2000
|
|
Logizismoaren tesi berri hau defendatzeko tresneria berri baten beharra zeukan, eta hau logika sinbolikoa izango zen.
|
Hau guztia
aurrera eramateko idatzi zuen aipatutako Kontzeptugrafia; bertan hizkuntza artifizial bat asmatu zuen, eduki kontzeptuala eta inferentzia erlazioak bakarrik kontuan hartuz. Beste guztia, hizkuntza arrunta eta dedukziorako bere akatsak eta hutsuneak, at utzi zuen.
|
|
|
Hau guztia
moldatzeko, Einsteinek Erlatibitatearen Printzipio Berezia (EPB) aurkeztu zuen. Honi esker, abiadura absolutu eta pausagune absolutuaren nozioak baztertu ahal izan zituen, abiadura konstanteko sistema fisikoak baliokideak direla defendatuz —abiadurak sistema horietako bati begira izango luke zentzurik, beraiekiko erlazioan— Aitzitik, EPB ez zen oso urrun ailegatu eta bereizketa absolutu bati eman zion lekua:
|
|
|
Hau guztia
kontuan hartu behar du Wittgensteinen lan eta bizitzara hurbiltzen denak. Era honetan, ez beste moduan, ulertuko ditu bere filosofiaren nondik norakoak.
|
2001
|
|
|
Hau guztia
gutxi balitz, poesiaren integrazio liturgikoa gatazkarik gabeko gizarte baten nozio idealizatuetan oinarritzen da. Homerok borroka eta gerraz hitz egiten badu ere, esperientzia poetikoan parte hartzen duenak arazorik eta disfuntziorik gabeko gizartea irudikatzen du, bertan, natura eta gizartea anaituta eta gizakiak elkarren arteko harmonian bizi direlarik:
|
2004
|
|
giza substantibitatea, hain zuzen ere.
|
Hau guztia
errealitatean hala izateaz gainera, semantikoki ere halaxe da.
|
2005
|
|
hizkuntza ez da orokorrean existitzen baizik eta bakarrik hizkuntzen errealitate historikoan.
|
Hau guztia
oso kontuan hartu beharko du pedagogo orok, jakina, baita edozein hezkuntza edo formazio proiektu martxan jarri aurretik ere. Ideia hauek, lehenik eta ondoen," Fragmente der Monographie uber die Basken" (1801-1802) 154 izenburuko testuan azaltzen dira, nahiz eta geroko beste testu batzuetan ere antzekoak aurkitzen ditugun.
|
|
Searle...). Humboldtek, azken finean, ez zion" hizkuntzari buruzko pentsamenduari aurrerapen nabarmen" bat bakarrik ekarri, baizik eta, E. Cassirer-ek adierazten duen bezala," garai berria ireki zuen hizkuntzaren filosofiaren historian" 191
|
Hau guztia
kontuan hartuta, beraz, zalantzarik gabe esan dezakegu bere ikerketa linguistiko-antropologikoak ez direla antzuak izan; alderantziz, haien aztarna egungo hizkuntz-zientzietan eta hizkuntz-filosofian antzeman daitekeela onartu beharrean gaude192.
|
2007
|
|
Azken batean, bilakaera horren noranzkoa —zeinaren arabera gizakia, bere portaera etiko-moralaz, haziz doan— espresio linguistikoen bidez zehazten da, hala nola, bertuteak eta bizioak izendatuz, baita ere portaeretan zein diren zuzenak eta zein okerrak adieraziz.
|
Hau guztia
, finean, hizkuntzaren mundu-ikuskera delakoaren ezinbesteko ondorioa baino ez da, zeina —W. v. Humboldti egindako kritika guztiak aintzat hartuta ere— hizkuntzaren esentziaren ezaugarri esanguratsua iruditzen zaidan. Kontua hemen, niretzat, ez da hizkuntzak bitarteko bezala hezkuntzari zerbitzatzen diola, baizik eta hizkuntzak berak —hizkuntza bezala eta horri esker transmititutako edukiez gain— hezi egiten duela.
|