Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7.453

2000
‎Ez soilik arazo tekniko arruntei dagokienez(...) horiek baino are garrantzitsuagoa izango da agintari berrien portaera eta Euskal Herriko unibertsitate erakunde benetako baten eginbeharraz izango duten jarrera. Hauen aurretik postu horretan egon diren Barbera, Goiriena eta Salabururen errektore taldeak eskas ibili dira horretan. Horien ezaugarri nagusia autoritarismo errepresiboa izan da, eta jarrera horrekin kutsatu dituzte erakunde unibertsitarioaren partaide eta gestio organo asko eta asko; gainera, horrekin batera eta aldi berean, izugarrizko sumisioa agertu dute espainiar estatuko botere zentralen aurrean.
‎Literaturak hortan lagun dezake, baina jergak sortzea ez da literaturaren eginbeharrik garrantzitsuena. Horren inguruan badago ideia bat: hizkuntzan, ahal den neurrian, libreago egin ahal izatea, desinhibitzea.
‎Arlo horretan kontu handia izan da erakaskuntzarekin, bestela orain dela hamar urteko egoerara itzultzeko arriskua baitago. Ikastoletan, haurrak erakarri behar dira, ezen bertsozaletasuna ezagutzatik, beraz erakustetik, baitator; eta geroa horretan dago.
‎Enpresek nahi badute, aukera hori badago. Orain pilota biziak erabiltzen dituzte pilotarien komenientziagatik, baina hori ez da arazo.
‎Azken labur honek Saharatar neska baten gazi gozoak kontagai dituen bitartean, bestelakoa dugu" Usoa" ren haria. Nolanahi ere," zer" kontatzen den baino," nola" egiten den horretan dago koska.
‎Espektatiba horrekin zabaldu zen Batasuna, baina ez zen ageriko posibilitate bat ere. ETAren su etena mantendu zen bitartean posibilitate hori bazegoen. Prozesua hasi berria izanik zaila zen balorazio bat egitea.
‎Hitzak asko lantzen saiatu naiz disko honetarako eta uste dut eboluzio bat badagoela hor. Beharbada kanpotik ez da horrenbeste nabarmenduko baina nire idazteko eran eta intentzioan behintzat hori egon da, eta musikan ere bai.
‎Izan daiteke ez, da! Borgesen Babelgo liburutegiaren metafora erabiltzen badugu, liburutegi unibertsal horretan dago euskara, beste hizkuntza guztiak bezala, baita xumeena ere. Unibertsaltasun horretan ezin dugu ahaztu ingelesa ere partikularra dela.
‎Niretzako, adibidez, momentu honetan euskal gatazkari dagokionez gatazkaren elementu indartsuenetariko bat komunikabideak eurak dira, salbuespen txiki txiki batzuk ezik. Diskurtsoa artikulatzen da pentsamendu bakar horrek dioena errepikatzean, eta horren kontra badago beste diskurtso bat berdin artikulatuta: zuri beltzeko diskurtso bat da.
‎Propio eginda dago: batzuk oso aforistikoak dira, beste batzuk poetikoak, beste batzuk pasadizo kontaerak borroka handiak izan nituen editorearekin gehienetan narratiboenak edo pasadizokoak direnak kentze aldera, eta nik esaten nion ezetz, erreibindikazio hori zegoela justu hor. Orduan, bertsolari artean nabilela tipo batek zerbait kontatu eta niri kontaera horrek bereziki hunkitu baninduen bere garaian, nik uste dut horrek eskubidea daukala sakontasun usteko beste batzuekin batera egoteko liburu berean.
‎Non personaiek sentitzen duten ihes egin beharra, funtsezko osagaia den. Izan ere, pertsonaia nagusiak, hoegeita hamar urtetatik berrogeitara bitarte horretan daudelarik, beren ohiko mundutik itzurtzeko grinak harrapatuta daude. Helduarora iritsi dira ia ia konturatu gabe, eta egoera horretan badirudi errealitatetik ateratzeko nolabaiteko bidea asmatu nahi dutela:
‎Euskal Herria baserritar eta menditarra aurkezten digu. Gizarte arazoak ere isladatzen dira, hots, gizarte mailaketa horretan dagoen ierarkia: herri xumea, azienda handiko nagusiak, erretorea, tratalaria, albaitaria..., eta, batez ere, erlijioaren alde magikoa.
‎Hori bai, Hego Euskal Herriko datu globalak guk kalkulatuditugu, CIESen 1999ko lehen olatuko datuak erabilita.DEIA, EL PERIODICO DE ALAVA eta GARAren kasuan, ez dago OJDren daturik. Lehen bienkasuan kontrol sistema horretatik kanpo daudelako eta, GARAri dagokionez, sortu berria izanik, aztertuaizateko beharrrezkoa zen denbora bete ez duelako. Hiruren kasuan, egunkarietan bertan emaniko datuaksartu ditugu taulan.Informazio orokorrekoak diren egunkariak bakarrik aipatu ditugu, nahiz eta hauetariko bestelakobatzuek salmenta handiak lortu gure artean, esaterako, MARCA izeneko kirol kazeta.OJDren datuak izan ezean, ARMENTIA et al ek Kazetaritzaren hasi masiak izeneko liburuan (UPV, 2000) emaniko datuak erabili ditugu GARAren kasuan eta baita ere DEIArenean ere.
‎Kontuan hartu ditugu, ordea, albistegi orokorretan kirolari eskainitako tarteak, nahiz eta batzuetan bestelako albisteetatikaparte ematen ziren (tartean iragarkiak sartuta). Era berean, albistegi orokorretan izaerabereziz agertzen ziren bestelako tarteak (burtsari zein eguraldiari buruzko berriak) albistegi horien barnean daude sartuta.
‎RTVErentzat Estatu mailako lau programa deskonexiorik gabeeta bi deskonexioak egiteko aukerarekin; Autonomia Erkidegoetako zerbitzupublikoentzat berriz, hedapen autonomikoko hiru programa deskonexioak egitekoaukerarik gabe eta bi zonaldekako deskonexio aukerarekin. Besteak, berriz, zeharkakogestioan emango direla zehaztu da, horretarako dagokion Aginteak zabaldu beharrekodeialdietan eta horien eskuragarritasunaren arabera. Emakidak hamar urtetarako izango dira, sistema analogiko guztietan bezala, iraupen bereko denbora tartetarako luzagarriak.
‎Burujabetza nazionala eta moneta abstraktua erlazionaturik daudela azaltzen saiatu da. Horretarako, erresuma feudaletatik hasita, aromodernoko estatuen sorrera eta prozesu horri dagokion burujabetasunaren garapena arakatu ditu. Ondorio moduan, eragiketa ekonomikoak moneta ordainketenbitartez egitearen hainbat ondorio formal eta praktiko azaldu ditu.
‎Hamlet enaez da gure galdera. . Izan ala ez izan?, izatekotan, gure egoeraren deskripzio zuzenbat izan liteke, izan ala ez izatearen kinka horretan dagoelako gure herria.
‎–Nahasi egiten dira, (nazionalismoa eta irrazionalismoa lotzean), esentzia eta bitarteak, ezen egia da lotura hori dagoena, baina hortik ez da ondorioztatu behar irrazionaltasuna erabiltzen duen mugimendua bera ere irrazionala denik. Beuillyk ongi bereizten ditu arlo biak eta, horrela, nazionalismoa helburu politikoak dituen mugimenduarrazionaltzat jotzen du, baina, bere helburuak betetzeko, irrazionaltasuna erabiltzenduela dio?.
‎– Teknologia eztabaidaezina da, adituek bakarrik eman baitezakete iritzia.Teknologia horren aurka dauden adituak azaltzen badira, itzulinahi duten erreakzionarioak eta atzerakoiak besterik ez dira.
‎Ingurumari zabal eta korapilatsu horretan egonik, lerro hauetan bi gogoetabereizi nahi ditugu ondoko gaiei buruz:
‎Hau da, ikuspegi ekonomikotik, erkidego monetarioa da espazioa. Eta burujabetza modernoa espazio horri dagokio. Espazio horren banaezinezko osagaiak produktua eta moneta dira, identitate erlazio batean, errenta monetarioa (money income/ revenu monetaire) osatuz.
‎–edozein gauza kontrakoetan banatzen da. Alde bateanegonik, norbera harrapatuta dago, alde horretan egoteko joera duelako. Erdialdeanedo zero puntuan egonik alde biak ikusteko gai da, eta oreka lortzeko moduandago.
‎Izatekotan, Txillardegi kontsentsu mota berriaren bultzatzailea dugu, euskaran etaeuskal demokrazian oinarrituriko kontsentsuaren bultzatzailea, euskal kultura propioanoinarrituriko kontsentsuaren ekintzailea, euskararen lurraldetasuna onartu ondorengokontsentsu soziolinguistikoan oinarrituriko kontsentsuaren bilatzailea, Euskal Herriakerabakitako konstituzioan oinarrituriko kontsentsuaren aldekoa... Baina argi bainoargiago erakutsi digu, kontsentsu berri horren alde egoteko modu bakarra lehenagokokontsentsua apurtzen saiatzea dela. Horregatik izan da beti disentsuaren ikurra.
‎Azpimarratunahi dut hizkuntzaren sisteman ideia, kontzeptu, balioen sare bat dugula, gurehausnarketei bizitzan ibiltzeko ahalmena ematen diena. Mintzairak kultura bateskatzen du gai bati buruz hitz egiteko orduan, hizkuntza horri dagokion kultura, alegia. Kultura eta mintzaira hain lotuak izaten dira, ezen askotan hizkuntzarenadjektiboarekin adierazten baita kultur esparru osoaren edukia.
‎Azterketa estatistikoaren programak parametro akustikoen (altuera, egongunea, eta pultsuen iraupenaren eta inpultsuen altuera eta egongunearen artekoena) etaetiketen arteko erlazioa aurkituko du. Emaitza aztertu den esaldi multzorako ereduentonatiboa arau multzo bat izango da, sarrerako testuaren ezaugarriak erabilitaereduaren parametroak ematen dizkiguna (kasu honetan, Fujisaki ren ereduarenak), zeinek testu horri dagozkion F0 balioak ematen baititu.
‎Kontzertu bat, iaberdina da musikaren nolakotasuna? erritoa da, eta bertan eragiten den eta elkarrekinkonpartitzen den sentimen nagusia komunitate sozial jakin batekiko kide izatearenada; horrez gain esperimentatzen diren hunkipen, zirrara eta bestelako sentimenduak, nagusia den sentimendu horren pean daude. Hau dela eta, une eta toki batean hunkitzen gaituen adierazpen musikal batek inguru sozial arrotz, erasokor edo etsaiarenerdian ez luke gugan sentiera berdina eragingo.
‎nolako hizkuntza, halako mundu ikuskera. Hizkuntzaren barne eragin hori estrukturalismoarenitzalean bereganatu zuen Txillardegik, euskararen aldeko bere tesiak funtsatzeko; baina, oso oker ez banago, gaur egun ez luke hori dagoen dagoenean onetsiko gureeuskaltzale sutsuak. Nago ñabardura bat baino gehiago egingo lizkiokeela ordukoplanteamenduari:
‎Weber-en definizioaren arabera, Estatua da bortxarik handienaerabiltzeaz gain, bortxaren monopolioa darabilena ere. Bortxa nola antolatu, zeinbortxa onartu eta zein gaitzetsi, horretan dago gakoa. Azpimarratu nahi nuke, bortxaren eragile handiena eta antolatzaile nagusiena Estatua bada ere, bortxarenjatorria ez dela politikoa, soziala baizik.
‎Baina, zein ote da, balio, mota hori? Horri dagokionez, ondasun gordailatuaren baliagarritasunaz hitz egin daiteke; baina baliagarritasun hori objektiboa al da. Eta, baldin eta gordailaturiko ondasunaren baliagarritasunasubjektiboa bada, bere jabeak eta bere jabearentzat definitua?, neurgarria al da?
‎sarreratxoaren, laburpenaren eta abarren funtzioa, adi ez dauden entzuleen arreta birlortzea da. Saioaren edukiak une horretan dagoen audientziaren mailara, programazio orokorrera eta emitzitzeko ordura egokitu behar dira.
‎Bestela esateko, entzuleak irrati estazioek eta kateek egiten dioten eskaintzaren diktadurapean egon behar ote du ala irratilariek entzuleriak nahi duena eman behar ote diete entzuleei? Horri dagokionez, Mariano Cebrián ek (1979, 69) argibide ona eman digu irrati komertzialen eta publikoen arteko polemikan sartuz:
‎Dakidan bakarra da, Ipar Irlandako gazteak drogetatik urrun mantentzeko lan egiten duen talde batekoak direla. Esan zidanez, hango gazteek nahiko bizi baldintza eskasak dituzte, eta horretarako dago talde hori, gazteak beste modu batean entretenitzeko. Helburu horrekin, txangoak antolatzen dituzte, xake txapelketak, futbola, igeriketa...
‎Egun horretara arte Irlandako kasua egunkarietako hizki beltzetara mugatzen zuen Eiderrek, orriak pasatu eta ekonomia, kirolak eta abarrak ere hitzezko anabasa hartan galduko ziren modu berean. Baina hizki horien atzean dagoena, notizia hotzaren lerro artean ezkutatzen diren istorio pertsonalak, titularrik osatuko ez duten samin txikiak, unean uneko bihotz taupadak, lehergailua jartzea erabakitzen den momentuko izerdi hotza, hondakin bat altxatu eta aurki daitekeena... hori guztia usteldu egiten da orria pasatu eta ekonomia, kirolak eta abarrak iristean. Eta Eiderrek erabaki zuen ezetz, hizkien atzeko bizitzak ezin zituela usteltzen utzi, eta ordutik aurrera bere irlari buruz idatzita aurkitzen zuen guztia irakurtzen hasi zen.
‎Huts egin nian, eta betiko egin nian. Eta horregatik nagok errumeskeria honetan sartua.
‎zu orain hortik zoaz, baina ni hemendik; osaba eta bion arteko elkargo sekeretu hark bi pintore zituen, baina ordu arte osabak egin zuen elkargoaren koadro osoa, marraztu eta koloreztatu, eta nik neure ñabardurak erantsi nahi nizkion, eta neure mugak jarri haren munduari, muga batzuk haratago neramatzala, bertzeak honatago. Baina koadroa aldatuko ez ote nion beldur zen osaba, eta horregatik zegoen jeloskor... nahiz eta gero irri egin zidan, zeren eta hark libertatea baitzuen maite, eta ikusi zuen ezen ni ere libertatearen aldeko hautuan nenbilela eta hartarako eskubidea nuela, harik eta ene deliberamenduak, finean, haren jelosiazko sentimendua aldarazi zuen arte, osaba harrotasunerako bidean ipintzen zuela.
‎BEIRAZKO ontzi horretan egon daiteke ene etorkizuna.
‎Gizonaren egitekorik handiena patuari eta abersitateari buru egitea da, Graziana, mundua aitzina egiten dutenena denez gero, ezbeharren eta ondikoen gainetik. Eta horregatik nago harro Mattinez, zeren gizonki jokatzen ari baita bere jokoa, eta zeren nik ere orobat eginen bainuke, Mattinen lekuan banengo. Eta gehiago erranen dizut:
‎Ai, Inkisizionerik gabeko mundu horretan bageunde, jaun André, guk ere atsegin osoz erran ahal genezan, Mignonekin batean: C’est magnifique!
‎Telefonoz hitzordua finkatzen aditu eta, Kristina" prestatzera" komunean sartu zela profitatuta, ez bat eta ez bi, semeak bide bera erabili zuen albistea niri jakinarazi beharrez. Josurenean une horretan zegoen nahaspilan —anaia aieneka, manta gorriz tindatuetan bildua; anbulantziakoak korridorean, beren trasteria guztia harat honat zerabiltela; Edurne, histeriak joa, botikin ezdeusa eskuetan—, miraria izan zen haurraren azalpenak ulertu ahal izatea. Poliki hartu nituen gogoan, hala ere.
‎—Halako estualdietan, pozgarria da lagunenganako zure berotasuna bere horretan dagoela ikustea.
‎—Goizegi omen seguru jakiteko, baina denak horretan zaudek.
‎Horrez landa, 5.300 karaktere idatzirik nituen aferaren gaineko jakingarri berri guztiekin. Hilerriko joan etorrien kontakizuna erakargarria eginen zitzaion noski irakurleari, baina, kazetari naizen aldetik, bigarren zati horretaz nengoen harroago. Esklusiba bat argitaratuz lehiakideen lepoa zanpatzeak dakarren plazerraren berri duenak baizik ez dezake jakin zergatik.
‎Gure etxekoak amak barre egiten dit, gogoratzen diodan bakoitzean zuriak ziren oso, eta ongi moldatu ziren muga eta antolatze berrietara. Horregatik nengoen beti, egoera haien berri nori entzungo. Agurea nuen bakarra; gaur ongi dakit ez zela egokiena; baina tira!, mundu berri bat azaltzen zidan, eta etxekoek ez zuten oso begiko Migelek eta biok agureari egiten genion abegi ona.
‎Zer axola niri zientzia, jende hori egon, badago, bai, eta kitulis. Ezin dugu errealitate hori ezkutatu.
‎Biok elkarrekin egon izan bagina, behintzat geure buruari barre doi bat egin ahal izango genion. Baina Dabidek beharbada ez zuen autobus horretan egon behar.
‎Granja, J. Apalategi, S. de Pablo, L. Mees, M. Ugalde, F. de Meer, I. Chueca, J. Azcona, A. Martinez Peñuela, P. Waldmann, M. Heiberg, M. Ugalde Solano, M. Elizondo, I. Camino, L. de Guezala, M.X. Aizpuru, C. Landa, J. Zabalo, J.M. Tapiz...), hutsune eta gabezia nabariak antzematen nituen nazioarteko mailan izandako eraginari buruzko ikerkuntzan. Alderdi horri dagokionez aipatu behar ditut, besteak beste —idazkia asko ez luzatzeko asmoak mugaturik—, Jose Luis de la Granjak (Galeuzca hitzarmenaren eta" propaganda eta nazioarteko politika" bateratuak egiteko sinatzaileek hartu zuten erabakiaren analisia), Xose Estevezek (penintsulako periferiako nazionalismoen arteko harremanei buruz egindako analisian hitzarmenen" nazioarteko&qu... nazionalitateak Europako gerrarteko garaian; Katalunia, Galizia eta Euskadiko" protodiplomazia" Europako Nazionalitateen Biltzarrean), Daniele Conversik (nazioarteko gertaerek Euskadiko eta Kataluniako nazionalismoetan izandako eragina), Jose Maria Lorenzo Espinosak (Irlandako nazionalismoak Euskadikoan izandako eragina), Juan Carlos Jimenez de Aberasturik (Euzkadiko Batzar Nagusiak Londresen gauzatutako ekimenen bilduma dokumentala) eta Koldo San Sebastianek (New Yorkeko Euskal Ordezkaritzaren materialen bilduma) egindako ekarpenak, eta, horiez gain, Iñaki Agirre Zabalak Nazioarteko Harremanen ikuspegitik egindako lana ere (euskal eremu integratuaren eredu historikoak eta nazioarteko gainerako eremuekiko artikulazioa).
‎Izen ponposoak alde batera bazterturik, zuzendaritza arazoa dugu koska nagusia eta horretarako dago biblioteka nazionala, sistemaren buru hierarkikoa izateko. Azken hogei urteotako hutsune politiko nabarmena dugu berau eta ezin esan eskumenik ez dugunik.
‎Sistema hori erabilera publikoa duten liburutegiek osatzen dute, eta Lurralde Historikoen eta Estatuaren jabetzapeko liburutegiak ere sar daitezke, horretarako ituna izenpetuz gero. Liburutegi Sistema horri dagozkio, besteak beste, bere barruan dauden liburutegien egitarau eta jarduerak koordinatzea eta Euskal Autonomia Erkidegoko bibliotekaren eta bibliografi ondarearen politika eratzea.
‎Horiez gain, zerbitzu horri dagokio, halaber, euskal literatura suspertu eta zabaltzea, literatur sarien, euskarazW Eduardo Estrade Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen zuzendaria da.
‎Gai horri dagokionez, Kultura Sailak euskararen erabilpena normaltzea du xede. Gure erkidegoaren egoera soziolinguistikoa kontuan harturik, elebitasunari erantzun ahal izateko, euskarak behar dituen lan tresnak (deskribapen bibliografikorako terminologia, sarrera puntuak, nazioarteko katalogazio arauen egokitzapena eta datu bibliografikoak euskarri informatikoan emateko MARC formatura egokitzea) eskaini behar ditugu.
‎Gai horri dagokionez, bestalde, Espainiako Liburutegi Nazionaleko arduradunek jakinarazi digute IBERMARC formatuaren bertsio berrian, USMARCen bezala, parekotasun linguistikoak adierazteko 7XX etiketak erabiliko direla.
‎Horixe da horren testugintzan zatirik osotuena eta biribilena. Horri dagozkio, baita ere, inguruko beste gaiak, hala nola, gurasoen ahalgoa, dibortzioa, seme alaben egoera zibila, egoitza, absentzia eta abarrekoak, den denak Kode Zibil batera bildu beharrekoak:
‎Haatik, uste hori duenak ‘gorria orain eta hemen’ adierazpenari buruz mintzatzerakoan, adierazpen hau munduko zerbaiti ote dagokion ala ez jakitea beste gauza bat da. Jakina da ilusioak ez direla ez egiazkoak ezta faltsuak ere, baina hain zuzen horregatik daude ezagutza corpusetik at: norberarenak, subjektiboak, komunikaezinak direlako.
‎Neurath iritzi horren aurka zegoen, berarentzat gizarte garapenaren etsaiei laguntzen baitzien, batik bat Hans Hahn orduantxe jorratzen ari zen parapsikologia sasizientifikoa ikusita. Halere, Zirkuluko ezker alderdiaren partaideak elkarren artean ongi moldatzen ziren:
‎Vienako Zirkuluaren positibismo logikoa hildakotzat jo izan diren korronte filosofiko horien barnean dago askotan. Hori dela eta, zalantzan jar genezake Schlickek mantendu zuena, filosofiaren biraketa erabakigarria izan zela, alegia.
‎Argi dagoenez, printzipio positibistak Francis Baconen (Novum Organum, 1620) eta enpirismoaren postulatuekin bat zetozen, errealismo positibista azken korronte horren aurka egon arren: orain sentimenak dira errealitatearekin zuzenean lotzen gaituztenak, naturaren legeak izanez lotura errealak adierazten dituztenak, eta ez Humeren ohiturak.
‎Orduan, utz iezadazue esperientzia hauek bururatzen, bada, nire ikuspegitik, argitu nahi ditugun ezaugarriak zehatz mehatz erakusten dituzte eta. Horri dagokionez esan behar dudan lehenengo gauza da esperientzia hauen ahozko adierazpena zentzurik gabekoa dela! " Munduaren existentziak harritzen nau" esaten badut, hizkuntzaren erabilpen txarra egiten ari naiz.
‎Pelikula hasi aurretik Francoren irudia azaltzen zen, eta kristo guztiak zutik jarri behar izaten zuen, besoa jasota, Cara al sol abesteko. Horretarako egoten zen zineman, eskolako maisua egoten zen moduan, txapel oker bikotea, gazteak esertzen ziren inguruan. Behin, Ordiziako zinemara sartuta –Raza filma eman zutela esango nuke; Alfredo Mayo, Jose Nieto eta aktore horiek zirela uste dut–, iskanbila itzela piztu genuen.
‎Gerturatzen ari nintzela, ate haien ondoan hilarri bat zegoela ikusi nuen. " Hara!", esan nuen neure artean, ateetarantz lasterka abiaturik," aurrekoan hilarri hori zegoenik ere ez ninduan jabetu. Argazki bat egingo zioat."
2001
‎" ETA desagertu arte ez dugu burujabetzaren bidea egingo" horrek ez du balio. Hori egingo balute, benetan hasiko nintzateke pentsatzen apustu horretan daudela.
‎Gehienak ezkerrekoak ziren. Ezker hori badago, gertatzen dena da eta lehenago Iñakik esan du, beste politika horrekin askotan ezkerrekoak ere bata bestearen aurka gabiltzala. Hori gainditu beharreko gauza da, horrek izugarrizko kaltea egiten baitio ezkerrari herri honetan.
‎Nafarroa eremu geografiko desberdinetan banatzearen oinarria, beraz, lege horretan dago nahiz eta bertan ez diren aipatzen lurralde" vascoparlanteak" zehazteko irizpideak zeintzuk diren. Honen harira, 1994an zera idatzi zuen Euskara Nafarroan titulupeko" Jakin" batean Patxi Zabaletak:
‎Nahiz eta esaera zaharra ezezkoan egon, alegia, balizko olak burdinarik ez duelakoan, mirariak ere badira gure mundu honetan, guk geuk egiten ditugunak, gainera, eta egoera batzuetan badirudi baietz, balizko ola batetik burdina atera daitekeela. Horretan zegoen, bederen, 1971ko martxoaren 28ko ZERUKO ARGIAren bihotza. Izan ere, ehun urte betetzen ziren orduantxe, hain zuzen, Pariseko Komuna sortu zenetik (eta suntsitu zutenetik, baina hori beranduxeago gertatu zen eta, gainera, nahiago dut ahaztu, ze demontre!).
‎Oñatiko Vasco Navarro trenbidearen geltoki zaharraren ondoan, monumentu gisa, lurrinezko lokomotora bat aurki dezakegu eta Azpeitiko Burdinbidearen Euskal Museoan, berriz, zenbait egongela bagoi gordetzen da, Ashbury konpainia britainiarrak 1887 urte bitartean egindakoak. 1960 urtean Sestaoko La Naval konpainiak egindako 3004 automotore elektrikoa ere Urola bailarako herri horretan dago.
‎Bada, batere ez, horregatik nago kalean. Behin behineko askatasunean, alegia.
‎Komunitate horrek Euskal Herriko lurraldeetan du kokaleku eta erabaki tzeko eskubidea du gutxiengo gehiengo joko guztien gainetik. Gauza bat baita euskal herri edo komunitate horri dagozkion berezko eskubideak, eta beste bat zein elkarbizitza eredu emanen lioketen Euskal Herriko biztanleek euren buruari eskubide guztiak bermatuta egon daitezen. Logikoki, behar beharrezkoa da prozesu horretan kanpo injerentziek ez baldintzatzea euskal herritarren erabakiak, horrela eskubide guztiak eraginkorrak zein gauzagarriak izan daitezen.
‎Ezker abertzalearen Batasuna gauzatu ondoren aldaketarik ikusten duzu eredu horri dagokionez?
‎liburua kontsumo objektu bihurtzen denetik, jakintzarekin edo artearekin duen lotura eta betekizun nagusia eten egiten da. Lotura hori badago, jakina, baina bigarren mailara pasatzen da. Zer ondorio dakar horrek?
‎MARGARITA Uria ez da Espainiako Botere Judizialeko Kontseilu Nagusiko kide izango PPk organu horretan egoteko betoa jarri diolako EAJri. Kide hauek Espainiako Legebiltzarrak izendatzen ditu eta PPk gehiengoa osoa badu ere, Kontseiluko kideak PSOErekin negoziatu ditu, hori bai jeltzaleei atea guztiz itxiz, eta azken hauen ustez Aznarren aginduz gainera.
‎" EBLUL baliabidez oso eskasa da, botere eta diru gutxi dauka, ezagunak dira eta garrantzia alde horretan dago, baina praktikan ezer gutxi" dio Gorostiagak, kritiko. " Hizkuntzen alde dauden arren, funtsean eutanasia onartzea da, gure burua hiltzea ahalik eta heriotza gozoenean".
‎Agian berekoi samarrak gara, nolabait gure ametsak egi bihurtuta ikusi nahi ditugulako, baina era berean, gure asmoa mundu guztiari irekita dago. Jendeak aukeratzen du orduan, aukeratu edo ez bakoitzaren erabakia da, garrantzitsuena aukera hori egotea da.
‎«Mestizaia» eta «multikulturalismoa» terminoak, normalean, halako egoera" de facto" boteretsu baten sendotzeko erabiltzen dira;" nik boterea dut, ni gehiengoa naiz, eta gainera ezin dut sufritu kritika, beraz nire poetika izan behar dut". Horretarako daude mila poeta, mila idazle zutabeak egiten dituztenak. Poetikaren arlo horretan, errepresentazioaren alde horretan, kontzeptu batzuk sortzen dira, espreski, botere harreman bat ezartzen duzula disimulatzeko balio dutenak.
‎" Ni multikulturalista naiz» esaten dizutenean, eta zuk euskaraz hitz egiten baldin badiozu, besteak erdaraz baino ez du jakingo. Gainera gutxiengoa bazara, zuri botako dizute zabor ideologiko guztia, euskaldunak karlistak direla esango dizute, eta bitartean, errepresentazio kazetari boteretsu horien familia gehienak ultrakarlistak izan dira; eta esango dizute mundura itxiak gaudela, hain justu bi hizkuntza dakizkigun euskaldunok gara itxiak, eta bakarra dakien Cuencako hori dago zabalik mundura!
‎Azken kasu honetan Genette ren terminologian PARALEPSE delakoa genuke: fokalizazio horri dagokion baino informazio gehiago ematea, eta ondorioz, fokalizazio zehatz baten mugak gainditzea.
‎M. Kunderak zioen moduan, maitasuna ez da sexu desioan soilik nabarmentzen, norbaiten ondoan lo egiteko desioan ere bai, eta horregatik dago kondenatuta bikote hau asteetan bananduta lo egitera. Irtenbidea, nobelan adierazten denez, senarraren erabaki tragikoan egongo da eta berau iradokitzeko, misé en abime teknikaren adibide ditugun kontakizunez baliatzen da narratzailea.
‎M. Kunderak zioen moduan, maitasuna ez da sexu desioan soilik nabarmentzen, norbaiten ondoan lo egiteko desioan ere bai, eta horregatik dago kondenatuta bikote hau asteetan bananduta lo egitera. Irtenbidea, nobelan adierazten denez, senarraren erabaki tragikoan egongo da eta berau behin eta berriro iragarriko da.
‎Garbi utzi nahi nuke ez dudala horrenbeste esan nahi. Sarrionandiaren Hnuy... liburuan gertatzen diren joerak aztertzen ari gara, eta badirudi prozedura poetika horretan badagoela egoeretatik urrunago joateko gogoa.
‎..., baina azkenik ez da ahaztu behar uztailaren 19ko 26/ 1984 Legeko (kontsumitzaile eta erabiltzaileei buruzkoa) 27.2 artikuluaren arabera «erantzukizuna solidarioa izango dela kontratuan antolatzaile edo xehekari desberdinak batera agertzen direnean»; minoristak bidaia pentsatu eta exekutatzen ezertan ere ez zuela parte hartu frogatuta geratu denez, bitartekari hutsa izan baitzen, ¿ eta funtzio horretan zegokion komisioa eskuratuko zuen, baina besterik ez ¿, eta agentzia maioristak minoristaren lanetik erabat desberdinduta bete zituen bere funtzioak.
‎Hirian gaudela jabetu behar dugu eta semaforoak eta seinaleak zirkulazio mota horri dagozkionak direla.
‎Aseguru mankomunatua hartzea, jabekideen elkarte gehientsuenen estatutuek araututako obligazioa izaki, urtean hamabi bat mila pezetako kostua geureganatzea da eta elkartearen txartelean agertzen da hilean horri dagokion kuota.
‎Hitzarturiko zuhurtzia horretan egon liteke arrakastarako giltza: batera zabalduko ditugu, bakoitzak bere kutxa, bakoitzarenaren barruan zer dagoen ikusteko eta egoera erreala elkarrekin geure egiteko, bakoitzak ekintzarako eta erabakitzeko askatasuna galdu gabe.
‎Likidazio oinarria zenbatekoa den, kopuru horri dagokion portzentajea aplikatu da, Haziendak eginiko tauletan adierazi bezala.
‎Likidazio oinarria kalkulaturik, kopuru hori dagokion portzentajeaz biderkatu behar da.
‎Guraso asko materiala eskuratzeko modu horren aurka daude, liburuak beren kabuz erosita lor litzaketen deskontuak galtzen dituztelako horrela.
‎Eztabaidatsuagoa da ebaketa kirurgikoaren auzia, espezialista batzuk horren alde dauden arren.
‎Beren interesen defentsa hobetzea dela eta, kontsumitzaileek dituzten itxaropenak ikusita, gaur egun alderdi horri dagokion gogobetetzea eskasa dela esan dezakegu.
‎Oraingo dirua utzi eta euroan sartu ahal izateko, noski, informazio egokiagoa eman edo hobeki zabaldu beharra dago: atal horri dagokion asebetetze maila erdipurdikoa baizik ez da: 5,8 puntu.
‎Azpiegiturarik ez baldin badago edo une horretan dagoena ez bada hiru hilabeteren barruan egokitu behar edo interesaturik dagoen bizilagun horri telekomunikazio zerbitzuak eskuratzea ahalbidetuko dion berri bat jarri behar ez bada, bizilagunak obra hori egin ahal izango du.
‎Laburbilduz, Batzorde horrek, legezko betebeharrei jarraiki, baimendu egin behar du instalazio hori, baldin eta eraikinean telekomunikazio azpiegitura komunik ez badago edo, egonda ere, eskatzaileak eskuratu nahi duen zerbitzua betetzeko egokia ez bada edo berririk instalatzen ez bada edo une horretan dagoena hiru hilabeteren epean egokitzen ez bada.
‎Deia Telefónica z bestelako konpainia baten bidez egin nahi badugu bere eskaintzei onura atera diezaiegun, OPERADOREAe horri dagokion aurrezenbakia markatu dugu eta, ondoren, hitzegin nahi dugun abonatuaren telefono zenbakia.
‎Hegaldia eten eta eskala egin beharra baldin badago, konpainia derrigortuta dago ahalik eta azkarren joan behar zenuen lekura eramatera, non eta bidaia zati horri dagokion zenbatekoa itzultzea eskatzen ez duzun.
‎Bigarren kasu horretan daudenek abantaila bat izango dute: aipatutako alderdi bakoitzak bere bizitzan nola eragiten duen jakiteko adina eskarmentu izateak erraztu egingo du erabakia hartzea.
‎Norbere irudiarekin konforme ez sentitze hori egoten da anorexia eta bulimia bezalako arazoen atzean.
‎Funtsean, paradigma moderno horren baitan egon dira eraikita, eta oraindikere badaude, neurri handi batean, gure helduen euskalduntzea eta alfabetatzea ere.Eta, azken batean, ikuspegi modernoaren araberakoak ditugu gaur indarreanhainbat osagai, elkarreragin estuan:
‎Debateetan, dakigunez, eztabaidagaia edo hizketagaia aldez aurretik ematenda, izenburu modura, edota hizpide aitzakia legez; mintzagaiaren hornitzea baina, ez da, berezkoa?, zeren eta mintzajardunean aurrera egin ahala, hasierako mintzagai hura interakzioan hezur-mamitzen baita; eta horretarako dauden aukerak osodesberdinak dira.
‎Arestian esandakoaren haritik tira egiten badugu, berehalaxe ohartuko garaikasgelaren mugak hautsi egin behar direla, eta ikastaldea txertaturik dagoeningurunearekin harreman estuetan lan egin behar dela. Etorkizuneko euskaldunaden gure ikaslea bertan biziko delako, ingurune horretan bertan bizi direnekin komunikatuko delako eta euskara bera komunitate horretan dagoelako. Ikastaldeareningurune hurbiletik taldera eta taldetik ingurune hurbilera, zubiak luzatu behardira, ikas prozesuaren hastapenetatik ohitura komunikatiboak sortzen hasteko.Jarduera honek ikaslea eta euskal hiztuna harremanetan jartzea du helburu, batetikikasleak hiztunak ezagut ditzan eta haiekin ohitura komunikatiboak sortzenhasteko, eta bestetik euskal hiztuna ikaslearen ikas prozesuaz jabe dadin eta lagundiezaion.
‎Aldezten dugun hipotesia hauxe da: hizkuntza batean ari direnek erabiltzen dituzten hizkuntz formekhizkuntza horri dagokion kultura deskribatzen dute.
‎Zikindua. Horregatik dago garai bateko etxe ederraorain leihorik gabe eta itsu.
‎da garrantzia daukana, portura iristea baino garrantzihandiagoa: lortu nahi dugunaren bila abiatzea, saiatzea, ekitea, horretan baitago duintasuna etalibertatea.
‎gaia adibidez. Gai horri buruz dagoen literatura zabala da, gorago esan denbezala; zabalegia, agian, eta etengabe berrikusten ari dena, batez ere azkeneko hiruhamarkadetan. Etengabeko bilakaera horretan, badirudi diziplinartekotasunarenikuspegia geroago eta gehiago erabiltzen dela, horrela asmatu eta proposatzen diren ereduak konplexuagoak eginez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori 7.451 (49,05)
ori 2 (0,01)
Lehen forma
horretan 2.368 (15,59)
horri 1.150 (7,57)
hori 665 (4,38)
Horregatik 438 (2,88)
Horri 412 (2,71)
horregatik 381 (2,51)
horretarako 284 (1,87)
Horretarako 176 (1,16)
Horretan 168 (1,11)
horien atzean 110 (0,72)
horrekin 102 (0,67)
horren aurka 79 (0,52)
horren kontra 78 (0,51)
horretatik kanpo 71 (0,47)
horren mende 67 (0,44)
horian 62 (0,41)
horren alde 61 (0,40)
horren azpian 56 (0,37)
hortan 47 (0,31)
horren baitan 46 (0,30)
horren inguruan 44 (0,29)
Hori 31 (0,20)
horren gainetik 30 (0,20)
horien barruan 24 (0,16)
horren esku 22 (0,14)
horren pean 22 (0,14)
horrek 21 (0,14)
horren azpitik 21 (0,14)
horren gainean 20 (0,13)
horretara 20 (0,13)
horretatik at 20 (0,13)
horretatik 19 (0,13)
horren aurrean 17 (0,11)
horri esker 17 (0,11)
horia 16 (0,11)
Horien atzetik 14 (0,09)
horretaz 13 (0,09)
Horren baitan 12 (0,08)
horren ondoan 12 (0,08)
horren 11 (0,07)
horretatik gora 11 (0,07)
horri buruz 11 (0,07)
horren gibelean 10 (0,07)
Horri esker 8 (0,05)
horien atzetik 8 (0,05)
horien barnean 8 (0,05)
Horrekin 7 (0,05)
Horren azpian 7 (0,05)
Horren mende 7 (0,05)
horren arabera 7 (0,05)
Horren kontra 6 (0,04)
horren aurretik 6 (0,04)
horrengatik 6 (0,04)
horretatik behera 6 (0,04)
horrekiko 5 (0,03)
ortan 5 (0,03)
Horien atzean 4 (0,03)
Horrek 4 (0,03)
Horren inguruan 4 (0,03)
horiak 4 (0,03)
horren buruan 4 (0,03)
Horren gibelean 3 (0,02)
Horretaz 3 (0,02)
horiari 3 (0,02)
horiekin batera 3 (0,02)
horren bidez 3 (0,02)
Horien barnean 2 (0,01)
Horrekiko 2 (0,01)
Horren aurka 2 (0,01)
Horren aurretik 2 (0,01)
Horretara 2 (0,01)
hori gabe 2 (0,01)
horiago 2 (0,01)
horien mende 2 (0,01)
horietan zehar 2 (0,01)
horiz 2 (0,01)
horren gain 2 (0,01)
horren truke 2 (0,01)
horretatik kanpora 2 (0,01)
hortarako 2 (0,01)
ori 2 (0,01)
HORRETARAKO 1 (0,01)
HORRI 1 (0,01)
Horiak 1 (0,01)
Horian 1 (0,01)
Horien artean 1 (0,01)
Horien barruan 1 (0,01)
Horiz 1 (0,01)
Horren alde 1 (0,01)
Horren gainean 1 (0,01)
Horren gainetik 1 (0,01)
Horrez gain 1 (0,01)
hori barik 1 (0,01)
horiarekin 1 (0,01)
horiaren barruan 1 (0,01)
horiaren inguruan 1 (0,01)
horiei 1 (0,01)
horiek 1 (0,01)
horigatik 1 (0,01)
horiren artean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 1.027 (6,76)
ELKAR 1.014 (6,68)
Berria 1.006 (6,62)
Argia 448 (2,95)
UEU 366 (2,41)
Open Data Euskadi 296 (1,95)
Pamiela 286 (1,88)
Alberdania 262 (1,72)
Susa 177 (1,17)
Deustuko Unibertsitatea 170 (1,12)
Jakin 156 (1,03)
Booktegi 143 (0,94)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 136 (0,90)
LANEKI 130 (0,86)
Goenkale 125 (0,82)
Euskaltzaindia - Liburuak 106 (0,70)
EITB - Sarea 101 (0,66)
goiena.eus 89 (0,59)
Labayru 83 (0,55)
Uztaro 79 (0,52)
Jakin liburuak 74 (0,49)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 66 (0,43)
Hitza 60 (0,39)
Urola kostako GUKA 59 (0,39)
Ikaselkar 56 (0,37)
Karmel Argitaletxea 54 (0,36)
Guaixe 52 (0,34)
Herria - Euskal astekaria 52 (0,34)
Maiatz liburuak 51 (0,34)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 46 (0,30)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 44 (0,29)
Uztarria 37 (0,24)
IVAP 36 (0,24)
aiaraldea.eus 34 (0,22)
Anboto 34 (0,22)
alea.eus 33 (0,22)
hiruka 33 (0,22)
Maxixatzen 30 (0,20)
aiurri.eus 28 (0,18)
Txintxarri 27 (0,18)
Bertsolari aldizkaria 26 (0,17)
ETB dokumentalak 23 (0,15)
Erlea 21 (0,14)
barren.eus 20 (0,13)
Karkara 19 (0,13)
Euskaltzaindia - EHU 18 (0,12)
Karmel aldizkaria 18 (0,12)
Noaua 18 (0,12)
uriola.eus 17 (0,11)
erran.eus 16 (0,11)
Euskalerria irratia 16 (0,11)
Euskaltzaindia - Sarea 15 (0,10)
Zarauzko hitza 15 (0,10)
ETB serieak 14 (0,09)
HABE 11 (0,07)
Kondaira 11 (0,07)
Aldiri 10 (0,07)
ETB marrazki bizidunak 8 (0,05)
plaentxia.eus 8 (0,05)
Aizu! 6 (0,04)
Sustraia 6 (0,04)
Osagaiz 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 4 (0,03)
aikor.eus 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
AVD-ZEA liburuak 3 (0,02)
Ikas 3 (0,02)
EITB - Argitalpenak 2 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 2 (0,01)
JADO aldizkaria 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori egon hemen 132 (0,87)
hori egon hain 61 (0,40)
hori egon pertsona 53 (0,35)
hori egon behar 51 (0,34)
hori egon ni 44 (0,29)
hori egon gu 42 (0,28)
hori egon ez 40 (0,26)
hori egon egon 35 (0,23)
hori egon ere 32 (0,21)
hori egon beste 31 (0,20)
hori egon bera 29 (0,19)
hori egon orain 29 (0,19)
hori egon gaur 27 (0,18)
hori egon esan 26 (0,17)
hori egon gako 24 (0,16)
hori egon arrazoi 23 (0,15)
hori egon guzti 22 (0,14)
hori egon lagun 22 (0,14)
hori egon oraindik 22 (0,14)
hori egon uste 19 (0,13)
hori egon han 18 (0,12)
hori egon toki 18 (0,12)
hori egon jakin 17 (0,11)
hori egon aukera 15 (0,10)
hori egon emakume 15 (0,10)
hori egon jende 15 (0,10)
hori egon lege 14 (0,09)
hori egon nahi 14 (0,09)
hori egon ala 13 (0,09)
hori egon bi 13 (0,09)
hori egon diru 13 (0,09)
hori egon enpresa 13 (0,09)
hori egon lan 13 (0,09)
hori egon bat 12 (0,08)
hori egon den 12 (0,08)
hori egon Espainia 12 (0,08)
hori egon etxe 12 (0,08)
hori egon euskal 12 (0,08)
hori egon hainbat 12 (0,08)
hori egon hitz 12 (0,08)
hori egon leku 12 (0,08)
hori egon zu 12 (0,08)
hori egon alde 11 (0,07)
hori egon arazo 11 (0,07)
hori egon euskara 11 (0,07)
hori egon gauza 11 (0,07)
hori egon horrela 11 (0,07)
hori egon informazio 11 (0,07)
hori egon lehen 11 (0,07)
hori egon bakarrik 10 (0,07)
hori egon egin 10 (0,07)
hori egon egun 10 (0,07)
hori egon gero 10 (0,07)
hori egon halako 10 (0,07)
hori egon haserre 10 (0,07)
hori egon herri 10 (0,07)
hori egon hizkuntza 10 (0,07)
hori egon ikusi 10 (0,07)
hori egon mundu 10 (0,07)
hori egon oso 10 (0,07)
hori egon arrisku 9 (0,06)
hori egon beti 9 (0,06)
hori egon gizon 9 (0,06)
hori egon hor 9 (0,06)
hori egon ikasle 9 (0,06)
hori egon modu 9 (0,06)
hori egon pentsatu 9 (0,06)
hori egon bitarte 8 (0,05)
hori egon datu 8 (0,05)
hori egon denbora 8 (0,05)
hori egon ezaugarri 8 (0,05)
hori egon hainbeste 8 (0,05)
hori egon herrialde 8 (0,05)
hori egon ur 8 (0,05)
hori egon adierazpen 7 (0,05)
hori egon alderdi 7 (0,05)
hori egon bakar 7 (0,05)
hori egon egoera 7 (0,05)
hori egon erabat 7 (0,05)
hori egon estatu 7 (0,05)
hori egon familia 7 (0,05)
hori egon hutsune 7 (0,05)
hori egon koska 7 (0,05)
hori egon neurri 7 (0,05)
hori egon ohi 7 (0,05)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia