Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 678

2000
‎Baina bizkaieraz idazten duten herri aldizkarietan bakoitzak bere modura idazten duela ikusten da.
‎Gestio modu zuzenean, bi programazio egokitzen zaizkio RTVEri hedapen estataleko multiple batean, eta beste bina telebista autonomiko bakoitzari hedapen autonomikoko multipletan, beren programazioak aldi berean modu analogiko eta digitaleanemateko (simulcast). Gestio modu zeharkakoaren kontzesioak egiteko, berriz, lehiaketapublikoak deitu beharra finkatu da.
‎Estatu Batuetako ekialdeko kostaldean bera izan zen Gestalt Terapia sendotuzuena. New York eko Gestalt Institutua sortu zenetik (1952an) hil zen arte (1990ean) bertako zuzendaria izan zen, eta bere modu terapeutikoa Kaliforniakokorrontetik asko urrundu zen. Fritz ek egindako terapiaren kontrako aldea dugu.
‎Kondaira mitikoen bildumak irakurtzean, berehala konturatzen gara, berriemaile batetik bestera, istorio, bera? doi bat desberdina dela, bertsioakbadirela; berriemaile berak istorio bera modu desberdinean kontatzea ere gerta liteke.Ohar honek pellokeria ematen du, jakina eta onartua baita gertakari bakar bat kontatzeko orduan bakoitzak bere moduan egiten duela. Baina garrantzi handiko gauza damitoen aldagarritasuna, aldaketa txikietarik handietara pasatzen baita mailaka eta, istorio beraren bertsioz bertsio ibiliz eta zubirik zubi aitzina jarraikiz, posible da edozeinmitotatik abiaturik edozein mitotara heltzea, haustura sobera bortitzik egin gabe.
‎Kondaira mitikoen bildumak irakurtzean, berehala konturatzen gara, berriemaile batetik bestera, istorio, bera? doi bat desberdina dela, bertsioakbadirela; berriemaile berak istorio bera modu desberdinean kontatzea ere gerta liteke.Ohar honek pellokeria ematen du, jakina eta onartua baita gertakari bakar bat kontatzeko orduan bakoitzak bere moduan egiten duela. Baina garrantzi handiko gauza damitoen aldagarritasuna, aldaketa txikietarik handietara pasatzen baita mailaka eta, istorio beraren bertsioz bertsio ibiliz eta zubirik zubi aitzina jarraikiz, posible da edozeinmitotatik abiaturik edozein mitotara heltzea, haustura sobera bortitzik egin gabe.
‎AITA Bartolomek familia oneko gizon ongi hazia eta ongi hezia zirudien, eta bere moduetan eta usantzetan ere, jendeari zor zion tratuaz denaz bezainbatean, halakoa zen... baina, aldi berean, gogorra eta hertsia zen, noiz eta erlijioneaz mintzatzen baitzen edo noiz eta bere sinestearen eta berak ikasi teologiaren zimenduak jokoan ikusten baitzituen; erran nahi baita ezen, egoera menerat zuen bitartean, igarri egiten zitzaiola zer kondizinotako gizona zen, baina guztiz aldatzen... Ber tzenaz, gure aurkientza hartako anitz apez ez bezala, gizon jantzia zen... baina jantzi bakarrekoa.
‎Zeren behin baino gehiagotan aditua bainuen nik, orduko, sententzia hura, ez objekzionerik ez salbuespenik onartzen ez zuena, baina enegan deus berezirik eragin ez zuena. Lehenengo aldiz, ohartzeko moduan, don Frantziskori aditu nion, bere modu partikular hartan:
‎Ai, nola izan nintekeen hain sinple eta inozent...! Halarik ere, orain pentsatzen jartzen naizela, nork daki hark errana edo erranaren zati bat bederen —jende printzipalarekin zituèn harremanez ari zelarik, konparazione— egia ez ote zen, zeren eta hura ez baitzen emazteki menditik edo basotik jaitsi berria, ez arrunta eta ez zakarra, bere moduetan eta maneretan; aitzitik, dotorea eta eleganta zen, zibiltasunaren arauak ezagutzen zituena, hitz errazekoa, aho xuri eta ele ederra; eta kontent zirudien bere ofizio hartan, bertzalde, zeren eta, galdegin nionean zoriontsua ote zen mundu hartan, halaxe ihardetsi baitzidan: " Bai, mon petit.
2001
‎Hikak kontakizun" esperpentiko" lez aurkezten duen istorioak badu errealitatearekin halako antzekotasun bat dena den. Harremanak eta bizitza bera modu erromantiko batez ulertzen dituen protagonistak Afrikatik iritsi berri den gizonarengan bere ametsetako amorantea ikusiko du, sentsibilitatez betetako gizona. Laster konturatuko da, ordea, bere senar haginlaria eta ezagutu berri duen gizon lerdena ez direla hain ezberdinak," emakume honen inguruko gizon guztiak berdinak dira, egozentrikoak, eta guk hori komedia egiteko aitzakia gisa erabili dugu", dio hiru pertsonaia ezberdinen papera egiten duen Mikel Laskurainek.
‎Ildoarena utzi eta Aralarrek indar politiko bat gehiago izatea erabaki du, ezker abertzaleko beste aukera bat beraiek zehaztu duten bezala. Erabakiak ez du inor harritu, eta Batasunaren mugak bere modu gordinenean agertu ditu. Orain ikusteko dago Aralarrek jarduera politikorako duen gaitasuna eta ezker abertzalearen baitan lor dezakeen sostengua norainokoak diren.
‎100 metrok, ezer baino lehen, plazerezko irakurketa agortezinak eragin ditu gugan. Alabaina, J.L. Borgesen Pierre Ménard en antzera, urteen buruan nobela bera modu berean ezin dela irakurri ohartuz joan gara: batetik, nobela honek barneratzen duen eskaintza literarioa oso aberatsa delako; bestetik, irakurketa bakoitzean elkarrizketa sortzailean murgiltzen garelako, irakurleon ardura testuaren gune desberdinetara bideratzen duen elkarrizketa, hain zuzen.
‎Haren funts ekonomikoak “laguntza publiko eta pribatuetatik” datoz lehenengo multzoan, “beka edo laguntzen deialdi publikoetara aurkezten gara, eta gero aurrekontuak doitu behar dira”, eta, bigarrenean, berriz, enpresa pribatuen eta bazkideen ekarpenak, oraingoz mila pertsona baino zertxobait gehiago, baina nahiko zaila da horiek ezagutaraztea”. Denborak aurrera egin ahala, hainbat proiektutan hasi dira lanean, baina, ahaleginak sakabanatu aurretik, bigarren proiektu baten garapenean jarri dute arreta edo eremu berean modu zabalagoan jardun dute. Beren herrialdeetan laguntzarik ez duten pertsona askorentzat erreferente izatea lortu dute.
‎Heriotzarekin, gu garen elementu guztiek lokarriak askatuko dituzte eta izatearen ozeanora itzuliko dira. Gizaki gineneko eustarriak utzi eta gure zatiak berriro integratuko dira bakoitza bere moduan izatearen orean. Ez da egia gizakiaren bizitza amaitzean hasten dela bere heriotza, bizitza amaitzean heriotza ere akabatzen da... ’
‎• Pentsamendu enpirikoaren postulatuek ahalgarria, erreala eta beharrezkoa dena zehazten dute. Hemen, beraz, ez da ezagutza objektiboa bera aztertzen, orain arte bezala, baizik eta bere moduak besterik ez; adigaiak ezagutza gaitasunarekin duen harremana argitzen dute.
2002
‎Dantza munduak duen gauzarik aberatsena da dantzari oso ezberdinak daudela eta bakoitzak bere rola bete behar du, baina bere modura. Beste dantzari batek egindakoa kopiatu nahian bazabiltza, zure interpretazioa faltsua izango da.
‎Gauza bera modu desberdinez esan ahal izatea da estiloaren ekarpen nagusia. Estilo aldakuntzak talde kulturalak eta sozialak markatzen ditu, estiloak taldea bera ere karakterizatzen duelarik.
‎Albisteen kasuan, esaten denaz gain, faktuaren narrazioaz gain, oso kontuan hartzekoa da kontakizunari berari estaldura tematikoa ematen dion makroproposamena, zeren proposamen erraldoi hori albistea eta faktua bera modu jakinean eta berezian ulertzeko tresna baita.
‎Hedabideak ez dihardu ispilu edo leihoaren antzera. Hedabideak bere modura eta erara ikusten eta kontatzen du bere begien aurrean gertatu denetik interesgarrien iruditu zaiona. Hedabideak bere betaurreko propioez ikusten eta erakusten du mundua.
‎igorlea eta hartzailea. Nork bere modua, bere eredua dauka. Igorleak mezua eredu zehatz baten arabera ekoizten du, bere baldintzen arabera, bere gaitasun guztiek ahalbidetzen dioten modura.
‎Igorleak mezua eredu zehatz baten arabera ekoizten du, bere baldintzen arabera, bere gaitasun guztiek ahalbidetzen dioten modura. Hartzaileak, bere aldetik, antzera dihardu, eta interpretazio ereduak eredu propioak dauzka, bere bereak, mezua bere modura ulertzera daramatenak. Ekoizpena eta interpretazioa desberdinak dira, izatez, Kerbrat ek aurreratu zigunez.
‎Entzun, ikusi edo nabaritu denaren arabera, norberak bere konposizioa egiten du, eta igorritakoa bere modura, bere inferentziazio ahalmenaren arabera ulertzen du. Informazio baten aurrean, munduaren ordez bidaltzen den zeinu multzoaren aurrean, ez dugu denok gauza bera ulertzen, nork bere inferentzia ahalmena baitu.
2003
‎Bai, materiala bildu behar da, egituratu, hori ere egin dut kapituluka, ohar historikoak egin ditut, baina, dena dela, Joxe Azurmendik egin dio sarrera, eta horrek argitzen ditu garaia eta Hugoren portaera eta pentsamendua, baita idazteko bere modua. Nik esaten dut Victor Hugok paisaia ikusten erakusten digula eta Joxe Azurmendik aldiz Victor Hugo irakurtzen irakasten digula.
‎Lege berezi bat gauzatu beharra hobetsi zuen, informazioaren balioa arautuko lukeen lege bat. Kode deontologikoak ez duela balio esan zuen, bakoitzak bere modura erabiltzen baitu. «Hedabide pribatuak ez direla independenteak, publizitatearen morrontzapean bizi direla», esan zuen bestalde.
‎Baina lagunarekin jateko nahi bazituen ere, ezin eutsi, poltsa ireki eta bat jan barik... Gurago zituen esnetan bustita, bigunduta, horrela apur bat idor gertatzen ziren, baina ondoan edukita tentazioa handiegia zen, eta berak modu bakarra ezagutzen zuen tentazioak hiltzeko: euretan jaustea.
‎Baina hori ere ez zen erraza izan. Kontu intimo bat publiko egiteak sorrarazten dituen ahalkea eta babes eza zeuden, batetik; bestetik, kontatu nahi eta kontatu ezin bat, egileak berak modu askotan adierazten duen talka. Gaztelaniaz baina karaktere grekoz idatzia zuen Agurtzanek bere atxilotze aldiaren lehen bertsioa:
‎Beti alferkerian, ez zuen aukerarik galtzen kankailu, lepoluze eta antzekoak ahotan har  tzeko, kariño handiarekin, berak esaten zuen bezala. Donostian hainbeste pisuren jabe izateak ez zion lizentziarik ematen bera modu horretan gutxiesteko. " Indiano harroputza.
‎zeinek bere aldera, bere modura, bere xedera.
2004
‎Horrek ezker abertzalearen estrategiari indarra ematen dio. Gustatu edo ez, esperientziak erakusten du EAJk promesa egindako horretara iristen ez den aldiro, ezker abertzaleak eraso egiten duela bere modu ezberdinetan, EAJren jokabidea birbideratzeko. Hori betiko gurpila da.
‎Bizi erritmoa moteltzen zaigu, gorputzak ez ezik buruak ere atsedena behar baitu. Nork bere modura bizi du uda, batzuek urte osoan zokoratutako liburu sakonak irakurtzen dituzte, bestetzuk ez dute lerro bakarra irakurtzen. Urtean zehar antzokira joan ez arren, herrian egiten diren kale emanaldietatik bat bera galtzen ez duenik ere bada.
‎Egitura soziolinguistiko normalizatuan bizi den hiztunak badu zertaz baliatu, zer garatu, nondik elikatu. Aitzitik, egoera sozial diglosikoan bizi denak ez dauka maiz zer bereganatu erdaraz adierazi ohi duen horixe bera modu adierazkorrean ekoizteko. Hizkuntza sistema soziala da, ez hiztegietan eta gramatiketan bildurik dagoen zeinu sistema formala.
‎Bai­ na nola betetzen da hori euskal edukiz asimilatzailea izanez segi ez dezan? Hau da oinarrizko galdera, bere garaian Sabino Aranak bere modura plan­ teatu zuena.
‎«Misibus» delakoak bi zenbakitan emana (234). Bere aurrekoek modu batera edo bestera esana ez duten gutxi dator honen 26 orrialdeko lanean. Neologis­ moen arazoan, berak dioenez, hiru jarrera mota eman daitezke:
‎Baztanek, Nafarroako iparraldean, Gerra Zibila bere modura bizi izan zuen. Hemen errepresioa ez zen hain gogorra izan, baina heriotzak, atxiloketak eta ihesaldiak ere egon ziren.
‎Erreferentzia bera modu askotan aurkez daiteke; erreferentzia bera duten izenek ezdute zentzu bera izan beharrik. Hemen daukagu identitate perpaus ez tribialen auziarenerantzuna:
‎Zer agertzen da? Koloreen sailla bere modura tajutzen duela hizkuntza bakoitzak. Eta tajuketa hori egin ondoren (egin ondoren, bai, hori baita lehenengo eginkizuna)" bataioak" hasten dituela.
‎Herri batetik bestera saillaren banaketa aukerazko hori aldatzen dan ezkero, herri bakoitzak koloreen fenomenua bere modura ikusten duela esan diteke. Euskaldunok eta juduek, esate baterako, ez dugu berdin aztertu (eta izendatu) koloreen sailla.
‎Naturareneta herria ren arteko alegoriak, nekazal giroari, hiriarenmunduari edota aldarrikapen sozialei dagokien sinbologia, ez dira berriak euskal literaturan. Halako edukiak eta forma poetikoak landu dituzten autoreak izan dira haren aurretik (Aresti, Gandiaga, Lekuona, Lete, Artze...); azken batean gure imajinario kolektibotikdato rren iruditegia da, nork bere moduan eta helburu jakin batez landu, moldatu edo eraldatu duena. Horien guztien bidetik, Manex Erd ozaintziEtxa rten poesiak sentimenduen, ideia politiko sozialen eta fede kristauaren sintesia dakar.
‎Ikuspegi honen arabera kanpoko mundu bat legoke, adimenak modu pairakorrean bereganatuko zuena; eta ezagutza prozesuaren mamia mundu horren antzerapen hutsean letzake. Kontua izango litzateke mundu horren irudi bat egitea gure buruan, bera modu zehatzean ordezkatuko lukeena, eta hartara ideiak mundu horren irudi bezala bururatuko lirateke. Ideien sorrera azaltzeko modu hau bereganatuko zuen Descartesek eta bere egingo zuen gaztetan, baina laster baztertuko zuen munduaren eta ezagutzaren funtsapenerako bide guztiz desegokia iritziko ziolako.
‎Hasteko, onartu beharra daukagu zalantzaren bidearen garrantzia, baita lehentasuna ere, edozein ekimen filosofikotan. Izan ere, zalantzarako joera hori ez da Descartesen bereizgarri esklusiboa izango, berak modu eredugarrian baliatu zuen arren. Era batera edo bestera filosofiari ezinbestekoa zaion urratsa da.
‎lanbroa eta nork bere modura
‎guk ezin genuen. Argia zen oso, bizi bizia eta, bere moduan, diskretoa ere bai."
‎Kamioian abiatu eta, aroztegi parean, Jone ikusi zuen: kokots handia, dotore bere moduan, besapean karpeta zeramala, Tapax buru keinu eta irribarre batez saludatu zuen.
2005
‎Gure artean asko hitz egin da horretaz Mar adentro filmak lortutako arrakastaren bueltan. Lege aldetik berriz, estatu eta legedi bakoitzak bere modura arautzen eta kriminalizatzen ditu ahalegin horiek.
‎Tramite eta diruarazoak gainditu ondoren, Eskualdunak utzitako oste edo ondorenaren eragina gainditu behar izan zuen lehendabizi eta bere bidea egiten hasi, batez ere haren pentsamolde erradikaletik aldenduz. Bere aurrekoaren moduan, hamar mila ale ateratzera heldu zen lehen hamar urteetan; 50eko hamarkadan gailur gailurrean zegoen. Haren egiturari lotu zitzaion edukietan ere, orokorrean:
‎Lurra maite dugu, ekosistema zaintzen dugu. Bakoitzak bere modura egiten ditu gauzak, baina denok dugu helburu bera: lurraren biziraupena eta norberaren biziraupena.
‎Ukitu pertsonala emateko aukera ugari daude. Artikulu honek jaiotzen tradizio luzea errepasatzen du, jatorrizko atariak antolatzeko aholkuak ematen ditu, produktu naturalak eta beste aukera batzuk erabiltzea proposatzen du, eta esaten du, halaber, jaiotzek ez dutela maiz irudikatzen Jesusen jaiotzaren eszena forma klasikoekin, baizik eta, bere modura, arte modernora hurbildu direla.
‎Plazer bat bere modura bitxia.
‎Orrazteko bere modua... Ahizpari esaten zion egiteko motoa.
‎Ezpainik ez lukeen batek egingo lukeen bezala, musurik suabeena eman dit. Bere modura, deus ahoskatu gabe, behar zaitut esan dit".
‎Uste dut denoi Boli etorri zitzaigula burura. Baina azken batean hark bere moduan adierazi zion Gerenari beti arte hil aurretik. Ez zen beste inor agertu.
2006
‎3 Adina eta adin talde baten kidea izatea ezberdintasun faktore bat da. Izan ere, hizkuntza komunitate baten barruan, adin talde eta beraz modu ezberdinak une berean baitaude. Gazteen hizkeraz hitz egiten delarik, hirietako eta hauzo zailetako hizkeraz mintzo da.
‎Ezin izango dira konkurtsoko administratzaile gisa izendatu konkurtso berean modu pertsonalean edo lanbidez elkarri lotuta daudenak. Lotura pertsonal hori antzemateko, 93 artikuluan ezarri erregelak aplikatuko dira.
‎Behin euren arteko loturaaskatutakoan, izatezko bikotekideek adostasunez edota auzibidez erabaki dezaketeseme alaben zaintza eta kita dezakete beren ondare erregimena. Edonola ere, esanbeharra dago, epaitegietara jotzeko orduan, zailtasun handiagoak topatzen dituztelabikote horiek ezkonduta egondakoek baino, ez baitago bikote horiek desegitekoprozedura berezirik, eta epaile bakoitzak bere modura interpretatzen baitu araudia.
‎Gidamarrak dituzte guztiek, azkenak izan ezik, eta kalitate eta uniformitate handiko testua da. Hizkia tarteko zerbait da kapital untzial eta garaiko bisigodo mozarabe jatorriko alfabetoarekin (hizki bera modu desberdinean ere eginez). Puntuazioa, gehiena gerora gehitua da eta kontrakziozko laburdurak ditu (sancti hitzean).
‎Ulertzen al du Weber-ek arrazionalizazio prozesu modernoa Mendebaldearen garatze kultural partikular gisa, ala dimentsio unibertsala ematen dio gertakariari? Autoreak berak modu ireki eta esplizituan baztertzen du, hainbat idatzitan egin ere, edozein posizio unibertsalista. Ikus dezagun.
‎«Bakoitzak bere moduan bizi, sufritu eta gainditzen du dolumina»
‎Norbait galdu eta bizitzan aldaketa haundiak gertatzen direnean ematen da dolumina. Arras gai pertsonala da eta bakoitzak bere moduan bizitu, sufritu eta gainditzen du Lehenbiziko fasean gertatu zaizuna ez dela erreala uste duzu, ez duzu onartzen. Fase laburra da, baina aunitzetan gertatzen dena.
‎" Puede afirmarse que casi todas las ideas sobre el pasado nacional que viven alojadas en las cabezas españolas son ineptas y, a menudo, grotescas. Ese repertorio de concepciones, no sólo falsas sino intelectualmente monstruosas, es precisamente una de las grandes rémoras que impiden el mejoramiento de nuestra vida"(" de nuestra raza" irakur genezake!) 576 – arrazaren/ bizitzaren hobekuntza biologista –eugenesia– ideia txit zabaldua zen, Nietzsche-k ere bere modura jaulki duena (Sloterdijkek berriki ahotan hartu izanik, eskandalua harrotu du) 577, XX. mendean gero eskuin zein ezkerreko talde askotan ferekatua. Kuestio ardatza, hortaz, da Espainia zergatik den –Europako besteak ez bezala– gidari edo elite gabeko herria.
‎Dagoeneko munduan Estaturik ez balego bezala hitz egiten dizute, edo egiazko arazoa honezkero Estatua ez balitz legez. Hori, bere moduan, ez da erabat gezurra; eta, beste modu batean, erabat gezurra, eta gezurra baino okerrago. Estrasburgoko parlamentarientzat egia izango da.
‎Biolentziaren monopolioa legez, berak dauka etniaren monopolioa. Immigranteekin oraintxe jokatzeko bere moduan ere Estatu Nazio moderno hori etnizista da. Estatu Nazio horren apostoluek irri egiten dute nazionalismo periferikoen etnizismoaz.
‎Veronicak esaten du, ingelesez, life gets in the way of plans. Bizitzak, alegia, planak bere modura antolatzen dituela. Berak antolatu zituen gau hartakoak behintzat.
‎Zer egingo dugu, ba, Maitetxu. Baina azken batean, alabatzat hartzen zintuen, bere modura. Nirekin ezarri nahi zuen harremana bere buruarekin zuena bezain itogarria zela iruditzen zait.
‎Orduak aurrera, albisteak gero eta larriagoak ziren. Nor bere kabutan bilduta, ez genuen ahorik zabaltzen, irratiak esandakorik ez galtzeko baino gehiago, barruan genituen amorrazioa eta abaildura nork bere modura mamurtuz. Müller jaunak, zeinak utzia baitzuen maletatxoa arasa baten gainean, aldian behin eskuak aurpegira eraman eta Gott im Himmel!
‎fuera!, gero kanbiorik gabe gelditu ginen eta bila joan nintzenian, Mixak pobreen artian bokatak banatu zituen, han esan ziguten biharamunian zornotzan kontzertu haundia zegoela, karnixeria batian haragiak erosi, hara gindoazela galdakao parian kontrola ikusi genuen urrutira eta mendiz mendiz in genuen krixton errebuelta, ez bait genuen aseguroaren paperik, hura ez genuen lotu, zornotzan zegoen siniestro total eta han ere lege problemarik ez genuen izandu eta han ere dena saldu genuen, ordiziara ere joan ginen eta han inon baino gutxiago saldu genuen eta gaizki pentsatzen hasi ginen, Mixak bere amantalarekin eta jantzi zuen lastozko sonbreroarekin iten zuen aurpegi luze bat, eta nik, redios, han ere munipekin gogor diskutitu nuen, eta azkenian jende gutxi zebilen tokian utzi ziguten eta jale ergelak goierriko haiek, hori zer da, zer du saltsa gorri horrek?, saltsa ona! saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zute... saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zutenekin eta etortzeko pasaportia eta lan baimenak in zizkiotenekin zorren bat bazuen, horregatik etzuen fotorik nahi eta horregatik ere etorri zen herriz herri nirekin, ezpaitzitzaion herrian udaletxiak pagatzen zionarekin ailegatzen eta zeuzkan diru pixarrak errusiara bidali zituen han bi alaba baitzituen eta horregatik etzuen ezta pentsioa pagatzeko ere, baionan in genituen bi gau, jarri ginen kale luze batian, han ziren saltzaile guztiak eta hainbestian, etorri zitzaigun magrebeko ume moko bat kollariak saltzen zebilena eta haragirik gabe eskatu zigun bokata bat, ezpaitzen haragiarekin fiatzen, txerria ote zen, eta Mixak in zion hari saltsarekin bokata, berrogeita hamar xentimo, eta gero sailian sailian hasi ziren etortzen magrebeko umiak, eta gero hango zaharrak ere bai, eta nik, nahikoa dek!, kontra in nien eta Mixari ere kontra ze bestela ere nahikoa lioa bagenuen, makina bat moxkorrekin peliatu nintzen, ezpainuen pitorik entenditzen eta haiek manera txarrekin etortzen, Mixak ere gutxi entenditzen zuen baina hura moldatu iten zen, moldatzeko zera hori zuen, abilidade hori, bera lasai zegoen, ni takartu nintzen, hirekin ruina zaukaat!, irribarre iten zuen, baionan bi lo in genituen, bigarren egunian, bertan, nik banku batian, zakuan, eta Mixa furgonetan manta batekin, halako batian esnatu naiz eta, arratoi bat zakuari oxka, salto in nuen, alde in zuen hark, eta ni in nintzen lurrera erori eta, lurrian nengoela begiak bildu eta atzera lo gelditu nintzen, nekia, Mixak berriz, hamabi ordu in zituen tirada batian, hark ere nekia, iten bazuen zutik ordu asko hankan mina jartzen zitzaion, zergatik behatz txikia moztuta zeukan, hori izan zen kropotkin, uste dut izena, hiri bat txetxeniatik honontza, zergatik kuarteletik lagun batekin eskapatu zenian, kamioi bat pillatu zuten eta heldu ziren hiri horretara, lagun haren etxera eta, berak botak erantzi gabe bazeraman lau hilabete, eta mina, eta mina, hanka dena haunditua eta han moztu zioten, gero handik pasa zen ukraniara, han mafia batekin tratua in edo hala etorri zen, ihes, beti ihes, esaten zidan, txikitan ere, amak minan lan iten zuen eta, mina itxi zutenian handik hanka in behar, orain, hau da nire etxia!, esaten zuen, bidia zela bere etxia, pena zuen familiagatik, umeekin askotan gogoratzen, handik, baionatik, berara goazela, furgoneta malda batian gelditu zitzaigun, hura izan zen aurreneko aldia, Mixak sartu zuen burua motorrian, jo zion ostiko pare bat, martxan jarri zen, berara ailegatu eta han jendiak irriak eta burlak iten zizkigun eta handik kontzejal batek edo eztakit zer zen bidali gintuen eta ni hitz inda nengoen hurrengo egunerako oiartzungo tipo batekin eta hark esan zigun halako ordutik aurrera jartzeko halako tokian, eta bueno, jarri ginen eta in genituen gelditu gabe hirulau ordu lanian, halako batian altxatu zen haize fuerte bat, amarratu genuen toldoa barandilla batian eta ezin, toldoa puxkatu eta noski sua itzali eta ezin aguantatu behintzat, gauzak azkar bildu eta martxa, hurrengo goizian, toldoa partxiatu genuen, garbitu garbitzekoak eta erostekoak erosi eta, berriz ere martxa, gasteizera joan ginen, han jarri ginen parte zaharrian, kantoi batian, hara etzen poliziarik sartzen eta han ondo saldu eta ondo egon ginen, bitartian diru balantziak in genituen eta etzen askore baina, zerbait ari ginen, Mixak orain errusiara joatiarekin iten zuen ametsa, eta nik ere nire ametsak baina nik garbi neukan gutxirekin biziko nintzela eta tailerrera pentsatu ere ez, han gasteizen haragia bagenuen oiartzundik sobratua eta hura eraman ekarriekin in zitzaigun lizundu, xerrak kutxilloarekin garbitu genituen, Mixak etzuen saldu nahi, eta nik, ba, lizun pixka bategatik, baina handik aurrera nazkatu ginen eta hasi ginen solomoa, piper saltsarekin, gasteiztik joan ginen leitzara zuzenian, han etzen guretzako tokirik baina albintiarekin diskutitu genuen eta hark zerga kobratu zigun eta utzi zigun toki bat, gero jeneradoriak etzigun arrankatzen eta presoen txosnan eskatu genuen entxufe bat, ondoan bagenituen ijito batzuk karrito batekin eta haiek ikusi zuten guk argia bagenuela eta guri eskatu ziguten, beltz bat ere etorri zitzaigun eske eta gero zilar saltzaileak ere, argentinako batzuk, gero hurruna, bagenekien zaila zela oso baina guk bilbora nahi genuen, bilbon astebete!
‎saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zutenekin eta etortzeko pasaportia eta lan baimenak in zizkiotenekin zorren bat bazuen, horregatik etzuen fotorik nahi eta horregatik ere etorri zen herriz herri nirekin, ezpaitzitzaion herrian udaletxiak pagatzen zionarekin ailegatzen eta zeuzkan diru pixarrak errusiara bidali zituen han bi alaba baitzituen eta horregatik etzuen ezta pentsioa pagatzeko ere, baionan in genituen bi gau, jarri ginen kale luze batian, han ziren saltzaile guztiak eta hainbestian, etorri zitzaigun magrebeko ume moko bat kollariak saltzen zebilena eta haragirik gabe eskatu zigun bokata bat, ezpaitzen haragiarekin fiatzen, txerria ote zen, eta Mixak in zion hari saltsarekin bokata, berrogeita hamar xentimo, eta gero sailian sailian hasi ziren etortzen magrebeko umiak, eta gero hango zaharrak ere bai, eta nik, nahikoa dek!, kontra in nien eta Mixari ere kontra ze bestela ere nahikoa lioa bagenuen, makina bat moxkorrekin peliatu nintzen, ezpainuen pitorik entenditzen eta haiek manera txarrekin etortzen, Mixak ere gutxi entenditzen zuen baina hura moldatu iten zen, moldatzeko zera hori zuen, abilidade hori, bera lasai zegoen, ni takartu nintzen, hirekin ruina zaukaat!, irribarre iten zuen, baionan bi lo in genituen, bigarren egunian, bertan, nik banku batian, zakuan, eta Mixa furgonetan manta batekin, halako batian esnatu naiz eta, arratoi bat zakuari oxka, salto in nuen, alde in zuen hark, eta ni in nintzen lurrera erori eta, lurrian nengoela begiak bildu eta atzera lo gelditu nintzen, nekia, Mixak berriz, hamabi ordu in zituen tirada batian, hark ere nekia, iten bazuen zutik ordu asko hankan mina jartzen zitzaion, zergatik behatz txikia moztuta zeukan, hori izan zen kropotkin, uste dut izena, hiri bat txetxeniatik honontza, zergatik kuarteletik lagun batekin eskapatu zenian, kamioi bat pillatu zuten eta heldu ziren hiri horretara, lagun haren etxera eta, berak botak erantzi gabe bazeraman lau hilabete, eta mina, eta mina, hanka dena haunditua eta han moztu zioten, gero handik pasa zen ukraniara, han mafia batekin tratua in edo hala etorri zen, ihes, beti ihes, esaten zidan, txikitan ere, amak minan lan iten zuen eta, mina itxi zutenian handik hanka in behar, orain, hau da nire etxia!, esaten zuen, bidia zela bere etxia, pena zuen familiagatik, umeekin askotan gogoratzen, handik, baionatik, berara goazela, furgoneta malda batian gelditu zitzaigun, hura izan zen aurreneko aldia, Mixak sartu zuen burua motorrian, jo zion ostiko pare bat, martxan jarri zen, berara ailegatu eta han jendiak irriak eta burlak iten zizkigun eta handik kontzejal batek edo eztakit zer zen bidali gintuen eta ni hitz inda nengoen hurrengo egunerako oiartzungo tipo batekin eta hark esan zigun halako ordutik aurrera jartzeko halako tokian, eta bueno, jarri ginen eta in genituen gelditu gabe hirulau ordu lanian, halako batian altxatu zen haize fuerte bat, amarratu genuen toldoa barandilla batian eta ezin, toldoa puxkatu eta noski sua itzali eta ezin aguantatu behintzat, gauzak azkar bildu eta martxa, hurrengo goizian, toldoa partxiatu genuen, garbitu garbitzekoak eta erostekoak erosi eta, berriz ere martxa, gasteizera joan ginen, han jarri ginen parte zaharrian, kantoi batian, hara etzen poliziarik sartzen eta saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zute... bilbon akitu arte!, esan genuen, bagenituen telefono batzuk, ia lotu genuen, azkenian ezetz, etziguten utzi, horregatik tafallara segitu genuen, han bukatu zitzaigun solomoa eta Mixak baratxuri zopa prestatu zuen eltzian, baratxuriak zanpa zanpa in eta eskatu genituen bar batian ogi zaharrak eta txorizo batzuk erosi genituen, handik in genuen goizueta, han jende txikitxoa zegoen, diferentzia haiekin Mixa harrituta zegoen, han leitzan ezagutu genuen saltzaile bati zerbeza kaja bat eman eta bere aldian toki bat utzi zigun, hurrengo goizian, handik gatozela, errebuelta asko eta Mixa mariatuta zijoan, baso zahar batian, basoko mutilak motozerrekin eta gazte batzuk pagoetara igoak, batzuk aurpegiak estalita, beste batzuk makillatuta bezala, kolore txuria, lekeition in genuen goizaldian ordu pare bat bidali bitartian eta zarautzen heldu bezain laster etorri ziren bi munipa eta papera eskatu ziguten eta herritik aparte jarri behar izan genuen, bermion in genuen gau ona, kontzertu haundia zegoen eta laurehun bokata saldu genituen, denak eta gehiago ere salduko genituen, argi pirrintarekin ari ginen gauzak furgonetara jasotzen, ya ari ginen burniak biltzen, halako batian bronka izugarri bat, tipo txiki buru haundi bat gugana ikaratuta korrika eta ikusi ez ikusi furgonetara sartu zitzaigun eta atia itxi zuen, haren atzetik amorratu batzuk, ni, zer pasatzen da!, tartian jarri nintzen, joputa!, esaten zuten, neska bat bortxatu zuela txiki hark, nahi zizkioten barrabilak moztu, nik tranki tranki!, bakarrik esan nuen, eman zidaten ostia latz bat, ya furgonetara sartu behar zuten, Mixa etzen ikaratu eta hanka burni bat ibili zuen airian, bidali zituen bi tipo lurrera, jende gehiago etorri zen, akatu baino lehenago sartu ginen furgonetan nola hala, hautsi ziguten atzeko kristala eta burni batzuk han utzi genituen, atera ginen bermiotik, zartaien eta serbilleten artian gure buru haundia, alkandora urratua, puta, esaten zuen, puta zela, etzuen besterik esaten, neska hura, puta zela, halako batian, herritik ateratzeko maldan, taka, in zen furgoneta berriz ere gelditu, jaitsi ginen, buru haundia begiak atera beharrian ikaratuta zegoen, eskerrak eman gabe piztia bezala mendira salto in zuen, hurrengo egunian ez, hurrengoan, furgoneta karga in, nafarroa aldera abiatu ginen, ba omen ziren hango erdialdeko haranetan herri txiki batzuk, denbora hartan jaiak zituztenak, jendetzarik ez, esan ziguten, baina joanez gero poliki salduko duzue, pasa genituen harako mendiak, iritsi ginen ipuruen lurrera, galdezka galdezka, heldu ginen ariztira, feria zen ariztin, jende gutxi, haur batzuk, barraka batzuk, tipo batek puñalarekin jolas iten zuen, bi lagun padera zabalian ogia erretzen ari ziren, etorri zitzaigun herriko mutil ile luze bat, informatu zen zer zen gure nahia, esan zigun ostatuaren ondoan non jartzia genuen, nonbait, esan zigun hark, gobernuak, bertako jauntxoekin elkar hartuta, pribatizatu in nahi zituen mendi haietako lurrak, eta kontra iteko zen festa, nik susmoa, zibilak joango ote ziren eta, joan nintzen begiratzera bazterrak, ez nintzen fiatzen, Mixa mutil harekin gelditu zen, itzuli nintzenian ostatuan ziren biak, Mixa ikusten zen gustora zegoela, mutil ile luze hark, Stefan izena, galderak iten zizkion, errusiako eskolaz, siberiaz, hango ibaiez, lehortu zen itsaso batetaz, iluntziarekin hasi zen jendia etortzen plazara, guk sua piztu, bonbillak arboletatik txintxilika jarri eta, gutxi bat, gutxi bat, oso ongi saldu genuen, goizaldian, bostak seiak izango ziren biltzen hasi ginenian, denak bildu eta abiatzera goazela, furgonetak, etzuela nahi, aritu ginen, eman genizkion takateko batzuk, alferrik, ematen zuen hila zela motorra, probatu genuen Stefanek utzi zigun bateria batekin, etorri ziren ferianteak ere, motorrari begiratu, burua kordokatzen zuten, etzen hari nondik sartu eskua, ezin ezer egin, apartatu ginen, madarikatu genuen gure suertia, Mixa
2007
‎Badira belaunaldi guztietan antzeztu diren hamar edo hamabi antzezlan, hala behar du gainera. Belaunaldi bakoitzak bere modura egiten du, eta ondare hori uzten dio hurrengoari, hark guztiz modu desberdinean antzez dezan.
‎Foru Aldundiak eraiki zuen Santa Barbarako paradorea duzue hor, egun begiratoki gisa atondua (405 m). Abiapauntura itzultzeko norberak bere modua prest izan behar du hemen.
‎Era berean, eta aurretiaz errentatzaileari hala jakinarazita, errentariak irisgarritasun obrak egin ahal izango ditu finka barruan etxebizitza moduan erabiltzen dituen eraikinetan, betiere obra horiek ez dutenean eragiten eraikinaren egonkortasuna edo segurtasuna gutxitzea, eta obra horiek beharrezkoak direnean, eraikinak modu egokian erabili ahal izateko eta desgaitasuna duenari edo 70 urtetik gorako adinarrean bizi diren familiakideak, odol bi duenari mesede egiteko. Azken horien artean egon daitezke errentaria nahiz horren ezkontidea; errentariarekin antzeko maitasun harremanak izan eta berarekin modu iraunkorrean bizi den pertsona, horren sexu joera gorabehera; euretako batekin modu iraunkodezko laugarren gradurainokoak badira; eta aurreko pertsona horietako edonorentzat landa finkako etxebizitzan doan edo borondatez zerbitzuak ematen dituzten pertsonak. Kontratua amaitzean, errentariak betebeharra izango du, etxebizitza aurreko egoeran uzteko, errentatzaileak hala agintzen badio.
‎a. Hamar urtean, errentariak eta errentapeko etxebizitzan berarekin modu iraunkorrean bizi diren pertsonek jasotako diru sarreren batura ez denean lanbidearteko gutxieneko alokairua baino 5.5 aldiz handiagoa.
‎Russell Tribunalak eta Sartrek nork bere modura iragarri zituzten.
‎Aroko izpiritu espainola, frantsesa, etab., denak elkarlotuak ageri dira. Elkarlotuak euren artean, eta gero elkarlotuak, bakoitza bere modura, iragan osoarekin, eta norbere iraganarekin lotuak egoteaz batera besteen iraganekin ere bai, horrela guztiak guztiekin mila modutako hari joan etorrizkoz lotzen eta birlotzen direla. Printzipioz, historian dena bat da, ezer ez dago ebaki eta aparte.
‎(OFF) Hona iparraldeko bi hartz. Biak izugarri ondo moldaturik zein bere moduan bizirik irauteko. // Polo inguruetako hartz hauengan bizi da basatasuna.
‎hamabost artikulu baino ez197 Hona ekarri, hala ere, Piarres Xarrittonen hitzak: Konturatu naiz La, tte izan dela bere moduan Vichyzale198 Izan ere, Xarrittonek egiaztatu du, Vichyko gobernuaren denboran, La, ttek eta Arotçarenak batera agertu zutela Frantziaren eskualdekatzearen nahia. Biek parte hartu zuten Eskualdunan hasitako kanpainan, Euskal Herriaren nortasuna onartua izan zedin, dokumentu berbera sinatuz; Arotçarenak adiskide ere deitu zuen La, tte.
‎Hori dela eta, Xarrittonek baieztatu du: La, tte izan dela bere moduan Vichyzale une batean834 Gure ustez, kontuan hartu behar da denboraldi berezia izan zela hura: Bigarren Mundu Gerran zeuden murgildurik eta Arotçarenaren Eskualduna> Vichyko gobernu nazizalearen menpean zegoen; beraz, ezinezkoa zatekeen Vichyko gobernuaren kontrako iritzirik agertzea.
‎foruzaleak baserritarraerabiliko zuen Euskal Herriko naziotasunaren irudi legez (berdin Ameriketako edoEuropako burgesak: zeinek bere modura, guztiek erabiliko zuten euren aborigenedo natibo propioa, euren, jatorrizko diferentzia, ezin gaindituzkoa).
‎1. Deskolekzioa?: norberak kultur produktuak bere gustura, bere interesenarabera, bere modura antolatzen ditu bilduma berezi batean, berenberengiko bilduman. Lehenago aipatu dut garai modernoetan nazio kulturaeraikitzeko hainbat bilduma antolatu zirela:
‎Razionala Ilustrazioa da. ...duen Ilustrazioa (Rousseau, Herder, erromantizismoa, inon izan diren herri apalaren juglare eta poetak, denak irrazionaltzat jotzen dira), ezpada despota ilustratuaren gortea, noblezia razionalki izenbelztu zuena (populua ere erdeinatuz), elizatik razionalki emantzipatu zena (burgesiak ez du bere boterea inorekin konpartitzen), baina desordena baino injustizia nahiago zuena, behiala Descartes-ek, bere modura Voltaire-k, eta orainagoan Goethe-k adierazi duten bezala. Burgesia aberatsaren boterearentzat herria ez da ukuiluko trakets edo errebaletako lumpen proletarioa besterik, ezjakina, arazo publikoetan eskua zer sartu ez duena, beste egitekorik gabekoa funtsean egun osoan lan egin eta gauean umeak mundura ekartzea baino, Estatuak behar dituen beharginak eta soldaduak.
‎Hizkuntza ez da hor dagoen ezer, hizketan egiten da egin, eleketan beti berriro sortzen da. Eta bakoitzak bere modura sortzen dizu. Esan nahi da, hizkuntzak, hizketak (ez bakarrik, baina beti) karaktere indibiduala dizu.
‎«Eta honen ondorioz hitz horren[, urre?] esanahiak oso zalantzagarria izan behar nahitaez, zeren substantzia berean pertsona ezberdinek propietate ezberdinak hautematen dituzte(?); eta gehitu nezakeela uste dut inork ez dituela guztiak hautematen». Ez da ulertu behar, urre hitzarekin ez dutela denek gauza bera pentsatzen, ezpada gauza bera da bakoitzak bere modura pentsatzen duena (gauzaren propietate diferenteak aintzat hartzen dituelako bakoitzak: batek kolorea, besteak pisua, fundigarritasuna, etab.). «Eta horregatik gauzen deskribaketa oso inperfektuak ditugu eta hitzek ziurgabetasun handiko esanahiak dituzte».
‎Abereen komunikazioa ez da hizkuntza, erabakitzen du? ez delako zeinu sistema arbitrarioa (kontzeptuena, ulertzen da), naturala baizik120 Gizakiak, hitzak erabiltzen ditu (ulertu ere agian, bere modura ulertzen dituen zakurrak ez bezala) «quatenus signa sunt» (kontzeptuenak) 121 Horrela hizkuntza eta adimena praktikan berdintzera etorri beharrean aurkitu da, are adimenaren aldean hizkuntzari
‎(Organismoa hizkuntzari buruzko metafora bat da: Humboldt bere modura beti «materialista» bada ere, hain zuzen goratik aitortuz izpiritua, hots, aktibitatea?, hau da, beti baldin bada ere naturalista453, haatik hizkuntzaren natura organikoa ez dela estriktokiegi fisiologiaren maneran ulertu behar, berak abertitu dio jarraikari
‎«Etnia bakoitzak hautaketa edo taxuketa desberdinak egiten ditu», horixe da hizkuntza bat1242 Fonetika mailan, hizkuntza batean bokal posibleak ez dira a/ e/ i/ o/ u, baizik eta «garbi geldi bedi oraingoz ideia bakar hau: bokaleen sail etengabe eta jarraikian, hizkuntza bakoitzak bere modura egiten duela bere zatiketa berezia, bokale estruktura desberdin bana
‎Prozesu guztia modu kontrolatuan egin zen laborategian. Baina zientzialariek ez dute baztertzen prozesu hori bera modu naturalean errepikatzeko aukera, tenperaturak igotzeak poloak urtzea eragiten badu. Ikerketaren arduradunek ez dute birus eta bakterio izoztuetan gizakien osasunerako mehatxu berririk ikusten.
‎Migel Intxaurrondok seminarioan euskara irakasten zuen eta bere ordezko moduan edo, Blas Alegriari kargu hori proposatu zion. Lakuntzarrak ez zuen bere burua horretarako prestatuta ikusi.
‎(eta Basques’ Harbour eko beste kontu asko) delakoan, txikitan bizitakoa eta ondoren mamitutakoa itsas imajinarioan landatu ditu ordea, eta ez nolanahi landu. Izagirreren irudimenean txertatutako irudiak ez dira aise liseritzekoak, ez ditu berak modu errazean barneratu ez doitu, eta ondorioz gurera helarazi ere ez.
‎Azken batean elkar ulertze oro —gerrate arriskuak saihesteko ahalegin oro— posible izateko, zera da ezinbestekoa: gizabanako bakoitzak —han eta hemen— bestea deabru gaizto bezala ikusteari uztea eta, aldiz, beste hori gizaki bezala onartzeko prest egotea, hain zuzen bere modura —berori kopiatzekoa ez bada ere, baina bai eskubide osoz— gizatasunaren errealizazioa ere bilatzen duen norbait bezala.
2008
‎Alde horretatik, modu garbian idazten saiatzen naiz. Hizkuntza tresna bezala erabiltzen dut helburua komunikatzea baita, beraz modu garbienean egiten saiatzen naiz.Egiten dituzun lanak ez dira komertzialak, kontrako bidean al zoaz. Orokorrean erabiltzen ditudan gaiak ez dira oso komertzialak. Hori da agian, arazoetako bat edo muga bat.
‎Are gehiago, aipatu bigarrena prozesurako funtsezkoa izanda ere, are funtsezkoagoa zaigu lehenengoa bera lortzeko. Baina agiriak gogoan, erakunde armatuak bestelakorik uste duela begitantzen zait, gehiengo sozialarena geroko beste fase baterako utzita oztopo estrukturalak gainditzea berari dagokiolakoan, bere modura egoki ere.
‎Orokorrean esan daiteke arazo nagusia anbiguotasuna (elementu bera modu desberdinetan ulertzeko/ analizatzeko aukera) dela, baina ez da arazo bakarra. konbinazio probableena bilatzen da. Ondorioz bi eredu eraikitzen dira tresna eraikitzean:
‎Kalitateko itzulpen automatikoa lortuko bada, ezinbestekoak dira inplikatutako hizkuntzetarako oinarrizko eta kalitatezko tresnak. Beraz, derrigorrezko baldintza da egitasmo hauek testuinguru zabalago batean kokatzea. anbiguotasuna (elementu bera modu desberdinetan ulertzeko/ analizatzeko aukera) dela, baina ez da arazo bakarra. Hona arazo nagusienen zerrenda:
‎Egitura horiek guztiek elkarri eragiten diote, eta beraz, ezin dira modu isolatuan ulertu. Laburbilduz, literatura zeinek bere modura definitu bazuen ere (formalistek sistema gisa eta estrukturalistek egitura gisa), haien ekarpenik garrantzitsuena errealitate konplexu horren antolaketa eta funtzionamendua azaltzeko egindako lana dugu.
‎Gainerako etiketek zehaztasun handiagoak agertzen dituzte baina informazioa bakoitzak bere modura ematen duenez (aroma posizioak edo egunean zenbat ordu pizturik egotea den egokia aipatzen dute) gehien irauten duen aparatua zein den jakitea eragozten diote kontsumitzaileari.
‎–Neure beste iritzi bat emango dizut orain, Natividad, esan zion, bere moduak eta manerak berriro eztituz?. Nik beti moja ikusi izan zaitut, kastitatearen mendietan gora, gero eta gorago.
‎Pentsa lezake norbaitek Altxor Uharteak aurkezten duen munduak, bere pirata maltzur, ezkutuko altxor eta paraje exotikoekin, ez duela zerikusi handirik ez gure, ez egilearen, ez inoren errealitatearekin. Bere modura, ordea, nobela honek giza esperientziaren berri ematen du, zeren eta, Stevensonek zioen bezala, ametsak eta desirak ez al dira errealitatearen atal. Izan al da sekula urre bila ibili ez den umerik?
‎–Otordu ona jartzen badiezu bertakoen moduan jan gura dutela esango dizute, arroza jarriz gero beti gauza bera dela, 4x4 autoa lotuz gero bertakoen moduan bidaiatu gura dutela eta bertakoen garraioak hartuz gero oso arriskutsuak ei dira.
‎–Otordu ona jartzen badiezu bertakoen moduan jan gura dutela esango dizute, arroza jarriz gero beti gauza bera dela, 4x4 autoa lotuz gero bertakoen moduan bidaiatu gura dutela eta bertakoen garraioak hartuz gero oso arriskutsuak ei dira.
‎<* andere+ aba. Euskarazko andere> ez da Venemann en iritziz askok pentsatu izan duten indoeuroperazko mailegu zahar bat, baizik eta euskarak aspalditik bere lexikoan zuen hitza, gero Europako zenbait hizkuntzek, zeinek bere modura, maile gatu duena: esaterako, Hektorren emaztearen izenak (Andromáche:) ez du grezieraz ko ane: r/ andrós>, gizasemea?
‎esparru literario unibertsal edo nazioartekoaren konkistaren sinonimo bihurtzen da. Harkaitz Cano batek bere modura, jazz musikarien erran zahar bat gogoratuz, adierazten duen egia da hau: «> > edozein> tokitan> > lortzen> baduzu, > ederra> da> pagotxa./ Baina> Manhattanen> arrakasta> lortzen> baduzu, > aixkidea, > orduan> Sagar> handiari> eginen> diozu> kozka>». > Espazio guztiak, hiri guztiak hortaz, ez dira-eta baliokide.
‎Hola eginez, neurtitzen erabidearen erroak Erdi Aroko elizako latin kantiketan emanik ere, herri tradizio garapena eta bilakaera historiatik kentzen bezala zuen, 36 eta Echepare berdin konpara zezakeen hiruzpalau mende geroago aurkitzen diren bertsolari modernoekin. Ohargarria da, hola jokatuz, Altunak ere, bere moduan, akronia baten ideia onesten zuela:
‎Horrek esan gura zuen euskal populua nazio berezi kontsideratzen zuela. Hala ere nazioa ulertzeko bere modua Arana Goirirenetik aldentzen zen. Izatez, Azkueren lehen lanetan bertan bien arteko desberdintasun nagusiak antzeman daitezke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 675 (4,44)
Bera 3 (0,02)
Lehen forma
bere 521 (3,43)
bera 54 (0,36)
Bere 29 (0,19)
berak 19 (0,13)
berean 10 (0,07)
berarekin 6 (0,04)
beraz 6 (0,04)
beraren 4 (0,03)
bertakoen 4 (0,03)
Berak 3 (0,02)
beren artean 3 (0,02)
bere aldetik 2 (0,01)
Beraz 1 (0,01)
Bere aurrekoaren 1 (0,01)
Bere aurrekoek 1 (0,01)
berarengan 1 (0,01)
berari 1 (0,01)
bere baitakoaren 1 (0,01)
bere baitan 1 (0,01)
bere esku 1 (0,01)
bere gainean 1 (0,01)
bere ordezko 1 (0,01)
berea 1 (0,01)
bereak 1 (0,01)
bereko 1 (0,01)
bertako 1 (0,01)
bertakoon 1 (0,01)
bertan 1 (0,01)
bertatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera modu egin 24 (0,16)
bera modu bizi 19 (0,13)
bera modu ulertu 13 (0,09)
bera modu desberdin 11 (0,07)
bera modu eduki 11 (0,07)
bera modu interpretatu 10 (0,07)
bera modu berezi 9 (0,06)
bera modu antolatu 7 (0,05)
bera modu asko 7 (0,05)
bera modu bera 7 (0,05)
bera modu ikusi 7 (0,05)
bera modu bat 6 (0,04)
bera modu ezberdin 6 (0,04)
bera modu adierazi 5 (0,03)
bera modu hura 5 (0,03)
bera modu iraunkor 5 (0,03)
bera modu partikular 5 (0,03)
bera modu pertsonal 5 (0,03)
bera modu uniforme 5 (0,03)
bera modu kontatu 4 (0,03)
bera modu bilatu 3 (0,02)
bera modu eman 3 (0,02)
bera modu erabili 3 (0,02)
bera modu ere 3 (0,02)
bera modu eskaini 3 (0,02)
bera modu ez 3 (0,02)
bera modu ezarri 3 (0,02)
bera modu gordin 3 (0,02)
bera modu guzti 3 (0,02)
bera modu hori 3 (0,02)
bera modu jakin 3 (0,02)
bera modu jokatu 3 (0,02)
bera modu moldatu 3 (0,02)
bera modu natural 3 (0,02)
bera modu osatu 3 (0,02)
bera modu abstraktu 2 (0,01)
bera modu aurkeztu 2 (0,01)
bera modu azaldu 2 (0,01)
bera modu baketsu 2 (0,01)
bera modu barneratu 2 (0,01)
bera modu beste 2 (0,01)
bera modu besterik 2 (0,01)
bera modu bi 2 (0,01)
bera modu bideratu 2 (0,01)
bera modu bizitu 2 (0,01)
bera modu definitu 2 (0,01)
bera modu egoki 2 (0,01)
bera modu eraiki 2 (0,01)
bera modu eraman 2 (0,01)
bera modu hartu 2 (0,01)
bera modu landu 2 (0,01)
bera modu nahi 2 (0,01)
bera modu orokor 2 (0,01)
bera modu oso 2 (0,01)
bera modu pentsatu 2 (0,01)
bera modu propio 2 (0,01)
bera modu saiatu 2 (0,01)
bera modu sentitu 2 (0,01)
bera modu sistematiko 2 (0,01)
bera modu trakets 2 (0,01)
bera modu zehatu 2 (0,01)
bera modu abegikor 1 (0,01)
bera modu adierazkor 1 (0,01)
bera modu ahal 1 (0,01)
bera modu aintzat 1 (0,01)
bera modu aitortu 1 (0,01)
bera modu akitu 1 (0,01)
bera modu aldarrikatu 1 (0,01)
bera modu analogiko 1 (0,01)
bera modu antzeko 1 (0,01)
bera modu Arana 1 (0,01)
bera modu arautu 1 (0,01)
bera modu Argia 1 (0,01)
bera modu argitu 1 (0,01)
bera modu asertibo 1 (0,01)
bera modu aski 1 (0,01)
bera modu aurreko 1 (0,01)
bera modu azalpen 1 (0,01)
bera modu azken 1 (0,01)
bera modu bakar 1 (0,01)
bera modu baliatu 1 (0,01)
bera modu barre 1 (0,01)
bera modu beheratu 1 (0,01)
bera modu bereizi 1 (0,01)
bera modu berotu 1 (0,01)
Bera modu informal 1 (0,01)
Bera modu natural 1 (0,01)
bera modu Voltaire 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia