2011
|
|
|
Talde
funtzionalaIzenaAdibideaTiola, merkaptano ere deituaCH3SH: metanotiola (aza ustelaren usaina). Tioeterra, sulfuro ere deitua (CH2= CHCH2) 2S:
|
|
Diametroa 10, m koa baino txikiagoa duten partikulek PM
|
taldea
osatzen dute. Zenbat eta txikiago izan partikula, orduan eta arriskutsuagoa da osasunerako, errazago iristen baita biriketara.
|
|
Oro har, partikularen diametroa 10 µm baino txikiagoa baldin bada, ez jalkikorra dela onartzen da. Horrelako partikulek PM
|
taldea
osatzen dute.
|
|
Erraz arnasten dira partikula horiek, eta eragin handia dute pertsonen osasunean.
|
Talde
horretako partikula handienek goi arnasbideetan itsasteko joera dute; txikienak, berriz, barneko organoetara ere irits daitezke, bai eta, molekulak izango balira bezala, zelulen barnera sartu ere (diametroa 0,1 µm-koa baino txikiagoa dutenak). Tamaina tarte zabal horretan, hiru partikula mota bereizten dira:
|
|
Generikoki, partikula esekiak edo materia esekia deritzo
|
talde
osoari. Airearen kalitatea ebaluatzeko, ezinbestekoa da talde horrek ingurune atmosferikoan (immisioan) zer kontzentrazio duen jakitea.
|
|
Generikoki, partikula esekiak edo materia esekia deritzo talde osoari. Airearen kalitatea ebaluatzeko, ezinbestekoa da
|
talde
horrek ingurune atmosferikoan (immisioan) zer kontzentrazio duen jakitea. Gainera, oinarrizko parametro bat izaten da aire kalitatea neurtzeko erabiltzen diren adierazle gehienetan, (adierazle hauek administrazioek kudeatzen dituzte, hirietan bereziki).
|
|
BTEX konposatuak hidrokarburo aromatikoen
|
talde
berezi bat osatzen du. Talde honetako lau substantziak ingurumenean (airean, uretan, lurzoruetan...) agertzea kezkagarria da, bereziki pertsonen osasunerako.
|
|
BTEX konposatuak hidrokarburo aromatikoen talde berezi bat osatzen du.
|
Talde
honetako lau substantziak ingurumenean (airean, uretan, lurzoruetan...) agertzea kezkagarria da, bereziki pertsonen osasunerako. BTEX akronimoa konposatu organiko hauek osatzen dute, hurrenez hurren:
|
|
Zentro mota horien barruan, bi
|
talde
bereizten dira:
|
|
Konexio
|
taldea
|
|
Hauek dira gehien erabiltzen diren konexio
|
taldeak
:
|
|
Ordu indizea. Konexio
|
taldeak
erabiltzeko diagrama.
|
|
CEI konexio
|
taldea
|
|
VDE konexio
|
taldea
|
|
1.1 taula. Konexio
|
taldeak
. Harilkatu bereiziak dituzten transformadore trifasikoen konexioak.
|
|
Lur konexioa: lur hargune baten bidez, zirkuitu elektrikoaren zati bat edo haren zati eroale bat lurpean dagoen elektrodo batekin edo elektrodo
|
talde
batekin zuzenean lotzea, fusiblerik eta babesik gabe.
|
|
4.3 Finkako koadroaren ildo bakarreko eskema egin, kontuan izanda bost solairu eta ataria dituela eta solairuetara eskailera batetik igotzen dela. Telekomunikazio instalazioez gainera, igogailu bat eta ura igotzeko presio
|
talde
bat ditu.
|
|
Etxebizitza baten barruko instalazio praktika egiteko zortzi ikasle aukeratu. Praktikako lana bi laguneko lau
|
taldetan
banatu.
|
|
ERREGISTRO KUTXAETENGAILU POLOBAKARRAETENGAILU POLOBAKARRA?
|
TALDEA
PULTSADORE ARGITSUA. HOTEL. MOTAKO KOMMUTADOREAGURUTZAKETA KOMMUTADOREAKORRONTE HARGUNE BIPOLARRA TT 10/ 16 A REKINKORRONTE HARGUNE BIPOLARRA TT DE 25 A REKINKORRONTE HARGUNE TRIPOLARRA TT REKINKORRONTE HARGUNE TRIPOLARRA+ NEUTROA+ TTDESKARGA LANPARAK.
|
|
Hona hemen obretan erabiltzen diren
|
taldeko
babes zenbait:
|
|
|
Talde
babeseko bitarteko teknikoen bidez edo lana antolatzeko metodo edo prozeduren bidez arriskuak behar beste ezin saihestu daitezkeenean erabili behar dira norbera babesteko ekipamenduak (NBE).
|
|
Lanaren ostean tentsioa berrezartzeaLana egin ostean eta instalazioan tentsioa jarri baino lehen, honako eragiketa hauek egin behar dira:? Lantokian: Lana aurrera eramateko
|
talde
lanean jardun behar izan bada, lantaldearen arduradunak langile guztiak elkartu, eta tentsioa ezarriko dela jakinarazi behar die.Zirkuitulaburreko konexioak kendu egin behar dira, halakorik badago.. Etena egin den tokian: Katigagailua edo blokeoa eta/ edo seinaleak kendu egin behar dira.Zirkuituak itxi egin behar dira.
|
|
1 urratsa. Praktika egiteko, lau ikasleko
|
taldea
osatu.
|
|
Elektrizitate enpresa horiek enpresa
|
talde
handietako kide dira, eta zerbitzu hori emateko behar adinako bermea dutelakoan hautatu dira.
|
|
Lur konexioaren bidez, korronte elektrikoa eroaten ez duten instalazioaren zati metaliko guztiak elkartu egiten dira. Konexio hori zuzenean egiten da, fusiblerik eta babesik gabe, eta lurperatutako elektrodo edo elektrodo
|
talde
bat duen lur hargunearen bidez, instalazio elektrikoaren puntu irisgarrietan pertsonentzat edo instalazioarentzat arriskutsua izan daitekeen tentsio arriskutsurik egon ez dadin.
|
|
Simon
|
taldeari
, material elektriko txikiei eta babeserako materialari buruz emandako dokumentazio teknikoagatik.
|
|
|
Taldeko
babesa: langile taldea arrisku egoera zehatz batetik babestea helburu duen babesa da.
|
|
Taldeko babesa: langile
|
taldea
arrisku egoera zehatz batetik babestea helburu duen babesa da. Taldeko babesaren bidez arriskua sorburuan bertan ezabatzen edo murrizten saiatzen da, nahiz eta arriskuaren hedabidean ere aplikatzeko aukera ere egon badagoen.
|
|
langile taldea arrisku egoera zehatz batetik babestea helburu duen babesa da.
|
Taldeko
babesaren bidez arriskua sorburuan bertan ezabatzen edo murrizten saiatzen da, nahiz eta arriskuaren hedabidean ere aplikatzeko aukera ere egon badagoen.
|
|
|
Taldeko
babesa da kontuan izan beharreko lehena, banakako babesa erabiltzeko premiarik izan ez dezaten langileek.
|
|
Adi sor daitezkeen itzulera tentsioei! Halaber, BTko koadroko etengailu automatikoa ireki behar da, BTko aldetik elikadurarik egon ez dadin
|
talde
elektrogenorik baldin badago.
|
|
(1) Kontaktuko triangelu erako kable polobakarren zirkuituak (zirkuituak elkarrengandik bereizita daude). Plano horizontal batean jarritako
|
taldeak
.
|
|
1 pausoa. Lau ikasleko bi
|
talde
egin, banaketa sareei buruzko praktika egiteko. 1 taldeak lurpeko banaketa sareei buruzko praktika egin behar du, eta 2 taldeak, airetiko banaketa sareei buruzkoa.
|
|
Lau ikasleko bi talde egin, banaketa sareei buruzko praktika egiteko. 1
|
taldeak
lurpeko banaketa sareei buruzko praktika egin behar du, eta 2 taldeak, airetiko banaketa sareei buruzkoa.
|
|
Lau ikasleko bi talde egin, banaketa sareei buruzko praktika egiteko. 1 taldeak lurpeko banaketa sareei buruzko praktika egin behar du, eta 2
|
taldeak
, airetiko banaketa sareei buruzkoa.
|
|
1
|
taldea
. Lurpeko banaketa sare bat instalatzen ari diren obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa sarea instalatzen duten garaian (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman, datu hauekin:
|
|
2
|
taldea
. Airetiko banaketa sare bat instalatzen ari diren obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa sarea instalatzen duten garairako (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman, datu hauekin:
|
|
1
|
taldea
. Banaketa sarearen instalazio prozesua jasotzen duen txosten bat egin.
|
|
2
|
taldea
. Banaketa sarearen instalazio prozesuari buruzko txosten bat egin.
|
|
Presio
|
taldeak
. Zer talde instalatu behar den eta zer potentzia duen jakitea komeni da.
|
|
Presio taldeak. Zer
|
talde
instalatu behar den eta zer potentzia duen jakitea komeni da.
|
|
Instalatu beharreko presio
|
taldea
aukeratzeko, datu hauek jakin behar ditugu: solairu eta etxebizitza kopurua.
|
|
Lehenengo pausoa: 3.3 taula aplikatuz, ekipoaren presioa kalkulatu, eraikinaren solairu kopuruaren bidez(
|
taldea
sotoan instalatzen bada, hura ere kontuan hartu behar da). Ekipoaren presioa UZM tan (ur zutabe metroak)= Abiatze presioa, kg/ cm2-tan
|
|
Bigarren pausoa:
|
taldeak
zerbitzua eman behar dion etxebizitza mota aukeratu, 3.4 taularekin bat.
|
|
n=
|
Talde
eragilearen errendimendua (0,4 eta 0,6 artean, ohiko igogailuetan)
|
|
Etxebizitza
|
talde
baterako eskatzen den potentzia kalkulatzea
|
|
Elementu hauek ditu eraikinak: bi igogailu, bakoitza 4,5 kW ekoa40 lanpara halogeno, 50 W/ 12 V ekoak7, 5 kW-eko 1 presio
|
talde
|
|
Eraikinak elementu hauek ditu: ITA 3 motako bi igogailu40 lanpara halogeno, 50 W/ 12 V ekoak10, 5 kW-eko 1 presio
|
talde
|
|
Praktika egiteko zortzi ikasle aukeratu. Praktikako lana bi laguneko lau
|
taldetan
banatu.
|
|
1 urratsa. Praktika egiteko, hamar ikasle hautatu eta bost
|
taldetan
banatu. Energia elektrikoaren tarifei buruzko bost praktika egin behar dira.
|
|
1
|
taldea
. Ikastetxeko administrazioekin hitz egin, eta eskatu azken sei hilabeteetan jasotako energia elektrikoaren ordainagiriak.
|
|
2
|
taldea
. Eskatu inguruko industria enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
|
|
3
|
taldea
. Eskatu inguruko zerbitzu enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin; praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
|
|
4
|
taldea
. Eskatu inguruko saltoki txiki bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren arduradunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman, eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
|
|
5
|
taldea
. Taldeko bi kideren etxeko energia elektrikoaren kontsumoaren ordainagiriak jaso, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin.
|
|
5 taldea.
|
Taldeko
bi kideren etxeko energia elektrikoaren kontsumoaren ordainagiriak jaso, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin.
|
|
Banan banako eta
|
taldeko
babesak
|
|
Norbera zein
|
taldea
babesteko ekipamenduak jasotako segurtasun jarraibideen araera erabiltzea
|
|
Goietatik erortzeko arriskurik bada, lanari ez ekitea, harik eta
|
taldeko
babesak ezarri arte
|
|
|
Taldeko
babesak jartzeko, langileentzat seguruak diren sistemak erabiltzea: bizi lerroetara ainguratutako segurtasun arnesak, plataforma jasotzaileak eta abar.
|
|
|
Taldeko
babes neurriei lehentasuna ematea, banakako babes neurrien aurrean
|
|
Egokiro zaintzea banakako babesak zein
|
taldekoak
|
|
Unean uneko jarduerak hala eskatzen duelako
|
taldeko
babesen bat kendu behar izanez gero, amaitutakoan, babes hori berrezartzea
|
|
(group signal)
|
talde
seinalearen irteera() aktibatzen da kodetzailea gaituta dagoela sarreraren bat aktibatuta dagoenean, hau da, kodetzaileak kodetu dezakeenean eta kodetzen duenean.
|
|
irteera
|
talde
seinalea da, eta esaten digu denean kodetzailea gaituta dagoela eta kodetzen ari dela, badagoelako sarreraren bat aktibatuta.
|
|
Hauek osatzen dituzte GKEak: soldatapeko teknikari eta langile
|
talde
batek, kooperanteek (kooperazio lanetarako kontratatutako pertsonek) eta boluntarioek (eskuzabalki eta kontraturik gabe dihardutenek). Erakundeek bultzaturiko proiektuak abiarazi eta garatzen dituzte, dela estatuan bertan, dela atzerrian.
|
|
Giza eskubideak sustatzea eta eskubide horiek urratzen dituzten ekintzak salatzea: Nazioarteko Amnistia, Torturaren aurkako
|
Taldea
, SOS Arrazakeria?
|
|
|
Talde
gisa, familiak dituen helburu nagusiak dira, mota guztietako oinarrizko premiak asetzeaz gain (afektiboak, materialak?), bere kideak gizarteratzea, autonomia eta identitatea. Oro har, premia hauek asetzen dira familian:
|
|
Familia bakoitzak bere arauak ezartzen ditu, hura osatzen duten kideek familiaren garapenean lagundu dezaten. Hala, haurren gizarte ikaskuntzan erabakiak hartzeko prozesuaren garrantzia azpimarratu behar da, nahiz eta gizarte kontrolak
|
taldeko
kide helduei ere eragin.
|
|
Nolabaiteko autonomia bilatu behar da, familia barruko harremanak beste berdinkide
|
talde
batzuenekin orekatzeko, eta kanpoko sistemekiko desberdintasunak onartzen ikasi behar da.
|
|
Herritar guztiei daude zuzenduta, eta herritarrek gizarte zerbitzuetako zentroetara edo beren Udaleko edo auzoko gizarte zerbitzuen unitateetara jotzen dutenean jasotzen duten lehen arreta maila da. Zerbitzu horiek diziplina anitzeko
|
taldeek
ematen dituzte, eta haien zeregina da informatzea, orientatzea, aholkua ematea, eta arrisku egoerak detektatu eta zerbitzu espezializatuetara bideratzea. (1.6 dokumentua).
|
|
Nahiz eta
|
talde
horren barruan sartu, badago zerbitzu espezializatuen goragoko maila bat; hainbat egoeragatik, aldi baterako edo modu iraunkorrean familiarengandik banandutako haurrei arreta ematera bideratuta daude zerbitzu horiek. Adingabe horiei arreta emateko, baliabide hauek erabiltzen dira:
|
|
1.6 dokumentuaOinarrizko arreta, autonomia erkidegoetanAutonomia erkidego bakoitzak guneka sailkatzen du oinarrizko arreta, eta gune bakoitzak oinarrizko gizarte arretaren oinarrizko unitate bat izaten du. Unitate bakoitzak, berriz, hainbat diziplinatako profesionalek osatutako
|
talde
bat edo gehiago ditu: psikologia, gizarte lana, gizarte hezkuntza, osasuna?, eta hainbat mailatan antolatzen dira.Familian egindako esku hartzeak, lehenik eta behin, hainbat esparrutan gerta daitezkeen arazo guztiei ematen die arreta.
|
|
psikologia, gizarte lana, gizarte hezkuntza, osasuna?, eta hainbat mailatan antolatzen dira.Familian egindako esku hartzeak, lehenik eta behin, hainbat esparrutan gerta daitezkeen arazo guztiei ematen die arreta. ....Zahartzaroan, ongizateari arreta ematea eta hura sustatzea.Urritasunen bat duten pertsonak sustatzea eta haiei arreta ematea.Drogazaletasunak prebenitzea eta toxikomanoak gizarteratzea.Delinkuentzia prebenitzea eta gizarteratzea.Diskriminazioen aurka egitea.Bazterkeriaren aurka egitea.Gizarte larrialdiko egoeretan laguntzea.Arreta eraginkorragoa eta irisgarriagoa izan dadin, gero eta ohikoagoa da
|
taldeak
, zentroak eta beste baliabide batzuk antolatzea familiarengandik hurbilen dauden mailetan.
|
|
1.1 jardueraAdingabearen babesa, nire autonomia erkidegoanAzalpenaZuen autonomia erkidegoan adingabea babesteari buruzko zer arau esparru dagoen jakin behar duzue.GarapenaOsa itzazue hirunakako edo launakako
|
taldeak
. Aurkitu ezazue Interneten zuen autonomia erkidegoak adingabeak babesteari buruz duen araudia.
|
|
(zuen autonomia erkidegoaren webgunea kontsultatu dezakezue) Testua irakurri duzue, alderdi garrantzitsuenak identifikatu, laburtu, eta, lortutako informazioa baloratuz, lan bat egin. Gelan, legearen edukiari buruz eta
|
talde
bakoitzak ateratako ondorioei buruz eztabaidatu behar duzue.IraupenaDokumentua eskuratu ondoren, hamabost bat egun izango dituzue lana egiteko. Komeni da dokumentua edukitzea adingabeak babestearen gaiarekin hastean.
|
|
1.3 jardueraAzaldu iezazkiozue haurrei beren eskubideetako batzukAzalpenaJarduera honetan, haurren eskubideak azalduko dizkiezue 0 urte bitarteko haurrei.GarapenaLaunakako edo bosnakako
|
taldeak
egin behar dituzue.Talde bakoitzak haurren eskubide bat hautatu behar du. Bestela, irakasleak hauta ditzake, eta zotz egin.Jarduera hau egiteko, ipuin bat, txotxongiloak, itzal txinatarrak, rol jokoak, talde dinamikak, jokoak edo bururatzen zaizuen beste edozein ideia erabil daiteke.Lana gelan aurkeztu behar duzue, zuen gelakideak haurrak izango balira bezala, eta lanaren kopia bat entregatu behar diozue zuen irakasleari.IraupenaTaldeak osatzen dituzuenean eta gaia eta euskarria hautatzen dituzuenean, hamabost egun izango dituzue lana egiteko.
|
|
1.3 jardueraAzaldu iezazkiozue haurrei beren eskubideetako batzukAzalpenaJarduera honetan, haurren eskubideak azalduko dizkiezue 0 urte bitarteko haurrei.GarapenaLaunakako edo bosnakako taldeak egin behar dituzue.Talde bakoitzak haurren eskubide bat hautatu behar du. Bestela, irakasleak hauta ditzake, eta zotz egin.Jarduera hau egiteko, ipuin bat, txotxongiloak, itzal txinatarrak, rol jokoak,
|
talde
dinamikak, jokoak edo bururatzen zaizuen beste edozein ideia erabil daiteke.Lana gelan aurkeztu behar duzue, zuen gelakideak haurrak izango balira bezala, eta lanaren kopia bat entregatu behar diozue zuen irakasleari.IraupenaTaldeak osatzen dituzuenean eta gaia eta euskarria hautatzen dituzuenean, hamabost egun izango dituzue lana egiteko. Denbora horretan, saio batzuk utz litezke lan hori egiteko.
|
|
1.4 jardueraHaurraren eskubideakAzalpenaJarduera honetan, ikerketa eta aurkezpen lan bat egin behar da, haurren eskubideekin lotutako alderdi bati buruzkoa.GarapenaLaunakako edo bosnakako
|
taldeak
egin behar dituzue.Talde bakoitzak haurren eskubideekin lotutako gai bat hautatu behar du. Nahi duzuen gaia hauta dezakezue, baina ideia batzuk proposatzen dizkizuegu: Haurraren eskubideak lortzea (bilakaera). Urratzen ote dira haurren eskubideak. Haurren eskubideak, nire herrian.Haurren eskubideekin erlazionatutako pertsonaia historikoak.Zuen lanerako, nahi duzuen euskarria hauta dezakezue:
|
|
Juridikoki, familia bat da ahaidetasun harremanek lotutako pertsona
|
talde
batek osatutako gizarte unitatea.
|
|
Ezkontzak edo onarpen legalak eragindako zuzeneko edo zeharkako harremanak dira.
|
Talde
horretan sartzen dira: emaztea, senarra, koinatu koinatak, aita amaginarrebak?
|
|
Familia harreman horiek nahiko hurbileko ahaideen sare bat sortzen dute, eta ahaidegoa deritzo horri. Gogoan izan behar da seme alabatasunak
|
talde
bat ematen diola pertsona bati, jaiotzen denetik eta betirako.
|
|
Arau horiek ezkontidea norberaren
|
taldetik kanpo
bilatzera behartzen dute batzuetan (exogamia), eta horrek bi talde desberdinen arteko harremanak sustatzen ditu. Beste batzuetan, ezkontidea norberaren taldearen barruan hautatzera behartzen dute (endogamia), baina betiere familiatik kanpo, intzestua saihesteko.
|
|
Arau horiek ezkontidea norberaren taldetik kanpo bilatzera behartzen dute batzuetan (exogamia), eta horrek bi
|
talde
desberdinen arteko harremanak sustatzen ditu. Beste batzuetan, ezkontidea norberaren taldearen barruan hautatzera behartzen dute (endogamia), baina betiere familiatik kanpo, intzestua saihesteko.
|
|
Arau horiek ezkontidea norberaren taldetik kanpo bilatzera behartzen dute batzuetan (exogamia), eta horrek bi talde desberdinen arteko harremanak sustatzen ditu. Beste batzuetan, ezkontidea norberaren
|
taldearen barruan
hautatzera behartzen dute (endogamia), baina betiere familiatik kanpo, intzestua saihesteko. Adibidez, ijitoen komunitateko kideek nahiago izaten dute beren seme alabak beren taldeko kideren batekin ezkontzea.
|
|
Beste batzuetan, ezkontidea norberaren taldearen barruan hautatzera behartzen dute (endogamia), baina betiere familiatik kanpo, intzestua saihesteko. Adibidez, ijitoen komunitateko kideek nahiago izaten dute beren seme alabak beren
|
taldeko
kideren batekin ezkontzea.
|
|
ADINGABEA FAMILIARENGANDIK BANANTZEA: ...ndik banantzea 144Zentro edo programa motak 146Zentro bateko antolaketa dokumentuak 150Zentroko hezkuntza proiektua (ZHP) 150Barne araudia (BA) 152Urteko programazioa 154Urteko memoria 154Adingabeari buruzko dokumentuak 155Sarrerako behatze protokoloa 155Hezkuntza proiektu indibidualizatua (HPI) 155Protokolo eta segimendu orriak 158Gizarte eta hezkuntza txostenak 161Zentroko langileak 161Hezkuntza
|
taldea
161Beste profesional batzuk 163Zentroan esku hartzea 163Zentroan sartzea eta egokitzapen denboraldia 163Egonaldia 165Alta. Txostena 166Adingabeen zentroetako ebaluazioa eta kalitate sistemak 166Familia harrera 168Harrera modalitateak 168Harrera prozesua 169Kasu praktiko bat 172Detektatzea, ekitea eta jakinaraztea 172Harrera zentroa 174Harrera 176
|
|
Etxean bertan edo zentro batean ordu kopuru jakin bat pasatzea asteburuetan.Zaintzapeko askatasuna. Pertsonari bere jardueren segimendua egitea da, eta egindako arau haustea eragin zuten faktoreak gainditzen laguntzea.Beste pertsona, familia edo hezkuntza
|
talde
batekin batera bizitzea. Finkatutako denboraldi batean, beste pertsona, familia edo hezkuntza talde batekin batera bizitzea; gizarteratze prozesuan orientatzeko hautatuak izan behar dute bizikideek.Komunitatearen aldeko zerbitzuak.
|
|
Pertsonari bere jardueren segimendua egitea da, eta egindako arau haustea eragin zuten faktoreak gainditzen laguntzea.Beste pertsona, familia edo hezkuntza talde batekin batera bizitzea. Finkatutako denboraldi batean, beste pertsona, familia edo hezkuntza
|
talde
batekin batera bizitzea; gizarteratze prozesuan orientatzeko hautatuak izan behar dute bizikideek.Komunitatearen aldeko zerbitzuak. Ordaindu gabeko jarduerak egitea, gizartearen interesean edo urritasun egoeran dauden pertsonen mesedetan.
|
|
II. tituluan, berariazko hezkuntza laguntza behar izateagatik arrunta ez den hezkuntza arreta behar duten ikasle
|
taldeak
jorratzen dira, eta zeregin hori betetzeko behar diren baliabideak finkatzen dira, ikasle horiek erabat sartu eta integra daitezen. Titulu honetan sartzen da, hain zuzen, gizarte egoerengatik, minusbaliotasun fisiko, psikiko edo sentsorialagatik edo jarreran asaldura larriak izateagatik berariazko laguntza eta arreta jakinak behar dituzten ikasleen hezkuntza tratamendua.
|
|
Haur eskolarentzat, eta familiekiko harremanen bidez, ez da beti erraza gai horietan esku hartzea, batez ere elkarrizketetan; hala ere, oso gai egokia da
|
taldeko
bileretan edo guraso eskolan lantzeko.
|
|
10 Binaka, presta ezazue 2 urteko
|
taldeko
gurasoei ikasturteko jarduerak azalduko zaizkien bilera baterako deialdia. Deialdia ikasturtea hasi eta hiru astera egingo da.
|
|
3.1 jardueraAgenda bat egiteaAzalpenaJarduera hau haur agenda pertsonalizatu bat diseinatzean datza.GarapenaLaunakako edo bosnakako
|
taldeak
egin behar dituzue. Talde bakoitzak bere agenda diseinua sortu behar du.Talde bakoitzak haur agenda batzuk bildu behar ditu, haien elementuak aztertzeko.
|
|
3.1 jardueraAgenda bat egiteaAzalpenaJarduera hau haur agenda pertsonalizatu bat diseinatzean datza.GarapenaLaunakako edo bosnakako taldeak egin behar dituzue.
|
Talde
bakoitzak bere agenda diseinua sortu behar du.Talde bakoitzak haur agenda batzuk bildu behar ditu, haien elementuak aztertzeko. Zuen irakasleek eman diezazkizuekete, praktika zentroetan lor ditzakezue, etapa horretan haurren bat duen senideren batek eman diezazkizueke, liburu denda batean aurkitu ditzakezue. Horiek aztertu ondoren, garrantzitsuak iruditzen zaizkizuen elementuak hautatu, dituzue eta ordenatu egin behar dituzue.Azkenik, behin betiko diseinua egin behar duzue:
|
|
3.2 jardueraGurasoentzako bilera batAzalpenaGurasoentzako bilera bat prestatu behar da, seme alaben egokitzapen denboraldian nola jokatu azaltzeko.GarapenaHiruko edo lauko
|
taldeak
osatu behar dituzue. Talde bakoitzak bere lana egin behar du.Bilera bat prestatu duzue, guraso talde bati azaltzeko haur zentrora egokitzeko denboraldian nola jokatu behar den.
|
|
3.2 jardueraGurasoentzako bilera batAzalpenaGurasoentzako bilera bat prestatu behar da, seme alaben egokitzapen denboraldian nola jokatu azaltzeko.GarapenaHiruko edo lauko taldeak osatu behar dituzue.
|
Talde
bakoitzak bere lana egin behar du.Bilera bat prestatu duzue, guraso talde bati azaltzeko haur zentrora egokitzeko denboraldian nola jokatu behar den. Gai horri buruz eman dugun informazioa erabili behar duzue, eta, beharrezkoa baderitzozue, informazio hori zabaldu duzue.Bilera euskarri elektronikoan prestatu behar duzue, aurkezpenak egiteko programa bat erabilita.Ondoen diseinatutako bi lanak gelan aurkeztuko dira, bilera bat izango balitz bezala, eta altzarien kokapena eta beste alderdi batzuk ere kontuan hartuta.IraupenaBi saio utzi ahal izango dira bilera prestatzeko, eta beste bat bileraren simulazioa egiteko.
|
|
3.2 jardueraGurasoentzako bilera batAzalpenaGurasoentzako bilera bat prestatu behar da, seme alaben egokitzapen denboraldian nola jokatu azaltzeko.GarapenaHiruko edo lauko taldeak osatu behar dituzue. Talde bakoitzak bere lana egin behar du.Bilera bat prestatu duzue, guraso
|
talde
bati azaltzeko haur zentrora egokitzeko denboraldian nola jokatu behar den. Gai horri buruz eman dugun informazioa erabili behar duzue, eta, beharrezkoa baderitzozue, informazio hori zabaldu duzue.Bilera euskarri elektronikoan prestatu behar duzue, aurkezpenak egiteko programa bat erabilita.Ondoen diseinatutako bi lanak gelan aurkeztuko dira, bilera bat izango balitz bezala, eta altzarien kokapena eta beste alderdi batzuk ere kontuan hartuta.IraupenaBi saio utzi ahal izango dira bilera prestatzeko, eta beste bat bileraren simulazioa egiteko.
|
|
3.3 jardueraRol jokoa: ...eta eskolan uzten den bakoitzean negar egiten duelako.Bikote bakoitzak gai horietako bat hautatu behar du, eta elkarrizketarako gidoia prestatu.Gelan, zenbait elkarrizketa motaren rol jokoak egin behar dituzue; pertsona batek hezitzailearen papera egingo du, eta beste bik haurraren amarena eta aitarena.Gainerako gelakideek elkarrizketa ikusiko dute, eta, amaieran, horri buruz hitz egin behar duzue
|
talde
handian.GarapenaOrdubeteko saio bat erabil liteke elkarrizketa prestatzeko, eta beste bat rol jokoak egiteko eta eztabaidatzeko.3.4 jardueraFilma: El milagro de Candeal (Candealgo miraria) AzalpenaEl milagro de Candeal (Candealgo miraria) film dokumentala ikustean datza.
|
|
Musikak salbatu zuen. Orduan, auzorako musika tresnak erosten eta musika
|
taldeak
sortzen hasi zen.Hala sortu zen Pracatum, musika herrikoiaren eskola, eta Brasilgo musika herrikoiaren kontserbatorio bakarra. Haurrei, nerabeei eta gazteei dago zuzendua.
|
|
Zer adierazlek arrazoitzen dituzte zuen argudioak? 4 Zein da Candealgo miraria. IraupenaBi saio eta erdi utz litezke: saio erdia, elkarrizketa irakurtzeko eta dokumentala bere testuinguruan kokatzeko; saio bat, filma ikusteko; eta, beste saio bat,
|
taldeko
lana egiteko.
|