2013
|
|
Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue. Baina," zenbat buru, hainbat aburu", hortaz, adostasun batera iritsi duzue,
|
talde
txikian lehenik, eta gelakide guztien artean ondoren.
|
|
Taldeka jarrita, formulatu hautaketa egiteko hiru irizpide.
|
Talde
handian kontrastatu ondoren, finkatu behin betiko irizpideak irakaslearen laguntzaz.
|
|
2 Zuen euskalkian ere izango da kantu berezi edo ezagunen bat.
|
Talde
txikitan elkartuta, hautatu zuen eskualdeko kantu bat, eta osa ezazue hari dagokion fitxa, honako ezaugarriak azalduz:
|
|
1 Gelakideok sei
|
taldetan
banatuko zarete. Taldean, irakurri arretaz honako esapide hauek, eta identifikatu zer komunikazio asmori dagozkion:
|
|
1 Gelakideok sei taldetan banatuko zarete.
|
Taldean
, irakurri arretaz honako esapide hauek, eta identifikatu zer komunikazio asmori dagozkion:
|
|
2
|
Talde
bakoitzak egindakoa talde handian partekatuko duzue, eta denon artean zuzenketak egingo dituzue.
|
|
2 Talde bakoitzak egindakoa
|
talde
handian partekatuko duzue, eta denon artean zuzenketak egingo dituzue.
|
|
Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte?
|
Taldean
bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
|
|
Zea Mays musika
|
taldearen
" Negua joan da ta" kantuaren itzulpena egin du, eta Korrikaren mezua irakurri zuen amaiera ekitaldian.
|
|
BERRI TXARRAK
|
TALDEKO
ABESLARIA ETA GITARRA JOTZAILEA
|
|
Berri Txarrak
|
taldeak
disko berria aurkeztu du: Haria.
|
|
2 Entzun berriz ere elkarrizketa, eta,
|
talde
txikietan elkarturik, erantzun honako galdera hauei:
|
|
Ama, quiero ser lehendakari obra idatzi du Aizpea Goenagak, eta horko kanten letrak egin ditut. Bremengo musikarien obra bat, italieraz errimatua, euskarara itzuli diot Gasteizko
|
talde
bati. Halako gauza politei nik ezin diet ezetzik esan.
|
|
solasaldietan eta
|
taldeko
lanetan egoki jarduten?
|
|
b)
|
Talde
txikietan elkarturik, hautatutako helburuak informazio behar bihurtuko dituzue, eta, gutxienez, bakoitzarentzat hiru galdera egoki eta zuzen formulatuko dituzue. Galderen egokitasuna bermatzeko, gogoan izan hartzailea zure truke kidea izango dela.
|
|
1 Seiko
|
taldetan
egingo duzue jarduera. Sei kideak hiru bikotetan banatuko zarete, eta lehiaketa egingo duzue:
|
|
2
|
Talde
txikietan elkartu, eta partekatu zure kideekin zerk eraman zaituen hautaketa hori egitera. Beti bezala, begirunez entzun zure kideen hautaketa, eta begirunez eman zure iritzia.
|
|
2 Deskribapen plan bati ala besteari jarraitzeak eragiten al du deskribatu nahi den lekuaren elementuak hautatzeko orduan?
|
Talde
handian elkartuta, hausnartu zuen artean horren inguruan.
|
|
Joan den asteburuan, mendira joan zinen ikastolako mendi
|
taldearekin
, inguruko tontor garaiena igotzera. Ohiko moduan, zurekin eraman zenuen Xei, etxeko txakurra.
|
|
Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako
|
talde
honek:
|
|
2 Bizitzako une batzuk beste norbaitekin partekatzera goazenean, oso interesgarria izan daiteke beste batzuek bizi izandako antzeko esperientziak ezagutzea. Entzun dezagun nola bizi izan duen esperientzia hori Altsasuko zuen adineko gazte
|
talde
batek.
|
|
c) Orain,
|
talde
txikitan elkartuta, irakurri irakasleak emango dizuen erreportajea, eta osatu lehen hasi duzuen txantiloia. Zerrenda osatzeko, taldekide bakoitzak ekarpen bat egingo du, gutxienez.
|
|
IKABILek era bateko eta besteko hizkuntza eremu eta gizarte giroko eskola
|
taldeen arteko
elkartrukea bultzatzen du. Ikastetxean taldea osatu, Euskal Herriko mapa mahai gainean jarri, dauden aukerak aztertu, eta, azkenik, aukeratutako herrira abiatzen dira gazteak, bertakoekin denboraldi labur bat igarotzeko asmotan.
|
|
IKABILek era bateko eta besteko hizkuntza eremu eta gizarte giroko eskola taldeen arteko elkartrukea bultzatzen du. Ikastetxean
|
taldea
osatu, Euskal Herriko mapa mahai gainean jarri, dauden aukerak aztertu, eta, azkenik, aukeratutako herrira abiatzen dira gazteak, bertakoekin denboraldi labur bat igarotzeko asmotan. Irteera hau, jakina, aukeratu den herriko ikasle taldearen bisitarekin osatzen da.
|
|
Ikastetxean taldea osatu, Euskal Herriko mapa mahai gainean jarri, dauden aukerak aztertu, eta, azkenik, aukeratutako herrira abiatzen dira gazteak, bertakoekin denboraldi labur bat igarotzeko asmotan. Irteera hau, jakina, aukeratu den herriko ikasle
|
taldearen
bisitarekin osatzen da.
|
|
a) Elkar zaitezte hiruko
|
taldetan
, eta aurreikusi zer nolako informazioa partekatu duzuen:
|
|
b) Eztabaida ezazue,
|
talde
berean, honako gai hauei buruz:
|
|
2
|
Talde
txikietan elkarturik, partekatu zuetako bakoitzak egindako lana. Ba al dago alderik zuen erantzunen artean?
|
|
Ezagunak izan ala ez, berdin jokatuko al dugu informazioa partekatzerakoan? Irakurri"
|
Talde
lanerako dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu" Talde lanerako dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
|
|
Irakurri" Talde lanerako dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu"
|
Talde
lanerako dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
|
|
|
TALDE
LANERAKO DEKALOGOA
|
|
3
|
Talde
bateko partaide garen neurrian, jarrera aktiboa eta konprometitua hartuko dugu.
|
|
3. " Balego eta balitz, elkarren atzetik dabiltz" dio esaera zaharrak; aurreko urratsean
|
taldean
egindakoa ez da nahikoa Mireiak eskatutakoari erantzuteko. Jarrai ezazue hiruko taldeetan, eta, hautatu, honako zerrenda honetatik, zer egingo duzuen lehen identifikatu ditugun informazioak eskatzeko eta emateko.
|
|
" Balego eta balitz, elkarren atzetik dabiltz" dio esaera zaharrak; aurreko urratsean taldean egindakoa ez da nahikoa Mireiak eskatutakoari erantzuteko. Jarrai ezazue hiruko
|
taldeetan
, eta, hautatu, honako zerrenda honetatik, zer egingo duzuen lehen identifikatu ditugun informazioak eskatzeko eta emateko.
|
|
Ondoren, hiruko
|
taldeetan
elkartu, eta adostu zuen artean, zerrenda bakar batean, zein diren unitatean zehar ikasiko dituzuen eduki baliabideak. Irakaslearen laguntzaz, taularen bigarren zutabea osatuko duzue, Mireiak ulertzeko moduan.
|
|
2 Identifikatu berri dituzun hitzak beste batzuez ordezkatuz, tristura adierazteko ez ezik, beste hainbat sentimendu adierazteko ere erabil liteke bertso hori: haserrea, ausardia& Seiko
|
taldetan
jarrita, taldekide bakoitzak olerkiaren eraldaketa bat egingo du, honako jarraibide hauek baliatuz:
|
|
|
Taldean
jolastuko zarete. Osagaiaren sarreran esan dugun modura, hitzak esanahiaren giltzak dira, eta testuetarako printzak; hala bada, hitzak lehengaitzat hartuta, eta burua eta bihotza izanik lanabes, ea nolako testu poetikoak idazten dituzuen hurrengo bost urratsei jarraituz!
|
|
2 Taldekide bakoitzak eskainitako hitzen kategoria bereko bi hitz gehituko ditu hitz multzoan, eta
|
taldeko
fitxan idatziko ditu.
|
|
2 Partekatu, taldean, banaka egindako behaketak, eta osatu
|
taldeko
fitxa.
|
|
2
|
Talde
handian jarraituko duzue. Bikote bakoitzak hautatu dituzuen hiruna izen eta adjektiboetatik, aukeratu izen edo adjektibo bat.
|
|
Hona hemen
|
taldean
irakurtzeko beste poema bat. Osatu, zentzua eman, eta, eztarria eta gorputza berotuta, ea nola taularatzen duzuen!
|
|
2 Hara hemen bi
|
taldek
zer esanahi eman dioten poemari:
|
|
2) Guri zera iruditzen zaigu: Gazte
|
talde
bat beste gazte bati irainka ari zaiola, ez duela ondo tratatzen, behin eta berriz tontolapikoa dela eta lagunik ez duela merezi esanez.
|
|
1 Lauko
|
taldeak
osatuko dituzue. Talde bakoitzak lau aho korapilo bilduko ditu, eta horiek hitz guztiak ahoskatuz eta ahalik eta azkarren esango dituzue.
|
|
1 Lauko taldeak osatuko dituzue.
|
Talde
bakoitzak lau aho korapilo bilduko ditu, eta horiek hitz guztiak ahoskatuz eta ahalik eta azkarren esango dituzue. Hori dena Aho korapiloen mezularien jolaserako jarraibideei jarraituz egin duzue.
|
|
a) Aho korapilo bakoitzaren bila
|
taldeko
kide bat joango da: mezularia.
|
|
b) Mezularia
|
taldean
adostu duten aho korapilora joan eta irakurri egingo du. Ahal duen guztia buruz ikasi, eta bere lekura itzuliko da gogoratzen duena taldekideei diktatzera.
|
|
Zer
|
talde
izan da aho korapilo biltzaile eta esatari trebeena?
|
|
Inventio tik datorren sentimenduen inbentarioa duzu: penak eta poemak, poemapenak eta pozapoemak; hitzezko irudiak, metaforak eta konparazioak; entzun, esan eta antzeztu dituzun testu poetikoak,
|
taldean
|
|
Beharbada, bildumaren hartzaileak, helburuak eta irudikapenak beste testu bat sortzea eskatuko dizu. Gerta liteke, halaber, zure testu baten irakurketa adierazkorra sartu nahi izatea bilduman, eta testua binaka edo
|
taldean
irakurtzeko izatea aproposa.
|
|
64 Integrazio jarduera
|
Taldean
eraikitzeko, elkar zaindu
|
|
Denok dauzkagu sentimenduak; denok eragiten dizkiogu sentimenduak elkarri, hitzez, gorputzez nahiz ekintzez.
|
Talde
lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela taldeko lanetan.
|
|
Talde lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela
|
taldeko
lanetan.
|
|
Bosteko
|
taldean
jardungo duzue. Ikasle talde batek gelan bizi izan duen esperientzia aztertuko duzue.
|
|
Bosteko taldean jardungo duzue. Ikasle
|
talde
batek gelan bizi izan duen esperientzia aztertuko duzue. Mikel, Xabi, Eunate, Miren eta Urko dira ikasleak; haien lekuan jarriz, pentsa ezazue nola sentitu diren, zer bizipen izan dituzten, zer ekintza egin dituzten zailtasunei aurre egiteko
|
|
|
Taldean
ikerketa lan bat egin behar dute Mikel, Xabi, Eunate, Miren eta Urkok. Taldea irakasleak osatu du.
|
|
Taldean ikerketa lan bat egin behar dute Mikel, Xabi, Eunate, Miren eta Urkok.
|
Taldea
irakasleak osatu du. Hark taldekideen izenak esan dituenean, inortxok ez du ezer esan, baina hainbat keinu egin dituzte.
|
|
1 Adieraz ezazue nola sentitu den
|
taldeko
kide bakoitza; horretarako, erabili hemen jaso dugun taldekide bakoitzaren izaeraren deskribapena, egoera hori ilustratzen duten irudiak, eta, jakina, daukazuen eskarmentua. Betiere, zuen erantzunen zergatiak emango dituzue.
|
|
Ikasketetan moldatzen da, baina bere izaerak ikusezin bihurtzen du. Ez du inoiz gelako dinamiketan parte hartzen, eta horregatik ez da gustura egoten
|
taldeko
lanetan. Berak nahiago du isil isilik pasatu, inori azalpenik eman gabe.
|
|
Azken orduko ahaleginak egiten dituenez, ezusteko bat baino gehiago hartu izan du. Bakarkako lanak baino nahiago ditu
|
taldekoak
, entretenituta egoten delako eta, besteekin elkarlanean, nota onarekin gainditzea errazagoa zaiolako.
|
|
Ikasle abila, gehiegizko ahaleginik gabe loratzen den horietakoa, azkarra. Ez ditu oso gustukoak
|
taldeko
lanak, taldearen nota jasotzea egokitzen baitzaio, eta bere harremanetarako gabeziak agerian uzten dituelako. Ez du jasaten bera bezain azkarrak ez direnekin aritu behar izatea.
|
|
Ikasle abila, gehiegizko ahaleginik gabe loratzen den horietakoa, azkarra. Ez ditu oso gustukoak taldeko lanak,
|
taldearen
nota jasotzea egokitzen baitzaio, eta bere harremanetarako gabeziak agerian uzten dituelako. Ez du jasaten bera bezain azkarrak ez direnekin aritu behar izatea.
|
|
Alabaina, isila da, eta, inorekin gatazkarik ez, taldekideen alferkeria eta zabarkeria estaltzen ditu, besteen lanak bere gain hartuz.
|
Taldean
horregatik bakarrik onartzen dutela uste du, eta denek" esklabo" dutela.
|
|
Ikerketa ekiteko unean, hainbat zailtasun izan dituzte taldean. Hala jasotzen da
|
taldeko
lanaren jarraipena egiteko bakoitzaren egunerokoan.
|
|
Eunatek ez du egin berari zegokion lana, Mikelek ezin du ezer egin. Lanak
|
taldean
ala bakarka egiteko aukera egon luke, edo, bestela, guk geuk sortu taldeak.
|
|
Eunatek ez du egin berari zegokion lana, Mikelek ezin du ezer egin. Lanak taldean ala bakarka egiteko aukera egon luke, edo, bestela, guk geuk sortu
|
taldeak
.
|
|
Irakaslea
|
taldeak
zituen arazoez ohartu da, eta proposamen bat egin die: " Bakoitzak testu bat idatziko du, taldean bizitako sentimenduren bat adieraziz.
|
|
Irakaslea taldeak zituen arazoez ohartu da, eta proposamen bat egin die: " Bakoitzak testu bat idatziko du,
|
taldean
bizitako sentimenduren bat adieraziz. Badakit ez dela erraza hotz hotzean sentimenduei buruz idaztea, izan ere, zerbaitengatik baliatu izan da literatura horretarako!".
|
|
Horretarako, testuaren egilearen azalean jarri da, eta testuak adierazten duen sentimenduarekin bat datorren ahotsa eta keinuak erabiliko ditu. Taldekideen lekuan jartzeko gai izatea oso garrantzitsua da
|
taldean
lan egin ahal izateko!". Zer ondorio izan ote ditu irakaslearen proposamenak?
|
|
|
Talde
lanean gabiltza ni naiz taldeko piperra eta gatza, asko gustatzen zait saltsa.
|
|
Talde lanean gabiltza ni naiz
|
taldeko
piperra eta gatza, asko gustatzen zait saltsa.
|
|
|
Talde
lanean bagabiltza non da taldea, non da laguntza?
|
|
Talde lanean bagabiltza non da
|
taldea
, non da laguntza?
|
|
Horrela
|
taldean
lan egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat talde lana!
|
|
Horrela taldean lan egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat
|
talde
lana!
|
|
Irakasleak Mikel, Eunate, Xabi, Urko eta Mireni egindako proposamena ez zen, ordea, horretan geratu.
|
Taldean
aritzeak zer sentimendu eragiten zien adierazten zituzten testu poetiko horiek eraldatzeko esan zien: " Irakurketa adierazkorra egitean, ederki nabarmendu dituzue taldekideen sentimenduak adierazten zituzten hitzak.
|
|
" Irakurketa adierazkorra egitean, ederki nabarmendu dituzue taldekideen sentimenduak adierazten zituzten hitzak. Orain, hitz horiek eta beharrezkoak iruditzen zaizkizuenak aldatuz, poemek adierazten dituzten sentimenduetan eragin behar duzue; molda itzazue, buelta eman,
|
talde
lanaren eta taldekideen onurarako izan daitezen: baztertua, onartua eta balioetsia senti dadin; ez ulertua, ulertua; adoregabea, adoretsu; zigortua, lagundua; ingurukoak harrokeriaz tratatzen dituenak, errespetuz trata ditzan, eta abar".
|
|
aztertutako
|
taldean
, taldekideen izaera, egin eta ikusitako keinuak eta nire esperientzia kontuan hartuz, bakoitza nola sentitu den ondorioztatu badut.
|
|
1 Taldeka jarrita,
|
talde
bakoitzak bideo bat ikusi eta aztertuko du. Eta bost minutuko tarte batean, taldekide bakoitzak honako fitxa hau osatuko du:
|
|
Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako
|
talde
honek:
|
|
1 Ikasle
|
talde
batek honako aurreikuspen hauek egin ditu. Zer uste duzu zuk?
|
|
Zerk salatzen du honako irudi hauetako sentimendua? Lauko
|
taldetan
jarrita, jolas egingo duzue.
|
|
Zer egin daiteke horiekin? Honako urrats hauei jarraituz,
|
talde
bakoitzak jolas bat prestatuko du beste talde batentzat. Ekin jolasari!
|
|
Zer egin daiteke horiekin? Honako urrats hauei jarraituz, talde bakoitzak jolas bat prestatuko du beste
|
talde
batentzat. Ekin jolasari!
|
|
3 Irakurri
|
taldean
sortutako testu guztiak, eta egin beharrezkoak diren aldaketak: batetik, zein irudiri dagozkion asmatu ahal izateko nahikoa pista eman behar dituzte testuek; bestetik, ez da komeni azalpenak ageri agerikoak izatea; bestela, errazegia eta emoziorik gabea izango baita jolasa.
|
|
4 Txukun idatzi
|
taldean
sortutako testuak, eta pasatu beste talde bati.
|
|
4 Txukun idatzi taldean sortutako testuak, eta pasatu beste
|
talde
bati.
|
|
5 Zuei ere beste
|
talde
batek osatutako testuak iritsiko zaizkizue. Ea irudiak eta testuak egoki lotzen dituzuen!
|
|
bezala bete
|
taldeko
lasai lanerako nire ardura.
|
|
India goitik behera astindu dute 23 urteko neska batek jasandako
|
talde
bortxaketaren aurkako mobilizazioek.
|
|
Abenduaren 27an hil zen Amanat, New Delhiko autobus batean gizon
|
talde
batek indarkeriaz bortxatuta eta eraila. Gertakizun izugarri eta deskribaezina
|
|
Ia hutsik zegoen ibilgailua: beraiek eta gizon
|
talde
bat. Gauez gizon batekin egoteagatik burla egiten hasi zitzaizkion neskari gizonak.
|
|
Laguna jipoitu zuten aurrena, konortea galdu zuen arte. Eta, ostean,
|
talde
osoak emakumea bortxatu egin zuen, eta sekulako sadismoarekin egurtu. Hesteak erabat urratuta utzi zizkioten.
|
|
1 Jo ezazu berriz 25 jarduerara. Dantzari arin
|
taldeko
kide berri batek honela galdetu du: zer informazio jasoko dugu artxibategi horretan?
|
|
Aldizkarirako artikulu bat maketatzen ari zinetela, izugarrizko nahastea sortu zaizue testu zatiekin.
|
Talde
txikitan jarrita, ea konpontzerik baduzuen!
|
|
5 Sarrera ere du artikuluak, ezta? Taldekide bakoitzak sarrera bat idatzi eta
|
taldean
proposatuko du. Ondoren, taldean erabakiko duzue zer sarrera jarri artikuluari:
|
|
Taldekide bakoitzak sarrera bat idatzi eta taldean proposatuko du. Ondoren,
|
taldean
erabakiko duzue zer sarrera jarri artikuluari: taldekide batena hautatu, berri bat osatu taldekideen ideiak batuz eta erlazionatuz
|
|
1 Elkartu
|
talde
txikian, eta osatu diagramako hutsuneak.
|
|
Txalapartari bikote berritzaileenetakoa da Oreka Tx
|
taldea
. Mundu osoan bidaiatu dute beren txalapartarekin, gure musika tresna zaharra era guztietako musika estiloekin nahasiz; hala egin dute Indian, Saharan, Mongolian& Horren emaitza da Nomadak Tx filma.
|
|
Egokitze horren adibide da azken urtean izan duen oihartzuna; Iparraldeko Kalakan
|
taldeak
Madonna abeslari ospetsuarekin jo du mundu mailako bira luze batean, txalapartaren doinuak mundu osora hedatuz.
|