2002
|
|
Ez dugu asmatuko heziketa egokia ematen gizarteari bizkarra ematen badiogu, alegia, gizarteko arazoei entzungor egiten badiegu. Horregatik, ezinbestekoa da zehatz mehatzaztertzea, zer ezaugarri
|
dituen
gure ikasleek aurkituko duten testuinguruak. Hainzuzen, testuinguruak Europa du izena, eta berau kultura ezberdinez osaturikoesparru geografiko txikia da.
|
|
Euskal Herriak, bere nortasuna bermatzeko, herri guztiak bezala bere eskola nazionala behar
|
du
gure ikasleak justizia eta askatasun baloreetan heziko dituen eskola. Justizian beraien artean diferentziak egin gabe bakoitzari zor zaiona begirunez eskainiz.
|
2006
|
|
Horregatik etorri zen zuzeneaninstitutura. Agian bere mutilak autoaren azpian begiratuko zuela ziur zegoelakodesobeditu
|
zuen
gure ikasleak aitaren agindua, eta horregatik sartu zen kezkarikgabe autoan. Ikasle guztiak hunkituta egongo zirela pentsatu nuen, eta gehienakhala zeuden, baina ikasle abertzale batzuei mespretxuzko hitzak entzun nizkienhoztasunik handienaz.
|
2013
|
|
Jende gazteak bai, baina gehienbat helduek ikasten dute Zabalza eskolan; musika klasikoa ikasitakoak eta, aldi berean, jazzak erakartzen dituenak. «Baina guztiaren gainetik, esango nuke sortzeko gogoa
|
dutela
gure ikasleek, esperimentatzeko gogoa», azaldu du Amaia Zabalzak. «Oraindik ikusteko dago irailean zer gertatuko den.
|
|
Pentsatzeko daukagu, fundamentuz antolatzeke, gure sorkuntzaren ibai bakoitzarekin zer egin nahi
|
dugun
gure ikasleen ikasketa ibilbide osoan. Bada garaia.
|
2014
|
|
Pragmatikoek diotenez, entzuleek ematen baitiote esanahia esandakoari, etahorrek ere baldintzatuko du komunikazioa eraginkorra izatea ala ez. Beraz, etairakaslegaien diskurtsoaren lanketara orain arte esandakoa laburbilduz, irakasleekez dute diskurtsoa zuzen, egoki eta koherente eta kohesiodun egin behar soilik, jasotzen dituzten diskurtsoak ere entzuten eta egoki interpretatzen ikasi behar duteeta horretarako aurrerago aipatuko ditugun estrategia diskurtsiboak eta trebetasunsozialak ere klaseratzen
|
ditugu
gure ikasleak komunikazio gaitasunean trebatzean.
|
|
Emakumearen gorputzaren historia anakroniaz eta anomaliaz osaturikoparadoxa zerrenda da eta, horrekintxe, hain zuzen, jantzi behar
|
dugu
gure ikaslea, horrekintxe gorpuzten hasiko dugu txiki txikitatik euren identitate gatazkatsuarennorabidea. Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da.
|
|
VII. edizioko Gazte Role Model Saria ospakizun honekin, Begoñazpi Ikastolak estatu mailan ikastetxe batek duen eta ikasleentzat eredu den ikur bakar eta aitzindariaren indarra eta eragina nabarmendu nahi du. Nerea Begoñak, Ikastolako zuzendariak, azpimarratu duenez, eguneroko bizitzan ereduak bilatu behar
|
ditugu
gure ikasleei erabakiak hartzeko orduan lagungarri izan dakizkien, beti ere, gizarte eraldaketan, pertsonaren garapenean eta berrikuntzaren bidean jarriz. " Ikastetxeok etorkizuneko gazteen heziketan erantzukizun handia dugu", gaineraturatu du.
|
2015
|
|
Hezkuntza Topaguneen Plataformak azterketari planto egiteko deia egin du: " Azterketa egin nahi diguten egun horretan ez
|
ditugu
gure ikasleak eskolara eramango, edota bestelako jarrerak hartuko ditugu aipatutako proba ez egiteko". Azterketa ez egiteak ikasleentzat ez duela inongo ondorio akademikorik ekarriko adierazi du plataformak.
|
|
Kontuan hartu behar
|
dugu
gure ikasleen hizkuntza gaitasuna ez dela bat eta bakarra. Hizkuntza gaitasun horretan eragile desberdinek dute zeresana:
|
|
Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi
|
dugu
gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa
|
|
Ingelesa eta espainola bezalako hizkuntzek dutena ere ezin kausi euskararentzat: zer maila erdietsi behar
|
dute
gure ikasleek lehen mailatik jalgitzean. Zer maila kolegiotik ateratzean, zer maila Baxora heltzean?
|
2017
|
|
Eta espektatibak aipatu ditugu: irakasleok beti sinetsi behar
|
dugu
gure ikasleengan; maiz ez dute beren buruan sinesten eta batzuetan gurasoek ere ez, beraz guk sinetsi behar dugu beren baitan, urte batetik bestera ikasle batzuek heldutasun intelektual eta emozionala lortzen dutelako eta hutsegite egoeratik ateratzea lortzen dutelako.
|
2018
|
|
Hor berriz atzematen dugu Seaskaren berezitasuna, hots, partaide guztien inplikazioa, aportazioa, berezitasun horrekin lotzen da hezkuntza taldearen premia ikastola eta ikastetxe guztietan. Zer heziketa nahi
|
dugu
gure ikasleendako. Irakasle eta gurasoen artean gogoetatu eta adostu behar da.
|
2020
|
|
Hezkuntza sistemak gogoeta sakon eta argigarria eskatzen digu; izan ere, pandemia garaian ditugun hutsune eta beharrak agerian geratu dira eta momentuan galderak gehiago dira ditugun erantzun landuak baino. Zer nahi
|
dugu
gure ikasleek bizi eta ikasi dezaten. Bizi garen garaian esanguratsua al da horrenbeste eduki barneratu behar izatea?
|
|
Ikastetxeek funtzio berriak integratu behar dituzte, ez da nahikoa ezagutzen transmisioan zentratzea. Argi izan behar
|
dugu
gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundean ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra.
|
|
Zelan hezi behar
|
ditugu
gure ikasleak?
|
|
XXI mendean beharrezkoa da Salbotx Alegriak esan bezala, orain arteko eskola edukiak birpentsatzea, oinarri entziklopediko nabarmenekoak baitira. Argi izan behar
|
dugu
gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundetan ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra.
|
2021
|
|
Eta inoiz ez
|
ditut
gure ikasleak konprometitu.
|
2022
|
|
Etorkizunean euskaldun gisa bizi nahi bagenuen, euskal curriculumaren alde egin behar genuela ere bagenekien, eta gure heinean ere ekin genion. Berrikuntza eta sormena landuko zituen eskola bat nahi
|
genuen
gure ikasleentzat. Izaki zoriontsuak sortu nahi genituen.
|
|
Ikastetxe bakoitzari antolatzeko modua uzten diete, eta handiagoak direnak hautazko irakasgai libre bezala eskaintzen dutela esan du. " Ikastetxe honetan, institutu txiki bat denez, ez dugu masa kritiko nahikoa hautazko ikasgai bezala ateratzeko, orduan bermatu nahi
|
dugu
gure ikasleak euskaraz sortu, kontsumitu eta adierazteko gaitasun hori izatea, eta pentsatu genuen tailer moduan jartzea eta irakasgai desberdinetan txertatzea". Proiektuka lan egitea da.
|
2023
|
|
" Ikuskariak enpatia handia erakutsi zigun. Guk azaldu genien konponbidea erraza dela, haurrak Elizondora eramaten dituen autobus berak uzten ahal
|
dituelako
gure ikasleak Iruritan; jangela ere bada han", kontatu du Oteitzak.
|
|
12 Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi
|
dugu
gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa handitu egingo dela pentsatzen baitugu. Horrenbestez, diskurtso, erregistro eta testuinguru ezberdinetan moldatzen ikastea.
|
|
Eremu komunitarioa auzoa edo herria da. Hausnartu behar genuke eta pentsatu zer aukera
|
dituzten
gure ikasleek eskolaz kanpo ikastetxeko hizkuntzak erabiltzeko. Eskolan erabiltzen dituzten hizkuntzak beraien aisialdian eta inguru naturalean daude?
|
|
– Euskal kulturaren ezagutza txikia
|
dute
gure ikasleek. Hizkuntzaren kultur dimentsioa apenas landu dute derrigorrezko hezkuntzan.
|
|
Euskal kulturaren ezagutza txikia
|
dute
gure ikasleek. Hizkuntzaren kultur dimentsioa apenas landu dute derrigorrezko hezkuntzan.
|
|
Beharrezkoa zela esan du PSE EEko kideak: «Bermatu nahi
|
dugu
gure ikasleek euskaraz eta gaztelaniaz ikastea».
|
|
“Osasun mentaleko arazoek eragina
|
dute
gure ikasleen pentsamenduan, sentimenduetan eta portaeran, eta arazo emozionalak, funtzionalak eta fisikoek eragin ditzakete. Horregatik, garrantzitsua iruditzen zaigu arazoak prebenitzea eta espezialista kualifikatuekin batera tratatzea, gure ikasleei lagundu ahal izateko eta ondorio larriak saihesteko, epe luzerako tratamenduak ekarri ahal dituztenak”.
|
|
Bestela esanda, itzulpenetik sormen lanerako jauzia eman arren ere, beharrezkoa da sortutakoa, hala behar denean, berrikusi eta eguneratzea, eta, hain zuzen, horretara dator eskuliburu hau. Hala behar
|
dute
gure ikasleek eta, oro har, lan zuzenbidera euskaraz gerturatu nahi duten guztiek ere.
|