2001
|
|
[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun
|
hori
erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
|
|
[I] etik @J ra: Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna
|
horrekin
edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu.
|
|
Autobus
|
horrek
zenbat bidaia eginen du haur guzien garraiatzeko?
|
|
Eiffel dorrearen zo/ a guti gorabehera azalera
|
horretakoa
da.
|
|
Baratze
|
horren
azalera kalkula ezazu,/ ehenik m2 tan eta ondotik areatan.
|
|
€ F konbertigailuak balio
|
hori
bera erabiltzen du baina kakotxaren ondotik bi zifra baizik ez ditu agertzen.
|
|
hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru
|
hori
erabiltzen da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|
|
Zenbaki bat 1> ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki
|
hori
baino tipiagoa da. Zenbaki bat 1 ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki hori baino handiagoa da.
|
|
Zenbaki bat 1> ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki hori baino tipiagoa da. Zenbaki bat 1 ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki
|
hori
baino handiagoa da.
|
|
Galerna egun batez, kantitate abantxu bukatua da. Eraikitzaileak luzera
|
horren
%15a egin du. osoaren 873 milarenak zilatuak ditu.
|
|
Zenbat euri egin du egun
|
horretan
–
|
|
[I] lkasleak" zenbaki baten 35/ 100en hartzea" eta" zenbaki
|
hori
0,35ez biderkatzea" ren berdintasunari ohartzen dira, kasu bakoitzeko kalkuluek emaitza bera emaiten dutela, ordena berean ez eginik ere.
|
|
Zenbaki bat 0,5ez biderkatzea zenbaki
|
horren
erdiaren hartzea da. Zenbaki bat 0,25ez biderkatzea zenbaki horren. 1. ren hartzea da.
|
|
Zenbaki bat 0,5ez biderkatzea zenbaki horren erdiaren hartzea da. Zenbaki bat 0,25ez biderkatzea zenbaki
|
horren
. 1. ren hartzea da.
|
|
Zenbaki bat 0, 125ez biderkatzea zenbaki
|
horren
. 1. ren hartzea da.
|
|
• edo segmentu
|
horren
luzera.
|
|
Azalera
|
hori
� hirukiaren azaleraren doblea da. (a altueraren bi aldeetan diren bi hirukientzat bereiz arrazoina ezazu)
|
|
a= 63 mm, bai eta oinarria den aldearen luzera: o= 45 mm, orduan hiruki
|
horren
� azalera ezagut dezaket:
|
|
Opil
|
hori
erosiz geroz, zenbat gramo gehiago ukanen dugu?
|
|
Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki
|
horren
lo hartzea gauza bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki horren 1660 hartzea gauza bera da.
|
|
Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki horren lo hartzea gauza bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki
|
horren
1660 hartzea gauza bera da.
|
2002
|
|
B jardueran, egoera
|
horren
ezaugarriei ohartu. C jardueran, egoera hori berrikusi.
|
|
B jardueran, egoera horren ezaugarriei ohartu. C jardueran, egoera
|
hori
berrikusi.
|
|
B rentzat, zenbaki hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki behar dituzte 65 orrialdean" gogoan hartu" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa
|
horretan
, memoria lantzen dute.
|
|
1 �• • • 1 Gisa
|
horretan
, berantago galdatuko den zenbatzeko zalutasuna lantzen da. l]] tik [Q] ra: Hauxe ulertu:
|
|
lehenago bilduma barreiatua da; gero, 10naka antolatua. 37 idazkeran 3 zifrak 10 gaiko 3 multzoak adierazten dituela eta 7 zifrak bakarrik gelditzen diren 7 gaiak berehala ohartzen baldin badira ere haur batzuk, ezagutza
|
hori
88 orrialdeetan baizik ez da taldean landuko. zenbatzeko
|
|
�
|
hori
da bateko.
|
|
[fil Laukitxo bat bikote baten bidez kokatu (letra, zifra) [g Ariketa bera kodigo
|
hori
haur anitzek ezagutzen duten egoeran. hitzartua den egoeran.
|
|
€ 10 € ko billetak eta ahal bezain diharü xehe güti baliatüz. Diharü
|
hori
(39 €) sahetsean marraz.
|
|
C jardueran, jokamolde
|
horretaz
jabetu. D jardueran, jokamolde hori gogora kalkulatzeko.
|
|
C jardueran, jokamolde horretaz jabetu. D jardueran, jokamolde
|
hori
gogora kalkulatzeko.
|
|
|
Hori
aisa düzü: Maritxuk atzeman dü:
|
|
Fitxategi honen bürüan, süpizte� kotan gradüatü erregela edirenen düzü. Erregela
|
hori
eLürzaerkauhatuse: k erhien artean süpizteko 1 en lüzegoa;
|
|
Q9 Zifrazko idazketen irakurketa: irakasleak xingolan ageri diren zenbakietatik bat erraiten du," bederatzi" adibidez, eta kolore bat," berdea" adibidez; ikasleek 9 zenbakia aurkitu behar dute eta zenbaki
|
hori
inguratzen duen zirkulua berdez margotu.
|
|
Jkasleek eragiketa guziak kalkula ditzaten, jardueraren bukaeran baizik ez zaie antolaketa
|
horren
berri emanen.
|
|
24 orrialdeko jarduera baina eredu
|
hori
erabiltzen da oraino. altxatuak diren erhiak oraino ikus daitezkeen kanikei doazkie; bera. beheitituak direnak hutsik diren laukitxoei.
|
|
9 2, 4 2, 9 1, 5 1 eta 7 2 (ikasleek emaitza arbelean idazten dute).
|
Horretako
, 4tik 10erainoko puntuak dituzten zazpi kartoi apailatu behar dira. Ongi atxiki behar dira, adibidez behereko kartoian 5 puntuak erakuts eta gainekoak gorde.
|
|
Beste galtoer ihardets. (Marrazki bat egin dezakezü kaierean.) Zonbat mutiko dira ikasgela
|
hortan
–
|
|
Geroxeago beren lana frogatuko dute arbela altxatuz eta galdetua zen zenbakiari doakion laukitxoari begira� tuz (gisa
|
horretan
, taula nork bere lanaren zuzentzeko baliatzen da}. Hor ere, egin den lana azaltzen da, adibi� dez:
|
|
(112 orrialdeko ariketa bera). Egoera
|
hori
eguneko datatik abiatzea baino zailagoa da, ikasleek ez baitute bizi.
|
|
Norberak zuzent dezakeen problema andana bat eskaintzen dugu. Alabaina, matematikako buruketa bat ebaztea
|
horren
soluzioaren aurreikustea da, kontatzeko eta kalkulatzeko ezagutzari esker zenbaki problema baldin bada; jokamolde eta espazioaren ezagutzari esker geome� tria buruketa baldin bada. Norberak zuzendu problemak haurrari eskainiz, problemen ebazten laguntzen da eta urru� nago joanez problema bat zer den asmatzen ere, ezen aitzi� netik dakusanaren egiaztatzera ekartzen da.
|
|
Zenbaki problemen kasuan, norberak zuzendu proble� mei leku handia eman diegu: honenbeste manatzen den egoerak, zenbaki baten osagaien bilatze egoerak(" gordai� luarekilako problemak"), iruditako problemak, etab. Nahi bezainbat itsats eta ken daitezkeen Kanikarren kutxa estalkiekin gisako
|
horretako
egoerak sortzen dira.
|
|
|
Horregatik
fitxategi honetan ikasgelako ikasle guz1e1 emaiten ahal zaizkien ariketak bildu ditugu baina jarduera bereko ebazpen hein diferentak eskainiz, erran nahi baita hein errazenetik zailenera, eta hori urtean zehar. Zenbakien sailean, adibidez, hein errazena kontaketa da eta zailena kal� kulua.
|
|
Horregatik fitxategi honetan ikasgelako ikasle guz1e1 emaiten ahal zaizkien ariketak bildu ditugu baina jarduera bereko ebazpen hein diferentak eskainiz, erran nahi baita hein errazenetik zailenera, eta
|
hori
urtean zehar. Zenbakien sailean, adibidez, hein errazena kontaketa da eta zailena kal� kulua.
|
|
Ko/ ore gri� seko laukietan berriz erakusten ditugularik, haur gehienek trebatzeko baliatzen dituzte baina beste batzuentzat ikas� teko parada gehiago gertatzen da. Gisa
|
horretan
, ikasteko epe" normala" luzatua da.
|
|
Beraz, pedagogia diferentziatuko ikastresna gisa egina da fi� txategi hau. Jokamolde hau gustukoagoa dugu ezenez eta hein bereko haur taldeen sortzea,
|
horrek
diferentzien finka� tzeko jaidura baitu. Gainera, esperientziak erakustera emaiten du ez direla beti haur berak ikasteko denbora gehiagoren beharretan direnak.
|
|
|
Horregatik
ere, kenketa banaketa desberdinaren egoerare� kin abiatzeko hautua berresten dugu (ikus 46 eta 58 orrialdeak). Egoera honetan baliatzen den" eman" aditza batuketa buruketetan ere aurkitzen da (adibidez:
|
|
" Jonek 17 irudi baditu, Soniak 5 emaiten dizkio..."). Gisa
|
horretan
, ez da kenketa automatikoki eginaraz lezakeen" seinale hitza" ger� tatzen. Azkenean, banaketa desberdineko egoera hau" neu� troagoa" da," ken" hitzaren preso izaitetik begiratuz.
|
|
Kartoia ikasleei erakusten die baina binperrez, berak zer ikus� ten duen deskriba dezaten. Gisa
|
horretan
, 9 ttittako konfigu� razioaren" ikusten" eta doakion gogoko irudiaren sortzen laguntzen ditu. Ondotik, 2 ttitta gordetzen ditu eta erraiten die:
|
2005
|
|
Al Muqtadir Bi Llah k Antso Erregeri, urtero urre hoberenezko hamabi mila" mancus" sos hitzeman dizkio, Erregek gisa
|
hortan
nahi baditu horrela eskura ditzan, baina diruz eskuratu nahiago balitu, Zaragozako dirutik zilarrezko zazpi sos eskuratuko lituzke mancus bakoitzaren ordez. [...]
|
|
1200etik harat, Nafarroak Hondarribia eta Donostia galdu zituen; itsas porturik ez zuen gehiago.
|
Hori
zela eta, Nafarroako agintariek hitzarmen bat izenpetu zuten Baionako hiriarekin: Erriberri (Olite), Lizarra eta Tuterako tratulariek portua balia zezaketen beren mozkinen saltzeko.
|
|
IX. mendean, Jondoni Jakobe apostoluaren gorpuzkinak Galizian aurkitu zirelako zurrumurrua hedatu zen Europa guzian.
|
Hori
zela eta, abiatu ziren erromesen bidaiak hilobiaren bisitatzera. Ibilbide hori Santiago edo Konpostelako bidea deitu zuten.
|
|
Hori zela eta, abiatu ziren erromesen bidaiak hilobiaren bisitatzera. Ibilbide
|
hori
Santiago edo Konpostelako bidea deitu zuten.
|
|
Bidean, erromesek pausuak egiten zituzten indarren hartzeko.
|
Horretarako
baziren ostatuak, ospitaleak, monasterioak... Bidaia oso arriskutsua izaten zen:
|
|
Erregeen gortean euskarak bazuen bere lekua. Nahiz eta leku
|
hori
ttipia izan, gorteko funtzionario zenbait euskaldunak ziren. Duela zenbait urte, bi idazkariren arteko gutun hau aurkitu zen:
|
|
eriak sendatzen, itsuek berriz ikusten, elbarrituak zutitzen, mutuak aldiz...................................................................... hasten, hots, fededunen agiantzak hor gauzatzen ziren.
|
Hori
zela eta, Europa alde guzietarik fededun batzuek beren bizian behin bederen Jakobe bidea egiten zuten......................................................................
|
|
Nafarroako Foru Orokorra 1238an idatzia izan zen lehen aldikotz. Foru
|
hori
gaurkotu zuten Labriteko Joanen erregealdian.
|
|
Beste tirabira franko zirela eta, Iruñeko erresuma emeki ahulduz joan zen. Erran behar da Gaztelako erresuma eta Aragoikoa indartzen hasi zirela arte
|
horretan
.
|
|
bata Nafarroa Beherea, FrantAlmohade kalifaren armada garaitu N ziaren erresumari lotua, bestea, Nafarroa Garaia, Gazzuten. Nafarroako armarriko kateak gutelari eta Aragoiri lotua. daldi
|
horren
oroimenez bide dira.
|
|
Joan nahi dudan lekura jarraiki nahi bazatzaizkit, haiei kalte egiteko lekuan jarriko zaitut." Erregek, hura konpreniturik, erran zion: "
|
Horren
egiteko gogoa dut." Eta, lagun gutirekin, zaldi gainera igan eta artzainari jarraiki zitzaizkion. Honek jarri zuen lekutik haiek etsaiak banatu, suntsitu eta zatika zitzaketen.
|
2008
|
|
ERE URTEBETETZE EGUNEAN, Pedrok baloi bat ukan zuen. Ez zen
|
horretaz
pozik agertu zeren eta larru zuri eta beltzezko bat nahi baitzuen, futbolari profesionalek jotzen zuten horietarik bezalakoa. Plastikozko hau arinegi iduritzen zitzaion.
|
|
• Zergatik beti entzuten ari zarete harrabotsez bete irrati
|
hori
–
|
|
|
Horregatik
zuten denek" ttikia" deitzen.
|
|
•
|
Horretaz
okupatzen naiz.
|
|
• Zer erran nahi du
|
horrek
–
|
|
• Eta
|
horregatik
dituzte soldaduek arrastatzen, galdatu zuen Pedrok.
|
|
•
|
Hori
ezin daitekek erran.
|
|
• Eta zergatik
|
hori
eginen didak, hire laguna naizenaz gero?
|
|
• Beti
|
hori
erraten ditek... Aita iparraldera eraman ditek.
|
|
Aste
|
horren ondotik
, beste bat izan zen, eta egun batez militarra itzuli zen kopiekin, oñoña pakete batekin eta jeneralaren argazkia zeukan egutegi batekin.
|
2012
|
|
Kroskoa garbitu ondoren, taulen artean estupa ezartzen dute, eta gero kroskoa breaz edo mundrun berotuaz emokatzen dute. Istinkatzea deitzen da lan
|
hori
.
|
|
Bere karrera militarra frantses estatuaren zerbitzuko egin zuen Harizpek;
|
hori
adierazten duten xehetasunak eman itzazu.
|
|
Jakintsu elkarte
|
horren
sortzaileak hiru adiskide ziren: Peñafloridako kondea, Narrasko markesa eta Dideroten lagun mina zen Altuna zalduna.
|
|
Elkarte
|
horretako
Elhuyar anaiek lan gaitza egin zuten XVIII. mendeko Europa zientifikoan: Hego Amerikan, tungstenoari eta meategien berrikuntzari buruzko ikerketak egin zituzten. liburu andana.
|
|
XVIII. mendearen amaieran Frantzia krisia larrian zen: uztak txarrak ziren, ogia kario, janaria eskas eta estatuaren diru kutxak hutsak;
|
horrez
gain, biltzarrik gabeko herrialdeen eta biltzar herrialdeen 3 dok. arteko tirabirak, herriaren miseria eta jendartearen arrangurak 4 dok. nabarmenak ziren.
|
|
3 artikulua: Nehork ez dezake aginpiderik erabil, nazioak ez badio eginkizun
|
hori
ematen.
|
|
Zer arma ditu guardia
|
horrek
–
|
|
Erregimen berri
|
hori
Kontsulatua zen.
|
|
Napoleonek, Karlos IV.a bere karguaren uztera bortxatu zuen eta bere anaia Joseph Bonaparte eman zuen ofizialki Espainiako errege. Erabaki
|
horrek
anitz altxamendu sorrarazi zuen Espainia guzian.
|
|
Gertakari
|
horri buruzko
5 aipamen aurki itzazu dokumentuan (lodiz daude gorago).
|
|
• Zein xehetasunek adierazten dute gisa
|
hortan
hiltzearen itsuskeria?
|
|
• gorte: nobleziako kideek eta erresumako beste jende ospetsuek osatzen zuten jende multzoa; gortesauak ere deitzen ziren multzo
|
horren
partaideak.
|
|
Txostena izenburutzat duten orrialdeek Euskal Herriko historia aipatzen dute.
|
Horrez
gain, ikasgaietan zehar tokiko bilduma publikoetatik harturiko irudi anitz agertzen da (erreferentziak liburu bukaeran daude).
|
|
Zein dira margolan honetan gertakari
|
hori
adierazten duten xehetasunak?
|
|
munduaren lehen itzulia egina zuen. Bidaia
|
hori
Lurraren biribiltasunaren froga izan zen. aitzineko orrialdeko 1 dok. espezia: sukaldaritzan eta osasungintzan baliatzen den landare aromatikoa (itze belarra, piper beltza, erremuskada intxaurra, kanela...). zeta:
|
|
• Hiru karabelatan heldu dira: ontzi mota
|
hori
deskriba ezazu.
|
|
• Nor da testu
|
horren
idazlea. Noiz idatzia du?
|
|
13 000ko bat bizilagun zituen hiri
|
hori
, negoziolari eta bankari batzuek kudeatzen zuten. Jende horien biziaren parte handiena portuko lanei lotua zitzaien.
|
|
1 dok. Kolonoak lurralde konkistatuetan kokatu ziren, lurra edo urre eta zilar meategiak ustiatuz:
|
hori
kolonizazioa deitzen da.
|
|
Merkataritza triangeluarra deitzen zen jende salerosketa
|
hori
. 4 eta 5 dok. itun:
|
|
Zer hitz erabilia da" artoaren" izendatzeko? Zertan baliatzen da landare
|
hori
–
|
|
Euskarazko lehen liburua Bernat Etxeparek idatzi zuen. Olerki bilduma
|
hori
1545ean plazaratu zen; ezagunetarik bat: Contrapas.
|
|
Chambordeko jauregia 3 dok. adibide ona da: jauregi
|
hori
Frantses I.a Frantziako erregearen manuz Loirako ibarrean sortu zen pizkunde hastapenean.
|
|
• Erakuts ezazu jauregi
|
horretan
bizitzea zeri esker den laket.
|
|
• Zertarik ageri da perspektiba margolan
|
horretan
–
|
|
Frantziako erresuman 3 dok. erlijio krisia
|
horrek
sekulako gerla zibila sortu zuen 1562an. Labriteko Joana, Nafarroako erregina, protestantismoa bere euskal eta Biarnoko lurretan indarrez jarri nahiz ari izan zen.
|
|
• Zer jende mota dira hunkituak antolatua den sarraski
|
horretan
–
|
|
Egun
|
hori
lazgarri izan zela erakusten duten bi xehetasun aurki itzazu.
|
|
Edari ona da, zuria eta argia, gustua poxi bat minkorra; sanoa da edateko usaia dutenentzat baina bestela digeritzeko zaila eta urdailarentzat tzarra. (...) Arno
|
hori
dolare handi batzuetan egiten da(...).
|
|
Toki
|
horretan
ate monumentala bazegoen, 1760an handitua (5 dokumentua ikus).
|