusi testu-liburu bat daukala, ikasten ari delako, eta liburu horretan nire argazki bat, eta ez diot proportziorik ikusten, nik ez ditut 400 folio argitaratu urte guzti hauetan. Ulertzen dut behar ditugula gure erreferentziak, eta literatura baten historia batean zure halako argazki bat sartu behar dutela, itxusi askoa gainera, ez argazkia: ni argazki horretan.
‎Egia esan, nahi den guztia ez da aurrera eramaten, eta oraindik gauza asko dago egiteke. Edozein modutan, kontuan izan behar dugu gure inguruan orain dela urte gutxi arte ez zela ezer egiten eta orain, pixkanaka bada ere, ingurune babestuak kudeatzen hasi gara.
‎Pobreek ez dute guk bezainbeste diru, eta Afrikako lurralde gehienak pobreak dira: Sahara, Algeria, Libia, Sudan, Etiopia, Kenia, Somalia, Txad, Mali, Niger, Egipto, Zaire, Zanbia...
‎Baina Benedettik bazuen guk ez dugun abantaila: kanpotik idazten zuen.
‎Suerte handia dugu gure irakurleekin. Irakurle errenazentistak dauzkagu:
‎Orduan, Hegoaldean 70eko hamarkadan bezala, Iparraldean 90ekoan aldatu da. Nik uste dut gu hastearekin gazteak zaletu direla.
‎Uste dut gu hasi arte ez zuela arrakasta handiegirik gazteen artean. Orduko gazteena nire aita izango zen, gu baino belaunaldi bat goragokoa; beraz tarte dezentea zegoen urteei dagokienez bi multzoen artean.
‎Horrek lana izugarri eragozten digu. Inoiz edo behin, bilkura bat izan eta ordu bat eman behar dut gure jarrera zein den argitzen. Bertako legebiltzarkideek Europako estatuetako prentsak gure arazoaz egiten duen irakurketa jasotzen dute.
‎Aurrera begira mugimendu euskaltzaleak kalitatezko eskaintza erakargarria luzatu behar dio gizarteari orain arte egin duen bezala. Etengabe aldarrikatu behar ditugu gure eskubideak, ez dagoelako askatasunaz hitz egiterik eskubide hauek bermatzen ez diren bitartean. Berreuskalduntzea gizarte prozesua da, gizartearen inplikazioa eskatzen duena eta ezinbestean protagonista bilakatzen duena.
‎Susta ditzagun txikienak eta eskualdeka elkartu. Eskualdeek badute gurean komunitate zentzurik, etorkizunak indartu egin lezakeena. Bultza ditzagun eskualdeetako komunikabideak enpresa multimedia modernoetan biltzera, hurbileko komunikazioaren esparru guztiak profesionaltasunez landu ditzaten.
‎Antza denez, historiak kalte egiten die, sarri, orainari mugak jarri eta etorkizuna baldintzatzea nahiago dutenei. Hara bada, nola historiak akademizismotik kanpora baduen gure mentalitateen osaketan eginkizun garbia.
‎Asturiera hutsez diharduen Radio Sele irrati libreak komertzial bihurtu eta ia Asturies osora hedatzeko lizentzia lortu ostean, geldi dago kontua. " Iaztik kontua geldi dauka hemengo gobernuak, Madrilekin Telekomunikazio proiektua dela-eta, bitartean galera handiak ditugu guk. Antza, lizentzien kontua berriz planteatu gura dute, PSOE inguruko jendeari emateko edo" esan digu Xuan Xose Mariñok," egun lurralde txikia baina biztanleriaren% 50era heltzen gara Uvieutik, eta lizentziarekin% 80tik gora heldu eta Internet bidez emitituko genuke".
‎Hitz egite soilak asko adierazten duelako: elkarrekin komunikatu nahia, aurrekoa ere gure maila berean onartzea, alegia merezi duela gure hizketa eta arreta... eta abar luzea.
‎XIX. mendeko ipuin bilketetan, Iparraldean batez ere, ipuin bat agertzen da Drakularen istorioa dena, maitemindu eta posesioaren gorabehera berbera kontatzen duena. Baina hortaz jabetzeko, lehendabizi ikusi behar dugu tradizio europearra ez dela guretzat arrotza, eta jakin behar dugu gure tradizioko gauzak beste herrialdeetan egiten den bezala irakurtzen. Zoritxarrez gure tradizioa zentzu linguistiko soilean irakurri dugu, edo zentzu etnografikoan, baina ez dugu oraindik ere gure tradizioaren irakurketa literariorik egin.
2001
‎Kudeaketa herritar guztientzat egiten du, baina bera abertzaleek hautatutako lehendakari bat da. Horrez gain, EAJk beste akats bat du gurekiko esaten duenean gure proiektu politikoa inposatu nahi dugula; ez, gure proiektu politikoa independentzia eta sozialismoa da eta guk mahai gainean jartzen duguna marko demokratiko nazionala da, gutxieneko oinarri demokratiko batzuk izatea.
‎Dudarik gabe, behi zoro eta dioxinen asuntoek alarma sortu dute kontsumitzailearengan. Izan ere, elikadura motak eragin zuzena du gure osasunarengan, esaera batek dioen moduan" jaten dugunaren araberakoak izango gara"
‎" Begira nire eleak zeinen ekartsuak diren" eta abar. Nolanahi ere, uste dut gu nahiko umilak garela, eta, tamalez, ez garela harroputzak. Baina gero eta harroputzagoak gara ikusiz jendeak izaten duen errespetu falta:
‎Famatua den pertsona baten familia, familia da, ez famatua bera. Horregatik, batzutan ez dugu gure lekua aurkitzen horrelako ekitaldietan, batez ere protagonismoa guri ematen digutenean. Beste aldetik ere, oso maite duzun pertsona baten bizitza, aurpegia, edo ahotsa behin eta berriro berbizitzea gogorra da.
‎Arestik gaur, poesia sozialak hainbeste lekurik ez duen garaian, poesiaren arrakastak berak gure artean beherakada handia (eta normala) jasan duen garaian, Arestik, diot, lekurik ba ote du gure baitan?
‎Bi ezker baino gehiago daude herri honetan. Nik uste dut gure botoa ezkerreko botoa dela, eta arazo sozialetan guk hozka egin nahi dugu baina zoritxarrez ezin dugu egin komunikabideek eta horiek guztiek uzten ez dutelako, hori ezin da memento honetan aipatu ere egin. Nahiz eta mila gauza edo gauza bat egin, ez zara existitzen.
‎Baina horregatik ez dut uste gizakia gutxiago maitatzen dudanik. Ikasi egin behar dugu gure miseriak aitortzen eta onartzen. Maitasuna ere hor dago.
‎" Lur bat haratago" libertatearen sinboloa da, baina Irigoienek edo Joanes Etxegoienek dioenez askotan ez dugu gure burua ezagutzen eta gure buruaren esklabo bihurtzen gara. Irakurleak jakin behar du lur bat haratago doala, utopiaren bila zabal zabalik.
‎Aktore bezala oholtza gainean bakoitzak bere benetako izena erabiltzeak abantailak dituela iritzi diote taldekideek, Espe Lopezen aburuz, gainera," tradizioko gauza da. Guk ez ditugu gure lanetan zentzu klasikoan ulertzen diren pertsonaiak erabiltzen, guk pertsona funtzioak erabiltzen ditugu. Hauei gure izena jartzen diegu hein batean gure' alter egoa' rekin lan egiten dugulako batzutan".
‎Euskaldunok badugu gure balea. Baina ez gure kostaldean dabilelako, euskaldunak espezie honen arrantzan aitzindari izan zirelako baizik.
‎Hauts ditzagun jeltzaleen eta sozialisten arteko balizko zubiak, eta horretarako tira diezaiogun hegan dabilen guztiari. Horrela EAJk ez du guregana etorri beste erremediorik izango, eta soberaniarako bidea errazagoa izango da, geuk gidatuko baitugu prozesua.
‎Gobernuan baldin gaude ez ditugu mezuak albora utziko. Ibarretxek baloratu behar du gu bere gobernuan egotea interesatzen zaion ala ez. Nolanahi den ere, bakerako bidean eta herri honen gehiengoak erabaki dezan puntuetan bat gatoz Ibarretxerekin.
‎Euskal Autonomi Erkidegoak katarsis demokratiko bat, herritarren partehartze handi bat izan duten hauteskundeak eta komunikabideen arreta garrantzitsu bat bizi izan ditu, eta horrekin batera tentsionamendu politiko nabarmen bat. Azkenean gizarteak zuzenean eta masiboki hitz egin du eta, beraz, entzun nahi dutenek gure herria hobekixe ezagutu ahal dute. Datu gehiago ditugu azken bolada honetan eztabaida politikoa mamitu duten bi giltzarriri buruz:
‎Batasunak AB mantentzea eta elkarrekin lanean segitzea proposatzen du. Alta, ABk ez badu antolakunde nazional Batasuna batean sartzea egokia ikusten, onartu behar ditu gure nahia eta eskubidea. Kontua da inor ez baztertzea.
‎Jaialdi horretan dantza egiteko programatua izatea gauza garrantzitsua da, eta are gehiago, ekoiztu egin gaituztela. Horrek esan nahi du gugan konfiantza jarri dutela eta sentsazio arraroa da. Alde batetik orain arte egin dugun lanarekin harro sentiarazten gaituelako eta bestetik, beldurra ematen du, ardura oso handia delako, baina oso pozik, askotan gertatzen ez diren kontuak baitira
‎Zentro hauen egitura oso berezia da; ez dute gure ikastetxetan bezala adin bakoitzeko gela bat, baizik eta moduluka daude antolatuak. 1 urtekoak alde batetik, eta 3/ 7 urtekoak bestetik.
‎Broma gisa beti esan ohi dugu gure hurrengo ikuskizunaren erronka alde batetik, dirutza bat egitea dela eta bestetik, berriz, ez dadila halako dirutza egiten ari garenik nabaritu. Baina, orain serio, pittin bat nire buruaren jabe izatea litzateke erronketako bat.
‎Hala, Asier Hormazak, Patxi Barcok eta nik Reduced Shakespeare taldea gaur egun New Yorken arrakasta handiarekin antzezten ari den ikuskizunaren eskubideak erostea erabaki genuen, «Biblia osoa (gutxi gorabehera)» lanarenak, alegia. Orduan otu zitzaigun gure taldetxoa sortzea, batez ere ekoizpenaren mundu horretan sartuta produktuaren gaineko kontrol gehiago eduki ahal izateko eta, beraz, egin nahi duguna gure modura egiteko. Diru laguntza bat ere jaso dugu eta, honenbestez, lehenbailehen muntaiarekin hastea espero dugu.
‎" Egia da ekitaldi honetan batez ere EAJkoak gaudela, baina euskaldun guzion Batasuna behar dugu. Gure hildakoak oroitzen ditugu, baina ezin berpiztu, aukera dugunean gure karrikek haien izenak izanen dituzte, baina egiten ahal duguna da, hau bai, espetxeetatik gure presoak ateratzea. Eguneroko bizitza politiko, sozial eta zibil osoa oztopatu behar dugu presoak askatu arte.
‎Horietako une batean gaudelakoan nago. Oso une garrantzitsua bizi dugu gure herrialdean eman biezaio bakoitzak nahi duen interpretazioa «gure herria» kontzeptuari, une klabea bizi dugu eta ziur nago oraingoan, zailtasunak badaude ere, gatazkaren azpian dagoen arazo politikoa konpondu behar dugula. Gatazkatik ateratzera eramaten gaituzten gero eta osagai politiko gehiago ikusten ditut.
‎Norberaren ahuldadeekin lan egitea eskatzen duenez adore handia behar da, eta ondorioz, ez dut uste mundu guztia gai denik horri aurre egiteko. Dena den, guztiok dugu gure barruko pailazoa aurkitzeko ahalmena, gure bizitzari komikotasun puntua bilatzeko. Niretzat bizitzak hiru tonu ditu:
‎Lehengoan galdetu zidaten beste elkarrizketa batean ea hori natural ateratzen zitzaigun. Uste dut gure soinua nahiko finkatuta daukagula dagoeneko. Nahiz eta diskoak heterogeneoak diren, beti dute Berri Txarraken ukitu hori.
‎Egunkari berri hau sortzea nahi ez dutenak «Gara»rekin lotzen saiatzen ari dira EKHEk kapitalaren %20 jarri duelako. Ahal bezain irudi itsusia zabaldu nahi dute guri zangoak mozteko», zehaztu digu Hur Gorostiagak.
‎Eta hori, sumatzen dut, euskaraz oso gutxitan gertatzen dela, oso gutxitan lortzen dugula. Haur eta Gazte Literaturak gero eta leku gehiago du gure medioetan (eta ez hainbestekoa ingurukoetan) baina, hala ere, aztertu egin genuke norainoko eragina duen presentzia horrek. Guraso, irakasle eta irakurleengana iristen ote diren komentarioak, elkarrizketak, artikuluak,...
‎Udalbiltza eta beste nazio mailako erakundeen indartzeko. Baina baita ezker abertzalekook egungo erakundetan ditugun gure bitarteko instituzionalak erabiltzeko ere. Joan den hauteskundeetan herritarrek zera adierazi ziguten argi eta garbi:
‎komertzialak, ideologikoak eta komunitatearena, hizkuntzarena. Euskaldunok politikaren bitartez, gizarteko gogoetaren bitartez, eta lana benetan eginez, ez badugu gure logika ezartzen, esaterako, euskal musikari buruz, azkenean hemengo denda guztiak angloxasoniar mega enpresek bidali duten musikaz beteta egongo dira, logika komertziala gailendu egin zaigulako.
2002
‎Jakina, etsipen horren arrazoiak aipatzeari ekiten zion gero. " Gerra dugu gure artean, behin agirian eta behin isilka, burruka maltzurra dabil euskaltzaleen artean. Aztoratuak ditugu norbaitzuk, nahigabetuak eta etsaiak beste zenbait.
‎Nrork ez du gurean senitartekoren bat, urruna bada ere, Argentinan. Bertan bizi diren euskal jatorriko argentinarrek, Euskal Herriko biztanleak bikoizten dituzte.
‎jende eskubideak unibertsalak dira. Mendebaldeak ere ez ditu behar bezala errespetatzen, eta badugu gure etxean zer egin; halere, ez naiz batere inperialista edo zapaltzaile sentitzen emakumeen askatasuna herri islamikoetan oso murriztua dela esaten dudanean. Beraien kulturari errespetuak ez dakar begien ixtea.
‎EAk leku irekia du gure egituran, eta datozen urteetan, ezker abertzaleak (alternatiba politiko eraginkorra izan dadin) ezker muturreko eta indar sozial demokratikoak biltzea lortu behar duela pentsatzen dugu. ABk ez dio aukera horri bere egitura ixten.
‎Erronka horietako asko hor dauzkagu oraindik eta hemendik hilabete batzuetara egiten ari garen guztiari nota jartzeko gisan egongo gara. Guk ere baditugu gure kontraesanak, besterik esatea gure buruari iruzur egitea litzateke.
‎Baina horrekin batera, Euskal Herria denaz eta izan behar duenaz gure kontzeptua aldatu egin behar dugu. Baina ez teorian bakarrik, praktikan ere egin behar dugu.
‎Zeren eta euskaltzaletasunak, politikatik etorria izan arren, pertsona bezala osorik hartzen zaitu. Eta guk behar dugu gure nortasun hau hemen lehen mailakoa izatea, gehiengoan edo gutxiengoan, baina beste edozein aukera bezain lehen mailakoa.
‎Demokrazia hori da, printzipio batzuen interpretazio desberdina dagoenean gehiengoak erabakitzen du. Eta printzipio horiek onartzen ez badituzte guk ulertzen dugu bide horretatik kanpo geratzen direla.
‎Hori tranpa bat da. EAJ eta EAko hautetsiok baditugu gure egitura politikoak, eta korpus horrek badu diagnostiko komun bat. Irreala litzateke pentsatzea udal hautetsiok gure ideario politikotik kanpo gabiltzala.
‎Vaiven proiektuaren sortzaile Ana Pimentak eta Santiago Sanchezek patuaz hitz egingo zuen komedia bat egiteko gogoa zuten, eta hala, «La Coraje», «Crimenes del Corazon» edo «Lotsa gabe» aurreko lan arrakastatsuetan egin zuten bezala, ideia hura gauzatzeko beharrezko ekipoaren bila hasi ziren: " Guk horrela funtzionatzen dugu", dio Ana Pimentak," ekoizpen etxea eratu genuenean argi genuen guk nahi genituen gaiak landuko genituela. Behin beharrezko lan taldea osatuta, gainera, prozesu guztia oso gertutik jarraitzen dugu".
‎Horiek horrela, ELB batzorde horretan ari bada, gisa honetako egitura antzu hauek ez dutela gure problematika konponduko frogatzekoa da. Honezkero, batzorde horretan aurkezten ditugun proposamenak departamenduaren egiturarekiko kontraesankorrak direla agertzen hasiak dira.
‎Baina berria zen gazte jendeak bertsotan egitea. Orain gazte piloa dago, eta ez dute gure garaian bezain beste entzule erakartzen, jada ez baita nobedadea.
‎Ezinezkoa da, lerro gutxi batzuetan eta ahalik modu ulergarrienean hilabetetako lan trinkoa laburbiltzea. Hala ere, gehiegi sakondu gabe, Gipuzkoako bost herritan euskal komunitateen bizindarraz egin dugun ikerketaren inguruko zertzelada nagusiak plazaratzen saiatuko gara, interesa duenari gurekin harremanetan jartzeko aukera emanaz.
‎Lerro hauen bidez, ikerketaren inguruko azaleko azalpen bat ematea izan dugu helburu. Aitzinean aipatu bezala, interesa duenak gurekin harremanetan jarri besterik ez du. Gustu handiz azalduko dizkiogu ikerketaren eredu teorikoak, metodologia, adierazle multzoak, datu baseak...
‎Ikerketa honekin hasi dugun ibilbidean aurrera jarraitzeko asmoa dugu guk, oraingoz ibilbideak hurrengo urratsak zehaztuak dituelarik: bizindarraren edo osasunaren adierazle eta osagai gehiagoren identifikazio, haztapen eta neurketa.
‎(...) Etsai gorrotagarri bat hiltzen delarik, poza sentitu ohi dugu; lagun maite bat hiltzen delarik, pena; lagunetarako jaio eta bizitza latzaren halabeharrez gugandik gero eta urrunagotzen ikusi dugun pertsona bat hiltzen denean, ordea, sentimendu eta arrazoiaren nahasmendu eta kontradiziotan trabatuta nabaitu ohi dugu gure burua.
‎Nola ez dut baloratuko aldaketa nik, Eusko Alkartasunakoa izanik, orain espero dezagun 18 hilabete barru gauza bera izatea EAJ dagoen posizioetan egotea, paperean bederen? Duela hamar urte eskas Jaurlaritzatik bota gintuzten gure zinegotzi batzuek udaletan independentziaren aldeko mozioak aurkeztu zituztelako. Aurrera egin dugu, dudarik gabe.
‎Orokorrean, gero eta aukera gehiago daukat beharrezko ditudan gaiak eta generoak aurkitzeko, baina oraindik ere ez naiz guztiz ase sentitzen. Egia da, Iñakik aipatu bezala, beste literaturetatik itzulitako lanak falta ditugula gure literaturan. Euskal literatura kalitate handiko gauzak egitera heldu da, gero eta parekatuagoa dago beste literaturekin, gure gabeziak ez daude kalitatearen mailan, beste eremu batzuetan baizik.
‎Heste lodiaren pusketa bat mozten badizute eta poltsa batekin pasa behar dituzu eguna eta gaua, bada, jakina egoera larria dela». Herrikideek' halaxe nahi dugu guk txostenak azaltzea' adierazi zioten. Medikuak, berriz' zuek esango didazue nola egin behar dudan txostena edo?' erantzun omen zien.
2003
‎Frantzian terroristen gordelekuak dauden neurrian, polizien betebeharrei dagokienean esku hartzea arrazoizkoa ikusten dut, alabaina, Aznarrek ez luke euskal arazoa baliatu behar bere interes politikoen mesederako. Izan ere, Hegoaldeko gatazkak hemengo politikoengan eragina du, Aznarrek zerbait esaten badu terrorismoaz, hemengo kargu politikoek uste dute guri dagokigula erantzutea, gure arazoa dela. Eta ez du zergatik horrela izan behar.
‎Beti izaten omen da norbait buruan zer edo zer idazten dugunean, eta nahiz hori ukatzen duenik ere ezagutzen dudan, «Basarri»k behintzat ordukoan bazuelakoan nago, zeren jarraian honakoa zioen: «Arrazoi du gure izkuntzalari jakintsuenak,' Xenpelar' en' euskerak beretzat eztuela balio dionean. ' Xenpelar' en' euskerak, ordea, millaka eta millaka euskaldunentzat balio izan zuen, eta ala balio du oraindik ere.
‎Hori hala da, eta ez dugu inolaz ere ezkutatu behar, nahiz eta gutako bakoitzak arrazoi franko izan Bush jaunak dituen gerrarako grinen aurka. Huseinek ez du gure elkartasuna merezi, ezta ere bere erregimena babesten duen armadak eta poliziak. Herritarrek eta batez ere Iraken demokrazia eta askatasuna gailendu dadin lanean eta borrokan ari diren gizon emakumeek izan behar dute gure babesaren hartzaile nagusiak.
‎Huseinek ez du gure elkartasuna merezi, ezta ere bere erregimena babesten duen armadak eta poliziak. Herritarrek eta batez ere Iraken demokrazia eta askatasuna gailendu dadin lanean eta borrokan ari diren gizon emakumeek izan behar dute gure babesaren hartzaile nagusiak. Eta jarrera aktibo horrek ez luke bakarrik haiekiko elkartasun kontu huts bat izan behar.
‎Ikasteko dugu gure bizimodua sustengaezina dela. Galipotak beldurra ematen digu baina gero eta petrolio gehiago gastatzen dugu.
‎Zenbait gogoeta azken aldiko euskal literaturaz 1989 2001» da. Zenbaiten ustez, euskal literatura une ezin hobean badago ere, Iban Zalduaren ustez literatura garaikide guztien gauza on eta gauza txar guztiak ditu gureak, bat gehitu behar zaion arren: hizkuntza txiki eta gutxitu batena izateak eransten dizkion ajeak (eta ez omen dira gutxi) eta abantailak (horiek oraindik oso argi ez baditu ere, Ramon Saizarbitoria behin baino gehiagotan azaltzen saiatu den arren).
‎" Asumiendo como intimo/ lo bastardo y lo legitimo". Uste dut gutako batzuei badagokigula erdara barru barruko eta gure bezala onartzea, nahiz eta jakin bortxaketa baten ondorio izan dela.
‎Eta goldea, berriz, barrura doa, irauli egiten du lurra, eta goian zeuden belarrak azpian gelditzen dira. Epe askoz luzeagoko arnasa behar du gure bideak.
‎Batzuek zioten gai fantastikoak ez zituztela lantzen, eta beste batzuek ez zuten egoki ikusi argitaratzea. Beste hizkuntzetan modan dagoen generoa da oinarri mitologikoa eta fantastikoa daukana, eta zabalkunde handiagoa du gurean baino.
‎Ijito kultura oso aberatsa da; ez da ezagutzen ez gaituztenek gutaz duten irudi hori. Behin konferentzia batean hitzaldi bat ematen ari nintzela, entzule batek hitza hartuta halaxe aitortu zuen jendetza handi baten aurrean:
‎Eta ez pentsa auzitan har daitekeen erabakia dagoenik, auzitan tresna bera dago. Guk beti pentsatu izan dugu eskuetan ditugun tresna instituzionalak erabili behar ditugula gure herriaren askapen prozesua aurrera ateratzeko. Une honetan Lehendakariak egiten duen proposamenak Euskal Herri osoa hartzen du bere baitan, baina hiru zutabe hauek oinarri harturik:
‎Halakoetan hain argi badute herri kirolen garrantzia, lagundu dezatela benetan bizi dadin, bestela laster politikoek eurek jaso dute harria! Geuk zaindu behar dugu gurea, kanpotik ez dira etorriko gurea babestera.
‎«Aurkaria konbentzitzeko alta, iritzi publikoa gure alde behar dugu. Guk iritzi bat dugu gure aurkariaz, baina gure helburua erdiesteko iritzi publikoak aurkariaren jarreran eragin behar du. Lehen helburua iritzi publikoa gure dinamikaren alde jartzea da, beraz.
‎Erronka hau irabazi ezean euskarari lekua itxiko zaio leku publikoetan. Etsipenez hartzen badugu euskara ez da urte luzetan lekurik ukanen gure eguneroko bizitzan. Horregatik, Demoek dei zabal bat egiten diogu euskaltzaleei, borroka hau guztion artean irabaz dezagun».
‎Hona Cancunen garrantzia, lehen Seattle-koak izan zuena bezala. «Agintariek sentitu behar dute gure presioa, ohartu behar dute multinazionalekiko beren menpekotasuna ez zaiela doan aterako».
‎batetik oso jende gazteak, baina adituak hartu duela parte ale honetan, eta ziurrenik, etorkizunak esango du zer emango duten Iratxe Gutierrez, Idurre Alonso, Ibon Egaña, edo Alvaro Rabelli bezalako irakurleek. Bestetik, behin euskal herriko literaturaz ikuspegi orokorra ematen ari nintzelarik konturatu nintzen ohar haien bidez berdin definitzen zela euskal literatura zein Katalunyako poesia, beraz, zehaztasuna behar genuela gureaz ari ginenean.
‎Aspaldian aizkolariak plazan lanean ari direla goiko jarlekuetan kokatuz gero txapela hainbat eta ile zuri dezente ikus daiteke. Ez da seinale ederra etorkizun oparoa izan nahi duen gure kulturaren parte den kirolarentzat. Hil kanpaiak jo du.
‎CEACCU erakundearen arabera, arropak eta oinetakoak dira zifra horren zatirik handiena hartzen dutenak, 260 euro umeko. Eta kopuru horretan zeresan handia dute gure seme alabek marka jakin batzuekiko (normalean garestienak diren markekiko) erakusten duten zaletasuna. Jakizu, irakurle laguna, atal honetan %30eko beherapena lor dezakezula modako markak besterik erosi ordez, marka normalxeagoak eroste hutsarekin.
‎Eta horixe geneukan. Bagenuen gure ondoan pertsona bat benetan saiatuko zena guri gehigarriak ematen, kritikatzen behar bazen, edo oniritzia eta babeslekua eskaintzen. Eta hori gauza handia da, bakarra bada ere.
‎Ez dakit zenbatek bereizi ahal duen hori. Baina uste dut gure eginkizunaren zuztarra hori dela. Horrez gain, apurtxo bat gehiagotxo bizitzea ere bada niretzako.
‎Gazte Merkataria esan nahi duen arren ingelesez bere abizenak, doan ematen du gure lagun Johnek urte luzez metatu duen informazio altxorra. Semikonduktoreen alorreko ingeniaria lanbidez, jakinduria zabalekoa da, munduko paraje eta jende asko ezagutu du eta jainkoek erantsi dioten artritisari buruz idatzita dagoen guztia irakurri du.
‎Lizarduikoak». Gizarte' hotzak' antzinako gizarteak dira, Neolito aurretik datozenak, eta badirudi horren arrastoak baditugula gure herrian. Gizarte' hotzek', denbora lineala ikusi beharrean »gaur egun bezala:
‎Izan ere, auzoko gutxik dute gure etxeko giltza, eta are gutxiago gu bertan ez gaudela, sartu eta etxeko landareak ureztatzeko baimena. Landare gaixoak...
‎nolako joera historikoak, halako aukerak euskararentzat. Alderantziz jokatuz gero, hau da, korrontearen kontra igeri eginez gero, itota bukatzeko arrisku handia du gure hizkuntzak.
2004
‎Kirol arloan, ordea, unerik onenetarikoa da hau. Egia da lehen Tourra irabazten zuen ziklista bat genuela gure artean. Orain, ordea, Munduko Txapelketa irabazten dutenak, Tourrean borrokan dabiltzanak eta Espainiako Vueltak irabazten dituztenak ditugu.
‎Sexuak indar latza du gure bizitzan. Sexuak, modu irrazional batean, komeni zaigun pertsona askorengana garamatza.
‎Bai. Baina premisa bat behar dugu guk gure proposamena, Eusko Jaurlaritzak Ibarretxe Plana edota ezker abertzaleak independentziaren proposamena aurkeztu baino lehen. Aurrera egiteko, lehendabizi, zein balore eta prozedura erabiliko ditugun adostu behar dugu elkarrekin.
‎Seigarren mandamenduarekin ez zegoen brometan ibiltzerik. Uste dut gure arimetan errepresio gogorra utzi duela. Ez dugu bizitza sexuala naturaltasunez bizi izan.
‎Guretzat, Euskal Herriaren barrenetik begiratuta, gakoa Euskal Herriari ezagutza juridiko politikoa onartzea da. Lehia hor dago eta horretan kokatu nahi ditugu gure indar guztiak.
‎Baina Ibarretxe Planak Ibarretxe berarentzat soilik balio du. Ez du sozialistentzat balio, ez du guretzat balio, ez Ezker Batuarentzat. EBk ez du atzera botatzen Jaurlaritzan dagoelako.
‎Orduan, nik" nazio eraikuntza" delakoa gizartearen oinarrira ekarri nahi dut. Lehen lehenik, adostasuna behar dugu gure gizarte ekintzen inguruan. Partzuergoan ez badugu adostasunik euskaldunen artean, ez dugu zer egiterik.
‎Aizarnako puntan jaio, bata Amerikan, bestea Suitzan, bestea telebistan… eta gu, hemen, kapitalean jaio, Ondarretan, eta gu ezer ez gaitun!". Gure amak lagundu digula esango nuke, haiek izan ez zutena guk izan dezagun saiatu zen. Umeei onena eman nahi zien.
‎Politikan urte gogorrak izan dira, gure politika ez baitago" normalizatuta". Horrek eragina du gure zereginean. Baina gizarte modernoago eta demokratikoago bat lortu nahi badugu denok parte izan behar dugu politikan, eta zeregin horretan politikak kolektibo guztien parte hartzea bermatu du.
‎Ilusio handiegia sozialistengan eta haustura erabatekoa indar abertzaleen artean. PSOEk askatuko balu bezala gure herria! Egia da PPk ezarritako itolarria lasaitu egin dela eta zenbait sektorek arnasa hartu duela.
‎Ronald Colman da IDRCko zuzendari exekutiboa eta honela esplikatu du bere erakundearen lana: «Indikadore horiek ez dute gure gizartea neurtu bakarrik egiten, etorkizuneko forma ematen ere laguntzen dute. Ohiko adierazleek gizartean eta ekonomian gertatzen den guztiaren zati baten argazkia ateratzen dute.
‎Egia esateak, sarri, dardara ematen du. Uste dugu gure karrozeria humanoa horrelako istripu kotidianoetarako ez dagoela prestatuta. Nik nirea konpontzera eraman behar dut, hobeto esanda:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu 138 (0,91)
du 61 (0,40)
dut 43 (0,28)
dute 43 (0,28)
ditugu 33 (0,22)
genuen 20 (0,13)
badugu 16 (0,11)
ditu 13 (0,09)
baditugu 12 (0,08)
dugun 10 (0,07)
duela 8 (0,05)
genuela 8 (0,05)
dugula 7 (0,05)
badu 6 (0,04)
dituzte 6 (0,04)
duen 6 (0,04)
zuten 6 (0,04)
ditugula 5 (0,03)
dugulako 5 (0,03)
Baditugu 4 (0,03)
dituen 4 (0,03)
dutela 4 (0,03)
duzu 4 (0,03)
luke 4 (0,03)
zuela 4 (0,03)
genuke 3 (0,02)
nuke 3 (0,02)
zituen 3 (0,02)
zuen 3 (0,02)
Badugu 2 (0,01)
Bagenuen 2 (0,01)
baduela 2 (0,01)
badute 2 (0,01)
bagenituen 2 (0,01)
baitugu 2 (0,01)
bazuen 2 (0,01)
dituela 2 (0,01)
dituenak 2 (0,01)
dituztela 2 (0,01)
dugunean 2 (0,01)
duten 2 (0,01)
dutena 2 (0,01)
dutenek 2 (0,01)
genituen 2 (0,01)
zituzten 2 (0,01)
zutena 2 (0,01)
Badu 1 (0,01)
Dut 1 (0,01)
baditu 1 (0,01)
baditugula 1 (0,01)
baditugulako 1 (0,01)
badituzte 1 (0,01)
baduen 1 (0,01)
badugula 1 (0,01)
baikenuen 1 (0,01)
baitu 1 (0,01)
baitut 1 (0,01)
baitute 1 (0,01)
balu bezala 1 (0,01)
bazituen 1 (0,01)
bazuten 1 (0,01)
dituelako 1 (0,01)
ditugulako 1 (0,01)
ditugun 1 (0,01)
ditugunak 1 (0,01)
ditugunez 1 (0,01)
dituzten 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
duenak 1 (0,01)
duenari 1 (0,01)
duenaz 1 (0,01)
dugularik 1 (0,01)
duguna 1 (0,01)
dugunik 1 (0,01)
dugunok 1 (0,01)
dutelako 1 (0,01)
dutenean 1 (0,01)
duzue 1 (0,01)
gaituztenek 1 (0,01)
gaituzu 1 (0,01)
genituenok 1 (0,01)
genituzke 1 (0,01)
genuelako 1 (0,01)
genukeenik 1 (0,01)
gintuzten 1 (0,01)
nukeela 1 (0,01)
ukanen 1 (0,01)
zenituela 1 (0,01)
zituela 1 (0,01)
zutela 1 (0,01)
zutenean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu herri 21 (0,14)
ukan gu lan 17 (0,11)
ukan gu buru 15 (0,10)
ukan gu ere 12 (0,08)
ukan gu gizarte 7 (0,05)
ukan gu hizkuntza 7 (0,05)
ukan gu bizi 6 (0,04)
ukan gu egin 5 (0,03)
ukan gu erabaki 5 (0,03)
ukan gu etxe 5 (0,03)
ukan gu familia 5 (0,03)
ukan gu gorputz 5 (0,03)
ukan gu proiektu 5 (0,03)
ukan gu seme 5 (0,03)
ukan gu baino 4 (0,03)
ukan gu berri 4 (0,03)
ukan gu egitura 4 (0,03)
ukan gu harreman 4 (0,03)
ukan gu hezkuntza 4 (0,03)
ukan gu kultura 4 (0,03)
ukan gu nahi 4 (0,03)
ukan gu nortasun 4 (0,03)
ukan gu solaskide 4 (0,03)
ukan gu aita 3 (0,02)
ukan gu arazo 3 (0,02)
ukan gu ardura 3 (0,02)
ukan gu behar 3 (0,02)
ukan gu bide 3 (0,02)
ukan gu bizimodu 3 (0,02)
ukan gu bizitza 3 (0,02)
ukan gu egon 3 (0,02)
ukan gu eskubide 3 (0,02)
ukan gu euskal 3 (0,02)
ukan gu ez 3 (0,02)
ukan gu gu 3 (0,02)
ukan gu haur 3 (0,02)
ukan gu helburu 3 (0,02)
ukan gu historia 3 (0,02)
ukan gu indar 3 (0,02)
ukan gu izaera 3 (0,02)
ukan gu kultu 3 (0,02)
ukan gu literatura 3 (0,02)
ukan gu lur 3 (0,02)
ukan gu antolatu 2 (0,01)
ukan gu balio 2 (0,01)
ukan gu begirada 2 (0,01)
ukan gu belaunaldi 2 (0,01)
ukan gu bera 2 (0,01)
ukan gu bezalako 2 (0,01)
ukan gu boto 2 (0,01)
ukan gu eduki 2 (0,01)
ukan gu eguneroko 2 (0,01)
ukan gu enpresa 2 (0,01)
ukan gu erreferentzia 2 (0,01)
ukan gu esan 2 (0,01)
ukan gu etorri 2 (0,01)
ukan gu euskara 2 (0,01)
ukan gu garai 2 (0,01)
ukan gu gehiago 2 (0,01)
ukan gu gobernu 2 (0,01)
ukan gu hasi 2 (0,01)
ukan gu hiri 2 (0,01)
ukan gu ikasi 2 (0,01)
ukan gu ikasle 2 (0,01)
ukan gu ikuspuntu 2 (0,01)
ukan gu irakurle 2 (0,01)
ukan gu istorio 2 (0,01)
ukan gu jarrera 2 (0,01)
ukan gu kabu 2 (0,01)
ukan gu kontraesan 2 (0,01)
ukan gu leku 2 (0,01)
ukan gu lurralde 2 (0,01)
ukan gu musika 2 (0,01)
ukan gu nagusi 2 (0,01)
ukan gu osasun 2 (0,01)
ukan gu proposamen 2 (0,01)
ukan gu talde 2 (0,01)
ukan gu ukan 2 (0,01)
ukan gu uste 2 (0,01)
ukan gu zango 2 (0,01)
ukan gu abantaila 1 (0,01)
ukan gu abentura 1 (0,01)
ukan gu abiapuntu 1 (0,01)
ukan gu ahaide 1 (0,01)
ukan gu ahalmen 1 (0,01)
ukan gu ahuldu 1 (0,01)
ukan gu Damasko 1 (0,01)
ukan gu Guggenheim 1 (0,01)
ukan gu Lurra 1 (0,01)
ukan gu Nick 1 (0,01)
ukan gu Txina 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia