Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2006
‎Nola ote 1986ko 20 eta 64 urte bitarteko 288.860 euskaldunetatik% 5’08a 1991 urterako galtzea? Behin eta birritan aztertu ditugu gure datuak prozeduran oker geundelakoan baina ezdugu akatsikaurkitu, badirudi horrela dela. Ikergai interesgarria.
2007
‎Bertan zehaztu ditugu gure irizpide metodologikoak, gure programazioak, ebaluaziorako irizpideak eta abar. Aurrekoez gain, 2005eko uztailaren 27ko ebazpenak ikastaro eta modulu homologatuak arautzen ditu.
‎Hizkuntzaren erabileran eragiteaz ari garenean, hainbat ikerketa eta adituren iritzi izaten ditugu aintzat eta horietan oinarritu ohi ditugu gure programak. Batzuetan modu kontzientean egin da hori, beste batzuetan intuizioz, baina horrek ere balio du, intuizioa inguruaren behaketan oinarritua egoten baita gehienetan eta bertatik jasotzen baititugu egitasmoak sortzeko adierazle egokienak.
2009
‎Eta ohartu ginen honen eskema gurea baino osoagoa zela, integratuagoa. Beraz, planari falta zaizkion bi urteetako ekintzak moldatuko ditugu Bikainen eskemara, eta honen adierazleak erabiliko ditugu gure hobekuntza neurtzeko. Hain zuzen, ziurtagiria bultzatu duen Eusko Jaurlaritza ari da kudeaketa tresna bat amaitzen helburu horrekin:
‎Irakasle gehienok entzungaiak, bideoak eta argazkiak erabiltzen ditugu gure eskoletan, baina zer eskaintzen digu egunero erabiltzen dugun sakelako telefonoak. Motoblog a.
‎Hasieratik esan dugun moduan, askotariko irizpideak, askotariko erreferentziak eta askotariko ereduak bilatzen ditugu gure kasu aurreratuen katalogoa osatzeko orduan. Hona hemen kasu horien zertzelada batzuk.
‎Zertarako? Bi arrazoi ikusten ditugu guk:
2010
‎lehen mailan karrera osorako planteamendua abiatzeko eta abiapuntuko irizpideak finkatzeko eta laugarren mailan landutakoak berrartu, osatu, sendotu eta ebaluatzeko. Logika horri jarraituta kokatu eta antolatu ditugu gure materiak. Hona hemen, adibide moduan, Haur Hezkuntzako mapa orokorra:
‎5 ondorioaK amaitzeko, laburbilduz aipatu nahi ditugu gure ustez tesi honetan bideratutako ikerketa lanak egin dituen ekarpen nagusiak. lau dira, nagusiki, egindako ekarpenak:
2011
‎5.2 Aski al da diglosia, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko? erantzun bi ditugu gure artean, elkarren kontrakoak biak, galdera honi erantzun zehatza emateko orduan. erantzun batek ezetz dio, bere ñabardura eta baldintza guztiekin. Besteak baietz, horrek ere bere" pero" ak galtzarbean dituela. has gaitezen ezetz diotenekin.
‎Ikuspegi horren oihartzuna ezin argiago agertu da ordea, aldez edo moldez, nostalgia kontua astindu duten ohargileen artean. egia da: " normaltasun" paradigma hori gaizki, oso gaizki uztartzen da diglosiarekin. hiztun elkarte moderno europarren etorkizun desiragarriarekin nekez uztartzen da diglosiazko gizarte egoera, eta hiztun elkarte moderno europarrak ditugu guk, ezer izatekotan, eredu. gatozen beraz mamira: egia al da, hasteko, eramolde diglosikoak gesalduz edo birrinduz indartu eta zabaldu egin direla europan, 1800etik hona, elebakartasun territorialeko moldaerak?
‎Prozesu hauek guztiak Kulturaren (kultura zentzu antropologikoan) alorrean kokatzen dira bete betean eta, horregatik, Kulturaren Teoriak aztertu dituen legeen ezagutza erabat lagungarri suertatuko zaigu prozesu horien ulermenerako. Bi aspektu azpimarratu nahi ditugu guk hemen: berrinterpretazioa, batetik, eta erresistentzia, bestetik.
2013
‎Izan ere, gazte arrasatearrak hartu ditugu guk ikergaitzat. Ez, ordea, gazte arrasatear guztiak, orokorrean, tipologia linguistiko zehatz batekoak baizik:
2015
‎Gure helburua udalerri euskaldunetako egoera eta bilakaera aztertzea izanik, joera orokorrak antzemateko, udalerrien multzokatze hauek landu ditugu gure ikerketan:
‎Atal honetako bigarren artikulua Maria Jose Azurmendik eskaini digu. Aurten zendu diren nazioarteko bi soziolinguista handiei eginiko esker oneko hitzak baliatu nahi ditugu guk ere haien lan handiari merezimenduzko aitortza egiteko.•
‎Jakina da gu ez ginela hutsetik abiatu, aurretik egindakoa aztertu genuen eta, noski, erabili dugu. Lehendik abian ziren zenbait egitasmo eta aldez aurretik egindako plangintzak kontuan hartu ditugu gure prestakuntza antolatzeko. Egitasmo horietako gehienak ondoko irudian jaso genituen 2011n," Eskola hiztun bila" jardunaldietan eman genuen hitzaldirako:
2017
‎Egia da diskurtso batzuk oso erraz sailka daitezkeela, hain zuzen ere, egileak oso argi lerratzen zirelako. Horrelako kasuetan, zenbait hitz gako jaso ditugu gure erabakiaren sostengu bezala: galbidea, hileta, salbazioa, desagerpena, pesimista, irabazi, etorkizuna gurea da, oso baikorra eta abar.
2018
‎Batetik, esku artean azterketa nahikorik ez dugulako, eta, bestetik, gizarte prozesu guztietan gertatzen den bezala, hainbat faktorek eragiten dutelako. Aurrera begira oinarri batzuk jartzeko asmoz, aztertu daitezkeen zenbait alderdi mahai gainean jarriko ditugu gure ikerketetan eta Euskal Herrian zein gure testuingurutik kanpo egin diren beste hainbatetan oinarrituta.
‎Guk adostasun handiko eremuak bilatuko ditugu gure jardunean. Talde batean hartutako erabaki kualifikatuek6 emango dute horren neurria.
2022
‎• Zenbait irakasleren ustetan soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren inguruko lanketak euren kabuz egitea" zaila" da. Pertzepzio horri lotuta, Seaskako koordinatzaile eta Erabili Kolektiboko partaide den Xan Aireren hitzak ekarriko nahi ditugu gurera. Aireren ustez, Iparraldean soziolinguistika lantzea erronka handia da.
‎Atal honetan, lehenik, egungo Euskal Herriko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleen profil soziolinguistikoak azalduko ditugu (4.1 atalean). Jarraian, soziolinguistika eta hizkuntza ekologia terminoak definituko ditugu (4.2 atalean) eta horiek hezkuntza arautuan lantzearen inguruko adituen iritziak ekarriko ditugu gurera (4.3 atalean). Amaitzeko, EAEko, Nafarroako Foru Erkidegoko eta Ipar Euskal Herriko curriculumak ikertuko ditugu, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketak horietan duen presentzia ezagutu ahal izateko.
2023
‎Garbitu dugu Ganbeko hariztia, Derio zeharkatzen duen GRa eta Untza erreka. Eta atera ditugu zabor kiloak, eta geure ardurapean hartu ditugu gure zikinkeriak garbitzea. Horrez gain, Lezaman egin gura duten zabortegi baten kontrako mobilizazioan ere hartu genuen parte, programatuta geneukan Txukun programa bertan behera utziz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia