2008
|
|
bertan agertu dena bakarrik aztertuko dugu; alegia, aditz batek corpusean erakutsi dituen erabilerak. Honenbestez, azterketa linguistiko sakona jart zen badugu helburu nagusi gisa, beharbada hankamotz geratuko gara; baina, aldiz, gure helburu behinena corpusa aztertu ahal izatea bada, zentzu horretan asetu egingo
|
ditugu
gure asmoak. Eta esana dugun bezala, une honetan horixe da gure ikuspegi konputazionaletik lortu nahi duguna.
|
|
Horixe zen Azkueren kezka bat. Haren altxorra ez da Oiarzungo urre meatzak irudi agortua, baina J. M. Satrustegik euskal mitoen galera eta ez eraberritzeak kezkaturik zegoene an, arrenkura berdina zeukan, ahoz galtzen direnak herri jakintza horretan aurkituko
|
ditugu
gure arbasoek, aukeratu, hobetu ogasunak. Noski, corpus baten duintasuna dela-eta, iritziak iritzi, herri baten kulturan agrikulturan bezala lore, gari, arto eta patata egin ote daiteke lur, lohi eta zimaur arruntik gabe?
|
|
Corpusa eta lanerako metodologia aurkeztu eta mintza jardun honen ezaugarriak eman ondoren, gaurko ipuin konta saioetan bereiztu ditugun hiru atalak deskribatuko
|
ditugu
gure corpusean agertzen diren elementuak kontuan hartuz. Ipuinak berak baino gehiago konta saioaren kokapenerako eta barne loturarako nahiz amaiera emateko konta saioetan agertzen diren elementuak izango dira lan honetako aztergai nagusia.
|
|
horretarako erne ibili behar
|
ditugu
gure belarriak, eta herrietako karriketan aditzen ahal denaz ohartu.
|
2010
|
|
Ez dago dudarik aktore eragile asko badela sermoien eta sermoigintzaren inguruan. Eta ez
|
ditugu
guk korapilo guztiak agertuko, hain gutxi askatuko, baina kontsiderazio batzuk egin beharrekoak dira.
|
|
Beraz, hautatu ditugun bi azter unitate edo hizkuntza gertakariak metodologia horren argitan aztertuko dira. Egileon eskemaren arabera, hiru motatako informazioak eskuratu
|
ditugu
gure azter unitateen inguruan: a) > eta, c) > > Beste hitz batzuetan esanda, lehenbizi, aztergaiaren deskripzio fenomenologiko bat egingo dugu, hizkuntza markak kontuan hartuz; ondoren azter unitateon elkarreragin balioa deskribatuko da; eta, azkenik, berbaldiaren barruan duen funtzio diskurtsiboa edota interdiskurtsiboa emango dugu.
|
|
Horrela gauzak, gehiago sakondu daiteke izenordainen informazio linguistikoa osatze aldera. Bi iturri baliatuko
|
ditugu
guk sakontze lan horretarako: lehenbizi, ikusiko dugu aditz edo erlazio predikatu batzuen eta pertsonaizenordainen artean zer nolako elkartzea edo korrespondentzia dagoen; bigarrenik, pertsona izenordainek kasu bakoitzean duten erreferentea izango dugu aztergai.
|
|
Legearen mende laurdeneko ospakizunaren kariaz egin
|
ditugu
gure gogoetak. Bidezko da, hortaz, legezko ikuspegiari leku nagusia aitortzea.
|
2012
|
|
– Merezi zuen, eta ongi merezi ere, berriz agertzea hainbeste irakurle xehe eta larriren onerako, eta hemen
|
ditugu
gure artean. Auspoari, eta San Martini eskerrak.
|
|
36 Esparru frankofonoan aurkitu
|
ditugu
gure helburu xedeei zuzenen egokitu zaizkion lan esanguratsuenak: Dessaintes (1960), Nemmi (1973), Suleiman (1977), Cornulier (1978), Reder (1979, 1980, 1982, 1986), Banfield (1979), Récanati (1984), Delomier (1989), Laurin (1989), Authier Revuz (1995), Zay (1995), Baque Millet (1999), etab.
|
|
Hutsuneak hutsune, Nemmik (1973: 1) bere tesian esango digun bezala, maiz aski entzun eta irakurri izan
|
ditugu
gure diskurtsoetan barrena, soit dit entre parenthèse, edo?
|
2013
|
|
Zeren ez baiginuen orduan hoik bezenbat soldado eta kanoi. Eta gero, hoien oldarra hautsi dugularik, ihes eginarazi diotegularik, zertako ez
|
ditugu
gure Frantziako mugatarik kampo egorri. Zeren gure kanoi eta chichpentzat ez bainginuen bazkarik aski.705
|
|
Guk alemanekin
|
ditugu
gure egitekoak. Lan borthitzena, zailago delakotz alemana, zorria bezala gure lurrari lothurik ez baitu naski tokia hustuko leher egin artio.884
|
|
Nolazpeit herriko mina ahantzi behar. Pipa makur bat ahoan
|
ditugu
gure bihotzminak ahanzten, erre eta erre.1315
|
2016
|
|
Aurten ere plazetan pilotan bezala behar
|
ditugu
gure saletan chapelgoak jokatu gure komediekin.481
|
2019
|
|
Badakigu zeinekin ari garen lanean (iaia izenabizenekin zerrendatu ditzakegu gure solaskideak), eta badakigu, tokian tokiko eta aldian aldiko ezaugarriak estuki errespetatzen ez baditugu, ez dugula konexio zuzenik lortuko. «Herritar guztiei oro har zuzendutako kanpaina» eta halakoak ezabatu egin
|
ditugu
gure eskuliburuetatik.
|
|
Hori bai, benetan fruituak jaso nahi izatekotan, ezin gara beti abiapuntuan kokatu eta maila teorikoan eztabaidatzen jardun. Praktikan zentratu behar
|
ditugu
gure esfortzuak, eta hortik hasiko gara gizartean aldaketak sustatzen.
|
|
»Horregatik egiten
|
ditugu
guk ere txangoak, eta Baionako Herriko Etxean gaude gaur, Bilbotik 150 kilometrora, gogora ekartzeko 1964ko abuztuaren 29an eta 30ean berrogei euskaltzale bildu zirela hementxe, areto honetan, Euskal Idazkaritzaren Hizkuntza Sailaren biltzar nagusian, Baionako Biltzarra deritzonean, Piarres Lafitte eta Piarres Larzabal euskaltzain osoek zuzenduta. Baionako bileretan parte hartutako kide batzuekin batera. Txillardegi eta Monzon, besteak beste?, han izan ziren Gabriel Aresti, Joseba Intxausti, Rikardo Arregi eta Jean Haritxelhar ere, Sud Ouest egunkariak 1964ko irailaren 1ean argitaratu eta Xarles Bidegainek berreskuratu eta zabaldutako argazkietan ikusten denez, eta Jean Grenet Baionako auzapezak egin zien harrera.
|
2021
|
|
Labur azalduko ditugu hemen egitura mota bakoitzaren ezaugarriak, baina, ezaugarri horiek erakutsiko digute sintagma egiturakoak diren heinean ezin direla egiazko aditz elkartutzat hartu. Sintagma egiturakotzat hartuko
|
ditugu
guk etsi bigarren osagai duten aditzak, aurreraxeago ikusiko ditugun ezaugarriak kontuan hartuta (§ 9.3.3.2). Aditzari eskainitako kapituluan aztertuko ditugu gainerakoak:
|
|
[AdbS [Pm Zuek (prestatzen dituzuen)] bezala] prestatzen
|
ditugu
guk partidak
|
|
Hasieran eman dugun perpausean (semeak nota onak ekarri ditu) honako hauek dira morfema gramatikalak edo funtzionalak: a, k (bi
|
ditugu
gure perpausean), d, it, u. Areago, badakigu bi k horiek ez direla berdinak, lehenak ‘nork’, subjektua, markatzeko balio duela eta bigarrenak, aldiz, plurala markatzeko. Informazio gramatikala ematen dute horiek guztiek:
|
|
alde batetik, tuaz [tu+ a+ z] eta beste alde batetik, tuz [tu+ z]. Beraz, tuz eta tuaz formak aurkituko
|
ditugu
gure literatura tradizioan; erabilera baliokidean aurkitu ere. Iparraldean ez da tuaz erabiltzen, eta Hegoaldean biak erabiltzen dira, tuz eta tuaz.
|