2003
|
|
Zuzenbide naturaleko legeak ziren gizakiei eta basatiei aplikatzen zitzaizkienak. Jendeen zuzenbidearen barruan sartzen ziren herri
|
guztiei
aplikatzeko moduko erregelak, hala nola, kontratuei buruzkoak, nazio guztiek onartzen baitute horien erabilera. Eta, azkenez, zuzenbide zibilak herri bakoitzeko legeak bakarrik barneratzen ditu, kontratuak eta, herri guztietan erabili arren, jendeen zuzenbidean sartzen ziren beste gaiak kanpoan utzita.
|
|
Horregatik, ez litzateke zuzena izango askatasun zehaztugabea uztea horretaz abusatu dezaketenei, baina, aldi berean, gizaki bakoitzarentzat lege bat ezartzea ezinezkoa izango litzateke. Ondorenez, bi lege horiek bateratzeko eta
|
guztioi
aplikatzeko moduko erregelak ondorioztatzeko, nahierarako lege bat ezarri behar izan da, hauxe xedatuz: seme alabei kalte eginez xedatzeko ahalmena mugatu da eta gurasoen ondasunetatik zati bat erreserbatu behar da seme alabentzat; legeak finkatu zati hori seniparte deitzen da eta ezin zaie inoiz kendu seme alabei.
|
2007
|
|
Edozelan ere, legegileak tratu berdintasunaren eta bereizkeriarik ezaren printzipioa benetan eta eragingarritasunez aplikatzeko neurriak ezarri ditu aipatu abenduaren 30eko 62/ 2003 Legearen 27 artikuluan eta hurrengoetan, eta esanbidez adierazi du Legearen II. tituluaren III. kapitulura bildutako xedapenak pertsona
|
guztiei
aplikatzeko modukoak direla, sektore publikoan zein pribatuan (27.2 art.). Ikusi dugunez, tratu berdintasuna zer den definitu du (arraza edo etnia jatorria, erlijioa edo iritziak, desgaitasuna, adina, sexu joeraren ondoriozko zuzeneko edo zeharkako bereizkeriarik ez egotea), eta esparru hauetara hedatu du: hezkuntza, osasuna, prestazioak, gizarte zerbitzuak, etxebizitza, ondasunen eta zerbitzuen eskaintza eta horietarako sarbidea, enplegurako sarbidea, norbere konturako jarduera, lanbide jarduera, sindikatu eta enpresa elkarteetan afiliatzea eta horietan parte hartzea, lan baldintzak, lanbide sustapena eta lanerako eta etengabeko lanbide prestakuntza.
|
|
EKren 24 artikuluaren eduki zehatzari dagokionez, lehenengo paragrafoan prozesu
|
guztietan
aplikatzeko modukoak diren bermeak daudela esan ohi da, eta bigarrenean berme gehigarriak daudela. Batzuk zein besteak zigor prozesuari bereziki aitortzen zaizkio.
|
|
Eskubide eta askatasunen mugatze eta etete orokor horiek, hau da, pertsona
|
guztiei
aplikatzeko moduko horiek, EKren 55.1 artikuluan ezarrita daudenak, justifikatuta daude elkarbizitza baketsua eta konstituzio normaltasuna arrisku larrian jarri dezaketen gertaera jakin batzuen aurrean. EKren 55.1 artikuluak EKren 116 artikulura igortzen du, horretan arautzen baitira egoera mota horiek, hots, alarma, salbuespen eta setio egoerak.
|
2008
|
|
Erregelamenduaren egiturari dagokionez, II. titulura bildu dira sozietate mota
|
guztiei
aplikatzeko moduko kapituluak: III.ak sozietateen inskripzioa arautzen du, orokorrean; VII.a transformazio, bat egite eta zatiketari buruzkoa da; eta VIII.a, berriz, sozietateen desegite, likidazio eta ezereztearen ingurukoa.
|
2009
|
|
Matxura
|
guztiei
aplikatzeko moduko xedapenak
|
|
Lehenengo atala. Matxura
|
guztiei
aplikatzeko moduko xedapenak 334
|
2010
|
|
Edu horretan, legeek justizia bereziari erreferentzia egiten diotenean, hau da, justizia esangura hertsian arautzen dutenean, ius zehatza jaso nahi dute, eta hori ere esangura hertsian ulertu behar da. Nolanahi den ere, legea oro har hartuta, bertute
|
guztiei
aplikatzeko modukoa denez gero, ius deiturikoarekin bat dator, baina horren esangura zabalean. Horregatik, Zizeronek hauxe esan zuen:
|
2012
|
|
Teorien preskriptibismo horrekin batera, proposamen horien izaera unibertsalista aipatuko genuke: beren teoriak ikuspegi objektibo edo zientifiko batetik garatu nahi dituztela aldarrikatzen badute ere, teoria modernoen bultzatzaileek ikuspegi bakar bat hartzen dute beren gogoeten oinarri gisa (gehienetan Europako hizkuntza nagusietako diskurtsoetan errotua), eta itzulpen egoera
|
guztietan
aplikatzeko modukoa dela aldarrikatzen. Itzultzaileak jatorrizko lanari eta autoreari zor dien menpekotasuna da teoria horien guztien oinarrian dagoen beste uste sendo bat.
|
2013
|
|
Bi gertaera horiek eragin zuten zuzenbide erromatarra orduko alderdi guztietan bera ez izatea. Lehen, zuzenbide erromatarra eraberekoa zen, herritar
|
guztiei
aplikatzeko modukoa, herritarrok non bizi ziren kontuan hartu gabe. Orain, berriz, zuzenbidea zatikatutako sistema bihurtu zen, eta, gainera, probintziaz probintziako zehaztasunak barruratzen zituen.
|
2017
|
|
Horren bat batekoa eta naturala dirudien gaur eguneko herri poteoak ere baldintza oso zehatzak betetzen ditu: plaza berean poteatu ahal izateko plaza existitu behar da; horretarako espaloia, hoditeria eta herri errepideak behar dira; horretarako manufaktura, industria eta garraio azpiegiturak; produktuak salgai egongo badira, higiene eta osasun arauak behar dira, taberna
|
guztiei
aplikatzeko modukoak, saltzen dutenaren kalitatearen kontrola, ISOak, kalea osatzen duten etxe-bizitzentzako arau estandarrak... Laburbiltzeko, kalean armarik gabe ibiltzea ahalbidetzen duena, eta, beraz, gure herrietako poteo lasaia errealitate bilakatzen duena ez da komunitatearen arima zintzoa, baizik eta bigilantzia eta kontrol mekanismo erregulatu eta jarraituak.
|