2006
|
|
Artikulu honen arabera ofendituari edo kaltedunari informazioa eman behar zaio
|
berak
dituen eskubideei buruz, eta, informazio hori jabetza intelektualaren eta industria jabetzaren aurkako delituei buruzkoa denean, informazioa bera, eta hala denean, prozesuaren izapide ezberdinerako zitazioa edo epatzea, aipatu eskubideen titularren lege ordezkaritza duten pertsona, entitate nahiz erakundeei egingo zaie.
|
2008
|
|
Artikulu honetan ezarritakoaren ondoreetarako, sozietate nagusiaren eskubideei gehitu behar zaizkie mendeko sozietateen bidez
|
berak
dituen eskubideak, edota sozietate nagusiaren zein mendekoen kontura diharduten pertsonen bitartez dituenak, baita beste edozein pertsonarekin eginiko hitzarmenaren ondorioz dituenak ere.
|
2009
|
|
Hain zuzen ere dirua ematen denean eta lana jartzen denean, eragiketa horren kausa erabakigarria da: nork
|
berea
duen eskubidearen ahalmenak baliatuz egiten da, edo beste norbaiten aldeko doako eskuzabaltasun hutsagatik egin da.
|
2011
|
|
Jaraunslea hiltzen bada jarauntsia onartu eta arbuiatu gabe, jaraunsle horren jaraunsleei eskualdatuko zaie
|
berak
zuen eskubide berbera.
|
2013
|
|
Hori dela-eta, mendekotasun aldia prekarietatetik nola bizi den aztertzean, eta, ondorioz, baliabide eskasia horretatik nola zaintzen den ere aztertuta, feminista batzuek eztabaida piztu nahi dute zaintzeko betebeharraren eta zaindua izateko eskubidearen inguruan, eta, betiere, hala eremu indibiduala nola soziala bere gain hartzen dituen erantzukizunen negoziaketara bideratuta; zaintzea, izan ere, erantzukizun soziala baita, indibiduala ez ezik. Hargatik interpreta daiteke pertsonek eurek ezarritako baldintzetan zainduak izateko daukaten ustezko eskubideari (eta aipatu behar da pertsona horietako batzuek, normalean aurrez besteren bat zaindu dutenek eta eredu tradizionalaren aldekoek,
|
beretzat
dutela eskubide hori) jar dakiokeela mugaren bat, modu horretan zainketa lana zaintzailearen bizitzarekin eta ongizatearekin bateragarri egiteko. Hortik Del Río k eta Pérez Orozco k (2004:
|
2014
|
|
Beharbada lege horren ezaugarririk nabariena da nafar herritarren hizkuntza eskubideak eratzen eta mugatzen dituela beren jarduneko hizkuntza eremuaren arabera. Horixe da ezaugarririk bereziena, kontraste handiena egiten duenaEAEko hizkuntza politikaren aldean, azken honetan pertsonak
|
berak
baitu eskubidea (Nafarroan, aldiz, lurraldetasun irizpidea aplikatzen da eta eskualdearen arabera pertsonak eskubide desberdinak ditu hizkuntzen alorrean).
|
2015
|
|
Gurasoen eta seme alaben arteko erlazioak zuzentzen dituen figura juridikoaguraso ahalada, eta honetan zehazten da: gurasoek eta seme alabek
|
beren artean
dituzten eskubideen eta betebeharren multzoan, seme alabak adingabeak badira edo emantzipatuta ez daudenean.
|
2016
|
|
Berterretxi kondeak legea azaltzen dio, menekoek dituzten betebeharrak eta
|
berak
dituen eskubideak gogoratzen dizkio:
|
|
" Argi dugu Gorkak etxean behar duela;
|
berea
duen eskubidea aitortu behar zaio"
|
|
Argi daukagu etxean egon behar duela. Beste hainbat presogaz egiten den lez,
|
berak
duen eskubidea aitortu behar zaio.S.A.: Euskal Herrian bai, baina, etxean.
|
2019
|
|
Baina haurrak zenbat eta bizkorrago eta bipilkiago ikusi bere burua subjektu gisa, orduan eta ezerosoagoa zaio bere autonomia auzitan jartzen dion haragizko lotura hori. Horren ondorioz, ihes egiten die laztanei; lotsa moduko bat ematen diote amaren autoritateak, amak
|
beraren gainean
dituen eskubideek, amaren presentziak berak batzuetan. Bereziki gogaikarria, lizuna iruditzen zaio ama haragia dela ohartzea, eta uko egiten dio haren gorputzaz pentsatzeari; aitarengana, bigarren senarrarengana edo maitale batengana sentitzen duen nazkan, jelosia baino handiagoa da eskandalua:
|
|
Baina, sakonean, Claudelek ez du egiten tradizio katoliko modernizatuxea poetikoki adierazi besterik. Esan izan da emakumeak lurrerako duen bokazioak ez diola ezertan kalterik egiten haren autonomia naturaz gaindikoari; baina, kontrara, emakumeari autonomia onartzen dionean, katolikoak pentsatzen du
|
berak
baduela eskubidea gizonen pribilegioak beren hartan uzteko mundu honetan. Emakumea Jainkoarengan ohoratuz gero, zerbitzari bat bezala trata daiteke mundu honetan; sumisio erabatekoa ere eska dakioke; are gehiago:
|
2022
|
|
Cortek buru keinutxo etsi bat egin zuen, adieraziz bazekiela; ez zituela auzitan jartzen gizadiak
|
bere gain
zituen eskubideak, baina egoera hartan ezin zitzaiola eskatu herritar xumeenari baino adore handiagoa.
|