Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 987

2000
‎Horrez gain, etxean ikusten dudanaren arabera, gure kasuan adibidez, badago etxeko eredua, batzuetan Donostia ingurukoa dena eta besteetan bizkaierazkoa, baina gazteek beren euskara eskatzen dute: kalean beren artean erabiltzen dutena, telebistako ez dakit zer saiokoa, komiki batekoa... eta euskaraz inon lortzen ez dutena. 8 -9 urtetik 18 urtera, eskolako ereduaz gain, gurasoenaren ondoan bere jerga izango dena.
‎Baina eraikuntza nazional hori denen asmoa da ber mementoan. Inor ez da gure itsasuntzian iganen, manatzen dutenek beren artean arraunekin elkar jotzen baldin badute.
‎Albistegien azterketarako saio guztiak ez ditugu kontuan hartu, eta egunerokoalbistegi orokorretan eta bertan hedatzen diren saioak beren artean orekatzen dira, herrialde baten edo beste baten agerpenaren aldeko joerarik sortu gabe. Horrela, badakigu ezen bizkaitarra Bizkaiko albisteak jasotzen ari den bitartean, arabarra Arabakoakjasotzen ari dela.
‎Era berean, oro har Euskal Herriaz ari direnean, Hegoaldekoegunkariek ia ahaztuta dauzkate Iparraldeko herrialdeak. Hala ere, alde nabarmenakdaude beren artean . Horrela, EUSKALDUNON EGUNKARIAk, bere albisteen %7, 2dedikatzen dizkio Iparraldeko errealitateari, Euskal Herriko populazioaren barneanipartarrek duten pisutik oso hurbil (euskal herritarren %9 bizi baita Iparraldeko herrialdeetan).
‎Bigarren multzoarentzat (hemendik SUD OUEST kanpoanutzirik) Euskal Herria Hegoaldeko lau lurraldeek osatzen dute, kasurik onenean ere.Lurralde penintsularrei emandako espazioa Euskal Herriari emandakoaren %93tikgora baitago guztietan, leku gutxi eginez bai Iparraldeari (ikusi dugun legez) baiEuskal Herria bere osotasunean hartzen duen ikuspegiari ere. Egunkari abertzaleetan, ordea, Hegoaldeak ez du agortzen Euskal Herriko errealitatea, baina bistan da aldenabarmenak daudela beren artean . Bereziki nabarmena dirudi EUSKALDUNONEGUNKARIAren kasuak:
‎Bi Estatuen artean banatuta egoteak bi araudieta, ondorioz, bi ikus-entzunezko sistema arras ezberdinen artean banantzen ditu Ipareta Hego Euskal Herria, Frantziar eta Espainiar Estatuetako sistemen artean, hainzuzen ere. ...rati-eta telebista-sistemen bilakaera, eta hortaz, baita araudi markoena ere, oso ezberdinak izan dira batean eta bestean.Desregulazioa, garapen teknologikoa eta deszentralizazioa, eta lurralde batean zeinbestean ikus-entzunezko sistemen eraldaketak gidatu dituzten indarrak, lurralde horietako bakoitzeko tradizio eta egituratze-modu historiko, politiko eta mediatikoetantxertatuta eman dira, eta beren artean antz txikia duten irrati/ telebista-egiturak dirahorren ondorio. Egoera oso ezberdinetan jartzen ditu honek Hego eta Ipar EuskalHerria beren ikus-entzunezko sistemak gidatu edota, gutxienez, baldintzatzeko orduan, eta aipatutako balizko Euskal Herriko ikus-entzunezko komunikazio-esparrua irudikatzeko orduan.
‎Egunkariko kolaboratzaileek egindako artikuluak dirudite lau horiek; izan ere, izenpetutadoaz, iritzi-artikuluak joan ohi diren modu berean. Edukiari begiratuta, desberdinakdira lau artikuluak, kulturarako joera izanik beren artean nagusiena.
‎Pentsamendu sistemikoaren bilakaeratik sistemen dimentsioetan oinarriturikoproiektu baterakor bat ere badator. Edozein sistemak beren artean osagarriak direnlau dimentsio ditu: Jatorria edo Sorrera, Funtzioa, Prozesua eta Egitura (Giacomo, 1986).
‎Laburbilduz, ondokoa esan genezake, alegia, barne-taldea, familia-harremanensarearen fantasiazko berreraikipena dela eta subjektua sare horren barneratzetiksortzen dela. Subjektuaren baitan eszenategi bat bezala errepresentatuta dago, etapertsonaiak argudio baten gisan erlazionaturik beren artean . Argudio edo dramatika hau da subjektua kanpo-taldearekin harreman dialektikoan jartzen duena.
‎Batez ere, lehengoratze-araua, zeinean taldearena dena taldeari itzultzeandatzan. Adibidez, saiotik kanpo zenbait partaideek beren artean taldeaz hitz egitenbadute, talde guztiari horren berri emateko konpromisoa izatea.
‎Lehenago, ordea, Hedilla Falange-Buruaren inguruko alderdikide katalanek, adibidez, eskertu egiten zioten honi, beren artean katalanez mintzatzeagatik ezerasiatua. Aitzitik, gerratean, Burgos-en errefuxiatutako katalan frankista ospekorenbatek estualdiren bat ere pasatu zuen inoiz katalanez jarduteagatik.
‎Ekonomia monetarizatu baten produktuak erabat homogeneoak dira beren artean , guztiak moneta-unitatetan neurtuak baitira.
‎Konpentsazioaren mekanismoak banku bigarrendarrei beren artean dauden zorrakegunero arautzen ahalbidetzen die banku zentralaren bidez, zeinak katalisi bateanbezalaxe parte hartzen baitu?. Ondorioz, moneta bigarrendarreko unitateek monetazentraleko unitateak errepresentatzen dituzte, nahiz eta egia den ordainketetan partehartzen duen edozein moneta moneta zentral bat dela edo errepresentatzen duela.
‎banku zentralaren unitate organikoa. Emisio-institutuek beren nazio monetarioen monetak bateratzen dituzte, beren artean elkarriordaintzen dioten banku bigarrendarren kontuetarako, azken bermeko mailegu emaileen, gisa parte hartuz.
‎Zientzia ekonomiko modernoarenarabera, balio ekonomikoa hertsiki ez-baliokoak diren terminoen arteko erlazioa da. Biobjektuk beren artean baliokidetza-erlazio bat eratzen dutenetik, legitimoa da esateaobjektu bakoitza bestearen balioa dela. Baldintza horietan, metafisikoa?
‎Areago, osagai horiek, berez, ezin dira bereizi berek osatzenduten osotasun horretatik. Osagaiok lotura partzial, material eta denborazkoez daudeuztartuta beren artean eta osotasunarekin, eta korapilook, esan bezala, askaezinak diraberen baitan. Korapilook askatzea, beraz,, miraria?
‎esentziaren arteko erlazio natural edoarartegabea. Ordea, adimenaren erabateko ahalari esker esentzia adiera bihurtzendenean, eta izen batean gauzatzen denean, izen horren eta bere euskarriaren artean ezdago jadanik erlazio naturalik; bestela, beren artean ezein loturarik ez duten izenak, edozein errealitate fonetiko edo grafiko arbitrario diren neurrian (urretxindor, ruiseñor, nightingale...), ezin litezke esentzia bakar eta beraren euskarri izan. Hemen, honenbestez, emanari edo jasotakoari ukoa dago, ukoa esentziaren eta existentziaren artekoharreman naturalari.
‎Izan ere, animalia eta landare asko ez daude ingurune bakar batera mugatuta, eta praktikan, harana bere osotasunean kontsideratu behar da. Era berean, ingurune bakoitzean deskribatutako ekosistemak (pagadia, hariztia, erreka...) ez dira unitate itxiak, beren artean etengabeko harremanetan baitaude.
‎Baina izan zen, halarik ere, ditxazko ditxa hartan hala-holako egun bat: osaba etxerat ekarri eta handik aste pare baterat izan zen, noiz eta Maddalenek eta osabak beren artean iharduki baitzuten; eta, hala, diskusionearen ondorez edo, Maddalen tristura oso batean sartu zen, zeina irakur baitzitekeen haren begien lausoan; osaba, bere aldetik, haserre zegoen, Maddalenekin ez ezik bere buruarekin ere. Baina, osabaren arratsaldeko ibilalditxoan, zeina bi guardiak zaindurik egiten baitzuen, juntatu eta elkartu zitzaion Maddalen... egin zuten lizar baten ge rizpean geldialdi bat, ikusi nituen biak solasean —guardien begi bistan beti ere, baina ez haiek entzuteko puntuan—, eta adiskideturik-edo itzuli ziren handik, biok ere irritsu.
‎Ubarneko damak, edo dama eta damatxoa, nola deitzen baitzien gure aitak, Ubarneko huizitarren etxean bizi ziren bi emazteki ziren, sorgin fama zutenak eta beren artean izeba-ilobak zirenak. Bietan zaharrena, Sagrario Landaluze zeritzana, Abel Huizi letratuaren emaztea izan zen, eta bi seme izan zituen:
‎Finean, nola aitona Nikolasek printzipalki frantsesez ikasi baitzuen, eta nola behin batean, bere izebetarik bat, Parisko handiki baten etxerat ezkondu behar zuela-eta, Parisen egon baitzen eta Parisko handitasunarekin liluraturik itzuli baitzen, hala miresten zituen Paristik eta Frantziatik zetozen kasik gauza guztiak, eta hala nahi izan zuen eta hala erdietsi ere zuen, erregeordearen fabore berezi baten bidez, bere bi semeek —gure aitak eta osaba Joanikotek— Parisen ikas zezaten, Filipe II.ak bere denboran ezarri legearen gainetik, zeinak bere menekoei kanpoan ikastea eragozten baitzien. Eta, hala eta halatan, Parisko izebaren eta haren senarraren ahaleginei esker bete ahal izan zuen aitonak bere semeak ongi hazteko eta hezteko ametsa, igortzen zituelarik bai bata eta bai bertzea ere Parisko Collège de France-rat, gure aita lehenik, eta osaba Joanikot ondotik, zeren eta haiek ere hiru urteren aldea baitzuten beren artean , Mattinek eta biok gure artean bezalaxe.
‎Eskua hara lematu nuen, mihiseen azpiko urpekontzi. Esne gotorra beren artean igurtziz jostatu ziren nire hatzak.
‎...bat sentimen esperientzia pribatuaren esparruan kokatzen zen — autopsikologikoaren eremua, zioen Carnapek— Eta eginkizun horretan, enpirismo tradizionalak ez bezala, Carnapek ez zituen sentsazioak edota sentimen datuak hartu ezagutzaren oinarri sendoa bailiran; horien ordez, berriz, berak ‘esperientzia elemental’ deiturikoak, bere esanahi holistan ulertuak117, aukeratu zituen, beren artean ‘antzekotasun erlazioen’ bidez lotzen zirelarik. Beraz, eta Gestalttheorie-aren118 eraginpe garbian, Carnapek enpirista tradizionalarentzat ‘sentimen atomo’ primitiboak zirenak errefusatzen zituen eta, alderantziz, oinarri gisa hartu beharrean, bere teoriaren xede bat zirela erakutsi nahi izan zuen, hau da, eraikuntza logikoaren emaitza bat —’quasi-analisiari’ esker lortutakoa—, eta ez premisa.
‎102 Egia egokitzapen gisa ikusten duen teoriak, gogoetek beren artean duten adostasun gisa definitzen du egia. Adierazpen bat onartu edo errefusatzeko irizpidea, onarturiko beste adierazpenekiko bere egokitzean datza.
‎Partaide bakoitzaren tesien hasierako urratsak finkatuz joateko lehendabiziko ahaleginak izan ziren. Izan ere, ikusiko dugunez, oinarri komun bat eduki arren, beren artean desadostasun asko zegoen. Horrela, Neurathek gizarte zientzien, politika eta marxismoaren, eta teknikaren ikerketari ekin zion; Carnapek metafisikaren sasiarazoenari; Schlickek filosofian zergatikotasunak betetzen duen tokia aztertu zuen; etab. Mahai inguru horietan Zirkuluaz kanpoko gonbidatuak ere egon ohi ziren, arruntak ala ospetsuagoak.
‎Bi gizon gazte ikusi genituen alde banatatik heldu eta elkartzen. Besarkatu eta beren artean pixka bat hitz egin ondoren guri begira geratu ziren tarte batez. Hurreratu egin zitzaizkigun.
2001
‎oieri ateak zabaltzea, luzitzeko aukera ematea. Sari onak banatu beren artean : poztu ditezela, indartu ditezela.
‎Proposamen didaktiko horiek funtsean honako hipotesian oinarritu dira: hizkuntza ikasteak, besteak beste, testu-mota nagusiak eratzeko moduak ezagutzeaeta horiek beren artean konbinatzen ikastea eskatzen du, horrela helburukomunikatibo zehatzei erantzungo dieten diskurtsoak eraikitzeko.
‎2 2H ukipenezkoen jabekuntza-prozesua, berriz, batez ere aldagai soziolinguistiko eta psikosozialen arabera ulertzen da, eta baita aldagai psikopedagogikoen arabera ere, neurriren batean. Baina ukipen-egoeran dauden hizkuntzak eta hiztun-taldeak beren artean dituzten harremanak asimetrikoakdira gehienetan, hizkuntza eta hiztun-talde horiek botere (soziologikoki) edobizitasun etnolinguistiko (psikosozialki) ezberdinekoak direlako; horregatik, bai soziologiaren ikuspegiari jarraituz eta baita ikuspegi psikosozialarijarraituz ere, modu ezberdinean funtzionatuko dute, ukipenezko 2H bateskuratzerakoan: 1) menpeko hiztun-taldea ukipenezko 2H dominatzaileazjabetzen da, eta 2) hiztun-talde dominatzailea 2H menpekoaz jabetzen da; azken horixe da, hain zuzen, euskararen kasua Euskal Herrian.
‎1) Ipar Amerikako tradizioan, talde txikietan edo talde txikienartean gertatzen da batez ere, eta ikuspegi aplikatua erabiliz: industrian etaerakundeetan, nazioarteko harremanetan, hezkuntzan, eta abar; 2) Europako tradizioan, berriz, talde handietan eta beren artean gertatzen diren:, large-scale intergroup relations?,, large-scale social processes and events, edo, large-scale collective phenomena?, aztertzen direnak bereziki; hauenartean, gehienbat, emakumezko/ gizonezko taldeak eta talde etnikoak dira, ia hasieratik Bristol eskolan (Tajfel, Turner, Giles, Abrams eta Hogg, Bourhis, eta beste askok) eta orain ere aztertzen direnak. Horien artean kokatzendira, hain zuzen, ukipen-egoerako taldeak eta talde etnolinguistikoak.
‎a) ukipen-egoeran dauden hizkuntzen ikerketetan, aplikazio-etaanalisi-maila ezberdinen beharra, bereziki, zabalak direnak: taldeartekoa, posiozkoa edo ideologikoa; b) alderdi teoriko eta praktikoak lotzeko beharra; lan honetanhizkuntz portaera azaldu nahi da, eta horretarako zenbait prozesu psikosozial baliatuko da; c) prozesu psikosozialak beren artean ere lotzeko beharra: kognitiboak, afektiboak, motibazionalak, eta abar; d) unibertsalagoak diren alderdiak etapartikularragoak direnak lotzeko beharra, analisi-maila ezberdinak integratuz (Doise, 1982).
‎3 Gizarte baten gizabanakoarteko harremanak honela uler daitezke teorikoki: 1) Continuum bat bezala: a) bi muturren artekoa, mutur batean nortasunaren ezaugarrietan oinarritutako gizabanakoarteko harremanak kokatukolirateke, eta, bestean, talde-identitatean oinarritutako taldearteko harremanak (Tajfel, 1978); b) esklusiboak eta beren artean aurkakoak diren hiru muturren arteko continuuma: giza mailakoa, taldeartekoa eta gizabanakoa (Turner, 1987); taldearteko mailak gizabanakoen arteko harremanak definitzendituenean, despertsonalizazioa sortzen da, eta, horren ondorioz, harremanak homogeneoak izaten dira; eta gizabanako mailak pertsonen arteko harremanak definitzen dituenean, aldiz, gizabanakoen ezaugarriak mantentzen dira eta harremanak heterogeneoagoak dira; c) lau muturren artekoa: gizabanakoa (taldearen partaideen motibazio eta ezaugarri pertsonalak), taldekoa (taldearen sinesmenak eta helburuak), pertsonartekoa (pertsonenarteko interakzioaren ondorioz sortzen diren rol informalak) eta taldeartekoa (gizabanakoei esleitutako rol sozialak) (Ayestaran, Martrnez Taboadaeta Arrospide, 1996).
‎orokorrean, gizabanako bakoitzaren edozein mailatako harreman guztiekdefinitu eta mugatuko dute gizabanako horren sare soziala. Horregatik, sare sozialabatzuetan prozesu psikosozial gisa hartu ohi da, baina beste batzuetan, portaerapsikosozial modura; prozesu eta portaera psikosozialak beren artean lotzeko ere, konstrukto teoriko egokia da (Landry eta Allard, 1984, 1990, 1992)
‎XX. mende hasieran euskarak egoera sozial zaila bizi zuen Euskal Herrian.Desartikulazio politiko, sozial, ekonomiko eta kulturala zegoen. Batetik, euskallurraldeak ez zeuden beren artean elkarturik eta, bestetik, instituzio espainiar etafrantsesekiko menpekotasun-egoeran zeuden. Espainiar instituzioetan, euskal lurraldeek probintzia ezberdinen estatus politiko-administratiboa zuten eta, instituziofrantsesetan, lurralde euskaldunek ez zuten bateratasun politiko-administratiboezberdindua osatzen.
‎Bi identitate-mota hauen artekoerlazioari buruz, bi motatakoak aurkitu dira: a) beren artean korrelazionegatiboa, kontraesanezkoak eta elkarren artean esklusiboak, eta b) berenartean koerlaziorik gabekoa, edo erlazio ortogonalekoa, hau da, mundu bereiziak, beren arteko loturarik gabekoak. Psikologia sozialean continuum-motako erlazioak bilatu eta askotan aurkitzen badira ere, identitate sozialaren teorian gertatzen den bezala adibidez, badirudi nekeza dela halakozerbait gertatzea euskal testuinguruan.
‎Gauzatxo bat ahaztu zaigu, beti bezala: teologiako eta fisikako hizkuntza bereziaren eginbidea ez dela alegia artzain-ikazkinentzat adierraz eta adieraz  kor gertatzea, ikasiak beren artean zehazkiro mintzatzeko izan zirela sortuak hizkuntza horiek. Eta artzain-ikazkinak utzirik nire antzeko erdi ikasietara baldin bagatoz, nabari da zer gertatzen zaigun, behin eta berriro:
‎Arestian aipatu ditugun ia autore guztiengan aurki ditzakegu ideia berak. Diferentzia bat gutxienez bada beren artean : batzuek ez dute elebitasunik nahi.
‎Joanesen lehen liburuak halaz, euskal adiztegi osoaren oinarri eta paradigma gisa kontsideratu Iditegiko aditza zuen aztergai. Bigarren obran aldiz euskal sinesmen zaharreko" zaldikatze eroaren" arketipoa emazteek beren artean kontatzen zituzten ipuinetan zertan finkatzen zen zehazki, ahoan bilorik gabe azaltzen zuen.
2002
‎Eta egin dituzte lehenbiziko aurreikuspenak puntu horren gainean: " Exxon Mobil eta Chebron Texaco estatubatuarrek, Shell angloholandarrak, Lukoil errusiarrak, TotalFinaElf frankobelgak eta Eni italiarrak beren artean partituko dute sektorea, eta negozioetarako ate berri horren parte handi batek konpentsatuko du Texasko petrolio industriak nozituko duen prezio beherakada".
‎Nafarroa eta EAE artean halako konfederazio harreman bat eman daitekeenik onartzea astakeria bat al da akaso? Gure arteko harremanak kontuan hartuta hain aberrantea al da harreman mota bat planteatzea, nahiz eta hori ez izan Araba, Bizkaia eta Gipuzkoak beren artean dituzten neurri berekoa?
‎Lehenean, AZPko euskaldunak %27an bakarrikkomunikatzen dira euskaraz unibertsitatean, beren eguneroko bizitzan, berenhierarkia-mailako kideekin. Horrek esan nahi du AZPkoen artean euskaldunakgutxi direla eta, agian, euskaldun direnen artean ere ez dutela beti euskaraz egiten.Bigarrenean, euskal ikasleak %71n komunikatzen dira beren artean euskaraz.Beraz, ia hamarretik hirutan erdaraz egiten dute. Horrela begiratuta, euskararentzatezkorra dela dirudi, baina beste interpretazio bat ere izan dezake, alegia, euskalikasleak erdal ikasleekin ere komunikatzen direla, multzo isolatua izan gabe.
‎UPV-EHUko euskal ikasle eta irakasleek fideltasun handia diote euskarariunibertsitateko eguneroko komunikazio horizontalean, alegia, beren artean .
‎Euskal ikasleek batzuetan beren artean erdaraz egiteko duten ohitura erefranko adierazgarria da.
‎Trikuharri bakoitzaren historia edo garapena ondoko trikuharriarenetik ezberdina izango da ziurrenik, baina denak osagarriak direnez (beste aztarna batzuekin, noski), kontuan izan beharko dira guztiak ehorzketa-errituala bere osotasuneanulertu ahal izateko. Azken indusketek frogatzen digute lurralde mugatu batekotrikuharri denak ez direla garai berekoak, beren artean badagoela nola-halakodesfase kronologiko bat, bakoitzak bere bilakaera duela, eta, horri esker, gerturagintezkeela ezagutzera horko gizartea eta ekonomia (lurraldearen antolaketa etaaprobetxamendua). Zoritxarrez, senak hori esan arren, trikuharrien kontserbazioegoerak (hildakorik ezak, etab.) eta garai horretan hilerri horietan lurperatutakobiztanleen bizilekuak ez ezagutzeak, asko zailtzen du gai honetan sakontzea.
‎Era berean, Ernesto Garcfa Fernandez-ek, hiribilduetako antolaketa, ordenantzak eta hautespen-sistemak ikertu ditu. Zatiketakronologiko akademikoak gaindituz, bere lanaren edukia XIV. mendetik hasitaXVII. mendera arte luzatzen da?, Susana Truchuelo-k analizatu zuen nola erdietsizuten hiribilduek Gipuzkoako lurraldea beren menpean jartzea, eta nola borrokatuziren beren artean nagusitasunagatik. Aldi horretarako gutxi gorabehera, Luis MaBilbao-k eta Santiago Piquero-k fiskalitatearen arazoa hartu dute aztergai.
‎Historialari asko aspalditik ari dira aldarrikatzen Aro Berriaren gizarteataldeetan antolaturik zegoela. Talde horietako kideek, bai gizonek bai emakumeek, mota ezberdinetako lotura pertsonalak zituzten beren artean . Garrantzitsuenak, lotura familiarrak edo senitartekoak, leinu eta klanekoak, adiskidetasun etaherrikidetasunekoak, eta, azkenik, harreman feudal eta klientelarrak ziren.
‎Konfigurazio kontzeptua Norbert Elias-ek garatutakoa da bere ikerketa-eta metodologia-lanetan. Kontzeptu horren bitartez, gizabanakoak beren artean lotzen dituzten interdependentzia-modu konkretuak azaldu nahi ditu. Ikus N. Elias (1982) eta P. Corcuff (1998).
‎Horren arabera, irratiaren garapena esku pribatuetan uzten zen, nahiz eta jabegoa estatuarena izan. Horrez gain, ez zen monopoliorik onartzen eta, horregatik, irratiek ezin zuten beste emisoren lizentziak edo kontzesioak erosi edo beren artean batu. Publizitatea onartzen bazen ere, gehienez orduko bost minutuz emititzen zen.
‎Komunikatu, makinak ere komunikatzen dira beren artean . Komunikatu, era guztietako animaliak ere komunikatzen dira, bai euren espeziekideakaz baita besteetakoekin ere.
‎Ez dugu gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik: mundua ez litzateke mundu, pertsonen arteko harremanik ez balego, makina eta enpresen arteko loturarik ez balego, giza taldeek beren artean erlaziorik ez balute. Komunikazioa, beraz, harremana da.
‎Naturarentzako Mundu Funtsaren txostena informazioaren teknologian adituak diren beste hainbat adituk osatzen dute, eta horien helburua da, argitaratzaileen arabera, teknologia horretako espezialisten eta erabaki politiko edo ekonomikorako boterea dutenen artean dagoen zuloa betetzea. WWFk uste du talde horiek guztiek maiztasun handiagoz hitz egin behar dutela eta beren artean bultzatu behar dutela planetaren garapen iraunkorraren alde.
‎Oso talde heterogeneoa zen hura, ondorioz, baina huraxe zen jende haren apustua, munduari erakutsi nahi baliote bezala bereizten zituenak elkartzenago zituela urruntzen baino. Bazuten, gainera, beren artean puntu komunik: guztiek aldarrikatzen zuten mundu espiritual baten beharra; guztiek hautsi nahi izan zuten gurasoen munduarekin, askoz ere solidarioagoa izango zen bizimodu berri bati ekiteko; guztiak ziren, bestalde, nola edo hala, kultura hippyaren oinordeko, sinbolo bihurtutako kantariak miresten zituztenak:
‎Suediarrek, hala ere, ez dute, beren artean eta mintza gai arruntetan, ingelesa erabiltzen. Nahiz suediarrek ingelesez, esan dugunez, polito jakin, beren artean komunikatzeko tresna bakarra suediera dute.
‎Suediarrek, hala ere, ez dute, beren artean eta mintza gai arruntetan, ingelesa erabiltzen. Nahiz suediarrek ingelesez, esan dugunez, polito jakin, beren artean komunikatzeko tresna bakarra suediera dute.
‎Gainera, printzipio hau, hobeto edo okerrago, aplika zitekeen egoitza guztien artean, zigor-etxeek jaso dute bereziki legegilearen arreta. Egoitza horiek duten garrantzia, beren artean dagoen izaera-aniztasuna eta bertan lortu beharrekoen zailtasuna, horratx legegilearen arreta merezi izanaren arrazoi nagusiak. Nabarmena da, noski, printzipio honen aplikazioa gainerako egoitzatara eramateko, aski litzatekeela kasuan-kasuan hartu beharreko neurriak kontuan edukitzea.
‎Gogora ditzagun, ezer baino lehen, mota berezi honetako erakundeek nahitaez bete behar dituzten neurriak: zigorraren ereduaz krimenen imitazioa galarazi, presoak espetxean dauden bitartean okerrik egin ez dezaten zaindu, beren artean dezentzia moduko bat egon dadin ziurtatu, beren osasuna eta txukuntasuna mantendu, ihes egin ez dezaten ahal beste eragozpen eta oztopo ipini, giltzapetik irteten direnean presoek biziraun dezaten modua eta bitartekoak helarazi, agindu egokiak eman, ohitura bertutetsuenetara bultzatu, zilegi ez den tratu txarrik eman ez dakien arduratu, bete beharreko zigorra eragozten ez duen ongizate nahikoa es...
‎Espetxeetan preso dirautenek talde bereizia osatzera jotzen dute; beren hizkuntza zein ohiturak desberdindu egiten dira ezagutzen ditugun hizkuntza eta ohituretatik. Ohikoa izaten da presoek beren artean akordio ezkutukoak egitea eta akordio horiek lege bihurtzea. Esan beharrik ez dago, lege horien egileak gizakien artean utzienak eta zabarrenak izaten direla gehienetan.
‎Talde txikitan bildutako presoen artean adiskidetasuna bultzatuko da, hartara, beren artean harreman sendoak sor daitezen; harreman zintzoek presoen ohitura txarrak bide onera zuzentzen dituzte eta beren arteko atxikimenduak asoziazio onuragarriak bultzatzen.
‎Plan honek badauka, halaber, zeharkako abantaila ez nolanahiko bat ere: izan ere, azpi-ikuskatzaileak eta oro har, gisa guztietako enplegatuak, presoak dauden egoera berean, alegia, ikuskaritza goragoko baten zaintzapean, beren artean ikuskatzaile-nagusiak ikusi gabekorik ezer ez gertatzeko moduan, ipintzen ditu. Espetxe arruntetan, zaintzaile batek bere zaintzapean dagoen presoren bat iraintzen badu, ez du honek modurik aurkituko haren goikoen gizatasunik eskatzeko; presoak egiten zaizkion zernahi irain, laido eta zigor pairatu behar izaten ditu, alegia.
2003
‎Jose de Txabarri eta Nicolas Maria de Llano. Lehen aurkariak izandako guztiak elkarrekin zebiltzan orain, eta iraganean beren artean izandako istiluen lekuko izandako ekoizleen artean batera agertzeko prest zeuden. Elkartearen sorreratik urtebetera, erdi mailako merkatari bat elkartu zitzaien, hots, Bonifacio de Vildosola, Mierren suhia.
‎Ia segurua da hiru bertsio horiek antz handiagoa izango dutela beren artean , gure buruaz dugun irudiarekin baino.
‎Goazen beraz, Hegoaldeko haurrideen azken bi mendeetako historiari so baten egitera! Eta aspaldiko arazoak badituztela zuritzeko hango gure herritarrek, bai beren artean , bai eta beren auzoekin, erran behar dugu lehenik.
‎Heldu eta ahalik eta lasterren egin beharko da deskarga; eta hori ezinezkoa bada, eguraldi txarretik babestuko dira eta aireztapen egokia emanen zaie. Espezie, sexu, adin edo jatorriaren arabera animalia batzuk beren artean lesionatu daitezkeela aurreikusten bada, banandu eginen dira. Animalia batzuek lehentasuna ere badute berehala hiltzeko.
‎Zerriak ahalik eta gutxien nahastuta eduki behar dira taldeka. Zerriak beren artean ohituta ez badaude, ahalik eta adin goiztiarrenean nahastu behar dira, ahal dela titia kendu baino lehen edo, gehienez ere, astebete geroago. Nahasten direnean, beste zerri batzuetatik ihes egiteko eta ezkutatzeko aukera eskainiko zaie.
‎Horri dagokionez, Batzordeak gogorarazi du etorkizunean saihestu beharko liratekeen kutsadura gurutzatuen kasuak egiaztatu direla. Horregatik, ingurumen-ministroek, beren artean desadostasun handia egon arren, oraingoz beste aplikazio berririk ez baimentzea gomendatzen dute. Datu ofizialen arabera, hainbat herrialdetako Nekazaritza bulegoetan 19 eskaera metatu dira, horietako bost Espainiak onartutakoak.
‎Helburua da abonatu guztiek beren artean " komunikaziorako funtsezko" ondasuna izatea.
‎Epai horren bidez, ezetsi egin da Telefónicak beste ebazpen baten aurka jarritako administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, operadoreak beste konpainia batzuetako abonatuen datuak bere informazio-zerbitzuetan sartzeko betebeharra ezartzen baitzuen. Gainera, ziurtatzen du gida bateratu bat bermatu behar dela abonatu guztiek beren artean “komunikaziorako funtsezkoa” den ondasuna izan dezaten, baina baita ingurune liberalizatu batean gerta litekeen gida-zerbitzuen zatikatzea saihesteko beharrari ere. Balearretako gobernuak CMTri eskatu zion Telefónica de Españak abonatu guztien telefono-zenbakiak emateko dituen betebeharren berri emateko eta Ono kable-operadorearen bezeroen zenbakiak ere jasoko dituen gida oso bat egiteko, “izan ere, sistematikoki entzuten da Datuak Babesteko Legean, eta betebehar hori Onori dagokio”.
‎Arku elektrikoko soldadura batean, bi eroale ukitzen dira (arkuaren elektrodoa eta askatzen den pieza). Eroale horiek potentzial-diferentzia bat jasaten dute beren artean korronte-fluxua sortzeko. Ondoren, bereizi egiten dira, eta 4.000 gradu zentigradutik gorako arku-deskarga sortzen da.
‎Garai batean, beren artean hobeto konpontzen zirela zirudienean, elkarrekin ateratzen omen ziren ilunabarrean, eta hondartzaren gaineko pasealekuan barrena ikusten omen zituzten bata bestearen pausoan baina elkarrekin hitzik egin gabe, eta itsasoko arragoa urdinean urtzeko zorian zegoen eguzki gorriari begira geratzen omen ziren, ikuskizun hori jarraitzeko bide ertzean propio jarriak ziruditen aulkietan eserita. Kostaren zati horretan ez dago farorik, ez porturik, ez dute ontziek itsasoa laino dagoenean behien orroa bezain tristea den sirenarik jotzen, txalupa geldiak ikusten dira egonean kulunkan eta horiei begira edo olatuen kontaduria egiten jarraitzen omen zuten eserita eguzkia sartu eta gero ere, herriko beste bikote heldu askok egin ohi zuten bezala, itsas brisarak eguratsa freskatzen zuen arte.
‎–Epailearen aurrean saiatu naiz agertzen, onez onean lehenik eta deiadarka gero, neu naizela idazlea, eta, egia osoa kontatzeko prest nagoela behin eta berriz errepikatu diedan arren, ez didate jaramon handirik egin, beren artean berriketan jarraitu dute edo egunkarietako kirol kronikak irakurtzen, epaileak, aharrausi eginez, bere esku irekiarekin mahaian jo eta isiltzeko agindu didan arte. Orduan, buruak nire aldera itzuli badituzte ere, ez diet niri entzuteko jarrera abegikorrik ikusi, ezer kontatzen hastekotan lehen egunetik hasi beharko bainuen eta bai epailea eta bai bere laguntzaileak presarekin ikusi ditut, beren larruzko maleta beltzak atontzen ari baitziren, etxera edo beren egitekoetara abiatzeko –hasi zitzaidan eta, begirada itzuliz, aurpegira begiratu zidan.
‎Puntualtasuna eta txukundadea izan zitezkeen bere bertuteak, baina pazientzia ez behinik behin. Umezainek, aldiz, Monikari eta niri begiratu eta beren artean irribarre txikiak eginez pasatu zuten denbora, besteren bizitza irudikatzeak ematen digun gozamen apurraz gozatuz.
‎Ez du arriskuaren zantzurik sumatu emazteari kargu hartu eta esan beharrekoak esaten hasi zaionean, ez eta ere poltsa zimurretik esku dardaratiz pistola beltza atera dionean ere. Esajerazio bat iruditu zaio, gehiegikeria guztiz femenino bat, gauzak bere onetik atera gabe ere aski arazo baitituzte beren artean . Izenlagunik aukeratu beharko balu, makabroa, jolas makabroa deituko lioke horri, gustu txarreko jokoa, aurpegiratu dizkion salaketei erantzun beharrean eskua luzatuz pistola bularrera begira jarri dionean, are gehiago handik metro batzuetara urte gutxiko haurrak dindanean dabiltzala jakinik.
‎Jose Angel kuartelekoa zen, ume alai eta ederra, ile kirru beltzekoa. Ez zuten arazorik beren artean , baina behin" gu-zuek, euskaldunak-espainolak" entzun nituen eztabaidan. Hurbil nengoen, niregana itzuli eta:
‎Aurreko aldagaiak beren artean uztartuz gero ez da zail helduen euskalduntze-alfabetatzearen alorrak pairatzen duen joera interpretatzen. Batetik, ez dirudi euskararen aldeko bultzagile edo pizgarri aipagarririk gure artera agertu denik, horren lekuko talde informaletan (etxeetan eta lagunarteetan) euskararen erabilerak aurrera nabarmen egin ez izana, bai eta euskararen erabileraren normalizazioari buruzko iritziak epeldu izana ere.
2004
‎Hamabost ipuin zeharo ezberdin eskaintzen ditu Biktor Abad Agirrek Ttarttalo argitaletxearen eskutik kaleratu duen Asi no me vales liburuan. Emakume baten bihotza bereganatzeko gizon zirraragarria izaten ikasten duen potoloarena; izurrite bati aurre egiteko orduan klarinete joleek izan zuten rola; beren artean batuko dituen ezeri uko egitea erabaki duten elkarren ondoko bi herrien istorioa; itsasoz bestaldera doazen merkatal hegazkinen gainean inork agertzen ez duen egia; zailtasunak gainditzen laguntzen zuen ermandadearen mendeku beldurgarria; laringektomia ebakuntza egin zioten gizonak izan zuen aldaketa; bere amodioa defendatzeko mundu guztiari gezurrak esatea erabakitzen duen bikotearena...
‎Hainbat agentek jarduerak aldi berean garatzeak berekin dakar halako nahasmena eta disfuntzioak gertatzea garatutako enplegu-politika aktiboetan. Erakundeek garatutako ekintzetan koordinazio-maila nahikoa ez izateak larritu egiten du hori guztia, gertatzen baita eremu geografiko berean aldi berean garatzen dituztela arlo bereko ekintzak »baita beren artean lehian jardunez ere», eta, zenbait kasutan, ez dago komunikazio eta segimendu koordinatua egiteko mekanismo egonkor eta antolaturik.
‎partiketa hirukoitz halaber zurrunera8, historiak ez baitu bloke erabatekorik inoiz seinalatzen, hainbat arlotan harreman, transbertsalak? aurki daitezkeelarik (adibidez Aro Modernoan arrantza auzietan Bizkaiak, Gipuzkoak eta Lapurdik oso harreman estuak izan zituzten beren artean , beste ezein probintziarekin baino estuagoak). Eta ezin ahaztu Euskal Herria ez diren lurraldeekin izandako loturak ere (Zuberoak Biarnorekin, Arabak Errioxarekin...).
‎Horregatik historialariek, iraganak utzitako arrasto ugarien artean, bilaketa eta aukeraketa bat egin beharra daukate; eta, ondoren, jasotako datuak modu ordenatu eta ulergarrian aurkeztu eta iruzkindu behar dituzte. Aurkezpen horretan, hain zuzen, datu sakabanatu eta beren artean lotura gabeak direnak, erlazionatu egin behar dira. Adibidez sekuentzia kronologiko baten arabera antola daitezke, edota datu desberdinen artean kausa-ondorioak seinalatu.
‎Emeak eta arrak antenengatik bereizten dira, azken hauetakoak hostozabalagoak direlako, hau da, orrazi edo luma gehiago dutelako. Ezaugarri hori beren artean , kimikaren bidez, ezartzen duten komunikazio-moduaren ondorio da. Gauez mugitzean, ikusmena okerrago dabil.
‎Richard Stallman software librearen aitatzat hartzen dute. Software pribatuak dakartzan interes komertzialen aurrerapenaren aurrean, Free Software Foundation-eko presidenteak eta GNU proiektuaren sortzaileak komunitate berri bat sortzea pentsatu zuten, non pertsonek beren artean partekatu eta laguntzeko aukera izango baitzuten, eta sistema eragile bat sortu zuten, Unix-en alternatiba gisa, eta GNU izena eman zion. Gaur egun, 20 -30 milioi erabiltzailek erabiltzen dute programa hori.
‎Talde horren barruan, ikertzaileek “patologikoak” deitzen dituzten subjektuak agertzen dira. Subjektu horiek, beren artean desberdintasun nabarmenak izan arren, nortasun-ezaugarri problematiko batzuk dituzte ezaugarri: antsietatea, lotsa, ezegonkortasuna, zaurgarritasuna, barnerakoitasuna, izan ditzaketen arazo sentimentalak eta eguneroko bizitzan gizarte-harremanetarako zailtasun handiak.
‎" Hizkuntzaren batasunak giza-taldeen artean kidetasunak eta begikotasunak sortzen dituela ukatu eziña da. Gauza bera erresumen beren artean ere".
‎Ideia hildo hortan berean, bi herrik bi mintzaira liferente hitzegiten dituztenean, ez dago beren artean egiazko batasunik; ez baitago funtsezko kidetasunik, ez pentsakeraz eta ez alkarrekiko sentikeraz. Ez dago; eta ezin diteke ez izan eta ez sor.
‎Legezko pausu horiekin batera, abertzale gazte eta ikasi batzuk, hirietan bizi arren, beren artean (askotan erreztasunik batere izan ez arren) suomieraz mintzatzen hasi ziran; eta 1850-1855 aldean, istorian lehenengo aldiz, kaletarrak abertzale eta suomi-dun agertu ziran.
‎Sarritan ibiltzen nintzen haien zelatan, zer esaten ote zuten. Bai bainekien gaizki konpontzen zirela beren artean , eta egoera hark areagotu egiten baitzuen nire jakin-mina. Noiznahi bana zitezkeen, izan ere, koadrilako hainbat lagun edo ikastetxeko hainbat ikaskideren gurasoak bezala.
‎Hor hasi ziren Donostiako Victoria Eugeniako emanaldiaren ondoren" Ez dok hamairu" sonatua izango zen taldearekin lehen pausoak ematen. Hortik hasi ziren, beren artean ezagutzen eta emanaldiak egiten hasten.
‎Irteterakoan, kanpoan, bi emakume txiki-txiki: oso puestoak, auskalo zein adinetakoak, beren artean konplizitatez irribarre egin eta berari begira zeuden. Kale bat harago etorkin bat biolina jotzen ari zen.
2005
‎\-Argiki ezezkoaren alde jartzea, giro abertzaletik kanpo anitz erabilia den ezkutuko mezu honen pasaraztea litzateke: " Euskaldunak" beti beren artean hertsirik daude eta ez dezakete onartu besteekin bizitzea. Zailtasunak izanen ditugu abertzaleak ez direnei ulertaraztea Ezetz bozkatzea" errotik Europaren eraikuntzaren alde izatea dela".
‎Liburu honetako hogeita hiru ipuinek ezberdintasun handiak erakusten dituzte beren artean . Nagusi dira, batetik, narratzailea protagonista dutenak eta, bestetik, hirugarren pertsonan kontatuta dauden ipuinak.
‎Bistan denez ipuinok zenbait urtetan idatzi ziren, 1957an hasi eta 1962ra arte doan tartean. Tarte luzeak, beraz, beren artean . Horrek pentsaraz liezaguke beren artean ez dagoela inolako batasunik.
‎Tarte luzeak, beraz, beren artean. Horrek pentsaraz liezaguke beren artean ez dagoela inolako batasunik. Baina ipuinek dakartzaten izenburu azpiei erreparatzen badiegu, konturatuko gara denek molde jakin bati jarraitzen diotela.
‎Berdinak litezkeenik ez dut behin ere entzun futbol talde bat muntatu behar delarik eta koro bat. Kirolean, emazteak beren artean aritzen dira eta koroan sopranoek ez dute bariton baten partea kantatzen. Gizonak du emaztea biolatzen.
‎Hor daukazue Afrikako beltzen irriaren segeretua. Izigarriko elkartasuna badute beren artean . Haien bizi soziala biziki aberatsa da.
‎Nire beldurra da, giristino batzuk ez dutela onartuko herriak apezik gabe egotea. Beste aterabiderik ikusten ez badute, beren artean hautatuko dituzte apezak eta apezpiku baxtert zenbaiti ordena araziko (Vieux catholiques, ortodoxo edo beste.) Hasarre gorria izanen da Eliza ofizialean, bainan hasarrea eztitu eta apezpikuek ordezkariak igorriko dizkiete, Lefevre-tiarrekin egin duten bezala: " Ez egin Eliza berri bat.
‎Jakintza-esparru edota gai bakarra hartuta, batetik, estilo desberdinak behar dira komunikazio idatzirako eta mintzaturako eta, bestetik, igorlearen eta hartzailearen ezaugarrien arabera. Esate baterako, mota desberdinetako testuak behar dira lehen hezkuntzan, bigarren hez kuntzan eta unibertsitatean; era berean, desberdinak izan beharko lukete adi tuek beren artean trukatzen dituzten testuek eta adituak ez diren hiztunei zuzendutakoek, eta jakina, desberdinak izan behar dute sendagile batek gaixoekin mintzatzen denean erabiltzen duen hizkerak, medikuntza-biltzar batean bere lankideen aurrean aurkezten duen komunikazioak eta kazetari batek telebistan ikusleei medikuntzaren aurrerapen baten berri emateko irakurtzen duen albisteak. Euskaraz erregistro hauek guztiak landu beharrekoak dira, hizkuntza osasuntsua izanen badugu eta zenbait alderditan horiek guztiak elkarrekin aldatu beharko badute ere, beste alderdi batzuetan aldendu egingo dira estilo-aniztasunaren mesedetan29. Hizkuntza bat beste baten eraginaren pean bizi denean, ahultzearen diagnosia egin ahal izateko ezinbestekoa da ondo bereiztea hizkuntza menderatzailearen sistemak eragindako aldaketak eta sistema horrek eragindakoak ez diren aldaketak.
‎Gainera, aldaera idatziaz eta zainduaz ari gara batez ere. Hizkuntza berezituen artean ere hainbat erabilera egon daitezke, esate baterako, gai baten adituek hizkuntza berezitu mintzatua eta zaindu gabea ere erabil dezakete beren artean 13 Edonola, hizkuntzalariek aztertu ohi dutena erabilera berezitu
‎Nik neuk Mitxelenak erdietsi bide zuen etimologiarik eder eta emankorrenetakoa erabi­ li nahi izan dut giltzatzat edo eredutzat. FHV-n (326) dakusagunez, mende­ baleko elae, elai eta erdi-ekialdeko enara, beren artean itxura batean aski urru­ ti izan arren formaz,-·eNaLa 1-·eLana-tik datoz biak (gogora kanpae 1 kan­pai edota gaztae 1 gaztai <-·-ana). Aitzinforma bata ala bestea har, kontsonan-
‎Estatuaren gainetik gizakia dago eta bera da gizartearen kausa eta oinarri bakar. Horregatik, boterearen iturburutzat, ez Jainkoa, baizik eta gizakiek beren artean adostutako Paktu Soziala ezarriko da, zeinetan askatasun indibidualak sakratuak izango baitira. Estatu liberalak eskubideak eta harreman politikoak maila erabat indibidualean ulertzen ditu.
‎d. Ikasleei euren taldean eta eskolako bizitzan integratzen laguntzea etapartaidetzazko jarrerak bultzatzea beren artean .
‎Zapo izenarekin ahaidetutako itsas arrainen familia handi bat ezagutzen da. beren artean , eta kañen antzeko apendizeak dituztela arrantzan egiteko edo harrapakinak erakartzeko amuak. Ezaugarrien artean arrain honen ezaugarri nagusiak buruaren eta ahoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bera ere 26 (0,17)
bera ukan 20 (0,13)
bera banatu 19 (0,13)
bera egon 14 (0,09)
bera euskara 13 (0,09)
bera ez 13 (0,09)
bera harreman 12 (0,08)
bera hitz egin 11 (0,07)
bera egin 10 (0,07)
bera hizketa 9 (0,06)
bera elkar 8 (0,05)
bera erabili 8 (0,05)
bera erdara 8 (0,05)
bera euskaraz egin 8 (0,05)
bera komunikatu 8 (0,05)
bera erlazionatu 7 (0,05)
bera lehiatu 6 (0,04)
bera ados jarri 5 (0,03)
bera ari izan 5 (0,03)
bera bakarrik 5 (0,03)
bera elkartu 5 (0,03)
bera gertatu 5 (0,03)
bera nola 5 (0,03)
bera partekatu 5 (0,03)
bera adostu 4 (0,03)
bera antolatu 4 (0,03)
bera baizik 4 (0,03)
bera batzar 4 (0,03)
bera berriketa 4 (0,03)
bera beti 4 (0,03)
bera desberdintasun 4 (0,03)
bera esan 4 (0,03)
bera jardun 4 (0,03)
bera lotura 4 (0,03)
bera sortu 4 (0,03)
bera batu 3 (0,02)
bera bizi izan 3 (0,02)
bera borroka 3 (0,02)
bera eduki 3 (0,02)
bera hasi 3 (0,02)
bera hautatu 3 (0,02)
bera inolako 3 (0,02)
bera konbinatu 3 (0,02)
bera liskar 3 (0,02)
bera mintzatu 3 (0,02)
bera ongi 3 (0,02)
bera solastatu 3 (0,02)
bera trukatu 3 (0,02)
bera ageri izan 2 (0,01)
bera ahalik eta 2 (0,01)
bera antzekotasun 2 (0,01)
bera aukeratu 2 (0,01)
bera baino 2 (0,01)
bera baliatu 2 (0,01)
bera banandu 2 (0,01)
bera bereizi 2 (0,01)
bera bildu 2 (0,01)
bera desadostasun 2 (0,01)
bera deuseztatu 2 (0,01)
bera diru 2 (0,01)
bera elkarreragin 2 (0,01)
bera elkartasun 2 (0,01)
bera eman 2 (0,01)
bera erabat 2 (0,01)
bera ezkondu 2 (0,01)
bera eztabaidatu 2 (0,01)
bera frantses 2 (0,01)
bera gai 2 (0,01)
bera gehien 2 (0,01)
bera gerla piztu 2 (0,01)
bera halako 2 (0,01)
bera hartu 2 (0,01)
bera haserretu 2 (0,01)
bera hutsune 2 (0,01)
bera iharduki 2 (0,01)
bera jaitsi 2 (0,01)
bera jolastu 2 (0,01)
bera katalan 2 (0,01)
bera keinu 2 (0,01)
bera konektatu 2 (0,01)
bera konparatu 2 (0,01)
bera konplizitate 2 (0,01)
bera kontrastatu 2 (0,01)
bera libreki 2 (0,01)
bera lotu 2 (0,01)
bera modu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bera erdara egin 5 (0,03)
bera euskara ari izan 5 (0,03)
bera baizik ez 4 (0,03)
bera beti metro 3 (0,02)
bera elkar lotu 3 (0,02)
bera ez egon 3 (0,02)
bera harreman ukan 3 (0,02)
bera ahalik eta distantzia 2 (0,01)
bera berriketa ari izan 2 (0,01)
bera diru eman 2 (0,01)
bera elkar hil 2 (0,01)
bera ere ez 2 (0,01)
bera ere piztu 2 (0,01)
bera erlazionatu egon 2 (0,01)
bera ez ukan 2 (0,01)
bera hizketa hasi 2 (0,01)
bera hutsune handi 2 (0,01)
bera inolako lotura 2 (0,01)
bera jaitsi egin 2 (0,01)
bera keinu konplize 2 (0,01)
bera lotura azkar 2 (0,01)
bera nola egin 2 (0,01)
bera nola jokatu 2 (0,01)
bera ongi konpondu 2 (0,01)
bera ukan berezitasun 2 (0,01)
bera ukan harreman 2 (0,01)
bera ados jarri behar izan 1 (0,01)
bera adostu banatu 1 (0,01)
bera adostu paktu 1 (0,01)
bera adostu ukan 1 (0,01)
bera ageri izan festa 1 (0,01)
bera antolatu behar izan 1 (0,01)
bera antolatu bidaia 1 (0,01)
bera antzekotasun handi 1 (0,01)
bera ari izan agian 1 (0,01)
bera ari izan edota 1 (0,01)
bera ari izan esan 1 (0,01)
bera ari izan hizketa 1 (0,01)
bera baino euskara 1 (0,01)
bera baino gehiago 1 (0,01)
bera bakarrik baizik eta 1 (0,01)
bera bakarrik ezkondu 1 (0,01)
bera baliatu ahal izan 1 (0,01)
bera banandu egon 1 (0,01)
bera banatu asmo 1 (0,01)
bera banatu diru 1 (0,01)
bera banatu eta hola 1 (0,01)
bera banatu zorian 1 (0,01)
bera berriketa jarraitu 1 (0,01)
bera beti erdara 1 (0,01)
bera bizi izan behar izan 1 (0,01)
bera borroka ageri izan 1 (0,01)
bera borroka ar 1 (0,01)
bera borroka hasi 1 (0,01)
bera desadostasun asko 1 (0,01)
bera desadostasun handi 1 (0,01)
bera desberdintasun nabarmen 1 (0,01)
bera desberdintasun sozial 1 (0,01)
bera desberdintasun ukan 1 (0,01)
bera eduki borroka 1 (0,01)
bera eduki hiri 1 (0,01)
bera egin ohi izan 1 (0,01)
bera egon bi 1 (0,01)
bera egon bortizkeria 1 (0,01)
bera egon hura 1 (0,01)
bera egon izaera 1 (0,01)
bera egon mendi 1 (0,01)
bera egon ni 1 (0,01)
bera egon nola 1 (0,01)
bera elkar igorri 1 (0,01)
bera elkar osagarri 1 (0,01)
bera elkar zirrara 1 (0,01)
bera elkarreragin ezan 1 (0,01)
bera elkarreragin ukan 1 (0,01)
bera elkartasun konkretu 1 (0,01)
bera elkartasun nagusi 1 (0,01)
bera erabili soilik 1 (0,01)
bera erdara aditu 1 (0,01)
bera erdara barra-barra 1 (0,01)
bera erdara entzun 1 (0,01)
bera ere ezin izan 1 (0,01)
bera ere gauza 1 (0,01)
bera ere gertatu 1 (0,01)
bera ere gremio 1 (0,01)
bera ere haserretu 1 (0,01)
bera ere interakzio 1 (0,01)
bera ere iritzi 1 (0,01)
bera ere koordinatu 1 (0,01)
bera ere lotu 1 (0,01)
bera ere noiznahi 1 (0,01)
bera ere sekulako 1 (0,01)
bera ere sortu 1 (0,01)
bera ere tarteka 1 (0,01)
bera euskara aditu 1 (0,01)
bera euskara ala 1 (0,01)
bera euskara entzun 1 (0,01)
bera euskara jardun 1 (0,01)
bera euskara mintzatu 1 (0,01)
bera euskara mintzo izan 1 (0,01)
bera euskaraz egin erdara 1 (0,01)
bera ez bat etorri 1 (0,01)
bera ez eduki 1 (0,01)
bera ez haatik 1 (0,01)
bera ez ontsa 1 (0,01)
bera eztabaidatu utzi 1 (0,01)
bera frantses hitz egin 1 (0,01)
bera frantses mintzatu 1 (0,01)
bera gai elkarrizketa 1 (0,01)
bera gai hitz egin 1 (0,01)
bera gehien barre 1 (0,01)
bera gehien mintzo izan 1 (0,01)
bera gertatu berri 1 (0,01)
bera halako elkarte 1 (0,01)
bera halako jira 1 (0,01)
bera harreman erabat 1 (0,01)
bera harreman estu 1 (0,01)
bera harreman gehiago izan 1 (0,01)
bera harreman sare 1 (0,01)
bera harreman sendo 1 (0,01)
bera harreman sozial 1 (0,01)
bera hartu gogo 1 (0,01)
bera hitz egin aukera izan 1 (0,01)
bera hitz egin erabili 1 (0,01)
bera hitz egin ez 1 (0,01)
bera hitz egin ezan 1 (0,01)
bera hitz egin jarraitu 1 (0,01)
bera inolako salbuespen 1 (0,01)
bera jardun ez 1 (0,01)
bera katalan komunikatu 1 (0,01)
bera katalan mintzatu 1 (0,01)
bera komunikatu erabili 1 (0,01)
bera komunikatu tresna 1 (0,01)
bera konbinatu ikasi 1 (0,01)
bera konplizitate irribarre egin 1 (0,01)
bera konplizitate sortu 1 (0,01)
bera kontrastatu ikusi 1 (0,01)
bera kontrastatu kolore 1 (0,01)
bera lehiatu erloju 1 (0,01)
bera lehiatu prest egon 1 (0,01)
bera libreki adostu 1 (0,01)
bera liskar hasi 1 (0,01)
bera liskar ibili 1 (0,01)
bera liskar ukan 1 (0,01)
bera lotu ere 1 (0,01)
bera lotura estu 1 (0,01)
bera lotura ez 1 (0,01)
bera mintzatu gai izan 1 (0,01)
bera mintzatu hasi 1 (0,01)
bera modu formal 1 (0,01)
bera modu natural 1 (0,01)
bera nola erlazionatu 1 (0,01)
bera ongi ulertu 1 (0,01)
bera partekatu elkar 1 (0,01)
bera partekatu ukan 1 (0,01)
bera trukatu helburu 1 (0,01)
bera trukatu komando 1 (0,01)
bera ukan adostasun 1 (0,01)
bera ukan askotarikotasun 1 (0,01)
bera ukan batez besteko 1 (0,01)
bera ukan diferentziatu 1 (0,01)
bera ukan elkarte politiko 1 (0,01)
bera ukan eragin 1 (0,01)
bera ukan eskubide 1 (0,01)
bera ukan gizarte-harreman 1 (0,01)
bera ukan halere 1 (0,01)
bera ukan lehia 1 (0,01)
bera ukan maltzurkeria 1 (0,01)
bera ukan neurri 1 (0,01)
bera ukan portaera 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia