Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.671

2000
‎Izan ere, behin eta berriz ikusten ari gara nolako esfortzuak egiten diren estatu espainol etafrantsesetik, esaterako, beren nortasun nazionala finkatzeko, eta horrekin batera euskalnortasuna desagerrarazteko. Era berean ez dira txikiagoak Euskal Herritik nortasunpropioari eusteko eta, neurri berean, ezarri nahi zaizkigunak desegiteko egiten direnahaleginak.
‎Labur aritzekotan, euskal errealitatean presentzia handiena dutenetara mugatuko gara, beste kasu batzuetan naziotasunaren gorabeheretan bestelako eragile eta prozesuak agertzen direla argiutziz. Euskal Herriari gagozkiolarik, beraz, prozesu bi aipatu nahi ditugu : nortasunetnikoaren birsortze/ deuseztatze-prozesua bata, eta nazio politikoan oinarritutakonortasunen eraikuntza/ deseraikuntza-prozesua, bestea.
‎gai, gertaera eta pertsonaien izaera, jatorria, Euskal Herriarekin zuten lotura edo eragina, hizkuntza eta bestelako datu batzuk. Honekin hauxe jakin nahi genuen , funtsean: zeinerreferentzia-eremu islatzen dute egunkariek nagusiki, eta nolako Euskal Herria erakusten dute? 13
‎Telebistei dagokionez honako ideia hauek azpimarratu nahi ditugu :
‎Erreferentzia-eremu nagusiak (Euskal Herria, Espainia eta Frantzia) egunkarietanzein gairen inguruan egituratzen diren ikusi ostean, azter dezagun orain nola eraikitzendiren Euskal Herriaren barneko erreferentzia-eremuak. Hots, jakin nahi duguna hauxeda: zeri buruz mintzatzean islatzen digute egunkariek Euskal Herriaren osotasuna. Edo zein izaera du Euskal Autonomia Erkidegoak?
‎gure asmoa ez da egunkariek Euskal Herriaz eraiki duten irudiaren azterketahistorikoa egitea, une jakin batean dagoen errealitatea hedabideetan nola islatzen denikertzea baizik. Une hori ez-ohikoa edo berria bada, berripaperek ez-ohikotasun edoberritasun hori jasotzen ote duten edo nola interpretatzen duten jakin nahi dugu , datuenbilketa eta azterketaren bitartez. Eta horixe eskaintzen digu oraingo azterketak.
‎Liburuaren sarreran azaldu den legez, Euskal Herriko hedabideek euskal nazio-nortasunean nola eragiten duten aztertzea da gure helburu orokorra, bai eta norabidebaterantz edo besterantz jotzeko ager daitezkeen eragileen inguruko gogoeta egitea ere.Galdera hauei erantzuten hasteko, hedabideek islatzen eta, aldi berean, birsortzen dituzten erreferentzia-eremuak ditugu jopuntuan. Prentsa idatziaren eta bertoko telebistaren (ETBren) edukien analisien bitartez horixe azaleratu nahi genuke (alde batera utzidugu irratia, irrati-emisoreen aniztasunak izugarri handituko bailuke azterketa enpirikoa). Era berean, gure helburuekin bat etorriz, hedabideek birsortzen dituzten erreferentzia-eremuen definizioan ager daitezkeen zenbait eragileri ere erreparatuko diegu, ondokoak aztertuz, preseski:
‎Nafarroako Foru Erkidegoan, antzera, Foru Komunitatearen ondasun historiko, kultural eta linguistikoen sustapena egitea eskatzen zaie irrati-lizentzia lortu nahi duten sozietate pribatuei. Halaber, eremumistoan euskara maizago erabiltzeak balorazio altuagoa izango duela zehazten da lehiaketan, eta arealtuagoa eremu euskaldunean (336/ 1997 Foru-Dekretua, azaroaren 10ekoa, Nafarroako Foru Komunitatean frekuentzia modulatuko uhin metrikozko irrati-emisoreetarako baimenak ematea arautzen duena).
‎Cine por la red, 2000ko uztailaren 5a (http://www.porlared.com). Albiste honen arabera, 80 battelebista lokal integratu nahi ditu Prisa-k Pretesa bere filialaren baitan.
‎-Proportzionaltasuna, alegia, arauketa edota interbentzioa helburura egokitua izatea. Honek, funtsean, arauak eta interbentzio publikoak mugatu etagaur egun dauden mailan gordetzera joko dela esan nahi du, alegia, dagoeneko ezarritako tresnak lortu nahi diren interes orokorra bideratzeko nahikoak direla kontsideratzen dela. Zentzu honetan, autorregulazioa bultzatzera joko da, bai Estatuen zein Europako Batasunaren mailetan, betierezainduz, horrek ez duela ekarriko kudeatzaile nagusiek kudeatzaile txikiagoei beren interesen araberako joko-arauak inposatzea.
‎Horrela, bada, badirudi ikus-entzunezkoetan liberalizazioaren aldeko tesiekaurrera egin dutela Europan, nahiz eta, esan bezala, tentsioan beti ikuspegi babesle edosozialagoarekin. Zerbitzu publikoaren garrantzia onartzen da, baina horren eremuamugatu eta merkatuaren sorosgarri bihurtu nahi da pixkanaka. Zerbitzu publikoa ezinezko zehaztasunez definitu beharrean kokatzen da finantzaketa publikoa justifikatzeko.
‎Alde honetatik, aipatzekoa da aintzindarietakoa den Internet bidezko telebista-zerbitzu bat Baionan bertan jaio berria dela, programazioarenardatz gisa inguruko gaiak dituelarik (www.tvpi.fr). Bestalde, nahiz eta hizkuntza frantsesa izan nagusia, euskaraz eskaintzaren %20 gutxienez eman nahi dutela adierazi dute sustatzaileek.
‎Estatu mailako zerbitzuak emateko baimena duten programatzaile edo editoreei, gainera, beste zerbitzu digitalberri bat eskaintzeko aukera emango zaie. Geratuko diren kanalak, azkenik, aurkeztuko diren egitasmoen interes komunikatibo eta sozialaren araberaemango direla xedatu da, kontuan hartuta betiere, lurrazaleko difusio-modudigitalaren hedapen azkarra lortu nahi dela . Lehentasunen artean, halaber, zerbitzuen doakotasuna eta eragileen dibertsitatea eta informazioaren aniztasuna zabaltzea bezalako irizpideak finkatu dira.
‎Hala eta guztiz ere, sistemaren azken bi hamarkadetako bilakaerak erakusten du ezen, erregulazioa eragile ekonomiko, politiko, teknologiko eta sozialak ordenatzeko mekanismo gisa uler badaitekeere, horien menpe dagoen zerbait ere badela, indar-harremanen arabera interes batzukedo besteak babesten dituena. Alde honetatik, badirudi laurogeiko hamarkadako pribatizaziorako joerak eta laurogeita hamarreko hamarkadako sistema publikoaren identitate-eta komertzializazio-krisiak gainditu eta, oro har, irrati-eta telebista-sistema osoanherritarrentzako zerbitzu-izaeraren araberako birdefinizo berri bat ezarri nahi dela .
‎Baina horiekin batera, badira, halaber, beste mota batzuetako lege eta arauak, ikus-entzunezko sektorea bere osotasunean araupetu edota jarduera honi muga berezituak ezarri nahi dizkiotenak . Anbizio handieneko arauketa, dudarik gabe, Kataluniakoa da, non, besteak beste, kable bidez banatutako ikus-entzunezko programazioari etatelebista lokalei hizkuntz kuota zehatzak ezarri zaizkion (programazio europarrarinahitaez eskaini beharreko emisio-denboraren laurdena, jatorriz katalanez egindakoprogramekin osatua izatea; bikoiztuta edo azpi-idatzita ematen diren programak, gutxienez, katalanez ere emanak izatea; telebista lokalen kasuan, emakidetan, katalanarenerabilera eta Kataluniako kulturari egindako ekarpenaren balorazioa,...) 55 Halaber, Hizkuntz Politikaren Legeak zenbait hizkuntz eskakizun ezartzen ditu, telebistaz gainirratian ere agintzen dutenak, hala nola Kataluniako erakunde publikoek zuzeneangestionatutako irrati eta telebistek normalean katalanez jardun beharra, edo, orokorrean, Kataluniako eremuko telebistek beren produkzio propioaren erdia katalanez egitea,... Beste maila batean, Ikus-entzunezkoen Kataluniako Batzordea (CAC) eratzen duenlegeak ere aipamena merezi du56.
‎Galizan ere Ikus-entzunezko Legea ezarri da57, eta Madrilen, berriz, telebistakoedukiak erregulatu nahi dituen araua ezartzeko asmoa azaldu dute.
‎Beste estatu guztiek bezainbeste bai, ez espainola baino gehiago, bainaez gutxiago ere. . Orain zertarako nahi dituzue , bada, armada eta mugak?, galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean.
‎galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean. Guk nahi alabehar dugun moduan antolatuko dugu, esaten dut nik, baina ez ukatu eskubide hori? 14.
‎Iberiar penintsulako erliebea irudikatu nahi lukeenaren bitartez ematen dio hasieraTele 5ek bere eguraldiari buruzko tarteari. Hasiera horretan, hitzezko agurrarekinbatera, telebista-irudiaren animazioari esker, pantailan Atlantikotik Mediterraneoitsasora hegaz joango litzatekeen balizko txori hegalariaren begien bitartez ikusitakolur-eremuak erakusten dira:
‎Horretan, eragin mediatikoak foma berezia hartzen du, estatu indartsuenekinposatu nahi duten errepresentazioa islatzen eta ezartzen baitute hedabideek, moduerrutinazko batean. Euskal Herriak, kasu, beste bi nazio indartsurekin lehiatu behar dumediatikoki, eta, botere-harremanean ez ezik sare mediatikoan ere gutxitua agertzendenez, gertaera, pertsonaia, toki eta momentu garrantzitsuak Espainiaren eta Frantziaren ikuspegi nazionalaren arabera ematen zaizkio antolatuta eta eraikita, hedabiderik nagusienen eskuetatik behinik behin.
‎Izan ere, bai nazio-izaera eta bai askatasuna ere ameskeriak badira, zertangabiltza euskaldunak burujabetzari begira? Zergatik jarraitzen dugu estatua aldarrikatzen (halakorik egiten badugu bederen), mundu zabalean gero eta nabarmenagoikusten dugun joera estaturik nahi ez izatea denean. Hitz bitan, berriz ere euskalduna historiaren aurka edo historiatik kanpo ote dabil?
‎eta, konstituzionalisten? artean ezarri nahi den banaketarenfaltsutasuna salatu du. Horretarako, proiektu abertzalearen izaera konstituzionalaaldarrikatu du.
‎Hitzaurrea, zuzeneko mintzaldiak eragindako atsegina aipatuz amaitu nahi dut.Eta, bide batez, atsegin hori banatzeko gogoz gaudenez, datorren urteko ikastarorako gonbitea luzatuz. Gainera, aurten etorri izan bazina, aparteko lagun-giroa ezagutzeaz gain, ez zenuke orain liburua irakurri beharrik izango.
‎Baieztapen honekin ez dut balizko jite haueta aurretik filosofia garaikidean eman direnak (nagusiki, historikoa? eta, linguistikoa?) berdindu nahi , hori harropuzkeria litzatekeelako nire partetik3 Bainahurrengo urteetan jarduera filosofikoaren barne-egiturak irauli ditzakeen aldaketahori karakterizatzen duten zenbait elementu badaudela mantendu nahi dut.
‎Baieztapen honekin ez dut balizko jite haueta aurretik filosofia garaikidean eman direnak (nagusiki, historikoa? eta, linguistikoa?) berdindu nahi, hori harropuzkeria litzatekeelako nire partetik3 Bainahurrengo urteetan jarduera filosofikoaren barne-egiturak irauli ditzakeen aldaketahori karakterizatzen duten zenbait elementu badaudela mantendu nahi dut .
‎Hemen eskema honen faltsukeria salatu nahi dugu , bere balizko oinarritzapenintelektualaren ahultasunak agerian utziz. Koiuntura konkretuez gain, atzerrianematen diren eztabaidak eta kanpoko autoreen ikuspegiak zeharo manipulatuz, kakaburutik behera nola botatzen diguten erakusten saiatuko gara.
‎Jar dezagun disgresio-multzo hori batuko duen printzipio bat, burujabetasunazmintzatzeko maxima ez oso zorrotz modura funtzionatuko duen oinarri bat: askeakizan nahi dugu , eta, filosofikoki oso modan izan ez arren, libertatearen behar horialdarrikatzen dugu. Ezin baita burujabetzaz hitz egin, askatasunaren kontzeptuakontuan hartu gabe.
‎Estatu haundietan ezin den milasaio sozial proba genezake guk, askatasunean, justizian, lanaren organizazioan, begiratasun poliziakoan, garraioetan, heredentzia eta jabego kapituluetan, urbanismoan, edozertan. Horixe bakarrik nahi dugu . Geure eredua, geuretzat.
‎Guk, ordea, izatearen baldintzak arakatu nahi ditugu , askatasunaren beharraeztabaidarako oinarri gisa ezarri ostean6 Lehen aipatu dugun legez, izatearen baldintza horien artetik izate juridikoari dagozkionak aukeratu ditugu, estatu baten beharrezkotasunaren oinarriztapena ikuspegi horretatik egokiago egin daitekeelakoan.
‎Honekin ez diot Monzon-i arrazoirik kendu nahi , zerbaitek ekartzekotan, borrokak ekarriko baitio herri honi askatasuna; eta, borrokatzeko, utopikoa izanbehar du pertsonak. Alternatiba politiko bat bideratzeko orduan, ordea, ez da nahikoa mundu hobea nahi dugula esatea7 Politika, ekimen hori epe eta marko mugatubatean egin ahal izateko formula azaltzean datza.
‎Honekin ez diot Monzon-i arrazoirik kendu nahi, zerbaitek ekartzekotan, borrokak ekarriko baitio herri honi askatasuna; eta, borrokatzeko, utopikoa izanbehar du pertsonak. Alternatiba politiko bat bideratzeko orduan, ordea, ez da nahikoa mundu hobea nahi dugula esatea7 Politika, ekimen hori epe eta marko mugatubatean egin ahal izateko formula azaltzean datza. Horregatik, orain pairatzen ditugun, konstrukto?
‎Eztabaida kokatzeko, beharrezkoak diren zenbait premisa ezarri beharko ditugu.Geure kontzepzioa (politikari buruzko kontzepzio filosofikoa, baina, oro har, filosofiaren adar nagusietan oinarritzen dena) ondoko puntuetan nahi dugu fundamentatu:
‎D, accord! Bainaintelektual espainolek bi adiera desberdin eman nahi diote panazea intelektual horri: batetik, zerbait berri esango balute bezala aipatzen dute, eta bestetik, konstruktokulturalen balioa gutxietsi nahian dabiltza.
‎Erronka honi erantzun nahi dio nagusiki Zabalo-ren lanak. Ikus, batez ere, (Zabalo 2000:
‎Gure diziplinak exijitzen duenzorroztasunez aritzea, are zailagoa izaten da. Izan ere, paragrafoak idatzi ahala, adarrak irekiz eta irekiz doaz, gero haiek ixteko nahi bezainbeste espazio eta astirikeduki gabe.
‎*. Mintegi hau antolatu dutenek eman didaten aukera paregabea eskertu nahi dut . Horien arteaneskerrak eman nahi dizkiot bereziki Ekai Txapartegi-ri, bere laguntasun filosofikoagatik zein bestelakoagatik.
‎Mintegi hau antolatu dutenek eman didaten aukera paregabea eskertu nahi dut. Horien arteaneskerrak eman nahi dizkiot bereziki Ekai Txapartegi-ri, bere laguntasun filosofikoagatik zein bestelakoagatik. Mikel Soto nire anaiari ere eman nahi dizkiot eskerrak, testua osatzen eman didan laguntzagatik.
‎Horien arteaneskerrak eman nahi dizkiot bereziki Ekai Txapartegi-ri, bere laguntasun filosofikoagatik zein bestelakoagatik. Mikel Soto nire anaiari ere eman nahi dizkiot eskerrak, testua osatzen eman didan laguntzagatik.
‎gainditzea ezinbesteko baldintza da, gaizki-ulertze latzetan erori nahi ez badugu, behintzat. Bestetik, hau ez da programa politiko baterako proposamena, hausnarketa filosofiko soila baizik (honek ez du esan nahi hobea denik; desberdina dela azpimarratu nahi dut, besterik gabe).
‎gainditzea ezinbesteko baldintza da, gaizki-ulertze latzetan erori nahi ez badugu, behintzat. Bestetik, hau ez da programa politiko baterako proposamena, hausnarketa filosofiko soila baizik (honek ez du esan nahi hobea denik; desberdina dela azpimarratu nahi dut , besterik gabe).
‎Aniztasunaren fenomenoa aztertu ahal izateko, geure muga dialektiko estuakgainditu beharko ditugu, beste behin ere. Gure herrian aniztasunaren fenomenoazarraza eta etnia gainditzen dituen definizio sakonago bat eman beharko dugu, kulturartekotasuna. La casa de Extremadura?-ra mugatu nahi ez bada. Beraz, aniztasunaz mintzo garenean, balioen aniztasunaren eta kosmobisio desberdinen elkarbizitzaren zentzuan ulertu behar da; ez kolonialismoaren sinonimo eder gisa.
‎Liburu honekin Ezbaika elkarteak oinarrizko ekarpena egin nahi du , gureeskubide kolektiboak gauzatzeko bidean, horretarako alderdi abertzale desberdinenproposamen politikoekin batera ildo bereko adituen ikerketak argitaratuz. Liburua, era berean, dokumentua ere bada.
‎Jakina, komunikabideen kontsumoa gizarteantxertaturik dagoenez, zenbait, informatibo?,, tertuliano? eta abar egunero sartzendira gure etxebizitzan, eta guk nahi ez arren ere entzun edo ikusi behar ditugu, guretzat ordu aproposak izaten diren horietan. Gainera,, ausentzian?
‎-Lehena, instituzionalizatze-mailan duguna. Hain zuzen, bigarren mundu-gerraren ondoren eta Estatu Batuen hegemoniaren menpean, mundukoharreman ekonomikoak arautu nahi zituzten erakundeak sortu ziren (GATT, FMI, MB, G -7), eta, asmo berberekin, baita harreman juridiko-politikoakarautzekoak ere (NBE, NATO).
‎at geratu nahiere. Trena hartzeko presa hauek, nora joan nahi duten erabakitzea galarazi diete.Internet-en trena hartuko dugu nahitaez; baina hobe da zertakoa balio duen, nolafunzionatzen duen, bere errealitateak ete bere mitoak zeintzuk diren eta abar ezagutzea. Internet erabiltzen ikasi behar dugu (eta etekinak ateratzen), Internet-ek guerabili beharrean17 Horretarako, behar-beharrezkoa da erabilpen kritikoa bultzatzen duen hezkuntza bideratzea.
‎Gertatzen ari dena zientzia eta teknologiarenhedapen, naturala? dela sinetsarazi nahi digute adituek, eta, ondorioz, ezin direla, aurrerapenak, gelditu.
‎Arestian, estatuareneskumenari muzin eginez, nortasun formal propioa adierazteko tresna eta baliabideak zertan diren ikusi ahal izan dugu. Paper hutsak baino zerbait gehiago dira, baiberen nortasuna adierazteko erabili eta aldarrikatu nahi dutenentzat , eta bai estatuarentzat ere. Alta, eta azken atalak honela erakusten du, balio sinbolikoaz gain, erabilera praktikoa ere sustatu eta bideratzeko tresna gisa ulertu eta erabiltzen dira.Frantzian azken hamarkada honetan burutu den nazionalitatearen erreformareninguruan, batez ere magrebiar jatorrizko populazio eta inmigrazioari begira, nahizeta beste jatorriko etorkinengan eragin zuzena duen?, nazionalitate frantsesa izateko eskubidea murrizteko eskatuz, eskuineko erreakzio sutsu batek honako hauzioen:
‎Alabaina, sarritan batez ere erdarazko testuetan, honen antzekoak diren izendapenak aurkiditzakegu, identitate konplexu baten adierazle baino gehiago (zenbaitetan hala dira, W. Douglassantropologo estatubatuarrak aipatzen dituen marratxodun-euskaldunen kasuan bezala) banaketaadministratiboa errespetatu nahi duten deituren kasuan: vasco-español, basque-français, BasqueSpanish etab. Tamalez, gehienetan gai honen inguruan hausnarketa urria egiten da.
‎Burgesiaren kide batzuek eta burujabetasun zentralizatu eta tinkoagoaren aldekoek bategin zuten aurrerapauso (erretoliko eta politiko) esanguratsuenetarikoari ekitean.Lotura feudaletatik askeagoa eta iraultza komertzialean parte hartzeko gero eta prestuagoa zen orduko burgesiak, bere jabetza eta eskubideak babestu nahi zituen irautenzuten lotura feudaletatik, aginte publikoa arma gisa erabiliz.
‎Azpimarratu nahi duguna hauxe da, alegia, Iraultza Frantsesa baino lehen, estatuaren, unitate politikotzat harturik, eta nazioaren, unitate kulturaltzat hartuta?
‎Gure ustez, monetaren eta burujabetasun nazionalaren arteko erlazioaren ikuspegitik, oso garrantzitsua da homogeneizazio monetarioaren esanahi teoriko-praktikoa. Moneta berarekin ordaintzen diren eragiketek espazio monetario bat osatzendutela azpimarratu nahi dugu . Zentzu horretan, burujabetasun ez-pertsonalarenesparrua, espazio monetarioa da.
‎Gainera, funtsezko eragiketa ekonomikoak bi pertsonaren arteko trukeak (kanbio erlatiboak) badira, orduan burujabetza ekonomikoaren jatorrizko ingurumariteorikoak gizabanakoaren erabakiaren inguruan kokatu beharko ditugu (banakakoeskariaren eta eskaintzaren teoria). Horixe da gaur egun gailendu den ikuspegi teorikoa, sasi-liberalismoa muturrera eraman nahi omen duena. Mota guztietako kolektiboak sobera leudeke amesgaizto ultraliberal horretan...
‎Ingurumari zabal eta korapilatsu horretan egonik, lerro hauetan bi gogoetabereizi nahi ditugu ondoko gaiei buruz:
‎Horregatik, indarrez gauzatu nahi den kultur ezabatzearen aurrean, izaera desberdinduaren ukaziori jaurkitzen, kanpotik baldintzaturiko gizabanakoen zeinherrien existentzia askatzen joateko, mota guztietako bideak zilegi bezain etikodira, baita erresistentzia armatua bera ere.
‎Russian Academy of Sciences, Kharkov State University, GeorgianInstitute of Psychology, eta Azerbaijan Pedagogical Institute for Russian Languageand Literature. Gainera, espreski eskertu nahi ditugu ikerketaren diseinuan partehartu izan zuten pertsona hauek: Mark Bennett, Ignasi Vila, Almudena Gimenez, Tatiana Riazanova, Valentina Pavlenko, Giorgi Kipiani eta Rauf Karakazov.
‎1) kanpo-harremanak zuzenean eraman nahizituzten Christiania-tik (1925ean. Oslo? izenaz bataiatua); 2) arazo kontsularrakzuzenean eraman nahi zituzten , Stockholm-etik pasatu gabe. Interes ekonomikoakzaintzen zituzten, beraz, gordin-gordinki.
‎Baina, aurrerantzean, beste bi motatako pauso kualitatiboak emanbeharra dago, egituratze instituzional berri bati begira. Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu beharko genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira.
‎Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu beharko genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira. Herrialdeen ahots propioa bermatu behar dugu, eta horretarako Herrialdeen Ganbera edo HerrialdeenBatzarra osatzea proposatzen dugu.
‎teamendu bat egiteko gaibaldin bagara, hau da, euskal gizarteari guk nahi duguna bakoitzaren ongizatea bermatzea dela demostratzeko gai baldin bagara, eta hainbeste eskatu deneskubidea aplikatuta, egoera demokratikoagoa lortzeaz gain, ongizate-baldintza hobeak lortzen dituela ikusten baldin badu, euskal gizarteak ez dio ezgaur ez etorkizunean eskubide horri uko egingo. Erakunde berriak sortzeak lagunduko ote lukeen?
‎Bai, zalantzarik ez. Instituzionalki dauzkagu, alde batetik, nolabait ere legalkionartuta dauden erakundebatzuk, eta, beste aldetik, Euskal Herriko borondateak onartu dituen beste erakunde batzuk; eta hor sartzen dut Udalbiltza, baina ez Nafarroako erakundeak, Nafarroako populazioari Amejoramendua nahi duen ala ez sekula galdetu ez zaiolako.Iparraldean ez daukate inolako erakunderik. Erkidego Autonomoan, berriz, bai Legebiltzarra eta bai Gobernua Erkidegoko populazioaren zati batek onartu zituen beregaraian.
‎Bada, gure ustez, kasu horretan, eskubidea lurraldearena izatetik herritarrena izatera pasatzen da. Egon daitezke60.000 -80.000 nafar estruktura berri horretan parte hartu nahi dutenak , nahizgehiengoak parte hartu nahi ez izan, eta etorkizunezko egituraketa horretan herritarhoriek eskubidea eduki beharko lukete parte hartu ahal izateko.
‎Bada, gure ustez, kasu horretan, eskubidea lurraldearena izatetik herritarrena izatera pasatzen da. Egon daitezke60.000 -80.000 nafar estruktura berri horretan parte hartu nahi dutenak, nahizgehiengoak parte hartu nahi ez izan, eta etorkizunezko egituraketa horretan herritarhoriek eskubidea eduki beharko lukete parte hartu ahal izateko.
‎Gustatu edo gustatu ez, hori besterik ez dugu; eta planteamendu horrekin euskal herritar guztien eskubideabermatuko litzateke. Izan ere, gutxienez badaukagu gune bat non prozesua bermatuko litzatekeen, eta gero gune hori Euskal Herria osora enfokatua izango litzateke, nahi duten guztiek parte har dezaten. Ez inkorpora daitezen, hori agian GernikakoEstatutuaren hutsetako bat izan da, eta noski, nafar batek, ziurrenik arrazoi handiz, esan dezake:
‎Martin Aranburu (EA): Alderdi abertzaleok, elkarrekin, planteamendudemokratiko bat egiten baldin badugu, inori eskubiderik kendu gabe baina gauregun ez daukanari emanda, eta guk nahi dugun etorkizuneko Euskal Herria horrelakoa izango da eta Espainia eta Frantziarekin horrelako erlazioak izango ditu esatenbadugu. Quebec-en egin duten modura?, eta lege-agintaldi batean (guk epea jartzen dugu) Gobernu espainiarrak hori onartzen ez badu, ekin diezaiogun beste bidebati. Zergatik ez du Gasteizko Legebiltzarrak subirano deklaratzen bere burua?
‎Guri dagokigunean, arteari lotuta dagoenari eutsi nahi diogu . Artean bezala, jarduerak errepikaezinak diren neurrian, estandarizatu ezin diren neurrian, beraienberri eman nahi bada, beren hastapenetatik azaltzea iruditu zaigu modurikegokiena.
‎Guri dagokigunean, arteari lotuta dagoenari eutsi nahi diogu. Artean bezala, jarduerak errepikaezinak diren neurrian, estandarizatu ezin diren neurrian, beraienberri eman nahi bada , beren hastapenetatik azaltzea iruditu zaigu modurikegokiena. Eta horretarako, gaur egun edozein hiritan aurki daitezkeen eta teoriamailan ere bereizten diren teknika eta jarduera ezagunenen berri eman nahi izandugu, bertan aritzen diren profesional eta espezialistei beren gaia aztertzea eskatuz.Sakontasunez, teknika bakoitzaren atzetik zein oinarri teoriko dauden eta gizakiaeta patologiaren zein ulermen dagoen adieraztea izan da gure nahia.
‎Artean bezala, jarduerak errepikaezinak diren neurrian, estandarizatu ezin diren neurrian, beraienberri eman nahi bada, beren hastapenetatik azaltzea iruditu zaigu modurikegokiena. Eta horretarako, gaur egun edozein hiritan aurki daitezkeen eta teoriamailan ere bereizten diren teknika eta jarduera ezagunenen berri eman nahi izandugu, bertan aritzen diren profesional eta espezialistei beren gaia aztertzea eskatuz.Sakontasunez, teknika bakoitzaren atzetik zein oinarri teoriko dauden eta gizakiaeta patologiaren zein ulermen dagoen adieraztea izan da gure nahia.
‎Psikoterapien formula orokor bat eman nahi badugu , bestearen irudiak, i (a) Lacanek dioen modura, subjektuaren niarengan?, m?
‎Hemen modu sinpletu batean oroitarazten dudana, desiraren grafoa deituan Lacan-engan aurkituko duzuena besterik ez da.Grafo honek bi solairu ditu. Hau beheko solairua da, gutxienekoa ere bai; horrekesan nahi du , zirkuitu horretatik iragatea ezin ekidin daitekeela; goiko solairura iragatea, aldiz, aukerakoa da, horrela esan badaiteke (2).
‎Konfidentzia hau bi eratara bakarrik altxa daiteke: edo psikoanalistak altxatzen du, bera ere konfidentziala den superbisioaren esparruan, edo bere analisia burututzat ematen duen subjektu batek, bertan ikasitakoapsikoanalistez eta beste psikoanalizatzailez osatutako kolektibo bati helarazten dio.Praktika modura psikoanalisia den horretatik ondorioztatzen da ezen, analista batanalista izatearen bermea, konfidentzia hori ebaluatzeko gune izan daitekeen komunitate batek bakarrik erakar dezakeela. Hori da gure aldetik Eskola deritzoguna.Zenbat eta zabalagoak izan bere oinarriak, hainbat eta gehiago onartu nahi zaiogaiari buruzko ezagutza baten ustea, nahiz eta hor ere berme absoluturik egon ez.
‎Helburua ez da bizia salbatzea, norbaiten analisiari jarraipena eman ahal izatea baizik. Eta hala, jakinguraren izenean, batzuetan analistakbadirudi biziaz balio bat egiten duela, eta badaki buru-hiltzea errepresioaren garaipena dela beti, suizidioa, ezer jakin nahi ezaren, muturreko era dela.
‎Kontrola da Niak naturaltasunari jartzen dizkion murrizketen adierazlea, pentsamendua zein ekintza eraginkorragoak egiteko xedez. Kontrol horren bitartez, gorputzaren berezko mugikortasuna bideratu eta integratu egiten da nahi den helburua lortzeko. Kontrol osasuntsu batek ez du gorputzaren naturaltasuna murrizten; eutsi egiten dio beharrezkoa denean, eta ondoren askatu.
‎Erreakzio horren jatorrian sentimendu bat dago, bizi izandakoa eta gero ukatua: alegia, haurtzaroan ez dutelamaite izan beragatik; aitzitik, gurasoetako baten edo bien nahi propioetarako erabilia izan dela. Haurra errefusatua sentitu da, bere izaerari eta bere nahi eta desirapropioen parte bati zegokionez, eta gero seduzitua, bere gurasoen nahiei erantzuteko.
‎alegia, haurtzaroan ez dutelamaite izan beragatik; aitzitik, gurasoetako baten edo bien nahi propioetarako erabilia izan dela. Haurra errefusatua sentitu da, bere izaerari eta bere nahi eta desirapropioen parte bati zegokionez, eta gero seduzitua, bere gurasoen nahiei erantzuteko. Hartara, bere gorputza sumatzeari utzi eta bere gurasoentzat berezi bilakatzeaonartu behar izan du.
‎mugimendua hasten denean gertatzen da.Beharra asetzera zuzenduriko jokaera da: hozkailurantz noa, etxetik ateratzen naiz, hitz egin nahi dudan pertsonaren telefono-zenbakia markatzen dut...
‎Hau da, sentimenduak, norbera kargu egiten deneko asmo edo ekintzak?, besteak gaizki begiratzen nau?, edo, nitaz aprobetxatu nahi du –, eta bere organismotik, zentzuetatik eta gorputzetik bereiztera iristen den: gaizki begiratutasenti-tzen bada, bere agresibitatea eta begiak ere kanporatzen ditu:
‎eta gero kontrakoa, zugan gustukoa dudana hauxe da...?. Miatu nahi denaren arabera aldagai asko egon daitezke (onarpena-ukapena, dominantzia-sumisioa, e.a.,). –Sentimentu honekin gera zaitezke??:
‎1947koudaberrian Hegoafrikatik iritsi berria zen Fritz ezagutu zuen. Fritz-ek Goodmanezagutu nahi zuen , honek W. Reich eta Freud-en ondorengoei (neofreudianoei) buruzko artikulu bat idatzi zuelako.
‎Atxikimendua irudi berezi batekin gertutasuna eta kontaktua izateko joera da.Joera honetan testuinguruak eragina du: beharra handitu egiten da zenbaitegoeratan (subjektua beldurturik, nekaturik, gaixorik edo urduri sentitzen denean) eta gutxitu egiten da subjektua ongi edo seguru sentitzen denean, eta inguruaesploratu nahi duenean .
‎Erreformisten eta haustura-zaleen artean planteatzen zen eztabaida, hau da, psikoanalisiari uko egin gabe ikuspegi berriak proposatu nahi zituztenen eta gizajokaera esplikatzeko paradigma berri bat iragartzen zutenen artean. Eztabaidahonek jarraitu egingo du, itzaliago bada ere, laurogeiko hamarkadan, eta oraindikere ez da erabat desagertu.
‎Horretarako, ahalik eta erlaxatuen etadesinhibituen egotea lortu beharko du, hasi berariazko beroketarekin, eta dramatizazioan zehar zuzendariak sartuko dituen teknikekin jarraituz, hain zuzen ere, beredrama espontaneoki adieraztea ahalbidetuko diotenekin. Protagonistak dakienarekin ez jardutea lortu nahi da , eta aldiz, bere espontaneitateari atea zabalik uztea, etajardun ordez dramatizatzea. Kasu honetan, hauxe esan nahi du:
‎Honek ondokoa esan nahi du: transferentzia ulertzea, ahozko interpretazioaerabiltzea, terapeutak eszena dramatikoan parterik ez hartzea eta batik bat hauageriko eduki gisa ulertzea, gorderik dagoen edukia interpretazioaren bidezkontziente egin nahi delarik .
‎Baina azkenean psikodrama psikoanalitikoa eta analitikoa izena jarri zitzaion, azken hau laburtuta, eta gaur egun izen honekin ezagutu eta desberdintzen da Moreno-ren psikodramatik. Eta,, terapeutenteknika desberdinak baino urrunago joanez, errepresentazio espontaneoaren bidezikuspegi psikoanalitikoa eman nahi zaio –(Basquin eta kideak, 1977, 14 or.).
‎Gure ustez, Anzieu-ren aipamen batek. Psikodrama analitikoa haur etanerabeengan? delakoan ezin hobeto laburbildu du, ondoren adierazi nahi duguna.Psikodrama analitikoaren praktikari dagokionez,(...), gaixoari bera izaten ahalbidetuko dion egoera sortzea; egoera horretan (sentsazioak, afektuak, fantasiak, identifikazioak, proiekzioak, defentsa-mekanismoekin egituratutako desirak) sentitzerabultzatuko duten esperientziak bizitzeko proposatzea; sinbolizazioko lan psikikoaeginaraztea, sentitutakoaren zentzua eta irispidea ezagutu dezan. Izan, sentitu etaezagutu dira Winnicott-engan oinarritutako Masud-en eta Khan-en ustez (1960), psikoanalistaren lanean jarduten duten hiru mailak, banakako psikoterapia klasikoan.Hiru maila hauek, baliagarriak dira Psikodramarentzat, baina esparrua eta egoeradesberdinak dira eta psikodramatistek burututako lan psikoanalitikoari ezaugarribereziak ematen dizkiote, zenbait muga jartzeaz gain?
‎Metodo honekin, protagonista kausazko egoeraz jabe dadin nahi da . Hau da, gatazka edo jarduteko modu gatazkatsua eragin zuen trauma edo egoera bereziazjabetzea.
‎-Psikodrama: gatazka indibidualak eta zenbait pertsonaren arteansortutakoak konpondu nahi dituen metodo terapeutikoa da. Subjektuaguztiz inplikatuta dago.
‎Taldeak egindako eskaria dakontsulta, ez gizabanakoak egindakoa. Beren artean arazoak izan dituzten etagatazka horien iturriak, arazo instituzionalak eta abar ulertu nahi dituzten erakundebateko terapeuten taldea, adibidez (Pavlovsky, 1990 b).
‎Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud-enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
‎Anaitasuneko egituraren bidez, inbidia eta etsaigoa moteldu nahi dira taldearenbarruan (bereziki alkoholikoaren barruan daudenak: ase-ezintasuna eta ahozkoagresibitatea).
‎Era berean honako hau lortu nahi da : hitzaldiak bultzatu eta taldean giro zoriontsua sortu baino egiten ez duen terapeutaren kolaboraziozko zereginari indarrakentzea.
‎Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu . Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
‎Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu , beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
‎Subjektu bat bestearengana behar bat asetzekoasmoz hurbiltzen da. Beharra baldin badago, subjektuak berak ez daukan etaeduki nahi duen objektu bat eskatzen duelako da. Gabezia-egoera honekindepresioa leherrarazten da:
‎Ezohiko kontsekuentziaz obratu du Txillardegik; ez dakit noiz irakurri zuenJean Paul Sartre, ez dakit hura irakurrita ezer berririk ikasi zuen, baina hura bainoaskoz engainamendu sakon eta latzagoan lotu zen bere herriaren ibiliari. Hori ezinbarkatua da, jakina, traizioa eta inkontsekuentzia bitalismoaren froga modura irentsarazi nahi diguten intelektualentzat. Aipatu ditudan adibide guztiek ez bezala jokatuizan du beti Txillardegik, publiko-pribatu langak eta intelektual= neutraltasuna berdinketa apurtuz.
‎Mundua aldatu nahi lukeen filosofoa izanen genuke Txillardegi, eta horretarakoarriskuak hartzeko prest legokeena. Intelektual berezia dugu gizon hau.
‎Ez dut uste, daukan suharra ezaguturik, Txillardegi inoiz jubilatuko denik. Halaere, pozik etorri naiz hitz xume batzuk esatera, lagunek gaur egin nahi dioten gorazarrehonetara, unibertsitatetik jubilatu behar duela-eta. Nemesio Etxanizen gutunetan osogauza bitxia irakurtzen ahal dugu.
‎Mundu berria sortzen ahalegindu da gure adiskidea eta horrek etena ekarri du.Etena, ez iraganarekin berarekin, iraganeko kontsentsu suntsitzailearekin baizik.Txillardegik behin eta berriro salatu du orain arteko kontsentsu integratzaile horrenarriskua eta behin eta berriro azaldu ditu disentsuko jarrerak, gure kontzientzien barnean ezarri nahi zen kontsentsu hori bere artikulu latzekin arrakalatuz eta sasi-irtenbideen sendotasun itxurazkoa pitzatuz. Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz.
‎Duela zenbait hilabete lagun batzuek beren asmoaren berri ematera hurbilduzitzaizkidanean, besterik gabe, baietz esan nien segidan, ezertxo ere pentsatu barik, ezezkoak berak lotsaraziko ninduen beldurrez edo. Nola ezetzik esan, gero etazorpetuago bizi nahi ez banuen, orain arteko zorra kitatzeko gaitasunik ez nuelajakinik ere?
‎Hitz magikotzat agertzen diguten kontsentsuan bertan baitago iruzurra. Kontsentsua, lehendik dagoen egoeran integratzeko adostasuna baino ez da, estatuak behineta berriro lortu nahi lukeena ; zeren, guztioi inposatu nahi zaigun, estatua, ezer bada, dagoen sisteman integratzeko espiritua baita.
‎Hitz magikotzat agertzen diguten kontsentsuan bertan baitago iruzurra. Kontsentsua, lehendik dagoen egoeran integratzeko adostasuna baino ez da, estatuak behineta berriro lortu nahi lukeena; zeren, guztioi inposatu nahi zaigun –estatua, ezer bada, dagoen sisteman integratzeko espiritua baita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi 1.051 (6,92)
nahi du 302 (1,99)
nahi dugu 261 (1,72)
nahi duen 240 (1,58)
nahi da 234 (1,54)
nahi den 193 (1,27)
nahi bada 160 (1,05)
nahi dugun 132 (0,87)
nahi zuen 128 (0,84)
nahi duten 123 (0,81)
nahi dute 121 (0,80)
nahi zuten 93 (0,61)
nahi diren 75 (0,49)
nahi dut 75 (0,49)
nahi dira 74 (0,49)
nahi duena 73 (0,48)
nahi ditugu 67 (0,44)
nahi badugu 64 (0,42)
nahi nuke 64 (0,42)
nahi ditu 62 (0,41)
nahi badu 58 (0,38)
nahi denean 56 (0,37)
nahi dituen 56 (0,37)
nahi duela 50 (0,33)
nahi dituzten 45 (0,30)
nahi duenak 44 (0,29)
nahi zen 43 (0,28)
nahi duguna 39 (0,26)
nahi genuen 36 (0,24)
nahi zituen 35 (0,23)
nahi dugula 33 (0,22)
nahi badira 32 (0,21)
nahi ditugun 32 (0,21)
nahi dizkiegu 31 (0,20)
nahi genuke 31 (0,20)
nahi dena 28 (0,18)
nahi dutena 28 (0,18)
nahi badute 27 (0,18)
nahi ditut 26 (0,17)
nahi dituzte 26 (0,17)
nahi duenean 26 (0,17)
nahi dela 25 (0,16)
nahi nituzke 25 (0,16)
nahi dio 24 (0,16)
nahi duelako 24 (0,16)
nahi nuen 23 (0,15)
nahi duzu 22 (0,14)
nahi zituzten 22 (0,14)
nahi dugunean 21 (0,14)
nahi dutenak 20 (0,13)
nahi zuena 19 (0,13)
nahi baduzu 18 (0,12)
nahi direnean 18 (0,12)
Nahi 17 (0,11)
nahi diegu 17 (0,11)
nahi baditugu 16 (0,11)
nahi dizkiet 16 (0,11)
nahi duenarentzat 16 (0,11)
nahi dutenean 16 (0,11)
nahi zuela 16 (0,11)
nahi diot 15 (0,10)
nahi dizkiot 15 (0,10)
nahi genituzke 15 (0,10)
nahi duzun 14 (0,09)
nahi luke 14 (0,09)
nahi diogu 13 (0,09)
nahi ditugula 13 (0,09)
nahi die 12 (0,08)
nahi dion 12 (0,08)
nahi dizkiogu 12 (0,08)
nahi dutela 12 (0,08)
nahi dutelako 12 (0,08)
nahi ziren 12 (0,08)
nahi ditugunean 11 (0,07)
nahi nuela 11 (0,07)
nahi zaio 11 (0,07)
nahi zutela 11 (0,07)
nahi dudan 10 (0,07)
nahi dutenen 10 (0,07)
nahi zion 10 (0,07)
nahi diet 8 (0,05)
nahi duen bezala 8 (0,05)
nahi duzuna 8 (0,05)
nahi lukeen 8 (0,05)
nahi bazuten 7 (0,05)
nahi dien 7 (0,05)
nahi diote 7 (0,05)
nahi dituenak 7 (0,05)
nahi dituztenak 7 (0,05)
nahi dudana 7 (0,05)
nahi zutenek 7 (0,05)
nahi baduzue 6 (0,04)
nahi baitu 6 (0,04)
nahi dituela 6 (0,04)
nahi duenari 6 (0,04)
nahi dutenek 6 (0,04)
nahi duzunean 6 (0,04)
nahi nizkioke 6 (0,04)
nahi zutena 6 (0,04)
nahi zutenak 6 (0,04)
Argitaratzailea
UEU 5.671 (37,33)
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan ez 166 (1,09)
nahi izan ere 43 (0,28)
nahi izan baldin 42 (0,28)
nahi izan beste 35 (0,23)
nahi izan esan 34 (0,22)
nahi izan gabe 30 (0,20)
nahi izan helburu 28 (0,18)
nahi izan hori 28 (0,18)
nahi izan egin 25 (0,16)
nahi izan bera 24 (0,16)
nahi izan adierazi 22 (0,14)
nahi izan lan 21 (0,14)
nahi izan modu 18 (0,12)
nahi izan guzti 16 (0,11)
nahi izan ikasle 16 (0,11)
nahi izan baino 15 (0,10)
nahi izan era 15 (0,10)
nahi izan ez izate 15 (0,10)
nahi izan hizkuntza 15 (0,10)
nahi izan produktu 15 (0,10)
nahi izan bat 14 (0,09)
nahi izan bi 14 (0,09)
nahi izan gu 14 (0,09)
nahi izan pertsona 14 (0,09)
nahi izan ni 13 (0,09)
nahi izan proiektu 13 (0,09)
nahi izan lortu 12 (0,08)
nahi izan edozein 11 (0,07)
nahi izan eman 11 (0,07)
nahi izan hemen 11 (0,07)
nahi izan emakume 10 (0,07)
nahi izan enpresa 10 (0,07)
nahi izan hura 10 (0,07)
nahi izan informazio 10 (0,07)
nahi izan balio 9 (0,06)
nahi izan behintzat 9 (0,06)
nahi izan fitxategi 9 (0,06)
nahi izan ikerketa 9 (0,06)
nahi izan kultura 9 (0,06)
nahi izan publizitate 9 (0,06)
nahi izan zer 9 (0,06)
nahi izan euskal 8 (0,05)
nahi izan gobernu 8 (0,05)
nahi izan irakasle 8 (0,05)
nahi izan jende 8 (0,05)
nahi izan komunikazio 8 (0,05)
nahi izan neurri 8 (0,05)
nahi izan omen 8 (0,05)
nahi izan Espainia 7 (0,05)
nahi izan baina 7 (0,05)
nahi izan egitura 7 (0,05)
nahi izan erakunde 7 (0,05)
nahi izan estatu 7 (0,05)
nahi izan galdetu 7 (0,05)
nahi izan gizarte 7 (0,05)
nahi izan guraso 7 (0,05)
nahi izan hona 7 (0,05)
nahi izan horiek 7 (0,05)
nahi izan ikusi 7 (0,05)
nahi izan leku 7 (0,05)
nahi izan liburu 7 (0,05)
nahi izan mezu 7 (0,05)
nahi izan orain 7 (0,05)
nahi izan testu 7 (0,05)
nahi izan unibertsitate 7 (0,05)
nahi izan Eusko Jaurlaritza 6 (0,04)
nahi izan arazo 6 (0,04)
nahi izan babes 6 (0,04)
nahi izan bederen 6 (0,04)
nahi izan ea 6 (0,04)
nahi izan edonor 6 (0,04)
nahi izan eskatu 6 (0,04)
nahi izan euskara 6 (0,04)
nahi izan froga 6 (0,04)
nahi izan hasiera 6 (0,04)
nahi izan hauxe 6 (0,04)
nahi izan komunitate 6 (0,04)
nahi izan talde 6 (0,04)
nahi izan ulertu 6 (0,04)
nahi izan zeratu 6 (0,04)
nahi izan Alemania 5 (0,03)
nahi izan EHU 5 (0,03)
nahi izan Euskal Herria 5 (0,03)
nahi izan Euskal Herriko Unibertsitatea 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ez ukan 74 (0,49)
nahi izan lan hau 13 (0,09)
nahi izan bi erraustu 9 (0,06)
nahi izan egin ezan 8 (0,05)
nahi izan ez bada 6 (0,04)
nahi izan fitxategi izen 5 (0,03)
nahi izan Alemania metalgintza 4 (0,03)
nahi izan bat zuzendu 4 (0,03)
nahi izan edozein klausula 4 (0,03)
nahi izan esan ezan 4 (0,03)
nahi izan froga guzti 4 (0,03)
nahi izan ikerketa hau 4 (0,03)
nahi izan produktu inolako 4 (0,03)
nahi izan babes ekonomiko 3 (0,02)
nahi izan gabe ere 3 (0,02)
nahi izan gu lan 3 (0,02)
nahi izan modu erabili 3 (0,02)
nahi izan pertsona talde 3 (0,02)
nahi izan adierazi behar izan 2 (0,01)
nahi izan babes eskatu 2 (0,01)
nahi izan baina azken 2 (0,01)
nahi izan baina modu 2 (0,01)
nahi izan baino gehiago 2 (0,01)
nahi izan baino maizago 2 (0,01)
nahi izan balio natural 2 (0,01)
nahi izan bera buru 2 (0,01)
nahi izan beste aldiz 2 (0,01)
nahi izan beste baliabide 2 (0,01)
nahi izan beste helburu 2 (0,01)
nahi izan edozein hartu 2 (0,01)
nahi izan eman diru 2 (0,01)
nahi izan era egin 2 (0,01)
nahi izan era metaforiko 2 (0,01)
nahi izan Espainia zientzia 2 (0,01)
nahi izan ez esan 2 (0,01)
nahi izan ez izate bera 2 (0,01)
nahi izan gabe sortu 2 (0,01)
nahi izan guzti egin 2 (0,01)
nahi izan helburu finkatu 2 (0,01)
nahi izan helburu publizitario 2 (0,01)
nahi izan helburu saihestu 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza erabili 2 (0,01)
nahi izan hori ez 2 (0,01)
nahi izan hori ondorioz 2 (0,01)
nahi izan hura izaera 2 (0,01)
nahi izan ikusi ezan 2 (0,01)
nahi izan komunitate politiko 2 (0,01)
nahi izan kultura bizi izan 2 (0,01)
nahi izan kultura hori 2 (0,01)
nahi izan lan ideologiko 2 (0,01)
nahi izan mezu bat 2 (0,01)
nahi izan modu egin 2 (0,01)
nahi izan produktu erosi 2 (0,01)
nahi izan produktu lotura 2 (0,01)
nahi izan publizitate helburu 2 (0,01)
nahi izan unibertsitate agurtu 2 (0,01)
nahi izan adierazi aukera eman 1 (0,01)
nahi izan adierazi baliabide 1 (0,01)
nahi izan adierazi egin 1 (0,01)
nahi izan adierazi ere 1 (0,01)
nahi izan arazo arazo 1 (0,01)
nahi izan arazo banako 1 (0,01)
nahi izan arazo bat 1 (0,01)
nahi izan arazo gako 1 (0,01)
nahi izan arazo hiru 1 (0,01)
nahi izan arazo hori 1 (0,01)
nahi izan babes exekutibo 1 (0,01)
nahi izan baina joan 1 (0,01)
nahi izan baina ni 1 (0,01)
nahi izan baino astiroago 1 (0,01)
nahi izan baino gehiago izan 1 (0,01)
nahi izan baino gutxi 1 (0,01)
nahi izan baino indar 1 (0,01)
nahi izan baino lan 1 (0,01)
nahi izan baino luze 1 (0,01)
nahi izan baino mugatu 1 (0,01)
nahi izan baino parte 1 (0,01)
nahi izan balio eduki 1 (0,01)
nahi izan balio jarri 1 (0,01)
nahi izan balio ordenagailu 1 (0,01)
nahi izan balio tradizional 1 (0,01)
nahi izan bat aintzat hartu 1 (0,01)
nahi izan bat izendatu 1 (0,01)
nahi izan bera adar 1 (0,01)
nahi izan bera ados 1 (0,01)
nahi izan bera aita 1 (0,01)
nahi izan bera artxibo 1 (0,01)
nahi izan bera autogobernu 1 (0,01)
nahi izan bera bereizi 1 (0,01)
nahi izan bera betiko 1 (0,01)
nahi izan bera dimentsio 1 (0,01)
nahi izan bera egon 1 (0,01)
nahi izan bera ezarri 1 (0,01)
nahi izan bera ezinbesteko 1 (0,01)
nahi izan bera hartu 1 (0,01)
nahi izan bera herritar 1 (0,01)
nahi izan bera iritzia eman 1 (0,01)
nahi izan bera izaera 1 (0,01)
nahi izan bera laguntza 1 (0,01)
nahi izan bera lan 1 (0,01)
nahi izan bera postulatu 1 (0,01)
nahi izan bera seme 1 (0,01)
nahi izan bera tasun 1 (0,01)
nahi izan beste aldi 1 (0,01)
nahi izan beste algara egin 1 (0,01)
nahi izan beste bakarren bat 1 (0,01)
nahi izan beste bat 1 (0,01)
nahi izan beste behar 1 (0,01)
nahi izan beste bilaketa 1 (0,01)
nahi izan beste dokumentazio 1 (0,01)
nahi izan beste egin 1 (0,01)
nahi izan beste gastu 1 (0,01)
nahi izan beste handitu 1 (0,01)
nahi izan beste hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan beste inplikatu 1 (0,01)
nahi izan beste izen 1 (0,01)
nahi izan beste kilometro 1 (0,01)
nahi izan beste komunikazio 1 (0,01)
nahi izan beste konputagailu 1 (0,01)
nahi izan beste kontu 1 (0,01)
nahi izan beste lerro 1 (0,01)
nahi izan beste letra 1 (0,01)
nahi izan beste luzatu 1 (0,01)
nahi izan beste malgutu 1 (0,01)
nahi izan beste neurri 1 (0,01)
nahi izan beste transmisio-bide 1 (0,01)
nahi izan beste zabaldu 1 (0,01)
nahi izan bi alde 1 (0,01)
nahi izan bi auzi 1 (0,01)
nahi izan bi fenomeno 1 (0,01)
nahi izan bi IP 1 (0,01)
nahi izan bi osagai 1 (0,01)
nahi izan ea desberdintasun 1 (0,01)
nahi izan ea EAE 1 (0,01)
nahi izan ea guraso 1 (0,01)
nahi izan ea haur 1 (0,01)
nahi izan ea lurralde 1 (0,01)
nahi izan ea telebista 1 (0,01)
nahi izan edonor bera 1 (0,01)
nahi izan edonor gordailu 1 (0,01)
nahi izan edozein estatu 1 (0,01)
nahi izan edozein euskaldun 1 (0,01)
nahi izan edozein herrialde 1 (0,01)
nahi izan edozein ikasle 1 (0,01)
nahi izan edozein kazetarikinformazio 1 (0,01)
nahi izan egin edota 1 (0,01)
nahi izan egin ez 1 (0,01)
nahi izan egin funtzio 1 (0,01)
nahi izan egin gaitasun 1 (0,01)
nahi izan egin utzi 1 (0,01)
nahi izan egitura ausazko 1 (0,01)
nahi izan egitura debekatu 1 (0,01)
nahi izan egitura ertz 1 (0,01)
nahi izan egitura izaera 1 (0,01)
nahi izan EHU eskerrak eman 1 (0,01)
nahi izan EHU irakasle 1 (0,01)
nahi izan emakume bat 1 (0,01)
nahi izan emakume bosgarren 1 (0,01)
nahi izan emakume eskaera 1 (0,01)
nahi izan emakume idazle 1 (0,01)
nahi izan emakume kirolari 1 (0,01)
nahi izan emakume parte hartzeko eskubide 1 (0,01)
nahi izan emakume parte-hartze 1 (0,01)
nahi izan emakume testosterona 1 (0,01)
nahi izan eman ahal 1 (0,01)
nahi izan eman behar izan 1 (0,01)
nahi izan eman dirulaguntza 1 (0,01)
nahi izan eman laguntza 1 (0,01)
nahi izan enpresa baimen berezi 1 (0,01)
nahi izan enpresa erakarri 1 (0,01)
nahi izan enpresa esku 1 (0,01)
nahi izan enpresa ez 1 (0,01)
nahi izan enpresa handi 1 (0,01)
nahi izan enpresa printzipio 1 (0,01)
nahi izan enpresa zailtasun 1 (0,01)
nahi izan era arautu 1 (0,01)
nahi izan era argitaratu 1 (0,01)
nahi izan era euskaldun 1 (0,01)
nahi izan era irudikatu 1 (0,01)
nahi izan era jantzi 1 (0,01)
nahi izan era konkretu 1 (0,01)
nahi izan era kontsumitu 1 (0,01)
nahi izan erakunde gehien 1 (0,01)
nahi izan erakunde harreman 1 (0,01)
nahi izan erakunde parte hartu 1 (0,01)
nahi izan erakunde sortu 1 (0,01)
nahi izan ere bai 1 (0,01)
nahi izan ere egoki 1 (0,01)
nahi izan ere erabilgarri 1 (0,01)
nahi izan ere ez 1 (0,01)
nahi izan ere eztabaida-talde 1 (0,01)
nahi izan ere frogatu 1 (0,01)
nahi izan ere haiek 1 (0,01)
nahi izan ere libre izan 1 (0,01)
nahi izan ere politikari 1 (0,01)
nahi izan esan bat 1 (0,01)
nahi izan esan iritsi 1 (0,01)
nahi izan eskatu diru 1 (0,01)
nahi izan Espainia estatu 1 (0,01)
nahi izan Espainia familia 1 (0,01)
nahi izan Espainia hezkuntza 1 (0,01)
nahi izan Espainia historia 1 (0,01)
nahi izan estatu bat 1 (0,01)
nahi izan estatu berri 1 (0,01)
nahi izan estatu ez 1 (0,01)
nahi izan estatu helburu 1 (0,01)
nahi izan euskal abertzale 1 (0,01)
nahi izan euskal afasia 1 (0,01)
nahi izan euskal bezero 1 (0,01)
nahi izan euskal hiztun 1 (0,01)
nahi izan euskal ume 1 (0,01)
nahi izan euskal unibertsitate 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria bertsozale 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria burujabetasun 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria hori 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herriko Unibertsitatea doktore 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herriko Unibertsitatea ikerketa lan 1 (0,01)
nahi izan euskara ahul 1 (0,01)
nahi izan euskara bat 1 (0,01)
nahi izan euskara elkarte 1 (0,01)
nahi izan euskara landu 1 (0,01)
nahi izan euskara nolabaiteko 1 (0,01)
nahi izan Eusko Jaurlaritza ekonomia 1 (0,01)
nahi izan Eusko Jaurlaritza etxebizitza 1 (0,01)
nahi izan Eusko Jaurlaritza kultura 1 (0,01)
nahi izan Eusko Jaurlaritza sarrera 1 (0,01)
nahi izan ez ar 1 (0,01)
nahi izan ez behartu 1 (0,01)
nahi izan ez den 1 (0,01)
nahi izan ez kanpotar 1 (0,01)
nahi izan ez positiboki 1 (0,01)
nahi izan ez suizidatu 1 (0,01)
nahi izan ez izate adierazi 1 (0,01)
nahi izan ez izate baizik 1 (0,01)
nahi izan ez izate bikote 1 (0,01)
nahi izan ez izate etorri 1 (0,01)
nahi izan ez izate gertatu 1 (0,01)
nahi izan ez izate kasu 1 (0,01)
nahi izan fitxategi bat 1 (0,01)
nahi izan fitxategi beste 1 (0,01)
nahi izan fitxategi datu 1 (0,01)
nahi izan froga adierazi 1 (0,01)
nahi izan gabe eduki 1 (0,01)
nahi izan gabe egin 1 (0,01)
nahi izan gabe egon 1 (0,01)
nahi izan gabe ekarri 1 (0,01)
nahi izan gabe ibili 1 (0,01)
nahi izan gabe jaso 1 (0,01)
nahi izan gabe karraskatu 1 (0,01)
nahi izan gabe kritika egin 1 (0,01)
nahi izan gabe nahasi 1 (0,01)
nahi izan gabe nazio 1 (0,01)
nahi izan gizarte bat 1 (0,01)
nahi izan gizarte eragin 1 (0,01)
nahi izan gizarte eratu 1 (0,01)
nahi izan gizarte global 1 (0,01)
nahi izan gizarte goraipatu 1 (0,01)
nahi izan gobernu aurrekontu 1 (0,01)
nahi izan gobernu bat 1 (0,01)
nahi izan gobernu errepublikano 1 (0,01)
nahi izan gu ahalegin 1 (0,01)
nahi izan gu erreibindikazio 1 (0,01)
nahi izan gu irrati 1 (0,01)
nahi izan gu ordenamendu 1 (0,01)
nahi izan gu proteina 1 (0,01)
nahi izan gu testu 1 (0,01)
nahi izan guraso esan 1 (0,01)
nahi izan guraso gustu izan 1 (0,01)
nahi izan guraso orientazio sexual 1 (0,01)
nahi izan guraso pentsatu 1 (0,01)
nahi izan guraso sentimendu 1 (0,01)
nahi izan guzti aukeratu 1 (0,01)
nahi izan guzti beharrezko 1 (0,01)
nahi izan guzti eman 1 (0,01)
nahi izan guzti ezagutu 1 (0,01)
nahi izan guzti galdu 1 (0,01)
nahi izan guzti gu 1 (0,01)
nahi izan guzti ikusi 1 (0,01)
nahi izan guzti jaso 1 (0,01)
nahi izan guzti parte hartu 1 (0,01)
nahi izan guzti publizitate 1 (0,01)
nahi izan guzti zabaldu 1 (0,01)
nahi izan hasiera egitasmo 1 (0,01)
nahi izan hasiera erakunde 1 (0,01)
nahi izan hasiera perpaus 1 (0,01)
nahi izan helburu aukeratu 1 (0,01)
nahi izan helburu bat 1 (0,01)
nahi izan helburu bikoitz 1 (0,01)
nahi izan helburu gizaki 1 (0,01)
nahi izan helburu hauek 1 (0,01)
nahi izan helburu hori 1 (0,01)
nahi izan helburu modu 1 (0,01)
nahi izan helburu ongi 1 (0,01)
nahi izan helburu testuinguru 1 (0,01)
nahi izan helburu zehaztapen 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza aldaketa 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza baliabide 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza bat 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza egon 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza hori 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza motibazio 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza sare 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza txiki 1 (0,01)
nahi izan hona ekarri 1 (0,01)
nahi izan hori adierazi 1 (0,01)
nahi izan hori agerian 1 (0,01)
nahi izan hori akordio 1 (0,01)
nahi izan hori ba 1 (0,01)
nahi izan hori bera 1 (0,01)
nahi izan hori bereizi 1 (0,01)
nahi izan hori existitu 1 (0,01)
nahi izan hori gauzatu 1 (0,01)
nahi izan hori gero eta 1 (0,01)
nahi izan hori gizatiar 1 (0,01)
nahi izan hori kritikoki 1 (0,01)
nahi izan hori modu 1 (0,01)
nahi izan hori muga 1 (0,01)
nahi izan hori mugarri 1 (0,01)
nahi izan hori zergati 1 (0,01)
nahi izan hori zuzen 1 (0,01)
nahi izan horiek adiskidetu 1 (0,01)
nahi izan horiek ez 1 (0,01)
nahi izan horiek gauzatu 1 (0,01)
nahi izan hura agertu 1 (0,01)
nahi izan hura baino 1 (0,01)
nahi izan hura berbera 1 (0,01)
nahi izan hura ebatzi 1 (0,01)
nahi izan hura egin 1 (0,01)
nahi izan hura esperimentarazi 1 (0,01)
nahi izan hura ez 1 (0,01)
nahi izan hura mespretxatu 1 (0,01)
nahi izan ikasle berak 1 (0,01)
nahi izan ikasle erdara 1 (0,01)
nahi izan ikasle euskara 1 (0,01)
nahi izan ikasle gazte 1 (0,01)
nahi izan ikasle gutxitu 1 (0,01)
nahi izan ikasle horiek 1 (0,01)
nahi izan ikasle lehen 1 (0,01)
nahi izan ikasle problema 1 (0,01)
nahi izan ikasle talde 1 (0,01)
nahi izan ikasle tribunal 1 (0,01)
nahi izan ikerketa bat 1 (0,01)
nahi izan ikerketa diseinatu 1 (0,01)
nahi izan ikerketa diseinu 1 (0,01)
nahi izan ikerketa eremu 1 (0,01)
nahi izan ikerketa ezaugarri 1 (0,01)
nahi izan ikusi gai izan 1 (0,01)
nahi izan ikusi modu 1 (0,01)
nahi izan informazio datagrama 1 (0,01)
nahi izan informazio ez 1 (0,01)
nahi izan informazio garrantzi 1 (0,01)
nahi izan informazio gehitu 1 (0,01)
nahi izan informazio horiek 1 (0,01)
nahi izan informazio markatu 1 (0,01)
nahi izan informazio modu 1 (0,01)
nahi izan irakasle bat 1 (0,01)
nahi izan irakasle eratu 1 (0,01)
nahi izan irakasle ez 1 (0,01)
nahi izan irakasle izen 1 (0,01)
nahi izan irakasle tresna 1 (0,01)
nahi izan jende erantzun 1 (0,01)
nahi izan jende sindrome 1 (0,01)
nahi izan komunitate bat 1 (0,01)
nahi izan komunitate erreibindikazio 1 (0,01)
nahi izan kultura baliabide 1 (0,01)
nahi izan kultura ezabatu 1 (0,01)
nahi izan kultura gizarte 1 (0,01)
nahi izan kultura zeregin 1 (0,01)
nahi izan lan eman 1 (0,01)
nahi izan lan kolektibo 1 (0,01)
nahi izan lan praktiko 1 (0,01)
nahi izan leku ailegatu 1 (0,01)
nahi izan leku aurreratu 1 (0,01)
nahi izan leku berak 1 (0,01)
nahi izan leku eraman 1 (0,01)
nahi izan leku horiek 1 (0,01)
nahi izan leku muntatu 1 (0,01)
nahi izan liburu azken 1 (0,01)
nahi izan liburu hau 1 (0,01)
nahi izan liburu plazaratu 1 (0,01)
nahi izan liburu zuzentzaile 1 (0,01)
nahi izan lortu edozer 1 (0,01)
nahi izan lortu ez 1 (0,01)
nahi izan lortu ezan 1 (0,01)
nahi izan lortu modu 1 (0,01)
nahi izan mezu hari nagusi 1 (0,01)
nahi izan modu antolatu 1 (0,01)
nahi izan modu banatu 1 (0,01)
nahi izan modu deitu 1 (0,01)
nahi izan modu desfilatu 1 (0,01)
nahi izan modu eraginkor 1 (0,01)
nahi izan modu ez 1 (0,01)
nahi izan modu gauzatu 1 (0,01)
nahi izan modu homogeneo 1 (0,01)
nahi izan modu izendatu 1 (0,01)
nahi izan modu kaleratu 1 (0,01)
nahi izan modu kontsumitu 1 (0,01)
nahi izan neurri hori 1 (0,01)
nahi izan neurri horiek 1 (0,01)
nahi izan neurri multzo 1 (0,01)
nahi izan ni arautasun 1 (0,01)
nahi izan ni emazte 1 (0,01)
nahi izan ni ezagutza 1 (0,01)
nahi izan ni ikerketa 1 (0,01)
nahi izan ni ikerketa lerro 1 (0,01)
nahi izan ni ikerketa zentro 1 (0,01)
nahi izan ni iritzi 1 (0,01)
nahi izan ni kontrolatu 1 (0,01)
nahi izan ni suertatu 1 (0,01)
nahi izan ni tesi 1 (0,01)
nahi izan orain amerikar 1 (0,01)
nahi izan orain arrain 1 (0,01)
nahi izan orain gogo 1 (0,01)
nahi izan pertsona aurkitu 1 (0,01)
nahi izan pertsona bakar bat 1 (0,01)
nahi izan pertsona haiek 1 (0,01)
nahi izan pertsona hauek 1 (0,01)
nahi izan pertsona izen 1 (0,01)
nahi izan pertsona multzo 1 (0,01)
nahi izan pertsona oro 1 (0,01)
nahi izan pertsona telefono-zenbaki 1 (0,01)
nahi izan produktu berri 1 (0,01)
nahi izan produktu lagin 1 (0,01)
nahi izan produktu salneurri 1 (0,01)
nahi izan produktu ziurtatu 1 (0,01)
nahi izan proiektu aurkeztu 1 (0,01)
nahi izan proiektu begira 1 (0,01)
nahi izan proiektu diseinatu 1 (0,01)
nahi izan proiektu gertu 1 (0,01)
nahi izan proiektu harta 1 (0,01)
nahi izan proiektu hau 1 (0,01)
nahi izan proiektu lehen 1 (0,01)
nahi izan proiektu mota 1 (0,01)
nahi izan proiektu politiko 1 (0,01)
nahi izan publizitate egin 1 (0,01)
nahi izan talde beti 1 (0,01)
nahi izan talde hau 1 (0,01)
nahi izan talde informazio 1 (0,01)
nahi izan talde kokatu 1 (0,01)
nahi izan talde koordinatu 1 (0,01)
nahi izan testu aurkitu 1 (0,01)
nahi izan testu aurreprozesaketa 1 (0,01)
nahi izan testu berri 1 (0,01)
nahi izan testu eroso 1 (0,01)
nahi izan testu idatzi 1 (0,01)
nahi izan testu irakurri 1 (0,01)
nahi izan testu irakurterraz 1 (0,01)
nahi izan unibertsitate publiko 1 (0,01)
nahi izan zer egin 1 (0,01)
nahi izan zer era 1 (0,01)
nahi izan zer erreal 1 (0,01)
nahi izan zer garrantzi 1 (0,01)
nahi izan zer gertatu 1 (0,01)
nahi izan zer hori 1 (0,01)
nahi izan zer printzipio 1 (0,01)
nahi izan zer sentitu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia