Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.143

2000
‎Birziklapena asmo izatetik errealitate bihurtzen ari da pixkanaka pixkanaka. Gero eta edukiontzi gehiago ditugu gure herrietan. Bide bazterrean dauden perretxiko erraldoi hauek espaloi grisak alaitu eta aparkalekuen eremua txikitzeaz gain, badute bere funtzioa:
‎Beraz, Jaurerri bezala ezagutzen dugun garaia istorio itzel horren ano biziki laburra besterik ez dela esan dezakegu. Urte horietan, ordea, bertako pagadi eta hariztiak harlauzazko hesi batez inguraturik geratu ziren, Bertizko Jaurerria mugatzen duena eta aste honetako mendi ibilaldian jarraituko duguna, hain zuzen ere.Bertizko ondare ere diren megalitoak topatuko ditugu gure bidean, denbora galdua eta gure garaiaren arteko zubia izango bailiran.
‎Filosofo katedradun zegamarrarentzat ez dago zalantzarik krisi batean gaudela. Historiaren arabera eraikitzen ditugu gure uste eta sinisteak, baina Jainko baten beharra du gaur egungo gizakiak ere, Jainko horri beste izen batzuk ematen dizkiogun arren: Ilustrazioa, demokrazia...
‎Azken 18 hilabete hauetan baino askoz hildako, kale eraso, mehatxu eta istilu gehiago bizi izan ditugu gure herri sufritu honetan. Baina, espainiar inperioaren harrotasunetik abiatuta, demokraziaren karetaz mozorrotuta dabiltzan hainbat esatari, iritzi emale, kazetari, intelektual eta politikok ez dituzte abertzaletasunaren kontra hain gauza gogorrak esan.
‎Aurrera begira mugimendu euskaltzaleak kalitatezko eskaintza erakargarria luzatu behar dio gizarteari orain arte egin duen bezala. Etengabe aldarrikatu behar ditugu gure eskubideak, ez dagoelako askatasunaz hitz egiterik eskubide hauek bermatzen ez diren bitartean. Berreuskalduntzea gizarte prozesua da, gizartearen inplikazioa eskatzen duena eta ezinbestean protagonista bilakatzen duena.
‎Ez dakit kongresuaren ondorioz beste askatasun maila bat izango duen. Adostasunaren bidea posible ez bada, gure proposamenak egingo ditugu guk edo beste alderdi abertzale batzuekin batera eta horrek gatazka politikoa ekarriko balu, bada, guk horri ez diogu beldurrik. Baina Nafarroa eta Iparraldeko egoera zein den kontuan hartuta, espainolismoaren munduan egon daitekeen indar baten beharra ikusten dugu.
‎Asturiera hutsez diharduen Radio Sele irrati libreak komertzial bihurtu eta ia Asturies osora hedatzeko lizentzia lortu ostean, geldi dago kontua. " Iaztik kontua geldi dauka hemengo gobernuak, Madrilekin Telekomunikazio proiektua dela-eta, bitartean galera handiak ditugu guk. Antza, lizentzien kontua berriz planteatu gura dute, PSOE inguruko jendeari emateko edo" esan digu Xuan Xose Mariñok," egun lurralde txikia baina biztanleriaren% 50era heltzen gara Uvieutik, eta lizentziarekin% 80tik gora heldu eta Internet bidez emitituko genuke".
‎–Gure mentalitate milurtez katolikoak horientzat (tradizioko sinismenendako) leku seguruago batbehar izaten du. Oinarri sendoagoaz nahi ditugu gure errebindikazio politikoak... Gure eskubide historikoak, ezin izan daitezke gure, iritzi, hutsak:
‎Zeren baitzirudien ezen etxe hura hainbat gelaz osatua zegoela eta hainbat korridorez, eta batzuen eta bertzeen artean barren leiho haiek zeudela, erridau edo errezel batzuek estaliak... bezeroei jateko, edateko edo bertze edozein zerbitzu eskaini ahal izaiteko diskrezione osoz, Mignonek erran zidanez, eransten zuelarik: " Baina munduan diren trabailari onest guztiek bezala, trabailua ongi eginez gero eskatuko ditugu guk ere eskatu beharrekoak, ongi baderitzozu..." Eta Mignonek biluztu eta solastu, biak baterat egiten zituen, eta nik ez nekien zerk nindukan liluratuago, haren gorputzak edo haren mintzamoldeak, gorputz hark eragiten zidan sukarrak edo haren hitzen egokitasunak... Eta ezpainak belarrian jarri, eta ezpainez ez ezik hitzez ere pot egiten zidala, biluztu ondoren erran zidan:
‎Lizentziatura ikasketak bost urte besterik ez baditu Estatu espainiarrean, begi bistakoa da gure lanean espeBiblinleka zializazio ezberdinek ekarri dituzten onurak. Horrela, zentroen kudeaketan, dokumentazio espezialduan, informazioaren teknologian, erakundeetako dokumentazioaren kudeaketan, ikerketan eta irakaskuntzan bereziki formatutako profesionalak gehitu ditugu gure lanean. Langile hauen prestaketan, aurreko programetako ohiko ikasgaiez gain eta informazio gizarte honi erantzuteko, gai berriak ikasten dira:
‎Eta Frazer irakurtzen dudanean, behin eta berriro hurrengoa esatea gustuko nuke: prozesu hauek guztiak, esanahi aldaketa hauek, gure aurrean ere aurkitzen ditugu gure ahozko hizkuntzan. Azken azaoan ezkutatutakoari" labore otsoa" deitzen bazaio, azaoari berari bezala, baita azaoa lotzen duen gizonari ere, orduan oso ongi ezagutzen dugun hizkuntz prozesu bat antzematen dugu honetan10.
‎Haatik, hau bezalako sufrimendu handiarekin lotuta dauden mota askotako gaixotasunek ez gaituzte hunkitzen. Ez, sakontasuna eta lazgarrikeria ez dira berez ulertzen kanpoko ekintzen historia soilik ezagutuz, baizik eta guk geuk onartzen ditugu gure barruko esperientzia batetik.
2001
‎Bihar bertan Downing Streeteko akordioaren gisako bat egingo balitz, gauzak aldatuko lirateke. Badakigu azkenean estatuekin negoziatu dugula, baina ezker abertzaleak ez du jarriko bere indarra Downing Street moduko bat lortzen; ez, guk Euskal Herria egunero eraikitzean jarriko ditugu gure indarrak. Ez dakigu abertzaleen akordioak su etena ekarriko duen, baina prozesua konponbidearen fasean jarriko du.
‎Edota aiek ez al dute ikuskizunik Euskera bateratzeko arloan? Bestela, berriz, gaztelaniaz ikas dezaten beartu edo bortxatuko ote ditugu gure senide aiek? (...).
‎Aktore bezala oholtza gainean bakoitzak bere benetako izena erabiltzeak abantailak dituela iritzi diote taldekideek, Espe Lopezen aburuz, gainera," tradizioko gauza da. Guk ez ditugu gure lanetan zentzu klasikoan ulertzen diren pertsonaiak erabiltzen, guk pertsona funtzioak erabiltzen ditugu. Hauei gure izena jartzen diegu hein batean gure' alter egoa' rekin lan egiten dugulako batzutan".
‎Ondarroan senagaldarrak daude, Hondarribian peruarrak eta Donostian eta Mutrikun errumaniarrak. Donostian ari diren errumaniarrak ezagutu ditugu guk. Cornel Milicencuk 34 urte ditu.
‎joaldunak, zaldikoak, ziripot, sorginak... Horrelako jaietan bi herrietakoak elkartzen gara eta karrikak betetzen ditugu gure giroarekin. Herrietan, txandaka, txokolate janarekin amaitzen ditugu ospakizunak.
‎Asko eztabaidatu da zer den lehenago, kultura alahizkuntza. Interesgarri izan badaiteke ere, eztabaida hori irakasle lanetarako haingarrantzitsua ez denez, ez gara horretan sartuko; hizkuntzan kulturaren nolakotasunak aurkitu nahi ditugu guk. Ez dugu konformatu nahi hizkuntza pragmatikarenikuspuntutik aztertzearekin, ez dugu esan nahi zertarako eta noiz erabiltzen denforma bat edo bestea; erabileratik harantzagoko pauso bat eman nahi dugu, erabilera horren atzean dauden usteak aztertuz.
‎Ez... Beste gauza batzuk erabili behar izan ditugu guk. Garai bakoitzak bere bizi patroia eskatzen du.
‎Bejondeiola! Inora nahi badugu, horrelako buru argiak eta zentzudunak behar ditugu gure artean.
‎Arrazoimen praktikoak gu gidatzeko eskubidea duen heinean, ekintzak ez ditugu behartuak bezala ikusiko Jainkoaren manamenduak direlako, aitzitik, Jainkoaren manamendutzat hartuko ditugu gure barnetik horretara behartuak garelako (A819/ B847 (E591)).
‎Gugandik at dagoenak afektatzen gaitu eta sentsuek aniztasuna eskaintzen digute: koloreak eta formak ikusten ditugu gugandik at eta errepresentazioen ilara amaigabeak ditugu gugan. Baina sentsuetako aniztasun soilean bizitzea ezinezkoa da, ezta lehen une batean ere.
‎Gugandik at dagoenak afektatzen gaitu eta sentsuek aniztasuna eskaintzen digute: koloreak eta formak ikusten ditugu gugandik at eta errepresentazioen ilara amaigabeak ditugu gugan. Baina sentsuetako aniztasun soilean bizitzea ezinezkoa da, ezta lehen une batean ere.
2002
‎Hori garrantzitsua da azpimarratzea. Izan ere, guk bere horretan mantentzen ditugu gure jarrerak, gu ez gara inorengana joan, ez ditugu gure tesiak aldatu. Oso pozik ikusten dugu beste talde batzuk gurekin bat egitea, pixkanaka bada ere.
‎Hori garrantzitsua da azpimarratzea. Izan ere, guk bere horretan mantentzen ditugu gure jarrerak, gu ez gara inorengana joan, ez ditugu gure tesiak aldatu. Oso pozik ikusten dugu beste talde batzuk gurekin bat egitea, pixkanaka bada ere.
‎Gitxienez, elebitzaren alde diardugu aspaldion. Izan bere, noizdanik ete ditugu gure erririk azitxuenak berbeta bikoak. Ikusi gure illerriak, gure paperik geienak, gure izenak eurak.
‎Geure lizentziak egin behar ditugu guk.
‎Historialariok eztabaida luzeak izan ohi ditugu gure lan eremua non bukatzenden finkatzeko orduan, eta asko dira norberak bizi duen garaia historiatik kanporadagoela uste duten ikertzaileak. Ez da hori, noski, gure iritzia, baina bidezkoairuditzen zaigu aukeratu dugun denbora epearen nondik norakoak azaltzea.
‎Gure ustez, munduko unibertsitate onenekinaldera zitekeen, edo tradizio unibertsitario hedatuena duten herrialdeetakoegoerarekin, edo beste hainbat modutan egin genezakeen azterketa. Horiekguztiek, ordea, mundu osoko unibertsitateak ezagutzea eta baloratzea eskatukolukete, eta ez ditugu gure buruak horretarako prest ikusi. Horren ordez, EuskalHerriko unibertsitateetan dagoen egoera aztertzea erabaki dugu, eta unibertsitatehorietan erdarek duten egoerarekin alderatzea, nahiz eta jakin metodo horrekikuspuntu partziala baino ez digula eskainiko.
‎Zer esanik ez, hori ez da oinarri bakarra, zeren, horrekin batera, osoardura handiz finkatu baitira euskal curriculumaren definizioa eta osaketa, finantzaketa bideak, autonomia unibertsitarioarekin batera legebiltzarretikofinantzaketaren kontrolerako bideak eta abar. Dena den, gure komunikazioarenhelburua irakasle egituraren inguruko hausnarketa egitea denez, ez gara besteoinarriez arduratuko, eta zuzen zuzenean aipatuko ditugu guk azpimarratu nahiditugun puntuak.
‎Esan behar da ez dugula uste bat bateko irakurketa ozena guztiz baztertubehar denik, baina prestatutako irakurketari askoz etekin gehiago atera dakiokeelaargi daukagu. Ondoren zerrendatuko ditugu gure ustez prestatutako irakurketaozenak eskain liezazkigukeen zenbait onura:
‎Laburbilduz, elkartasuna, justizia, berdintasuna, demokrazia, askatasuna, partizipazioa, kritikotasuna, sormena... defendatzen ditugu. Askatasun adierazpenean iharduten dugu, debatea eta iritzien elkartrukaketa suspertzen ditugu gure ideiei eutsiz. Honela, mintzaira sexista, naturaren suntsipena edo jarrera zapaltzaileak guregandik at geratuko dira11.
‎Kulturaz, nazioaz eta estatuaz dihardugula, aztura eta errealitate desberdinak ditugu gure ingurumari geopolitikoan:
‎Aditz laguntzaileak eta trinkoak, jokatuak, alegia, zerrendatu egin ditugu gure sisteman, morfotaktikaren bidez lantzea posible zen arren, konplexua baitzen. Azpilexiko honetan bildu diren adizkiek atzizkiak har ditzakete ondoren, LAT jarraitze klaseak horixe esan nahi baitu.
‎Eta horietan eraginik ez badute, biharko egunean haur horiek gaizki jango dute”. “Guztiok ditugu gure haurtzaroko zaporeak erretinan”. Esaldi horren bidez, Federico Soriguer ek azaltzen du egokiena “haurrak etxeko sukaldaritzako balioekin ohitzea dela; izan ere, haurrak seduzitu egiten dira, eta lekukotasunarekin jaki oinarri on bat lortzen erakusten zaie”.
‎Batzuetan, aurrezteko aukerak baztertzen ditugu gure familia aurrekontua egitean, aurreiritziengatik edo mesfidantzagatik. Oraingoan, bigarren eskuko dendez hitz egingo dugu, arropa dendez, horiek baitira gure herrialdeko hirietan gehien hazten ari direnak.
‎Horrek ere, nolabait esateko, haien mendeko egiten gintuen emazte Pilar eta biok. Hori egia da, bai, baina zenbat toki zoragarri ez ditugu guk ezagutu mendekotasun horri esker! Mordoa, dudarik batere gabe.
‎Edo mintzo gaitezen ingelesez, Tourmaletera joaten garenean Frantziako itzulia ikustera, inguruko ostatuetako ostalertsekin platerean ahatea ekartzeko eskatzen diegunean. Ingelesez, edo eskuekin keinuka, baina ez espainolez edo frantsesez, horiek baztertu behar ditugu gure eguneroko hizkeran. " Euskaldunon jokabideak hauxe izan behar du:
‎Orain, pozaren pozez, umeak euskaraz hazten ditugu eskoletan, ikusten duzunez. Idazle onak ditugu gure artean, luma arin erabiltzen dutenak, esan nahi duten hori esan nahi duten moduan eta unean eragozpenik gabe adierazteko gai direnak, aldamenean beti hiztegira altxapeka begira egon gabe, eta gogora datorkien erdal esaera haren ordaina euskaraz zein ote den kontuan hartu gabe ere. Orain, eginaren eginak gure eskura jarri dizkigu autore guztien liburuak CDetan edo Interneteko sareetan, hariaren bidez kontsultatzeko moduan.
‎Gizartearen aldetik, urte luzeetan enantzu handiko guraso militanteak izan ditugu gure inguruan. Militante eraginkorrak, berak hasi direlako zenbaitetan hizkuntza ikasten, edo militante pasiboak, berek egin ez zutena ororen gainetik bere seme alabek egin dezaten nahi dutelako, gogozko tokian maldarik ez delakoan eta hizkuntza osmosi bidez beretuko dutelakoan.
‎Hala ere, uste dut arazoa hor den eta ez dakit honetaz ere pentsatzeko molderik izan dugun. Edo pentsatzen hasi bagara, isilean gorde ditugu gure hausnarketak, nahiago beharbada, ostrukaren politika segitu. Zuk, zure gaztetasunean, beste molde batekin ikusiko dituzu beharbada arazo hauek eta ez nintzateke harrituko zuretzat arazo ere ez izatea guri halako buruko minak sortzen dizkiguten kontu hauek.
‎O ro har, demokrazia eta berdintasuna nahi ditugu egungo gizartea gidatzeko, balio sozial handiko hitzak dira horiek biak mundu aurreratuetan. Demokrazia eta berdintasun linguistikoak errebindikatzen ditugu guk unibertsitate euskalduna sortzeko unean. Komunitate linguistiko batek duena besteak edukitzeak ez luke inor mindu, alderantziz baizik.
2003
‎Galipotak beldurra ematen digu baina gero eta petrolio gehiago gastatzen dugu. Etxean erregai fosilik ez daukagunez kanpotik ekarri behar dugu eta laster Petronorrera datozenekin batera Abrako superportuan gas metanoarekin betetako itsasontzi erraldoiak ere izango ditugu gure «superportuan» zentral termikoetan erretzeko. NUNCA MAIS!
‎Kulturaz ornitu bear ditugu gure euskal idaztiak, europear kulturaz. Benetako Europa kulturaduna ez diteke gure etsai izan, gure salbatzaille baino...
‎Bizimodu egokia izan eta elikadura orekatua hartzea, aitzitik, biziki lagungarriak izango ditugu gure azala osasuntsu agertuko bada.
‎kokatzenda, baina era berean Amorebieta Etxano herrian agertzen den adierazpen lokal batda, bertako biztanleen osasun eta bizi kalitaterako arriskugarritzat jotzen den proiektu zehatz baten kontra jaioa. Parametro horiek aztertuko ditugu gure ikerketan etasaiatuko gara erakusten nola euskal gizartean bizi kalitatearen inguruan hedatzenari den irakurketa berri batek eragin handia daukan gizartearen mobilizazio etaaldarrikapenetan.
‎Hiztegiak dio energia dela sistema batek lana egiteko duen ahalmena, eta horrelaizanik, ezagutzen dugun zibilizazio sistema honek inoiz baino lan gehiago egitekoahalmena du, duda barik. Beraz, energiaren beharrak ere gero eta handiagoak dira.Naturaren beste espezieek, animaliek zein landareek, egiten ez dutena guk gizakiokegiten dugu, hots, elikadura moduan behar ditugun iturri energetikotik xurgatzeazgain (e. endosomatikoa) bestelako energia gastuak egiten ditugu gure beharrizanzibilizatoriak, garraioa, zerbitzuak, aisialdia eta abar asetzeko.
‎Arazo energetikoak betidanik egon dira gure planetan eta hortxe ditugu historiaren adibideak. Egurretik hidrogenora, ikatza, gas naturala eta petrolioaz igaroz, soluziobide teknologikoak aurkitu egin ditugu gure beharrizanak ahalik hoberenaestaltzeko (horretan sinesten dute). Gure ustez, aldiz, arazoa ez da teknologikoasoilik.
‎Frantziako, Australiako eta Alemaniako txirrindularitza federazioek aste honetan jakinarazi zuten ez zutela txirrindularirik bidaliko Txinara. Jean Pitallier Frantziako Txirrindularitza Federazioko lehendakariak astelehenean adierazi zuenez, “ezin ditugu gure kirolariak arrisku hain handiak hartzera bidali”. Txinako Guangdong probintzian dago Shenzhen hiria.
‎Eta zer ekarpen egiten diete prozesu horiei zure sailetik? " Laugarren gamako produktuek goitik behera aldatu dute barazkien kontserbazioa" Landareen kontserbazioa areagotzeko formulak bilatzen ditugu guk, adibidez, lurrunkorren xurgatzaileak eta, batez ere, etilenozkoak. Etilenoa heltzearen hormona da, eta haren sintesia zauriek, hotzak, estresak eragiten dute.
‎Arnasten dugun airea erabiltzen dute erregai gisa, ez dute kutsadurarik sortzen eta litro erdi landare olio gastatzen dute 50.000 kilometroko. Bi urte baino gutxiagoan ikusiko ditugu gure hirietan.
‎Nire herria, Euskal Herria, libre ikustea da nire ametsik handiena, baina horregatik ez dut kolegarik baztertzen, ez dut inor paretaren kontra jartzen, ez dut inor mintzen eta mespretxatzen. Alderantziz, lagunak behar ditugu gure herriaren alde lan egiteko. Zenbat eta lagun gehiago, orduan eta indar gehiago.
‎Zein da beren zeregina ezagutzaren aurrerapenean? Ziur asko ezin ditugu gure teoriak haietatik eratorri, zehaztapen oinarrizkoenek erakusten duten bezala. Eta ezin dugu irizpide negatibo bat eman honakoa esanez, adibidez:
‎ahots eternalak behar ditugu gure artean. SOS.
2004
‎Beraz, pentsatzekoa da gure arrantza kanpainen arazoa ez dutela eragiten Prestigen hondoratzea bezalako hondamendiek bakarrik, eta arazoa, zoritxarrez, askoz sakonagoa izan daitekeela. Ez ditugu gure arrantza baliabideak errespetatu. Eta gehiegizko arrantza egin dugu.
‎Denbora hartu behar da egoera argitzen joan dadin. Zapateroren proposamenaren arabera neurtuko ditugu gure aukerak.
‎Guretzat, Euskal Herriaren barrenetik begiratuta, gakoa Euskal Herriari ezagutza juridiko politikoa onartzea da. Lehia hor dago eta horretan kokatu nahi ditugu gure indar guztiak.
‎" Ez da sortu eta asmatuco ere euscaldunentzako oslancai edo instrumento pozgarriagorik, nola diraden danboliña eta txilibitua" dio Iztueta Zaldibiko koreografoak. Alardeak, kalejirak, goizeko dianak... gozatzeko zein esnatzeko entzungai ditugu gure herriko jai askotan.
‎Gorrotoa atera egin da, orain arte lo zegoen gorroto hori. Begira, land roverrak ibiltzen ditugu guk. Horiek dira gure ibilgailu.
‎Kasu honetan" errebeldia" moduko bat plantea zezakeen hauxe esanez: lege hau ez da demokratikoa, guk ez dugu Alderdi Politikoen zuen legea beteko, ez ditugu gureak ez diren eserlekuak hartuko. Baina, jakina, hori bai dela utopia.
‎Baina bide berri horiek esploratu dira zer ematen duten ikusteko. Zorionez, hainbat esperientzia abian ditugu gure artean, direla aldizkari, boletin, foro, agenda, artxibo... (The, Sustatu, Susa, Nontzeberri, Sareko Argia, besteak beste).
‎Begira: gure lehiaketari gipuzkoar honek azkar eta ongi egin du bere lehiaketa, eta txalogarria dugu, benetan; hitz asko esan ditu, asko, bai; izan ere, berrehun hitz ditugu gure hizkuntza zaintsu ta beneragarrian" pinpilinpauxa" esateko. Aberastasun itzela!
‎Ideologiaren sistema zabalean, irizpideen galbahean ehotzen ditugu gure datu eta zantzuak, nork bere ustekizunen mesedetan, eta irizpide horien oinarrian egon ohi da ideien sistema moldatzen duen gure egiaren aitortza. Bai, euskaltzalearen ideologiak neurtzen du euskaltasunaren zer nolakoa, ideologia horren agerpena itxuraz berezkoa eta senezkoa dela ematen duenean ere.
‎–Euskaldunok oso onak gara protesta egiten. Pako Aristiren iritziari garraizkio?, baina oso txarrak gure hitzak betetzen. Euskararen beharra, euskararekiko maitasuna ez ditugu gure eguneroko bizitzan agertzen. Maitale faltsuak gara.
‎Hementxe ditugu gurekin,
‎Ezin ditugu gure bilobak txoriburu honekin utzi!
‎Erdigune kooperatiboan lankidetza kulturan sakontzeko har daitezkeen neurriek periferiaren demokratizazioan lagunduko lukete; baina nazioarteko hedapenaren politika sozioekonomikora zuzenduko ditugu gure hausnarketak. Laburbilduz, politika horiek kooperatiben balio eta printzipioekin bat etorri behar dute, etahorrek, alde batetik, kooperatiba eremuan dauden aukerak muturreraino eramateaadierazten du, eta bestetik, filialetako demokrazia industrialaren ereduan aurreraegitea.
‎Maitatzen dugunean, izaki maitatua gure baitan sentitzen dugu, bitasun sentsaziorik gabe. Maitasunaren esentzia aztertzean esan dugun bezala, muturrekomaitasun mailan, izaki guztiak sentituko ditugu gure baitan, bitasunik gabe; izadieta unibertso osoa sentituko dugu gure haragiaren eta gure adimenaren zati gisa.Eta hori da, hain zuzen ere, holograma optikoak maila material batean erakustenduen ezaugarria. Laserren bidez egindako objektu baten irudi tridimentsionala daholograma.
‎Duela gutxi purpura koloreko azenario bat merkaturatu badute, orain tomate beltzarekin zortea probatzen dute. «Kontsumitzailearen erreakzioak aurresanezinak dira beti», dio enpresako bozeramaile batek, «baina proba itsuak egin ditugu gure langileen artean, eta kumatearen ezaugarri den zapore gozoa garaile atera da tomate normalen aurrean». Lehenago, AEBetako zientzialariek antozianina askoko tomate ilunak asmatu zituzten; pigmentu antioxidatzaile batzuk, ardo beltzarenak bezalakoak, eta fruta modalitate ezberdinetan ere aurki daitezke.
‎Halaber, hezurren bidez jakin daiteke indibiduoek elikadura estresa pasatu duten, hau da, gosete garaiak igaro dituzten. Arkeologook ez dugu horretan zuzenean lan egiten, baina azterketa horiekin osatzen ditugu gure azterketak. Bere laborategiak yamako aztarnategiekin lan egin du.
‎Horrela, etxebizitzaren gainazalean lekua aurrezten dugu, zorua edo hormak libre utzita. Jakina, armairu horiek ez ditugu guretzat deserosoa den altueran jarri behar. Ispiluak erabiltzeak ere lagundu zigun.
‎Egin ditugu gure babes,
‎Urte guzti hauetan Lurgintzaren inguruan estrukturatu da Gipuzkoako lehen sektorea zerbitzuei dagokion atalean. Hamahiru elkarte sektorial, bederatzi kooperatiba, eta hirurehun baserritarretik gora Lurgintzaren bidez eraman ditugu gure gestio tekniko ekonomikoak, gure kooperatiba eta elkarteetako administrazio eta koordinazio lanak eta abar. Esan beharrik ez dago Lurgintzak oso paper garrantzitsua jokatu behar duela baserritarron zerbitzura eta gure interesei begira lan eginaz.
‎Izkuntzaren aldetik jaunak, gure eskizofrenia orri eskerrak, kalte besterik ez dugu egin azken urte auetan. Danok izan ditugu gure eskizofrenia aldiak; danok izan gera garbizale, noizpait bederen; danok aldrebestu dugu bein edo bein izkuntza. Beraz, danok kolpatu dugu, danok saiatu gera izkuntzaren ondamendian.
‎Berboaren ekintzaz ere, ez ditugu danok berdin berezten fenomenuak. Euskaldunok, esate baterako, euskeraz ari geranean (eta ez erderaz xoillik, edo... anti erderaz!), nabarmen berezten ditugu gure berboetan ekintza gertatuak eta gertakizun dauden ekintzak: aipatu du, baiña aipa dezake; erori zan, baiña eror zitekean.
‎Euskal Herrian eta Irlanda’n, Bretaña’n eta Flandre’n, abertzalerik sutsuenak izen arrotzak dituzte. Abertzalerik gogorrenak bilbotarrak eta Enkartaziotakoak ditugu guk; eta españakoirik zitalenak berriz Azkoitia’n eta Durango’n. Ibarnegarai eta Maeztu, Curutchet eta Lizarza, landare bereko lore dira.
‎orixe baita egia. Euskaltzaleok ez ditugu gure setak egietatik bereizten. Burutik egiñik bide gaude.
‎" Tontorkeriak" eta" zokokeriak"," tontokeria" eta" zozokeria" baizik ez dira. Folklorekeria mota guziak arras erauzi behar ditugu gure herritik.
‎Euskaraz bizitzearen sinesgarritasuna eta erakargarritasuna ez dira Madrildik (ez Paristik) etorriko. Guk proiektatu ditugu, geuk legitimatu ditugu gure irudi euskaldunak. Gure ateak ez daude Madrilen (ez Madrilen bakarrik).
‎—Edozein modutara —jarraitu zuen La Vachek seriotuz—, zeozer grabea gertatuko da laster. Esan nizun lehengoan, oraindik tiroak entzungo ditugu gure haranean. Eztenas izugarri haserre dago.
2005
‎zer nolako lasaitasunez esaten dituzten gure herriaren inguruko gauzak. Denok ezagutzen ditugu gure herriaren arazoak, egoera, eta horren aurrean, astakeriak esaten dituzte, askatasun osoz, gainera; hori tragedia da. Bada gehiago, guk badakigu zer dugun hemen baina Espainiako Estatuan tertulia horiek eman ematen dira, eta hangoek duten informazio bakarra, askotan, hori da.
‎Negu partean lotan, lasai utzi badugu ere, badu garaia trikitrakateko batzuk ateratzekoa. Irati basoaren inguruan, Europako pagadirik zabalenean, egin ditugu gure eginahalak.
‎Nik uste dut pentsatu nuen xede hori, amets hori, ahal den bezala gauzatu dudala. Adibidez, guk bete ditugu gure lehenbiziko euskaltzainen ametsak, erran nahi baita euskara literario bat behar zela sortu, behar zela atlas bat, guk hori egin dugu eta egiten ari gara. Beraz gure belaunaldiak bere eginbidea bete du.
‎Guk eztabaidaren bidez hartzen ditugu erabakiak, ez ditugu gure ezberdintasunak ezkutatzen. Zenbaitetan irudi lezake noraeza apur bat dagoela.
‎Hori lortu ahal izateko bere bizitza laborala amaitzen ari diren pertsonek ekarpen handia egin dezakete ikerlari taldeetan kokatuz. Hau gertatu ahal izateko agian denok aldatu behar ditugu gure ikuspuntuak eta adibidez, horrelako txertaketen kostuaz hitz egin beharrean inbertsioaz hitz egin genuke, eta abar.
‎Erakundeek sentsibilitate eskasa dute, mugaren efektuaren eraginez bakoitzak bere eskualdearen arabera pentsatzen du. Arazoak geure lurraldeari badagozkio, mugaz bestaldeko arazoak ez ditugu guretzat jotzen. Bestetik, ziur aski arazo garrantzizkoena, gure sistema juridiko, politiko eta administratiboa oso ezberdinak izatea da.
‎Emakumeen literatur lana da, esaterako, ipuinak transmititzea, bertsolaritzaren altxorra mantentzea... Emakumezkoena zer den eztabaidatu ere ez bada egiten, ez ditugu gure Erdi Aroko kantak berreskuratuko, ez dugu berriro aztertuko XVIII XIX. mendeetako kantutegia... Emakumezkook ez ditugu geure literatur iraganak ezagutzen.
‎Izan ere maiz ez da erraza izaten artikulu bat kategoria batean edo beste batean sartzea. Irizpide arbitrario baina konbentzional batzuk segituz honako kategoriak proposatzen ditugu guk: kronikak, biografiak, hezkuntza, kultura, geografia eta bidaiak, Ateneoko jardunak, zientzia eta teknika, bibliografia, filosofia eta erlijioa, eta etnologia.
‎hezkuntza proiektua osatzeko proposamenakazaltzea, curriculum proiektua diseinatzeko ekarpenak egitea, irakasgaien metodologia gaurkotzea, jarduera osagarriak antolatzea eta abar. Horiekin batera, bestekoordinazio mota hauek proposatuko ditugu guk:
‎Teknikak erabiliko ditugu guk ere, kantariek erabiltzen dituzten modura. Ahoskeran, intonazioan, erritmoan eta jarreran horixe egin dugu, eta arnasketaarloan esatariak lagungarri izango ditu bere lanerako, ahotsa lantzeko, hain zuzen ere.
‎Jakina, irizpideak praktikoak eta konbentzionalak izan daitezke; esate baterako, alfabetikoki sailka ditzakegu animaliak, edo non bizi diren kontuan hartuz (uretan edo lurrean adibidez), edo zer jaten duten, eta abar. Baina, intentzionalitate baten barruan aukeratuko dira Sistematika Zoologikoan erabiliko diren irizpideak, zeren, ahalik eta naturalen izan behar baita lortu nahi dugun sailkapena, hau da, animalien arteko erlazio ebolutiboak islatu nahi ditugu gure ordenamenduan.
‎–Beste kasuetan ez dugu itxaron behar izan, eskatutako epean izan ditugu gure saguak kalean –buru zabaleko gizon edadetuaren ahotsari ozpin tantak darizkio.
‎–Ez direla jaten? Katuak jan ditugu guk antxoak baino gehiago –Simonek.
‎D) Telebistagintzari buruz duten iritziaz galdetuta, honako emaitza hauek aurkitu ditugu gure inkestan:
‎Diagnosi hau egiteko, hasiera hasieratik mugatu dugu ikerketa Euskal Telebistako produkziora, jakinda ETB1ek bikoiztutakoa ez dela produkzio osoa (esate baterako, zinemarako eta enpresa komunikazio lanetarako ere bikoiztu baitira lanak). Nahita baztertu ditugu gure lanetik, halaber, beste ikus entzunezko itzulpen mota batzuk, hala nola azpidazketa, ahotsaren gainjartzea eta abar. Eta ikerlana ondo hesitze aldera, ETB1erako bikoizten diren produktu guztietatik, arreta jarri dugu honako genero hauetan:
‎– Ingurua aztertzera irten gara, basurde arrastoak ikusi ditugu gure dendaren inguruan.
2006
‎Pertsonak zaindu behar ditugu. Baliabideak jarri behar ditugu gure lankideek elkartea senti dezaten egunero pertsona bezala aberasten dituen elkarte bat dela. Formazio profesionala eman behar zaio langileari, baina baita pertsona bezala aseta sentitu dadin beste formazio bat ere, askoz ludikoagoa.
‎Bati baietz esateak zenbati ezetz esatea dakar une honetan? Non xahutu behar ditugu gure energiak. Baietz esatea ez da nahikoa, gero erantzun egin behar da maila horretan eta gu oso energia mugatuko elkartea gara.
‎J. MUÑOZ. Guk ez ditugu gure mugak ipintzen, guri mugak ipintzen dizkigute kanpotik. Guk gure teoria hartzen dugu eta gure teoria hain da diziplina anitzekoa, feminismoarekin edonora jo ahal duzula:
‎Adiskide zaleagoa naiz. Familia emana etortzen zaigu, eta adiskideak nolerebait aukeratu egiten ditugu guk haiek eta haiek gu. Baina onartzen dut bi zaletasun horiek ez direla nahitaez bateraezinak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 773 (5,09)
ukan 370 (2,44)
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 178 (1,17)
Argia 98 (0,65)
ELKAR 96 (0,63)
Herria - Euskal astekaria 76 (0,50)
Consumer 56 (0,37)
Pamiela 47 (0,31)
UEU 44 (0,29)
Booktegi 39 (0,26)
Alberdania 36 (0,24)
Susa 34 (0,22)
Jakin 30 (0,20)
goiena.eus 28 (0,18)
Open Data Euskadi 27 (0,18)
Euskaltzaindia - Liburuak 22 (0,14)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 22 (0,14)
Maiatz liburuak 20 (0,13)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 19 (0,13)
Urola kostako GUKA 18 (0,12)
EITB - Sarea 16 (0,11)
Hitza 15 (0,10)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 12 (0,08)
alea.eus 12 (0,08)
Guaixe 12 (0,08)
Txintxarri 11 (0,07)
Uztarria 9 (0,06)
Uztaro 9 (0,06)
Ikaselkar 9 (0,06)
hiruka 9 (0,06)
Jakin liburuak 9 (0,06)
erran.eus 8 (0,05)
Anboto 8 (0,05)
Noaua 7 (0,05)
uriola.eus 7 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
LANEKI 6 (0,04)
aiaraldea.eus 6 (0,04)
Zarauzko hitza 6 (0,04)
ETB serieak 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 5 (0,03)
Goenkale 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 5 (0,03)
aiurri.eus 5 (0,03)
barren.eus 5 (0,03)
Karkara 5 (0,03)
Aldiri 4 (0,03)
aikor.eus 4 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 4 (0,03)
HABE 3 (0,02)
ETB marrazki bizidunak 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
IVAP 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Chiloé 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu herri 17 (0,11)
ukan gu helburu 7 (0,05)
ukan gu eguneroko 6 (0,04)
ukan gu lan 6 (0,04)
ukan gu ere 5 (0,03)
ukan gu haur 5 (0,03)
ukan gu buru 4 (0,03)
ukan gu egin 4 (0,03)
ukan gu ikasle 4 (0,03)
ukan gu eskubide 3 (0,02)
ukan gu gauza 3 (0,02)
ukan gu hizkuntza 3 (0,02)
ukan gu proiektu 3 (0,02)
ukan gu alderdi 2 (0,01)
ukan gu ardura 2 (0,01)
ukan gu asmatu 2 (0,01)
ukan gu auto 2 (0,01)
ukan gu begi 2 (0,01)
ukan gu bezero 2 (0,01)
ukan gu bisita 2 (0,01)
ukan gu bizitza 2 (0,01)
ukan gu erabaki 2 (0,01)
ukan gu eskuma 2 (0,01)
ukan gu etorkizun 2 (0,01)
ukan gu etxe 2 (0,01)
ukan gu euskal 2 (0,01)
ukan gu euskara 2 (0,01)
ukan gu ez 2 (0,01)
ukan gu gazte 2 (0,01)
ukan gu genoma 2 (0,01)
ukan gu haurtzaro 2 (0,01)
ukan gu hiri 2 (0,01)
ukan gu idazlan 2 (0,01)
ukan gu ikerketa 2 (0,01)
ukan gu indar 2 (0,01)
ukan gu jarduera 2 (0,01)
ukan gu kultura 2 (0,01)
ukan gu lankide 2 (0,01)
ukan gu lur 2 (0,01)
ukan gu muga 2 (0,01)
ukan gu nahigabe 2 (0,01)
ukan gu pentsio 2 (0,01)
ukan gu praktika 2 (0,01)
ukan gu sukalde 2 (0,01)
ukan gu sustrai 2 (0,01)
ukan gu ume 2 (0,01)
ukan gu uste 2 (0,01)
ukan gu ahalegin 1 (0,01)
ukan gu ahoratu 1 (0,01)
ukan gu ahots 1 (0,01)
ukan gu aitondu 1 (0,01)
ukan gu aldarri 1 (0,01)
ukan gu Amerika 1 (0,01)
ukan gu animalia 1 (0,01)
ukan gu arau 1 (0,01)
ukan gu arbaso 1 (0,01)
ukan gu arerio 1 (0,01)
ukan gu arreta 1 (0,01)
ukan gu asmo 1 (0,01)
ukan gu astronauta 1 (0,01)
ukan gu atze 1 (0,01)
ukan gu aukera 1 (0,01)
ukan gu auzo 1 (0,01)
ukan gu auzolan 1 (0,01)
ukan gu azterketa 1 (0,01)
ukan gu bailara 1 (0,01)
ukan gu bakoitz 1 (0,01)
ukan gu barre 1 (0,01)
ukan gu baserri 1 (0,01)
ukan gu bat 1 (0,01)
ukan gu bazter 1 (0,01)
ukan gu behar 1 (0,01)
ukan gu belarri 1 (0,01)
ukan gu benetako 1 (0,01)
ukan gu berbo 1 (0,01)
ukan gu bezala 1 (0,01)
ukan gu bi 1 (0,01)
ukan gu biloba 1 (0,01)
ukan gu bisio 1 (0,01)
ukan gu bizi 1 (0,01)
ukan gu bizimodu 1 (0,01)
ukan gu bizipen 1 (0,01)
ukan gu biziraupen 1 (0,01)
ukan gu botika 1 (0,01)
ukan gu brigada 1 (0,01)
ukan gu bulego 1 (0,01)
ukan gu burgesia 1 (0,01)
ukan gu daga 1 (0,01)
ukan gu desio 1 (0,01)
ukan gu DNA 1 (0,01)
ukan gu dolumin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia