Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 583

2000
‎Ez bakarrik literaturan. Mila bider pentsatu dut Dallaseko J.R. pertsonaia gaiztoa hartu eta Falcon Crest en sartuko balute, horrek jendeari morbo handia emango liokeela.
‎Bertsolaritzak indar izugarria zeukan: giro politiko horri buruz jendeak zerbait entzun nahi zuen eta oso zaila zen zerbait entzutea publikoki bertsolarien ahotik ez bazen. Bertsolariek zerbait adierazten bazuten, horrek sekulako arrakasta lortzen zuen.
2001
‎EHkoei eskatzen diet ausartak izatea erabakiak hartzeko. Ez badute ETA konbentzitzen, jarrera hori hartu behar dute behintzat, bestela, mundu horretan jende askok beste jarrera hartuko du. Gu ez gara Euskal Herriko ezker bakarra, eta ezkerreko jende horrekin lan egiteko prest gaude eta egongo gara, baina ETArekiko jarrera garbi harturik.
‎Egun eta Goenkalek izandako arrakastari esker, formula berriak sortu dira, euskarazko fikzioak bizirik dirau, baina audientziek dute horretarako erabakia," jendeak gustuko ditu bertoko ekoizpenak,' Jaun eta jabe',' Bi eta bat' edota' Ertzainak' en adibideak ditugu hor, kalitatezko produktuak dira eta hori jendeak eskertu egiten du". Iraila eta urria bitartean plazaratuko da" Telelilura" liburua Ainhoa Irazuk berak astekari honi eginiko adierazpenen arabera
‎Beraz, beste fase batera goaz. Orain, dinamika horretan jende askok nahi dugu, gizarteak ulertzea hori lagun talde txiki batek egin badu, gizarteak ere egin dezakeela. Gizarteak hori ulertzen duenean, helburua ere lortuko da.
‎Bere lana urrunean ziren eta hurbilera ekarri dituzten gauzen arteko esanahiaren osaketa izango da arte modernoan, horretarako jendeak pelikulak ikusten ikasi zuen moduan, poema berriak irakurtzen ikasi du. Poeta modernoak, Valéry k esan bezala, mikroskopioa jartzen dio errealitateari eta, era berean, handituak ematen ditu, lehen planora ekarriak, errealitatean errelieberik ez zuten objektuak.
‎Horietakoren bat ikusi nahi ez baduzu, aprobetxatu une hori jende gehien izaten duten jolasak ilararik gabe gozatzeko.
‎Izan ere, adineko jendearen jarduera birtualak (zaharrak erosteko ahalmen handi samarra dauka eta erabakiak azkar hartzen ditu) utz dezakeen dirutzaren eskerga konturatzen edo hautematen hasiak dira alor horretako konpainia handiak: adin horretarako jendeari zuzendurik, Sarean ugalduz doazen berariazko orrietan tartekatzen hasiak dira eta dagoeneko duten edadeko bezeroa urria den arren, leial jokatzen du.
‎Nekazaritza horrekin jende gehiagori ematen zaio jaten, azalera landua handitu beharrik gabe.
‎Egia esan, eskolako bere lagunik kuttunenek ere ez dakite Delhiko auzo gorrian, Swami Shradhaman Margen, bizi dela. Auzo hori jendeak ezagunago du bere aspaldiko izenarekin: G.B. Road.
‎Igandeetan trenetan jende guttiago ibiltzen da. Diru gehixeago biltzen dute, ordea, egun horretan jendea aldarte onean dabilelako.
‎Etxeetan ez da antiseptikorik. Horregatik jende anitzek aurpegiko azala urratua eta ximeldua duela ohartuko zara.
‎Baina gizartean diharduten beste instantzia batzuek modulatu eta matizatu egiten dute hedabideen eragina 19 Gainera, ezin dugu hedabideek iritzi publikoan duten eragina aztertu, soil soilik hedabideek berek iritzi publikoaz eskaintzen diguten argazkitik abiatzen bagara. Lehenago edo geroago azalduko dira argazki horrek jendearen egiazko iritziarekin dituen kontradikzioak.
2002
‎Guk proposatzen duguna agertzen du, hau da, egungo marko juridikoak ez du gehiagorako ematen, eta aurrera egin behar dugu. Bide demokratikoak hobesten ditu, eta horretarako jendearen gehiengoaren babesa lortzeko pausuak emateko beharra aipatzen du. Hala ere, aurreko esperientzietatik ikasi behar dugu eta helburuak lortzeko pausuak nola eman ondo pentsatu dugu.
‎Ez zitzaidan batere ongi iruditu hari bonba bat jarri izana. Afariren batean ekintza horren aldeko jendearekin suertatzen banaiz, ez dut bonba hori ederki jarri zutenik botako. Bakeagatik isilik geratu bai, agian.
‎Gehienak Portugalgoak, Magrebekoak eta ijito etniakoak izango dira, bukatu baitziren uzta familiakoek, lagunek edo ikasleek biltzen zuteneko garaiak. Lantegi gogorra da mahatsa biltzea, eta, horretarako jende gutxi dago prest: orain, eskulangile atzerritar mordo bat bakarrik inguratzen da lan eske; horrelakoek soilik bihurritzen dituzte giltzurrunak 8 orduko lanegunetan, 60 edo 65 euroren truke.
‎Konfrontazio une gogorrak etorriko dira. Eta horregatik jende asko dago mobilizatu beharra.
‎Prestigekoa gertatu eta gero, kazetari batek, kalera aterata, galdetuko balio jendeari ia zer pentsatzen duen ezbehar horretaz, ez dago dudarik denek, edo ia denek, ekologiaren aldeko hitzak esango lituzketela, ama lurraren defentsaren aldekoak, eta itsas fauna zaintzeko aldarriak. Are, balizko kazetari horrek jendea taldeka elkartuko balu bere galdera egiteko, egingo nuke kasik lehiaketa moduko bat sortuko litzatekeela jendearen artean, nor nor baino itsaszaleago eta faunazaleago den erakusteko, nork nork baino gehiago deitoratzen duen gertatutako hondamendia.
‎Garai hartan oso gaizki ikusita zegoen Europako neskek garçon eran janztea. Frida ere gizaseme jantzian azaltzen zen, segur aski hankako akatsa nolabait ezkutatzeko, horrek jendearen esamesak sortzen bazituen ere. Horrezaz gain, 1925eko zorigaitzeko istripuaren ondorioz, erabat aldatu zen bere bizimodua:
‎Hau da, unibertsitate pribatu eta dirudun batean baldin bagaude, helburuak elitistak izan daitezke. Unibertsitate horrek jende gutxi izatea eta hortik ateratzen direnak munduosoko lehen lanpostuetan lan egiten bukatzea izan dezake helburu. Mota horretakounibertsitate baten helburuak (jende gutxi ateratzea eta beren arloan onenak etaespezializatuenak izatea) ez dira bat etorriko unibertsitate publikoen helburuekin.
‎Hizkuntza bereko hiztunak zeinuteria komun oso bat dute munduaz eta zeruaz, errelaz eta irrealaz. Horrek jendea biltzen du, aglutinatzen du. Baina hizkuntza bereko mintzakide ez direnak aparte bizi dira:
‎ez dute zeinuteria konpartitzen; beraz, ez dute informazioaren eta sentimenduaren igorpen komunik. Eta horrek jendea urrun dezake, hizkuntza desberdinetako hiztunen arteko inkomunikazioa eragin dezakeelako. Hizkuntzaren beraren funtzio bikoitza esanguratsua da, izan.
2003
‎Estatuari ezin zaio konfrontazio demokratiko bat planteatu egun konstituzioak biltzen dituen artikuluen errespetupean. Hori jendeari saltzea oso polita da. Jendeak aldaketa politikoa nahi du, baina egina ematen bazaio askoz hobeto, besaulkian eserita bideozinta ipini eta modu horretan marko politiko berria etorriko balitzaio bezala.
‎P. BARRENA. Hizketan ari zinen bitartean, ez nuen imajinatzen Roman Sudupe, Jose Luis Bilbao edo tankera horretako jendea zuk aipatzen zenuen desobedientzia dinamika horretan.
‎Ijitoen artean bada gisa horretako jendea, baina hori dena dirurik ezak edo bitartekorik ezak dakarrena da. Miseria egoeran bizi den edonork buka dezake lapurretan edo droga munduan.
‎Apustu asko edozein modutara egiten ziren, baita hitzartuta ere (alegia, itxurak eginagatik azkenean ez zutela dirua jokatzen, eta sarreratan aterea erdi bana egiten zutela). Hori jendeak ez zuen onartzen. Azken urteetan apustuek bere izaera galdu zuten.
‎Zenbat hasten dira hurrengo urteko abuztua irailean berriz ere entrenatzen? Lasterketa horrek jendea kirolera engantxatzeko balio badu ondo, baina irailaren 1ean, opor ondoren sabelera begiratu eta" uff! Zerbait egiten hasi behar dut… Behobia!", horretarako bada ez du balio.
‎Badira urte batzuk Euskal Herrian ezer ez dela planteatzen maila positiboan eta horrek jende asko ukitzen du moralki. Horrela oso zaila da ezeri buelta ematen.
‎Irauteko ideia hori biziki inportantea da nire lanerako. Alegia, gauzak egitea ez ateratzen den momentu horretan jendea harritzeko, baizik eta denbora pixka bat pasatuta ere molde hori klasiko bat bezala ikus dadin. Irauten duen gauza bat ez da errepikatu behar eta beraz, irudi egiazkoagoa, pisuzkoagoa du.
‎Medikuntza sailburuak egindako balantzean islatzen zen egoera. Sail horretara jende berria joan zen, «gainera erreta ez dagoena», lan egiteko gogoz, baina ez zuten beharrezko ikusten oporretako egunak sistematikoki galtzea, urtean zehar lan eginez gero. Gainera, UEUren dinamikaren inguruko berezko ikuspegia zuten sail horretako kide berriek:
‎Neure antzera, gutxi gorabehera. Eta noizean behin, bereziki udako oporraldian, elkarrekin lan egitea pentsatu genuen, sasoi horretan jende asko ibiltzen baita trenean. Etorkinak gehienak, portugaldarrak, espainiarrak, eta gero eta udatiar eskuxuri gehiago.
‎Hastapenean, Sokratesek aipatzen zuen harpe ilunetik hinki hanka ateratzearen antzekoa da, zaila, isolamendu intelektual iturri, eta gero norbera emeki emeki abiatzen da berea den pentsabide biluzian, pentsakide berriak bilatzen saiatuz. Bide  horrek jendearen anbiguotasuna eta historia ukatu gabe, euskaltasunaren, euskararen eta borroka armatuaren arteko bortxaz  ko lotura zein amalgamaren argitzea ondorioztatzen du. Alde edo aurka, bakoitzak elez erran dezake sentitzen eta testuinguru horretan bizitzen duena, hain gutxietsia den eztabaidari ateak irekiz.
‎Bortizkeria ideologikoa jardun politiko bakartzat daukan modelo horrek jendeak, gazteak bereziki, nola eta zergatik erakartzen dituen galda lezake batek. Arrazoien bilatzea ez da erraza.
‎Robotham antropologoak ireki duen bidetik, ezarritako konfigurazio politiko ekonomikoari teoriakalternatibabat proposatu lioke, eta alternatiba horrek jendea mobilizatzera bultzatu luke. (Ibid., 63 or.)
‎gaur egun Nafarroan nor izan nahi duenak badaki euskara ahalik eta arrotzen izatea duela lehenbiziko egitekoetarik. Eta mezu hori jende arrunta —ez euskaldun, ez euskaltzale, ez abertzale den gehiengoa— barneratzen ari da. Gure artean ere halako ustea bide egiten hastea baizik ez da falta, Nafarroako Gobernua ren aspaldi honetako erabaki eta neurri guztiek beren zentzua aurkitzeko.
‎Soldata ona, lantokiko nagusiarekin eta lankideekin harreman onak dira giza inurri horien funtsezko xedeak, arazo ñimiñoen ebazpenean gailentzen baitira baina ezin baitute beraiei dagokien eremua gainditzen duen ezertxo ere ulertu. Ausar bedi norbait aurrerantz urrats handi bat egitera —eta norbait hori jendearen otzantasuna lortu arte egurtu egiten den klub batera bidaltzera behartuta ikusiko du profesioak bere burua—.
2004
‎Eta gainera, erakunde publikoek beste bi gauza lortuko lituzkete: batetik, erkidegoaren irudia zabaltzea eta bestetik, noski, kirol alor horretan jendea lanean aritzea.
‎Nahia eta helburua goiz parteko albistegi entzutetsu horietako bat egitea zen. Baina horretarako jende asko behar da. Hartara, aurreneko hogei urteetan saioa nik bakarrik egin nuen.
‎Kalean ez ibili korrika, horrek jendearengan ikara sortaraz dezake eta.
‎Egoera horrek biderkatu egiten zuen sanitario eta erizainen lana. Beraz, sail horretan jende gehiago behar zela eta, horra pasatu gintuzten Suha eta biok.
‎Halere gerrate zibilako eskarmentuetan Sabinista askok baserria zer zen jakin zuten hain zuzen Ekaitzpean (1) bezalako eleberrian, traidorea euskaldun hutsa da eta Euskadirentzat hiltzen dena ezkerraldeko erdalduna; bestalde abertzale zauritua baserri batean izkutatzen denean, konturatzen da etxalde horretako jendeek ez dakitela abertzaletasuna zer den. Karlista geratu direla.
‎Bietako inork, maila des­ berdinetan bada ere, ez dio ukorik egingo bere ikuspegi polítíkoari. Azkuek ere bazekien polití­ kari indartsuekin negozíatzen, ezkutuko politíka arras pragmatikoa, gainera, egiten, horretarako jende aurrean politika gizon gisa agertu beharrik izan gabe. Errazagoa da agerikoa ikustea, ez eta ezkutukoa baino.
‎Ekonomiak alternatibak eskaini behar ditu planteatutako arazoak konponduahal izateko. Zientzia horrek jende errealaren beharrizanak aztertu behar ditu, etaez merkatu abstraktuenak edo kapital handiarenak. Robbins en ustez, zientzia ekonomikoaren eginbeharra baliabide urriak helburu alternatiboetara egokitzea bazen, instituzionalismoak aldatu egiten du ikerketaren ardatza:
‎“Zaintza bikainak dira tratamendu farmakologikoari dagokionez. Hala ere, huts egiten duena arreta pertsonala da, eta horrek jende asko babesik gabe sentiarazten du”.
‎Badakit lehen euskaraz irakurtzen ez zuenak orain Hitza irakurtzen duela eta zentzu horretan jende askoren irakurketa ohiturak aldatu dituela badakit”.
‎–Igual. Ontzat hartzen badugu jende hori jende txikia dela.
‎Hitzik gabe gelditu ziren puska batez. Isiltasun deseroso horretan jendearen marmarrak iritsi zitzaizkien, haurren oihuak... Ez zituzten aditzen.
‎Eta hori igarri egiten zaik. Idazkera freskoa daukak, baita berezko indarra ere, eta hori jende gutxik izaten dik. Hutsak ere egiten dituk, jakina, ortografiari lotuak batzuk, joskerari beste batzuk... baina hori aise ikas dezakek, nahi baduk.
2005
‎Arazoak sortuko dira herrien hitza errespetatuko den lekuetan eta beraz bederatzi estatuen arteko jokoa dugu hor. Hori da errealitatea eta hori jendeari esan behar zaio.
‎Beste alorra eskolarena da, edo baita unibertsitatearena ere. Katalana badago eskoletan eta unibertsitatean, nahiz eta ez izan beste mundukoa, baina horrek jendearengan badu nolabaiteko eragina. Unibertsitatean hainbat irakasgai katalanez aurkituko ditu ikasleak.
‎Bai, eta agian kulturak berak eta horren inguruan lan egiten duen jendeak du errua. Kulturak badu zerbait prestigiotsuaren kutsua, baina askotan horregatik jende asko baztertzen da. Zinemagile zarela esaten duzunean badirudi aura moduko bat duzula, hori pentsatzen du jendeak eta ez da gauza bera gertatzen, esaterako, fresadorea zarela esatean, ez da sentsazio hori sortzen.
‎Lehiakideak egon daitezkeen tokietatik aldenduta, isolamenduak eskaintzen duen monopolioa ziurtatzen da. Lehiakiderik gabeko leku horretara jendea erakartzeko gai badira, horretarako, marketing kanpaina erasokorrak prestatzen dira?, negozioa egina dago.
‎Faltako diren ala ez eztabaidatzeak luze joko lukeen arren, bada kontu bat Azpeitiko EAJ PNVtik salatu nahi duguna: norbaitzuk badabiltza herri honetan, behar bada sentsibilitate politiko horretako jendea,
‎Beteta izaten genuen jantokia eguerdi zein gau. Bilboko egunkari batean erreportajea egin ziguten, eta horrek inguru horretako jende andana ekarri zigun; gutxien komeni zitzaidanean, lanik gehien.
‎Denak nahasian, gainera: abertzale ezagunekin batera, batere kolore hori gabeko jendearen izenak topatzen ziren.
‎– Militarrei inteligentzia ez zaiek gustatzen eta pentsatzearekiko herra soldadu izendatutako haur hotzen burumuinetara isurtzen ditek. Gazteria horri jendearen errespetua galarazi eta ume aurpegiekiko paraxutistak, hirietan musulmanak eta beraien bidean trebes dauzkatela irizten duten adineko zohituak urrikirik gabe kolpekatzen ditiztek. Harrigarria duk, hilabete batzuk lehenago lantegietan edo eskoletan, edo oraino elgeak goldez udalatzen idien hotsemaile perestuki lanean ari ziren haur hutsak nola aldatu dituen armadak eta indarraren gorazarreak.
2006
‎Bakoitzak badu biziari buruz bere filosofia, amodioari buruz, lanari buruz, politikari buruz, denek baditugu ideiak, eta ideia horien bilduma da gure ikuspegi filosofikoa. Baina horretarako jendeak behar du bere adimena trebatu, botereek ezjakina maite baitute. Botereak ez du nahi gazte guztiak adituak eta maila handiko intelektualak izan daitezen, maila gorago eta izpiritua kritikoago baita.
‎Zentzu artistikoa galtzen dute eta nire ustez gure kasuan jendeak balioa ematen dio museoak atzean duen zentzuari. Museo hau aita hil ondoren guk egin bagenu, dudarik gabe ez zen berdina izango eta hori jendeak hautematen du, denak sentimendu berezia duela». Azken finean, Chillida artista bezala erakusteaz gain, jaioterrira lotua dagoen pertsona islatzen du museoak.
‎Barrura sartzeko gonbita jaso ezkero, ezin zaio uko egin; izan ere, horixe da bidaien alderdirik onena: herrialde horretako jendearekin nahastea.
‎egoeraren politizazioa, ezker abertzalearen gaia den ustea... Horrek jendea atzera botatzen du".
Hori jendearen pentsatzeko moduaren araberakoa da. Basajaunak batzuk bai eta beste batzuk ez, hala izango gara edo dira.
‎" Feudalismoak itxuraldatzen eta handiagotzen ditu defentsarako harresi txikiak gaztelu gotor bilakatuz –familia boteretsu baten onerako–, eta han gordetzen dira agintariak, agintea duten lapur eta hiltzaileak, zeinak, lurra defendatzearen aitzakiaz, inguruko gizateria menderatzetik bizi diren. Gizateria osoa herrialde eta erresumetan banatua dagoela, herrialde edo erresuma bakoitza gaztelu gotor feudal bat bezalakoa da, zeinetatik menderatzen, lapurtzen eta hiltzen den herrialde horretako jendea, defendatzearen aitzakian. Feudalitate unibertsal horri aurre egin eta desegitea gizateria osoari dagokio:
‎Iruditzen zait niri ez dagokidala, euskarazko ikasmaterialgintzan aritzen den langilea naizen aldetik, ezer proposatzea, ez doakotasuna eta ez beste ezer ere. Iruditzen zait, baita ere, doakotasunaren eta antzeko jokaera" jatorren" eta populisten aldeko proposamenak eginez jarduten dutenak politiko jendeak izaten direla," jatorrismo" horrekin jendearen oniritzia lortu nahiz, edo, besterik ez bada, horrelako portaerek boto gehiago ekarriko dizkietelakoan. Prentsak ere ez du inolako erreparorik izaten gaiari heldu eta urtero topiko berak alde batetik eta bestetik haizatzeko.
2007
‎Europako Hitzarmenaren helburuetako bat, paisaiaren kudeaketa esku bakar batean ez egotea denez, jomuga horrekin jendearen, hainbat administrazioren eta eragile sozialen partaidetza gorpuz dadin prozedurak ezartzea aurreikusia du.
‎Hain zuzen, Hitler-en Mein Kampf en lehen bolumena völkisch terminoaren zehazgabetasunari behin eta birritan erasoz amaitzen da, mugimendu horretako jendeak ere (lehiakideak zituen!), komediante völkischak? 713 bezala gaizkituz. –Völkisch kontzeptua, dio?, bere mugabakotasun kontzeptualaren ondorioz, ez da baliagarri mugimendu baten oinarritako, eta halako batean partzuergoa neurtzeko eskalarik ez du eskaintzen.
‎Barne bat alokatu zuen gazte batzuekin Uztaritzeko karrikan, Aintzina agerkariarentzat. Erran behar da barne hortarat jende frango agertzen zela, gizarteko gauzetan zituzketen dretxoen jakiteko. Jaun Merak zeukan, aldiz:
‎Izan ere, horrelako gauzak modan daude gaur egun. Batez ere, merkatuan lehiatzeko moduko produktu bat ekoitzi nahi dugu, jendeari lan egiteko aukera emango diona. Gatz kiloa ezin da bi pezetan saldu; horretarako jendeak ez du lanik egingo. Baina, gatz kiloa 50 edo 100 pezetan salduz gero, orduan bai, jendea lan egiteko prest egongo da.
‎Beraz, plan estrategikoa oso konplikatua izan daiteke, baina komunikazioarenzeregina, azken finean, konplikazio hori jendearengana era ulergarri eta errazbatean eramatea da.
‎Beraz, datu hori, liderra izan nahi duen marka batentzako oso garrantzitsua da. Gukinformazioa Internetez, irratiz eta telebistaz eskaintzen dugu, eta herri honetan, eskaintza horrek jendea erakartzen du. Hortik sortu zen «informazio gosea dutenentzat» ideia.
‎Ahaztu barik, eragileautonomoak ere badirela, kultura borrokagunea izan dela eta erresistentzietaneragile autonomoak sortu direla. Horrexegatik, kulturak dituen funtzio edo eginkizun menderatzaileak agerian jarrita ere, onartu beharra dago, ikuspegi postmoderno baikorrak dioen bezala, kulturak berezko bizia eta kemena duela, eta onartubeharra dago ikuspegi horrek jendearen kulturgintza, hots, jendearen kultur jarduneragilea biziagotzeko bide eman dezakeela. Azken finean, kultur mugek, maite etamaite ez, mugatzen gaituzte.
‎–Itzarkunde? horretan jendea bere identitatea galtzen ari zela ohartu da. Arriskuan egon da.
‎XV. mendean jendeatuberkulosiak jota hiltzen zen, baina horrek ez du esan nahi bortizkeria zegoenik, garai hartako baliabideekin eta medikuntza ezagutzekin saihestezinak baitzirenheriotza horiek. Gaur egun gaixotasun horrek jendea hiltzea, berriz, bortizkeria da, heriotza horiek saihesteko adina baliabide eta ezagutza daude eta.
‎Oihan ikaragarri batzuek alde guzietarik inguratzen duten Zardandaneko probintziara heltzeko. Leku horretarako jendeek ez dute ez jainkorik, ez eidolorik, ez elizarik. Izkiriatzen ere ez dakite eta eguneroko lanendako gerletan irabaziak dituzten esklaboak dituzte erabiltzen.
‎Nehork ez dezakeela ikus han zer den eta nehor ez dela han sartzera ausartzen. Bizkitartean, hango hurbileko jendeek diote gau ilunpe beltz horretan jendeen solasak entzun daitezkeela, eta ere oilarren kukurrukuak eta ere zaldien irrintzinak.
‎" lehenengo unetik gugana hurbildu zen jende asko zerbait egin behar zuela sentitzen zuelako, eta, Galizian izandako ustelkeria politikoa ikusita, ez ziren administrazioez fidatzen. Hiritarrei galdetu litzaieke, baina une horretan jende askorentzat kreditu handia genuela ikusi zen".
2008
‎kaleetan mugimendua izan dadila. Ez plaza batean zerbait dagoelako jendea bertara hurbiltzea, baizik iharduera hori jendearengana eraman nahi dugu. Larunbatean bertan, txupin jaurtiketaren ondoren kale antzerkia izango da," El pisito" lanak etxebizitzaren arazoa parodiatzen du.
‎I. Palomino. Durangoko paper fabrika aipatu duzu, Jose Ramon, eta nik hori jendearen ongizatearekin lotuko nuke. Lehen bizikletaz joaten ginen lau kilometro egiteko.
‎Beste modelo batzuk dira eta elkarrekin egongo dira bi ereduak. Museoa artearen inguruan zentratuta dagoen lekua da, bilduma bat daukana eta bilduma hori jendearen esku jartzen duena, zaindu egiten duena eta beste testuinguru batzuekin lotzen duena. Bere altxorra, bere ondarea, oso garrantzitsua da museoaren kasuan.
‎Beste zalantza bat: Zer gertatzen da adibidez Ibilaldia bezalako gauza puntual baten inguruan, antolaketa lanetan, horrenbeste jende elkartzeko eta gero lan iraunkorrerako horren jende gutxi izateko. Ibilaldi baterako lortzen den dinamikaren ehuneko hamarra parametro iraunkorretarako lortuz gero nola aldatuko liratekeen gauzak!
‎Ez dute bizi gure gurasoek eta geuk ere ezagutu genuen egoera larria. Horrek jendearen sentimendu nazionalista nahiz boto joera aldarazi ditu nolabait".
‎Bilbora, Gernikara eta abarrera hamaika ostera bai! Badakigu, inguru horretako jenteak esanda, oso estimaua izan zala, haren inguruan harmonia eta umore ona izaten zalako ia beti. Astelehenetan Gernikako feriara joaten ziranei preguntau behar, zelako pazientziaz eta umorez jasoten eta jaisten eutsezan kapazo, otzara eta ganontzeko.
‎Segur aski, eskatzen hasita, adin tarte horretan jende asko egotea nahiko dute...
‎Horretan ez dut hutsik egin nahi. Ez dut uste hala gertatuko denik, baina baldin azken agur horretara jende kopuru handi samarra bilduko balitz, mokaduren bat behintzat zerbitzatu nahi nuke ardorik onenarekin. Nire gutun luze hartan ardoak ere izendatu nituen.
‎Bureba> buru> etimolo gia atxiki dionik ez da faltatu. Bertatik igarotzen zen aintzinako Santiago bidetako bat, eta horrek jende arrotzen eragina ukan zuen, dudarik gabe, eskualdean aurretiko egoera linguistikoan bere eragina izanen zuela. Ondorengo toki izen anitz Merino Urrutia ren zerrendakoa da, Brivieskako Jabetzako Erregistrotan gaur egun lekuko murritz geratzen da.
‎LUKAS: Mutur horrekin jendea uxatuko dun.
‎Gaur egungo errusiar gizartea, oro har, nahiko ezezaguna da mendebaldarren artean. Sobietar gizarteak esperantzak pizten zituen bitartean, eta ziur asko horregatik jende askori erakargarria egiten zitzaion eta zaio, gaur egungo Errusian argi guztiak itzalita daude eta bidea oso iluna da gehiengoaren bizi baldintzen hobekuntzari eta demokraziaren finkapenari dagokienez. Hala ere, gizarte berri hau eratze prozesuan dago eta pixkanaka sistema orekatzen eta egituratzen joango da.
‎Erregistroei erreklamazioka eta kexaka eraginez eta erregistro ofizial horiek baztertzen dituzten herri erabilerei eutsiz ari da izengintza berritzen eta eraldatzen. Prozesu horretan jendea izendatzearen subjektu aktiboa, berenaz diharduen subjektu eragilea, bilakatzen da; ezarian erakundeen mugak eta murrizketak gainditzen ditu jendeak. Ez dago horren argi, ostera, gizarte eraginaren indarretatik ihes egitea lortzen duen8.
‎Batetik, 1885ean, Errepublikaren izurriteak Semperen buruilaren 27an Donibaneko Goyeneche Dotorak eginikako predikua dugu, Baionako Lasserre argitaletxeak plazaratutako orrialde bateko idazkia. Badirudi aurreneko idazlan labur hori Goienetxeren karrera politikoaren hasierako aldiari dagokiola, gorago argitu denez108 Moldiztegian sartu baldin bazuten, pentsatzekoa da prediku horrek jendearen arreta erakarri zuela, xuri gorrien arteko giro liskartsu hartan.
‎Denentzako tokia badago, eta jendeak eskertzen du gisa honetako telebista. Errealitate berri hori jendearen artean errotu eta sendotu behar dugu, telebistak indarra har dezan».
‎Kosovoko biztanleak, ekonomikoki Europako txiroenak dira, urteko batez besteko per capita irabaziak 1.200 eurokoa izanik mugaz bestalde dauden albaniarren herena, adibidez. Langabezia tasa ere oso handia da, %40, eta arazo larri horrek jendearen ihesa dakar. Oraindik ez du jakin izan bere indarrak langile gazteei zuzentzen, ez eta soldata merkeak profitatzen kanpoko industriak erakartzeko.
‎Horregatik, abuztuaren 31ko kalean ilunaldia egiten da. Kale horretan jendeak kandelen bitartez suarengatik suntsitu ez zen kale bakarra argiztatzen dute.
‎Sanchez Roblesen ustetan, Aste Nagusiaren hasiera eguna abuztuaren 15etik gertu egoteak eragin zuzena izan du parte hartzean. «Garai horretan jende kopuru handia dago oporretara bidean, eta beste hainbeste bueltan. Azken batean, bai batzuk eta bai besteak ez daude Bilbon».
‎Antza, ez zen nahikoa izan hori jendeari iseka egiteko, eta azken honetan pozoitu egin gintuzten. Zurrutada bakoitzean goragalea (berdin zion kalimotxoa edo garagardoa izan), tripako minarekin festibaletik nazka nazka eginda irten arte.
‎Bankuak, esaterako, kutxa automatikoak galegoz jartzeagatik. Eta, bestetik, hizkuntza eskubideen urraketak salatzen ditu, eskutitz bidez. PPk, berriz, eskutitz horiek mehatxuak direla eta horren aurrean jendea beldur dela asmatzen du. Horrek ez du errealitatearekin zerikusirik.
‎Ondorioz, langabezia hedatuko da. Horrek jende xehea dirua aurreztera bultzatzen du, gutxiago kontsumitzera... Hori ikusten dugu.
‎Jokatzeaz aparte, antolakuntza lanetan aritzen ginen. Horretarako jende asko ez zegoenez, guk ere horrelako gauzak egin behar genituen. Ahalik eta talde gehien osatu nahian aritzen ginen, azken orduan beti, jendeak kirola egin zezan.
‎Herritarrak ere oso pozik daude; azken batean, herri mailan egindako ekitaldia baita eta hori baloratzen da". Egun osoko ekitaldia izan zen Inude eta Artzainen konpartsarena, horrez gain jende ugarik hartu zuen parte, eta Enekok aipatu bezala, horrek lan handia exijitzen du. " Zaila da horrenbeste jende koordinatzea.
‎Herritarrak ere oso pozik daude; azken batean, herri mailan egindako ekitaldia baita eta hori baloratzen da". Egun osoko ekitaldia izan zen Inude eta Artzainen konpartsarena, horrez gain jende ugarik hartu zuen parte, eta Enekok aipatu bezala, horrek lan handia exijitzen du. " Zaila da horrenbeste jende koordinatzea.
‎10 urte bete ditugun honetan, ezinbestekoa ikusten dugu orain arte egindakoaren inguruko gogoeta egitea, baita etorkizunari begira ditugun erronka nagusiekin nola jokatuko dugun azaltzea ere. Hori jendearen aurrean eta festa giroan egin nahi dugu.
‎Bereziki janariaren gastuei: Eguberrietako afari eta bazkariak prestatu beharrak dira, eta, beharbada, alde horretatik jendeak ez du hainbeste kasurik egiten prezioei, betiere Destribatsen hitzetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horrek 128 (0,84)
hori 100 (0,66)
horretan 85 (0,56)
horretako 65 (0,43)
horrekin 29 (0,19)
horretarako 26 (0,17)
Hori 23 (0,15)
horregatik 22 (0,14)
Horrek 13 (0,09)
hortako 13 (0,09)
Horregatik 9 (0,06)
horretatik 8 (0,05)
horren 7 (0,05)
horretara 7 (0,05)
hortan 6 (0,04)
Horretarako 4 (0,03)
horren inguruan 4 (0,03)
horren aurrean 3 (0,02)
horrengatik 3 (0,02)
horri esker 3 (0,02)
Horri esker 2 (0,01)
horren bidez 2 (0,01)
horrentzat 2 (0,01)
horretaz 2 (0,01)
horrez gain 2 (0,01)
horri 2 (0,01)
horri buruz 2 (0,01)
Horren bidez 1 (0,01)
hori gabeko 1 (0,01)
horiaz 1 (0,01)
horien atzean 1 (0,01)
horren aldeko 1 (0,01)
horren bitartez 1 (0,01)
horren inguruko 1 (0,01)
horren ondotik 1 (0,01)
horren ordez 1 (0,01)
hortara 1 (0,01)
hortarat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori jende asko 68 (0,45)
hori jende ez 18 (0,12)
hori jende gehiago 18 (0,12)
hori jende gutxi 15 (0,10)
hori jende ugari 9 (0,06)
hori jende gehien 8 (0,05)
hori jende guzti 8 (0,05)
hori jende esan 6 (0,04)
hori jende pila 6 (0,04)
hori jende bat 5 (0,03)
hori jende berri 5 (0,03)
hori jende erakarri 5 (0,03)
hori jende hil 5 (0,03)
hori jende kopuru 5 (0,03)
hori jende ukan 5 (0,03)
hori jende andana 4 (0,03)
hori jende anitz 4 (0,03)
hori jende behar 4 (0,03)
hori jende bera 4 (0,03)
hori jende bildu 4 (0,03)
hori jende egin 4 (0,03)
hori jende ere 4 (0,03)
hori jende helarazi 4 (0,03)
hori jende ikusi 4 (0,03)
hori jende uste 4 (0,03)
hori jende ainitz 3 (0,02)
hori jende aitzin 3 (0,02)
hori jende arte 3 (0,02)
hori jende atze 3 (0,02)
hori jende beldurtu 3 (0,02)
hori jende bizi 3 (0,02)
hori jende ezagun 3 (0,02)
hori jende franko 3 (0,02)
hori jende gehiegi 3 (0,02)
hori jende harritu 3 (0,02)
hori jende heldu 3 (0,02)
hori jende interes 3 (0,02)
hori jende nola 3 (0,02)
hori jende pilaketa 3 (0,02)
hori jende animatu 2 (0,01)
hori jende artean 2 (0,01)
hori jende batzuk 2 (0,01)
hori jende begirada 2 (0,01)
hori jende beldur 2 (0,01)
hori jende beste 2 (0,01)
hori jende bete 2 (0,01)
hori jende bizimodu 2 (0,01)
hori jende bultzatu 2 (0,01)
hori jende egon 2 (0,01)
hori jende era 2 (0,01)
hori jende eraman 2 (0,01)
hori jende erotu 2 (0,01)
hori jende erraz 2 (0,01)
hori jende gauza 2 (0,01)
hori jende gu 2 (0,01)
hori jende guzi 2 (0,01)
hori jende ibili 2 (0,01)
hori jende ihes 2 (0,01)
hori jende iseka 2 (0,01)
hori jende jakin 2 (0,01)
hori jende kanporatu 2 (0,01)
hori jende lan 2 (0,01)
hori jende motibatu 2 (0,01)
hori jende multzo 2 (0,01)
hori jende nahasi 2 (0,01)
hori jende nahastu 2 (0,01)
hori jende parte 2 (0,01)
hori jende pentsatu 2 (0,01)
hori jende saldu 2 (0,01)
hori jende sartu 2 (0,01)
hori jende testuliburu 2 (0,01)
hori jende ukatu 2 (0,01)
hori jende utzi 2 (0,01)
hori jende uxatu 2 (0,01)
hori jende aho 1 (0,01)
hori jende aitzina 1 (0,01)
hori jende aktibatu 1 (0,01)
hori jende aldarte 1 (0,01)
hori jende aldatu 1 (0,01)
hori jende amorru 1 (0,01)
hori jende anbiguotasun 1 (0,01)
hori jende animo 1 (0,01)
hori jende antzeman 1 (0,01)
hori jende arazo 1 (0,01)
hori jende are 1 (0,01)
hori jende argi 1 (0,01)
hori jende aritu 1 (0,01)
hori jende arraro 1 (0,01)
hori jende arreta 1 (0,01)
hori jende arrisku 1 (0,01)
hori jende arrotz 1 (0,01)
hori jende arrunt 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia