Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2008
‎Lehen hizkuntzaren eragina handia da hizkuntza gaitasunean. Euskarazko ariketetan gaztelania lehen hizkuntza dutenek lan kaskarragoak ekoitzi dituzte arlo jakinei dagokienez: oro har, akats larriagoak eta ugariagoak egin dituzte (IDAZ 1, IDAZ 2, MINTZA 1).
‎esanahia eta horrela zeinu bihurtu. Esanahia ematea ez da aukera bat, etengabe eta nahitaez egin behar dugun lana baizik. Beste kontu bat da zeri eta nola eman esanahi bat edo beste, baina ematea bera ezinbestekoa dugu jendeok.
‎Oraino gure Eskual herri maite huntan, esker diogularik handien eta tikien artean den anaiatasun ederrari, elgar aditze eder bat izan dezakeguke gure artean eta hortarat behar dugu lanean hari gu guzien onetan.
‎Lanari dagokionez, bai jatorrizko bai jomuga den herrialdean% 75,3k lana du. Magrebtarren erdiak baino gehiagok, eta latinoamerikarren eta Ekialdeko europarren hiru laurdenak, lan egiten zuten beren jatorrizko herrialdeetan, baina gizarte berrian, bakarrik Latinoamerikako emakumeek dute lan tasa altuagoa. Gaur egun, lan egoera ez da berdina denentzat, Latinoamerikako emakume gehienek lana lortzen badute ere(% 81,8), Ekialdeko Europako eta Magrebeko populazio erdiak bakarrik etxetik kanpo lan egiten du, X2 (2)= 15,67; p= 0,012.
2009
‎Lan ordutegi luzeek, lan egutegi estuak, dedikazio handiak, taldeen egitura txikiek eta soldata baxuek jendearen mugikortasuna eragiten dute euskarazko hedabide pribatuetan. Horrek zaildu egiten du langileria finkatzea eta, ondorioz, jendeak zailtasun handiagoak ditu lanean ari den proiektu horretan konpromisoak hartzeko, ez baitu bere burua luzaroan hedabide horietan ikusten. Jendearen finkotasunik ezak produktuaren kalitatean du eragin zuzena, zeren euskarazko hedabide pribatuetan trebatutako kazetariek alde egiteko arriskua handiagoa baita.
‎euskara, euskal historia eta geografia, eta folklorea. Bestetik, ikasgai praktikoak baina euskaldunek Argentinan zuten lan aukeretara mugatuak. Horrela bi lerro ireki ziren:
‎Hurrengo taulan (9 taula) erakusten den bezala, Magrebeko taldeak latinoamerikarrekin eta Ekialdeko Europako populazioarekin alderatuta, arazo gehiago ditu lana, egoera juridiko egokia eta etxebizitza lortzeko.
‎–Comunicación social de la `Y' ferroviaria vasca» DVEUSKONEWS & MEDIA,). Alegia, «diseinurik egokiena dugu lanean emandako urteen eta kontraste askoren emaitza. Orain lanak aurrera eramateko ordua da, gizartearekiko komunikazioa irekita edukiz eta azpiegitura modurik onenean gauzatzeko ekarpen guztiak baloratuz»(,/ 12).
2010
‎Irakasleak berak izan beharreko komunikazio gaitasuna, duen lana kontuan izanik, honela definitua izan da:
‎Baina, produkzio lanen artean, muntaketa edizioarekin zerikusi zuzena duten lanak dira ezezagunenak gazteen artean (hamarretik bik bakarrik aipatzen dute horrelakorik). Alegia, gaztearentzat grabatzen den hori da emititzen dena.
2011
‎Mendekotasun emozionalari, morrontza ekonomikoa gehitu ohi zaio. Lan alorrari erreparatuz gero, ikusiko dugu emakume atzerritarrek zailtasun handia dutela lana topatzeko, bertakoek baino zailtasun handiagoa, hain zuzen ere. Horrez gain, lanean ari direnek prestigio gutxiko lanpostuetan dihardute eta prekarietatea bidaide izan ohi dute.
2012
‎Hiriak jasaten duen hedapen honen harira, arteetan ere hiraren parte berriak diren espazioen errepresentazioa aurkituko dugu. Noski, Bilbo tradizionala gaitzat duten lanak kopuru handiagoan agertuko zaizkigu, baina aipatzekoak diren leku berri hauen presentzia jorratzen duten lanak, egon badaude. Kasu batean zein bestean, dena den, eta Bilboren historia osoan suma daitekeen bezala, herritarren bizitzaren eta baita artelanen gai zentrala IBAIA izango dela ezin ahatz dezakegu.
‎Aztergai dugun lanaren interesa alderdi edo gai ezberdinetatik begiratuta aurki dezakegu: alde batetik, arlo artistikotik so eginda, hori baita gure azterketaren nukleo zentrala.
‎Horrekin batera, merezi du lanak erakutsi aurretik liburuan bertan idazten diren hausnarketa eta esaldien zatiak behintzat (espazioagatik dugu dena aurkeztu) irakurleari luzatzea. Horrela, Beatriz Zorrillaren letren artean honakoak ditugu:
‎Eskulturak, biztanleen bizitzan hain eragin handia eduki zuen, ezen herri bozketa baten ondorioz lekuz aldatzea erabaki baitzen. Artistak, ordea, ez zuen lana beste leku baterako egin, eta erabakia onartu ordez, lanaren desegitea agindu zuen, 1989 urtean. Noski, irakurleak pentsatuko duenez, gatazka handiak sortu zituzten artelan honen gaineko gorabeherek.
‎«Egia partekatzen eta errespetatzen deneko giroak sortu behar ditugu. Ez dugu laneko giro onik izango, ez baditugu aintzakotzat hartzen eta errespetatzen partaideak. Egiten ari denaz egia esanez lortzen da ni/ zu harreman on bat.
‎Horrez gain, kritika akademikoari dagokio inguruko literaturen joerak ezagutu eta euskal literaturarenekin alderatzea, literatur korronteak identifikatzea eta literatur aroak zehazteko irizpideak jartzea. Lanen kalitatearen inguruan, azaldu behar du lana zerk egiten duen kalitatezko, irakurleen orientazioari laguntzeko eta kalitatezko literatur erreferenteak bultzatzeko. Horrekin lotuta, hierarkizazio irizpideak etengabe eguneratu eta eztabaidatu behar ditu.
‎5 Gure taldeko batek parte hartu du irakaskuntzaren arloko euskararen estandarizaziorako euskal erakundeek bultzaturiko ekimenean, eta berriki argitaratua du lan bat zientziaren eta teknologiaren arloko erabilera espezializaturako gomendioen bilduma bat (Etxebarria, J.R. (2011): Zientzia eta teknikako euskara arautzeko gomendioak, Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia, Gasteiz).
‎393). Rico k (1997), matematikako curriculumaren antolatzaileak aztergai dituen lan batean, unitate didaktikoak tradizionalki egituratu dituen ardatzat hartzen du testuliburua. Ez du proposatzen testuliburuak ebaluatzeko eredurik, baina balizko eredu horren antolatzaileek eduki lituzketen ezaugarri eta adierazle batzuk finkatzen ditu.
‎Martin (2002), estatistikari eta probabilitateari buruz; Cobo eta Batanero (2004), batez bestekoaren esanahiari buruz; edo Lavalle, Micheli eta Rubio (2006), erregresio eta korrelazioaren analisi didaktikoa aztergai duena. Analisiaren zenbait kontzeptu garrantzitsuren garapen didaktikoa aztergai duten lan franko ere badago: Sierra-k, González-ek, eta López-ek (2000) funtzio baten limiteari buruz zein jarraitutasunari buruz Batxilergoko ikasleek dituzten sinesmenak ikertu dituzte; Espinoza k eta Azcárate k (2000) limitearen kontzeptua aztertu dute, eta Blázquez ek eta Ortega-k (2001), limitea irudikatzeko irakaskuntzan erabiltzen diren sistemak; González-ek eta Sierra-k (2004) XX. mendeko testuetan puntu kritikoei emandako trataera aztertu dute; Sánchez-ek, García-k eta Llinares ek (2008) deribatuaren ulermena, eta Contreras ek eta Ordoñez-ek (2006) integral mugatuaren garapena ikertu dute.
2013
‎Izaera teoriko kontzeptuala duen lan honetatik, honako ondorioak atera ditzakegu: hezkuntza erakundeen izaera soziala kontuan hartuta, EFQM ereduan oinarritutako adierazleen sistemak ohiko kontabilitate sistema ekonomiko finantzarioek kudeaketa kontrolaren esparruan dituzten gabeziak bete ditzake.
‎Bikoizketa etxeak epe barruan moldatu behar du lana, euskaratuta eta Euskara
‎Urteekin, infomazio eta komunikazio teknologien garapen handia gertatu da, eta bikozketaren arlo guztian nabaritu da aldaketa eta aurrerabidea. ETBren lehen urteetan, itzultzaile egokitzaileek Sonyren Betacam sistemako bideoak eta gidoi ez beti fidagarriak jaso ohi zituzten lanerako. Sarritan, produkzio etxeek (majorrek eta) eskura jartzen zuten gidoia filmatzeko erabilitako gidoia zen; eta gauza jakina da, filmazioetan gidoiak gutxitan eusten diola sortu zen bere hartan.
‎Bikoizketaren lan katean dihardutenen artean babes gutxien duten profesionalak dira: ez dute lan kontraturik inongo bikoizketa etxerekin, ez lanaren ziurtasunik, ezta arloko lan hitzarmenik ere. Trebakuntza handiko lana eskatzen zaien arren, oso lan baldintza kaskarretan aritzen dira.
‎Nire iritziz, gehiago hausnartu eta eztabaidatu behar litzateke kontua, etxean zaintze hori, aldaketa demografikoaren eta familia txikiagoetako bizimoduaren eraginez, ez baitaude etxe guztiak gaixotasun eta mendekotasun egoeretarako prest, ezta zainketak berekin duen lan izugarrirako ere. Horrek ikuspegi berriak eskatzen ditu bizikidetzarako modu berriei begira.
2015
‎H3: EAEn, goi mailako irakaskuntzan I+Gko jardueretan diharduten emakumeek gero eta presentzia handiagoa dute lan okupazio guztietan.
‎Nafarroako euskarazko tokiko komunikabideen egoera ekonomikoa guztiz larria dela azaldu dute denek, eta Lan Erregulazio Espedienteak dauzkaten garaian, edozein proiektu berrik beldurra sortzen die ilusioa baino gehiago. Batzuek arazo larritik ateratzeko aukera gisa ikusten badute ere, askoren kezka da ea plataforma berri bat sortzeak ez ote duen lan karga handituko, diru iturri berririk ekarri gabe. Garbi gelditu da, ikertzerakoan, lan zamaren eta egoera ekonomikoaren gaineko kezka oso kontuan hartu behar dela.
‎Horretarako, lehenik eta behin, Mendebaldeko pentsamenduaren historian eta literatur tradizioan emakumezkoek izan duten irudikapenari gainbegiratua emango diogu; jarraian, Sarrionandiaren lanetako emakumezkoen irudikapenak tradizio horrekin kontrastean behatuko ditugu. Halaber, aztergai ditugun lanetako emakumezkoen presentziaren sarritasuna eta emakumezko horien nolakotasunak azaleratuko ditugu, Sarrionandiaren hogei urteko ibilbidean irudikapenok jasandako bilakaera marrazteko xedez.
‎Eta nola ez, hausnarketarako abiapuntua izan nahi du lan honek, beraz, eztabaida sortu eta ekarpenak jasotzearekin batera, bertsolaritza eta generoari loturiko beste ikerlan batzuen pizgarri izatea ere badu xede.
2016
‎Edota zein sentimendu edo emozio sortu ditu biztanlerian? Esku artean dugun lan honek ikerketa galdera horiei erantzungo die, gizarte irudikapenen teoria oinarritzat hartuaz.
‎diru sarreren eta lan merkatuaren ezegonkortasunen ondorioz, zaila da bizimodua mantentzea, batez ere haurrak dituzten familientzat, eta are zailagoa partaide bakarreko familientzat. Bi soldata dutenek ere gero eta arazo handiagoak dituzte lana eta familia bizitza uztartzeko. Egoera horiek epe postindustrialean oso ohikoak dira eta Ongizate Estatuaren egitura tradizionalek ez dituzte ondo asetzen.
2017
‎Landuko dugun corpusaren tamaina, ordea, jasotzen ditugun diru-laguntzen araberakoa izango da. Ondorioz, mende bakoitzeko autore baten edo biren testuekin hasi nahi dugu lanean. Momentu honetan aztergai izango ditugun lanen aukeraketa fasean gaude.
‎Izan ere, emakumeek lan merkatuan bizi duten segregazio bertikala jada landua izan den arren, testuinguru bereizgarri maskulinizatuak izan ditzakeen eraginean eta ezagutzan sakontzeko beharra dago. Hori guztia emakumeek testuinguru maskulinizatuetan bizi dituzten lan segregazioaren mekanismoak eta ondorioak bere osotasunean ulertu eta aurre egin ahal izateko.
‎Erakunde handienek gauzatu dute elkarlan gehien, nabaria izanik Bordeleko unibertsitate sistemak UPV/EHUrekin duen harremana. Deustuko Unibertsitateak Akitaniako erakunde akademikoekin duen elkarlan urria ere deigarria da, nahiz eta gogoratu behar dugun lan hau artikulu zientifikoen egilekidetzan oinarritu dela erakundeen arteko elkarlana identifikatzeko.
‎behar dute migrazioari aurre egiteko). Gizon horiek arazo gehiago dituzte lana lortzeko eta beren egoera legala erregulatzeko, eta Magrebeko emakumeekin batera, etxebizitza arazo gehiago dituzte.
2019
‎Hain zuzen, galdera horiek ditugu ardatz Mikel Laboa Katedrak diruz lagundutako doktorego tesian. Gaur egun Euskal Herrian esperimentatzen duten musikarien eta Mikel Laboaren arteko zubiak ezagutu asmo ditugu lan horren bidez.
2020
‎Artearen ikuspegi erlazionala aipatzen du, non kontsumitzailea ko produktore bihurtzen den. Horrek esan nahi du lan artistiko batek bere funtzioa bete dezan audientziaren aldetik meritu artistikoa jaso behar duela, artea ez baita objektu bat, ezta akzio bat ere; ordea, publikoak kontsideratua izan behar du. Ikuspegi erlazionalak eragin nabarmena du arteen marketinean.
‎kontaktu sarea eta komunikatzeko konpetentziak (contact network and communicating competency), edukia (content), kreatibitatea (creativity), balio kulturalak (culturla values) eta artelanaren sortzailea (creator of artwork). Autore horien ikerketaren arabera, artistak ekintzaile bihurtzen dira dituzten lan baldintzak direla-eta. Hortaz, eskola eta unibertsitateek ekintzailetzarako prestakuntza eskaini liekete.
‎Honakoak izan dira galdetegiak izan dituen atalak: ...ot;," Zer da zuretzat hezkidetza?"; (2) errealitatearen analisia," Nola ikusten duzu gaur egun hezkidetza Haur Hezkuntzan?"," Zer nolako materialak eta lanak egiten dira Haur Hezkuntzan?"," Egiten den lanak zer nolako indarguneak eta ahulguneak ditu?", eta, azkenik (3), errealitate horren gainean egindako lan nahiz esperientzien ezagutza," Zein izan zen zuen lana/ ikerketa?"," Zer ikasi zenuten?"," Zer lan egiten da egun Haur Hezkuntzako geletan ikuspegi hezkidetzaile batetik?".
‎Bestalde, kontuan hartzen ditugu" pedagogia ez instituzional" deritzenetako esperientziak ere, hala nola Francesco Tonucci (1996, 2014) buru zuten" hiri hezitzailea" eta" haurren hiria" eta pedagogia geldoak. Carbonellek (2015) pedagogia askeetatik bereizten baditu ere, sinergia argiak dituzte lan honetan aztertuko ditugun hezkuntza proiektuekin.
2021
‎Horretarako, sormen prozesuan plazaratzeko modua (n= 10;% 76,9) eta zaintza (n= 4;% 30,8) beharrezko elementu gisa identifikatu da, eta emozioak (n= 13;% 100) aldagai garrantzitsua dira lanetan, lanok duten soiltasunarekin (n= 4;% 30,8) batera. Audientziaren errekonozimendua (n= 10;% 76,9) izateak eragin handia du lanerako motibazioan eta ahalduntzean. Efikazia politikoari dagokionez, batzuek forma tradizionalekin bateragarriak (n= 2;% 15,4) ikusten dituzte eta besteek konfiantza (n= 5;% 38,5) dute euren sormen lanetan.
‎Horrela, protokoloak eraso txikiak eta bestelako indarkeriazko egoerak kontsideratzen ditu langilearen esparru psikologikoan eraginik ez dutenak. Lesio fisikoak edo psikikoak eragiten dituzten indarkeriazko gertakariek ez badute lan jarduera egitea oztopatzen, istripua baja gabekoa izango da. Azkenik, kalte fisikoak edo psikikoak eragiten dituzten gertakariak, eta ohiko lanaren garapenean eragina dutenean, istripua bajarekin izango da.
‎Protokolo horiez gain, Osakidetzak hainbat protokolo ditu osasun arloko gai desberdinetan: Gai biologikoetan jatorria duten laneko istripuetan jarduteko protokoloa. Lau langile edo gehiagori eragiten dieten istripuen, lan istripu larri, oso larri edo heriotza eragin duten istripuen aurrean jarduteko protokoloa. Tuberkulosiaren aurkako berariazko osasun zaintzako protokoloa. Arriskuen araberako berariazko zaintzako protokoloa. Kutsatzaile kimikoen eraginpean egotea kontrolatzeko protokoloa.
2022
‎Azkenik, esku artean dugun lanak funtsezko beste puntu baten alde ere egin nahi du: indarkeria gizonezkoen boterearen erabilerari aurre egiten dioten emakumeen erresistentziaren testuinguruan kokatu behar da (Hester, Kelly eta Radford, 1996), eta emakumeak ez dira" erraz biktimizatzen diren objektu" gisa hartu behar (Molina Petit, 2015).
‎Zuk ez? Esan nork saldu nahi duen lan indarra
2023
‎Horrela, harreman zuzena izaten dute enpresa edo erakundeekin, kontaktuak egiten dituzte eta proiektuaren amaieran, egindako lana aurkezten diete. Horretaz gain, talde anitzetan egin behar dute lan erronka horri erantzuteko, ikasketa, kultura eta hizkuntza ezberdinetako ikasleak baitaude talde berean:
‎Produkzio eta erreprodukziorako esparruen arteko tentsioa zaintzaren banaketaren desorekan ere nabari da, genero, klase eta jatorriaren araberako ezberdintasun sozialetan oinarrituta. Migratutako etxez etxeko zaintzaileek bereziki, adinekoaren zaintza inork egin nahi ez duen lan bat dela eta lan horietan jarduteak dakarren estigma eta prekarietatea aipatzen zuten, jarraian azaltzen den moduan:
‎" Orain ez da lehen bezala. Lehen emakumeek ez zuten lanik egiten eta etxean egoten ziren. Egia da beraien lanak edukitzen zituztela, baina norbait gaixorik bazegoen familian, emakumeak arduratzen ziren beraren zaintzaz" (Gizona, 66, senidea).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia