Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2002
‎Ez dugu asmatuko heziketa egokia ematen gizarteari bizkarra ematen badiogu, alegia, gizarteko arazoei entzungor egiten badiegu. Horregatik, ezinbestekoa da zehatz mehatzaztertzea, zer ezaugarri dituen gure ikasleek aurkituko duten testuinguruak. Hainzuzen, testuinguruak Europa du izena, eta berau kultura ezberdinez osaturikoesparru geografiko txikia da.
‎Euskal Herriak, bere nortasuna bermatzeko, herri guztiak bezala bere eskola nazionala behar du gure ikasleak justizia eta askatasun baloreetan heziko dituen eskola. Justizian beraien artean diferentziak egin gabe bakoitzari zor zaiona begirunez eskainiz.
2006
‎Horregatik etorri zen zuzeneaninstitutura. Agian bere mutilak autoaren azpian begiratuko zuela ziur zegoelakodesobeditu zuen gure ikasleak aitaren agindua, eta horregatik sartu zen kezkarikgabe autoan. Ikasle guztiak hunkituta egongo zirela pentsatu nuen, eta gehienakhala zeuden, baina ikasle abertzale batzuei mespretxuzko hitzak entzun nizkienhoztasunik handienaz.
2013
‎Jende gazteak bai, baina gehienbat helduek ikasten dute Zabalza eskolan; musika klasikoa ikasitakoak eta, aldi berean, jazzak erakartzen dituenak. «Baina guztiaren gainetik, esango nuke sortzeko gogoa dutela gure ikasleek, esperimentatzeko gogoa», azaldu du Amaia Zabalzak. «Oraindik ikusteko dago irailean zer gertatuko den.
‎Pentsatzeko daukagu, fundamentuz antolatzeke, gure sorkuntzaren ibai bakoitzarekin zer egin nahi dugun gure ikasleen ikasketa ibilbide osoan. Bada garaia.
2014
‎Pragmatikoek diotenez, entzuleek ematen baitiote esanahia esandakoari, etahorrek ere baldintzatuko du komunikazioa eraginkorra izatea ala ez. Beraz, etairakaslegaien diskurtsoaren lanketara orain arte esandakoa laburbilduz, irakasleekez dute diskurtsoa zuzen, egoki eta koherente eta kohesiodun egin behar soilik, jasotzen dituzten diskurtsoak ere entzuten eta egoki interpretatzen ikasi behar duteeta horretarako aurrerago aipatuko ditugun estrategia diskurtsiboak eta trebetasunsozialak ere klaseratzen ditugu gure ikasleak komunikazio gaitasunean trebatzean.
‎Emakumearen gorputzaren historia anakroniaz eta anomaliaz osaturikoparadoxa zerrenda da eta, horrekintxe, hain zuzen, jantzi behar dugu gure ikaslea, horrekintxe gorpuzten hasiko dugu txiki txikitatik euren identitate gatazkatsuarennorabidea. Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da.
‎VII. edizioko Gazte Role Model Saria ospakizun honekin, Begoñazpi Ikastolak estatu mailan ikastetxe batek duen eta ikasleentzat eredu den ikur bakar eta aitzindariaren indarra eta eragina nabarmendu nahi du. Nerea Begoñak, Ikastolako zuzendariak, azpimarratu duenez, eguneroko bizitzan ereduak bilatu behar ditugu gure ikasleei erabakiak hartzeko orduan lagungarri izan dakizkien, beti ere, gizarte eraldaketan, pertsonaren garapenean eta berrikuntzaren bidean jarriz. " Ikastetxeok etorkizuneko gazteen heziketan erantzukizun handia dugu", gaineraturatu du.
2015
‎Hezkuntza Topaguneen Plataformak azterketari planto egiteko deia egin du: " Azterketa egin nahi diguten egun horretan ez ditugu gure ikasleak eskolara eramango, edota bestelako jarrerak hartuko ditugu aipatutako proba ez egiteko". Azterketa ez egiteak ikasleentzat ez duela inongo ondorio akademikorik ekarriko adierazi du plataformak.
‎Kontuan hartu behar dugu gure ikasleen hizkuntza gaitasuna ez dela bat eta bakarra. Hizkuntza gaitasun horretan eragile desberdinek dute zeresana:
‎Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi dugu gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa
‎Ingelesa eta espainola bezalako hizkuntzek dutena ere ezin kausi euskararentzat: zer maila erdietsi behar dute gure ikasleek lehen mailatik jalgitzean. Zer maila kolegiotik ateratzean, zer maila Baxora heltzean?
2017
‎Eta espektatibak aipatu ditugu: irakasleok beti sinetsi behar dugu gure ikasleengan; maiz ez dute beren buruan sinesten eta batzuetan gurasoek ere ez, beraz guk sinetsi behar dugu beren baitan, urte batetik bestera ikasle batzuek heldutasun intelektual eta emozionala lortzen dutelako eta hutsegite egoeratik ateratzea lortzen dutelako.
2018
‎Hor berriz atzematen dugu Seaskaren berezitasuna, hots, partaide guztien inplikazioa, aportazioa, berezitasun horrekin lotzen da hezkuntza taldearen premia ikastola eta ikastetxe guztietan. Zer heziketa nahi dugu gure ikasleendako. Irakasle eta gurasoen artean gogoetatu eta adostu behar da.
2020
‎Hezkuntza sistemak gogoeta sakon eta argigarria eskatzen digu; izan ere, pandemia garaian ditugun hutsune eta beharrak agerian geratu dira eta momentuan galderak gehiago dira ditugun erantzun landuak baino. Zer nahi dugu gure ikasleek bizi eta ikasi dezaten. Bizi garen garaian esanguratsua al da horrenbeste eduki barneratu behar izatea?
‎Ikastetxeek funtzio berriak integratu behar dituzte, ez da nahikoa ezagutzen transmisioan zentratzea. Argi izan behar dugu gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundean ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra.
‎Zelan hezi behar ditugu gure ikasleak?
‎XXI mendean beharrezkoa da Salbotx Alegriak esan bezala, orain arteko eskola edukiak birpentsatzea, oinarri entziklopediko nabarmenekoak baitira. Argi izan behar dugu gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundetan ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra.
2021
‎Eta inoiz ez ditut gure ikasleak konprometitu.
2022
‎Etorkizunean euskaldun gisa bizi nahi bagenuen, euskal curriculumaren alde egin behar genuela ere bagenekien, eta gure heinean ere ekin genion. Berrikuntza eta sormena landuko zituen eskola bat nahi genuen gure ikasleentzat. Izaki zoriontsuak sortu nahi genituen.
‎Ikastetxe bakoitzari antolatzeko modua uzten diete, eta handiagoak direnak hautazko irakasgai libre bezala eskaintzen dutela esan du. " Ikastetxe honetan, institutu txiki bat denez, ez dugu masa kritiko nahikoa hautazko ikasgai bezala ateratzeko, orduan bermatu nahi dugu gure ikasleak euskaraz sortu, kontsumitu eta adierazteko gaitasun hori izatea, eta pentsatu genuen tailer moduan jartzea eta irakasgai desberdinetan txertatzea". Proiektuka lan egitea da.
2023
‎" Ikuskariak enpatia handia erakutsi zigun. Guk azaldu genien konponbidea erraza dela, haurrak Elizondora eramaten dituen autobus berak uzten ahal dituelako gure ikasleak Iruritan; jangela ere bada han", kontatu du Oteitzak.
‎12 Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi dugu gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa handitu egingo dela pentsatzen baitugu. Horrenbestez, diskurtso, erregistro eta testuinguru ezberdinetan moldatzen ikastea.
‎Eremu komunitarioa auzoa edo herria da. Hausnartu behar genuke eta pentsatu zer aukera dituzten gure ikasleek eskolaz kanpo ikastetxeko hizkuntzak erabiltzeko. Eskolan erabiltzen dituzten hizkuntzak beraien aisialdian eta inguru naturalean daude?
‎– Euskal kulturaren ezagutza txikia dute gure ikasleek. Hizkuntzaren kultur dimentsioa apenas landu dute derrigorrezko hezkuntzan.
‎Euskal kulturaren ezagutza txikia dute gure ikasleek. Hizkuntzaren kultur dimentsioa apenas landu dute derrigorrezko hezkuntzan.
‎Beharrezkoa zela esan du PSE EEko kideak: «Bermatu nahi dugu gure ikasleek euskaraz eta gaztelaniaz ikastea».
‎“Osasun mentaleko arazoek eragina dute gure ikasleen pentsamenduan, sentimenduetan eta portaeran, eta arazo emozionalak, funtzionalak eta fisikoek eragin ditzakete. Horregatik, garrantzitsua iruditzen zaigu arazoak prebenitzea eta espezialista kualifikatuekin batera tratatzea, gure ikasleei lagundu ahal izateko eta ondorio larriak saihesteko, epe luzerako tratamenduak ekarri ahal dituztenak”.
‎Bestela esanda, itzulpenetik sormen lanerako jauzia eman arren ere, beharrezkoa da sortutakoa, hala behar denean, berrikusi eta eguneratzea, eta, hain zuzen, horretara dator eskuliburu hau. Hala behar dute gure ikasleek eta, oro har, lan zuzenbidera euskaraz gerturatu nahi duten guztiek ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia