Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 785

2000
‎Grezian, duela 5.000 urte, aski ezagunak ziren bere ezaugarriak. Gure artean sagar mota estimatuena errege-sagarra da, baina mota guztiek dute kontsumorako berezitasuna. Sagarraren azala iragazkaitza da eta horregatik, iraupen luzea du fruta honek.
‎" Salvador" izen hori, urteen poderioz," Calvados" bilakatu zen eta orduz gero, izen horrekin ezagutzen dugu sagarrarekin egiten den pattar hau. Gure artean , ez da denbora asko lantzen hasi zirela eta sagardoz izenez ari da bere bidea egiten.
Gure artean eta gaur egun, aspaldi etxe gehienetan egoten zen fraile barometro haren ordezkotzat har genezake Pello Zabala. Gure gazteek ez zuten fraile hura ezagutu.
‎Eta nolabait, gaurko egunetik urrutixeago begiratzen ez dakiten begirada horiek. Gure artean oso errotua dagoen beste jokabide bat ere oso arriskutsua da, eta badu bere izena: adanismoa.
Gure artean , idazki horien berri zehatzak, laburki bederen, eman zizkigun Koldo Mitxelena zenak Textos arcaicos vascos (1964) liburuaren 14 -20 orrialdeetan. Ondotik, Salamancan bere ikasle izan zuen Joakin Gorrotxategik zabalago landu zuen gai hori, Estudio sobre la onomástica indígena de Aquitania (1984) deritzan liburuan.
Gure artean , Euskal Herrian/ Herrietan irakurgai eta ikusgai ditugun hedabideekzeinek bere gustuko mapa marrazten dute, defendatu gura dituzten helburu estrategikoeimen eginez. Badira gure artean Euskal Herri bateratu, integratu eta lurralde-anitzeansinesten dutenak, Zazpiak bateko maparen aldeko apostu grafikoa egiten dutenak.Badira egungo marko juridiko-administratiboak soilik ikusi/ erakutsi gura dituztenak.Badira euskal lurraldetasuna barrutik birrintzearen aldeko apostua egiten duten probintziazaleak.
‎Euskararen kasuan alor hau ezer gutxi jorratu izan da. Gure artean –makulu, izenaz deitu izan ditugu, eta inor gutxik heldu izan dio berauek sailkatu eta erabiltzekoeraren azterketari15 16 Osagai hauen izaera diskurtsiboak agerian jartzen du zeinengarrantzitsuak diren aldaera kolokialean.
Gure artean , J. Urrutia-k azpimarratu zituen, batez ere, lehenengo jokamolde harkizan zituen ondorio praktiko luzeak. Isiltasuna, aintzakotzat ez hartzea eta urak betieregaztelaniaren errotara bakarrik eramatea zen politika haren ardatz erabakiorra (Urrutia1978:
‎-Epaiketa bat egin behar dugu. Gure artean epaile, fiskal, abokatu defendatzaile eta behar diren rol guztiak banatuko ditugu-jakinarazi digu Adelak emozionaturik-. Denborapasa aparta izan daiteke.
‎Ez da beharrezkoa, haatik, aurreko arreta gehiegizkoak jartzea. Gure artean izan diren arestiko legeak, gai horiek direla eta, larregikoak dira, onura politikoa, morala adina, bi mutur horien artean aurkitzen baita.
Gure artean dibortzioa debekatu behar ez dugulako ustetan jardun dugu; bestela, gure legeak ere ageri-agerian leudeke berori baimentzen duten kultuen aurka; orobat, ezin daitezke inola ere behartu kultu horietako gizakiak erlijioarena baino ezkon estekadura lazgarriago batez.
2001
‎Urdailetik geroz eta harrapatuago eta adimenez nahastuago gaituen gizarte batean bizi gara, eta lehengo akats nagusiak, nahikeria, aseezintasuna, indibidualismoa... mende berriaren oinarrizko dohain bihurtu dira. Gure artean indarrean diren bakea, askatasuna, legea, demokrazia eta biolentzia bezalako kontzeptuak ez kuestionatzea eta bere horretan uztea ezartzen digute.
‎Eta ala ere galdera asko eta asko sortarazi dizkit berri orrek. (...) Gure artean dagon giroa dan bezalakoa dalarik: dabiltzan ainbat eztabaida dabiltzalarik euskal-aldizkarietan eta euskeraz:
‎Gaur egun, hemengo talde eta bakarlariak geratu gabe ari dira lanean. Gure artean musika emana ikaragarria da. Astero disko bat kaleratzen da gutxienez.
Gure artean zer pasako zan
‎Agian, garai bateko testigantza da abangoardia hori, beste alde, Etiopiaz gain Ziutateaz lanean ere agertzen dena, Mari Jose Olaziriegik ikusi duenez (1993). Gure artean " isiltasunaren poetika" deitu dugun joerarekin bat dator Ziutateaz, Beckett-ek hasitako bideari jarraiki.
‎Pertsona maltzurra, makurra, gaiztoa, azpijanean ari bada, sugearen antzekoa dela esaten dugu. Gure artean , sugeak ez du izen onik.
‎Larderia ematen ziguten. Gure artean uste handia zegoen, haserretuz gero, kristauei begia ateratzen zietela.
Gure artean gerra punikoak hedatzen ziren halako batzuetan, alde batekoak erromatarrak eta besteak Kartago defenditzen, eta klasean maniobra eta harrabots belikoak hasten zirenean paper bolak eta arroz aleak jaurtitzeko tutuluak ziren gure arma nagusiak.
‎Eskuizkribuak diren arren, badakigu, haa  tik, pastoralak antzezten zirela XVIII. mendean eta are lehenago, Zuberoan eta Nafarroa Beherean. Gure artean , berriz, aurkikunde miresgarria izan zen Barrutiaren Actoa Gerrak topatzea eta Azkuek argitara ateratzea. Eta zorigaitzeko argitaragabeen edo zabaldugabeen istorio honetan, berri alaia dakart Barrutiarenaz kezkaturik dauden ezjakinentzat.
‎Lehen esan dudanaren ondorio bezala gauza bat ikusten da argi eta garbi. Gure artean eta guk gauzak ongi ezagutzen ditugun garaian, ez da sekula euskara hemengoen adierazpide edo mintzabide osoa izan. Beste hizkuntzaren bat izan du beti aldamenean.
‎Orain egiten diren soziologia kontuetan sartuz gero, gure arteko bereizkuntza honetan, hots euskaldun huts eta erdaldun hutsen arteko bereiz  kuntza honetan, baziren noski elkarren artean bai euskaraz eta bai erdaraz zekitenak; beraz, euskaldun eta erdaldun zirenak aldi berean. ( Gure artean erdaldun euskaraz ez dakienari esaten zaio, oker ez banago; esan dezagun, beraz, erdaldun ordez euskaldun berri, lehen erdaraz zekiena eta erdaldun berri lehen euskaraz zekiena). Beraz hiru talde baziren.
Gure artean sutan dauden ezin konta ahala istilu horiek (aldizkarietan dela, liburuetan dela, bazkunetan dela, ikastoletan dela, erlijio gaietan  dela, politikan dela) funtsezko belaunaldi-borrokaren ageriko ezaugarriak besterik ez dira, ene ustez. Gure artean ditugunak bezainbeste  nonahi, edozein herrialdetan, ikusten direnak.
‎Gure artean sutan dauden ezin konta ahala istilu horiek (aldizkarietan dela, liburuetan dela, bazkunetan dela, ikastoletan dela, erlijio gaietan  dela, politikan dela) funtsezko belaunaldi-borrokaren ageriko ezaugarriak besterik ez dira, ene ustez. Gure artean ditugunak bezainbeste  nonahi, edozein herrialdetan, ikusten direnak. Adin kontua ez balitz, nola igartzen diogu lehen ikusten dugun norbaiti, eta% 90etarik gora zuzen igarri, zer pentsa dezakeen honetaz eta hartaz?
‎Euskal artisten lerroan ipini du bere burua, tradizio baten barrutian beraz, ez hemen ikasi dituelako dakizkienak, ez hemengo lurraren lurrina darien gaiak erabili dituelako, ezta ere atzerriari (non dugu Txillida atzerritar eta arrotz?) entzungor egin nahi diolako. Gure artean ikasi duena besterik da: gizaldiz gizaldi, inoiz nabarmendu ez diren arbasoengandik datorkion jakinduria eta zuhurtzia, haiek irakatsi dizkioten buruzpideak eta portaerak.
‎Hori arrazoizko bada ere, dioke norbaitek, zergatik berezi gaitu, elkartu beharrean, batasunerako gogo honek? Gure artean bakarrik, eta zenbaiten jokabide zentzugabea dela medio, sortu da bitasuna, batasunaren truk. Horrelakorik nola gerta daitekeen ez nuke nik azaldu behar, are gutxiago galdera gure dialektikoen ahotik datorrenean, horixe baita, inon aurki badaiteke, dialektika jokoaren adibiderik garbienetakoa.
‎orduan baino liburu gehiago argitaratu da, eta irakurleak ere ugariagoak dira, maila batean batez ere. Gure artean hainbeste kalte eragin duen bikaintasun nahiarekin batean38, dela sortze lanetan dela itzulpenetan, erlijio lanez kanpora, eta are hauetan ere," literatur ederra" soilki lantzeko gogo hura aienatu da. Aldizkariak, oraindik egunkaririk ez dela, askoz hobeak dira egungo egunean, bai ukitzen dituzten gaien zabaltasunagatik, bai berauek gero eta trebeago erabiltzeko moduagatik.
‎Hizkuntzak elkar bizitzarako tresnak diren heinean, oso gogoan izan beharko genuke gure herriaren elkar bizitzak berdin-berdin behar dituela, maila eta premia berdinaz alegia, guztion ekarpena eta autokritika. Gure artean euskara biziago eta indartsuago nahi genukeenok zer egin izan dugun gaizki, eta zer ongi, patxadaz aztertu eta aitortu behar dugun bezala, euskararen normalkuntza beste inoren eskuetan –batik bat, abertzaleon eskuetan– utzi izan dutenek ere ez lukete kontzientzia-lasaigarririk ikusi beharko gure autokritikan. Alderantziz, iruditzen zait euskara arrotz-begiz  ikusi izan dutenek badutela garaia beren okerraz hausnar egin eta hizkuntz  bizikidetza beren arazoa ere badela onartzeko.
‎Honexek garbitu behar lituzke, itxura duenez, euskalariak zenbaitek egozten dien bekatu astunetik. Gure artean , izan ere, XIX. mendeko Errusian gertatzen zen arabera, maiz galdatu ohi diote gazteek beren buruari ea zilegi ote den, mende luzeen lasaikeriak honenbeste eginkizun bizkarreratu digun garaian, premiazko ez diren huskerietan denbora ematea. Erabateko erantzun garbirik ez dago; zenbait xehetasun halaz ere, argi daudelakoan nago.
Gure artean , ordea, gaur eta hemen, argi eta garbi ageri da jende berriaren premia. Ez dut deus esango neure kideko eta zaharragoen kontra, neure buruaren kontra mintzatzea bailitzateke.
‎Nahimen-kemena ez dute ahitua; badakite erabaki gogorrak hartzeko jaioak direla, baina ez dituzte nolanahi, ero-eroan, hartuko, ez baitituzte gero erdizka eta gogo gaiztoz bete nahi. Gure artean dabiltzan ideiak eta balioak erroetaraino ikusmiratu nahi dituzte. Kritika eta eraberritzea geuron kaltean izango badira ere, horiexen beharrean gaude.
‎Gurea ote dugu Baroja? Gure artean jaioa denik, ezin uka. Deus gutxi da hori, horratik; gehiagorik nahi genuke.
Gure artean etorkinen arazoa aski korapilatsua da eta EAJren fundatzailearen hasierako joera arrazista tamalgarri haiek gogoan izanda, sentiberatasun handia egon da, eta orain ere badago, problema hori behar den lasaitasun eta orekaz tratatu ahal izateko. Hori dela eta, politikari abertzaleen jokabidea, oro har, bitarikoa izan da:
‎Bestselle ra ren teknikak ondo barneratuta dituzte, abilki arinak dira, suspentse-puntu bat izan ohi dute eta erloju-mekanismo baten eraginkortasunaz garatzen dira; nik, ordea, ez dut halako ia ezer aurkitu lan honetan. Gure artean azken aldi honetan argitaratu diren historia-edukiko beste nobela batzuekin konparatuta ere (adibidez, Egañaren Pa usoa noiz luzatu edo Mujikaren Gerezi denbora zoragarriarekin), atzean geratzen da Putzu.
‎Kritika txarrak jasotzea ez zaio inori gustatzen, baina jasaten ikasi behar da. Gure artean kritikak zentzuz pairatzea ez da ohikoena, ordea, agian gutxi garelako, guztiak elkarren ezagunak garelako edota autoritate nahikoa duen kritiko-talderik ez delako garatu. Eta hausnartzeko edo hobetzeko bidea izan beharrean, kritikek eragiten dituzten" erantzunek", eztabaida aberastu beharrean, askotan idortu egiten dute, eta (ez gutxitan) auzo-lotsa eragiten.
Gure artean ere gauza bera gertatzen da: zonalde erdaldunetako jende askok ez du euskararen komunitatearen berririk; eta hau ez da nire uste apala, hainbat ikerketatan agertu zaigun errealitatea baizik.
‎Hizkuntza ren normalkuntza adiera bat baino gehiagotan uler daiteke. Gure artean , urtetan bereizi izan dira hizkuntz normalkuntza eta normalkuntza soziolinguistikoa. Corpusa eta estatusa.
Gure artean oraindik asko hitz egiten da etsaiez. Hori erakusteko testigantza batzuk jaso ditut, hain zuzen ere euskara gai dela.
Gure artean inork ez zuen txintik ateratzen.
‎Nafas. Gure artean harreman ederra sortu zen eta haren bidez Afganistango emakumeen zapalkuntzaren testigantza zuzena izan nuen. Emakume xalo hark nire bizitzako unerik gozoenak eta mingarrienak eskaini zizkidan.
‎Lau egun eman nituen konfiantzako sendagile baten etxean, zauria ondo itxi zela ziurtatu arte. Gure artean geratu zen kontua. Hobeto horrela.
‎– Gure artean hala deitzen genioan Juliaren aitari. Basamortuko hilobi zahar hartan eskuizkribua topatu zuenean, berehala antzeman zioan aparteko garrantzia izan zezakeela medikuntzan.
2002
‎Lehendabizi, eskola-liburuak. Gure artean azken urteotan ikastolaren alde eginikako borroka ezaguturik, ez dugu denbora gehiago galdu behar herri baten hizkuntza eta kultura aurrera eramateko, eskola dela biderik aproposenetako bat azpimarkatu nahiz. Eskola, ikastola, erakunde errespetagarria da (baina ez dezagula ahaztu, errespetua eskatu ez baino irabazi egin behar dela, luzaro iraun dezan nahi badugu).
‎Eta nork edertu du Miranderen mina, Gil Berak egin duen indar biziarekin? Gure artean inork ezin izan du sortu «La Ahijada» ikaragarri hori. Itsua behar du, hori ez ikusteko, edo miserablea ez ikusiarena egiteko.
‎Bada, hori gurean desagertu da. Gure artean , kritika luzeak daude edo orritxoak, tartekorik ez dago.
‎Lehen askoz bereiziagoak zeuden literatura eta kazetaritza, eta orain kazetaritzak literaturari eremu bat jan dio. Gure artean , bertsolaritzak, esaterako, gauza bera egin du, hizkuntzari dagozkion kontuetan esan nahi dut, eta hori berez ona dela uste dut.
‎" Gure artean bizi zara, gure aldamenean, lur-gaiñean, zurea baitda, ta gurea; ume ziñanean ume-artean artu zinduzan ta zu salaturik, lapur-artean gurutzean josi zinduzan lur onen gañean; biziekin bizi zara, bizien lur-gañean, eder-izan zitzaizun ta maite izan zenduzan lurrean; gizazgaindiko biziez bizi zara gizonen lurrean, zure billa dabiltzanentzat ere ikusieziña; agian, ogia eskatzen duan eskalea...
‎Hemendik urrun, beste herri batzuetan be, elizgiroa herri hizkuntzaren aldekoa izan ei da. Gure artean Eliza katolikoak berak baiño be, abade batzuk eta fraile batzuk arduratu izan dira, beren beregi, euskerearen onean eta mesedean lan egiteko. Arimen mesedea lortu guran gehien gehienetan, baiña batzuk, ganera alkarpide dan elementu hori, euskerea hain zuzen, egokituago, apaiñagotu nahirik.
‎Bai zera! Gure artean idazlerik asko maixu eta hizkuntza legegile be izan dira. Euskereari legeak edo bihorrerak ezarri gura izan deutsoezenak.
‎Biren arteko tratua da. ? Gure artean euskaraz egingo dugu?,, gutako bat erdaraz aritu arren, besteak euskaraz erantzungo dio?,, orduerditxo bat euskaraz arituko gara?, horrelako formulazio sinpleetan oinarritulitezke tratuok. Hau ere, noski, borondatezkoa da, eta tratuan nahi adinañabardura, salbuespen eta xehetasun jar litezke.
Gure artean badira, noski, euskal gatazkaren alde bat edo beste aztertu duenikerketaren bat11, edota horren inguruko doktorego-ikastaro bakan batzuk. Unehonetan, EHUren baitan badira, guk dakigula, behinik behin?
‎eman du, lehengo gehiegizko estrukturalismo ekonomizistazuzendu nahian. Gure artean , nazionalismoari buruzko ikerketei dagokienez, bira horrek oraindik jarraitzaile gutxi ditu. Ikuspegi berri horrek planteatzendituen galderak eta gaiak ugariak dira:
Gure artean ez zegoen horrelakorik. 1991n Donostiako Udako Ikastaroetanegin zen Historiografiari buruzko mintegian, eta ondoren argitaratu zen HistoriaContemporanea aldizkariaren 7 zenbakian, ez zeuden euskal produkzio bibliografikoari buruzko bi artikulu baino gehiago, bata nazionalismoaren historiografiariburuzkoa zena eta bestea langile-mugimenduari buruzkoa15 Hauekin batera, biartikulu interesgarri zeuden euskal tradizio historiografikoari buruz, JosebaAgirreazkuenaga eta Manu Montero-ren eskutik16; baina esanguratsua da jakitea, bien arteko eztabaidaren jarraipena iragarri arren, mintegi baten bitartez egitekoazena?, ez zela horrelakorik egin.
‎Madrilgo Universidad Complutense delakoaren Historia Garaikidearen kasuan, ikasle-kopuruaren gorakada, ikerketa-beken eskaintza, unibertsitate-irakasleen beharra eta irakaskuntza ertainekoirakasleen beherakadarekin lotu da hazkunde-garaia (1983-1993) 31 1993tikaurrera, ordea, jaitsiera nabamena egon zen Madrilgo unibertsitate horretan.Beraien ustez, beken aurrekontuen murrizketa eta unibertsitateko irakasle izatekoaukeren desagerpenaren ondorioz. Gure artean , agian oraindik goizegi izango daarrazoiak zehazteko, baina ez dirudi oso desberdinak direnik.
Gure artean , osasunarentzat arriskutsuak izan daitezkeen zenbait ohitura ditugu: zapatetan takoi altuak, alkohola neurriz kanpo edatea, noizgura erretzea... normalak zaizkigu.
‎kapitalismo industrialean, produktuen ekoizpenean, plusbalia sortzen da, eta gainetekin horrek aberasten du aberatsa. Gure artean , komunikazioan, plusbaliarik sortzen ote da?
‎Hango herritarren artean inork ez zuen desohoretzat eskena-tokira agertzea eta herriarentzako ikuskizun gertatzea. Gure artean , ordea, guzti horiek edo zantarkeriak dira edo badaezpadako gauzak eta onestas izpirik gabekoak. Bestalde, gure ohituretan onartzen diren gauzarik gehienak, haientzako itsusiak dira.
‎Euskal Herrian ez dago zakurra txertatu beharrik. Gure artean ez da zakur errabiaturik. Frantzian eta Afrikan, ordea, entzuten dira zakur amorratuen kontuak.
‎Aipatutako egileen lan arrakastatsu horiek (Ostegunak, Ostiralak, Tentazioak, Korapiloak...) ipuin-liburuak direlako, eta ez, literatura gehienetan gertatzen den bezala, eleberriak (norbaitek Jon Arretxeren Larunbatak edo Oroituz aipatuko dizkit, baina, kasualitatea ala ez, nobela hauen arrakasta ipuin bildumena baino dezente txikiagoa izan da, oraingoz behintzat); ipuina –aurriritziak direla medio, ziurrenik– maila garaiagoko literaturarako babeslekutzat jo izan da beti (ikus, adibide gisa, zazpigarren atalean aipatzen diren E. Ayala-Dip-en hitz esanguratsuak), eta, beraz, ez dirudi best-sellererako norako zuzenena denik, teorian behintzat. Gure artean , ordea, ipuin-bildumak dira, edo Kutsidazu bidea, Ixabel bezalako nouvelle bat, bide hori urratu dutenak. Aitortu behar dut ez dudala fenomenoaren alderdi horretarako (ere) azalpen argirik.
‎Baina muga horri eustea, badela aldarrikatzea, osasuntsu iruditzen zait (esaterako, argitaletxeen sailetan, edo, batik bat, kritikak egiteko unean... Gure artean batere ohikoak ez diren gauzak, bestalde): ez ditzagun asmoak, anbizioak, emaitzak nahas.
Gure artean zenbaiti harrigarri gerta badakioke ere, italierazko elebakartasun horrek ez du zalantzarako zirrik iturik uzten: " Lingua ufficiale d’insegnamentoeitaliano".
‎Hiru ring ipiniko dituzte eta hamasei boxeolari ariko gara asalto binako borrokak eginez. Gure artean irabazle irtengo duenak Mike Zarandonaren kontra borrokatuko du. Horri irabaztea ezinezkoa da, Bizkaiko txapelduna da hiru urtetan segidan eta iaz ia irabazi egin zion Espainiako txapeldunari.
2003
‎Beraz, ziurrenera Palestina Erromako inperioaren menpe egon ez balitz ez zitzaion inori ondorio hori bururatuko. Gure artean , Marik ere Murumendira joatea nahiago izan zuen seme-alabak aitarekin mundurako utzita. Bereiztea nahiago izan zuen Marik, bizi eta izan ahal izateko.
‎Denak ari gara 1 Formulara iristeko borrokan, oso gutxirentzat dago lekua, bidea oso estua da... Gure artean tentsio handia dago, pilotu askori agurrik ere ez diogu egiten. Aitaren kategorian lagun giro handiagoa dago, nahiz eta denak bezala, batzuekin besteekin baino hobeto moldatu.
‎Gazte ginenean, 80ko hamarkada hasieran, Hondarribiako etxeko salan hartzen gintuen kazetari, idazle eta militante beteranoak. Gure artean Joxe Marik aspalditik zuen ezaguna; euskal prentsara beranduago iritsitakook pixkanaka joango ginen harekiko harremana ehuntzen.
‎Eta, nik esan beharrik ez dago, guztiok dakizue, ondo baino hobeto, bakerik eza zer dan, eta bakearen preminea ze gorria dan gure artean egunotan. Gure artean eta mundu osoan. Halan dinosku Aita Santuak.
‎· Gure artean , umetxutan hartutako fedea argitu-sendotugarbitu-gaurkotu-zabaldu beharra daukagu; eta, horretarako, Eleizeak indar barria emon nahi deutse Katekumenadu-ekintzei:
‎" Gure artean bizirik begoz/ fedea ta itxaropena; bizirik bego maitetasuna,/ iruretan bikainena.
‎–Pozik nago, erabat pozik, maite zaitut –esaten zuen eta belarri ertzak miazkatzen zizkidan. Gure artean gauzak okertzen hasi zirenetik (hasieran grazia egiten diguten gauza berberek sortzen digute gero ondoeza) maiz izaten zituen maitasun erasoaldi horiek. Niri lepotik heldu eta maite ninduela esanez egiten zituen minutu batzuk, nik egunkariari begira, patatak zuritzen edo are egiteko konplexuagoetan murgilduta jarraitzen nuen bitartean, Barthesen saioren bat irakurtzen, esate baterako.
Gure artean , hizkuntza besterik ezin liteke izan etorkizunerako artizar. Vasconia edo Euskal Errepublika hizkuntza Â-anitza ez da Euskal Herria; proiektu hori polita izan daitekeen arren, kontserbadoreegia da maila linguistiko eta kulturalean, gaur dugunari eustea besterik ez du eskatzen.
‎erdaldunak oztopo existentziala jartzen digu (ezin dugu euskaraz baliatu bere aurrean eta geure existentzia linguistikoa ukatzen dugu); euskaldun pasiboak entzuteko moduan dauzka belarriak, euskaraz erantzungo ez duen arren egiten uzten digu; kasu horretan, ukapena praxiari dagokio eta ez existentziari. Gure artean , euskaldunak nahiz erdaldunak daude; den-denak ez garenez euskaldun-erdaldunak talde bi badaude egon, eta taldeek beren buruaren hautematean eta auto-erakundetzean aurrera egiten duten heinean, komunitate desberdinak sor  tzen dira, sortu dira dagoeneko nik uste. Hemen eta gaur, komunitate linguistiko bien arteko balizko batasuna ez da laztu guk nahi izan ez dugulako, euskaldunok nahi izan ez dugulako.
‎Hizkuntzetan, batzuk aintzatetsi eta besteak baztertu egin dira gure ingurumarian. Gure artean , talde-nortasunaren kudeaketaren ertz honetan, ardatza hizkuntza da: euskara.
‎Espazioaren kudeaketak arazo ugari ematen ditu, gerra asko eta gorroto gehiago. Gure artean , arazo latza da, aterabide errazik ez duena gaur gaurkoz; abilezia politiko handia eskatzen duena eta, oraindino, ez dugu ganoraz asmatu. Sarritan kontsideratu izan da egia bat euskal lurraldetasun osotua deitutakoaren ametsa, ahaztuta poliedro anitzaren oinarrizko beste ertz bat baino ez dela kontu hori, aldats gora hori; eta ahaztuta, sakoneraino ahaztuta, ezen beste ertzak bezala hau ere eskalatu egin behar dela tontorrera ailegatu gura baldin bada, ezen ertz honek besteak eklipsatzen baldin baditu poliedroaren balizko tontorrean bakarrik geldituko dela; eta bakarrik dabilena, kontuz ez badabil, isolaturik ere geldi daitekeela.
‎Gaur eta hemen, ezagunagoak dira alderdien irakurketa nazionalak (gihar nazionalak), irakurketa sozialak (gihar sozialak) baino. Gure artean , bere definiziorik ezean, naziogintza goragoko koska batean dago gizartegintza bera baino. Baina egia da gizarte egituraturik gabeko herriak ez duela proiek  zio luzeko naziorik izango:
‎zangoek gihar luzeak eta sendoak behar dituzte urrunera abiatzeko. Gure artean , talka politiko bortitzak sarritan eraman izan du gizarte-ertza agenda publikoaren bigarren mailara. Baina gorputzak giharra ere badu, ez bakarrik bihotza eta zaina; Lauaxetaren Â" Bizkaiko miatze gorria zauri da mendi ezean".
‎Handiak ikusi nahi ez baldin badu ere, sakoneko arazoa eta katramila honoko honetan datza, hots besteen sentipena suntsituagatik ez dela norberarena arrazoizkoagoa egiten. Gure artean honela formula daiteke sakoneko arazoa: espainiarra ez da espainiarrago euskaldunak suntsituagatik; izatekotan basatiagoa da, ez espainiarragoa.
Gure artean ez dago kontsensu politikorik herri honen etorkizunari buruz; are gutxiago linguistiko eta kulturalik indar politikoen artean, eleaniztasunaren doktrinarekin saihestu gura delarik hondoko arazoa. Indarrean dauden egitura administratibo autonomikoak ez dira gauza komunitate linguistikoak modu arrazional batean atsegintzeko, dituzten lanabesek ez baitute agindutako fruitu integratzailerik ondu.
Gure artean , euskal unibertsitatea eskakizun historikoa da. XII. mendean kokatu daiteke gure lehen unibertsitate-zantzua: Â Teobaldotarren ahalegin hura izan behar da gogoan, Tuterako saioa.
‎Horixe, hizkuntza harria da, harria bizirik dagoelako, harriak hizkuntza hostoberritzen duelako. Gure artean , harriak bizirik dira, dantza egiteko gauza dira; baita malkoei esker ere.
‎Eta mezu hori jende arrunta —ez euskaldun, ez euskaltzale, ez abertzale den gehiengoa— barneratzen ari da. Gure artean ere halako ustea bide egiten hastea baizik ez da falta, Nafarroako Gobernua ren aspaldi honetako erabaki eta neurri guztiek beren zentzua aurkitzeko. Une honetan, sentipen horixe dugu etsairik handiena.
‎Gure legearen arabera bide bakarra gelditzen da maiteak maitaleari atsegin ederki emango badio. Gure artean usadio baita, maitaleek maiteekiko nahita edozein esklabotza jasan dezaketen bezala koipekeria edota kritikagarri izan gabe, beste boronc datezko esklabotza mota bakarra gelditzen da ez kritikagarria; bertutearen ingurukoa alegia. Gure artean arau baita norbaitek jakintzaren batean edo bertutearen beste atalen batean beste baten bidez hobe bihurtuko delakoan berau zerbitzatu nahi badu, borondatezko esklabotza hori ez lotsagarri ez koipekeria ez izatea.
‎Gure artean usadio baita, maitaleek maiteekiko nahita edozein esklabotza jasan dezaketen bezala koipekeria edota kritikagarri izan gabe, beste boronc datezko esklabotza mota bakarra gelditzen da ez kritikagarria; bertutearen ingurukoa alegia. Gure artean arau baita norbaitek jakintzaren batean edo bertutearen beste atalen batean beste baten bidez hobe bihurtuko delakoan berau zerbitzatu nahi badu, borondatezko esklabotza hori ez lotsagarri ez koipekeria ez izatea. Bi lege hauek bat egin behar dute, mutilekiko maitasunari buruzkoak eta filosofia eta besd te bertuteei buruzkoak, maiteak maitaleari atsegin egitea eder gertatuko bada.
‎Aparailua ezker eskuaz harturik, bestearekin umeei egiten zaien tas-tas keinua egin nion Sinbadi. Gure artean Buru esaten genion Zerbitzuburuari, bai, baina gure artean baino ez. Urduri hartu nuen.
2004
‎Ekimen horrekin bat egin dute esaterako, Madonna edo Robbie Williams bezalako abeslariak, baita U2 edo Ska-p bezalako taldeak ere. Gure artean berriz,
‎Mediterraneo aldeko inbertsioen kontua ezagutzen genuen lehendik, baina orain izugarri dibertsifikatu dituzte erosketak. Gure artean , zalaparta puska bat sortu du Zuberoako baserri bat ingeles batzuek erosi nahi izanak, eta bertako laborariek egindako okupazioak. Baina Frantziako beste leku askotan, Bordele ondoko Dordoñan adibidez, herri ugaritan nagusi dira jadanik ingelesak.
Gure artean , ziur asko, egongo da Euskal Herrian »Nafarroan eta Arabako Errioxan, esaterako» olibondoz landatutako lursailak ere badaudela eta olioa ekoizten dela ez dakienik. Goi mailako olioa daukagu, gainera; marka andaluziar onenen parekoa.
‎Gure arteko diferentziak-beste alderditan ez bezala; alderdi sozialista dut gogoan uneon-kanporatzen direnak baino txikiagoak dira. Gure artean ez dago ezberdintasun ideologikorik. Jarrera ezberdinak daude, bi esparrutan bereziki, ezberdintasunetako bat jarrera historiko batetik dator.
‎Halabiz: ? Gure artean eta guk gauzak ezagutzen ditugun garaian, ez da sekula euskara hemengoen adierazpide osoa izan. Beste hizkuntzaren bat izan du beti aldamenean.
‎kultura baten eduki identitarioak, imajinatiboak, harremanezkoak, tradiziozkoak eta beste aztertzen ditu eta horrek guztiak ez dauka zertan zerikusirik izan behar eduki biologistekin. Gure artean kulturaren kontzeptua ez da jakin nola erabili, eta kulturari etnizitate deitu dionik asko dago, antropologia garaikideak hitz hori aspalditik erabiltzen ez badu ere?. 418
‎Katalanei, kontzientzia linguistikoa eta hizkuntzarekiko atxikimendua (ikusten diet). Gure artean talde batzuetan bai, baina oro har, ikusten ez dudan kontzientzia eta atxikimendua?. 601
‎Makurraren eta makurragoaren artean aukeratzera behartzen bagaituzte, besterik erdiesteko indarrik eta kemenik ez badugu, betor txarrenetan aukerarik onena: ? Gure artean badira elebakartasunaren aldekoak, dio Xabier Mendiguren Bereziartuk?, baina nik uste, gehiengoak, ez duela ez errealista ez bideragarri ikusten horrelako planteamendurik gaur egungo Euskal Herrian gauden egoeran. Urruneko etorkizunaz hitz egitea baino beharrezkoago zaigu oraingo eta erdi-epeko Euskal Herrian euskarak bere burua nola sendotu eta beste hizkuntza eta kulturekiko harremanak nola bideratuko dituen pentsatzea.
‎Jende askorentzat, gazteentzat batez ere, euskara latinaren tankerakoa da, azterketetan gainditu beharrekoa baina gero bizitzarako balio ez diena. Gure artean edozein aitzakia ona da erdarara pasatzeko eta erdaraz hitz egiteko. Dinamika hori hautsi beharra dago?. 637
Gure artean bada gai horiek luze eta zabal jorratu dituenik. Horietako bat Patxi Azpillaga dugunez, betor gure artera lehenbailehen:
‎baieztatzen duten bipertsonaren arteko eztabaida bete-betean eztabaida morala da. Gure artean sarri bigarreneztabaida hori lehenengoaren azpian ezkutatu ohi da. Esan dezagun, bidenabar, emotibistek (Stevenson-ek, zehatzago esateko) landu dutela banaketa hori (ikus aurrerago Metaetika).
‎Kolektiboa nortasun politikoaren bermea da, eta beharrezkoa dugun antolamendu politikoa eskaintzen digu espetxean. Gure artean eta etsaiaren aurrean elkartasuna ematen du.
‎Macpherson eta Mistral bi herriren hilletari dira. Gure artean horrelakorik ere izan dugu; eta aipatu beharrik ez dago... Beharrik gure herria esnatu da; eta ez dugu siñisten ez gonetan eta ez" Mireio" tan edo" Garazi" tan...
‎" Yo teno un lápiz". Gure artean , berriz, bai: erregulartasunaren seta sartu digute euskera irakasten dutenak, eta ontzat ematen asiak gera.
Gure artean , beraz, erdaldun ezkerkoiek hori bera esatea normala da. Baina, kasu:
‎Eta izan ere, euskera bera auen eta aien maite -gaia izanik, nola gerta liteke denak alkarren aurka arkitzea? Gure artean bizi izan ez den edonork betiko auzi au ikusiko ba lu, zearo arrituta geldituko litzake noski.
‎Iñork ez. Gure artean , ordea, askok.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu ez 37 (0,24)
gu ere 34 (0,22)
gu egon 24 (0,16)
gu ukan 15 (0,10)
gu hitz egin 14 (0,09)
gu oso 14 (0,09)
gu sortu 11 (0,07)
gu geratu 10 (0,07)
gu bizi izan 8 (0,05)
gu asko 7 (0,05)
gu harreman 7 (0,05)
gu esan 6 (0,04)
gu ezagun 6 (0,04)
gu gertatu 6 (0,04)
gu inor 6 (0,04)
gu zerbait izan 6 (0,04)
gu ari izan 4 (0,03)
gu elkar 4 (0,03)
gu gelditu 4 (0,03)
gu giro 4 (0,03)
gu komunikatu 4 (0,03)
gu konfiantza 4 (0,03)
gu maiz 4 (0,03)
gu bada 3 (0,02)
gu den 3 (0,02)
gu euskara 3 (0,02)
gu gauza 3 (0,02)
gu hain 3 (0,02)
gu hori 3 (0,02)
gu ibili 3 (0,02)
gu konpondu 3 (0,02)
gu kultura 3 (0,02)
gu ohiko 3 (0,02)
gu sarri 3 (0,02)
gu sekula 3 (0,02)
gu talde 3 (0,02)
gu antolatu 2 (0,01)
gu azken 2 (0,01)
gu babes 2 (0,01)
gu bakarrik 2 (0,01)
gu behintzat 2 (0,01)
gu berba 2 (0,01)
gu berri 2 (0,01)
gu beti 2 (0,01)
gu borrokatu 2 (0,01)
gu daga 2 (0,01)
gu diglosia 2 (0,01)
gu eduki 2 (0,01)
gu egin 2 (0,01)
gu erraz 2 (0,01)
gu eztabaida 2 (0,01)
gu gutxi 2 (0,01)
gu haserretu 2 (0,01)
gu hitz 2 (0,01)
gu ikusi 2 (0,01)
gu komediante 2 (0,01)
gu komentatu 2 (0,01)
gu kritika 2 (0,01)
gu lan 2 (0,01)
gu lehia 2 (0,01)
gu lehiatu 2 (0,01)
gu lotura 2 (0,01)
gu moldatu 2 (0,01)
gu musika 2 (0,01)
gu ohitura 2 (0,01)
gu orain 2 (0,01)
gu oraindik ere 2 (0,01)
gu sarritan 2 (0,01)
gu sartu 2 (0,01)
gu sator 2 (0,01)
gu uste 2 (0,01)
gu zabaldu 2 (0,01)
gu zer 2 (0,01)
gu zintzo 2 (0,01)
gu Argentina 1 (0,01)
gu Eliza Katolikoa 1 (0,01)
gu Humboldt 1 (0,01)
gu Joxe 1 (0,01)
gu Juan 1 (0,01)
gu Paco 1 (0,01)
gu Ramon 1 (0,01)
gu San Anton 1 (0,01)
gu Sartre 1 (0,01)
gu adarjotzaile 1 (0,01)
gu aingeru 1 (0,01)
gu aipatu 1 (0,01)
gu akordio 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
gu ez egon 15 (0,10)
gu inor ez 5 (0,03)
gu ere egon 4 (0,03)
gu oso giro 3 (0,02)
gu oso ondo 3 (0,02)
gu ari izan zabaldu 2 (0,01)
gu diglosia kontzeptu 2 (0,01)
gu egon ez 2 (0,01)
gu ere bai 2 (0,01)
gu gelditu etorri 2 (0,01)
gu gertatu den 2 (0,01)
gu hain arrakastatsu 2 (0,01)
gu harreman oso 2 (0,01)
gu ibili ideia 2 (0,01)
gu konfiantza egon 2 (0,01)
gu konfiantza handi 2 (0,01)
gu kultura sortu 2 (0,01)
gu lan ongi 2 (0,01)
gu maiz baieztatu 2 (0,01)
gu moldatu behar izan 2 (0,01)
gu oso harreman 2 (0,01)
gu sator bat 2 (0,01)
gu zerbait izan egon 2 (0,01)
gu adarjotzaile bat 1 (0,01)
gu aingeru bat 1 (0,01)
gu aipatu gutxi gorabehera 1 (0,01)
gu akordio lortu 1 (0,01)
gu ari izan ere 1 (0,01)
gu ari izan lan 1 (0,01)
gu asko erosi 1 (0,01)
gu asko esan 1 (0,01)
gu asko ezagutu 1 (0,01)
gu asko hitz egin 1 (0,01)
gu asko komentatu 1 (0,01)
gu azken aldi 1 (0,01)
gu azken urte 1 (0,01)
gu babes politiko 1 (0,01)
gu bada aspalditxo 1 (0,01)
gu bada gai 1 (0,01)
gu bada tendentzia 1 (0,01)
gu bakarrik hitz egin 1 (0,01)
gu berba zelan 1 (0,01)
gu beti esan 1 (0,01)
gu bizi izan baita 1 (0,01)
gu bizi izan ez 1 (0,01)
gu bizi izan fang 1 (0,01)
gu bizi izan hamaika 1 (0,01)
gu bizi izan kubatar 1 (0,01)
gu borrokatu behartu 1 (0,01)
gu daga giro 1 (0,01)
gu den euskaraz egin 1 (0,01)
gu den ezagutu 1 (0,01)
gu den hitz egin 1 (0,01)
gu eduki giro 1 (0,01)
gu eduki konfiantza 1 (0,01)
gu egin behar 1 (0,01)
gu egon bat 1 (0,01)
gu egon etorkin 1 (0,01)
gu egon euskara 1 (0,01)
gu egon kezka 1 (0,01)
gu egon konexio 1 (0,01)
gu egon konfiantza izan 1 (0,01)
gu egon konplizitate 1 (0,01)
gu egon mahaitxo 1 (0,01)
gu egon naski 1 (0,01)
gu egon Pedro 1 (0,01)
gu egon tabako 1 (0,01)
gu Eliza Katolikoa berak 1 (0,01)
gu elkar ez erasotzeko itun 1 (0,01)
gu elkar hobeto 1 (0,01)
gu elkar ikusi 1 (0,01)
gu elkar maitatu 1 (0,01)
gu ere agenda 1 (0,01)
gu ere apenas 1 (0,01)
gu ere aspaldi 1 (0,01)
gu ere atera 1 (0,01)
gu ere belaunaldi 1 (0,01)
gu ere ez 1 (0,01)
gu ere eztabaida 1 (0,01)
gu ere gauza bera 1 (0,01)
gu ere giro izan 1 (0,01)
gu ere gu 1 (0,01)
gu ere hain 1 (0,01)
gu ere halako 1 (0,01)
gu ere horrelako 1 (0,01)
gu ere jaun 1 (0,01)
gu ere ohiko 1 (0,01)
gu ere onartu 1 (0,01)
gu ere oso ongi 1 (0,01)
gu ere sortu 1 (0,01)
gu ere tentsio 1 (0,01)
gu erraz hitz egin 1 (0,01)
gu erraz konpondu 1 (0,01)
gu esan ohi izan 1 (0,01)
gu euskara bizi 1 (0,01)
gu euskara mintzatu 1 (0,01)
gu ez ukan 1 (0,01)
gu ezagun ukan 1 (0,01)
gu ezagun ume 1 (0,01)
gu eztabaida asko 1 (0,01)
gu eztabaida bultzatu 1 (0,01)
gu gauza batzuk 1 (0,01)
gu gauza nola 1 (0,01)
gu gauza okertu 1 (0,01)
gu geratu nahiago izan 1 (0,01)
gu gertatu gu 1 (0,01)
gu gertatu pasadizo 1 (0,01)
gu giro aparta 1 (0,01)
gu giro eder 1 (0,01)
gu giro komunikatibo 1 (0,01)
gu giro on 1 (0,01)
gu gutxi aztertu 1 (0,01)
gu hain presentzia 1 (0,01)
gu harreman eder 1 (0,01)
gu harreman hori 1 (0,01)
gu harreman on 1 (0,01)
gu harreman sortu 1 (0,01)
gu harreman ukan 1 (0,01)
gu haserretu lortu 1 (0,01)
gu hitz aspaldi 1 (0,01)
gu hitz sobera egon 1 (0,01)
gu hitz egin egon 1 (0,01)
gu hori gehien 1 (0,01)
gu hori modan egon 1 (0,01)
gu ibili jokamolde 1 (0,01)
gu ikusi ez 1 (0,01)
gu ikusi ezan 1 (0,01)
gu inor ezin izan 1 (0,01)
gu Joxe Mari 1 (0,01)
gu Juan Antonio 1 (0,01)
gu komunikatu arazo 1 (0,01)
gu komunikatu gaztelania 1 (0,01)
gu komunikatu kode 1 (0,01)
gu komunikatu modu 1 (0,01)
gu konpondu behar izan 1 (0,01)
gu konpondu ezan 1 (0,01)
gu kritika ikaragarriak egin 1 (0,01)
gu kritika zentzu 1 (0,01)
gu kultura kontzeptu 1 (0,01)
gu lehia gogor 1 (0,01)
gu lehia handi 1 (0,01)
gu lehiatu behar izan 1 (0,01)
gu lotura eduki 1 (0,01)
gu lotura guti 1 (0,01)
gu maiz agertu 1 (0,01)
gu maiz aipatu 1 (0,01)
gu musika bizirik 1 (0,01)
gu musika eman 1 (0,01)
gu ohiko bihurtu 1 (0,01)
gu ohitura handi 1 (0,01)
gu ohitura hau 1 (0,01)
gu orain ez 1 (0,01)
gu orain otso 1 (0,01)
gu oraindik ere etengabe 1 (0,01)
gu oso antzekotasun 1 (0,01)
gu oso debate 1 (0,01)
gu oso errotu 1 (0,01)
gu oso lagun 1 (0,01)
gu oso ohiko 1 (0,01)
gu oso zabaldu 1 (0,01)
gu Paco Vázquez 1 (0,01)
gu Ramon Saizarbitoria 1 (0,01)
gu San Anton egun 1 (0,01)
gu sarri esan 1 (0,01)
gu sarri ikusi 1 (0,01)
gu sarritan esan 1 (0,01)
gu sarritan jazo 1 (0,01)
gu sekula egin 1 (0,01)
gu sekula ez 1 (0,01)
gu sekula ezer 1 (0,01)
gu sortu ari izan 1 (0,01)
gu sortu den 1 (0,01)
gu sortu intimitate 1 (0,01)
gu sortu sistema 1 (0,01)
gu sortu talde 1 (0,01)
gu talde batzuk 1 (0,01)
gu talde eragile 1 (0,01)
gu talde indartsu 1 (0,01)
gu ukan Amy 1 (0,01)
gu ukan antzara 1 (0,01)
gu ukan berriz ere 1 (0,01)
gu ukan bezainbeste 1 (0,01)
gu ukan broma 1 (0,01)
gu ukan errealitate 1 (0,01)
gu ukan izen 1 (0,01)
gu ukan landu 1 (0,01)
gu ukan makina bat 1 (0,01)
gu ukan museo 1 (0,01)
gu ukan potentzial 1 (0,01)
gu ukan prosa 1 (0,01)
gu ukan seme-alaba 1 (0,01)
gu uste handi 1 (0,01)
gu zer egon 1 (0,01)
gu zer pasa 1 (0,01)
gu zerbait izan berezi 1 (0,01)
gu zerbait izan gaizki 1 (0,01)
gu zerbait izan hautsi 1 (0,01)
gu zerbait izan intimo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia