Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15.468

2000
‎Beti izan dut hori egiteko kapritxoa, baina beti kezka izan dut ondo joko ote dudan, edo merezi al duen armonikaz bakarrik disko bat grabatzea... Behin Euskadi Irratian grabatu nituen kantu batzuk, eta bere iritzia eskatu nion Pello Zabalari, musika ezagutza handia duela-eta, kritika bat egiteko.
‎Zein dira onenak? Gipuzkoako Diputazioko arduradun Ignacio Javier Larrañagak azaldu digunez bi irizpide jarraitu dira aukeraketa hori egiteko. Batetik, baserritarraren nahia hartu da kontuan eta bestetik, sagardogilearena.
‎«Franko eta terrorista hutsak ziren, legalki ezarria zegoen boterearen aurka matxinatu ziren. Elizak hori egin izan ez balu, agian Gerra Zibila ez zen inoiz hasiko»
‎estatua, komunikabide batzuk, gure famosoak, gure kirolariak, gure politikoak, gure abeslariak, eta besteek duten guztia. Orduan gure idazleak ere behar ditugu, eta zuri tokatzen zaizu paper hori egitea, beraz egin egiten duzu, ahal duzun hobetoen. Baina garrantzia gehiegi ematen zaigula sentitzen dut, niri behintzat.
‎Prozesu hau burutzeko 4 bat ordu behar izan ziren. Hori egiten zen bitartean, beheko solairutik beste zortzi sagar zaku igo ziren, garbitu eta txikituz, patsa hurrengo egunerako bigarren laukian beratzen utziz. Dolarean zegoen patsari eman beharreko estualdiak eman ondoren, patsa lehorra zakutan sartu zen.
‎Aurreko egunean beratzen utzi zen patsarekin berriz, dolarea bete eta eman beharreko hiru edo lau kolpeak eman zitzaizkion, kolpe bakoitzeko patsa atera eta sartuz. Behin hori egin ondoren, patsa lehorra hartu eta zakutan sartu zen eta bitartean garbituta zeuden sagarrak txikitu eta patsa arratsalderako beratzen utzi zen. Arratsaldean beratzen zegoen patsari zegozkion kolpeak eman eta patsa lehorra zakutan sartu zen.
‎ERROMANIZAZIOAK eragina izan zuen Gipuzkoako kostaldeko biztanleen ohitura eta bizimoduan. Urte askotako ustea hankaz gora jartzen duen baieztapen hori egin dute Aranzadi elkarteko Milagros Esteban, Maite Izquierdo eta Xabier Alberdi ikertzaileek, Zarauzko eta Astigarragako indusketen berri ematean. Alabaina, eragin hori zenbaterainokoa izan zen ez dago zehazterik oraindik.
‎Jon Enbeitak," Gara" k astelehenetan kaleratzen duen" AEK Gara" gehigarrian testularitzaren bertuteez idatzi zuen:" Batak besteari errimatuz erantzuteari deitzen diogu testularitza, eta testularia, hori egiten duenari. Baina errimatzea soilik ez da nahikoa, bertso batean teknika hutsa nahikoa ez den bezala.
‎Zerbait adierazi beharra. Adierazi behar alternatibo horrek egiten gaitu idazle edo irakurle, baldin eta zein paper hartzen dugun okasioan. Idazle, komunikatzaile, gazte izateak sortzen digun ikuspuntu bereziarekin, horregatik maiz jotzen dugu kalera edo gertuko errealitateak isladatzera.
‎Kontsultategi horrek eginiko txostenean egiaztatu egiten da Europak sarean mugitzeko dituen ohiturak nabigatzera eta mailak igortzera mugatzen direla. Lehen fase hau guztiz gaindituta dago Estatu Batuetan, baina Europan pixkanaka pixkanaka aldatzen ari dira gauzak.
‎Bai, hori eginen dugu ekainaren hamazazpian Miarritzen. Goizean bat izanen da Europa eta bere aniztasunak gaitzat hartuta, partikularki hizkuntzen eta irakaskuntzen aldetik.
‎Legearen aldaketarik gabe nahi lukete halako aterbe bat atzeman inmersioko irakaskuntzarentzat. Guk mementuan ez dugu eskakizun hori egiten. Euskararen alorrean bai, ordea.
‎Eztabaida baldin bada abertzale talde guzien artean, izan behar dute amore emaiterik gabe. Militanteak jakinean izan behar baldin badute, hori egina izan behar da barneko egituretan. Azkenik publikoki egina izan behar bada, egin behar da nahikunde minimun batekin eta ez inoiz prentsaren beretzeko.
‎Agian, orain ez hainbeste; konturatu naiz ez dela beharrezkoa ezusteko amaiera ematea. Oso ikusgarria da hori egitea, baina orain ez dut hain garbi ikusten.
‎Baina udalak ados jartzea sare bat egiteko ez da nahikoa, ikusgai dauden obrak ere askoz gehiago iragarri lirateke komunikabideetan. Hori egingo balitz, ziur egon jendea askoz gehiago joango litzatekeela, ohitura bilakatzeraino.
‎Eta oztopoak ere aipatu ditut, EAJk markoa gainditzeko konpromiso bat erakutsi behar du. Guk, trantsizioaren bidez, hori egitea erraztu nahi diogu EAJri. Areago, gure ildoan eta jokabide politikoetan baztergarri diren instituzioetan ere babesa eskaintzen diogu EAJri eta dagoeneko azaldu diogu prest gaudela Jaurlaritza sostengatzeko aipatu bidean abiatuz gero.
‎Hor bide bat markatzen hasten da. Nik ez dut esan nahi hori egin behar denik edo ez. Baina tresna bat da gauzak egin ahal izateko.
‎enkargua hartuko dut, baina ez banago gustura emaitzarekin, ez dut entregatuko. Erreparoak ditugu hori egiteko.
‎Eta nik orduan: " Ez, hontaz ez; beste horretaz egingo dut". Proposamena egin izan ez balidate, agian ez nuen liburua idatziko.
‎Idazleak, hemen, ez dira elite bat, denok ezagutzen ditugu, kalean ibiltzen dira... eta orduan irakurleak esaten du" Harkaitz Canoren poesia liburu hau hartu eta irakurri egingo dut". Erdi mailako edozein espainolek ezin du hori egin. Heltzen zaizkion liburuak goregi hegan egiten duten txoriak dira.
‎Publikatzen dena baino ehun aldiz gehiago argitaratuko balitz ere, euskararentzat ona litzateke. Baina ez dago nahikoa diru eta idazle hori egiteko.
‎Materiala ukitzea, kamara prestatzea, argazkiak eta musika egitea, muntatzea, soinuak sortzea, laborategietara joatea, filma fotogramaz fotograma ezagutzea da nik nahi dudana. Horregatik egiten zait hain interesgarria animazioa.
‎Ideiak baditut, animazio zintak filmatu nahi ditut, sinpleak eta didaktikoak era berean. Aurten hori egitea espero dut, bestelako proiektuak denbora gehiago dudanean landuko ditut
‎Gaur egun ikusi da pilotan, eskubaloian, saskibaloian, futbolean... asoziazioak daudela, federaziotik aparte. Hori egiten hasten den arte alferrik da, arraun munduak ez du funtzionatuko. Iruditzen zait urte asko baino lehen hori sortuko dela.
‎Plaza askotan dantzari koadrilak ikusten diren arren, zalantzarik ez dago plaza kopurua nabarmen jaitsi dela eta dantzari koadrilak ere ez direla lehengoak bezain handiak. Diagnostiko hori eginez jarri ziren martxan Euskal Dantzarien Biltzarra eta Ereintza Dantza Taldea.
‎Egin sugezar erraldoi bat, eta Joxemari mozkorrak duena, hori inposatu da azkenean. Horretarako egin zen.
‎HBk oso garbi azaldu behar du bere diferentzia ETArekiko. Eta HBk hori egitea bai miraria dela.
Hori egingo da hain zuzen Donostiako Bagera elkarteak antolatu duen hitzaldi sortan. Azaroaren 6an hasi eta azaroaren 28a bitarte," Euskararen bizitza gure esku" lelopean, Emilio Lopez Adan, Arantxa Ugartetxea eta Xabier Mendiguren Bereziartuk, besteak beste, eskainiko dituzte hitzaldiak.
‎Bada," bat batean, Indian orain arte pribilejioz beteta bizi izandu diran 279 marajak, beste edozein erriko seme bezala begiratuak izango dirala Gobernuarengandik". Eta hori eginez, Z. ARGIArentzat," Indira Gandhik bere Erria justiziaruntz eramateko asmoa agertzen du, eta Indiako aro berezi bati bukaera ematen dio". Ai, ene!
‎" Bolada batean politika historia horiek gora eta behera, Amnistia, edo Gora Euskadi edo zirt edo zart bukatuz gero dena egina zegoen. Eta hori egiten duen bertsolaria edozein da, edozein". (Argia,)
‎hau egin behar da? Bada, egingo dut hori egin nahi duenarekin. Ez hainbeste begiratu:
‎Desajuste hori bukatu behar da, zer ikasia bai baina zer irakatsia ere badugu, asko. Komeni zaigu ahalegin hori egitea, eta ez bakarrik etxean beste prestigio bat izateko. Geurea kontatu, ingeleseratu.
‎sinesten badugu Akitania Euskal Herriaren arteko ardatz ekonomiko hori indartzen ari dela, hor hiru hizkuntzen lurralde bat izango da, eta Hegoaldean bizkarra erakusten ari gara frantsesari. Frantsesak ez dira hori egiten ari. Ingelesa oso garrantzitsua da, eta maila tekniko baterako ikas daiteke, baina komunikaziorako frantsesak oso present egon behar luke.
‎Gaztea bere beroak bizi du, Goenkalen muztioa hartuta" Carla" noiz ikusiko," Kapitain Frakasa" ren konplejuaz," aise eman zenidan eskua" madarikazioka," hamaseigarrenean, aidanez"," Kareletik" behera bota beharrean" hori egina zagok, txapas!" esango dion itxaropenez. Pena da abertzale erdalduna bere egoak bizi duela, herri hau bere lumak bizi duenean.
‎Metaliteraturatik dagoena ez da nik metaliteratura egiteagatik, eta politikatik dagoena, ez da politika egiteagatik. Baizik eta egoera horri buruzko erreflexioa nola egin litekeen poetikatik, eta zein poetika behar den erreflexio hori egin ahal izateko. Niri ez zait interesatzen diskurtso politikoa bere horretan, ezta diskurtso poetikoa, ez badu deus esaten errealitateari buruz.
‎Alardearen auzian gertatzen da hau. Gehiengoak ez du halako Alarderik nahi, baina gehiengoak (oinarrizko eskubideak gehiengoaren aurka mantendu behar dira eta) ezin du hori egin. Zaila bada ere gehiengoak ezin ditu gutxiengoaren eskubideak zapaldu.
‎Kasu honetan, gehiengoak nahi ditu ENA erabiltzen dutenak zigortu. Oso erraza da hori egitea. PP eta PSOEri oso erraz egiten ahal zaie hori.
‎Sarrionandiaren epe honetako kartzelako poemei, liburu honetakoei eta Marinel Zaharrak en zeudenei," poesia militante" edo" konprometitua" bezalako etiketak jarri izana Azkorbebeitiak arbuiatzen du, aurreiritzietan oinarritzen direlako bere ustez, gaiaren erabilerak obraren asmoa bera ez baitu ukatzen. Lan literarioa" planteamendu ideologiko horren alde egiteko bitartekotzat erabiltzen omen baita eta" konpromezu" horren zerbitzutan jartzen." (J.S.Irakurketa proposamen bat, 76 or.)
‎Ni ez naiz hemengoa (Pamiela, Iruñea, 1985) izan da kritikoen aldetik iruzkin gehien merezi izan dituena eta, ia aho batez, Pott Bandakoen irizpide teorikoen adierazpentzat jo izan dena, bereziki Bernardo Atxagaren Etiopia liburuak ezagutzera emandako belaunaldiaren oinarriak aditzera ematen omen dituelako. Nolabait, garai horretan eginiko poesiaren teorizaziotzat hartu dute kritikoek, deserrotzearen eta erbesteratzearen sinboloaren planteamendutzat.
‎Herriaren zentzuzko jokabideak baizik ez gaitu eramango demokraziaren bidera; grekeraz, demokrazia? herriaren burujabetza baita, eta horren arabera egin zen ONUren Adierazpena.
‎Euskararen alderako argudioak erabiltzeko, uste dut on zaigula euskarak historian zehar izan dituen gorabeherak ezagutzea. Asmo horrekin egin nuen Euskararen ostarteak (1998) deritzan liburua, gure iragana era orokorrean agertuz.
‎Egile berak agertzen digunez, XV. mendearen azken aldera agertzen omen da notario protokoloren bat edo beste, epaiketako lekukoen hitzak euskaraz idatzirik; aldiz, herri askotan batzarrak euskaraz zein nafar erromantzez egiten omen ziren, baina agiriak idatziz jasotzea bigarren horretan egiten zuten. Hala dakar El esfuerzo bélico de Navarra en el siglo XVI (1981) liburuaren 218 orrialdeetan.
‎Hedabideek ere mugatzen dute, kasu askotan, taldea. Hori egiteko bide bat, berenproduktuaren egituraketan bertan aurki daiteke, informazioaren eremuan adibidez. Albisteen sailkapenak(. Euskal Herria?,. Mundua?,. Espainia?...), informazio praktikoaren edo agendaren hedadurak, eguraldi mapek eta abarrek zehazten dute zein den, hedabide bakoitzarentzat, erreferentzia eremua.
‎Ondoko lerroetan, ETBren programazioan ageri diren oinarrizko hainbat elementu zehaztuko ditugu, emisio osoa fokatuz lehenengo, eta prime time orduetakoaazkenik. Beti ere, programazio horren bidez egiten zaigun eskaintzan erreferentzia gisahartzen diren esparru geopolitikoa, kulturala, soziala eta tematikoa nolakoak direnjakiteko asmoz.
‎Azkenik, identifikazioko hiru taldeak eta estereotipoak nahiz informazioarenarteko erlazioak ikusteko, Anova motako analisi desberdinak egin ziren, hiru taldeak aldagai aske gisa, eta gutxiengo egoerako taldearekiko eta estatuarekiko estereotipoak eta informazioa menpeko aldagai gisa hartuz. Hala ere, hori egin baino lehenago, norbere gutxiengo egoerako taldearekiko eta estatuarekiko estereotipoak faktore ekoizle modura analizatu ziren. Norbere gutxiengo egoerako taldearekiko etaestatuarekiko estereotipoek bina faktore ekoitzi zituzten.
‎Badirudi Erkidego Autonomoan eskubidehori lor daitekeela eta aplika dezakegula. Zergatik ez dugu planteatzen hori egitea, aukera utziz, gero, bere garaian, nafarrek eta iparraldekoek aplika dezaten?
‎Zergatik ez du Gasteizko Legebiltzarrak subirano deklaratzen bere burua? Esandiezaiogun PPri hori egiteko prest gaudela, eta eraman dezagun gatazka konstituzional hori nazioarteko mailara.
‎Tradizioak diosku apezak badutela bide bat jakiteko nor den sorgina: meza ondoan, aldarearen gainean liburua zabalik utziz geroz, elizan dauden sorginakparalizatu bezala gelditzen dira, ezin mugituz. Hori egin ziokeen superioreak* Marcosi, eta testak positibo emanik, berehala bota zuen frailea komentutik.
‎Badirudi ez-ohikoa delahori; behintzat, ez dira adibideak nonahi aurkitzen. Eta beharbada horregatikinteresgarriago da, orduan bizitza mitoan sartzeko ahalegina hain da handia, mitoabera aldatu behar baita horren egiteko. Bestela esanda, mitoak bere baitan eragiten dualdaketa, modu erreflexuan.
‎Bilduma hori egiteko, ordea, historialariak ez du lan makala izaten. Normala dazatikaturik izan diren lur eremuetan sentimendu ezberdinak izatea, elkarren aurkariizan direnetan batez ere.
‎Absolutua giza espirituaren irrika bat da, eta (horregatixe!) askotan nortu edo nondu egiten dugulaesango du Leturiak (kasu honetan giza bizitza sentimentalaz diharduela; erlijio batzuetako absolutu nortuedo nonduez ere berdin esango luke agian, Txillardegiren beste testu batzuek pentsaraz diezaguketenez). Baina hori eginez, ezabatu egin dugu absolutu zen bezainbatean.
‎Espiritua (espirituizateko) deliberoak hasten du. Horrek egiten nau neu. Espezie guztian holakoxea ni (bakarrik) naizen hau.
‎Espezie guztian holakoxea ni (bakarrik) naizen hau. Horrek egiten zaitu zu guztiengandik diferentea. Zeu bakarrikzaren indibiduoa, ez historiaren edo gizar tearen produktu, halabeharrezkoa?, ekoizpen mekanikoa, hots, beste edozeinen berdina, adibidez, momentu historikobaten edo klase sozial baten barruan(. XX. mendeko emakumea?,, industriako langilebat?, talde horretan beste edozein bezalakoxea, azken finean)?.
‎OPek aldi berean funtzio bat baino gehiago bete dezakete; une horretan egin denerabilerak argituko digu zein adiera duen. Esaterako,, beraz?:
‎Are gehiago honi buruzkoirizpide zehatzik edo taxonomiarik ez dagoenean. Euskarazkotzat jo ditugunen arteanegon daitezke erdal erabilera duten kalkoak ezkutaturik, bai eta erdarazkoetan euskalhitzen multzoan sartu beharrekorik; hori egin gabe dagoen bitartean, ordea, gukgeureari eutsiko diogu.
‎Honelako kasuetan, ordea, galdera egileak kezkabaino gehiago nahasmena du bere buruan. Alde batetik, konturatu gabe euskaltzaleokzapaltzaileen diskurtsoa geureganatu dugula ematen du; bestetik, guda galtzailearenedo porrotaren morala izenda dezakegun hori sumatzen da; eta azkenik, laburbilduta, besteak baino gutxiago izatearen konplexua agerian gelditzen da (espainiar frantziarbatek ez dio galdera hori egiten bere buruari, ez modu existentzial horretan behinikbehin; eta orokorrean ez du onartzen bere izatearen ukapena). Gainera, gure izateariburuzko zalantza horiek ezjakintasuna edo planteamendu metodologiko okerra uztendute agerian.
‎dute: hori eginez, bankuen gordailutan produktu baliokidea eskuratzendute, zeina saldua izateko esperoan baitago. Epealdi bakoitzeko produktu berria sormen monetario berrien kontrapartida da.
‎emango dizkigu nazioaren esentziak eta euskalkulturaren berreraiketarako funtsezko elementuak. Horretarako egiten dira historiaurreko leku azterketak, tresna arkaiko eta ohitura sustraituen deskribapenak. Nazio etakultura kontzeptu apriorizkoak, kietistak, dira horiek, zeren arrazaren, singulartasun, ean eta euskal kulturaren elementuen, jatorrizko multzo, an sinesten eta finkatz.en baitira:
‎5 Mihia zeharo atera eta, behin hori eginez gero, ahoaren mutur batetik bestera higitzea, ezpainak zabal zabalik ditugularik.
‎3 Kopuruen biribiltze hori, esan bezala, 3 zifra baino gehiago dituzten zenbakiekin gertatzen da. Hori egiteko orduan, honako esamolde hauek erabil ditzakegu:
‎Dena dela, gogoan izan behar dugu hizlari bakoitzak bere erritmoa duela. Horrez gain, komenigarria da lerrotarte hirukoitzaz idaztea, zeren, era horretara eginez gero, zuzenketak egiteko espazio gehiago izango baitugu. Zuriz izango dugun hutsune horretan, kontrolerako oharrak ipin daitezke.
‎Urte erdi geroago, Gabon egunean, zoragarria zen jostailuaz oraindik ohiturik ez bazeuden ere, kapitainak Morse kodearen bidez Gabon mezu bat igorri nahi izan zion familiari. Telegrafista hori egiteko prest zegoelarik, bat batean ahots bat entzun zen, tokitatik zetorren baina entzungarri zen soinu bat, nondik arraio hel zitekeen inork ere ez zekiela, zeren kostaldetik oso urrun baitzeuden, Ingalaterra Berriaren parean. Jesukristoren sortzea eta aingeruak artzainei berri onaz egindako iragarpena kontatzen hasi zen.
‎1925eko ekainaren 17an Unión Radio sortu zen, El Sol egunkariko eta Espasa Calpe argitaletxeko zenbait enpresariri esker. Hain zuzen ere, irrati kate horrek egin zuen lehen Albistegia Nagusia (Diario Hablado) Estatu espainiarrean: La Palabra.
‎Hegoalderantz, Saltipiniara doan pista zabal batetik kilometro erdi bat ibili ondoren, eskuinera beste bide txikiago bat irteten da. Bide horretatik gora eginez, 850 metroko altuerara iristerakoan, La Rueda mendia inguratzen duen pista zabalarekin egiten da topo. Inguru hauetan otea eta txilarren sastrakadia da nagusi.
‎Komeriak izango lirateke Tere hona baletor: Jabik pentsatuko luke errua berea dela, zerbait txarto egin duela, eta horregatik egiten diola alde maiteñoak. Terek, berriz, pentsatuko luke" azken finean, Irlandara joateko dudan gogo itzeletik aparte, ez daukat arrazoi handiegirik bidaia hori egiteko, eta gainera, Jabi kezkatuta geratuko da", eta azkenean, bat dela edo bestea dela, euren eguneroko bizimodu polit eta linealarekin segituko lukete poz pozik, hurrengo goizean egun milimetratu bati ekingo zioten segurtasunaz.
‎Jabik pentsatuko luke errua berea dela, zerbait txarto egin duela, eta horregatik egiten diola alde maiteñoak. Terek, berriz, pentsatuko luke" azken finean, Irlandara joateko dudan gogo itzeletik aparte, ez daukat arrazoi handiegirik bidaia hori egiteko, eta gainera, Jabi kezkatuta geratuko da", eta azkenean, bat dela edo bestea dela, euren eguneroko bizimodu polit eta linealarekin segituko lukete poz pozik, hurrengo goizean egun milimetratu bati ekingo zioten segurtasunaz.
‎Eta orduan erabaki nuen, Dioskoridesen kontseiluei jarraikiz, nik nekizkien belarren nahastea eta edabe horren egitea...
‎Zeren gero eta gehiago ulertzen baitut, tigrearen iduri eder hura gogoan, nola anitz erlijionetan erabiltzen dituzten animaliak eta hegaztiak jainkoen errepresentazinoetarako, eta zeren, baldin egia bada —dioten bezala— ezen Jainkoa ezin ikusi dugula, haren behako bakar batek deuseztu eta deseginen gintuzkeelako, berdintsu eta orobatsu gertatzen baitzen tigre harekin, zeinak baitzirudien ezen, begietan su hotz bat zuela, aitzinean zuen etsaia edo ikusle zuhurgabea noiznahi errauts zezakeena, suntsi eta birrin. Zeren, dakizun bezala, jaun André, katu eta basakatuen familiakoak baitira tigreak, eta halatan dira hauek, haiek bezala, beren berotasunean hotz eta beren hoztasunean bero... eta zeren haiek baino handiagoak eta kementsuagoak baitira, oro har, eta horrek egiten ditu are beldurgarriagoak eta izugarriagoak. Baita ederragoak ere.
‎Egia erran, nihaur bakarrik betetzekotan ninduan, lehenengotik, asmo hori, baina, noiz eta jakinarazi bainion Maddaleni ezen ez nindoala Alpujarretarat, bataz, zaharra nintzelako eta zaharturik nengoelako halako erabaki baten hartzeko, eta, berriz bertzea, hura baino aterabide duinagotzat jotzen nuelako Lutheroren mendekatzea eta, hartarakotz, kanoikada batez gure etxeko arrano inperialaren ehizatzea; eta, noiz eta jakinarazi bainion, halaber, ezen, haren ondotik, edabe gozo baten hartzekotan nintzela, Ofizio Saindukoek bizirik atrapa ez nintzaten eta berriro azpira, hark ihardetsi zidaan: " Berorrek hori erabaki badu, nik ere hori eginen dut". Haserretu eta koleratu nintzaioan, eta ezetz erran... baina hark baietz eta baietz.
‎Botikinarekin batean, ene betaurrekoak ere —lehengo etxetik bezperan ekarritako ordezko zahar lodi gorrotagarriak— mahaitxoaren gainean zeutzan, osorik, mirariz. Ikuskizunak, hortaz, trinkotasuna zuen eskas, tipula papera gaineratu dioten pintura lan inpresionista batean bezala, baina horrek egiten zuen, beharbada, erakargarriagoa: erdi ikuste horretan, Edurneren titi beteak —bat baizik ez nion ezagutzen—nire bihotzarekin batean pilpiratzen zirela imajinatzen ahal nuen, tanga motako kulero tikien gainean jantzirik zeraman kamiseta laburraz bertzaldera.
‎Besoa eskaini zidan eta gogo onez onartu nion, besapeko grabagailua bertzaldera pasatuta. Ni neu harritu nintzen, lehenbiziko pausoak gisa horretara eginda, zein aise nenbilen, senar emazteen artean hain ohikoa den ibilera estekatuan.
‎" Lisboatik" jalgitik trago bakarrik ere egin gabe, udako gau giro epelaz gozatua nintzen, hiri ia ia hutsean barna ibiltari. Eskailerak argirik gabe zeuden beti, baina horretara ere jarria nintzen etxe horretan egindako lau hilabeteetan. Bertzerik zen zangoen gainean lau solairuko ataka gainditu beharra; Zabalguneko gure etxe erosoko igogailuaren aisetasunera emana, ezin horretara ohitu, ez ilunpean ez argipean.
‎Lehengo ortzeguneko goizalde aldrebesa arte, zenbait hilabetez nintzen Ttipirekin egon gabea, eta orduan ere, ene berririk eman gabe akitu zen topaldia. Kristinak tarte horretan eginak zituen nirekikoak. Laguna jakinean egonen ote zen, ezbairik batere ez nuen, lehendik ez bazen, ortzegunean berean ikasia, Ximurra aho handiak ekarri baitzuen solasera.
‎Horrelaxe ni, abuztuko asteazken horretan, bigarren aldiz neure izate atsekabetua kanpoko munduaren arriskupean ezartzean. Ustel gertatutako gosariak mokor kakaztua ezarri berria zuen, zorteak azken aldi horretan egin zizkidan txandrio guztien meta gainean. Eta orain, hori aski ez, eta makur hasitako goiza, zuzendu beharrean, are gehiago nahaspilatuko zelako aierua nuen.
‎Nik: Hori egina zagok, Onuzki.
‎Eta hori egiten du Aita Santuak, ala?
‎Zer, bada, orduan? Bada, orduan, programako arduradunak hori egiteko ere kapaz zirela, noski. Nori saldu zioten haragia?
‎Eta kafetegi honetara sarturik, beste espresso bat eskatu, eta nire eguneroko ezinbesteko hau idazteari ekin diot, eta nire barrena zertan den laburbildu behar banu, esango nuke New Yorkeko egonaldian baino nahasiago sentitzen naizela, baina baita maitatuago ere. Eta beharbada horregatik, poltsatik Rubenentzat erosi dudan oparia kontuz kontuz zabaldu (egin behar ez bada ere, besteentzako opariekin beti hori egiten amaitzen dut, ezin bada eutsi berriro ikusteko gogoari), eta erlojua esku artean hartu dut. " Zure alboan igaro ditudan une ederren oroigarri", esan diezaioket eskaintzen diodanean, eta horrekin batera ahoan musu ematen imajinatzen dut neure burua.
‎Ez dakit halakorik esan behar dizudan, baina bon, taldekide ahobero bat, Luis, etengabe ari da Ruben zirikatzen: Rakel neska xarmanta dela, bakarrik dagoela eta erokeria litzatekeela aukera hau alferrikaltzea, osterantzean bera plazer handiz arduratuko dela marrubizko izozki horrekikoak egiten (sic). Ez dakit hori esan behar nizun, baina dagoeneko esanda dago.
‎Mapa hori bidailagunen ahotan egon da ibiltzen hasi garenean (Preteritok, esate baterako, adierazi du Manhattanen bakarrik Afrika osoan baino telefono linea gehiago dagoela). Baina mapa hori ez dut orriotara ekarri nahi izan munduaren egoeraz hitz egiteko( hori egiten nuen Dabidekin, batez ere" luxuzko ertzain" egin aurretik), neure buruaz hitz egin beharra dudalako baizik: Dabidek ni ilunpetara zigortu ninduen egiaz tiro egin zidan egunean, baina Karmeloren deia en  tzun eta gero, beharbada bera sentituko da ilun baino ilunago.
‎Eta denak zorionak emanez eta zer oposaketa mota ote ziren galdezka hasi zaizkit. Eta niri damutu egin zait beste ateraldi hoberik eduki ez izana, hartara ez bainuen nire harridura ezkutatu, eta bozkarioa itxuratu behar izango; zeren telegrama, izan, Dabidena baitzen, eta mezua, telegrama bat izateko, Dabidek idatzia izateko, berak bidalia izateko, zinez txundigarria (egia esatera, Karmelok proposamen hori egina ziola jakin arren, ez nuen inondik ere halakorik espero, beharbada Dabidek apenas ezer irakurtzen zuelako, ezer idazten ez zuelako). Eta nik irribarre egin behar izan dut, bai orduan bai handik gutxira, bazkaritan, nire alde topa egin duten bakoitzean.
‎Esan egia: ez gaituzu hori egiteko moduan ikusten, galdegin dio Xavierrek.
‎Ariketa xume hori egin izan dudan gehienetan bezala, jendea nahasten hasi da eta, doi bat lotsagorritua eta denak begira nituela, berriro ere dena esplikatzen hasi behar izan dut. Baina noizbait ere amaitu, eta honela jarraitu dut:
‎azaldu du Tomek, bere ezusteko irrika nabarmenduz; eta berehala, soil soilik hurbilen geunden Lolak eta biok entzuteko gisan: Beti horrekin egin dut amets.
‎N murritza izaki, gazteen probaleku eta zailtzeko aukera izateari ere uzten ari zaio antzerki amateurra gaur egun. sIpar Euskal Herriko antzerkigintzan ez da sumatu aurrerapausorik azken urte honetan eta desintegrazioaren bide beretik doala esan daiteke; nahiz eta taldeek kalitatea<3 ren errekonozimendua lortu izan duten beti, nahiz eta bertako idazleek behin eta berriro sariak jaso, oso esparru txikian eskaintzen dira euren muntaiak eta kasu honetan muga ez da banaketa administratibo hutsa. Ipar Euskal Herrian emanaldiak eskaintzeaz gain, Hego Euskal Herrira ere iritsi lukete, baina urrats hori egitea ezinezkoa dirudi gaur egun. Ea eurak ere azken mohikanoez mintzatzen hasi diren une honetan bertako antzerkigintzari ateak zabaltzen zaizkion. Erakunde publikoek izan lukete zeresana arlo honetan, batez ere euskaraz idatzi eta egiten dela kontuan harturik.
‎Horrela, Va sconia aldizkariko aleetan Unibertsitateko zenbait irakaslek zuzenduriko euskal historia garaikideari buruzko bibliografia bat argitaratzen da. Ekimen hori beste zenbait arlotan ere burutu nahi izanez gero, une honetan hori egiteko gauza izan litekeela ikusten dudan elkarte bakarra Eusko Ikaskuntza da, EIren sail ezberdinak hain zuzen. Hemen ere informatikak eskaintzen digu laguntza handia behar beharrezkoa den espezializazioa lortzeko, Jon Bilbaok planteaBiblinleka tzen zuen osotasunari uko egin gabe.
‎Gaur egun gure sare barruan dauden 288 udal liburutegietatik 182 informatizatuta daude. Esparru horretan egin den lanaren ondorioz, 3.000 biztanletik gorako udalerrietako liburutegi publiko guztiak informatizatuta daude eta 1.000 biztanletik gorako udalerrietako udal liburutegietako% 90.
‎Reichenbachek indukzioa ‘probabilitatearen frekuentzia erlatibo’ nozioaren arabera aldarrikatu zuen. Munduak urrats erregular batzuk jarraitu beharrik ez duela baiestean Humerekin ados, eta, horregatik hain zuzen, etorkizunari buruz zerbait esatea erraza ez dela baiestean, Reichenbachek hori egiteko modua indukzioan aurkitu zuen. Ez zehatz mehatz, baina bai modu probable eta pragmatikoan:
‎Esan zuenez, hainbeste zergatik hunkitzen gaituenari buruzko gure harridura ez da txikitzen jaia sortarazi zuten zergatiak emandakoan, baizik eta antzeko beste jaialdi batzuk aurkitzean txikitzen dira: hauek aurkitzeak" natural" bihur lezake, sortarazi zuten zergatiak emateak, ordea, ezin du hori egin. Zentzu honetan esan zuen" Zergatik hunkitzen gaitu?" galdera eta" Zergatik da ederra hau?" edota" Zergatik ez du balio kontrabaxu honek?" galdera estetikoak antzekoak direla.
‎Baina orduan, zentzugabea da esaten jarraitzea ekintza hauen berezitasuna gauzen fisikari buruzko ikuspuntu faltsuetatik sortzean datzala. ( Hori egiten du Frazerrek magia funtsean sasifisika dela esaterakoan, edo sasimedikuntza, sasiteknika, besteak beste.)
‎Baina orduan, zentzugabea da esaten jarraitzea ekintza hauen berezitasuna gauzen fisikari buruzko ikuspuntu faltsuetatik sortzean datzala. ( Hori egiten du Frazerrek magia funtsean sasifisika dela esaterakoan, edo sasimedikuntza, sasiteknika, besteak beste.)
‎Baina hori egitean ez dut magia defendatu behar ezta bere lepotik barre egin behar ere.
‎Kontsultara eraman ordez, hona hurbiltzeko kundan atera ninduten. Hona heldu eta hamalaugarren egunean medikuak esan dit, Castellonera itzuli dudala azken kontsulta hori egitera. Honetatik ere aise atera liteke beste ondorio bat Instituciones Penitenciarias eko sendagileek euskal preso politikookin duten etika deontologikoaz.
Horregatik egiten dut negar,
‎Hor zagok akatsa. Horretan egiten diagu huts, eta gero emaitza katastrofe bat duk, dena kaka zahar bat...
‎Euskal Herriaren alde borroka egiteko moduen inguruan be ez gatoz bat abertzale guztiok, batzuei biderik eraginkorrena iruditen jakena beste batzuen iritziz kalterako baino ez da ta. Baina denon arteko batasuna bilatu beharra dogu nahitaez, desberdintasun eta ezinikusi guztien ganetik, horrek geure barrenetan sor dagikegun amorrazioa aberriaren aldeko gure maitasunean urturik eta ezerezturik, hori egitea aberriaren aldeko urrats garrantzitsua izango dala jakinaren ganean. Zatituta ez dogu inoz ezer aurreratuko.
‎Haiek galdu dira, haiek zure imajinazioan beste inon ez dituzu bizi... Ez al dakizu erakundea bere azkenekotan dela, ez al zara ohartu?"; haren ezpain meheetan irribarre anker bat dibujatu zen;" edo beharbada", esan zuen," independentziaren kimera horrekin egiten duzu amets; he! Zer uste duzu, zuri horrek zer ekarriko dizu?
‎" Hemen?", galdetu zuen Xanek. " Paketeak ekarri eta eraman; hori egiten zian. Askotan kanpoan, hemen ez zuan askotan ikusten".
2001
‎Zein ezaugarri hartzen dituzu oinarritzat, literatura modu hori egiterakoan?
‎" ETA desagertu arte ez dugu burujabetzaren bidea egingo" horrek ez du balio. Hori egingo balute, benetan hasiko nintzateke pentsatzen apustu horretan daudela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori 15.432 (101,59)
ori 36 (0,24)
Lehen forma
hori 9.105 (59,94)
Hori 1.688 (11,11)
horretan 1.069 (7,04)
horrek 461 (3,03)
horregatik 390 (2,57)
horrekin 344 (2,26)
horren alde 311 (2,05)
Horregatik 283 (1,86)
horren 187 (1,23)
horri 175 (1,15)
horretarako 140 (0,92)
horren aurka 118 (0,78)
horren kontra 108 (0,71)
Horrek 104 (0,68)
horri buruz 86 (0,57)
horren inguruan 82 (0,54)
horretatik 70 (0,46)
Horretarako 55 (0,36)
horren arabera 46 (0,30)
horretara 41 (0,27)
horren bidez 37 (0,24)
horren gainean 35 (0,23)
horri esker 35 (0,23)
hortan 34 (0,22)
ori 34 (0,22)
horretaz 33 (0,22)
horri kontra 33 (0,22)
Horren 18 (0,12)
Horren alde 18 (0,12)
Horri buruz 16 (0,11)
Horretan 14 (0,09)
horrenak 14 (0,09)
Horri 13 (0,09)
horren aurrean 13 (0,09)
horretatik kanpo 13 (0,09)
Horri esker 12 (0,08)
horretako 11 (0,07)
hori gabe 10 (0,07)
horren baitan 10 (0,07)
Horrekin 9 (0,06)
Horren kontra 8 (0,05)
horrentzat 8 (0,05)
Horren aurka 7 (0,05)
hortara 7 (0,05)
Horrenak 6 (0,04)
horietan behera 6 (0,04)
horren bitartez 6 (0,04)
horren ondotik 6 (0,04)
HORI 5 (0,03)
horregaz 5 (0,03)
Horren arabera 4 (0,03)
Horren gainean 4 (0,03)
Horren inguruan 4 (0,03)
horietan gora 4 (0,03)
horrengatik 4 (0,03)
horretatik gora 4 (0,03)
hortako 4 (0,03)
Horretara 3 (0,02)
Horretaz 3 (0,02)
Horri kontra 3 (0,02)
horia 3 (0,02)
horietan zehar 3 (0,02)
horiz 3 (0,02)
horren azpian 3 (0,02)
horren pean 3 (0,02)
horretakoek 3 (0,02)
hortatik 3 (0,02)
Horren aurretik 2 (0,01)
horrekikoak 2 (0,01)
horren azpitik 2 (0,01)
horren gainetik 2 (0,01)
horren ordezkoak 2 (0,01)
horrenik 2 (0,01)
horreri 2 (0,01)
horretakoak 2 (0,01)
horretarik 2 (0,01)
horretatik behera 2 (0,01)
horretxek 2 (0,01)
hortarako 2 (0,01)
hortarat 2 (0,01)
HORREK 1 (0,01)
Horiarekin 1 (0,01)
Horiekin batera 1 (0,01)
Horigatik 1 (0,01)
Horrekikoak 1 (0,01)
Horren aurrean 1 (0,01)
Horren baitan 1 (0,01)
Horren ondoan 1 (0,01)
Horrengatik 1 (0,01)
Horretako 1 (0,01)
Horretarik 1 (0,01)
Oriek 1 (0,01)
hori barik 1 (0,01)
horiak 1 (0,01)
horian 1 (0,01)
horiek 1 (0,01)
horiekin 1 (0,01)
horiekin batera 1 (0,01)
horien barruan 1 (0,01)
horien kontra 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 2.631 (17,32)
Consumer 1.819 (11,97)
ELKAR 1.661 (10,93)
Open Data Euskadi 941 (6,19)
Argia 913 (6,01)
Deustuko Unibertsitatea 529 (3,48)
UEU 526 (3,46)
Alberdania 495 (3,26)
Pamiela 438 (2,88)
Susa 332 (2,19)
Herria - Euskal astekaria 314 (2,07)
Booktegi 299 (1,97)
Jakin 284 (1,87)
Euskaltzaindia - Liburuak 263 (1,73)
goiena.eus 245 (1,61)
EITB - Sarea 237 (1,56)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 237 (1,56)
Hitza 228 (1,50)
LANEKI 221 (1,45)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 194 (1,28)
Labayru 185 (1,22)
Maiatz liburuak 169 (1,11)
Uztaro 142 (0,93)
Urola kostako GUKA 137 (0,90)
Jakin liburuak 132 (0,87)
Goenkale 126 (0,83)
Ikaselkar 115 (0,76)
Uztarria 110 (0,72)
Karmel Argitaletxea 108 (0,71)
Guaixe 100 (0,66)
hiruka 96 (0,63)
aiurri.eus 74 (0,49)
alea.eus 67 (0,44)
IVAP 66 (0,43)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 64 (0,42)
erran.eus 62 (0,41)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 58 (0,38)
Anboto 56 (0,37)
Txintxarri 55 (0,36)
aiaraldea.eus 50 (0,33)
Euskaltzaindia - EHU 47 (0,31)
Bertsolari aldizkaria 44 (0,29)
Karkara 41 (0,27)
Karmel aldizkaria 40 (0,26)
Noaua 37 (0,24)
HABE 35 (0,23)
Maxixatzen 35 (0,23)
ETB serieak 34 (0,22)
Zarauzko hitza 34 (0,22)
ETB dokumentalak 33 (0,22)
Erlea 32 (0,21)
uriola.eus 29 (0,19)
barren.eus 27 (0,18)
Euskalerria irratia 27 (0,18)
ETB marrazki bizidunak 26 (0,17)
Euskaltzaindia - Sarea 21 (0,14)
Kondaira 21 (0,14)
plaentxia.eus 15 (0,10)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 12 (0,08)
Aldiri 12 (0,08)
Sustraia 12 (0,08)
aikor.eus 11 (0,07)
Osagaiz 10 (0,07)
Ikas 9 (0,06)
Aizu! 8 (0,05)
AVD-ZEA liburuak 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 7 (0,05)
Chiloé 4 (0,03)
Kresala 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 3 (0,02)
Berriketan 3 (0,02)
Antxeta irratia 2 (0,01)
Amezti 2 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 2 (0,01)
EITB - Argitalpenak 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori egin behar 543 (3,57)
hori egin nahi 289 (1,90)
hori egin ez 277 (1,82)
hori egin ahal 249 (1,64)
hori egin ezan 238 (1,57)
hori egin ari 148 (0,97)
hori egin ezean 146 (0,96)
hori egin modu 137 (0,90)
hori egin egon 106 (0,70)
hori egin lan 78 (0,51)
hori egin utzi 70 (0,46)
hori egin aukera 69 (0,45)
hori egin gai 61 (0,40)
hori egin ukan 60 (0,39)
hori egin baino 57 (0,38)
hori egin arrazoi 49 (0,32)
hori egin ere 45 (0,30)
hori egin saiatu 44 (0,29)
hori egin beharreko 41 (0,27)
hori egin eskatu 40 (0,26)
hori egin hasi 39 (0,26)
hori egin asmo 38 (0,25)
hori egin erabaki 38 (0,25)
hori egin jarraitu 35 (0,23)
hori egin beharrean 34 (0,22)
hori egin ikerketa 34 (0,22)
hori egin prest 33 (0,22)
hori egin beste 32 (0,21)
hori egin erabili 28 (0,18)
hori egin azterketa 27 (0,18)
hori egin behartu 27 (0,18)
hori egin gauza 27 (0,18)
hori egin bide 26 (0,17)
hori egin baimen 25 (0,16)
hori egin lortu 24 (0,16)
hori egin ezin 23 (0,15)
hori egin beharrezko 22 (0,14)
hori egin al 21 (0,14)
hori egin joan 21 (0,14)
hori egin eskubide 20 (0,13)
hori egin lehen 19 (0,13)
hori egin bera 18 (0,12)
hori egin gaitasun 18 (0,12)
hori egin jakin 18 (0,12)
hori egin ohi 18 (0,12)
hori egin une 18 (0,12)
hori egin ekarpen 17 (0,11)
hori egin ordu 17 (0,11)
hori egin oso 17 (0,11)
hori egin urrats 17 (0,11)
hori egin agindu 16 (0,11)
hori egin bultzatu 16 (0,11)
hori egin ezinezko 16 (0,11)
hori egin ote 16 (0,11)
hori egin ahalegin 15 (0,10)
hori egin bi 15 (0,10)
hori egin egin 15 (0,10)
hori egin gogo 15 (0,10)
hori egin hainbat 15 (0,10)
hori egin orde 15 (0,10)
hori egin ardura 14 (0,09)
hori egin ikasi 13 (0,09)
hori egin omen 13 (0,09)
hori egin tresna 13 (0,09)
hori egin baldin 12 (0,08)
hori egin denbora 12 (0,08)
hori egin epe 12 (0,08)
hori egin ezinbesteko 12 (0,08)
hori egin ikusi 12 (0,08)
hori egin kritika 12 (0,08)
hori egin lagundu 12 (0,08)
hori egin ohitura 12 (0,08)
hori egin posible 12 (0,08)
hori egin zu 12 (0,08)
hori egin baldintza 11 (0,07)
hori egin debekatu 11 (0,07)
hori egin eskuma 11 (0,07)
hori egin ahalbidetu 10 (0,07)
hori egin azken 10 (0,07)
hori egin baina 10 (0,07)
hori egin bezain 10 (0,07)
hori egin eman 10 (0,07)
hori egin gastu 10 (0,07)
hori egin gogoeta 10 (0,07)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia