Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 129

2000
‎Elkartea horretan oso garbia izan da. Garai hartan gure artean eztabaida sortu zuen zenbateraino enfrentatu, zenbateraino ari ginen hipotekatzen bertsolaritzaren etorkizuna estilo gogor hori mantentzeagatik, eta uste dut momentu honetan balorazio positiboa egiten dugula. Enfrentatu ginen, baina gure proiektuaren arabera.
‎Aniztasun hori dela eta, liburu honetan gaurkotasun handiko hainbat eztabaida aurkituko dituzu. Hasteko, gure arteko eztabaida sonatuena dena jasotzen saiatuko gara. EZBAIKA elkarteak su eten garaian (1999 urteko apirilean) burujabetzaren inguruan antolatu zituen eztabaidak jaso ditu Pilartxo Iparragirrek.
‎Zelularekikoak urtebete gehiago iraun zuen. Anartean, gure eztabaiden %90ek iluminatu koadrila hori izan zuen iturburu. Neke zitzaidan nire orduak partekatzea, pakete bat tabako erostea dela edo kanpoan ikasten ari den lagunari gutuna idaztea dela, egunaren bueltan egiten diren ehundaka egitateen esangura sakona —iraultzailea?
‎Zenbait urte geroago, Ximurraren ezteiak gure artean eztabaida garratza piztu bazuen —zer eta ezkondu, nola eta elizaz—, esposberrien helbide izatekoak ere eman zigun solaspiderik: nora eta izebarenera.
2001
‎Badakit jendeak nahiko angustiarekin jarraitzen duela gai hori eta, beraz, guri berdin zaigula esatea friboloa litzateke. Gure ustez eztabaida ez da lehendakari autonomista eta lehendakari espainiar baten arteko hautua, guk eztabaida betiko tokira eramango dugu: Estatutua ala marko demokratiko berri bat?
Gure eztabaidaren oinarria hor kokatzen da. Kantek ez du inola gizakiaren adierazpen orokorrik ematerik ere nahi, gizakia arakatzea geroko laga besterik ez du egiten, arrazoimenaren ahalmena neurtu eta gerorako55 Gizakiaren ulerpenik ezean, gizakiaren fakultateen arazoan ere ilun dabilela esango nuke, galduta:
Guk eztabaida hori zeharo baztertzen dugu, eta beste bi teoria hauen artean ipintzen dugu eztabaida zientifikoa:
2002
Gure eztabaida mixerableak heriotzak ederki epaitzen ditu, eta ahoa lurrez betetzen zaigun pundutik aurrera, gutxi gora behera denok dugu arrazoi.
‎Gizarteabezalaxe, historiografia ere askotarikoa da. Nolanahi den, beste arazo bat ikustendut etorkizunean, politikarekiko menpekotasuna bezain kaltegarria izan daitekeena: gure arteko eztabaida zientifikorik eza edo, gutxienez, eztabaiden eskasia. Hemennormalean edozein kritika, oso leuna eta zibilizatua baldin bada ere, pertsonarenaurkako erasotzat hartzen da, eta denok lagunak garelako, lagunak izaten jarraitunahi dugulako, eta gainera gure karrera akademikoa baldintzatu nahi ez dugulako, sarri askotan kritikak, ezadostasunak edo interpretazio alternatiboak isildu egitenditugu.
2003
‎Horretan gelditu zen gure solasaldia, bestela gogorarazi nion ene jaunari Frantziak onartu berri zituen eta giza eskubideez diharduten 1966ko bi Hitzarmenen lehen artikuluak herri eskubideak dituela aipatzen. Baina hortik luze joan zitekeen gure eztabaida, legelari batzuek diotelarik herrien autodeterminazio eskubidea dela oinarrizko giza eskubideen lehen urratsa, beste batzuek aldiz uste dute herri eskubideak aldarrikatuz giza eskubideak ehorzten direla edo bederen ehorzteko aitzakiak bilatzen.
2004
‎Bada beste puntu bat ere, askotan gure artean eztabaida piztu duena. Egia da gaur egun jendeak informazio gehiago duela, eta aitortu beharra dago, bestalde, profesionalak oro har saiatzen direla jendearen zalantzak argitzen.
‎Beste batean ere, Donostiako Okendo kalean ospatzen ziren Euskal Festetan, beste isun bat jarri zidaten, bitxia hau ere. Izan ere, Gobernu Zibilarekin gure eztabaidak genituela eta, urte batez antolatzen zen euskal liburuen erakusketa batean ez parte hartzea erabaki genuen, hau da, gure argitaletxea ez zen erakusketa horretara aurkeztu, besterik gabe.
2005
Guk eztabaidaren bidez hartzen ditugu erabakiak, ez ditugu gure ezberdintasunak ezkutatzen. Zenbaitetan irudi lezake noraeza apur bat dagoela.
‎Baina serio ari natzaizu. Sumendi baten indarra duzu, bon, eta gure eztabaidetan eta mahai inguruetan zu bezalako sumendiak behar ditugu: bat gutxienez behar dugu Iritzi Miritzin, audientzia erakartzeko.
2006
‎" Eta zer gara gu ba?". Modu horretan hasten ziren gure eztabaida guztiak; halere, berehala joan ginen Almagrotik, eta gidak seinalatzen zizkigun beste herri batzuk bisitatzera abiatu ginen. Leku gatzgabeak iruditu zitzaizkigun gehienak:
2007
‎Humboldt-en hizkuntzaren filosofian orain ez daukagu bere zabalera osoan saiatu beharrik, adituagoek azaldua digute hori180, gure artean ere181; hertsikiago pentsamendua eta hizkuntza lotzen dituen arazoko tesi irtenenak, edo gure artean eztabaida politikorako bide eman izan dutenak, gogoratzera mugatuko gara hemen, beti ere filosofiaren barruan.
‎Garbi dago gure eztabaidatik guk ateratzen dugun konklusioa:
2008
‎Horietako batzuk euskal lurralde bakoitzaren egoera soziolinguistikoaren deskribapenak dira —Iparraldekoak, Hegoaldeko EAEkoak, Hegoaldeko Nafarroakoak—; besteek teorizaziora jo dute, bereziki azken artikuluak, berrikuntzak aurkeztuz; artikulu batzuk sinkronikoak dira, besteak diakronikoak. Lan guztiak dira interesgarriak, eta baita elkarren osagarriak ere, izan ere, ebaluaketak egiten dituzte —alde onak eta txarrak, indar guneak eta ahuleziak bereiziz—, gure arteko eztabaidarako gaiak eskaintzen dituzte eta etorkizuneko proposamenak egiten. Denen arteko halako lotura bat ere badago, jakina, lan horiek E. Baxoken biografia berari lotzen zaizkiolako.
‎Beldur naiz etengabeko soka-tira honetan behar genituzkeen energiak eta baliabideak neutralizatzen ditugula, euskararen kaltetan". Hona hemen gure arteko eztabaidarako gai garrantzitsu bat!
‎Bestalde, artikuluan badaude argitu beharreko zenbait gauza inplizitu, nahasi, ilun edo zalantzazko gertatzen direnak. Ez da hau, ordea, horiei guztiei leku egiteko momentua, besteak beste luzeegi joko lukeelako; hala ere, pena merezi du, nire ustez behintzat, hemen esandakoari buruz gure arteko eztabaida egitea. Eztabaida hori bultzatzeko, agian komenigarria da artikuluan erabiltzen den terminologiaren argitze modukoa egitea.
‎Bolo Bolo tartea egiteaz gain, aste bakoitzean albiste iturri izan diren kirolariak, politikariak edo aktoreak gonbidatuko dituzte saiora, eta Xabier Euzkitzek aurrez aurre elkarrizketatuko ditu. «Era berean, gure eztabaidak ulertzeko munduko edozein txokotan egon behar badugu, haraino joango da Kalaka ko lan taldea».
2009
Gure eztabaida hau gogoan, berriz sortu nuen ikasleekin gai honen inguruan eztabaidatzeko aukera. Publizitate sexista aztertzeko proposamena luzatu nien, nire asmo ezkutuak azaldu gabe.
‎Asko eskertzen dugu jendea mobilizatzea, baina denon artean elkartasuna izan behar dugu. [...] Denon artean mundu hobea lor dezakegu gure eztabaidak eta xenofobiak ahazten baditugu, gaineratu du. Hitz logikoak dira.
‎Frantziskak hasperen egin zuen. Segur aski, gure artean eztabaida piztu zenetik susmatzen zuen horretara etorriko ginela.
‎Nafarroako historian anitz dira patronatukoak diren elizak: nobleenak eta, gure eztabaidari dagokionez, udal patronatukoak. Azken horien artean adibideak ugari ditugu, askotan Elizaren eta udalen arteko liskar garratzak eragin zituztenak.
‎Sekulakoa izan zen hark gure artean eragin zuen konbultsioa, eta egunak eta asteak pasatu genituen Godoten nortasunaz eta esperoaren esperantza faltaz eztabaidan. Garaitsu hartan George E. Wellwart en Teatro de protesta y paradoja saioa erosi nuen (7 ilbeltza data ageri da, neure letrarekin idatzita, kortesiazko orrian), eta bertan egin nituen azpimarren artean, badago bat orduko gure eztabaiden nondik norakoa laburbil lezakeena:
2010
‎Hori nahiko garbi dute. Guk eztabaida piztu dugu kontrainformazioa bidaliz, eta nik uste jendeak bere kabuz bilatu duela Interneten informazio gehiago, eta horrela konbentzitu dela. Lehenago gaixotasun bat izan zuen irakasle batek honela esan zien Hezkuntza sailekoei:
‎Segidan, ordea, burua zuri gelditu eta hitzik gabe gelditu nintzen. Hantxe zegoen, baina, Bibi, gure arteko eztabaida isilik jarraitu zuena, baita, entzundakoak entzunda gero, nire aldera lerratu ere: –Zaude isilik, Teo, ni ere horrela ibili bainintzaizuen estutzen garai batean, Jainko mirrin baten izenean!
‎Baina garbi hitz egin ezin bada ere, ahalik eta garbien hiz egiten ahaleginduko natzaizu. Uste dut, gainera, argi eta garbi hitz egin dezakedala Jainkoari buruz, horixe baita kontua, horixe gure arteko eztabaida. Zuri esateko, konparazio batera, ezetz, ez dudala Jainkoa sinesten.
‎Baina zer zentzu izan zezakeen nire sufrimendu hark, neure baitatik etengabe ateratzen baninduen, nor bat nintzena desnor bihurtuz, oinazezko haragi puska bat besterik ez, nire izatea guztiz hartzen zuena, eta izaten guztiz eragozten zidana, baita mailarik apalenean ere?? Ama ezin xamurrago portatu zen nirekin, halako eran, non nahi izaten bainuen, gure arteko eztabaidan, arrazoi izan zezan, bizitzak ere, ondorioz, zentzu bat izan zezan, baina haragi mindua, neure esperientzian haragitutako arrazoia, bestela esanda: arrazoirik arrazoitsuena, beraz?
‎Oraintxe eman dizkizut Jainkoagan ez sinesteko moduko arrazoi batzuk, Gabino, eta orain bai, lasaiago nago, gure arteko eztabaida nagusiari buruz esan behar nituenak behar bezala esanda.
‎–Kontxo! Honek agian konpontzen du gure eztabaida?. Orduan, proposatu nuen:
‎Berriak ginen herrian, ez geneukan traturik hango inorekin, etxerik hurbilena ehun bat metrora zegoen? Entzuten ote zituzten gure eztabaidak eta ume txikiaren etengabeko negarrak. Beharbada ez.
‎–Izarraizpek beti aldarrikatu zuen Euskal Eskola Publikoa, agintariei aitormen hori exijituz, baina jakitun ere ezin zela Euskal Eskola Publikoaren aldeko apustu hori egin soilik ikastolen hezkuntza proiektuarekin. Eskola publikoa ere euskaldundu beharra atera zen gure eztabaidetan?.
‎–Lehenik, ez dugula itsutu behar, eta ez garela sartu behar Espainiako eta Frantziako sistemek aurkezturiko kontraesanetan. Hau da, gure eztabaida izan behar dela nola pasatzen garen Espainiako eta Frantziako sistemetatik euskal unibertsoari erantzungo dion hezkuntza sistema propio batera?.
‎TXUS. Guk eztabaida. Ez, amatxo.
‎LEO. Gure eztabaidekin gaizki pasarazi dizugu eta zuk ez duzu ezeren errurik.
‎Segidan, ordea, burua zuri gelditu eta hitzik gabe gelditu nintzen. Hantxe zegoen, baina, Bibi, gure arteko eztabaida isilik jarraitu zuena, baita, entzundakoak entzunda gero, nire aldera lerratu ere: " Zaude isilik, Teo, ni ere horrela ibili bainintzaizuen estutzen garai batean, Jainko mirrin baten izenean!
‎Baina zer zentzu izan zezakeen nire sufrimendu hark, neure baitatik etengabe ateratzen baninduen, nor bat nintzena desnor bihurtuz, oinazezko haragi puska bat besterik ez, nire izatea guztiz hartzen zuena, eta izaten guztiz eragozten zidana, baita mailarik apalenean ere...? Ama ezin xamurrago portatu zen nirekin, halako eran, non nahi izaten bainuen, gure arteko eztabaidan, arrazoi izan zezan, bizitzak ere, ondorioz, zentzu bat izan zezan, baina haragi mindua —neure esperientzian haragitutako arrazoia, bestela esanda: arrazoirik arrazoitsuena, beraz— matxinatu egiten zitzaidan, amaren arrazoiak eta beste arrazoi guztiak itzalean uzteraino.
‎Baina garbi hitz egin ezin bada ere, ahalik eta garbien hiz egiten ahaleginduko natzaizu. Uste dut, gainera, argi eta garbi hitz egin dezakedala Jainkoari buruz, horixe baita kontua, horixe gure arteko eztabaida. Zuri esateko, konparazio batera, ezetz, ez dudala Jainkoa sinesten.
‎Oraintxe eman dizkizut Jainkoagan ez sinesteko moduko arrazoi batzuk, Gabino, eta orain bai, lasaiago nago, gure arteko eztabaida nagusiari buruz esan behar nituenak behar bezala esanda.
‎Andenean geunden, zutik, trenaren zain bezala. Hiru aste generamatzan gure eztabaida bakarra bihurtu dena eduki gabe. Dekoratu egokia zen tren geltokia halako hitzak trukatzeko.
‎Nahikoa bide zitzaion Antsori nik beraien autore nazionala ezagutzea gure eztabaidari ordura arte izan ez zuen kutsu berria eransten hasteko. Hurbilagoa.
2011
‎kenduta ere ezer gutxi galduko genukeela, alegia. ez dut uste gauzak horrela direnik. Aurreko biak bezain funtsezkoa da azken esaldi hori. gezurra badirudi ere, gure arteko eztabaidak eta desadostasunak, hein batean, hortixe datoz: hasiera hasierako planteamenduak isilpean uzten dituen premisetan bertan dago, sarri, arazoaren gakoa. hori dela-eta, hizkuntza/ gizarte bikoteaz jarduterakoan atzekoz aurrera hasten gara ia beti; eztabaidagai diren helburu emaitzak segurutzat jartzen ditugu mahai gainean, eta hartara leramaketen argudioak bilatzen hasten gara gero.
‎Labur labur helduko diogu atal honi. diglosiaren alorreko ezagutzak ez du gure eztabaida honetan (euskara indarberritzeko orduan diglosia zeru den, infernu edo purgatorio) aparteko garrantzirik. ez, behintzat, euskara erdaren perspektibatik eta XXI. mendera begirako erronka nagusien argitan. garrantzitsuak dira puntu horiek guztiak ere, jakina, baina ez dira zentralak gaurko eztabaida honetan. horregatik diogu alde batera utz litezkeela une batez. hiru puntu dira funtsean, ... Ikus ditzagun banan banan. perspektiba linguozentrikoa da, batez ere, zatibitze horretan ageri dena. heinz kloss izan zen, oker ez banago, zatibitze horretaz lehenengo
‎Labur bilduz: Fergusonen diglosia genetikoan L ateratzen da normalean garaile, eta" bigarren mailako" (hots, gu bezala non genetically related hizkuntzen kasuetan) H. euskal diglosia irazi bataiaturikoak. ez da ordea hori, ehunetik laurogeita hemeretzian, gure eztabaidetan maizenik azaleratu ohi dena. ez dugu beraz diglosia anizkoitzaren xehetasun espezifikoez jardungo oraingoan, esku artean dugun eztabaidarako urrunegi gelditzen zaigulakoan. Labur bilduz:
‎Ikuspegi soziologikotik ez dago alderik batetik bestera, bere ustez, aldaera bien edo hizkuntza bien artean konpartimentazio soziofuntzionalak oinarri sendoa eta onarpen zabala baldin badu hiztun elkartean80 Fishman-entzat edozein kode bikote da diglosia egoeran egoteko kandidatu, bikotekide bien artean konpartimentazio soziofuntzionala argia baldin badu kodebikote horretaz baliatzen den hiztun elkarteak81 egitura desberdintasun txikienetik zabalenera, dena izan liteke diglosia, baldin" the linguistic differences must be functionally distinguished within the society" horrezaz gainera, dimentsio linguozentrikoaz amaitzeko, bai L kodeak eta (Ferguson enean ez bezala) bai h kodeak aldaera edo hizkuntza bat baino gehiago izan ditzake bere baitan82 puntu honek eztabaida handiak sortu eta sortzen ditu. horixe da ordea, euskaldunoi dagokigunez, entenditzen eta onartzen errazena. Bai endoglosia eta bai, bereziki, exoglosia interes biziko formulazioak ditugu. gure arteko eztabaida eta desadostasun giroari dagokionez, halere, bistan da bigarrena (euskara erdaren arteko diglosia) dela askogatik interesgarriena. b) Ferguson-en baitako laugarren dimentsioari ere, jarrerekin eta, bereziki, prestigio kontuekin lotua dagoen dimentsioari alegia, leku mugatua aitortzen dio Fishman-ek: Ferguson-ek baino mugatuagoa. ez inolako garrantzirik gabea iruditzen zaiolako prestigio kontua, iluna eta erabakimen lausokoa iruditzen zaiolako baizik hainbatean83 hori dela-eta, zenbaiten esanean (Fasold, 1984) hizkuntza kode bien arteko bana lerroak ez du zergatik Fishman-en formulazioan justujustu h eta L artekoa izan beharrik, maizenik hala bada ere.
‎– Guk eztabaidari ekin genion, balea hiruron artean hil genuenez, gehiago nork egin zuen. Bitartean, zuk diozun moduan, irla txiki leun bat bezala zetzan animalia uretan.
Gure eztabaidan katramilaturik geundela, bat batean hots bat entzuten hasi zen.
‎Ibi etzegoen tabernan! Gu eztabaidan hasi baino lehenago alde egin zuen.
‎Fedeari buruzko gure eztabaida haietaz gainera, bazegoen beste gai bat, nahiko desatsegina niretzat, baina, beldurra ematen zidalako, zeharka baizen aipatzen ez niona Jesusi: Espainiari buruz zeukan ideia pitzaezina, frankismoarenaren nahiko berdina.
‎Fartsa irrigarri (eta amarentzat iraingarri) hark hain sututa jartzen ninduen non mezatara joateari utzi bainion hemezortzi urte inguru nituela, nahiz eta jarrera horrek aita erabat amorrarazi. Gure eztabaidetako batean aitortu zidan ez zegoela ziur Jainkorik ba ote zen ere, baina bizitzan egiaztatua omen zuen sinestedunak hobeak eta etikoagoak zirela joeraz eszeptikoak baino; beraz, erabakia zuen bere katolikotasuna zalantzan ez jartzea. Bere ezkontzari zegokionez, arauak hautsiak zituen, eta prezioa pagatzen besterik ez zen ari.
‎Gatazka garratzean ginen lagunak, ni, zu. Hitzak behar genituen lehenik hura guztia geure buruari ulertzera emateko, bainuan azaldu behar zitzaigun formaren uste urdurian egon ondoan kubetako azidoak soslai hodeitu batzuk besterik ez errebelatzea bezalakoa zen nire bakarraldien gure eztabaiden emaitza.
2012
‎Horiek ezinbestekoak dira, baina lidergoa hartu behar dugu, eta prozesu bat eragin behar dugu Euskal Herrian. Guk eztabaida hori egiteko eskatzen dugu. Orduan ikusiko dugu ea aukerak badauden benetako aliantza batean aurrera egiteko.
‎nitaz gain ez zuen, institutuko ingurumarian, norekin hitz egin interesatzen zitzaizkion gaiez, hots, literaturaz, pop musika atzerritarraz eta marxismo leninismoaz. Gure eztabaidetako bat, garai hartan, The Smithsen ingurukoa zen, hain justu: nik, burla haizez, esan ohi nion ez nuela ulertzen gizon heteroek gustuko izatea taldea, hain iruditzen zitzaidan kantatzen zutena, bitarikoa?
‎Etxerantz nindoan herriko kalexka inorgabeetan barrena; ilargia, beterik eta gorri, suteen zoharduraren antzeko, agertzen hasia zen etxeek osaturiko almenadunaren atzetik; izarrek lasai distiratzen zuten zeru sabai urdin ilunean, eta barrez hasi nintzen gogoratu nuenean antzinako denboretan bazirela gizaki orojakin batzuk uste zutenak zeruko astroek esku hartzen dutela gure eztabaida funsgabeetan, auzia lur puska bat zein ustezko eskubide bat delarik ere!... Eta zer gertatu da?
‎Korporazioko bi ginen, hamazazpitik, euskaltzale sutsuak, bi. Besteek batek ez beste guztiek bazekiten eta euskara gaiak gugan delegatzen zituzten, ez zuten ez denborarik ez gogorik gure eztabaidetan eta erradikalkerietan galtzeko. Euskara ume kontua irudi­tzen zitzaien, eskola eta eliza kontua, aitzakia horrekin politikan eta politikaren pozoia sartzekoa, ezer ez egitea eta inproduktibo izatea subentzionatuta egoteko modu moderno bat.
‎– Orain ikusita, gure eztabaida guztiak alferrikakoak ikusten ditiat. Baina diat Paularekin gehiago hitz egin, diat ezer konpondu?
‎Kontrako erreakzioamugimendu alterglobalistaren eskutik etorri da, eta hor oso esanguratsuak izan diraBoaventura de Sousa Santos soziologo portugaldarraren ekarpenak. Brasilgo gizartemugimenduekin eta Gizarte Foro Mundialarekin oso konektatua dagoen pertsona da, eta bere proposamenen artean badago bat gure eztabaidarako oso egokia: estatuagizarte mugimendu berri berria1 (2005:
‎Kontrako erreakzioamugimendu alterglobalistaren eskutik etorri da, eta hor oso esanguratsuak izan diraBoaventura de Sousa Santos soziologo portugaldarraren ekarpenak. Brasilgo gizartemugimenduekin eta Gizarte Foro Mundialarekin oso konektatua dagoen pertsona da, eta bere proposamenen artean badago bat gure eztabaidarako oso egokia: estatuagizarte mugimendu berri berria1 (2005:
‎Zentzu honetan, gauza bat badakit: Zulaikak eta beste askok euskal" terrorismoaz" eta etno nazionalismoaz (pairatu behar da nozio aditu hori!) nahikoa eta sobera idatzi dute (asko saltzen du!). 30 Tartean, gainera, beti egin dute nahikoa eta sobera barre gure diskusio eta diskurtsoen seriotasunaz; bidenabar gure eztabaida ezkerzaleen pitokeria galanten neurriaz betiere jabetuz. Gauzak horrela, Zulaikaren azken liburuko errefrito eklektikoan (Derrida, Agamben, Manuel Castells, Xabiert Rubert de Ventos, Keating, Laclau eta Mouffle...), bi zutabe intelektual Zizek eta Badiou moduko ezkertiar" doktrinario" eta" ortodoxo" izatea marka ederra da; zer eta, azken finean, demokrazia liberalaren aldeko proiektu post politiko ahula proposatzeko (laga dezagun dagoeneko psikoanalisi Holywoode (s) ko burdoa, egongo baita gero noren falo zein bibragailuen tamainaz aritzeko denbora).
2013
‎Zenbait galdera proposatu daitezke gure arteko eztabaidarako.
‎Guzti hauek kontutan hartuta, zenbait galdera proposatu daitezke gure arteko eztabaidarako, adibidez:
‎«Hona etorri ginenean, ez genuen Martxel ezagutzen, baina jada taldeko beste kide bat balitz bezala da», jakinarazi du taldeko abeslariak. «Entseguetan gure eztabaidak izaten baditugu ere, grabaketa prozesuan ez dugu inolako liskarrik izan», gaineratu du Martinez gitarristak. Nahaste mahaia dagoen tokitik, grabaketak egin dituzten gela ikus daiteke:
‎Gileni gure eztabaida tikia atzendua zitzaion jadaneko.
2014
‎" Bere sorreratik kultura egiteko eredu bat du Kultur Mahaiak DNAn txertatuta; herritik eta herriarentzat elkarlanean sortzea, transmititzea eta zabaltzea. Ez gara sartuko gureak ez diren eztabaida politikoetan, eta inork gu eztabaida horien jomugan ez jartzea eskatzen diegu alderdiei". Era berean, alderdiei eskua luzatu die" Soreasu osatu eta egituratzeaz eta dena delakoaz eztabaidatzeko, kultur eragile guztiak eta herriaren nahiak osotasunean kontuan izanda.
‎Goizean, bulegoan gure arteko eztabaida garratza amaitu zenean, kalera ospa egin nuen nire amorraldia nolabait baretzeko asmotan. Noraezean ibili nintzen, batetik bestera presaka zihoazen pertsona ezezagunen artean nahastuta.
‎Txikia izan arren, hamaika bazkari eta afariren lekuko izan da, etxeko leku kuttuna izan da beti. Hementxe, kamuflatutako tresna hauek gure arteko eztabaida luzeen entzule isilak izan dira. Leku berean izan dira beti, isilik, euren eginbeharrak betetzen.
‎Bestalde, ez egin otoi odol gaiztorik zure hiru gizon horiengatik: Gure eztabaida ez da begietako errautsa baizik. Herri lur horien salmenta jada sinatua dugu.
‎Bai, gure eztabaidak izan genituen.
2015
‎Ez dira, baina, denbora guztian pilotaz hitz egiten aritzen. " Askotan partida batera autoan joaten garenean, filosofiaz hitz egiten dugu, Iñaki unibertsitatean ikasten ari denaz, eta gure eztabaidak izaten ditugu", ekarri du gogora Mikelek.
‎Azkenean pentsau genduan erakunde bat egitea. Egon zan gure artean eztabaida bat: Eleizearen mendean egon ala era zibilean egin.
‎Jon Mimentzari ezer berezirik ez: ? Guretzat eztabaida hori ez zen esanguratsua, nahiz eta zera esan beharra dagoen: Goiz Argin gaztelaniari lekua ematea ez zen harpide batzuren gogoko izan.
‎Ohartu garenez, katiximen aferaren kontakizunean hainbat topiko agertu zaizkigu, oso arruntak izaten direnak gure eztabaidetan. Batetik, Frantzisko Gorostegik euskararen txukuntasuna eta ulergarritasuna ekarri ditu autura.
2016
‎" Kultur aniztasuna arrazismo forma bat da", alegia, kultur aniztasunak defendatzen dituen subjektu horiek are gehiago zapaltzen ditu (The Ticklish Subject). Galfarsorok gure artean eztabaida harantzago eraman du, esanez diferentzia horiek kapitalismoak sortzen dituela(" Etnizitatea, kapitalismoa, euskara eta hegemonia", Lapiko kritikoan). Berak aipatu ez badu ere, honetan Michel Foucaulten tesi bat defendatu du, Judith Butlerrek ere onartu duena:
‎Badiouk, azken aldian, Frantzian etorkin atzerritarrekin (postkolonialekin) izan dituen esperientzien ondoren, zertxobait aldatu du bere iritzia diferentziaren alde (diferentzia arrazial eta etnikoaren alde). Alabaina, azken batean, Zizek, Badiou, Foucault (eta Butler bera neurri batean, ikus Joseph Massad" Reorienting Desire") diferentziaren etsai dira eta beraz diferentziaren aurkako filosofo hauek ez digute laguntzen gure eztabaida postnazional identitarioan. Maila horretan, argi utzi behar da diferentziaren aurkako filosofoak salatu eta arbuiatu behar ditugula Euskal Herrian, geroaldi politiko bat izango badugu.
‎Gai askoren araberako taldeak egiteko aukera eman zigun, eta jendeak parte hartu zuen. Egia da sare horren jatorria sistemikoa dela, baina kasu honetan guretzat eztabaida elikatzeko ezinbestekoa izan zen.
‎Hirurek hauxe eskatu digute nolabait: " Feministok ere birpentsa dezagun gure eztabaidak eta politikak zein emakume hartzen duten erreferentziatzat eta zein uzten kanpo.
‎Lehenago esan dudan bezala, oso gutxitan esku hartzen zuen gure eztabaidetan, eta, horrelakoetan, garrantzi gutxiko gauzak esateko bakarrik. Malnateren alde zegoen, horretaz ez zegoen dudarik, pozik garaituz gero, baina kezkaturik garaile neu irteten banintzen.
‎gara? Zer ondorio izaten dute gure eztabaidek?
‎baditugu lehenengo osagaian landutako alderdiak, gure eztabaida
‎Noski, nik hemen aipatuko ditudanak baino auzi gehiago dira kontuan hartu beharrekoak datozen urteetako euskalgintzaren dinamikak bideratu ahal izateko ahalik eta modu eraginkorrenean. Baina nik hiru gidalerro nabarmendu nahi nituzke, nire ustez garrantzitsuenen artekoak izan litezkeenak, maiz ahaztuxeak edo sentitu ohi ditudanak gure artean, eta agian horregatik irudi lezaketenak berritzaileago, ezohikoago, epatanteago agian lehen une batean, baina horrexegatik merezi duketenak seguru asko gure arteko eztabaida eta aktibatze berezia. Hiru gidalerroak labur:
‎Jakina, gustura eta egoki aritu gaitezke hartu emanean, ika mika, liskarrik sortu gabe. Hori lortuko dugu baldin eta zaintzen baditugu lehenengo osagaian landutako alderdiak, gure eztabaida kideak esateko dituenak entzuten eta haintzat hartzen baditugu, gure jarduna hark esandakoari lotzen badiogu, gure iritzia pisuzko argudioekin adierazten badugu
‎Nola aritzen gara? Zer ondorio izaten dute gure eztabaidek. Egoki eztabaidatzen trebatu nahi?
2017
‎Maitea... Publikoa gure eztabaidaz nekatuto dago.
‎Orduan, tarteko bide bat asmatu behar izan genuen; hala jaio zen Jaizkibel, tarteko bide gisa. Gure artean eztabaida asko izan genuen, batzuentzat amore ematea zelako konpainia bat sortzea, eta ez borrokatzea beste konpainietan sartzeko. Eta oraindik ere hori da Jaizkibel, tarteko bide bat; eskatzen ari gara konpainia gisa onartzea, gutxienez emakumeek parte hartzeko konpainia bat edukitzea.
‎Nire lagunak eztiki pausatu zidan ezkerreko eskua belaunean, gure eztabaidetako istant anaikorrenetan egin ohi zuen bezala. Batzuetan, erabakiren bat hartzera kitzikatzen nuelarik, hasieran jazarri egingo zitzaidan, ezezkoan tematuz, baina azkenean amore emango zuen eta belauna ukituko zidan, esanez bezala:
‎–Bai. Gure arteko eztabaidak ditugu baina gainontzekoan ondo.
‎Oraindik ezin asmatuta nabil nola demontre esango dizudan nire pisuarena, ezin baitut une batez ere jasan zure aurpegia izango dena, esanez bezala, zein injustua den bizitza, zuk, zeinak unibertsitatetik gordetzen dituzun bi poster zahar berritsatsiko dituzun hor nonbait, eta gainontzekoa austeritate kasi maskulino batera kondenatuko duzun; zeinek eta zuk, sukaldean fin bai baina Duralex plateretan jatea berdin zaizun horrek; zeinek eta zuk, nik baino lehenago izango duzu inoiz dekoratuko ez duzun etxe bat?. Eta hor, nire haserreak bultzatuta, kapsuladun kafe makina ere izango dudala esango nizuke, eta horrekin bat ekaitza lehertuko litzateke, jakingo zenuelako izorratzeko bakarrik esan dizudala hori, eta hala, gure eztabaida bukaezin horietako bati emango genioke hasiera. Drumm&bass sesio amaigabeari.
‎Federica Mogherinik kritikatu egin du Trumpek errefuxiatuen inguruan Alemaniaren kontra esandakoa. Haren hitzetan,. Estatu Batuetako presidenteak oso herrialde handia dauka gobernatzeko[?] migrazioaren gaiaren inguruan dagoen eztabaidan, Trumpek etxeko eztabaidak kudeatu ditu, eta europarrek gure eztabaida propioa izango dugu?. Immigrazioari dagokionez Bruselaren eta Washingtonen artean ikuspegi ezberdina dagoela azpimarratzeko, Mogherinik zera gaineratu zuen:
‎Minduta sentitu gara, kudeatzen ari garen proiektua errespetu gutxirekin tratatu dutelako. Guretzat eztabaida ez da" Gasteiz Antzokia edo frontoia", eta konfrontazio hori bilatu dute.
‎Bai, eta gure artean eztabaida zegoen. Goienetxe hasi zen alemanen alde bertze abertzale batzuekin batera.
2018
‎Ihardets zenezakete, baiki, Graham jaunak ihardesten zidan bezala supazterreko gure eztabaida atseginetan ildo horretatik jotzen nuen aldiko, ezen, baldin eta zuzen banago, maiordomo handi bat bakarrik identifika daitekeela ikusiz nola jokatzen duen proba latz baten aurrean. Eta, guztiarekin ere, egiatan, handitzat jotzen ditugu Marshall jauna, Lane jauna eta beste, nahiz gutako gehienok ez ditugun bertatik bertara ikusi halako baldintzetan lanean.
‎Zergatik ez? Ez naizelako irtengo.. MOZKETABale, eduki ditugu gure eztabaidak, baina azkenean konpondu gara.Nik ere hanka sartu nuen, liderra, izateko ahalegin haietan.
‎Bai, horrelakoak ziren gure eztabaida Olentzerotiarrak hasieran. Geroxeago, dirua sartu zen “lagunarteko” borroka hartan, eta honek are gehiago okertu zuen kontua:
‎Errelatoagatiko eztabaida eta gauza horiek ez den zerbait. Beharrezko irakaspenak baliatzen bageneki, gutxienez, ez itzultzeko zero puntura, guztia berriro hasten dela dirudien leku horretara itzuli eta kamiseta iraultzaileagatik etxeko gure eztabaidak berreginez. Hainbeste miretsi ditugu iraultzak eta askapen mugimenduak Kuba, Nikaragua, Algeria..., ezen ez baitugu asmatu ulertzen sakrifizioak ez duela azkenik helmugara iritsi nahi denean, baina inteligentziarik gabeko sakrifizioak leizera eramaten duela, etikarik gabeko borrokak izen ona galtzera eramaten duen moduan.
2019
Gure eztabaidetan maiz etortzen zen gai hori. Ez pantailena bakarrik, baina marketinarena ere bai; eskola kanpotik ekartzen dituzten jokoak, Pokemon edo holakoak.
‎Bego bada Euskaltzaindi ta izan gaitean biotz zabal ez alperrik astintzeko. Emen euskaltasuna erdi ilik dagonean edo etsaiez eta zabarkeriz itota ez dago ondo gure artean eztabaida zitalez bazterrak nastutzea. Elkarri amore eman ta jarrai zagun lan egiñez bakoitzak al dugun giñoan.
‎bi bide horien artean, nor den errealista eta nor den xaloa, eta zein den errealistegi edo xaloegi izatearen ondorioa, hor dago eguneroko bizitza eta historiaren garapena. Eta hori ez artikulatu izana, gure eztabaida pobrea izan izana, okerreko hitzekin gauzatu izana, testuinguru askotan, hori garesti ordaindu dugu. Baina hori tradizio humanista eskas baten emaitza da.
‎Kontua da, gure eztabaiden erdian gertatu zela amamarena: amama (amaren ama), bere etxean bakarrik bizi dena, jausi egin zen eta mokorreko hezurra apurtu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 60 (0,39)
gure arteko 23 (0,15)
Gure 14 (0,09)
gure artean 10 (0,07)
Guk 8 (0,05)
Gure artean 2 (0,01)
Gure arteko 2 (0,01)
Guretzat 2 (0,01)
guk 2 (0,01)
Gu 1 (0,01)
Gurekin 1 (0,01)
gu 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
gurekin 1 (0,01)
guretzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu eztabaida piztu 4 (0,03)
gu eztabaida bat 3 (0,02)
gu eztabaida haiek 3 (0,02)
gu eztabaida hori 3 (0,02)
gu eztabaida sortu 3 (0,02)
gu eztabaida asko 2 (0,01)
gu eztabaida egon 2 (0,01)
gu eztabaida ez 2 (0,01)
gu eztabaida gai 2 (0,01)
gu eztabaida garratz 2 (0,01)
gu eztabaida guzti 2 (0,01)
gu eztabaida hau 2 (0,01)
gu eztabaida isilik 2 (0,01)
gu eztabaida nagusi 2 (0,01)
gu eztabaida oso 2 (0,01)
gu eztabaida ukan 2 (0,01)
gu eztabaida aberastu 1 (0,01)
gu eztabaida aipagarri 1 (0,01)
gu eztabaida argi 1 (0,01)
gu eztabaida atsegin 1 (0,01)
gu eztabaida bakar 1 (0,01)
gu eztabaida baketsu 1 (0,01)
gu eztabaida berregin 1 (0,01)
gu eztabaida betiko 1 (0,01)
gu eztabaida bukaezin 1 (0,01)
gu eztabaida bultzatu 1 (0,01)
gu eztabaida desazkunde 1 (0,01)
gu eztabaida diskurtso 1 (0,01)
gu eztabaida eduki 1 (0,01)
gu eztabaida egia 1 (0,01)
gu eztabaida egin 1 (0,01)
gu eztabaida ekin 1 (0,01)
gu eztabaida ekosozial 1 (0,01)
gu eztabaida elikatu 1 (0,01)
gu eztabaida emaitza 1 (0,01)
gu eztabaida erdi 1 (0,01)
gu eztabaida ezan 1 (0,01)
gu eztabaida ezkerzale 1 (0,01)
gu eztabaida fruitu 1 (0,01)
gu eztabaida funsgabe 1 (0,01)
gu eztabaida gaizki 1 (0,01)
gu eztabaida gu 1 (0,01)
gu eztabaida handi 1 (0,01)
gu eztabaida harantzago 1 (0,01)
gu eztabaida hartu 1 (0,01)
gu eztabaida hasi 1 (0,01)
gu eztabaida hasiera 1 (0,01)
gu eztabaida horiek 1 (0,01)
gu eztabaida istant 1 (0,01)
gu eztabaida jarraitu 1 (0,01)
gu eztabaida katramilatu 1 (0,01)
gu eztabaida kide 1 (0,01)
gu eztabaida luze 1 (0,01)
gu eztabaida maiz 1 (0,01)
gu eztabaida maizenik 1 (0,01)
gu eztabaida nondik 1 (0,01)
gu eztabaida oinarri 1 (0,01)
gu eztabaida ordu 1 (0,01)
gu eztabaida pasio 1 (0,01)
gu eztabaida pobre 1 (0,01)
gu eztabaida politiko 1 (0,01)
gu eztabaida postnazional 1 (0,01)
gu eztabaida propio 1 (0,01)
gu eztabaida publiko 1 (0,01)
gu eztabaida sonatu 1 (0,01)
gu eztabaida talde 1 (0,01)
gu eztabaida txiki 1 (0,01)
gu eztabaida ulertu 1 (0,01)
gu eztabaida zabaldu 1 (0,01)
gu eztabaida zientifiko 1 (0,01)
gu eztabaida zital 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia