2014
|
|
Euskal hiztegietara etorrita, estrategia eta definizio molde hauek sumatzen
|
ditugu
gure lau birformulatzaileen definizioetan:
|
|
Nafarroan, txostenaren egileek adierazten dute lehenbiziko bi mailetan gelditzen diren ikasleek ez dutela lortua konpetentzia horretan erdietsi beharreko maila (Consejo Escolar de Navarra, 2013: 288 eta hurr.). Horregatik, datuak konparatzeko orduan iduri du NFK ko lehen bi mailak EAEko, hasierako maila, rekin pareka daitezkeela, eta hala eginen
|
ditugu
guk hemen: lehen bi maila horietan direnak biak batera bildu ditugu 7 taulan; hortaz, 3 mailakoek eta 3+ mailakoek dute gaitasun maila beren adinerako ongi edo hagitz ongi garatua.
|
2016
|
|
Haur hizkeraren kasuan, Etxanizen (2009) bilduman aurkitu
|
ditugu
gure ikerketan gehien errepikatutako hiru hitz: apatx (eseri), lolo (lo egin) eta pupa (mina).
|
|
Beste ezpal bateko eztabaida historiko edo juridiko luzeetan sartu genuke. Nolabaiteko abiadako kontsentsutzat emango dugu zazpi lurraldetako Euskal Herria, edo hainbat samur iritsi ahal izango litzatekeen kontsentsutzat behintzat, termino, neurri eta baldintzapen batzuetan bederen?, eta oinarri horretatik abiatuko
|
ditugu
gure proposamenak.
|
|
Galderari ematen ahal diogun erantzunaren arabera, guztiz helburu desberdinak ezarriko
|
ditugu
gure irabazteari begira.
|
|
Antzeko kontzeptuak maiz planteatu dira gure inguruan abstrakzioan bada ere, eta onargarritasun handikoak izan daitezke ikuspegi demokratikotik: Euskaldunok eskubide batzuk
|
ditugu
gure lurrean, eta eskubide horiek demokratikoak dira. Baina egia da eskubideak ez ditugula guk bakarrik.
|
|
Euskaldun bihotzekook, euskaldunon komunitateak, zenbateraino aprobetxatzen
|
ditugu
guk euskaraz jarduteko ditugun aukera hauek guztiak. Besteek, euskara ikasten ari direnek egin behar al digute lehenik euskaraz (eta EGA titulua ahoan erakutsi agian), gu orduan bakarrik makurtu/ ausartu gaitezen beraiei ere euskaraz egiten?
|
|
Gure gaurko gizartean ezinezkoa da, eta gure herritar askoren lehen eta bihotzeko hizkuntza dira frantsesa eta espainola. Baina euskaldunon komunitateak ere garbi izan behar
|
ditugu
gure lehentasunak, zein den gure lehen hizkuntza, zein gure bigarren hizkuntza eta zein gure hirugarren eta laugarren hizkuntzak?
|
2017
|
|
Ez da hutsala hemen gramatika funtzioen aipua: gehienetan betetzen duten argumentu funtzioaren bidez zedarriztatzen
|
ditugu
guk izenak, izakiei erreferentzia egiten dietenak. Bestetik, ezaguna da predikatu funtzioa betetzen duten osagai gehienak ez direla izenak, baina hainbat izenek ere bete dezaketela funtzio hori.
|
2019
|
|
gure hizkuntza berriztatzeko egin den ahalegin bakoitzean lehenera, iturburuetara jo izan dugu beti, alegia, lehenagoko euskal liburuetara. Eta hizkiak, hitzak, aditzak eta abar aztertu, ta eginahalak egin izan
|
ditugu
gure hizkuntza goimailaratzeko, ondoko hizkuntzen parean jartzeko, jatortasunez, zehaztasunez eta logikaz eraberritu eta indarberritzeko. Baina konturatuta edo konturatu barik, herriko hizkuntza bizi koloretsutik alde egin dugu gehienetan.
|
2020
|
|
Denen izenak aipatu nahi ditut, aldez edo moldez, jende askoren lana baita hau, ez bakarrik gaurko egunean batzordea osatzen duten kideena. Gaur gogoan
|
ditugu
gure lankide diren edo izan diren guztiak:
|
2021
|
|
Aurrerantzean, erraztu egingo
|
ditugu
gure hemengo hausnarketak, eta throw= bota delako hizkuntz baliokidetasuna batez ere munduaren ezagumenduan oinarrituta dagoela esango dugu: hizkuntza askotan edo guztietan egongo da ‘indarrez jaurti’ adiera fisikoa ematen duen aditz bat.
|