Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.586

2000
‎Zer leku idatzian, aipatu duzu, eta hori zer eredu erabiltzea da. Guk zer idatzi behar dugu,
‎Amaitzeko, eta Jonek esan duenaren haritik, irakurlea omen da huts egiten duena. Horrek zer esan nahi du, euskal idazleak maila ona ematen duela?
‎Bi aldetako elkarteak sortu dira eta salomonikoki, Bablearen legean gehigarria ezarri zuten IU eta PSOEk, asturierarentzat erabakitakoek" galaicoasturiano" arentzat ere balio zutela esanez, baina hizkuntza hori zer zen zehaztu barik. Erdibidean daudenen iritzia hortik doa:
‎Edo geroago Marxekin. Horrek zer esan nahi du. Bada hemen beste erreferentzia batzuk zetozela.
‎Kultur munduan sorkuntza inprobisatuaren lekua oraindik ez da behar bezainbeste errekonozitu, munduan horretaz zer dagoen ere ez da ezagutzen. Sorkuntza inprobisatua kulturbide unibertsal bat izan da, gaur egungo kulturetan ez du beharbada proiekzio handirik, baina ez dugu horregatik akonplejatuta sentitu behar, agian aukera bat da, arazo bat baino gehiago.
‎Nortasun propioari eusteko tresna ala globalizatutako ereduetan murgiltzeko bidea? Erantzunak erantzun, honelako gertaeren ondorioz kultura, nortasuna eta lurraldearen artean orain arte egon den lotura beste dimentsio batzuk hartzen ari dela bistan da, eta horri buruz zer pentsatua badugula
‎(Ubeda, Joxi: Egunkaria IV) Gure aburuz, intimotasun hori zertan datzan azpimarratu litzateke: izan ere, eleberrian ez baitigu pertsonaiaren mundu intimo horretan sakontzeko ahalegin berezirik aurkezten.
‎Txillardegiren gaia ez zen literatura, doktorego ikastaro hartan. Titulua entzunnuen lehenengoan barrez hasi nintzen,, ez da posible?, esan nuen,? horretaz zer esandaiteke hiru hilabetetan zehar??. Ikastaroaren titulua. Euskal bokalak?
‎XVI. mendean gertaturiko Nafarroako konkistari buruz asko hitz egin baita, konkista hori zer historia girotan egin zen jakitea egoki iruditu zait. Urte haietanespainiarrek Ameriketako indioei. El Requerimiento?
‎Egia esateko, Ralphen barrea ez zen maltzurra edo intentzio txarrekoa izan, baizik eta lasaia, benetakoa. Eta" hamar minutu barru" horrek zer pentsa eman zidan arren, erabaki nuen sei mutil haiek guztiz normalak zirela eta nire pentsamendu negatiboek ez zidatela batere laguntzen, ez zidatela bidaiaz, paisaiaz, elkarrizketaz disfrutatzen uzten. Baziren zenbait egun mutil haiek ezagutzen nituela, eta hasieratik jo nuen posizio defentsibo batera.
‎—Zuen mutila apala ez balitz, Urbiaingo andere beneragarri hori, ez nituzke orain erranen ditudanak haren aitzinean erranen, baina mutila duzuen bezalakoa duzue, etxegoiendar guztiak bezala ezpal onekoa, eta ez dugu horretaz zertan kezkatu ez arduratu.
‎—Bai, seme, gu zaldunak gaituk, nobleak, eta ez didak halakorik oroitarazi behar; izan ere, alde batetik, handitasunaren mendi gaina galdu duenak, nola galdu baitzuen gure familiak eta gure leinuak, Gaztelaren aurkako gerla maradikatu haien ondotik, ez dik mendi gaina baizik oroitzen; eta, bertzetik, umetarik ez diat bertzerik erakutsi... Baina ez diat uste horrek zer ikusirik duenik herriko apeza honat ekartzeko eta gure mutilei eskola batzuen emaiteko deliberamenduarekin... Eta zaldi eta astoen kontu horretan, seme, alde batetik arrazoin emaiten badiat ere, zalduna, deus ere bada, zaldi duna delako, eta bistan delako ezen zaldia astoa baino abere ederragoa eta airosagoa dela, eta, halatan, jende printzipalarendako egokiagoa, jakin ezak, bertzalde, zaldiak irrintzi egiten duela, eta astoak arrantza, eta ez dagoela alde handirik irrintzitik arrantzarat.
‎Ez nuen gogoan emakume alkoholiko etxegabe horri zer putakeria egin nion hogeita hamar urte lehenago, eta ez nuen oroimena berritzeko inolako azkurerik.
‎gurean inor ez da beste inor baino gehiago. Gure presidentea ez da supergizon perfektua, baina kargu horretara zer edo zergatik heldu da eta, bizi dugun egoera sozio-politikoari gainbegiratuz gero, ezin esango dugu bere lana gaizki egin duenik. Soil soilik esan dezakegu, beraren jokamoldea kasu bakar batean izan dela desegokia, zeren, besteak beste Amelia Hilton bekadunarekin, ezin argiago utzi baitu bere prestutasuna, baina bere hutsa onartu du eta baita barkamena eskatu ere, nola emazteari hala herriari.
‎Baina, esan bezala, ez diot deitu eta, beraz, ezin bada jakin bera zer moduz dagoen. Teresak, Dabid bihotzera tiro egin zidan gansterra dela oroitarazi dit (noski, Chicagon nagoelako esango zuen hori); berak ez dauka hori zertan oroitarazi, nik hainbeste badakit, baina aldi berean ezin dut ahantzi elkarrekin igaro ditugun urteak, urte gehienbat atseginak. Ez dakit:
‎Premina handi barik, egia esan. Ez dakit horrek zer interes izan daikeen inorentzat, hara!
‎Ez al dakizu erakundea bere azkenekotan dela, ez al zara ohartu?"; haren ezpain meheetan irribarre anker bat dibujatu zen;" edo beharbada", esan zuen," independentziaren kimera horrekin egiten duzu amets; he! Zer uste duzu, zuri horrek zer ekarriko dizu. Kondena igual igual beteko duzu"; aita doinu zuri, zital hura... puñal bat zen haren frase bakoitza; Xan ezpainak lotuta zegoen;" Etxezuriak", segitu zuen gizonak," lege onez eskaini zizun baimena aprobetxatuz ihes egin duzu; badakizu zer dakarren horrek...
2001
‎Bertan hil edo krematua izateak moksha ziurtatzen baitu, hots, jaiotza, heriotza eta birjaiotza ziklo etengabean aurrera egin eta azkenik infinituan arima askatzea. Horrek zer esan nahi du praktikan. Varanasi hildakoz, hil zorian daudenez, gaixotasunez beteta dagoela.
‎Kazetariak ez du prentsa oharrik kontrastatzen, eta beraz, politikariak nahi duenaz eta nahi duen bezala informatzen du. Garrantzitsua da pertsona horrek zer ezkutatzen duen jakitea. Informazioaren krimenik larriena jada ez baita manipulazioa, ezkutatzen dena baizik, informatzen ez den gaia.
‎Bestela ez da ulertzen, hainbeste aurreratu denean gauza batzuetan, nola sortu dugun mundu mailako halako pobrezia. Horren aurrean zer egiten dugu denok. Norberak bere burua salbatu eta ondokoa hor konpon!
‎Har dezagun kontuan, hamazazpi hemezortzi urterekin zer ikasi nahi duen erabakitzea oso zaila gertatzen zaiela ikasle gehienei. Besteak beste, ez dakitelako zer nahi duten edo nahi dutela uste duten hori zer nolakoa den benetan ez dakitelako eta, gainera, ikasketak amaitu eta gero zer irtenbide izango duten ere ez.
‎Askoz ere lehentasun handiagoa da izpi ultramoreen aurreko babesa edo baldintza jasanezinetan bizi diren planetako bizilagunen %83 horrekin zer egiten dugun ikustea edo HIESarekin zer gerta daitekeen aztertzea.
‎Denda askok esango dizute salerosketetan zerbitzari seguruak baliatzen dituztela: horrek zer esan nahi du baina?
‎(Imitatuz). Marrazki guztiak gordetzen ditut?.. Eta hori zer da, artxiboa?
‎Egin zuen ikerketa eskergari esker, XIX. mendeko naturalista handienetakotzat hartuko dute Aita David. Horregatik, herrialde horri zer ikertu ugari eskaini ziolako, ez da harritzekoa Txinan bertan Armand museoa eraiki nahi izana, eta bere sorterrian, Ezpeletan, Armand Daviden Lagunen Elkartea sortu izana. Elkartekoak, herkidearen bidaiei jarraiki, Txinan izan zirenean, Baoxing Frantziako Zientzia Akademiak taldekide urgazle izendatu zuen?
‎7 Ikusi genuen garrantzitsua ikasleak egiten zuena zela, baina garrantzitsuenahonako hau zela, alegia, nola egiten zuen eta ez zer egiten zuen, hau da, prozesua eta ez produktua. Ariketen ebaluazioa egitean, ikasleek, horretarakopropio egindako fitxa baten bidez, argi adierazten ziguten zer ikasi zuten, ariketa horrek zertarako balio izan zien... 96 ikasturteko aldaketakLEHEN (kurrikulu estrukturala) ORAIN (kurrikulu komunikatiboa) KLASEKOERRITMOA. Maila bakar bat, erritmobakar bat.?
‎Hizkuntza gramatika hutsa baino gehiago dela ikusi denetik, gero eta gehiagotan aipatzen dira eduki kulturalak. Beldur gara, ordea, definitzen eta adibideak ipintzen hasiz gero, ez ote genukeen onartu ezdakigula oso ondo kontzeptu hori zer den, zer eskatzen duen eta euskararenikas/ irakaskuntzan berekin zer dakarren eta zein ondorio dituen.
‎Berasa maitea erantzun nion, harritu egiten naiz, ezen zure gaitasunak, horrenbestekoa izanik, antzua baitirudi hain kontzeptu ulerterrezaren ondoan. Dialektika, jakin ezazu, noizpait Glaukon lagunak ikasi zuen bezala, zentzumenak batere erabili gabe, arrazoimenaz baliaturik gauzen bere baitangoa azaltzeko, ongia bere horretan zer den argitzea da. Dialektika arrazoimena da, filosofatzea, adimenaren gailurra ikutzea, zientzia erreala.
‎Momentuz, ezkutuko hori zer den imajinatzearekin konformatu behar du Tasiok baina. Izan ere, atsedenaldia bukatu da.
‎‘Eta ispilu hori zertarako da? ’ galdetu nion irtetean.
‎Garbizaleen garbizaletasuna ez da" eza" besterik. Barandiaranengan ikus daiteke" ez" hori zer den9, eta" ezetik" bizi da, huts hutsik.
‎Horiek baitira euskararen eta euskal literaturaren aldetik besteekin harremanik gutxienak zituztenak. Horretarako aski duzue Nafarroa Garaiko edozein idazle, hamazortzigarren mendeko Lizarraga, esate baterako, hartzea; hor ikusiko duzue idazle horrek zer ikusi gutxi duela bestetan ordurako landua zegoen hizkuntzarekin. Eta Lizarraga bezalako nafarrik, alegia Larramendi, eta Larramendiren ingurukoen lanak ongi ezagutzen eta imitatzen zituenik ez da erraz aurkitzen.
‎Eta  Unibertsitate horrek ekarri behar zuen azken buruan Oñatikoaren hondamendia. Historialarien eginbidea da, izatekotan ere, hori zergatik  gertatu zen erabakitzea. Bitarteko izan ziren, nolanahi ere, askoren axolagabekeria eta gehiagoren seta.
‎Anaitasuna aldizkariak jakin nahi lukeena da ea zuetako bakoitzak berari buruzko lanaz zer pentsatzen duen. Alegia, zuen zeuon iritziz egokiro aztertuak izan zareten ala ez, zuei buruzko azterketa hori zertan den zuzen eta zertan oker, ongi interpretatuak eta epaituak izan zareten ala ez. Hitz batez, egin zaizuen azterketa kritiko horretaz zer iritzi duzuen".
‎Alegia, zuen zeuon iritziz egokiro aztertuak izan zareten ala ez, zuei buruzko azterketa hori zertan den zuzen eta zertan oker, ongi interpretatuak eta epaituak izan zareten ala ez. Hitz batez, egin zaizuen azterketa kritiko horretaz zer iritzi duzuen".
‎Axalekoa, batetik, aberatsa eta xehea, ehunka gertaera banan banan erakusten dizkiguna, noiz, non, nola eta noren artean gertatu ziren zehatz zehatz aditzera ematen diguna. Baina gainaldeko inurritegi urduri horren azpian zer dagoen, zein indar ezkutuk eragiten dien inurriei horren itxuragabeko elkar hilkintzan abiatzeko, ez da erraz esaten. Badirudi aditzen ez dugun hizkuntza batean ari zaizkigula edo, hobeto esan, guk ongi dakigun hizkuntzan, baina batere ezagutzen ez ditugun gaiez mintzatzen direla.
‎Ordukoek, gorago esan dut eta, ohituretan lasaiago bezala, askatuago ere zuten mingaina mintzatzeko18 Ez dakit ere ongi ohitura aldatze hori zerk ekarri duen. Manuel Lekuona jaunak dio gaitzik gabeko anitz jolas XVIII. mendean sartu zitzaigun jansenisten setak deuseztatu zituela.
‎Ez da gehiegizko harrokeria, sinets iezadazu, baina, inoren obra zuzentzeko eta hobetzeko gogorik gabe, guk asmatu bagenu, egungo eguneko premietarako prest sortu bagenu, euskalkirik gabe sortuko genuen. Batasun hori zer den jakin nahi zenuke. Horrenbeste jende, hain aspaldidanik –eta alferrik, dirudienez– horrezaz mintzatu ondoren, nola nahi duzu nik ezkutu sakon hori azal  tzea?
‎Horrela uler daiteke, adibidez, Bizkaiko museoetan, bai eta Enkartazioetan ere, idazki guztiak bizkaieraz ipintzea; Zornotzako jendea alfabetatzeko eta herriko berriak emateko omen den aldikaria Arkalaz izen aberranteaz bataiatzea, bizkaitar gehienek horrek zer esan nahi duen jakin ez arren, guk hori normalean" alkarregaz" esaten dugulako; bizkaieran euskara batuak ere onartzen duen forma bat dagoenean (ditu eta dauz, zituen eta ebazan, kanta tzen eta kantetan), sistematikoki aldenduena eta dialektalena erabiltzea; Balmasedan, Barakaldon edo Bilbon dauden euskaldun gehienak de facto euskara ikasitakoak direnean, bertoko berriakEgunkari a n...
‎Garai hartan, bartolokeria horiek biltzea barregarri gelditzea zen askorentzat. Hori zertarako. Egia esan behar badut, niri orduan animo gehiago eman zidaten erdaldunek, euskaldunek baino.
‎Hanka sartu zuela ere onartzen da, eta horrek min ematen du. Ez dakigu min hori zerena den, kalte linguistikoa ekarri zuelako erabakiak, ala jazartuak sentitzeko aitzakia eman zielako hizkuntza periferikoetakoei.
‎Platonek edozein errealitatek —berdin dio zaborra, politika edo izaki bizidun baten antolamendu biologikoa den— beti bi alde dituela ikusten du: aldakorra den bat (bere kolorearen ñabardurak, bere pisu edo tamaina), eta beti egonkorra den bestea, ondorioz errealitate hori zer nor den adierazi eta gainerakoetatik ezberdintzea ahalbidetzen duena. Pertsona batek bestelako animalia askok duten pisu berdina izan dezake, baina ez du animalion kode genetikoarekin bat egiten.
‎Sok. Aztertzen ari naiz, lon, eta hori zer iruditzen zaidan adieraztera noakizu. Izan ere, Homerori buruz ondo hitz egitea ez da, lehen nioen moduan, zugan dagoen artea, zu mugitzen zaituen jainkozko indar bat baizik; Euripidesek16 magnetikoa deitu eta askok Herakletiarra deitzen duten harriari17 eragiten dion indarraren antzekoa.
‎Eta ez du zentzurik zera esateak, beraz, subjektua bakuna dela, materiagabekoa, etab., zeren ez baitakigu agerpen horien atzean zer dagoen.
‎Eta, ondorioz, berbaitango gauzez ez dago esakune sintetikorik egiterik. Kantek bere filosofia eraikitzeko eskatzen duen aurrebaldintza bakarra zerbaitek gu espazioan eta denboran afektatzea da, baina afekzio horren aurretik hori zer ote den ez zaio inoiz interesatu; eta, egiatan espazioaren eta denboraren baldintzen aurretik eta hauetatik at geratzen denez, ezin da aztertu ere egin eta berari buruz egindako galderak ez du zentzurik: X ezezagun eta ezagutezin bat da.
‎Nia ezagutzaren oinarrizko baldintza da, baina ni hori zer den ez dago argi, eta ikusiko dugunez hori galdetzeak arazo asko sortuko ditu. Beti ere esperientzia ahalgarri batekin loturan agertzen da.
‎banitu nire maitagaiak ezagutu, nuke maitatu. Maitagaia gogoko zaidan ezagutzeko, maitagai hori zer den ezagutu egin behar dut, nolabait. Eta —adibidez— beste maitagogoak ezagutu ezinik eta, ondorioz, maitatu ezinik, ez nintzateke maitagogo izango.
‎Horrela, adibidez, Kantek, zera idazten duenean: " Natura hau bikoitza da, edo natura pentsalaria edo natura gorputzduna." 3 Benetako arazoa animalia bat gizaki egiten duen izpiritu hori zer den adieraztea da. Soinezko (adjektiboa) den gizakiaren benetako substantiboa erakustea.
‎Martxo gauetako eztitasunak gatibatzen ninduen eta treneko billete bat erosi behar nuela gogoan sartu zitzaidan, beti hobe sentitzen nintzelako noranahiko billete bat sakelan. Errabia hori zerk hazi zidan ez nekien, hor Oxkaxe gainean: ene gogoa hegaldatu zen ziuntan hilabete pare bat lehenago Frantzia behere horretan zehar egin nuen bidaiaren aztarna mentalera:
‎Salmenta mahai ekiztatu batean, gasnaren perfekzioaren miresteko suertea noizbait agitzen baldin bazitzaigun, gaitzesten genuen aitzineko kolonialismoaren apaindurak, ekonomiak, politikak eta ikerketa zientifikoaren aitzakiak josten zituela argi zen. Erakundeek eta instituzioek ordaindu chargé de mission parrasta bat pasatu zen gure lurretarik, hizkuntza zakar eta handikapanteena zeukan kultura horrekin zer asma aztertzeko. Zaharretan zaharrenak elkarrizketatzen zituzten, eguneroko kultur ekoizleak, erabakitzaileak eta kudeatzaileak.
‎– Eta... Horrek zer ikusirik du nirekin?
2002
‎zenbat eta goiago egon, hots, zenbat eta aginte gehiago izan, hainbat eta gertuago orduan EEBBetatik. Eta gure galdera orain, hori zer da: txarra ala oso txarra?
‎Bigarren tragoarekin, tren horrek zoko hauen gainetik hegan egin dezan eraikiko duten zubia gutxi gorabehera nondik joango den galdetu diogu elkarri, matxoiek betiko itzalpean utziko ote gaituzten, obretan egingo dituzten txikizioen ondoren paraje hauek ezagutzeko moduan geratuko ote diren, karril gaineko boieng horrek zer nolako burrunda aterako ote duen.
‎Identifikazio obligazio hori dela eta (Corcuera legearekin indarrean sartu zen moduan) ez bazara identifikatzen, poliziaren ustetan, komisaldegira eramana izan zaitzake, eta askatasunaren murrizketa hori, bera ere, zigorra da. Hori zerekin lotzen da. ENAren auziarekin ala identifikatzeko beharrarekin?
‎Edozein erakundek bere buruari galderak egin behar dizkion bezala, edozein alderdik ere, bere baitan horrelako neurriak hartzeko beharrean sentitzen denean, bere buruari galderak egin lizkioke. Hori da inportanteena, zergatik hartu behar dira neurri horiek eta horrek zer adierazten duen.
‎Azaldu iezaguzu amiñi bat gehiago estrategia hori zertan datzan?
‎Hirugarrenean, Mayor Orejak gauza asko zioen, besteak beste Ezker Abertzalea legez kanpo aspaldi jarri behar zutela, baina orain arte ez dela horretarako babes sozialik egon Espainian. Batek daki babes sozial horrekin zertara ausartuko liratekeen horiek, kontuan hartuta Euskal Herriko abertzalegoaren aurka edozertarako babes soziala dagoela gaur egun Espainian.
‎Trapagarango BBEko arduradunek diotenez, beren enpresan ez dago" ordaindu ezinik geratzeko arriskurik". Bestalde, badakigu SEPI erakundea saiatu dela BB taldeari" pagamenduen etenaldia aitortzeko ez beharrik, ez asmorik dutela" dioen idatzia sinarazten, baina ez dakigu gorabehera hori zertan den.
‎Maiatzaren 13an nire ingurunean detektatu nuen EAJ eta EA bozkatu behar zuen jendea, eta gainera hala aitortu zidaten. Orain ere jo dut jende horrengana zer iritzi duten jakiteko, eta EAJrekin izugarri haserre daudela ikusi dut. Horrez gain, komunikabideetan agertutako zenbait adierazle ere badira.
‎Jakina, interesgarria da jendeak zer esaten duen jakitea, gizarte batean bizi naiz, ez mendiko punta batean. Presio delako hori jakin dut bereizten edo galbahea ezartzen, jakiten nondik datorren, nork esaten duen, horrek zer sinesgarritasun daukan. Ez zaio denari kasu egin behar, merezi duenari baino ez.
‎Batzuetan arrakastaren araberako diru laguntza ematen dute. Horrek zer presio sortzen dio mendizaleari?
‎Borondate onenarekin hori egitea nahi nuke. Baina irakurtzen badituzu Arregik, Zubizarretak edo Gebarak idazten dituztenak, hori zer da: hiru horiek pertsonalki idazten dituzten gauzak?
‎Gabonetan derrigor egin beharreko oparia bihurtu da jostailua. Horrek zer dakar?
‎Ez dakigu hazkunde hori zerk eragin duen, baina badirudi zerikusia dutela herrialde industrializatuetako ingurumen aldaketek poluzioak eta kutsadurak eta elikaduraren aldaketek elikadurako aditiboen arazoak.
‎Askok azpimarratzen dute testuliburuak prestatzeaesker txarreko lana dela, apenas baitakar onurarik curriculumaren ikuspuntutik (edo ikerketak baino onura txikiagoak baitakartza). Puntu horrek zer pentsatu ugarieman lieke Euskal Herriko hezkuntza arduradunei, materiala ez baitaberez sortzen, eta unibertsitate mailakoa ez baitaiteke edonoren eskuetan utz. Izanere, galdetutako gehienek uste dute unibertsitaterako materiala adituek idatzi edoitzuli behar dutela, ahal dela unibertsitateko irakasleek.
‎Lehen galdera, kalitatea zer den norberari itauntzea litzateke. Are eta gehiago, hezkuntza arloan kalitate hitz horrek zer nolako esangura duen. Galdera horrentzako erantzunak, munduan diren pertsonak adinakoak dira.
‎Beraz, hiru urteko planak egitenziren, bai, baina hizkuntzaren normalizazio plana 2000 urteko otsailean onartuzen, estamentu guztietatik pasatu ondoren. Beste arlo batzuk azaltzera beste batzukere etorriko direnez, bidezkoa iruditu zait Deustuko Unibertsitateko euskararenplan hori zertan datzan azaltzea, beharbada hain ezaguna ez delako. Beraz, horrekin hasiko naiz.
‎Euskal unibertsitategintzaren neurria emango lukeena, beraz, euskal jendeakgoi mailako ikerkuntzan eta ikas irakaskuntzan lukeen jarduna eta jardueralirateke. Hori zer nolakoa den, halakoa izango baita euskal unibertsitategintza.
‎Frantziako tradiziojakobinoak, baita ilustratuenak ere? erdiko zutabe handi batetik zintzilikatzendu sarea, gehienetan nazio estatuaren asmoa ordezkatzen dutenek erabakita etaaraututa? hori zer den jakin nahi duenak, Aznarren Gobernuak Espainiarakoaurkeztu duen Unibertsitate legea irakurtzea aski du?. Eredu, alderantziz, eusgune asko dituen sarea bultzatzen du, irekia da eta eskabide berrieiegokitzeko tradizioa du.
‎Gaitasun orokorra zehazteko balio dutenak (hauek definitzeko, besteakbeste, alderatu dira hizkuntza erakunde nagusiek titulazio ofizialak emateko erabiltzen dituzten eskalak). Horiek balio digute, batez ere, hiztun bat, oro har, hizkuntza horretan zer egiteko gai den definitzeko.
‎Eta Niklas Luhmann. Baina ez, historiaren amaiera iragartzen duten profetek ez daukate horrekin zertan atera. Politika autoritarioari eta lasaigarriari nola aurre egin badago.
‎Sistema guztiek diote prentsa askatasuna bermatzen dutela, nahiz eta sistema bakoitzak bere erara ulertzen duen prentsa askatasun hori zer den.
‎«Ezta...! Gudaldi horretan zer egin dugun jakin dezazun, hemendik bost egunetara garaile oturuntza izango duzu Kapitolioan. Zatoz nire atzetik.
‎Prozesu horrek hainbat zailtasun sortzen ditu eguneroko lanak egiteko, eta zailtasun horiek areagotu egiten dira gaixotasunak dirauen bitartean. Hala, gaixoak ahazten hasten dira objektu jakin batzuk non gorde zituzten edo une horretan zer egin behar zuten, eta, pixkanaka pixkanaka, oroimen galera hori areagotu egiten da, maite dituzten pertsonen izenak gogoratzeko gai ez izan arte, eta, gaixotasuna aurreratuago dagoenean, baita hizkuntza bera ere. Alzheimerrak mugitzeko trebetasunei ere eragiten die, eta, aldi berean, izaera aldatu eta pertsona suminkor eta ezegonkorrari itzultzen zaio, gogo aldarte handiarekin.
‎tenperaturak, euriak eta haizeak. Lehendik dauden lorategiak behatzeak nahiko argi erakusten du eskualde horretan zer ale landatu daitezkeen. Mikroklimak, berriz, lorategiko berariazko lurzati bakoitzaren baldintzak dira.
‎Espainian, bi eta hiru milioi lagun artean. Afektatuen elkarteek oso ondo dakite horrek zer esan nahi duen: nahasmendua, ziurgabetasuna, desorientazioa.
‎Horietan bizi direnek, beren buruak babestu nahi dituzte. Horretarako zer hoberik zakur oldarkor bat baino?
‎Lehengo arkupe zutabe aldera bueltaturik, Txantoi anaiak ikusi zituen etortzen. Txantoi anaiak irribarretsu zetozen, eta horrek zer pentsatu ona eman zion Josu R ri, haien pozaldiak Manuelen ihesaren albistearekin zer ikusirik izango zuelakoa, alegia. Elkartu ziren bezain agudo, ea Manuelen azken berriak ezagutzen zituen, galdetu zion anaia nagusiak.
‎Eta seinalea erdaraz igorri nahi duen telebista horrentzat zer da orduan euskara, zer, euskaldunak. Erkidegoan dagoen halako ezuste bat, kasualitatezko girgileria zerbait, Aiako Harriaren pareko zerbait?
‎Liburu honetan saiatu naiz azaltzen azken urte hauetan prozesu horrek zer nolako kezkak sortarazi dizkidan, eta baita eman dizkidan pozak ere, nire irakurle ikuspuntutik alegia.
‎– Ea hire aita zoro horrek zer gertatu digun gaurko. Ez zaizkidak ordu ilunetako ibilerak gustatzen.
2003
‎Tirabira horrek zer edo zer eragin al dezake EAEko Gobernuan eta EAJren baitan, zure ustez?
‎«Euskaldunon Egunkaria»k 15.000 ale saltzen zituen egunero eta bere itxieraren biharamunean 75.000 saldu ziren. Horrek zer adierazten dizu zuri?
‎P. BARRENA. Orduan, horrek zer uztarketa dauka Ibarretxe planean esaten denarekin. Egungo ordenamendu juridikoak berak proposatzen duen bidea jorratzeko aukerak eskaintzen dituela esaten baita bertan.
‎Berrogeita lau urteko bernizgile horrek zer premia du Triesteko Berlitz School en izena emateko. Aski al da fabrikako ugazabek Ingalaterran bernizak saldu nahia, ingelesa ikasten hasteko?
‎Askotan gainera, zuek ekipoa muntatu, afaltzera joan, eta gu adi adi egoten ginen oholtza hutsera, gitarrari begira! Hori aldatu den gauza bat da, baina horren aurrean zer egingo dugu bada. Gainera musika munduan gu gara agian jendearen joera horien esklabu garenak.
‎Eta berdin berdin eduki dezakezu hogeita hamabost urteko jendea. Horretaz, hogeita hamabost urteko jendea baldin baduzu, hori zer da. Errendimenduko kirola ala jolas edo osasunerako kirola?
‎Izan ere, uda osoan zehar ez baita horren inguruan deus ere entzun. Balirudike kolpea «enkajaturik» dagoela, ez dagoela horren aurka zer egiterik eta, beraz, ez duela gaiak dedikaziorik merezi.
‎Amerikan zesta puntaren beherakada hori zerk ekarri du?
‎J. M. S. Gizarte homogeneoek, baldin baleude, eta gizarte anitzek, denek behar dute oinarritu beren ongizate orokorra giza eskubideak betetzeko erabaki sendoan eta jokabide zorrotzean. Helburu hori zer nola betetzetik epaitu behar da estatu eredu baten edo bestearen izaera zuzenagoa ala okerragoa, hobea ala txarragoa.
‎«Beharra» esaten zaio bizkaieraz lanari, eta horrek zer pentsatua eman izan dit beti. Urte batzuk badira, nahi baino gehiago, lanean edo beharrean ari naizela.
‎Antologia honetan ez dogu Testu Azterketarik jarri. Aurrekoan erakutsitako bideak betiko balio dabe; gainera, bosgarren mailara orduko, gure ikasleok badakie azterketa hori zer dan eta zelan egin behar dan.
‎Nahikoa argi dago, ba, lehenengo ekintza horregaz zer lortu nahi dan. Bigarren ekintza, zein da?
‎Nik baino begi zorrotzagorik edo suberte hobarik ez badaukazue, 17 zenbakian, 1967 urtean (badira 3 urte aldizkaria sortu zala!), Lekeitio herriko barrien artean aurkituko dozue, lehenengo aldiz, Erkiagaren izena, apal eta lotsor, lehen aitaturiko kanta saria irabazi dauala ta. Erkiaga hori Lekeitioko semea dala bai, baina beronek aldizkari horregaz zer zerikusi daukan, holakorik ez! Hurrengo, 27 zenbakian (azken aurrekoan!), 1969 urtean, azken orrialdearen behekaldean, lauki txiki baten barruan," Gipuzkoa Olerti Saria" irabazi dauala ta.
‎" Folklore" hori zer dan. Eskolabako jendeen kulturea, edo, Azkueren esanera, herriaren jakintza.
‎Mmm, punky bat daukagu klasean... Badakizu hori zer dan?
‎Batzuek ziotenez, suhesien atzetik beltzei harrika ziharduela, manifestarien artean nahasturiko ertzain bik atzeman ei zuten, eta ezertarako astirik eman barik, furgoian sartu. Beste batzuek ziotenez, istiluetatik nahiko urrun harrapatu ei zuten, beste lagunekin batera zerbait larriagoa egiteko gertu, baina inor ez zen ausartzen zerbait hori zer zen zehazten. Jakina, askok zioten komisarian jipoi galanta hartu, eta domeka erietxean eman zuela, kolpeak ezkuta ziezazkioten epailearen aurrera agertu baino lehenago.
‎Jakin gura dozu urdanga horrek zer daukan, edo hobeto esanda, nor daukan buruan?
‎Espainiar dantzaz ari gara, baina, termino horrekin zer esan nahi dugu?
‎Jarraian datozen lerroetan, globalizazio prozesu horrek zer nolako itxura hartuduen esparru zehatz batean (nekazaritzan, alegia) azalduko dugu. Izan ere, globalizazioaren garai honetan ere nekazaritza oso sektore garrantzitsua da hegoaldekoherrialde askorentzat, oso ekarpen garrantzitsua egiten baitio herrialdearen BarneProduktu Gordinari (BPG), bere bilakaeran eragin azpimarragarria eraginez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori 2.582 (17,00)
ori 4 (0,03)
Lehen forma
hori 760 (5,00)
horrek 745 (4,90)
horretan 265 (1,74)
Horrek 193 (1,27)
horrekin 148 (0,97)
Hori 84 (0,55)
horri 41 (0,27)
horretaz 37 (0,24)
horretatik 35 (0,23)
horretarako 31 (0,20)
horren aurrean 29 (0,19)
Horrekin 26 (0,17)
horri buruz 21 (0,14)
horien atzean 17 (0,11)
horren 13 (0,09)
horretako 10 (0,07)
horren inguruan 9 (0,06)
hortan 9 (0,06)
Horretarako 8 (0,05)
horren azpian 8 (0,05)
Horren aurrean 7 (0,05)
horretara 6 (0,04)
horregatik 4 (0,03)
Horretan 3 (0,02)
horregaz 3 (0,02)
horren arabera 3 (0,02)
horren aurka 3 (0,02)
horren aurretik 3 (0,02)
horren gibelean 3 (0,02)
horren ordez 3 (0,02)
hortarik 3 (0,02)
ori 3 (0,02)
Horregatik 2 (0,01)
Horren 2 (0,01)
Horren inguruan 2 (0,01)
horia 2 (0,01)
horren alde 2 (0,01)
horren gainean 2 (0,01)
horrengan 2 (0,01)
horretarik 2 (0,01)
Horren azpian 1 (0,01)
Horren truke 1 (0,01)
Horretatik 1 (0,01)
Horretaz 1 (0,01)
Horrez gain 1 (0,01)
Horri 1 (0,01)
Horri buruz 1 (0,01)
Horri buruzko 1 (0,01)
hori gabe 1 (0,01)
horian 1 (0,01)
horiek 1 (0,01)
horiekin batera 1 (0,01)
horien atzetik 1 (0,01)
horien barnean 1 (0,01)
horien barruan 1 (0,01)
horien ondoren 1 (0,01)
horietan barrena 1 (0,01)
horira 1 (0,01)
horren baitan 1 (0,01)
horren bidez 1 (0,01)
horren buruan 1 (0,01)
horren inguruko 1 (0,01)
horren ondotik 1 (0,01)
horren truke 1 (0,01)
horrengana 1 (0,01)
horrengandik 1 (0,01)
horrengatik 1 (0,01)
horrentzat 1 (0,01)
horretakoak 1 (0,01)
horretatik kanpora 1 (0,01)
horrez gain 1 (0,01)
horrez gainera 1 (0,01)
horrezaz 1 (0,01)
horri esker 1 (0,01)
hortakoak 1 (0,01)
hortarat 1 (0,01)
orietan 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 452 (2,98)
Berria 309 (2,03)
Argia 189 (1,24)
Alberdania 154 (1,01)
Consumer 153 (1,01)
Open Data Euskadi 114 (0,75)
Susa 104 (0,68)
UEU 98 (0,65)
Pamiela 88 (0,58)
Booktegi 80 (0,53)
Euskaltzaindia - Liburuak 72 (0,47)
Herria - Euskal astekaria 55 (0,36)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 53 (0,35)
Jakin 51 (0,34)
Goenkale 46 (0,30)
Hitza 44 (0,29)
Maiatz liburuak 42 (0,28)
Labayru 36 (0,24)
LANEKI 33 (0,22)
Ikaselkar 32 (0,21)
Uztaro 25 (0,16)
Jakin liburuak 23 (0,15)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 21 (0,14)
Bertsolari aldizkaria 21 (0,14)
ETB serieak 20 (0,13)
Karmel Argitaletxea 19 (0,13)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 18 (0,12)
Urola kostako GUKA 18 (0,12)
goiena.eus 15 (0,10)
Uztarria 13 (0,09)
Guaixe 13 (0,09)
aiurri.eus 12 (0,08)
EITB - Sarea 11 (0,07)
alea.eus 11 (0,07)
erran.eus 10 (0,07)
hiruka 10 (0,07)
Noaua 9 (0,06)
Anboto 9 (0,06)
ETB marrazki bizidunak 8 (0,05)
HABE 7 (0,05)
Zarauzko hitza 7 (0,05)
Erlea 6 (0,04)
Ikas 6 (0,04)
Karmel aldizkaria 5 (0,03)
Sustraia 5 (0,03)
Txintxarri 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
barren.eus 4 (0,03)
uriola.eus 4 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EITB 3 (0,02)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
ETB dokumentalak 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
begitu.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori zer esan 367 (2,42)
hori zer egin 170 (1,12)
hori zer nolako 72 (0,47)
hori zer pentsatu 71 (0,47)
hori zer eragin 55 (0,36)
hori zer ekarri 54 (0,36)
hori zer etzan 49 (0,32)
hori zer gertatu 48 (0,32)
hori zer ondorio 46 (0,30)
hori zer egon 40 (0,26)
hori zer ikusi 39 (0,26)
hori zer ote 35 (0,23)
hori zer erran 32 (0,21)
hori zer ukan 26 (0,17)
hori zer erabili 17 (0,11)
hori zer balio 16 (0,11)
hori zer eman 15 (0,10)
hori zer suposatu 15 (0,10)
hori zer adierazi 14 (0,09)
hori zer ez 13 (0,09)
hori zer axola 12 (0,08)
hori zer erantzun 12 (0,08)
hori zer nahi 12 (0,08)
hori zer etorri 11 (0,07)
hori zer behar 10 (0,07)
hori zer lortu 9 (0,06)
hori zer modu 9 (0,06)
hori zer nola 9 (0,06)
hori zer demontre 8 (0,05)
hori zer garrantzi 8 (0,05)
hori zer idatzi 8 (0,05)
hori zer mota 8 (0,05)
hori zer neurri 8 (0,05)
hori zer oinarritu 8 (0,05)
hori zer zerikusi 8 (0,05)
hori zer atera 7 (0,05)
hori zer baldintza 7 (0,05)
hori zer bide 7 (0,05)
hori zer dan 7 (0,05)
hori zer gelditu 7 (0,05)
hori zer kontatu 7 (0,05)
hori zer sortu 7 (0,05)
hori zer eduki 6 (0,04)
hori zer ezkutatu 6 (0,04)
hori zer hobe 6 (0,04)
hori zer irabazi 6 (0,04)
hori zer joan 6 (0,04)
hori zer lan 6 (0,04)
hori zer leku 6 (0,04)
hori zer lotu 6 (0,04)
hori zer sentitu 6 (0,04)
hori zer aldaketa 5 (0,03)
hori zer aldatu 5 (0,03)
hori zer arrisku 5 (0,03)
hori zer erabaki 5 (0,03)
hori zer hitz 5 (0,03)
hori zer ikasi 5 (0,03)
hori zer iritzi 5 (0,03)
hori zer jakin 5 (0,03)
hori zer onura 5 (0,03)
hori zer uste 5 (0,03)
hori zer agertu 4 (0,03)
hori zer berri 4 (0,03)
hori zer egoera 4 (0,03)
hori zer egun 4 (0,03)
hori zer esanahi 4 (0,03)
hori zer eskatu 4 (0,03)
hori zer espero 4 (0,03)
hori zer gastatu 4 (0,03)
hori zer geratu 4 (0,03)
hori zer gorde 4 (0,03)
hori zer hobetu 4 (0,03)
hori zer iruditu 4 (0,03)
hori zer izen 4 (0,03)
hori zer pertzentil 4 (0,03)
hori zer piztu 4 (0,03)
hori zer aurkitu 3 (0,02)
hori zer baliabide 3 (0,02)
hori zer deitu 3 (0,02)
hori zer ekarpen 3 (0,02)
hori zer eremu 3 (0,02)
hori zer ezagutu 3 (0,02)
hori zer gauzatu 3 (0,02)
hori zer harritu 3 (0,02)
hori zer hartu 3 (0,02)
hori zer hizkuntza 3 (0,02)
hori zer inplikatu 3 (0,02)
hori zer iradoki 3 (0,02)
hori zer jasan 3 (0,02)
hori zer mekanismo 3 (0,02)
hori zer proiektu 3 (0,02)
hori zer sartu 3 (0,02)
hori zer ulertu 3 (0,02)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia