Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 96

2000
‎Zeren baitzirudien ezen etxe hura hainbat gelaz osatua zegoela eta hainbat korridorez, eta batzuen eta bertzeen artean barren leiho haiek zeudela, erridau edo errezel batzuek estaliak... bezeroei jateko, edateko edo bertze edozein zerbitzu eskaini ahal izaiteko diskrezione osoz, Mignonek erran zidanez, eransten zuelarik: " Baina munduan diren trabailari onest guztiek bezala, trabailua ongi eginez gero eskatuko ditugu guk ere eskatu beharrekoak, ongi baderitzozu..." Eta Mignonek biluztu eta solastu, biak baterat egiten zituen, eta nik ez nekien zerk nindukan liluratuago, haren gorputzak edo haren mintzamoldeak, gorputz hark eragiten zidan sukarrak edo haren hitzen egokitasunak... Eta ezpainak belarrian jarri, eta ezpainez ez ezik hitzez ere pot egiten zidala, biluztu ondoren erran zidan:
2003
‎Nire herria, Euskal Herria, libre ikustea da nire ametsik handiena, baina horregatik ez dut kolegarik baztertzen, ez dut inor paretaren kontra jartzen, ez dut inor mintzen eta mespretxatzen. Alderantziz, lagunak behar ditugu gure herriaren alde lan egiteko. Zenbat eta lagun gehiago, orduan eta indar gehiago.
2004
‎Ideologiaren sistema zabalean, irizpideen galbahean ehotzen ditugu gure datu eta zantzuak, nork bere ustekizunen mesedetan, eta irizpide horien oinarrian egon ohi da ideien sistema moldatzen duen gure egiaren aitortza. Bai, euskaltzalearen ideologiak neurtzen du euskaltasunaren zer nolakoa, ideologia horren agerpena itxuraz berezkoa eta senezkoa dela ematen duenean ere.
‎–Euskaldunok oso onak gara protesta egiten. Pako Aristiren iritziari garraizkio?, baina oso txarrak gure hitzak betetzen. Euskararen beharra, euskararekiko maitasuna ez ditugu gure eguneroko bizitzan agertzen. Maitale faltsuak gara.
‎Izkuntzaren aldetik jaunak, gure eskizofrenia orri eskerrak, kalte besterik ez dugu egin azken urte auetan. Danok izan ditugu gure eskizofrenia aldiak; danok izan gera garbizale, noizpait bederen; danok aldrebestu dugu bein edo bein izkuntza. Beraz, danok kolpatu dugu, danok saiatu gera izkuntzaren ondamendian.
‎Berboaren ekintzaz ere, ez ditugu danok berdin berezten fenomenuak. Euskaldunok, esate baterako, euskeraz ari geranean (eta ez erderaz xoillik, edo... anti erderaz!), nabarmen berezten ditugu gure berboetan ekintza gertatuak eta gertakizun dauden ekintzak: aipatu du, baiña aipa dezake; erori zan, baiña eror zitekean.
‎Euskal Herrian eta Irlanda’n, Bretaña’n eta Flandre’n, abertzalerik sutsuenak izen arrotzak dituzte. Abertzalerik gogorrenak bilbotarrak eta Enkartaziotakoak ditugu guk; eta españakoirik zitalenak berriz Azkoitia’n eta Durango’n. Ibarnegarai eta Maeztu, Curutchet eta Lizarza, landare bereko lore dira.
‎orixe baita egia. Euskaltzaleok ez ditugu gure setak egietatik bereizten. Burutik egiñik bide gaude.
‎" Tontorkeriak" eta" zokokeriak"," tontokeria" eta" zozokeria" baizik ez dira. Folklorekeria mota guziak arras erauzi behar ditugu gure herritik.
2005
‎–Beste kasuetan ez dugu itxaron behar izan, eskatutako epean izan ditugu gure saguak kalean –buru zabaleko gizon edadetuaren ahotsari ozpin tantak darizkio.
‎–Ez direla jaten? Katuak jan ditugu guk antxoak baino gehiago –Simonek.
2007
‎Katoliko ala protestante, mendebaleko gure kultura humanista izan da, erromatarra. Erromanitatez jantzi ditugu gure literaturak, monarkiak, hiriak, artea; Kapitolioa Washingtonen, Triunfo Arkua Parisen, Alcaláko Atea Madrilen edo Brandenburgoko Portalea Berlinen. Estatu modernoei euren izpirituak Erromaren izpirituaz jantzita erakustea gustatzen zaie:
2008
‎–Aitzurrak konpondu beharrean, zergatik ez ditugu guk geuk aitzurrak egiten? –erantzun zion Nazariok hitzetik hortzera, osaba Bixente mailuaz burdina goria jotzeari utzi eta aho zabalik gelditzen zen bitartean?.
‎Zenbateraino irensten ditugu guk gisa horretako amuak. Antzeko planteamenduen zepoan erraz erori da abertzale jendea, gizarte gaiak bateragarri ditugulakoan, eta identitate aferak bereizgarri.
‎–Aitzurrak konpondu beharrean, zergatik ez ditugu guk geuk aitzurrak egiten? –erantzun zion Nazariok hitzetik hortzera, osaba Bixente mailuaz burdina goria jotzeari utzi eta aho zabalik gelditzen zen bitartean– Beste norbaitek egiten baditu, guk zergatik ez, osaba?
2009
‎–Eta zer egingo dugu orain? Arazoak izango ditugu gurean pare bat gau pasa dituelako?
‎Eta, zergatik? Denok bilatzen ditugu gure gorrotoak justifikatzen dituzten arrazoiak. Baina akatsek ez dituzte gisa honetako ekintzak justifikatzen?.
2010
‎lokatzez mozorrotuko ditugu gure zauriak,
2011
‎Haren itzalean utzi ditugu gure etxeetako giltzak
‎«Ikertu ditugu gure bezeroen posta txostenak...». Irakurritako azken esaldi haren oihartzuna entzun zuen bere bai tan.
‎–moztu zuen alkateak?. Hori guztia oso polita da baina, dirurik bildu ezean, nola kobratuko ditugu gure soldatak?
2012
‎Beharbada loturarik gabeko mugimendu zatikatu bezala gauzatu izan bazen, hemen kantari bat eta han beste bat, guzti hura hasi zen moduan hasi ez bazen, gaur egun euskal kantagintza deitzen zaion hori ez genuke ezagutuko. Gaur hemen bi kantari gazte ditugu gure artean eta hauek ere, geroztik etorri diren euskal kantariak, Ez Dok Amairu dira.
‎Baina mundu zital batean bizi gara. Kasu izugarriak ikusten ditugu gure eguneroko lanean.
‎–Pintxoak nahi ditugu guk! Pintxoak, pintxoak, pintxoak...!
‎–Eta mondejoak ere irentsi egiten ditugu guk, zera!
2013
‎Bi: Gezurrezko memoriak ezabatuko ditugu gure bizitzatik.
‎–Estualdian dagoen gizon batek ez du astirik gainerako jendeak aintzat har ditzakeen adei dotore horietarako. Damak berak eragozpenik ez badauka, zergatik izango ditugu guk?
2014
‎Gela honen bukaeran, angelu zuzena eginez, beste gela bat dago, lehenengoaren berdina. Bertara eramaten ditugu gure gauza guztiak. Bakoitza gelatxo batean instalatu, eta manta batekin ahalik eta erosoen jartzen gara.
2015
‎Eta askotan, hala ere, alferrik?. . Ondo zaindu ote ditugu guk geureak, Karl. Bizi izan ziren bitartean, diot.
‎Espetxean sartu, ateak ireki eta ospa? Nola aurkituko ditugu gure presoak dauden eraikinak. Eta zaindariak, zer?
‎Azken boladan nire inurrietako askok han amaitu dute. Agian, zorte apur batekin, guk ere bertan emanen ditugu gure azken urteak, solasaldi hauek behar ez diren belarrietara helduz gero.
‎Hau da, aldamio informazionalak, periferikoak? erabiltzen ditugu gure bizitza aurrera eramateko.115
‎Gaixotasunak, gosea edo derrigorrez onartu behar ez dugun edozein sufrimendu «natural», naturala dirudienaren, baina halabeharrezkoa ez denaren, paradigma dira. Naturaren «opariak» dira, baina ez ditugu gure postontzian nahi.
‎Laster Amerikar Jokoak ditugu, eta 2008an Olinpiar Jokoak, Pekinen. Hor erakutsiko ditugu gure kirolaren indarra eta berezitasuna. Zeren, txiki txikitatik egin dezakegu atleten jarraipena, onenak hautatzeko.
‎–Amerika esnatzen ari da, eta guk aspaldi hartu genuen bidea aukeratu dute herrialde askok; osasuna eta hezkuntza herritar guztiei eskaintzeko ahalegina egiten ari dira. Guk ezin ditugu gauza materialak eskaini, baina bihotzez ematen ditugu gure ezagutza zientifikoak, besteen osasuna hobetzeko. Uste dut alor honetan Latinoamerikaren eredu eta jarraibide izan daitekeela gure herrialdea.
‎Haatik, 1980ko hamarkadan berrindatu egin zen euskal prentsa, krisi hori ezarian ezarian gaindituta. Dena dela, prentsa elebidunaren hautua egin zutenen lorratzak segitu behar ditugu guk orain, euren hasierako planteamenduak zeintzuk ziren ikusi eta gero zer bilakaera izan zuten jakiteko.
‎–Harrotasun piska batekin entzun ditugu Gure Irratiari esker lehen aldikotz euskaraz publikoki mintzatzen: Dufourq, Martiaren eta Bideondo berezko pelotariak.
‎Horrez gain, kontra argudioak landuko ditugu gure
2016
‎Salaketa hau eginez ez ditugu guk Auto Determinazioa eta Bloke Abertzalea ukatzen. Baina Bloke Abertzalea indar abertzaleek osatu behar dute definizioz.
‎Zalantzarik ez dago: euskaldun intelektualek gure herriaren katramillak eta sofrikariak bizi behar ditugu gugan. Gure liburuak geure garaieko liburu izan behar dute.
‎Nafarroa desagerrarazi nahi dute euskal nazionalistek. Bi kontzeptu horiek bereizi egin behar ditugu, eta UPNri botoa ematen dioten euskaldun horiek babestu behar ditugu guk? (Yolanda Barcina, 2011ko irailaren 11).
‎Nola ez, pozarren hartu ditugu gure egunkarietako eta aldizkarietako literatur sailak zalantzarik gabe aberastera datozen aire berri horiek, baina oraingoz oso literatur ekintza murritzei men egin zaiela iritziz, balizko zenbait ildo berri eskaini nahi diegu euskal kazetari sufrituei, zeren eta, jakina den bezala, na variedade está o gusto.
2017
‎–Ez zara zentzuz ari. Frantziarrok zeuen umeak baino ez dituzue maite; gure tribuko ume guztiak maite ditugu guk.. Barrez hasi nintzen, zaldi eta mandoak bezala ari zela filosofatzen ikustean?
‎2010eko abenduan, Gaddafiren Poliziak anaia eta biak atxilotu zituen. . Urteak eman ditugu gure kultura eta hizkuntza ikertzen, eta agenteek susmagarritzat jo zituzten etxean geneuzkan liburuak?, azaldu zuen ekintzaileak. Buzakhar anaiak espetxeratu egin zituzten Tripolin,, traizioa eta sedizioa?
‎Gobernugintza (governmentality) neoliberala jaun eta jabe den marko global honetan, egia ekonomiko bat eta bakarrean oinarritzen den sistema honetan, lehia askea da egia hori, eta horren arabera gobernatu behar omen ditugu gure burua, estatua, eta, zehazki, gizartea?, biztanleria berdindu eta boteretu (zentzu konparatiboan, betiere) egin dute teknika eta instituzio biopolitiko eta diziplinario publikoek, desmerkantilizazioa eta desfamiliarizazioa sustatu dutenean; hau da, langileak merkatuarekiko duten dependentzia (merkantilizazioa) eta emakumeek gizonekiko (horien soldatekiko) duten dependentzia (familiarizazioa)...
‎Gaur nagusi den euskalduntze politikaren prozesuetan euskaldun berri gehienen eta euskaldun zahar askoren nortasuna ez dago euskalduntasun kulturalean oinarritua. Eta horrela nekez eraiki daiteke euskararen herririk142 Erdara dugu geure mundu emozionalaren eta kognitiboaren arragoa, hor goritzen ditugu gure bizipen eta sentimenduak, jakintza eta oroimenak. Nortasun afektibo eta emozionalik gabeko euskaldun berriak sortzen ditu ereduak udalerri txiki euskaldunetan salbu.
‎Hots, eguneroko bizimodua erdaraz eratua daukagunez, eta bizitzaren zentzua erdaraz eraikita,, euskal kultura? deritzogun esparru mehar horretan asebete nahi ote ditugu gure euskal egarriak. Euskalduntasunaren bertsio, kultural?
‎Ez, arazoa ez da zelibatoa, ez apaizgoa, ezta familia ere; gure barne desoreketan dago arazoa, gure barne heldutasun faltan. Horretara bideratu behar ditugu gure arreta eta erabakiak.
‎Gure aldean ere bai, baina parte txiki bat soilik. Dinamikarik ez bada abiatzen Espainiako Estatuan, zaila izango da urrunago joatea; auziak ditugu guk bakarrik landu Parisekin?.
‎Hara: pazkoazkoa egiteko osorik irentsi gabe drinbili dranbala, otoitzak nola hala ikasi behar izaten dituzten basamutilen antzera, ez ote ditugu guk ere plisti plasta botatzen erlijioaren egia handiak, haien edukiari batere erreparatu gabe. Zenbateraino ez ote da gure sinesmena ere ohituraren kume eta mirabe, zein neurritan ez ote ditugu buru nagikeriaz goresten eta onesten beti aintzat izan ditugun asmo eta goiburuak, ere jaten ematen dion eskua maite eta gurtzen duen bezala?
‎Gainera, baliteke beste zerbait prestatua izatea. Zu lasai, hemendik laster txio batzuk eskegiko ditugu gure erantzuna emateko, baietz egin zuen buruarekin eta ondoren besarkatu egin ninduen. Pozik zegoen une txarra pasatu eta estualdia bukaturik ikustean; gerria eskuekin inguratu nion, baina berak ihes egin zidan.
‎Horrez gain, sakrifizio handia eskatzen du sektoreak. Normalean abuztuaren 7an edo intseminatzen ditugu guk ardiak, eta 21ean edo uzten diogu jezteari. Ordutik abendura, egunero etorri behar da, baina egunerokoa antolatzeko askatasun gehiago dugu.
‎11 Besteengan ikusten ditugu gugan onartu nahi ez ditugun
‎Haatik, irudiz eta ideiaz, bionak dira, adibide hauetan, elkarren antzik harrigarriena dutenak. Irakurleok loturak egiten ditugu gure irakurketetan barrena, sare partikular bana sortuz, benetako eraginak izan edo kasualitate hutsak izan. Gerta bailiteke Brechtek, adibidez, Japoniako haiku maisuren bati hartu izana hodeiaren ideia.
2018
‎–Ez ditugu guk erabiltzen, ez dakigu. Badira tribu arabiar batzuk, EIren aurkako borrokan laguntzen gaituztenak.
‎–Bai, tira, aita iraintzea da tratu onargarriaren marra gurutzatzeko moduetako bat. Dena dela, konpondu ditugu gure arazoak Sabinok eta biok, adiskidetu gara berriz. Uste dut ulertu duela horri buruz ez dudala txantxarik onartzen.
‎Hurrengoan, badakizu bidea: holako mezu gehiagorik jasotzen baduzu, hona ekarri eta neurri egokiak hartuko ditugu guk.
‎Guk uteroa alokatzeko eskabidea egin genuen, eta esleitu egin digute. Emanda ditugu gure espermatozoideak, baina haietatik enbrioia sortu aurretik paperak erakutsi behar ditugu, bion aitatasuna aitortzeko. Izatezko bikotea osatzea ez da guztiz beharrezkoa, baina paper asko aurreztuko dizkigu gerora.
‎Eeeez, ez dizut sinisten. Bada bai, laster Naomi Urruti eta haren neba ahizpak izango ditugu gure artean, programa zirraragarri berri batean. Dakizuenez, datorren astean Txetxu Urruti haien aitaren epaiketa hasiko da, sail berezia ATBn, zalantzarik gabe.
‎–Hemen egiten ditugu gure ekintza gehienak. Auzokoek badakite beharra dutenean hona etor daitezkeela.
2019
‎Askotan, eguneroko azkarrean murgilduta nabilela, pentsatzen dut ez dugula denbora nahikoa ematen besteen perspektibak entzuten, esateko adierazgarriren bat ote duten haiei kasu gehiago egiteko. Horrela galtzen ditugu gure ikuspegia aberastuko luketen ahotsak, eta gure ibilbide txiroagoan jarraitzen dugu.
‎Harrigarria egiten zait. Emakumeak ikusezin bihurtzen ditugu gure begien aurrean, eta soilik hiltzen direnean jabetzen gara nortzuk izan ziren eta zer egin zuten. Bai, hil berri da.
‎Bigarrenez, madarikatu nahi ditugu guri buruz zurrumurru pozoitsuak ereiten dituzten guzti horiek. Kontatu digute hurkoek zertan ari zareten.
‎–Taldean eztabaida asko izaten ditugu gure musika estiloaren kontura. Luigi, eta batez ere Kaiser, oso harcoreak dira.
‎Orain arte, nik dakidala, inori ez zaio otu hau nirea da esatea. Baina ez dizut gezurrik esango, nago jaun horiek eta gu ez garela hain bestelakoak. basidiak ehizatzen ditugun legez, gizakiak ere ehizatzen ditugu lantzean behin, eta haiek jartzen ditugu guretzat lurrak lantzen. Behar beste uzta batu orduko, jopu horiek askatu edo batzuetan jolasak antolatzen ditugu herria altxatzeko jai nagusian, eta haiek dira jolas nagusia.
‎Euskarari dagokionez ere, gero eta, arreta indibidualizatuagoak? pentsatu eta diseinatu ditugu gure egitasmo eta proposamenetan.
‎Gure hizkera guztien aniztasunarekin aberastutako estandar indartsu baten bidez bermatuko ditugu gure hizkuntza komunitatearen etorkizuna eta batasuna, txokokeriak eta homogeneizazio zurrunak alde batera utziz, erregistroak eta erabilera lokalak bereiziz, eta hizkera guztiak aintzat hartuz.
‎Josu Waliñok, Puntueus Fundazioko zuzendariak, 2019ko uztailaren 17an, Euskaltzaindiak eta Sabino Arana Fundazioak antolaturiko. Euskara indarberritzen jarraitzeko bide berriak? jardunaldian esan zuen bezala, bi erronka nagusi ditugu gure ekosistema digitala indartze aldera: eskaintza ugaritzea (batez ere, haur eta gazteei zuzenduriko ikus entzunezkoak ekoiztea eta plataforma propioak edukiz hornitzea) eta eskaera eta erabilera handitzeko herritarrak kontzientziatzea, eskaintzen digutena erabiltzen ez badugu ken diezaguketelako.
‎Zergatik jazartzen zaigu etorkizuna. Zergatik akabatzen ditugu gure baitako haur guztiak.
2020
‎Kanpaina bat dela, sortutako tentsio bat dela, irakurketa baten beharra? Eta azkenik, beste sare handi bat dugu, kide zein lagun ditugun emakumeen sarea; bertara helarazten ditugu gure hausnarketa, proposamen eta gainerako informazioak. Bestetik, duela urtebete izandako kongresuan, bi konpromiso hartu ziren, biak bai ala baikoak:
‎Gizarte (neo) liberalen, hau da, sistema produktibo edo finantzario kapitalista oinarri duten egungo gizarteen premisa oinarrizkoena hurrengoa da (Goikoetxea, 2017b): merkatu askearen arabera gobernatu behar ditugu gure bizitzak, merkatu askea baita egia den egitate bakarra (beste guztia ideologia baita). Kapitalaren xedea kapitala birsortu eta metatzea da, eta neoliberalismoarena helburu horren arabera gizarteak gobernatzea eta antolatzea (espazio pribatu eta publikoa zatituz eta merkantilizazio eta finantzarizazio prozesuak bizitzako eremu guztietara zabalduz).
‎Honela aurreikusi du etorkizuna Naomi Kleinek: " Nola tratatuko ditugu gure kostaldera zuloz betetako txalupetan iristen diren klima iheslariak. Nola egingo diogu aurre ur eta janari gero eta urriagoak izateari?
‎Zelan hezi behar ditugu gure ikasleak?
‎Horregatik, belaunaldiz belaunaldi, gure ikasleek hausnarketa egiten ikastea da unibertsitatearen misioa. Ez ditugu teknika jakin bat menderatzen duten edo trebetasun espezifikoa duten langileak prestatzen, eta ez ditugu gure ikasleak horrela hezi behar.
‎Determinismo teknologikoa ekiditeko bidea subiranotasuna garatzea da, baina Europar hiri eskualde, nazio eta estatuekin elkartasun eta lankidetza internazionalisten bidez (izan Estonia, edo izan Katalunia). Euskal errepublika bat nazio algoritmiko gisara operatzen irudikatu ahal dugu Europar federazio batean? 20 Kontzertu berri honetan jokatzeko baliatu behar ditugu gure aukerak21 eta datu azpiegitura, erakunde eta ekosistema egituraturik gabe, gureak egingo du (Calzada & Almirall 2020). ditugu euskal hiritarren eskubide digitalak babestu aurrerantzean, ezta beraien lan, bizi, eta duintasun baldintzak bermatu ere (Calzada 2018b) 22 Eta... ez al dira nahikoa arrazoi euskal naziogintzaren euskal naziogintzaren narratiba berritu bati ekiteko? 23
‎–Oraindik bi ordu ditugu gure txanda amaitu baino lehen. Zer iruditzen zaizu Saioarengana jotzen badugu berriro?
2021
‎Mugara iritsi bagina legez bizi gara, baina jakin badakit ez dela inoiz azken batera iristen. Bada, laster hasiko gara mundu hau zizelkatzen galderak egiteari utzi ez diogun bakarrok; laster aterako ditugu gure garaikideak euren zingiratik. Mende bateko lozorroan bizi izan gara.
‎–Baina zuen bitartez sentitzen ditugu guk loreen, soroen, basoen, mendien, ehizaren, larruaren, musikaren, likoreen... plazerak. Nahi dugunean, itsas bidaia horietako batean elkartzen zareten guztion orgasmoak bizi ditzakegu aldi berean, hartzen dituzuen drogei gure burmuinetako konexioak eraldatzen utzi.
‎Hor aterako zaigu odola barrutik eta joango da zuzenean boligrafora edo teklatura. Hor asmatuko ditugu gure istorio onenak. Hor egingo dugu literatura geure gorputz osoarekin, geure bihotz osoarekin, geure osotasunarekin geure literatura onena.
‎Eta ez ditut banatuta imajinatzen. Euskaraz sortzen ditugu gure lanak eta gure artean ere euskaraz eginez sortzen dugu, horrek ere bere eragina duelarik emaitzan.
‎Gure momentuaren morroi gara. Erreferentziak jasotzen ditugu gure errealitatetik eta kontsumitzen ditugun pelikula, serie, artelan... guztietatik. Gizartea aldatzen doan hein berean, guk erreferentzia berriak ditugu, eta erreferentzia horietatik edaten dugun neurrian aldatzen doaz.
‎Bereziki erabiltzen ditugu guretzat amankomunak diren eta konpartitzen ditugun ikuskerak pertsonaia ezberdinen profilak emateko.
‎Konfiantza sentitzen duten seinale, hemengo enpresekin negozioak egin eta akordioetara heltzen diren heinean. " Garai ezberdinak ezagutu ditugu guk geuk ere. Autarkiaren garaian, hemen oso produktu kaxkarra egiten zen.
‎Proiektu baten barruan sartzen naizenean ez naiz oso erreflexiboa. Baina denok behar ditugu gure momentuak: lan egitekoak eta hausnartzekoak.
‎–Ez al ditugu guk egiten ibarreko tortillarik onenak? –galdetu zion ahizpari.
2022
‎–Sacrifices egin behar ditugu gure ikerketaren hobe beharrez.
‎Zaintzaren balioa hutsaren hurrengoa da. Zaintzen ditugu gure seme alabak, eta hasiak dira gurasoen gainekoak ere. Anaiekin adosten ditut ardurak, baina badakit, duela urte batzuk izan balitz, egunero ariko nintzela ama zaintzen, ez nuke jakin izango nire lekua borrokatzen.
‎–Jakina, zuk hobeto dakizu hori, gu jende ezjakina baikara. Nola ulertuko ditugu guk horrelakoak?
2023
‎Libertate guziak hartu ditugu gure fikzioaren eraikitzeko.
‎Zer kalte hemengo oihanetan? Noiz arte utzi behar ditugu gure natura suntsitzen, beren diru gosea asetzeko. Kapitalismoa da gure Lurraren minbizia".
‎Bakarnek gaitasun hori dauka, elkarrizketa guztiak txantxa batekin bukatzekoa. Barre egin dugu biok eta txirrinak jo arte ez ditugu gure armak utzi mahai gainean.
‎Txilioak entzun ditugu gure gainean: arrano saldo bat dantzan ari da zeruan, adioaren biribilketa.
‎Katariñe, gu beti azoketara. Hortxe aurkitzen ditugu gure parekoak, ez dorretxeetan edo elizetan.
‎Embarka Alina Aba Ali Saharako Emakumearen Etorkizuneko Foroaren sortzaileetako bat zen, eta, etxea sortzea nekeza izan bazen ere, harro zegoen: " Emakumearen ahalduntzeaz aritzen gara, memoria historikoa lantzen dugu, eta tailerrak egiten ditugu gure kultura ahantz ez dadin, gure kondairak, jantziak, ipuinak, abestiak, janariak... Jada 190 emakume igaro dira hemendik".
‎Espezie bezala, animalia sozialak gara. Besteak behar ditugu gure indibidualtasuna indartzeko. Jaioberritan eta haurtzaroan etxekoen laguntzarekin ikasten dugu munduratzen.
‎Inguruan ditugun pertsonak ispilu dira guretzat, erreferente eta eredu dira guretzat, gurasoak, anai arrebak, irakasleak, lagunak, idoloak... Haiek bezalakoak izan nahi dugu, edo haiek dituzten zenbait ezaugarri ez ditugu gugan onartu nahi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia