Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2010
‎Laguntza gehiago eskertuko litzatekeela ere beharrak ez baitira txikitu, botere publikoek ez baikaituzte laguntzen euskararen egoeraren heinaren araberako neurriekin. Bai, ikastolek laguntza behar dute gure haurren geroa euskalduna izan dadin, gure haurrek beren geroa euskaraz izanen dela erabaki dezaten. Erakutsi behar diegu bide ona dela, gustura eramaten dugula euskaldunak izaten jarraitu nahi dugulako, euskararen mundua gurea delako eta maite dugulako.
2016
‎Baina zergatik nahi ditugu gure haurrak izan. Gureak direlako maite ditugu, propietate pribatu bat izango balira bezala.
‎Janaria txikiekin batera erostera joatea odisea hutsa izan daiteke. Supermerkatuan, berriz, egoera deserosoak bizi ditugu gure haurrekin, batez ere patata frijituak edo txokolate galletatxoak, forma eta ontzi erakargarriekin, sirenaren kantuak jaurtitzen dituzten korridoreetan. Esperientzia, askotan, besteen iritziekin, beste heldu batzuen begiradekin, nekearekin edo presekin osatzen da.
‎Urte zaharra bukatu ordu jauzi egin dugu berrirat, eta iduriz besta giroan afari eta biharamuneko bazkariak ongi joan dira. Beti gogo xoko batean ditugu gure haur denboran gau betean zonbat gazte talde ibiltzen ziren etxez etxe" Dios te salve" kantatuz bere ezin kondatuzko bertsuekin. Halere, gaur egun gazteak biltzen dira Ibarrungo Inharrian urte berria ospatzeko, dantza eta kantuen bitartez.
‎Esperientzia hori badugu, gure aitzindari horiek behar lukete suiet hau serioski hartu, eta hasi jakiten gobernuaren laguntzak ere zertan diren, errana den bezala hartu zezena adarretatik. Herrietako mendieri balio zerbait emaiteko nik pentsatzen dut zor dugula gure haur ttipieri zerbaiten uztea. Barda sortu den haur ttipi batek jiten denean adinerat zer du pentsatu 21 mendeko gizonez hasiko delarik liburuxka baten egiten?
2017
‎Zer izen bitxia! Uste badu gure haurrak igorriko dizkiogula...
2018
‎Era honetako zalantzak azaleratzen dira bertan: Zer nolako aisialdi nahi dugu gure haurrentzako. Zer nolako balioak landuko ditugu?
2020
‎Ezin da teknikari bat etorri hau horrela edo bestela egin behar dela esatera. Guk nahi dugu gure haurrak kritikoak, eraikitzaileak eta parte hartzaileak izatea, eta horretarako, txikitatik erabaki behar dute zer egin.
‎" Kalera ateratzen utzi ziguten unean beste arnas bat sentitu genuen, itxialdiaren bukaera gertuago zegoela sentitu baigenuen. Dena dela, aitortu behar dut guk haurrak zertxobait kalera atera ahal izateko zirrikitu guztiak baliatzen genituela". Adibidez, etxe inguruan baserriko esnea erosteko makina bat dute, eta esnea erostera eramaten zituzten beraiekin.
2021
‎Jadanik errana dut gure haur denboran sofritu dugula, zeren gure errientsek ez baitzuten nahi euskaraz mintza gintezen. Bainan euskara ez da hain errexki galtzen!
2022
‎«Azken urteetan gobernuaren laguntzak jaso ditugu, baina laguntza hori jasotzeko metodologia bera traba bihurtu da. Dirua garrantzitsua da, noski, baina traba administratibo asko gainditu behar ditugu gure haurrek irakurtzen eta idazten ikas dezaten».
‎Lehen zirriborroa da, eta, ohartarazi dutenez, litekeena are gehiago gogortzea, zuzenketen bidez. «Galdeketen arabera, 14 eta 29 urte bitarteko europarren %16k LGTBIQ gisa identifikatzen dute beren burua», adierazi du Dumak, legea aurkezteko testuan. «Kosta ahala kosta defendatu behar ditugu gure haurrak, eta bizimodu normal bat eduki nahi duten guztiak. Gainerako dena, bekatua, sodomia eta iluntasuna da», adierazi du Volodinek.
‎–Ezagutu behar zenituen gure haurretako apezak.
‎Emeki emeki bizimolde hori ohitu naiz, pixkanaka segurtasuna lortu dut eta ohantze goxo bat egin dugu gure umearentzat. Eztiak ni bezain maite eta nahi du gure haurra. Uste dut aita on bat izanen dela.
‎Ez dut gure haurrei irakasterik nahi adineko jendeak ez duela axola.
2023
‎Era berean, aipatu nahi dut gure gizartean irakasleak oso gutxi baloratzen direla eta horrek azkenean erre egiten dituela. Irakasleek ardura eta eragin handia dute gure haurren bizitzetan eta gehiago zaindu behar ditugu, eurek ere zaindu ahal izateko.
‎Espero dut gure haurrei beharrezko heziketa emango diezula yak artzain eta cordyceps biltzaile hutsak baino zerbait gehiago bihur daitezen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia