Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.693

2000
‎Ohar bedi, hala ere, pertsonaren egoerari buruzko proiektu guztietan egoera zibila soil soilean arakatu dugula, gizakien egoera politikoa konstituzioak zehazten baitu. Atzerritarrak ere aintzat hartu ditugu, beren beregi arautzeko noraino izan daitezkeen, gai zibiletan, frantsesen parekoak eta noraino, ostera, horiengandik banatuak.
‎Merkataritzak baztertu gaitu aurreiritzi basati eta txikitzaile horietatik; herri eta eskualde guztien gizakiak nahasi dira. Iparrorratzak unibertsoa ireki zuen; merkataritzak, aldiz, berori gizarteratu du.
‎Orain arte, Estatu gehienek izan dituzte lege batzuk, horien xedea atzerritarrek bertako lurrak eskuratzetik aldentzea zela, jabearen izateak ematen baitie horiei zinezko balioa; aberastasun mota hori, beren beregi dagokio Estatu bakoitzari. Higigarriak, ostera, hala dirua, nola balioko, kanbio letrak, banku zein konpainien akzioak, ontziak, merkatugaiak oro, mundu osoari dagozkio, mundua baita horretan Estatu bakarra eta horren kide gizarte guztiak dira. Efektu higigarri gehien dituen herria da aberatsena.
‎Objektu desberdin horien gainean jarri ditugun arauak, hemen banan banan aurkeztea alferrik bada ere, aldi guztietan praktikan erabili direnekin bat datoz. Gauzen egungo ordenari egokitzen ez zaizkionak edo esperientziak berak erakutsitako desegokierak; horiek dira, eta besterik ez, aldatu edo birmoldatu ditugunak.
‎Kontratuez hitz egiterakoan, kontratu guztiei aplikagarri zaizkien zuzenbide naturalaren oinarriak garatu ditugu lehendabizi.
‎Idatzizkoa da, herri zibilizatu guztietan , kontratuen froga berezkoa. Haatik, aurreko lege guztiei men egin eta lekukoen froga onartu dugu, aurretiazko eta idatzizko froga zantzurik badago.
‎Idatzizkoa da, herri zibilizatu guztietan, kontratuen froga berezkoa. Haatik, aurreko lege guztiei men egin eta lekukoen froga onartu dugu, aurretiazko eta idatzizko froga zantzurik badago. Aldiz, idatzizko froga zantzua ez da premiazkoa merkataritza negozioetan, horiek Burtsan, plazan edo bat bateko elkarrizketan gauzatzen baitira.
‎Egun ez dugu Europako lurretan inor aurkituko, legeari emana eta horren ospea aitortzen ez duena. Unibertsitate guztietako Lege Fakultate eta Eskolak, Auzitegiak, abokatuak nahiz legelarien lanbideak... oro dira Kode Zibil haren lorratz eta segidakoak.
‎Bolada berri horri, arrazoi osoaz gainera, Kode Zibilaren kulturarena esan ohi zaio, batez ere, herri latindarretan. Frantzia, Belgika, Italia, Portugal, Espainia... guztiak dira tradizio horren katebegiak. Orduantxe gorpuzten da Europako herrietan Kode Zibilaren lerrakera eta ikuskera hori, Britainiako Uharteetako Common Law pentsamoldearen aurrean.
‎Bata, Code Civil delakoarena, giza arrazoimen eta adimenean sustraitua, abstraktu eta orokorra, jabetza eskubide erabatekoena nonahi zabaldu nahi duena. Etxeko gobernua ere, aita familiakoari aitortzen dio, eta oinordetza gorabeheretan legezko tokamenak agintzen ditu seme alaba guztientzat . Bestera, euskal foru zuzenbidearena, ohitura eta usadioen bidez sortua eta ekanduak moldatua, premia eta behar zehatzetarako; jabetza eskubidea familiaren mesederako sakon mugatu duena.
‎...merkataritza osoa Estatuko Buruzagiaren izenean eta horren probetxurako egiten den horietan, gizabanakoek ez dute askatasunik, borondaterik edo jabetzarik, eta epaile eta borrero gehiago dira, legeak baino; haatik, herritarrek zer zaindu eta zer babesturik badute, eskubide politiko nahiz zibilen jabe badira eta ohorea aintzat hartzen bada, herri horietan bertan, lege kopuru zehatza behar da horiei guztioi aurre egiteko. Ondasun mota desberdinak, langintza bestelakotsuak, giza bizitzaren osterantzeko egoerak, horiek guztiek eskatzen dituzte erregela berezkoak.
‎Baziren Frantziako Ancient Regime zelako hartan anitz lege, ohitura eta abar hamaika eskualde, herrialde eta gainontzekoetan. Erregea zen guztion biltzaile eta bategile bakarra. Erresumaren barruan, lege desberdinak batetik bestera, egoera historiko askoren ondorengoak.
‎Zein, beraz, erlijio horren dogmak? Edota kultu guztiak zilegi al dira. Gizarte hasiberri edo heldu baten aurrean al gara?
‎Herritarrek erlijio ugariak izan ditzakete; legeak, aldiz, guztientzat behar dira bateratsu.
‎Legeak dibortziorako ahalmena uzten die herritar guztiei , dibortzioaren aurkako iritzia duten senar emazteak ukitu gabe. Lege hori, gure erregimenaren ondorioa eta emaitza da, alegia, Frantziako egoera politiko eta erlijiosoaren ekarri zuzenekoa.
‎Plazerrak osatzen ditu horiek eta plazerra agortu ahala, eurak ere ezabatzen dira. Herri zibilizatu guztien legeek gaitzetsi dituzte horiek.
‎Bide bertsutik ere, esan ohi da izate eta aiurriaren bateraezintasunaren alegazioa dela eta, dibortzioaren abantaila guztiak ezabatu egiten direla. Aitzitik, guk diogunaren arabera, dibortzioaren abusuak biderkatu eta astundu egiten dira, izate eta aiurriaren bidezko bateraezintasuna gordetzen bada.
‎Bateraezintasun horren alegazioa egingo dute berori betetzen ez duten guztiek . Kontraturik nagusi eta jasoenak ez du ezelako egiturarik izango eta begirunea ere ez zaio zor izango; ohitura onak etengabe urratuko dituzte legeek.
‎Ezkontza elkartea da; elkarterik naturalena, santuena eta guztien artean ere, urraezinena.
‎Elkarte arruntetan nork bere izenean egiten ditu itunak, interes ilun eta pribatuen gainean eta norberaren ondasunen ararteko gisa. Ezkontzan norberak ez du itunik egiten norberaren izenean, beste batzuen izenean baizik; norberak zin egiten du familia berriaren babesle izatea, familia berri horri emango baitizkio zer guztiak . Estatuarengatik, gizateriaren elkarte orokorrarengatik egiten du itun norberak ere.
‎Betebeharrak losintxa eta plazerrekin bukatu al dira? Erromako legeen esamolde ederrari jarraikiz, ezkontza bera ez al da ezkontideen arteko elkarte oso eta hutsik gabekoa, bizitzaren on gaitzetan partaidetza eta gauza guztien —zeruko nahiz lurrekoen— komunikazioa eskatzen duena?
‎Familia bakoitza elkarte bereizi eta apartekoa da. Horren gobernua familia handiari ardura zaio, horrek hartzen baititu bere barruan beste guztiak .
‎Baldintza eta era horiek batuketa horren izaera ezagutarazi eta ondorioak ere bermatu egiten dituzte. Horra hartu ditugun arreta guztiak , ezkontzaren prestutasun eta zehaztasunerako.
‎Arreta horiek direla eta, senar emazteak jendaurrean dira. Euren arteko itunak lege, epaitegi eta gizaki zintzo guztien babespean jartzen dira. Horien bitartez, ezkontzaren fedea asmo itsutik eta irristen desbideraketak eskubideen usaera arautuetatik —gizaki orori preziatuen zaizkion horietatik, hain zuzen ere— bereizten ikasten da.
‎Izadiaren egintzak, sortzearen misterioaz, urraezinak dira; ezinezkoa litzaiguke beroriek ezkutatzen dizkigun oihal estalkia jasotzea; ezkontza publiko eta erazkorik gabe, seme alabatza kontu guztiak ezerezean geratuko lirateke; amatasuna, beti agerikoa; aitatasuna, aldiz, inoiz ere ez. Ba al dago ezkontzarik, behar den modukoa, legeak berretsia eta gizarteak aitortua?
‎ezkontzak nor erakutsi eta hori berori da. Legearen presuntzioan, nahiz senar emazteen elkarrekiko bizimodua, nahiz senarraren interes eta zainketa, nahiz andrazkoaren errugabetasuna —aldez aurretikoa— uste izateko betebeharra, horiek guztiak dira oinarri, magistratuaren ezinegonak ostendu eta norbanakoen egoera eta familien lasaitasuna bermatzeko.
‎Idazkeraren aurkikuntzatik oro da aldatu: ezkontzak, jaiotzak, heriotzak, horiek guztiak erregistrora doaz. Horren ondorioz, egoera zibil autuetan frogarik legezkoena erregistro publikoetatik datorrena da.
‎Horren ondorioz, egoera zibil autuetan frogarik legezkoena erregistro publikoetatik datorrena da. Oinarri hau, herri zibilizatu guztientzat , Jendeen zuzenbide erkidea modukoa da.
‎Geroenean ere, krimen baten epaiketan, lekukoen bitarteko froga da biztua kontrakarreko esanetatik, salatuaren argudioetatik eta oro har, salatu hori babesteko forma guztietatik ; aitzitik, egoera zibilaren kontuetan ez dago misterio bera argitu edo iraina desegin dezakeenik norbanakoak hil ostera arte: ez dago krimen guztietan esku eskura den baliabiderik, gezurra eta itxurakeria ezabatzeko.
‎Geroenean ere, krimen baten epaiketan, lekukoen bitarteko froga da biztua kontrakarreko esanetatik, salatuaren argudioetatik eta oro har, salatu hori babesteko forma guztietatik; aitzitik, egoera zibilaren kontuetan ez dago misterio bera argitu edo iraina desegin dezakeenik norbanakoak hil ostera arte: ez dago krimen guztietan esku eskura den baliabiderik, gezurra eta itxurakeria ezabatzeko.
‎Ezin, beraz, arrazoirik eta formarik gabe eskualdatu bere artapean dagoen ondarea; tentuaz administratu eta fideltasunaz kudeatu beharra du; kontularia da, administratzailea bezainbestekoa; bere jokabidearen erantzulea; kaltea ere ezin sortu, horren konponketa gauzatu gabe. Horra hor tutoretza guztien teoria.
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean?
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean. Beste gauzen antzera, dirua dohainez, mailegutan, akuran edo salerosian eman daiteke.
‎Noraezekoa da diruak salneurria izatea, salneurri hori munta txikikoa gertatzea premiazkoa den ber. Diruaren korritu zentzuzkoak enpresa jarduera guztiak bultzatzen ditu; ematen die —laborantza berrietan euren burua sartu nahi izanez gero—, salneurri arrazoizko baten barruan, xede horretarako laguntzak eskuratzeko itxaropen oinarriduna; merkatari eta ekoizleak antolatzen ditu, arrakasta osoz, atzerriko industriarekin lehian ibiltzeko.
‎Diruak beste gauza guztien salneurria arautzen du, ondasun horiek higigarri nahiz higiezin izan. Salneurri horrek euskarri du erkaketa, hain zuzen ere, bateko diruaren ugari eta urritasun erlatiboaren eta besteko, salerosian diren objektu edo merkatugaien urritasun edo ugaritasun erlatiboaren artekoa.
‎Dirua erabili aitzin, gizartearen negozio guztiak mailegu soil edo trukaketaren bidez egiten ziren. Dirua erabili eta gero, salmenta, erosketa eta bizitza zibilaren merkataritza izeneko ekintza multzo horren bitartez gauzatzen dira horiek.
‎Lege horien izpiritua, lege zibilarena baino, guztiz bestelakoa da.
‎Dena den, justiziarik eta zentzurik gabekoa litzateke halako akzioak negozio zibiletan ez onartzea. Negozio zibil horiek, ia beti, ondasun higiezinen gainekoak dira eta ondasun horiek leku finko batean daude, pertsegitzeko modukoak dira, edonoren eskuetan direla ere; iraunkortasunaren bidez, egingarri eta errazak egiten dituzte justiziaren interesak galda ditzakeen eztabaida guztiak .
‎Formalitate ezeroso eta zuhurgabekeriazkoek kreditua desgogara jartzen dute, iruzurrak baztertu gabe; estutu egiten dute, babesa eman beharrean. Uste ere, uste dugu gai honetan eman diren aspaldi honetako legeek ez dutela besterik egin gizartearen negozioak geldiaraztea baino, alderdi interesatu guztiak nekarazteko prozedura garestien bidez; horiek guztiek, hipoteka bera babesteko itxurapean, arrisku bizian jarri dute berori. Gure asmoa izan da arlo horretan ere, erregimen zabalago eta zentzudunago batera itzultzea.
‎Formalitate ezeroso eta zuhurgabekeriazkoek kreditua desgogara jartzen dute, iruzurrak baztertu gabe; estutu egiten dute, babesa eman beharrean. Uste ere, uste dugu gai honetan eman diren aspaldi honetako legeek ez dutela besterik egin gizartearen negozioak geldiaraztea baino, alderdi interesatu guztiak nekarazteko prozedura garestien bidez; horiek guztiek , hipoteka bera babesteko itxurapean, arrisku bizian jarri dute berori. Gure asmoa izan da arlo horretan ere, erregimen zabalago eta zentzudunago batera itzultzea.
‎Soberako iritzi diogu, ostera, beste honi: feudalismoaren aztarna guztiak ezabatu nahian, ondasun higiezinetan bai zentsu bai errentaren bidezko jabetza ere debekatua izanari. Bata zein bestea ez dira inoiz ere kontratu feudalak izan.
‎Elkarri eman diezazkieketen abantailak ere arautu ditugu; ezkontideen arteko elkartearen izpirituari men egin diogu, hori baita elkarte guztien artean , samurrena eta beharrena.
‎Zentzu ona, arrazoia, onura publikoa, horiek guztiak ezin daitezke bertan behera utz; badira arrazoi batzuk, komenigarritasuna eta ekitatea, besteak beste, jabearen familiari uzteko ondasun horiek; zehatzak izatera, familia horren inolako kiderik ezin, tituluz behinik behin, horren jabetza galdatu. Nola egingo da seme alaben arteko oinordetza zatiketa eta, horren ezean, senideen artekoa?
‎Seme alaba naturalak eta legezkoak berdin berdinak izango al dira? Ondorengorik ez badago, alboko senide guztiak deituak izango al dira oinordetzara, senide gradua edozein izanda ere. Testamentua egiteko ahalmena onartu, debekatu ala mugatu egingo dugu?
‎Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik, eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari.
‎Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik, eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari. Gogo horrek, argi dago, ez du onartzen besterik Estatuaren interes misteriotsu eta aldakorra baino.
‎Nor agintean egon eta nor meneko, herritar bakoitza zein herritar guztiak , horien arteko harremanak dira konstituzio eta politika legeen gaiak.
‎Lege zibilek arautzen dituzte harreman naturalak eta konbentzionalak, aginduzkoak nahiz borondatezkoak, nahitaezkoak zein komenientziazkoak, norbanako guztiak beste norbanako batekin edo batzuekin lotzen dituztenak.
‎Horregatik, herri zibilizatu guztietan nabarmen da, legeen santutegiaren aldamenean eta legegilearen zaintzapean, halako goiburu, ebatzi eta doktrinaren gordailua, egunero eraberritzen dena, epaitegietako eztabaiden praktika eta gatazkak direla bide. Gordailu hori aldioro areagotzen da aurreko jakituriarekin, eta betidanik hartu ohi da legeriaren osagarri zinezkotzat.
‎Plazerrak osatzen ditu horiek eta plazerra agortu ahala, eurak ere ezabatzen dira. Herri zibilizatu guztien legeek gaitzetsi dituzte horiek.
‎Bide beretik ere, edu honetan ikusten du elkarte hori: " Ezkontza elkartea da; elkarterik naturalena, santuena eta guztien artean ere, urraezinena".
‎Erromako legeen esamolde ederrari jarraikiz, ezkontza bera ez al da ezkontideen arteko elkarte oso eta hutsik gabekoa, bizitzaren on gaitzetan partaidetza eta gauza guztien —zeruko nahiz lurrekoen— komunikazioa eskatzen duena?
‎Familia bakoitza elkarte bereizi eta apartekoa da. Horren gobernua familia handiari ardura zaio, horrek hartzen baititu bere barruan beste guztiak .
‎(...) ezkontza publiko eta erazkorik gabe, seme alabatza kontu guztiak ezerezean geratuko lirateke; amatasuna, beti agerikoa; aitatasuna, aldiz, inoiz ere ez.
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean?
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean?
‎Ondasunak, kontratuak... horiek guztiak dira jabetzaren eskukoak. Nolakoa ostera, jabetza bera erregimen berrian?
‎Gogora bedi lehen pausoa, Herri Batzarraren Dekretua, 1789 urteko abuztuaren 4koa. Testu horren 10 artikuluaren harian indargabeturik geratu ziren lurraldeetako arau mota guztiak . Aurrerantzean, frantziar guztien zuzenbide erkidea zen zaindu beharrekoa:
‎Testu horren 10 artikuluaren harian indargabeturik geratu ziren lurraldeetako arau mota guztiak. Aurrerantzean, frantziar guztien zuzenbide erkidea zen zaindu beharrekoa:
‎Konstituzio nazionala eta libertate publikoa abantailatsuago baitira probintzientzat hauetakoren batzuk gozatzen dituzten pribilegioak baino, eta beharrezkoa baita horiek sakrifikatzea Inperioko zati guztien artean batasun akabatu bat egiteko, deklaratzen du ezen probintzia, printzerri, herrialde, kantonamendu, hiribildu eta biztanle komunitateen pribilegio partikular guztiak, diruzkoak nahiz beste edozein eratakoak, abolituta gelditzen direla errekurtsorik gabe, eta frantses guztien Zuzenbide Komunean izango direla batuak.10
‎Konstituzio nazionala eta libertate publikoa abantailatsuago baitira probintzientzat hauetakoren batzuk gozatzen dituzten pribilegioak baino, eta beharrezkoa baita horiek sakrifikatzea Inperioko zati guztien artean batasun akabatu bat egiteko, deklaratzen du ezen probintzia, printzerri, herrialde, kantonamendu, hiribildu eta biztanle komunitateen pribilegio partikular guztiak , diruzkoak nahiz beste edozein eratakoak, abolituta gelditzen direla errekurtsorik gabe, eta frantses guztien Zuzenbide Komunean izango direla batuak.10
‎...tzat hauetakoren batzuk gozatzen dituzten pribilegioak baino, eta beharrezkoa baita horiek sakrifikatzea Inperioko zati guztien artean batasun akabatu bat egiteko, deklaratzen du ezen probintzia, printzerri, herrialde, kantonamendu, hiribildu eta biztanle komunitateen pribilegio partikular guztiak, diruzkoak nahiz beste edozein eratakoak, abolituta gelditzen direla errekurtsorik gabe, eta frantses guztien Zuzenbide Komunean izango direla batuak.10
‎Adin aitzinatuago batean, izpirituak kultura behar du. Bihotzaren lehen garatze horiek ere jagon behar dira, grinaren hasierako kimuak zuzendu eta zigortu, arrazoimenaren egoki zertu, sedukzio mota guztien aurrean babes egokia emanda; berba batez esateko, izadiaren zelatan egon, haren eraginak ez saihesteko eta harekin batera osatzeko beraren obra nagusia, horri lotuta, kide legez, onartzen baikaitu hark.
‎Hori da ezkontza, bere horretan eta ondorio naturaletan azaldua, lege positibo guztietatik aldendua. Kontratu baten ideia oinarrizkoa eskaintzen digu horrek, kontratu hori, xedez eta helburuz, betierekoa delarik.
‎Kontratu horrek, arestian aurkeztu ditugun oharren arabera, senar emazteak behartzen ditu, zertara eta elkarrekiko edota ondorengoekiko betebehar erkideetara. Horrexegatik, herri aurreratu guztietan , nahitaezko izan dituzte legeek betebehar horien menekoak zehazteko moldeak. Molde horiek zehaztu ditugu.
‎Izadiarenak tartean du adin nagusiaren gabezia. Oro har, ezkontzarako baimena dute erakundearen xedea bete dezaketen guztiek . Ez dago berezko erregela horren salbuesterik, gradu jakin batzuen arteko senideak izan ezik.
‎Ezkontza debekatuta dago aurreko eta ondorengo senideentzat, lerro zuzenekoak badira horiek. Debeku horren arrazoiak ez dira azaldu behar, legegile guztiek onartu baitituzte historian zehar. Neba arreben artean ere ezkontza debekatu behar da, ezkontza bera ohitura zuzenen santutegia baita.
‎Askatasun eza, bahiketa, norbanako zehatz batekiko errakuntza, horiek guztiak ere, izadiaren eragozpenak dira, ezkontzarako adostasuna baztertzen dutelako. Gurasoen edo tutoreen parte hartzea lege positiboek agintzen dute eta horren ez izanak ez du erakartzen beste ondoriorik deuseztasun zibila baino.
‎Aldi guztietan ulertu ohi da, arriskutsu bezain ezgizatiar dela senar emazteak atzera egiteko modurik gabe uztartzea, batak bestea itoa eta zanpatua. Hortik dator, modu berean ere, ezkontzaren hautsezintasuna lege zibiletan duten herrietan euretan, banantzearen erabilera, horrek leundu egiten duelako ezkontzaren lokarria, berori oso osorik askatzeke.
‎...oela deus ere sakratu edo erlijiosorik gizakien artean, ezkontzaren lotura hautsezina ez bada; giza espeziearen zabaltzea bermatuago dagoela senar emazte fidelen arteko konfiantzaz gustu aldakorreko batuketaz baino, azken hori gorabeheratsu eta zehazgabe izan daitekeelako; bukatzeko ere, gizartearen iraupen eta ordena egokiak familien egonkortasunean dutela oinarri, familia horiek direlako gizarte guztien pilarriak, erresumen hazia eta habe sendoak.
‎Edu bertsuan, zuzenbide politikoa izan da gure frantziar ohitura zaharrak eragin dituena, horiek guztiak monarkiaren asmoarekin bateratuak. Asmo horrek eskatzen ditu nonahi, bereizketa, pribilegio eta lehentasunak.
‎Erromako azken legeek, Justinianoren Bildumara ekarritako horiek, onuragarritasun eta ekitate naturalean dute gogoa. Aita amaren oinordetza, zati berdinetan dagokie seme alaba guztiei , sexu bereizketarik gabe; horiek ezean, senide hurbilekoenei.
‎Ezkontzaren aldekotasuna, ohitura onen sustapena, gizartearen nahia, orok nahi dute seme alaba naturalak legezkoekin pareka ez daitezen. Gauzen ordenaren aurka doa, halaber, herriaren partaide izan arren familia kide ez diren horiei oinordetza eskubidea zabaltzea, eskubide hori baita, herri zibilizatu guztietan , ez herritarrarena, ezpada familiaren barnekoa. Legeak, ezkontzak arautu ondoren, ezin halakoak familia baten kidetzat hartu.
‎Dekretu hori bat dator gure batzar nazional eta legegile guztien gogoarekin.
‎Halako batean, iraultza ikaragarria gertatu da. Abusu guztien aurka joan ohi da, erakunde guztiak eztabaidapean dira. Hizlari baten oihura, den erakunderik urraezinena ere, bertan behera doa; jada ez zuen horrek sustrairik ohitura nahiz gizartearen iritzi kontuetan.
‎Halako batean, iraultza ikaragarria gertatu da. Abusu guztien aurka joan ohi da, erakunde guztiak eztabaidapean dira. Hizlari baten oihura, den erakunderik urraezinena ere, bertan behera doa; jada ez zuen horrek sustrairik ohitura nahiz gizartearen iritzi kontuetan.
‎Gertakarien indarrez, lege berri horiek aurrekoen aurkako, eta aurrekoekiko alderdikoi eta desegileak dira. Usadioak eten, loturak argaldu, kontrako guztiak baztertzeko gogoak daramatza horiek aurrera. Gizakien arteko harreman pribatuak ere ez dira ohargarriak; helburu politiko eta orokorrak dira nagusi, gogokoagoak dira konfederatuak, herrikideak baino.
‎Unean unean, aldaketak aldaketetatik sortzen dira eta inguruabarrak inguruabarretatik. Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik, eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari.
‎Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik, eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari. Gogo horrek, argi dago, ez du onartzen besterik Estatuaren interes misteriotsu eta aldakorra baino.
‎Lege zibil egokiak dira gizakiek eman eta har dezaketen onik handiena; eurak dira ohituren iturburua, jabetzaren palladiuma, eta bake publiko eta partikular ororen bermea; eurok ere, gobernua bera sortu ez arren, fermuki sostengatzen dute hura; orobat, boterea mugatu eta aldi berean, berorri begirunea gordetzera behartzen dute, Justizia bera balitz bezala. Norbanako guztiak ukitzen dituzte, horien bizitzaren egitate garrantzitsuetan nahasten dira, noranahi jarraitzen diete haiei: eurok dira, maiz sarri, herriaren moral bakarra eta beti beti horren askatasunaren zatia; azken batean, eurek arintzen diote herritar bakoitzari lege politikoek herriaren zerbitzurako ezarritako zama; berebat, sakon babesten dute herritarra, hala behar duenean, bere izate eta ondasunetan, bera, eta ez beste inor, herri osoa izango bailitzan.
‎Ez al ziren bata bestearen ondoan etorri, senatukontsultoak, plebiszituak, pretoreen ediktuak, kontsulen ordenantzak, edilen araudiak, juriskontsultoen erantzun edo erabakiak, pragmatika berronespenak, erreskriptuak, ediktuak eta enperadoreen nobelak? Erromako legeriaren historia da, batez beste, herri guztien legeriarena.
‎Agintekeriazko Estatuetan, printzea lurralde osoaren jabe izan eta merkataritza osoa Estatuko Buruzagiaren izenean eta horren probetxurako egiten den horietan, gizabanakoek ez dute askatasunik, borondaterik edo jabetzarik, eta epaile eta borrero gehiago dira, legeak baino; haatik, herritarrek zer zaindu eta zer babesturik badute, eskubide politiko nahiz zibilen jabe badira eta ohorea aintzat hartzen bada, herri horietan bertan, lege kopuru zehatza behar da horiei guztioi aurre egiteko. Ondasun mota desberdinak, langintza bestelakotsuak, giza bizitzaren osterantzeko egoerak, horiek guztiek eskatzen dituzte erregela berezkoak. Legegilearen ahalegina zer arautu eta zer horren aniztasun eta garrantziari egokitu behar zaio.
‎Gizartearen premiak anitzak dira, gizakien arteko ezaupideak, aberatsak, haien interesak eta harremanak modu askotarikoak eta zabalak. Legegileak ezin ditu horiek guztiak aurreikusi.
‎Horigatik, herri zibilizatu guztietan nabarmen da, legeen santutegiaren aldamenean eta legegilearen zaintzapean, halako goiburu, ebatzi eta doktrinaren gordailua, egunero eraberritzen dena, epaitegietako eztabaiden praktika eta gatazkak direla bide. Gordailu hori aldioro areagotzen da aurreko jakituriarekin, eta betidanik hartu ohi da legeriaren osagarri zinezkotzat.
‎Zer esanik ez, gertaeren nondik norakoak eta gizarte harremanak sarritan aldatzen dituzten inguruabarrei jaramonik eginez gero. Azkenean ere, ikusgarri suertatzen da arestiko hori, grina eta interes guztien aldeko eta kontrakarreko bolada jarraituak begi bistan badira. Ñabardurak eta iradokizunak zentsurapean jartzen dituen hori berori da, izan ere, berari dagokion auzi batean, iradokizun egilerik ñabarduratsuena eta setatiena.
‎Zalantzarik gabe, desiragarria litzateke gai guztiak legeak arautuak izatea.
‎Ezaguna den edo araututa dagoen horretatik ezerk ere gidatzen ez gaituela, egitate berri berria aurrean dugula, norbera berezko zuzenbide naturalaren oinarriei doakie. Legegileen aurreikuste hori mugatua bada ere, izadia mugagabea da eta gizakiei gerta dakieke aplikagarri intereseko zaien horretan guztian .
Horrek guztiak bildumak, sailak, liburuak eta bolumen ugariak dakartza, ikerketa eta azalpenetan.
‎Zernahi gisaz ere, esan al daiteke edozein kode, errazena ere barne, gizartearen maila guztien eskura egongo litzatekeela. Grinak ez al lirateke ibiliko, atsedenik gabe, horren benazko esanahia desbideratzeko kezkatan?
‎Okerreko pentsamendua da, alabaina, ustezko gertaera guztiak bertara bildu eta herritarrik xumeenak ere eskura izango lukeen lege bildumarena.
‎Gai kriminalak, ekintza batzuen inguruan bakarrik mamitzen direnak, zehaztuta daude; gai zibilak, ordea, ez. Muga zehatzik gabe barruan hartzen dituzte gizarte batean bizi diren bi gizakien arteko auzigai guztiak , egintza nahiz interesak, azken horiek korapilotsu zein aldakor izanda ere. Horren ondorioz, gai kriminalak aurreikuste baten objektuak izan daitezke, gauza bera ezinezkoa delarik gai zibiletan.
‎Alderdiak euren artean adostasun batera iristeko gauza ez badira, zer egin behar du Estatuak? Gai guztietarako legeak ematea ezina dela eta, alderdioi eskaini egiten die magistratu publikoa, halako arbitro ongitsu eta alderdigabea; horren ebatziak eragozten du haien arteko borroka eta onuragarriago gertatzen zaie alderdiei ebatzi hori auzi luzexka baino, horren ondorioak eta bukaerak aurreikustezinak baitira. Ekitatearen itxura arbitrarioak gehiago balio du, grina guztien berbotsak baino.
‎Gai guztietarako legeak ematea ezina dela eta, alderdioi eskaini egiten die magistratu publikoa, halako arbitro ongitsu eta alderdigabea; horren ebatziak eragozten du haien arteko borroka eta onuragarriago gertatzen zaie alderdiei ebatzi hori auzi luzexka baino, horren ondorioak eta bukaerak aurreikustezinak baitira. Ekitatearen itxura arbitrarioak gehiago balio du, grina guztien berbotsak baino.
‎Arras bestelakoa da gai zibila, hemen jurisprudentzia behar beharrezkoa baita. Gai zibil guztiak legeen bidez arautzea ezinezkoa da; hartara, beharrezkoa da norbanakoen artean egon daitezkeen eztabaidak amaitzea eta horretarako eztabaidok ebatzi beharra dago herritar bakoitza bere kausaren epaile egin gabe, betiere aintzat hartuta subiranotasunaren lehen zama justizia dela.
‎Legeak guztientzat du araurik; gizakiak multzoan hartzen ditu, ez norbanako gisa; ezin ditu norbanakoen egintzak edo herritarrak elkarrengandik bereizten dituzten liskarrak zertu. Osterantzean, egunero egin lirateke lege berriak; halako anizkeriak lege horien duintasuna eta betetzea itoko lituzke.
‎Badago zientzia bat legegileentzat, magistratuentzat beste bat dagoen modu berean; eta lehenak ez du bigarrenaren antzik ere. Legegilearen zientziak gai bakoitzean kausitu behar ditu guztion onurarako oinarririk alderakoenak; magistratuaren zientziak, aldiz, oinarri horiek eraginean behar ditu jarri, hedatu eta zabaldu, kasu bakoitzarekin aplikazio zuhurra eta arrazoitua eginez; legearen izpiritua aztertu, haren letra idortu eta ahitu denean eta oro har, aldizka manupeko eta aldizka matxino izateko eta menpekotasun gogoaz desobeditzeko arriskutik alde egin.
‎Xehetasun aldakorregi eta eztabaidagarriegiak ere ez doazkio legegileari, jurisprudentziari baino. Jurisprudentziak ere, azken batean, baitaratu behar ditu norberak alferrik aurreikusi nahiko lituzkeen objektu guztiak edota iraizean egindako aurreikuste batek barneratuko ez lituzkeenak. Esperientziari dagokio guk uzten ditugun hutsuneak betetzea.
‎Zuzenbide naturala eta Jendeen arteko Zuzenbidea ez dira izatez desberdinak, euren aplikazioetan baizik. Arrazoiak berak, gizaki guztiak bereizketarik gabe gobernatzen dituen ginoan, zuzenbide natural du izena, eta herrien arteko harremanetan deritza Jendeen arteko zuzenbidea.
‎Herri bakoitzean, subiranoa nor izan eta horren borondatearen adierazpen ospetsua da legea, guztion onurako den objektu bati buruzkoa.
‎Lege guztiak norbanakoei edo ondasunei dagozkie. Ondasunekoak, esan gabe doa, norbanakoen onuragarritasunak dakartza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
guztiak 733 (4,83)
guztiz 465 (3,06)
guztien 332 (2,19)
guztia 299 (1,97)
guztietan 235 (1,55)
guztiek 219 (1,44)
guztion 89 (0,59)
horiek guztiak 88 (0,58)
guztiei 82 (0,54)
guztiaren 67 (0,44)
hori guztia 53 (0,35)
Hori guztia 49 (0,32)
guztien artean 43 (0,28)
guztientzat 42 (0,28)
guztiok 40 (0,26)
guztian 39 (0,26)
guztietako 38 (0,25)
guztietatik 37 (0,24)
guztiekin 36 (0,24)
Horrek guztiak 31 (0,20)
guzti 29 (0,19)
hauek guztiak 29 (0,19)
horiek guztiek 28 (0,18)
horien guztien 28 (0,18)
guztiez 23 (0,15)
guztiarekin 22 (0,14)
guztietara 21 (0,14)
Guztiarekin 17 (0,11)
horrek guztiak 17 (0,11)
Guztiz 14 (0,09)
hau guztia 14 (0,09)
guztien arteko 13 (0,09)
Guztia 12 (0,08)
Honek guztiak 12 (0,08)
guztiaz 12 (0,08)
guztiengan 12 (0,08)
guztiontzat 12 (0,08)
horietan guztietan 12 (0,08)
guztiari 10 (0,07)
guztiei buruz 10 (0,07)
horren guztiaren 9 (0,06)
Guztien 8 (0,05)
Hau guztia 8 (0,05)
Horren guztiaren 8 (0,05)
guztian zehar 8 (0,05)
guztiarentzat 8 (0,05)
guztiena 8 (0,05)
guztioi 8 (0,05)
horretan guztian 8 (0,05)
guztiekiko 7 (0,05)
guztiko 7 (0,05)
horiekin guztiekin 7 (0,05)
guztitik 6 (0,04)
hauen guztien 6 (0,04)
Horiek guztiak 5 (0,03)
Horiek guztiek 5 (0,03)
guztiagatik 5 (0,03)
guztien aurka 5 (0,03)
guztiontzako 5 (0,03)
hauek guztiek 5 (0,03)
Guztiak 4 (0,03)
Guztiok 4 (0,03)
guztientzako 4 (0,03)
guztiotan 4 (0,03)
honek guztiak 4 (0,03)
honetan guztian 4 (0,03)
Guztiaren 3 (0,02)
guzti hori 3 (0,02)
guztiekin batera 3 (0,02)
guztien gaineko 3 (0,02)
guztienak 3 (0,02)
guztietakoak 3 (0,02)
guztietarako 3 (0,02)
guztietarik 3 (0,02)
hauei guztiei buruz 3 (0,02)
hauetan guztietan 3 (0,02)
GUZTIAK 2 (0,01)
GUZTIEN 2 (0,01)
Guztiek 2 (0,01)
Guztien arteko 2 (0,01)
Hauek guztiak 2 (0,01)
Honen guztiaren 2 (0,01)
Honi guztiari 2 (0,01)
Horri guztiari 2 (0,01)
guztiaren arabera 2 (0,01)
guztiaren kontrako 2 (0,01)
guztiarena 2 (0,01)
guztiari buruz 2 (0,01)
guztien aldetik 2 (0,01)
guztien arabera 2 (0,01)
guztien aurrean 2 (0,01)
guztien aurretik 2 (0,01)
guztien bidez 2 (0,01)
guztien inguruan 2 (0,01)
guztien kontra 2 (0,01)
guztiona 2 (0,01)
guztionak 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
guzti ere 121 (0,80)
guzti ez 61 (0,40)
guzti ontasun 52 (0,34)
guzti egon 31 (0,20)
guzti bera 28 (0,18)
guzti on 28 (0,18)
guzti bat 25 (0,16)
guzti bezala 23 (0,15)
guzti oinarri 22 (0,14)
guzti egin 20 (0,13)
guzti bete 19 (0,13)
guzti bildu 19 (0,13)
guzti guzti 19 (0,13)
guzti ukan 19 (0,13)
guzti berdin 18 (0,12)
guzti funts 18 (0,12)
guzti gain 17 (0,11)
guzti kontu 17 (0,11)
guzti lege 16 (0,11)
guzti jakin 15 (0,10)
guzti onartu 15 (0,10)
guzti ezagutu 14 (0,09)
guzti gertatu 14 (0,09)
guzti baztertu 12 (0,08)
guzti aplikatu 11 (0,07)
guzti bi 11 (0,07)
guzti egia 11 (0,07)
guzti ezabatu 11 (0,07)
guzti printzipio 11 (0,07)
guzti agertu 10 (0,07)
guzti aztertu 10 (0,07)
guzti balio 10 (0,07)
guzti batu 10 (0,07)
guzti bereizi 10 (0,07)
guzti berri 10 (0,07)
guzti beste 10 (0,07)
guzti eman 10 (0,07)
guzti gu 10 (0,07)
guzti ni 10 (0,07)
guzti osotasun 10 (0,07)
guzti arabera 9 (0,06)
guzti azaldu 9 (0,06)
guzti azken 9 (0,06)
guzti baino 9 (0,06)
guzti desberdin 9 (0,06)
guzti eder 9 (0,06)
guzti erakutsi 9 (0,06)
guzti esan 9 (0,06)
guzti ikusi 9 (0,06)
guzti iturri 9 (0,06)
guzti jarri 9 (0,06)
guzti liburu 9 (0,06)
guzti ulertu 9 (0,06)
guzti adostasun 8 (0,05)
guzti alde 8 (0,05)
guzti argi 8 (0,05)
guzti aurre 8 (0,05)
guzti beharrezko 8 (0,05)
guzti elkar 8 (0,05)
guzti erabili 8 (0,05)
guzti gizaki 8 (0,05)
guzti lotu 8 (0,05)
guzti ondorio 8 (0,05)
guzti zehatz 8 (0,05)
guzti zientzia 8 (0,05)
guzti argitu 7 (0,05)
guzti bestelako 7 (0,05)
guzti bezalaxe 7 (0,05)
guzti egiazko 7 (0,05)
guzti ezin 7 (0,05)
guzti funtsezko 7 (0,05)
guzti garatu 7 (0,05)
guzti gauza 7 (0,05)
guzti hartu 7 (0,05)
guzti hitz 7 (0,05)
guzti osatu 7 (0,05)
guzti oso 7 (0,05)
guzti suntsitu 7 (0,05)
guzti zabaldu 7 (0,05)
guzti aurkako 6 (0,04)
guzti eduki 6 (0,04)
guzti erabilera 6 (0,04)
guzti erkide 6 (0,04)
guzti galdu 6 (0,04)
guzti gogo 6 (0,04)
guzti hizkuntza 6 (0,04)
guzti ideia 6 (0,04)
guzti ikerketa 6 (0,04)
Konbinazioak (3 lema)
guzti kontu hartu 11 (0,07)
guzti ontasun bilatu 11 (0,07)
guzti alde bat 8 (0,05)
guzti bat egin 7 (0,05)
guzti hitz egin 7 (0,05)
guzti balio ukan 5 (0,03)
guzti ontasun erdietsi 5 (0,03)
guzti aurre egin 4 (0,03)
guzti aztertu behar 4 (0,03)
guzti bat etorri 4 (0,03)
guzti bera egin 4 (0,03)
guzti bete behar 4 (0,03)
guzti ez ukan 4 (0,03)
guzti hizkuntza pedagogia 4 (0,03)
guzti ikerketa zientzia 4 (0,03)
guzti aplikatu moduko 3 (0,02)
guzti egin behar 3 (0,02)
guzti ezabatu nahi 3 (0,02)
guzti funts azaldu 3 (0,02)
guzti gogo egoera 3 (0,02)
guzti jakin ezan 3 (0,02)
guzti lotu egon 3 (0,02)
guzti on eman 3 (0,02)
guzti ukan eurak 3 (0,02)
guzti baino gehiago 2 (0,01)
guzti baino lehenagoko 2 (0,01)
guzti batu sortu 2 (0,01)
guzti bera bildu 2 (0,01)
guzti bera buru 2 (0,01)
guzti bera pentsamendu 2 (0,01)
guzti berdin egin 2 (0,01)
guzti berri bat 2 (0,01)
guzti beste norbanako 2 (0,01)
guzti bete ezan 2 (0,01)
guzti bi arlo 2 (0,01)
guzti egin ere 2 (0,01)
guzti egon batzartu 2 (0,01)
guzti egon ere 2 (0,01)
guzti egon kontu 2 (0,01)
guzti erabilera ordaindu 2 (0,01)
guzti erabili behar 2 (0,01)
guzti ere ezagutu 2 (0,01)
guzti ez bat 2 (0,01)
guzti ez eduki 2 (0,01)
guzti ez egon 2 (0,01)
guzti ezin ukan 2 (0,01)
guzti funts egia 2 (0,01)
guzti funts goi 2 (0,01)
guzti funts ulertu 2 (0,01)
guzti gain egon 2 (0,01)
guzti garatu ahal 2 (0,01)
guzti gauza berberak 2 (0,01)
guzti gauza on 2 (0,01)
guzti gu begi 2 (0,01)
guzti gu hizkuntza 2 (0,01)
guzti guzti borroka 2 (0,01)
guzti ikusi ezan 2 (0,01)
guzti kontu hartz 2 (0,01)
guzti lege arautu 2 (0,01)
guzti lege gaitzetsi 2 (0,01)
guzti lege hori 2 (0,01)
guzti liburu aipatu 2 (0,01)
guzti on ez 2 (0,01)
guzti ondorio hori 2 (0,01)
guzti ontasun banakako 2 (0,01)
guzti ontasun egon 2 (0,01)
guzti ontasun ere 2 (0,01)
guzti osotasun bakar 2 (0,01)
guzti printzipio bakar 2 (0,01)
guzti zehatz mehatz 2 (0,01)
guzti zientzia bakar 2 (0,01)
guzti zientzia frogagarri 2 (0,01)
guzti adostasun artean 1 (0,01)
guzti adostasun benetako 1 (0,01)
guzti adostasun bilatu 1 (0,01)
guzti adostasun handi 1 (0,01)
guzti adostasun lortu 1 (0,01)
guzti adostasun ondorioz 1 (0,01)
guzti agertu den 1 (0,01)
guzti agertu gabe 1 (0,01)
guzti agertu utzi 1 (0,01)
guzti aplikatu aritu 1 (0,01)
guzti arabera berantiar 1 (0,01)
guzti arabera hain 1 (0,01)
guzti argi atera 1 (0,01)
guzti argi egon 1 (0,01)
guzti argi ekarri 1 (0,01)
guzti argi eragin 1 (0,01)
guzti argi ez 1 (0,01)
guzti argi geratu 1 (0,01)
guzti argitu ahal 1 (0,01)
guzti argitu egon 1 (0,01)
guzti aurkako egin 1 (0,01)
guzti aurkako eman 1 (0,01)
guzti aurkako gertatu 1 (0,01)
guzti aurre eraman 1 (0,01)
guzti aurre ezarri 1 (0,01)
guzti aurre saihestu 1 (0,01)
guzti azaldu ez 1 (0,01)
guzti azaldu metodologia 1 (0,01)
guzti azaldu ni 1 (0,01)
guzti azken amaitu 1 (0,01)
guzti azken arrazoi 1 (0,01)
guzti azken buru 1 (0,01)
guzti azken gailendu 1 (0,01)
guzti azken heroi 1 (0,01)
guzti azken oinarri 1 (0,01)
guzti azken printzipio 1 (0,01)
guzti azken xede 1 (0,01)
guzti azken zergati 1 (0,01)
guzti baino are 1 (0,01)
guzti baino asko 1 (0,01)
guzti baino energia 1 (0,01)
guzti baino lokarri 1 (0,01)
guzti baino zerbait 1 (0,01)
guzti balio borondate 1 (0,01)
guzti balio metafisika 1 (0,01)
guzti balio moral 1 (0,01)
guzti bat aditu 1 (0,01)
guzti bat bat 1 (0,01)
guzti bat berezi 1 (0,01)
guzti bat beste 1 (0,01)
guzti bat erabili 1 (0,01)
guzti bat erakutsi 1 (0,01)
guzti bat hauek 1 (0,01)
guzti bat zientzialari 1 (0,01)
guzti batu banan 1 (0,01)
guzti batu sistema 1 (0,01)
guzti baztertu egon 1 (0,01)
guzti baztertu ezinbesteko 1 (0,01)
guzti baztertu ezinik 1 (0,01)
guzti baztertu gogo 1 (0,01)
guzti baztertu onartu 1 (0,01)
guzti beharrezko baldin 1 (0,01)
guzti beharrezko ikasgai 1 (0,01)
guzti beharrezko ukan 1 (0,01)
guzti bera arrazoitu 1 (0,01)
guzti bera bezala 1 (0,01)
guzti bera gailen 1 (0,01)
guzti bera hartu 1 (0,01)
guzti bera heriotza 1 (0,01)
guzti bera hiztun 1 (0,01)
guzti bera hori 1 (0,01)
guzti bera ideia 1 (0,01)
guzti bera kalte 1 (0,01)
guzti bera kontrolpe 1 (0,01)
guzti bera lan 1 (0,01)
guzti bera limite 1 (0,01)
guzti bera logika 1 (0,01)
guzti bera lortu 1 (0,01)
guzti bera oinarritu 1 (0,01)
guzti bera tesi 1 (0,01)
guzti berdin al 1 (0,01)
guzti berdin berdin 1 (0,01)
guzti berdin direlako 1 (0,01)
guzti berdin nahitaez 1 (0,01)
guzti berdin ulertu 1 (0,01)
guzti bereizi gauza 1 (0,01)
guzti berri eduki 1 (0,01)
guzti berri ekarri 1 (0,01)
guzti berri eman 1 (0,01)
guzti berri hartu 1 (0,01)
guzti berri ukan 1 (0,01)
guzti beste bihurtu 1 (0,01)
guzti beste biratu 1 (0,01)
guzti beste egon 1 (0,01)
guzti beste gai 1 (0,01)
guzti beste indar 1 (0,01)
guzti beste lege 1 (0,01)
guzti beste modu 1 (0,01)
guzti bestelako bat 1 (0,01)
guzti bestelako esperimentu 1 (0,01)
guzti bestelako jainko 1 (0,01)
guzti bestelako mundu 1 (0,01)
guzti bete beharreko 1 (0,01)
guzti bete eurak 1 (0,01)
guzti bezala berak 1 (0,01)
guzti bezala fenomeno 1 (0,01)
guzti bezalaxe baita 1 (0,01)
guzti bi baliabide 1 (0,01)
guzti bi esparru 1 (0,01)
guzti bi ezaugarri 1 (0,01)
guzti bi iturri 1 (0,01)
guzti bi lege 1 (0,01)
guzti bi mota 1 (0,01)
guzti bi multzo 1 (0,01)
guzti bi nagusi 1 (0,01)
guzti bi zati 1 (0,01)
guzti bildu bai 1 (0,01)
guzti bildu ezan 1 (0,01)
guzti bildu nahi 1 (0,01)
guzti desberdin bat 1 (0,01)
guzti desberdin erabili 1 (0,01)
guzti desberdin ere 1 (0,01)
guzti desberdin gertatu 1 (0,01)
guzti desberdin ukan 1 (0,01)
guzti eder agian 1 (0,01)
guzti eder egin 1 (0,01)
guzti eder iruditu 1 (0,01)
guzti eder jo 1 (0,01)
guzti eduki behar 1 (0,01)
guzti eduki hondar 1 (0,01)
guzti eduki moduko 1 (0,01)
guzti egia biribil 1 (0,01)
guzti egia ez 1 (0,01)
guzti egia izaera 1 (0,01)
guzti egia jakin 1 (0,01)
guzti egia kontzeptu 1 (0,01)
guzti egia solidario 1 (0,01)
guzti egia zati 1 (0,01)
guzti egia ziurtasun 1 (0,01)
guzti egiazko iturburu 1 (0,01)
guzti egiazko Wittgenstein 1 (0,01)
guzti egin bide 1 (0,01)
guzti egin gaitasun 1 (0,01)
guzti egin hasi 1 (0,01)
guzti egon askatasun 1 (0,01)
guzti egon baieztatu 1 (0,01)
guzti egon batzuk 1 (0,01)
guzti egon egoki 1 (0,01)
guzti egon erdipurdiko 1 (0,01)
guzti egon gai 1 (0,01)
guzti egon hedatu 1 (0,01)
guzti egon hizkuntza 1 (0,01)
guzti egon ikusgarri 1 (0,01)
guzti egon irarri 1 (0,01)
guzti egon presente 1 (0,01)
guzti elkar antza 1 (0,01)
guzti elkar bildu 1 (0,01)
guzti elkar erlazio 1 (0,01)
guzti elkar eskubide 1 (0,01)
guzti elkar etengabeko 1 (0,01)
guzti elkar lotu 1 (0,01)
guzti elkar pasatu 1 (0,01)
guzti elkar senidetu 1 (0,01)
guzti erabilera egoki 1 (0,01)
guzti erabilera erkide 1 (0,01)
guzti ere arbaso 1 (0,01)
guzti ere ausartu 1 (0,01)
guzti ere bai 1 (0,01)
guzti ere baino 1 (0,01)
guzti ere beharrezko 1 (0,01)
guzti ere berak 1 (0,01)
guzti ere bereganatu 1 (0,01)
guzti ere doktrinatu 1 (0,01)
guzti ere erakutsi 1 (0,01)
guzti ere erreal 1 (0,01)
guzti ere gizaki 1 (0,01)
guzti ere gizarte 1 (0,01)
guzti ere halakoxe 1 (0,01)
guzti ere hura 1 (0,01)
guzti ere liburu 1 (0,01)
guzti ere mingain 1 (0,01)
guzti ere mota 1 (0,01)
guzti ere nahaspilatu 1 (0,01)
guzti ere ondo 1 (0,01)
guzti ere pentsatu 1 (0,01)
guzti ere tarteko 1 (0,01)
guzti ere ukan 1 (0,01)
guzti esan ala 1 (0,01)
guzti esan arrazoi 1 (0,01)
guzti esan horrela 1 (0,01)
guzti esan nahi 1 (0,01)
guzti esan platoniko 1 (0,01)
guzti ez atzeman 1 (0,01)
guzti ez azpimarratu 1 (0,01)
guzti ez bezalako 1 (0,01)
guzti ez direlako 1 (0,01)
guzti ez ez 1 (0,01)
guzti ez jakin 1 (0,01)
guzti ez utzi 1 (0,01)
guzti ezabatu egin 1 (0,01)
guzti ezabatu natura 1 (0,01)
guzti ezabatu prozesu 1 (0,01)
guzti ezabatu saiatu 1 (0,01)
guzti ezagutu behar 1 (0,01)
guzti ezagutu beharreko 1 (0,01)
guzti ezagutu eraman 1 (0,01)
guzti ezin erlazionatu 1 (0,01)
guzti ezin ezan 1 (0,01)
guzti ezin uztartu 1 (0,01)
guzti funts atzeman 1 (0,01)
guzti funts bera 1 (0,01)
guzti funts berri 1 (0,01)
guzti funts jabetu 1 (0,01)
guzti funts klabe 1 (0,01)
guzti funts zientzia 1 (0,01)
guzti funtsezko bat 1 (0,01)
guzti funtsezko batasun 1 (0,01)
guzti gain greziar 1 (0,01)
guzti gain harantzagoko 1 (0,01)
guzti gain mundu 1 (0,01)
guzti gain onberatasun 1 (0,01)
guzti gain printzipio 1 (0,01)
guzti gain subordinatu 1 (0,01)
guzti gain ziurtasun 1 (0,01)
guzti galdu beste 1 (0,01)
guzti galdu ukan 1 (0,01)
guzti garatu horrelako 1 (0,01)
guzti garatu suposatu 1 (0,01)
guzti gauza bera 1 (0,01)
guzti gauza eder 1 (0,01)
guzti gauza paradoxikoki 1 (0,01)
guzti gertatu den 1 (0,01)
guzti gizaki argi 1 (0,01)
guzti gizaki arima 1 (0,01)
guzti gizaki autoziurtasun 1 (0,01)
guzti gizaki baino 1 (0,01)
guzti gizaki nahasi 1 (0,01)
guzti gizaki natura 1 (0,01)
guzti gizaki premia 1 (0,01)
guzti gogo ukan 1 (0,01)
guzti gu buru 1 (0,01)
guzti gu esperientzia 1 (0,01)
guzti gu gogamen 1 (0,01)
guzti gu kultu 1 (0,01)
guzti gu miresmen 1 (0,01)
guzti gu pedagogo 1 (0,01)
guzti guzti arduratu 1 (0,01)
guzti guzti azken 1 (0,01)
guzti guzti bizi 1 (0,01)
guzti guzti eurak 1 (0,01)
guzti guzti ez 1 (0,01)
guzti guzti ezagutu 1 (0,01)
guzti guzti gertatu 1 (0,01)
guzti guzti izaki 1 (0,01)
guzti guzti klase 1 (0,01)
guzti guzti lege 1 (0,01)
guzti guzti ordenape 1 (0,01)
guzti guzti sartu 1 (0,01)
guzti guzti zalantza 1 (0,01)
guzti hartu adibide 1 (0,01)
guzti hizkuntza agiri 1 (0,01)
guzti ideia asoziazio 1 (0,01)
guzti ideia berri 1 (0,01)
guzti ideia faltsu 1 (0,01)
guzti ideia filosofia 1 (0,01)
guzti ideia gidari 1 (0,01)
guzti ideia kosmopolita 1 (0,01)
guzti ikerketa grina 1 (0,01)
guzti ikerketa utzi 1 (0,01)
guzti ikusi ahalmen 1 (0,01)
guzti ikusi baino 1 (0,01)
guzti iturri goren 1 (0,01)
guzti iturri hamaikatxo 1 (0,01)
guzti iturri jarri 1 (0,01)
guzti iturri literario 1 (0,01)
guzti jakin behar 1 (0,01)
guzti jakin gizaki 1 (0,01)
guzti jakin gurari 1 (0,01)
guzti jakin mundu 1 (0,01)
guzti jakin ohiko 1 (0,01)
guzti jakin zer 1 (0,01)
guzti jarri antzeko 1 (0,01)
guzti kontu ez 1 (0,01)
guzti lege bilduma 1 (0,01)
guzti lege eman 1 (0,01)
guzti lege ezaugarri 1 (0,01)
guzti lege fakultate 1 (0,01)
guzti lege gizarte 1 (0,01)
guzti lege izen 1 (0,01)
guzti lege natural 1 (0,01)
guzti lege zehaztu 1 (0,01)
guzti liburu aberats 1 (0,01)
guzti liburu eduki 1 (0,01)
guzti liburu egon 1 (0,01)
guzti liburu ezagutu 1 (0,01)
guzti liburu hau 1 (0,01)
guzti lotu ageri 1 (0,01)
guzti lotu agertu 1 (0,01)
guzti ni buru 1 (0,01)
guzti ni egon 1 (0,01)
guzti ni esan 1 (0,01)
guzti ni ez 1 (0,01)
guzti ni orain 1 (0,01)
guzti oinarri atomo 1 (0,01)
guzti oinarri bat 1 (0,01)
guzti oinarri erkide 1 (0,01)
guzti oinarri esklabotza 1 (0,01)
guzti oinarri fedezko 1 (0,01)
guzti oinarri finkatu 1 (0,01)
guzti oinarri gisako 1 (0,01)
guzti oinarri hausnartu 1 (0,01)
guzti oinarri ipini 1 (0,01)
guzti oinarri transzendental 1 (0,01)
guzti oinarri ur 1 (0,01)
guzti on arduratu 1 (0,01)
guzti on baliagarri 1 (0,01)
guzti on ekintza 1 (0,01)
guzti on ezarri 1 (0,01)
guzti on gertatu 1 (0,01)
guzti on iritsi 1 (0,01)
guzti on jarri 1 (0,01)
guzti onartu beharreko 1 (0,01)
guzti onartu dieta 1 (0,01)
guzti onartu jo 1 (0,01)
guzti onartu ordenamendu 1 (0,01)
guzti ondorio bezala 1 (0,01)
guzti ondorio lege 1 (0,01)
guzti ondorio Maitasuna 1 (0,01)
guzti ondorio oinarri 1 (0,01)
guzti ondorio saihetsezin 1 (0,01)
guzti ondorio zeratu 1 (0,01)
guzti ontasun ahal 1 (0,01)
guzti ontasun arduratu 1 (0,01)
guzti ontasun begira 1 (0,01)
guzti ontasun bideratu 1 (0,01)
guzti ontasun den 1 (0,01)
guzti ontasun egokitu 1 (0,01)
guzti ontasun ekarri 1 (0,01)
guzti ontasun erkide 1 (0,01)
guzti ontasun lortu 1 (0,01)
guzti ontasun mesede 1 (0,01)
guzti ontasun sartu 1 (0,01)
guzti ontasun zeharka 1 (0,01)
guzti osatu aurkitu 1 (0,01)
guzti oso ageriko 1 (0,01)
guzti oso berantiar 1 (0,01)
guzti oso forma 1 (0,01)
guzti oso kontu 1 (0,01)
guzti oso labur 1 (0,01)
guzti oso puntu 1 (0,01)
guzti osotasun absolutu 1 (0,01)
guzti osotasun bateratu 1 (0,01)
guzti osotasun eman 1 (0,01)
guzti osotasun hori 1 (0,01)
guzti osotasun ni 1 (0,01)
guzti osotasun orekatu 1 (0,01)
guzti printzipio baita 1 (0,01)
guzti printzipio lehen 1 (0,01)
guzti printzipio materia 1 (0,01)
guzti printzipio material 1 (0,01)
guzti printzipio praktiko 1 (0,01)
guzti suntsitu behar 1 (0,01)
guzti suntsitu nahi 1 (0,01)
guzti ukan arau 1 (0,01)
guzti ukan arbaso 1 (0,01)
guzti ukan bertan 1 (0,01)
guzti ukan besterik 1 (0,01)
guzti ukan funtzio 1 (0,01)
guzti ukan hitz 1 (0,01)
guzti ukan indarkeria 1 (0,01)
guzti ukan joko 1 (0,01)
guzti ukan muin 1 (0,01)
guzti ukan oinarri 1 (0,01)
guzti ukan presentzia 1 (0,01)
guzti ukan progresio 1 (0,01)
guzti ukan zentzu 1 (0,01)
guzti ukan zerbait 1 (0,01)
guzti ukan zerikusi 1 (0,01)
guzti ulertu baimendu 1 (0,01)
guzti ulertu behar 1 (0,01)
guzti ulertu beti 1 (0,01)
guzti ulertu modu 1 (0,01)
guzti ulertu ohi 1 (0,01)
guzti zabaldu nahi 1 (0,01)
guzti zabaldu ukan 1 (0,01)
guzti zientzia bateratu 1 (0,01)
guzti zientzia batu 1 (0,01)
guzti zientzia fikzio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia