Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.573

2006
‎Jaso dugunaren araberako argazkia egiteko, unibertsitate mailako egitasmo bakoitzaren ezaugarri batzuk gogoratzen hasiko gara:
‎Diskurtso Teoriak, Diskurtso Teoriak eta Hizkuntzaren Didaktika, Hizkuntzaren Eskurapena: Ahozkoa eta Idatzizkoa, Irakaskuntza Eleanitza, Euskal Herriko Egoera Soziolinguistikoa, Hizkuntzen Didaktikarako Metodologia eta Lanabesak, eta Testu Generoen Karakterizazioa izeneko beste zazpi irakasgai, hauek ere derrigorrezkoak. c) Hizkuntzen Kudeaketan Aditu titulazioan, lizentziatura mailakoa izan gabe, zenbait kreditu bete daitezke, derrigorrezkoak batzuk eta hautazkoak beste batzuk.
‎Diskurtso Teoriak, Diskurtso Teoriak eta Hizkuntzaren Didaktika, Hizkuntzaren Eskurapena: Ahozkoa eta Idatzizkoa, Irakaskuntza Eleanitza, Euskal Herriko Egoera Soziolinguistikoa, Hizkuntzen Didaktikarako Metodologia eta Lanabesak, eta Testu Generoen Karakterizazioa izeneko beste zazpi irakasgai, hauek ere derrigorrezkoak. c) Hizkuntzen Kudeaketan Aditu titulazioan, lizentziatura mailakoa izan gabe, zenbait kreditu bete daitezke, derrigorrezkoak batzuk eta hautazkoak beste batzuk .
‎a) Masterra, lizentziatura osteko mailan: Soziolinguistikarekiko irakasgai hautazkoa dago. b) Lizentziatura mailan, berriz, derrigorrezko irakasgai batzuk daude.
‎• Udako Euskal Unibertsitatean (UEU), berez unibertsitate mailako titulaziorik ez da ematen, baina bai zenbait kreditu osagarri lortzeko gorago aipatutako unibertsitateetako titulazioetako baliagarriak diren ikastaroak, unibertsitate mailakoak kontsideratzen direlako, baita soziolinguistikarekin lotzen direnak ere. Duen antolaketa malguarengatik, urtero (edo ia urtero) irakaskuntza mota ezberdinak eskain ditzakete, edo ikastaroen aztergaiak aldatu; zenbait ikastaro beste erakunde batzuekin batera elkarlanean eskaintzen dituzte, gizartean sumatzen diren premiazko beharrei erantzun nahian. Horrela, gaur egun (2006an), 26 sailen artean, Soziolinguistika eta Glotodidaktika izenekoak ere badaude.
‎3) Derrigorrezko bigarren hezkuntzan ere saio batzuk egin dira, eta gehiago egiteko aukerak ere ba omen dira, oraindik gehienbat soziolinguistika eta katalanaren soziolinguistika materialak argitaratzea izan bada ere lortu dutena.
‎Euskal eta kataluniar testuinguruetan ematen direnen artean, badaude: a) antzekotasun batzuk , adibidez, inplikatuta daudelako soziolinguistika arloarekin: unibertsitate publikoak eta pribatuak, 1 eta 2 mailako titulazioak, bai derrigorrezko eta baita hautazko irakasgaien bitartez, eta abar. b) Baita ezberdintasun batzuk ere:
‎a) antzekotasun batzuk, adibidez, inplikatuta daudelako soziolinguistika arloarekin: unibertsitate publikoak eta pribatuak, 1 eta 2 mailako titulazioak, bai derrigorrezko eta baita hautazko irakasgaien bitartez, eta abar. b) Baita ezberdintasun batzuk ere: unibertsitateko irakaskuntza arruntaz gain, euskal testuinguruan irakaskuntza berezia ere badagoelako (agian, euskal testuinguruan egoera extraordinarioagoan edo anormalagoan gaudelako, soziolinguistikoki, kataluniar testuinguruan daudena baino).
‎Lizentziatu titulua lortzeko egin behar diren beste irakasgai batzuekin konparatzen badugu behintzat.
‎Eremu honetako irakaskuntza, indarrean dauden Ikasketa Planen arabera, ondoko ikasketetan zehar banatzen da: behean zehazten diren Titulazio batzuetako Bigarren Zikloan (Lizentziaturako 3° edo 4° ikasturtean), Hirugarren Zikloan (Doktorego Programetan alegia) eta Graduosteko Ikastaroetan (Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketen Masterra, rako aurreikusita). Lizentziaturaren egungo ikasketetan irakasgaia hautazkoa da, Doktorego Programetan, batetik Hizkuntzalaritzakoan eta bestetik Hizkuntzalaritza Aplikatukoan, irakasten diren ikastaroak (3na kreditu Doktorego Pro� grama bietan) oinarrizkoak izan arren.
‎Lizentziaturaren egungo ikasketetan irakasgaia hautazkoa da, Doktorego Programetan, batetik Hizkuntzalaritzakoan eta bestetik Hizkuntzalaritza Aplikatukoan, irakasten diren ikastaroak (3na kreditu Doktorego Pro� grama bietan) oinarrizkoak izan arren. Gure ustez, iker adar honen agerpena oso txikia da, eta baita ezegonkorra ere, ez da-eta berez derrigorrezko irakasgaia eta esleitzen zaizkion kredituak (6 kreditu) oso gutxi dira-eta, Filologietan eta Itzulpengintza eta Interpretaritzan Lizentziatu titulua lortzeko egin behar diren beste irakasgai batzuekin konparatzen badugu behintzat.
‎Komunikazioaren Etnografia. Beste eredu soziolinguistiko batzuk .
‎Mailegu Lexikoak. Hizkuntza Ukipenaren ondoriozko beste Fenomeno Linguistiko batzuk . Kode Trukaketa eta Kode Aldaketa.
‎Baina zertarako erabil daiteke horrela bildutako informazioa? Batzuen esanetan hizkuntz politikarako funtsezkoa da. Informazio zuzena eta zehatza izatea, denok dakigunez, erabakiak hartzeko ezinbestekoa baita.
‎Pertsona asko ez badira ere, gure ustez, estatistikoki talde esanguratsua izan daiteke, adibidez ez litzateke horren arraroa hiztun batek ondo hitz egin eta nekez ulertzen duela erantzutea; tankera horretako erantzunak sailkaezinak dira emandako tipologian. Are gehiago, populazio osoko neurketa izanik erantzun batzuk beste batzuk baino probableagoak dira eta hori probabilitate legeen arabera jakingarria da. Aldez aurretiko probabilitateen azterketa bat eginez probabilitate handiagokoa da iaeuskaldunen kategoria erdaldunena baino.
‎Pertsona asko ez badira ere, gure ustez, estatistikoki talde esanguratsua izan daiteke, adibidez ez litzateke horren arraroa hiztun batek ondo hitz egin eta nekez ulertzen duela erantzutea; tankera horretako erantzunak sailkaezinak dira emandako tipologian. Are gehiago, populazio osoko neurketa izanik erantzun batzuk beste batzuk baino probableagoak dira eta hori probabilitate legeen arabera jakingarria da. Aldez aurretiko probabilitateen azterketa bat eginez probabilitate handiagokoa da iaeuskaldunen kategoria erdaldunena baino.
‎Aipatutako hau aztertzen dugun prozesuaren beste ezaugarri bat baino ez bada ere, gure ustez oso kontutan hartu beharrekoa da. Hala ere lan honetarako adinari lotutako beste alderdi batzuk gehiago interesatzen zaizkigu.
‎Ikerkuntzari dagokionez, lehen eta behin ikasleek egindako lanak aipatu gura nituzke: bai Soziologia Sailean bai Euskal Filologian ikasketaamaierako tesina lanak egiteko aukera dago eta ikasle batzuek soziolinguistikaren inguruko gaiak hartu dituzte horretarako. Ixiar Basterretxea (Etxebarria 2000, adibidez), Rosa Miren Pagola, eta Itziar Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika lanak burutu dira urteetan zehar.
‎Ixiar Basterretxea (Etxebarria 2000, adibidez), Rosa Miren Pagola, eta Itziar Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika lanak burutu dira urteetan zehar. Azken urteetan beste ikerketa batzuetan , nahiz eta soziolinguistikari buruz propio egindako lanak ez izan, aldagai sozialak kontuan izan dituzte azter eremua mugatzeko orduan (esate baterako, Iribar eta Turrez 2001).
‎Ikerketa ildoak soziolinguistikaren gai batzuk biltzen ditu (azken bost urteko lanak baino ez dira aipatuko):
‎Euskal Filologian ikasketa amaierako tesina lanak egiteko aukera dago eta ikasle batzuek soziolinguistikaren inguruko gaiak hartu dituzte horretarako. Ixiar
‎Ondoren, hizkuntzen arteko harreman baketsuak edo bortitzak jorratuko dira testuingu geopolitiko batzuetan non bi hizkuntzek idar harreman bat daukaten arrazoi politiko administratibo ala sozio-ekonomikoengatik. Kasu horietan, hizkuntza batzuk gutxituak, eskualdekoak ala lekukoak bezala izendatuak dira, hizkuntza nagusia nazionaltzat ala ofizialtzat jotzen den bitartean. Horrek, hizkuntza politikak jorratzera garamatza, jakinik ez dutela nahi ta nahi ez ekintza publiko ofizial baten itxura hartzen baizik eta elkarteen zein gizabanakoen esku hartzeei lekua uzten diela.
‎Zentzu horretan, hizkuntza planifikazioa, aukera, begiramen eta ikuspegi batzuen gauzapena eta instituzionalizazioa da. mitologia milikari bat alegia, zeinek B hizkuntzari A hizkuntzari onartzen ez dizkion kalitateak ematen dizkion. Hizkuntza menderatuaren idealizazio horrek, bitxiki, hizkuntza zapalduaren lekua indartzen du.
‎Beste ikerlari batzuek , suizoak batik bat, hizkuntzen arteko harreman baketsuak aztertu dituzte, kalko, hartze, interferentzia, aldizkatzea ala lankidetza gertaerak agerian utziz. Fenomeno mikrosoziolinguistikoak hobesten dituzte, adibidez hizkuntza harremanak aztertuz.
‎Beste soziolinguista batzuek aldiz nahasketa gertaerak aztertu dituzte, batez ere kreoloen kasuan. Kreoloak, kolonizazioak sorturiko hizkuntza sistema autonomo bat adierazten du eta, frantziari dagokionez, kolonoek erabiltzen zuten frantsesa komunitate baten ama hizkuntza bilakatu da, batzuetan hizkuntza ofizialak baino askoz gehiago erabilia dena, besteak beste, eguneroko bizian.
‎Hizkuntza politika konzeptua hizkuntza planifikazio nozioari loturik dago, gertaera bereko bi aldeak baitira. Zentzu horretan, hizkuntza planifikazioa, aukera, begiramen eta ikuspegi batzuen gauzapena eta instituzionalizazioa da. Garmadi k honako zehaztapena ematen du:
‎Hizkuntzen arteko desoreka adierazteko Marcellesi k glottopolitika konzeptua erabiltzen du zeren, bere aburuz, hizkuntza eta elearen arteko ihardokitzea indargabetzen du. Gizarte batek, konzienteki ala ez, hizkuntzaren gainen duen ekintza ulertzeko dituen teoria ezberdinak adierazten ditu, izan dadila gizarteak frantsesa eta hizkuntza gutxituaren estatusak zehazten dituelarik, elearen erabilera batzuk zigortzen dituelarik ala eskolak ekoizpen batzuk aztertzen dituenean. Hala ere, glottopolitika, zabalegia da, mota guztietako gertaerak biltzen baititu.
‎Hizkuntzen arteko desoreka adierazteko Marcellesi k glottopolitika konzeptua erabiltzen du zeren, bere aburuz, hizkuntza eta elearen arteko ihardokitzea indargabetzen du. Gizarte batek, konzienteki ala ez, hizkuntzaren gainen duen ekintza ulertzeko dituen teoria ezberdinak adierazten ditu, izan dadila gizarteak frantsesa eta hizkuntza gutxituaren estatusak zehazten dituelarik, elearen erabilera batzuk zigortzen dituelarik ala eskolak ekoizpen batzuk aztertzen dituenean. Hala ere, glottopolitika, zabalegia da, mota guztietako gertaerak biltzen baititu.
‎Aniztasuna da nagusi, are eta gehiago jakitean soziolinguistika albaon dauzkan beste jakingai batzuei loturik dagoela (soziologia, historia, psikologia, linguistika), problematika eta gai berriak sortuz baita ere ikerketak bultzatuz. Labov ek zehazten dituen aztergaiez gain, soziolinguistika garaikidea, hizkuntza komunitatera, komunitateen arteko harremasoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 141 netara ala nortasun bera duten giza taldeetara interesatzen da.
‎Euskal Soziolinguistika hartzen duten ikasleak normalean iparamerikarrak dira eta ameriketako euskaldunak ezagutzen dituztelako edota euskal kultura eta hizkuntzaren berezitasunez jakin mina dutelako ematen dute izena irakasgai horretan. Batzuk Renon bizi dira baina beste batzuk Nevadako beste herriren batean edo Nevadatik kanpo ere bai. Ikaslea nahi duenean hasten da lanean eta urtebete dauka irakasgaiaren betebehar guztiak egiteko:
‎Euskal Soziolinguistika hartzen duten ikasleak normalean iparamerikarrak dira eta ameriketako euskaldunak ezagutzen dituztelako edota euskal kultura eta hizkuntzaren berezitasunez jakin mina dutelako ematen dute izena irakasgai horretan. Batzuk Renon bizi dira baina beste batzuk Nevadako beste herriren batean edo Nevadatik kanpo ere bai. Ikaslea nahi duenean hasten da lanean eta urtebete dauka irakasgaiaren betebehar guztiak egiteko:
‎Hasieran sarrera gai batzuk lantzen dira, ikasleek ez baitute jakiten gauza handirik ez Euskal Herriaz ez euskal hizkuntza edota kulturaz.
2007
‎Ez dago euskararen etorkizuna bermatzerik tarteko belaunaldia bermatuta ez badaukagu. Tarteko belaunaldi hori da( batzuek , lotsagabeki nire ustez, galdutzat eman duten belaunaldi hori) euskararen transmisioaren giltzarria, euskara hizkuntza osoa badela eta izan daitekeela erakutsiko diguna: ez haur hizkuntza, ez eskolakoa, ez etxerako lanetan baino erabiltzen ez dena, baizik eta hizkuntza oso bat, geure artean normaltasunez erabiltzen duguna, familiatik hasten dena (seme alaba eta guraso) eta edozein esparru, une eta gaitan erabil daitekeena.
‎Hortxe kokatzen dugu guk, beraz, arloaren estrategikotasuna, eta hortik abiatzen gara lan horri benetan heldu behar diogula esateko. Honekin ez dugu inondik inora esan nahi bestelako arlo batzuk ez direla garrantzitsuak edo eta estrategikoak. Baina, bestelako arlo batzuk (eskola, unibertsitatea...) ondo barneratuta dauden inpresioa izaten dugu sarri, eta ez, aldiz, HEAren arlo hau.
‎Honekin ez dugu inondik inora esan nahi bestelako arlo batzuk ez direla garrantzitsuak edo eta estrategikoak. Baina, bestelako arlo batzuk (eskola, unibertsitatea...) ondo barneratuta dauden inpresioa izaten dugu sarri, eta ez, aldiz, HEAren arlo hau. HEAren estrategikotasuna behin eta berriz azpimarratu beharreko gaia da, duda barik.
‎Aldiz, esan dezakegu, 2007ko udaberri honetan, arazo hauetako batzuk leuntzen hasi garela, eta gauzak hobeto doazela.
‎Nora joan nahi duen eta nondik joan nahi duen inoiz baino argiago dauka, eta gainera, inoiz baino profesionalagoak gara mundu honetan ari garenok. Asko kostata lortu ditugu nolabaiteko baldintza minimoak profesionaltasunera salto egiteko, eta horrek arrisku batzuk ekar baditzake ere, duda barik, hainbat abantaila dakartza: honetara dedikatu ahal izateak honetan indar gehiago jartzea dakar azken finean.
‎Duda barik, aipatzekoa da administrazio batzuekiko harremanetan, konkretuki EAEri dagokionean, eman den eraldaketa, elkarlanean aritzeko eta elkar laguntzeko prestutasuna. Horrek lagundu egin digu, eta lagundu digu denean, sektoreko batasunean bertan ere lagundu digu-eta; eta hori, zintzoki aipatu beharreko zerbait da.
‎Horrek lagundu egin digu, eta lagundu digu denean, sektoreko batasunean bertan ere lagundu digu-eta; eta hori, zintzoki aipatu beharreko zerbait da. Beste batzuek ez dute inolako pausorik eman, baina eman dutenen lana aipatu beharrekoa da.
‎Herri mugimendua delako. Mugimendua koordinaturik dago eta koordinakunde hau batzorde batzuen bidez lortzen da. Hala ere, erabili dira beste izen batzuk.
‎Mugimendua koordinaturik dago eta koordinakunde hau batzorde batzuen bidez lortzen da. Hala ere, erabili dira beste izen batzuk . Gipuzkoa eta Nafarroan haren eraginez Gau Eskolak, Bizkaian Alfabetatze Kanpainak, Alfabetatze Euskalduntze Kanpainak... Orain arte beste batzuk entzuten dira; Euskal Eskolak, Euskaltegiak.
‎Hala ere, erabili dira beste izen batzuk. Gipuzkoa eta Nafarroan haren eraginez Gau Eskolak, Bizkaian Alfabetatze Kanpainak, Alfabetatze Euskalduntze Kanpainak... Orain arte beste batzuk entzuten dira; Euskal Eskolak, Euskaltegiak.
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira. Horretarako lan baldintzak hobetu behar direla oso argi dago, baina horrekin batera formazioan, irakaskuntzako materialetan, baliabide teknologikoetan eta beste arlo batzuetan asko inbertitu behar da. Azken finean, giza baliabideen asebetetasuna gora egiten duen neurrian lortuko dugu behin behinekotasunetik behin betikora pasatzera.
‎2003az geroztik, helduen alfabetatze eta euskalduntzerako ikastetxeez ari garelarik, euskaltegiak ez ezik, euskaltegiak eta autoikaskuntzarako zentroak aipatu behar dira. Azken hauek, euskaltegi izan gabe, beste hizkuntza batzuk irakasteaz gain, autoikaskuntzarako sistema bitartez euskara ere irakasten duten zentroak dira.
‎Helduen euskalduntze eta alfabetatzea talde irakaskuntzan soilik oinarrituta antolatu eta burutu da (euskaltegien jarduera esparruan) 2003ra bitartean. Urte horretan, autoikaskuntzarako zentroak homologatzeaz gain, zenbait euskaltegi ere, ikasle jakin batzuei , zerbitzu bera eskaintzen
‎Helduen euskalduntze eta alfabetatzea taldeirakaskuntzan soilik oinarrituta antolatu eta burutu da (euskaltegien jarduera esparruan) 2003ra bitartean. Urte horretan, autoikaskuntzarako zentroak homologatzeaz gain, zenbait euskaltegi ere, ikasle jakin batzuei , zerbitzu bera eskaintzen hasten dira. Ikasedo irakas sistema hau ugalduz doa, 2005 ikasturtean jarduera osoaren% 9 inguru izan delarik. hasten dira.
‎2.000 inguru dira, beraz, Euskal Herritik at jaiotakoak. Euskal Herrian jaiotako ikasle kopuru horren datu batzuk (adina eta hezkuntza eredua) emango ditugu jarraian:
‎2.000 inguru dira, beraz, Euskal Herritik at jaiotakoak. Euskal Herrian jaiotako ikaslekopuru horren datu batzuk (adina eta hezkuntza eredua) emango ditugu jarraian.
‎Ikasle kopuruaren bilakaerak, ordea, beste modu batzuk bururatzera behartu izan gaitu. Esaterako, eskualdeetako kasuan taldeak osatzeko zailtasunak gero eta handiagoak dira.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Euskaraz aritzen ote dira? Bada ikasten eta erabiltzen duenik, bere laneko hizkuntza duena, lagunekin eta etxekoekin euskaraz mintzatzen dena, bada, euskaltegitik landa hitz egin ez eta urte batzuen buruan berriz etortzen dena gogoratzera, ingurune arras erdaldunean bizi delako, euskaldun gutxi dagoelako edota euskaldunak izanik ere identifikatzerik ez dugulako; norberaren izaera dela eta, lotsatia delako, prozesua erdizka uzten duenik ere bada,...
‎Lehenik, herri ekimenaz ari gara oroz gainetik. Alabaina, orain arte esperientzia puntual eta isolatu batzuk kenduta, elkarteak dira helduei euskarazko kurtsoak proposatzen dizkieten bakarrak. Salbuespen gisa aipa daitezke GRETA formakuntza organismoak eta Baionako komertzio Ganbarako hizkuntzen irakaskuntza zentroak (CEL) noizbait emandako ikastaro batzuk edota Departamenduko administrazioak bere langileentzat antolaturiko barne formakuntzak.
‎Alabaina, orain arte esperientzia puntual eta isolatu batzuk kenduta, elkarteak dira helduei euskarazko kurtsoak proposatzen dizkieten bakarrak. Salbuespen gisa aipa daitezke GRETA formakuntza organismoak eta Baionako komertzio Ganbarako hizkuntzen irakaskuntza zentroak (CEL) noizbait emandako ikastaro batzuk edota Departamenduko administrazioak bere langileentzat antolaturiko barne formakuntzak. Bigarrenik, AEKaz ari gara nagusiki, Iparraldean ikasturtean emandako ikasle orduen% 95 AEK k emaiten baititu.
‎500 ikasle 24 herritan banaturik eta 50 bat irakasle bildu ziren AEKn. Talde bakar batzuk baizik ez ziren federaziotik kanpo gelditu. Horietarik bakar batek irauten du gaur egun, Angeluko ikasleak elkartea hain zuzen.
‎Gau eskoletako lana ezagutu eta laguntzeko prest agertu ziren lehen instituzioak Herriko Etxe batzuk izan ziren, AEKri bere liberatuen sarea hedatzeko parada emanez. Ondoko urteetan Euskal Herri 2010 deituriko gogoetatik ateratako Lurralde Antolaketa Eskeman hizkuntza kapitulua idatzi zen, helduei euskalduntze alfabetatze alorra sustatzeko helburua barne.
‎500 ikasle 24 herritan banaturik eta 50 bat irakasle bildu ziren AEKn. Talde bakar batzuk baizik ez ziren federaziotik kanpo gelditu. Horietarik bakar batek irauten du gaur egun, Angeluko ikasleak elkartea hain zuzen.
‎Lehen erran bezala, euskara ikasten duten heldu gehienek AEKrekin ikasten dute. Halere, beste egitura batzuek kurtsoak eskaintzen dituzte, hala nola, Angeluko Ikasleak Angelun edo Maite dugulako Miarritzen. Aipamen bat egin behar da ere Angeluko ikastolako esperientziari buruz.
‎Horrez gain AEK k harreman jarraikiak atxiki eta elkarlan iraunkorra eramaten du Euskal Herritik kanpoko herri batzuetan euskara klaseak ematen dituzten elkarteekin, hala nola, Sustraiak Erroak Parisen, Lagun eta Maita Pauen, Bordaleko Euskal Etxea eta Toulouseko ikasleekin. Orotara urtez urte, 120/ 150 ikasle biltzen dira zentro horietan.
‎Gehienetan lantegi bateko ikasleak dira edota lanbide berdina duten pertsonak. Lehenago ere hainbat esperientzia batzuk izan baziren ere, arlo hori iraunkortu da azken urte hauetan, euskararen presentzia jendarteko zenbait alorretan hedatu arau. Hala nola, 2002tik Euskal Konfederazioak Herriko Etxeei proposaturiko hitzarmenaren ildotik euskararen presentzia bermatzen hasi da herri administrazioan eta ondorioz bertako langileen formakuntza garatzen.
‎Nozio batzuk ikasi nahi ditut
‎Nahi nuke nire lana euskaraz burutu eskolan euskara ikasten duten nire haurrak lagundu nahi ditut euskara lehen hizkuntza bezala transmititu nahi diet nire haurrei esaldi sinple batzuk ulertu nahi ditut euskarari esker lan bat atzeman nahi dut
‎HEA alorrari doakionez berdin gertatzen da. Datu zehatzik ez, baizik eta ebaluaketa batzuk . 1980tik goiti urtez urteko ikasle kopuruak kontuan hartuz, erran daiteke Iparraldean, gutxi gora behera, 12.000/ 15.000 jendek euskarazko kurtsoak segitu dituztela.
‎Emaitzak direla eta, 2001eko inkesta soziolinguistikoak pista batzuk ematen dizkigu. Hala nola inkestaren momentuan jendearen hizkuntzen ezagupena, bere lehen hizkuntzarekin parekatzen da.
‎HEA alorrari doakionez berdin gertatzen da. Datu zehatzik ez, baizik eta ebaluaketa batzuk . 1980tik goiti urtez urteko ikasle kopuruak kontuan hartuz, erran daiteke Iparraldean, gutxi gora behera, 12.000/ 15.000 jendek euskarazko kurtsoak segitu dituztela.
‎Motibazioaren alorreko aldagaien eta lorpen emaitzen arteko erlazio hori ez da beti era sendoan bistaratu. Azterlan batzuetan ez da ageri, eta, ageri denean, ez dira izan lorpen emaitzei eragiten dieten aldagai askerik behinenak. • Aurrekoaren haritik, motibazioaren alorreko aldagaiaren eta lorpen emaitzen arteko erlazioa bistaratu denean, motibazioaren intentsitatea eta motibazioaren noranzko integratiboa dira lorpen emaitzekin lotura erakutsi duten aldagaiak.
‎Hasiak dira, bada, euskalduntzearen esparruan bete betean lekututako lehenengo doktore tesiak argitaratzen. Eta badatoz beste batzuk : euskalduntze prozesuan eragiten duten faktoreei buruz, esaterako, (Otegi, abian) edo irakasleen prestaketaren alorrean partaidetza pasiboak dituen ondorioen azterketa Internet bidezko euskarri telematikoetan (Murua, abian).
‎Ikertzailetako askok, gainera, lotura zuzen zuzena dute euskalduntze alfabetatzearekin, eskolak ematen baitituzte euskaltegietan. Beste batzuk euskara irakasle ohiak dira.
‎Euskalduntze alfabetatzeak baditu ezaugarriak bere bereak, beste hizkuntz ikas prozesuekin alderatuta, jite propioa ematen diotenak1 Esan gabe doa: azterlan bilduma sendo batek, ikerketa lerro sendo batzuek , erabaki asko hartzen lagunduko ligukete. Baina, ikerketen alorra ahulune dugu oraindik, apurka apurka indarra hartzen ari bada ere, gero ikusiko dugunez.
‎Euskalduntzealfabetatzeak baditu ezaugarriak bere bereak, beste hizkuntz ikasprozesuekin alderatuta, jite propioa ematen diotenak. Esan gabe doa: azterlan bilduma sendo batek, ikerketa lerro sendo batzuek , erabaki asko hartzen lagunduko ligukete. Baina, ikerketen alorra ahulune dugu oraindik, apurka apurka indarra hartzen ari bada ere, gero ikusiko dugunez.
‎Lan hori egiteko arrazoia argia izan da. Euskalduntze alfabetatzean urte batzuk daramatzagun irakasleak izaki, egunerokotasunean topatzen dugun errealitateak kezkatu egiten gaitu. Ikasgeletatik ikasle asko pasatzen dira, helburu, izaera, kezka, gaitasun, soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain eta sentsibilitate ezberdinekin.
‎Horregatik, irakasleok ondotxo dakigu urtero urtero" milagroak" gertatzen direla. Guk ontzat emango genituzkeen askok ez dute gainditzen, edo krudelagoa dena, euren lana euskaraz ederto beteko luketen askok ez dute gainditzen, eta urtean zehar gaitasun eskasa erakutsi duten beste batzuek , ordea, gainditu egiten dute. Estrategia ezberdinak erabiliz, azterketak egiten egundoko trebezia lortzen dute eta, gure harridurarako bada ere, gainditu egiten dute.
‎Horregatik, irakasleok ondotxo dakigu urterourtero" milagroak" gertatzen direla. Guk ontzat emango genituzkeen askok ez dute gainditzen, edo krudelagoa dena, euren lana euskaraz ederto beteko luketen askok ez dute gainditzen, eta urtean zehar gaitasun eskasa erakutsi duten beste batzuek , ordea, gainditu egiten dute. Estrategia ezberdinak erabiliz, azterketak egiten egundoko trebezia lortzen dute eta, gure harridurarako bada ere, gainditu egiten dute.
‎Ikastaroak plangintzetan txertatu behar dira. Plangintza bakoitzean, diagnostikoa egitean gabezi batzuk antzemango dira. Batzuk hizkuntz paisaiarekin lotutakoak izango dira, beste batzuek araudiaren egokitzapena eskatuko dute, eta beste batzuek subjektu bakoitzaren hizkuntz gaitasun mailarekin zerikusia izango dute.
‎Plangintza bakoitzean, diagnostikoa egitean gabezi batzuk antzemango dira. Batzuk hizkuntz paisaiarekin lotutakoak izango dira, beste batzuek araudiaren egokitzapena eskatuko dute, eta beste batzuek subjektu bakoitzaren hizkuntz gaitasun mailarekin zerikusia izango dute. Langile, guraso edota dendari bakoitzak lortu beharreko gutxieneko maila kontuan hartuta, bete behar dituen funtzioen araberako programazioa burutu litzateke.
‎Plangintza bakoitzean, diagnostikoa egitean gabezi batzuk antzemango dira. Batzuk hizkuntz paisaiarekin lotutakoak izango dira, beste batzuek araudiaren egokitzapena eskatuko dute, eta beste batzuek subjektu bakoitzaren hizkuntz gaitasun mailarekin zerikusia izango dute. Langile, guraso edota dendari bakoitzak lortu beharreko gutxieneko maila kontuan hartuta, bete behar dituen funtzioen araberako programazioa burutu litzateke.
‎Plangintza bakoitzean, diagnostikoa egitean gabezi batzuk antzemango dira. Batzuk hizkuntz paisaiarekin lotutakoak izango dira, beste batzuek araudiaren egokitzapena eskatuko dute, eta beste batzuek subjektu bakoitzaren hizkuntz gaitasun mailarekin zerikusia izango dute. Langile, guraso edota dendari bakoitzak lortu beharreko gutxieneko maila kontuan hartuta, bete behar dituen funtzioen araberako programazioa burutu litzateke.
‎Hizkuntzaren ikaskuntza naturalagoa proposatzen dute, elkarreragina bilatuz eta egoera errealetan erabiltzera bideratuz. Kurrikulu berria eta Europako Erreferentzi markoa dira hauetako batzuk .
‎HABEren HEOKek arlo ezberdinetan eragin nahi du: " euskaltegien autonomian, zentro nahiz irakasleen programazioetan, ikasleen partaidetzan, mailaketan, metodologian, ebaluazioan..." Esan dezakegu, aplikazioan asmatuz gero, orain arteko egoerari iraulketa sakona emateko gutxieneko irizpide batzuk ematen zaizkigula, orain arteko euskalduntze alfabetatzearen eragina handitzeko eta bere eragin esparrua zabaltzeko. Baina horretarako, derrigorrean ebaluazio sistema egokitu litzateke.
‎Ekintzetan oinarritzen da, ikaslea gizarte eragiletzat hartzen baita. Ingurune eta jarduera jakinetan zeregin (ataza) batzuk bete behar baititu. Baina bere eragile izate horretan elementu askok hartzen dute parte, denak ere elkarri lotuta:
‎Hizkuntzaren erabiltzaileak, gizarte eragilea, gaitasun orokor eta komunikazio gaitasunak biltzen ditu bere baitan. Egin beharreko atazak egiteko bere hizkuntz jarduerak testuinguru batean gertatzen dira gai edo arlo batzuen inguruko testuak (ahozkoak zein idatzizkoak) ekoiztuz. Horretarako estrategia batzuk erabili behar dira.
‎Egin beharreko atazak egiteko bere hizkuntz jarduerak testuinguru batean gertatzen dira gai edo arlo batzuen inguruko testuak (ahozkoak zein idatzizkoak) ekoiztuz. Horretarako estrategia batzuk erabili behar dira.
‎EEMBk kalifikazio partzialen deskribapena bultzatuko du, trebetasun batzuek besteek baino garrantzi handiagoa izango dutenerako. Bai Euskarariren" Zerbitzua euskaraz" ziurtagirian, adibidez, langile batzuek ahozko elkarreragina, irakurmena eta idazmena baino askoz gehiago landu dute.
‎EEMBk kalifikazio partzialen deskribapena bultzatuko du, trebetasun batzuek besteek baino garrantzi handiagoa izango dutenerako. Bai Euskarariren" Zerbitzua euskaraz" ziurtagirian, adibidez, langile batzuek ahozko elkarreragina, irakurmena eta idazmena baino askoz gehiago landu dute.
‎EEMBk, hala ere, berebiziko garrantzia ematen dio ikaslearen autoebaluazioari. Zentzu horretan, auto ebaluaziorako deskribatzaile batzuk proposatzen ditu. Hauen bitartez ikaslea bere egoeraz jabetuko da eta, aldi berean, bere ikas prozesuaren inguruko kontzientzia hartuko du.
‎Taldetxoak sortzen dira (hirukoteak, laukoteak, boskoteak), zaletasunak, adinak, bizi esperientziak,... kontuan hartuz. Talde horietan ezaugarri ezberdinetako jendea elkartzen da( batzuek ohiko euskarazko harremanak dituzte eta beste batzuek ez) eta konpromiso bakarra eskatzen zaie: astean behin gutxieneko denbora batez elkartzea.
‎Taldetxoak sortzen dira (hirukoteak, laukoteak, boskoteak), zaletasunak, adinak, bizi esperientziak,... kontuan hartuz. Talde horietan ezaugarri ezberdinetako jendea elkartzen da (batzuek ohiko euskarazko harremanak dituzte eta beste batzuek ez) eta konpromiso bakarra eskatzen zaie: astean behin gutxieneko denbora batez elkartzea.
‎Bestelako ekintza batzuek (ekintza osagarriak) sare horiek zabaltzeko aukera ematen dute, talde ezberdinetako jendearen arteko harremanak sortuz (hau da, sare handiagoak ehuntzea) eta proiektu baten eta talde baten partaide direla sentiaraziz.
‎Oro har, harremanak errazteko sortuak dira (kultur ekitaldiak, askaritxoak, irteerak, tailerrak, abesbatzak... ) batzuk herrian bertan egiten dira programetako partaideen arteko elkar ezagutza sustatuz eta herriko gainerako euskaldunekin harremanetarako aukerak zabalduz; beti ere gero eta tokiko hizkuntza komunitate trinkoagoa sustatu nahian; beste batzuk beste herri edo eskualde bateko programetako gainerako partaideekin (hurbil dauden bi edo hiru egitasmoen partaideen artean harremanak sustatuz), eta azkenik bad... Mintza eguna.
‎Oro har, harremanak errazteko sortuak dira (kultur ekitaldiak, askaritxoak, irteerak, tailerrak, abesbatzak... ) batzuk herrian bertan egiten dira programetako partaideen arteko elkar ezagutza sustatuz eta herriko gainerako euskaldunekin harremanetarako aukerak zabalduz; beti ere gero eta tokiko hizkuntza komunitate trinkoagoa sustatu nahian; beste batzuk beste herri edo eskualde bateko programetako gainerako partaideekin (hurbil dauden bi edo hiru egitasmoen partaideen artean harremanak sustatuz), eta azkenik badago Euskal Herri osoko Mintzapraktika programetako partaide guztiei zuzenduta dagoena: Mintza eguna.
‎Ez da galdera berria, eta erantzun batzuk egon dira dagoeneko. balioaz ohartu eta sustapen serioagoa garatzeari ekin diotela. Hala ere, praktika jarduera hauetan hizkuntzaren normalizazioan aurrera egiteko hutsune batzuk sumatu daitezke:
‎Ez da galdera berria, eta erantzun batzuk egon dira dagoeneko. balioaz ohartu eta sustapen serioagoa garatzeari ekin diotela. Hala ere, praktika jarduera hauetan hizkuntzaren normalizazioan aurrera egiteko hutsune batzuk sumatu daitezke:
‎Euskararen status eta erabileran nola eragin ahal dugu geuretik? Ez da galdera berria, eta erantzun batzuk egon dira dagoeneko.
‎• Ikasmaterial batzuetan lantzean behin kontzientzia eta jarrerak lantzea xede izan duten aktibitateak.
‎• Ikasleak euskara erabiltzera bultzatzeko ere ahalegin batzuk egin dira: euskarazko produktuen kontsumoa sustatzekoak (irakurle kanpainak edo prentsa ezagutzekoak).
‎• Konpromisoen sistema ere agertu da batzuetan, euskara une, leku edo pertsona batzuekin erabiltzeko ikasleak hartzen duena.
‎Esan daiteke HEAren barruan proposamen hau ikastea eta normalizazioa uztartzeko lehenengo saioa izan zela. Izen ezberdinak hartu zituen unearen arabera, AEK k EBI (Ekintza Bidezko Ikaskuntza) izenarekin bataiatu zuen handik urte batzuetara , baina hasieratik ardatz zeukan kontzeptuaren izena erabili zen sarriago: Kulturgintza.
‎Ikuspegi honen oinarriak 1985ean argitaratu zen ELE aldizkariaren 1 zenbakian azaldu ziren. Funtsezko kontzeptua sasoian helduen hezkuntzaren munduko jardunbide aurrerakoi batzuetatik hartua zen, ikastaldeak eragile soziala izan behar zuen, ikastearekin batera ingurua eraldatzen lagundu behar zuen. Gure kasura ekarrita, gehien bat euskararen statusean nabaritzen zen beharra, euskararen presentzia edo irakaskuntza antidiglosikoa bezalako kontzeptuak erabiltzen ziren sarri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
batzuk 4.557 (30,00)
batzu 16 (0,11)
Lehen forma
batzuk 2.215 (14,58)
batzuek 585 (3,85)
batzuetan 491 (3,23)
batzuen 311 (2,05)
batzuekin 208 (1,37)
batzuei 111 (0,73)
batzuetako 76 (0,50)
batzuetara 72 (0,47)
batzuentzat 59 (0,39)
Batzuek 49 (0,32)
Batzuk 47 (0,31)
batzuetarako 32 (0,21)
batzuetatik 32 (0,21)
batzuen artean 27 (0,18)
batzuen arabera 22 (0,14)
batzu 16 (0,11)
batzuen inguruan 16 (0,11)
batzuengan 15 (0,10)
batzuez 14 (0,09)
BATZUK 13 (0,09)
Batzuen 12 (0,08)
batzuen bidez 12 (0,08)
batzuekiko 11 (0,07)
batzuen arteko 8 (0,05)
batzuena 8 (0,05)
batzuen aldetik 7 (0,05)
batzuen buruan 6 (0,04)
batzuetakoak 6 (0,04)
batzuren 6 (0,04)
batzuen bitartez 5 (0,03)
batzuei buruz 4 (0,03)
batzuei esker 4 (0,03)
batzuen aldean 4 (0,03)
batzuen aurrean 4 (0,03)
batzuen inguruko 4 (0,03)
batzuen azpitik 3 (0,02)
batzuen gainean 3 (0,02)
batzuengandik 3 (0,02)
batzuengatik 3 (0,02)
batzuentzako 3 (0,02)
BATZUEN 2 (0,01)
BATZUETAN 2 (0,01)
BaTzuK 2 (0,01)
batzuen aldeko 2 (0,01)
batzuen mende 2 (0,01)
batzuenak 2 (0,01)
batzuetakoa 2 (0,01)
batzuetakoekin 2 (0,01)
batzuez gain 2 (0,01)
BATZUEI BURUZKO 1 (0,01)
BATzUK 1 (0,01)
BATzUeKin 1 (0,01)
Batzuei 1 (0,01)
Batzuen arabera 1 (0,01)
Batzuenak 1 (0,01)
Batzuengan 1 (0,01)
Batzuentzat 1 (0,01)
batzuei buruzko 1 (0,01)
batzuen alde 1 (0,01)
batzuen aurka 1 (0,01)
batzuen azpian 1 (0,01)
batzuen esku 1 (0,01)
batzuen gainetik 1 (0,01)
batzuen kontrako 1 (0,01)
batzuen ondotik 1 (0,01)
batzuenarekin 1 (0,01)
batzuendako 1 (0,01)
batzuenganako 1 (0,01)
batzuetakoarekin 1 (0,01)
batzuetakoenak 1 (0,01)
batzuetakoetan 1 (0,01)
batzuetaz 1 (0,01)
batzuez gainera 1 (0,01)
batzukaz 1 (0,01)
batzuok 1 (0,01)
batzurekin 1 (0,01)
batzutara 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
batzuk ere 223 (1,47)
batzuk euskara 91 (0,60)
batzuk egin 71 (0,47)
batzuk ez 61 (0,40)
batzuk baino 58 (0,38)
batzuk eman 56 (0,37)
batzuk hizkuntza 46 (0,30)
batzuk beste 44 (0,29)
batzuk esan 40 (0,26)
batzuk ukan 39 (0,26)
batzuk egon 37 (0,24)
batzuk aipatu 36 (0,24)
batzuk erabili 29 (0,19)
batzuk sortu 27 (0,18)
batzuk batera 26 (0,17)
batzuk hartu 23 (0,15)
batzuk proposatu 23 (0,15)
batzuk jarri 21 (0,14)
batzuk uste 21 (0,14)
batzuk kasu 20 (0,13)
batzuk jaso 19 (0,13)
batzuk agertu 18 (0,12)
batzuk lotu 18 (0,12)
batzuk bakarrik 17 (0,11)
batzuk ikusi 17 (0,11)
batzuk oso 17 (0,11)
batzuk bete 16 (0,11)
batzuk adierazi 15 (0,10)
batzuk identifikatu 15 (0,10)
batzuk azaldu 14 (0,09)
batzuk berak 14 (0,09)
batzuk ekarri 14 (0,09)
batzuk erantzun 14 (0,09)
batzuk lortu 14 (0,09)
batzuk zabaldu 14 (0,09)
batzuk eragin 13 (0,09)
batzuk garatu 13 (0,09)
batzuk hitz 13 (0,09)
batzuk landu 13 (0,09)
batzuk osatu 13 (0,09)
batzuk soilik 13 (0,09)
batzuk eraman 12 (0,08)
batzuk aldatu 11 (0,07)
batzuk atera 11 (0,07)
batzuk aukeratu 11 (0,07)
batzuk behintzat 11 (0,07)
batzuk ezarri 11 (0,07)
batzuk hiztun 11 (0,07)
batzuk aurkitu 10 (0,07)
batzuk aurre 10 (0,07)
batzuk baizik 10 (0,07)
batzuk bat 10 (0,07)
batzuk bezala 10 (0,07)
batzuk bi 10 (0,07)
batzuk harreman 10 (0,07)
batzuk hitano 10 (0,07)
batzuk iritsi 10 (0,07)
batzuk zein 10 (0,07)
batzuk argi 9 (0,06)
batzuk aztertu 9 (0,06)
batzuk egoera 9 (0,06)
batzuk eskaini 9 (0,06)
batzuk oraindik 9 (0,06)
batzuk aitortu 8 (0,05)
batzuk alderatu 8 (0,05)
batzuk aurkeztu 8 (0,05)
batzuk baztertu 8 (0,05)
batzuk behar 8 (0,05)
batzuk elkarlan 8 (0,05)
batzuk esperientzia 8 (0,05)
batzuk etorri 8 (0,05)
batzuk euskal 8 (0,05)
batzuk ezagutu 8 (0,05)
batzuk gehiago 8 (0,05)
batzuk gertatu 8 (0,05)
batzuk herri 8 (0,05)
batzuk ikasi 8 (0,05)
batzuk partekatu 8 (0,05)
batzuk aplikatu 7 (0,05)
batzuk datu 7 (0,05)
batzuk erabilera 7 (0,05)
batzuk erakutsi 7 (0,05)
batzuk esku 7 (0,05)
batzuk euskaldun 7 (0,05)
batzuk gaztelania 7 (0,05)
batzuk sakondu 7 (0,05)
batzuk zer 7 (0,05)
batzuk adibide 6 (0,04)
Konbinazioak (3 lema)
batzuk baino ez 20 (0,13)
batzuk ere egon 14 (0,09)
batzuk ez ukan 12 (0,08)
batzuk beste batzuk 10 (0,07)
batzuk euskara egin 10 (0,07)
batzuk hitz egin 9 (0,06)
batzuk baino asko 8 (0,05)
batzuk beste baino 8 (0,05)
batzuk ere aipatu 8 (0,05)
batzuk aurre egin 6 (0,04)
batzuk baizik ez 6 (0,04)
batzuk ere eskaini 6 (0,04)
batzuk ere hitz 6 (0,04)
batzuk zein beste 6 (0,04)
batzuk baino gehiago 5 (0,03)
batzuk behar ukan 5 (0,03)
batzuk ere eragin 5 (0,03)
batzuk euskara erabilera 5 (0,03)
batzuk bete behar 4 (0,03)
batzuk bi mundu 4 (0,03)
batzuk ere egin 4 (0,03)
batzuk esan bezain 4 (0,03)
batzuk euskara aritu 4 (0,03)
batzuk euskara huts 4 (0,03)
batzuk ez bezala 4 (0,03)
batzuk atera ezan 3 (0,02)
batzuk baino egoera 3 (0,02)
batzuk baizik jarraitu 3 (0,02)
batzuk beste hizkuntza 3 (0,02)
batzuk ekarri nahi 3 (0,02)
batzuk eman ere 3 (0,02)
batzuk erabilera ere 3 (0,02)
batzuk erabili egin 3 (0,02)
batzuk ere eman 3 (0,02)
batzuk ere erreparatu 3 (0,02)
batzuk ere ukan 3 (0,02)
batzuk esku geratu 3 (0,02)
batzuk euskal Herria 3 (0,02)
batzuk euskara baino 3 (0,02)
batzuk euskara hautu 3 (0,02)
batzuk euskara hitz 3 (0,02)
batzuk hiztun presentzia 3 (0,02)
batzuk oraindik ere 3 (0,02)
batzuk oso argi 3 (0,02)
batzuk uste ukan 3 (0,02)
batzuk zer egin 3 (0,02)
batzuk aipatu nahi 2 (0,01)
batzuk aldatu egin 2 (0,01)
batzuk argi utzi 2 (0,01)
batzuk aukeratu behar 2 (0,01)
batzuk aurkitu behar 2 (0,01)
batzuk aurre eraman 2 (0,01)
batzuk azaldu ibili 2 (0,01)
batzuk baino handi 2 (0,01)
batzuk baino osasuntsu 2 (0,01)
batzuk bakarrik aipatu 2 (0,01)
batzuk bakarrik eman 2 (0,01)
batzuk bat egin 2 (0,01)
batzuk berak identitate 2 (0,01)
batzuk berak seme 2 (0,01)
batzuk berak talde 2 (0,01)
batzuk beste alde 2 (0,01)
batzuk bezala jokatu 2 (0,01)
batzuk bi ele 2 (0,01)
batzuk egin behar 2 (0,01)
batzuk egin ezan 2 (0,01)
batzuk egin hasi 2 (0,01)
batzuk egin lan 2 (0,01)
batzuk egoera erreparatu 2 (0,01)
batzuk egoera soziolinguistiko 2 (0,01)
batzuk egon elkarlan 2 (0,01)
batzuk egon erakutsi 2 (0,01)
batzuk elkarlan aritu 2 (0,01)
batzuk eman ezan 2 (0,01)
batzuk erabili saiatu 2 (0,01)
batzuk eragin ezan 2 (0,01)
batzuk erantzun bilatu 2 (0,01)
batzuk erantzun eman 2 (0,01)
batzuk ere ageri 2 (0,01)
batzuk ere agertu 2 (0,01)
batzuk ere aintzat 2 (0,01)
batzuk ere bai 2 (0,01)
batzuk ere baliatu 2 (0,01)
batzuk ere batu 2 (0,01)
batzuk ere bildu 2 (0,01)
batzuk ere edan 2 (0,01)
batzuk ere eduki 2 (0,01)
batzuk ere erantsi 2 (0,01)
batzuk ere etxe 2 (0,01)
batzuk ere garrantzi 2 (0,01)
batzuk ere gertatu 2 (0,01)
batzuk ere hauteman 2 (0,01)
batzuk ere identifikatu 2 (0,01)
batzuk ere kanpoko 2 (0,01)
batzuk ere nabarmendu 2 (0,01)
batzuk ere parte 2 (0,01)
batzuk ere sumatu 2 (0,01)
batzuk esan hizkuntza 2 (0,01)
batzuk eskaini aurreikusi 2 (0,01)
batzuk esperientzia gako 2 (0,01)
batzuk etorri zenbait 2 (0,01)
batzuk euskara bizi 2 (0,01)
batzuk euskara egoera 2 (0,01)
batzuk euskara entzun 2 (0,01)
batzuk ez hainbeste 2 (0,01)
batzuk ez joare 2 (0,01)
batzuk garatu prestu 2 (0,01)
batzuk gaztelania hitz 2 (0,01)
batzuk gehiago beste 2 (0,01)
batzuk harreman hizkuntza 2 (0,01)
batzuk hitano bazterketa 2 (0,01)
batzuk hitano erabili 2 (0,01)
batzuk hizkuntza bat 2 (0,01)
batzuk hizkuntza batasun 2 (0,01)
batzuk hizkuntza berri 2 (0,01)
batzuk hizkuntza lider 2 (0,01)
batzuk hizkuntza politika 2 (0,01)
batzuk hizkuntza tekniko 2 (0,01)
batzuk hiztun atzerritar 2 (0,01)
batzuk hiztun berri 2 (0,01)
batzuk hiztun talde 2 (0,01)
batzuk ikusi ezan 2 (0,01)
batzuk iritsi asmo 2 (0,01)
batzuk kasu egin 2 (0,01)
batzuk lortu egon 2 (0,01)
batzuk lotu aukera 2 (0,01)
batzuk lotu egon 2 (0,01)
batzuk lotu eman 2 (0,01)
batzuk lotu espazio 2 (0,01)
batzuk oraindik euskara 2 (0,01)
batzuk oraindik ez 2 (0,01)
batzuk oso bizkaiera 2 (0,01)
batzuk oso maila 2 (0,01)
batzuk partekatu jakitun 2 (0,01)
batzuk proposatu ariketa 2 (0,01)
batzuk proposatu ere 2 (0,01)
batzuk sakondu interesgarri 2 (0,01)
batzuk ukan ardatz 2 (0,01)
batzuk ukan hiztun 2 (0,01)
batzuk uste baino 2 (0,01)
batzuk zer presentzia 2 (0,01)
batzuk adibide batzuk 1 (0,01)
batzuk adibide erakutsi 1 (0,01)
batzuk adibide eredugarri 1 (0,01)
batzuk adibide gisa 1 (0,01)
batzuk adibide modu 1 (0,01)
batzuk adierazi zenbait 1 (0,01)
batzuk agertu ohi 1 (0,01)
batzuk aipatu ere 1 (0,01)
batzuk aipatu lau 1 (0,01)
batzuk aldatu ari 1 (0,01)
batzuk aldatu bera 1 (0,01)
batzuk aldatu ez 1 (0,01)
batzuk alderatu behar 1 (0,01)
batzuk alderatu indar 1 (0,01)
batzuk alderatu nahi 1 (0,01)
batzuk aplikatu aukera 1 (0,01)
batzuk aplikatu garatu 1 (0,01)
batzuk aplikatu moduko 1 (0,01)
batzuk argi ageri 1 (0,01)
batzuk argi argi 1 (0,01)
batzuk argi berretsi 1 (0,01)
batzuk argi erakutsi 1 (0,01)
batzuk atera ahal 1 (0,01)
batzuk aukeratu garai 1 (0,01)
batzuk aurkeztu ahal 1 (0,01)
batzuk aurkitu lagundu 1 (0,01)
batzuk aurkitu ukan 1 (0,01)
batzuk aurre aurre 1 (0,01)
batzuk aurre testu 1 (0,01)
batzuk azaldu balio 1 (0,01)
batzuk aztertu ikerketa 1 (0,01)
batzuk aztertu jarri 1 (0,01)
batzuk baino argi 1 (0,01)
batzuk baino denbora 1 (0,01)
batzuk baino ehuneko 1 (0,01)
batzuk baino euskara 1 (0,01)
batzuk baino gehixeago 1 (0,01)
batzuk baino jarraitzaile 1 (0,01)
batzuk baino plangintza 1 (0,01)
batzuk baino probable 1 (0,01)
batzuk baino zaurgarri 1 (0,01)
batzuk bakarrik aplikatu 1 (0,01)
batzuk bakarrik aritu 1 (0,01)
batzuk bakarrik aukeratu 1 (0,01)
batzuk bakarrik azpimarratu 1 (0,01)
batzuk bakarrik egon 1 (0,01)
batzuk bakarrik ekarri 1 (0,01)
batzuk bakarrik gaztelania 1 (0,01)
batzuk bakarrik neurtu 1 (0,01)
batzuk bakarrik ukan 1 (0,01)
batzuk bakarrik ziurtatu 1 (0,01)
batzuk bat aldizkari 1 (0,01)
batzuk bat atxiki 1 (0,01)
batzuk bat aztertu 1 (0,01)
batzuk bat baino 1 (0,01)
batzuk bat ere 1 (0,01)
batzuk bat ta 1 (0,01)
batzuk batera aritu 1 (0,01)
batzuk batera elkarlan 1 (0,01)
batzuk batera eman 1 (0,01)
batzuk batera erabat 1 (0,01)
batzuk batera eskaini 1 (0,01)
batzuk batera lan 1 (0,01)
batzuk batera nasa 1 (0,01)
batzuk batera neurtu 1 (0,01)
batzuk baztertu ez 1 (0,01)
batzuk baztertu lortu 1 (0,01)
batzuk baztertu sentitu 1 (0,01)
batzuk behintzat ikasi 1 (0,01)
batzuk behintzat lan 1 (0,01)
batzuk behintzat lortu 1 (0,01)
batzuk behintzat salbatu 1 (0,01)
batzuk berak artean 1 (0,01)
batzuk berak bokazio 1 (0,01)
batzuk berak buru 1 (0,01)
batzuk berak ikuspegi 1 (0,01)
batzuk berak inbertsio 1 (0,01)
batzuk berak lan 1 (0,01)
batzuk berak sortu 1 (0,01)
batzuk beste antz 1 (0,01)
batzuk beste audioblog 1 (0,01)
batzuk beste batzuetan 1 (0,01)
batzuk beste egon 1 (0,01)
batzuk beste erabili 1 (0,01)
batzuk beste erakarri 1 (0,01)
batzuk beste espezie 1 (0,01)
batzuk beste hainbat 1 (0,01)
batzuk beste herri 1 (0,01)
batzuk beste indartu 1 (0,01)
batzuk beste izendatu 1 (0,01)
batzuk beste jardun 1 (0,01)
batzuk beste parte 1 (0,01)
batzuk bete bideratu 1 (0,01)
batzuk bezala elkarlan 1 (0,01)
batzuk bezala erabili 1 (0,01)
batzuk bezala lan 1 (0,01)
batzuk bezala ulertu 1 (0,01)
batzuk bi hizkuntza 1 (0,01)
batzuk bi norabide 1 (0,01)
batzuk datu berretsi 1 (0,01)
batzuk datu bilketa 1 (0,01)
batzuk datu ere 1 (0,01)
batzuk datu jaso 1 (0,01)
batzuk datu kasu 1 (0,01)
batzuk datu osatu 1 (0,01)
batzuk datu sakon 1 (0,01)
batzuk egin ahalegin 1 (0,01)
batzuk egin antzeko 1 (0,01)
batzuk egin asmo 1 (0,01)
batzuk egin baimendu 1 (0,01)
batzuk egin erabaki 1 (0,01)
batzuk egin erantzun 1 (0,01)
batzuk egin ere 1 (0,01)
batzuk egin komeni izan 1 (0,01)
batzuk egin proposamen 1 (0,01)
batzuk egoera aztertu 1 (0,01)
batzuk egoera begiratu 1 (0,01)
batzuk egoera berri 1 (0,01)
batzuk egoera ulertu 1 (0,01)
batzuk egon dikotomia 1 (0,01)
batzuk egon erabateko 1 (0,01)
batzuk egon eraldatu 1 (0,01)
batzuk egon ere 1 (0,01)
batzuk egon herrialde 1 (0,01)
batzuk egon idatzi 1 (0,01)
batzuk egon jakin 1 (0,01)
batzuk egon lotu 1 (0,01)
batzuk egon nolabaiteko 1 (0,01)
batzuk egon objektu 1 (0,01)
batzuk egon tartean 1 (0,01)
batzuk ekarri amaiera 1 (0,01)
batzuk ekarri ezan 1 (0,01)
batzuk ekarri Juan 1 (0,01)
batzuk elkarlan ere 1 (0,01)
batzuk elkarlan gauzatu 1 (0,01)
batzuk eman ari 1 (0,01)
batzuk eman aukera 1 (0,01)
batzuk eman baino 1 (0,01)
batzuk eman bakarrik 1 (0,01)
batzuk eman behar 1 (0,01)
batzuk eman beta 1 (0,01)
batzuk eman denbora 1 (0,01)
batzuk eman erraztu 1 (0,01)
batzuk eman ez 1 (0,01)
batzuk eman gramatika 1 (0,01)
batzuk eman hasi 1 (0,01)
batzuk eman iritsi 1 (0,01)
batzuk eman konformatu 1 (0,01)
batzuk eman laguntza 1 (0,01)
batzuk eman mugatu 1 (0,01)
batzuk eman ukan 1 (0,01)
batzuk eman xedapen 1 (0,01)
batzuk erabilera adin 1 (0,01)
batzuk erabilera garapen 1 (0,01)
batzuk erabilera selektibo 1 (0,01)
batzuk erabilera sentsazio 1 (0,01)
batzuk erabili ahal 1 (0,01)
batzuk erabili behar 1 (0,01)
batzuk erabili diskurtso 1 (0,01)
batzuk erabili ere 1 (0,01)
batzuk erabili ezan 1 (0,01)
batzuk erabili ikasle 1 (0,01)
batzuk eragin areagotu 1 (0,01)
batzuk eragin berritu 1 (0,01)
batzuk eragin Derio 1 (0,01)
batzuk eragin gutxitu 1 (0,01)
batzuk eragin jasan 1 (0,01)
batzuk eragin positibo 1 (0,01)
batzuk eraman ahalbideratu 1 (0,01)
batzuk eraman bertan 1 (0,01)
batzuk eraman ezan 1 (0,01)
batzuk eraman gai 1 (0,01)
batzuk eraman indarrean 1 (0,01)
batzuk eraman irakasle 1 (0,01)
batzuk erantzun ahalegindu 1 (0,01)
batzuk erantzun egoki 1 (0,01)
batzuk erantzun elkarrizketatu 1 (0,01)
batzuk erantzun jaso 1 (0,01)
batzuk erantzun saiatu 1 (0,01)
batzuk erantzun sortu 1 (0,01)
batzuk ere abian 1 (0,01)
batzuk ere adierazi 1 (0,01)
batzuk ere aipagai 1 (0,01)
batzuk ere antolatu 1 (0,01)
batzuk ere antz 1 (0,01)
batzuk ere antzeko 1 (0,01)
batzuk ere antzeman 1 (0,01)
batzuk ere aritu 1 (0,01)
batzuk ere atera 1 (0,01)
batzuk ere aurrerapen 1 (0,01)
batzuk ere baliagarri 1 (0,01)
batzuk ere barn 1 (0,01)
batzuk ere begira 1 (0,01)
batzuk ere behar 1 (0,01)
batzuk ere berdin 1 (0,01)
batzuk ere deitu 1 (0,01)
batzuk ere dokumentatu 1 (0,01)
batzuk ere egoera 1 (0,01)
batzuk ere ekarri 1 (0,01)
batzuk ere ekologia 1 (0,01)
batzuk ere eleaniztasun 1 (0,01)
batzuk ere emankor 1 (0,01)
batzuk ere erabili 1 (0,01)
batzuk ere errespetatu 1 (0,01)
batzuk ere esan 1 (0,01)
batzuk ere eskuratu 1 (0,01)
batzuk ere Espainia 1 (0,01)
batzuk ere eurak 1 (0,01)
batzuk ere ezagun 1 (0,01)
batzuk ere familia 1 (0,01)
batzuk ere frantses 1 (0,01)
batzuk ere gako 1 (0,01)
batzuk ere galdetu 1 (0,01)
batzuk ere garatu 1 (0,01)
batzuk ere gehitu 1 (0,01)
batzuk ere gero 1 (0,01)
batzuk ere gora 1 (0,01)
batzuk ere gu 1 (0,01)
batzuk ere hainbat 1 (0,01)
batzuk ere halatsu 1 (0,01)
batzuk ere hartu 1 (0,01)
batzuk ere hasi 1 (0,01)
batzuk ere hor 1 (0,01)
batzuk ere ikerketa 1 (0,01)
batzuk ere ikusi 1 (0,01)
batzuk ere inspiratzaile 1 (0,01)
batzuk ere jaso 1 (0,01)
batzuk ere joera 1 (0,01)
batzuk ere jorratu 1 (0,01)
batzuk ere kanpo 1 (0,01)
batzuk ere kuadrillategi 1 (0,01)
batzuk ere laburtu 1 (0,01)
batzuk ere lagundu 1 (0,01)
batzuk ere lagungarri 1 (0,01)
batzuk ere lanketa 1 (0,01)
batzuk ere mahaigaineratu 1 (0,01)
batzuk ere martxa 1 (0,01)
batzuk ere mintzatu 1 (0,01)
batzuk ere nagusitu 1 (0,01)
batzuk ere on 1 (0,01)
batzuk ere onartu 1 (0,01)
batzuk ere orokortu 1 (0,01)
batzuk ere planteatu 1 (0,01)
batzuk ere poesia 1 (0,01)
batzuk esan baietz 1 (0,01)
batzuk esan CD 1 (0,01)
batzuk esan genero 1 (0,01)
batzuk esan gizarte 1 (0,01)
batzuk esan ikasle 1 (0,01)
batzuk esan modu 1 (0,01)
batzuk eskaini ezan 1 (0,01)
batzuk eskaini seme 1 (0,01)
batzuk esku eduki 1 (0,01)
batzuk esku egon 1 (0,01)
batzuk esku jaso 1 (0,01)
batzuk esperientzia ardatz 1 (0,01)
batzuk esperientzia balio 1 (0,01)
batzuk esperientzia berri 1 (0,01)
batzuk esperientzia gehitu 1 (0,01)
batzuk esperientzia konparatu 1 (0,01)
batzuk esperientzia ukan 1 (0,01)
batzuk etorri bat 1 (0,01)
batzuk etorri gogo 1 (0,01)
batzuk etorri ikasi 1 (0,01)
batzuk euskal erakunde 1 (0,01)
batzuk euskal herritar 1 (0,01)
batzuk euskal hiritar 1 (0,01)
batzuk euskal hizkuntza 1 (0,01)
batzuk euskal lurralde 1 (0,01)
batzuk euskaldun berri 1 (0,01)
batzuk euskaldun beste 1 (0,01)
batzuk euskaldun sentitu 1 (0,01)
batzuk euskara adierazi 1 (0,01)
batzuk euskara bakarrik 1 (0,01)
batzuk euskara batu 1 (0,01)
batzuk euskara bota 1 (0,01)
batzuk euskara defentsa 1 (0,01)
batzuk euskara egon 1 (0,01)
batzuk euskara ekoizpen 1 (0,01)
batzuk euskara elebakar 1 (0,01)
batzuk euskara elkarte 1 (0,01)
batzuk euskara erabili 1 (0,01)
batzuk euskara erakundetu 1 (0,01)
batzuk euskara ere 1 (0,01)
batzuk euskara eskaera 1 (0,01)
batzuk euskara eskaintza 1 (0,01)
batzuk euskara eskuratu 1 (0,01)
batzuk euskara funtzionatu 1 (0,01)
batzuk euskara gehiago 1 (0,01)
batzuk euskara haur 1 (0,01)
batzuk euskara hurbildu 1 (0,01)
batzuk euskara idatzi 1 (0,01)
batzuk euskara identifikatu 1 (0,01)
batzuk euskara ikasketa 1 (0,01)
batzuk euskara ingurune 1 (0,01)
batzuk euskara irakaskuntza 1 (0,01)
batzuk euskara irakasle 1 (0,01)
batzuk euskara jardun 1 (0,01)
batzuk euskara jarrera 1 (0,01)
batzuk euskara joera 1 (0,01)
batzuk euskara kantatu 1 (0,01)
batzuk euskara klase 1 (0,01)
batzuk euskara kontzientzia 1 (0,01)
batzuk euskara lotu 1 (0,01)
batzuk euskara lurralde 1 (0,01)
batzuk euskara merkatu 1 (0,01)
batzuk euskara moldatu 1 (0,01)
batzuk euskara ohiko 1 (0,01)
batzuk euskara presentzia 1 (0,01)
batzuk euskara sinbolo 1 (0,01)
batzuk euskara soilik 1 (0,01)
batzuk euskara ukan 1 (0,01)
batzuk ez den 1 (0,01)
batzuk ez esan 1 (0,01)
batzuk ez iruditu 1 (0,01)
batzuk ez jakin 1 (0,01)
batzuk ez ote 1 (0,01)
batzuk ezagutu ez 1 (0,01)
batzuk ezarri egon 1 (0,01)
batzuk ezarri kapital 1 (0,01)
batzuk ezarri oinarri 1 (0,01)
batzuk garatu egin 1 (0,01)
batzuk garatu ezan 1 (0,01)
batzuk garatu hasi 1 (0,01)
batzuk garatu ibili 1 (0,01)
batzuk gaztelania hartu 1 (0,01)
batzuk gaztelania inposaketa 1 (0,01)
batzuk gehiago erabili 1 (0,01)
batzuk gehiago interesatu 1 (0,01)
batzuk gehiago iritsi 1 (0,01)
batzuk gehiago jakin 1 (0,01)
batzuk gehiago sakondu 1 (0,01)
batzuk gertatu behar 1 (0,01)
batzuk gertatu ez 1 (0,01)
batzuk harreman ere 1 (0,01)
batzuk harreman gatazkatsu 1 (0,01)
batzuk harreman kultural 1 (0,01)
batzuk harreman sartu 1 (0,01)
batzuk hartu behar 1 (0,01)
batzuk hartu gidoi 1 (0,01)
batzuk hartu gogoeta 1 (0,01)
batzuk hartu jarrera 1 (0,01)
batzuk hartu konpromiso 1 (0,01)
batzuk hartu ukan 1 (0,01)
batzuk herri bertan 1 (0,01)
batzuk herri egin 1 (0,01)
batzuk herri euskaldun 1 (0,01)
batzuk herri ezberdin 1 (0,01)
batzuk herri lotu 1 (0,01)
batzuk herri oso 1 (0,01)
batzuk herri soziedade 1 (0,01)
batzuk herri zenbait 1 (0,01)
batzuk hitano bete 1 (0,01)
batzuk hitano hiztun 1 (0,01)
batzuk hitano hurbilpen 1 (0,01)
batzuk hitano zer 1 (0,01)
batzuk hitz batzuk 1 (0,01)
batzuk hizkuntza aldagarritasun 1 (0,01)
batzuk hizkuntza arau 1 (0,01)
batzuk hizkuntza ardatz 1 (0,01)
batzuk hizkuntza bakar 1 (0,01)
batzuk hizkuntza bera 1 (0,01)
batzuk hizkuntza deitu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza didaktika 1 (0,01)
batzuk hizkuntza egoera 1 (0,01)
batzuk hizkuntza espero 1 (0,01)
batzuk hizkuntza estatutu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza gatazka 1 (0,01)
batzuk hizkuntza gutxitu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza handi 1 (0,01)
batzuk hizkuntza hautu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza hori 1 (0,01)
batzuk hizkuntza ikasi 1 (0,01)
batzuk hizkuntza inpaktu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza jarri 1 (0,01)
batzuk hizkuntza mintzatu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza mudantza 1 (0,01)
batzuk hizkuntza ohitura 1 (0,01)
batzuk hizkuntza ordezkatu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza paisaia 1 (0,01)
batzuk hizkuntza portaera 1 (0,01)
batzuk hizkuntza sortu 1 (0,01)
batzuk hizkuntza ugari 1 (0,01)
batzuk hizkuntza ukan 1 (0,01)
batzuk hizkuntza zapaldu 1 (0,01)
batzuk hiztun bi 1 (0,01)
batzuk hiztun ehuneko 1 (0,01)
batzuk identifikatu erabilera 1 (0,01)
batzuk identifikatu jarraitu 1 (0,01)
batzuk ikasi nahi 1 (0,01)
batzuk ikusi hasi 1 (0,01)
batzuk iritsi ahalegindu 1 (0,01)
batzuk jarri ari 1 (0,01)
batzuk jarri asmo 1 (0,01)
batzuk jarri baldintza 1 (0,01)
batzuk jarri behar 1 (0,01)
batzuk jarri lagun 1 (0,01)
batzuk jaso alderatu 1 (0,01)
batzuk jaso ezan 1 (0,01)
batzuk jaso saiatu 1 (0,01)
batzuk kasu aurre 1 (0,01)
batzuk kasu eskaini 1 (0,01)
batzuk kasu gertatu 1 (0,01)
batzuk kasu gorantz 1 (0,01)
batzuk kasu hainbat 1 (0,01)
batzuk landu aukera 1 (0,01)
batzuk landu beharreko 1 (0,01)
batzuk landu behin 1 (0,01)
batzuk landu gaitasun 1 (0,01)
batzuk lortu bideratu 1 (0,01)
batzuk lortu emaitza 1 (0,01)
batzuk lortu jarri 1 (0,01)
batzuk lortu nahi 1 (0,01)
batzuk lortu saiatu 1 (0,01)
batzuk lotu Azpeitia 1 (0,01)
batzuk lotu ere 1 (0,01)
batzuk lotu merkatu 1 (0,01)
batzuk oraindik arlo 1 (0,01)
batzuk oraindik garrantzizko 1 (0,01)
batzuk osatu erabili 1 (0,01)
batzuk osatu komunikazio 1 (0,01)
batzuk oso begi 1 (0,01)
batzuk oso corpus 1 (0,01)
batzuk oso deseroso 1 (0,01)
batzuk oso emaitza 1 (0,01)
batzuk oso eremu 1 (0,01)
batzuk oso erraz 1 (0,01)
batzuk oso euskaldun 1 (0,01)
batzuk oso indartsu 1 (0,01)
batzuk oso kontu 1 (0,01)
batzuk oso lagungarri 1 (0,01)
batzuk partekatu heldu 1 (0,01)
batzuk partekatu moduko 1 (0,01)
batzuk partekatu nahi 1 (0,01)
batzuk proposatu hasi 1 (0,01)
batzuk proposatu heldu 1 (0,01)
batzuk proposatu huts 1 (0,01)
batzuk proposatu nahi 1 (0,01)
batzuk sakondu aukera 1 (0,01)
batzuk sakondu baliatu 1 (0,01)
batzuk sakondu ezan 1 (0,01)
batzuk soilik azpimarratu 1 (0,01)
batzuk soilik ekarri 1 (0,01)
batzuk soilik entzun 1 (0,01)
batzuk soilik eskaini 1 (0,01)
batzuk soilik estatu 1 (0,01)
batzuk soilik hartu 1 (0,01)
batzuk soilik jarri 1 (0,01)
batzuk soilik lortu 1 (0,01)
batzuk soilik mugatu 1 (0,01)
batzuk soilik sortu 1 (0,01)
batzuk sortu aukera 1 (0,01)
batzuk sortu enpresa 1 (0,01)
batzuk sortu larritasun 1 (0,01)
batzuk ukan asoziazio 1 (0,01)
batzuk ukan bera 1 (0,01)
batzuk ukan botere 1 (0,01)
batzuk ukan erakunde 1 (0,01)
batzuk ukan esperantza 1 (0,01)
batzuk ukan euskaldun 1 (0,01)
batzuk ukan funtzio 1 (0,01)
batzuk ukan gu 1 (0,01)
batzuk ukan haizu izan 1 (0,01)
batzuk ukan ikasle 1 (0,01)
batzuk ukan indar 1 (0,01)
batzuk ukan kasu 1 (0,01)
batzuk ukan kontaktu 1 (0,01)
batzuk ukan lotura 1 (0,01)
batzuk ukan merkatu 1 (0,01)
batzuk ukan parte 1 (0,01)
batzuk ukan Zumaia 1 (0,01)
batzuk uste berandu 1 (0,01)
batzuk uste beti 1 (0,01)
batzuk uste euskara 1 (0,01)
batzuk uste hizkuntza 1 (0,01)
batzuk zabaldu aditu 1 (0,01)
batzuk zabaldu behar 1 (0,01)
batzuk zabaldu edota 1 (0,01)
batzuk zabaldu nahi 1 (0,01)
batzuk zein Espainia 1 (0,01)
batzuk zein estrategia 1 (0,01)
batzuk zer egon 1 (0,01)
batzuk zer hartu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia