2010
|
|
Paradoxa hori azaltzeko informazio nagusiaren eta periferikoaren artean ezberdintzea beharrezkoa da. Izan ere, errendimendu ona aurkitzen duten ikerlanetan alderdi nagusiak aztertu dira, eta emozioaren ondorio ezkorrak aurkitu
|
dituzten
lanetan, berriz, detaile zehatzagoak edo, Christianson eta Loftus (1991) autoreek azpimarratzen duten bezala, eduki nagusiak eta periferikoak batera aztertu izan dira.
|
2011
|
|
gizarte postindustrialean hirugarren sektorea da nagusi, hau da, zerbitzuak dira ekonomiaren jarduera sektore gidaria. Gaur gero, proiekzio handiena izango duten lanak «lan sinboliko analitikoak» dira, hau da, informazioa eta sinboloak (datuak, hitzak, ikus entzunezko produktuak) sortu eta komertzializatzen
|
dituzten
lanak. Produktuak edo materialak ekoizteak izandako nagusigoa galdu eta ondasun immaterialak ekoizteak hartu dio gaina (Hardt eta Negri, 2004).
|
2012
|
|
Beraz, honek erakusten digu espazio berberak edo antzekoak agertzen
|
dituzten
lanak, oso modu ezberdinean ager daitezkeela, artistak erakutsi nahi duenaren arabera. Hemen gizartearekin konprometitzen den margolari baten pintura ikusi dugu lehenik, eta ondoren, paisaia bera izan daitekeen espazioa guztiz modu ezberdinean landua.
|
2016
|
|
Ekonomia eta Enpresa ikasketetan egindako ikerketak aztertzen baditugu, aurki daitezke ikasleen gaitasunak aztertzen
|
dituzten
lanak (Arriaga & Conde, 2009; Carrasco et al., 2009; Casanovas et al., 2009; Marín et al., 2008; Periáñez et al., 2009; Luengo & Periáñez, 2014), merkaturatzen diren egresatuek ondorengo ezaugarriak izan behar dituztela ondorioztatuz:
|
2017
|
|
Azkenik, azpitaldeetatik kanpo baina Komunikabideak talde tematiko nagusiaren barruan kokatzen dira, baita ere, ikuspegi ezberdinetatik baina perspektiba integratzaileago batetik komunikabideen panorama edota ekosistema aztertu nahi izan
|
dituzten
lanak: «Euskal komunikabideetako euskara» (Palazio Arko, 1991), «Iritzi publikoa, iritzi publikatua eta publikoaren iritzia» (Amezaga Albizu, Arana Arrieta, Iturriotz Lauzirika & Martin Sabaris, 1997), «Birmoldaketa digitala» (Peñafiel, 2000), «Ziberguneak:
|
|
Izan ere, emakumeek lan merkatuan bizi duten segregazio bertikala jada landua izan den arren, testuinguru bereizgarri maskulinizatuak izan ditzakeen eraginean eta ezagutzan sakontzeko beharra dago. Hori guztia emakumeek testuinguru maskulinizatuetan bizi
|
dituzten
lan segregazioaren mekanismoak eta ondorioak bere osotasunean ulertu eta aurre egin ahal izateko.
|
|
– Lan eremuan, enplegatzaileak bere langileen lan jarduera kontrolatzeko duen ahalmen legala baliatuz16, bere enplegatuen datu pertsonalak tratatzen
|
dituzten
lan zaintza dispositiboak erabil ditzake, langileen uniformeetan txertatutako RFID etiketak kasu. Arau orokor bezala, enplegatzaileak ez du datu pertsonalen tratamendu horretarako enplegatuen baimenik behar17 Hori bai, RFID etiketak lan segurtasun neurri bezala erabiltzen hasi aurretik, enplegatzaileak enpresa komiteari (langileen ordezkaritza organoari, alegia) RFID etiketen berri eman behar dio18 eta langileek beren datu pertsonalen tratamenduaz eta horrekin bilatzen den helburuaz informatuak izateko eskubidea dute19, helburua zaintza sekretua egitea den kasuetan izan ezik20.
|
2020
|
|
kontaktu sarea eta komunikatzeko konpetentziak (contact network and communicating competency), edukia (content), kreatibitatea (creativity), balio kulturalak (culturla values) eta artelanaren sortzailea (creator of artwork). Autore horien ikerketaren arabera, artistak ekintzaile bihurtzen dira
|
dituzten
lan baldintzak direla-eta. Hortaz, eskola eta unibertsitateek ekintzailetzarako prestakuntza eskaini liekete.
|
|
Francoren diktaduraren kasuan, hori bereziki modu hertsian bete zen 1936tik aurrera martxan jarritako prozesuan. Ideia hauek nola edo hala jorratzen eta enpirikoki argudiatzen
|
dituzten
lan historiografikoek Diktaduratik heredatutako ulermen marko globalean arrakala anitz sortu dituzte. 2020 urte honetatik aurrera, bide horietan sakontzen jarraituko dela baino ez da espero.
|
2021
|
|
Sortzaile kulturalek egiten
|
dituzten
lanak sortzeko erabakia, gehienbat, politikoa da. Agian, bulkada artistikoagoa izanda ere, bizitzako erabaki eta egiteko gehienak bezala, euren sormen prozesua eta lana bera ere estetiko ideologikoak dira, sortzea ideiei forma ematea baita (Rancere, 2010).
|
2023
|
|
Emaitzetan ikus daitekeenez, Ocean I3 proiektuan testuinguru errealak ahalbidetzeari esker, arazo errealei erantzuna emateko saiakera egiten da benetako gizarte eragileekin lan eginez eta, horrela, konpetentziak garatuz, testuinguru eleaniztun eta diziplinartekoan. Honenbestez, Jelonek eta Urbaniec (2019) autoreek azpimarratzen
|
dituzten
lan merkatuan jarduteko beharrezkoak diren jasangarritasunerako zehar konpetentziak garatzen direla pentsatzen dute parte hartzaileek, hala nola konpetentzia sistemikoa, konpetentzia normatiboa, konpetentzia estrategikoa, pertsonen arteko konpetentzia, aniztasuna eta dizipli nartekotasunaren konpetentzia eta aurrea hartzeko konpetentzia.
|
|
Horretarako, literaturaren berrikuspen narratiboa egin da eta hautatutako dokumentuek inklusio irizpide hauek bete dituzte: emakumeei zuzendutako JFKaren kanpainak aztertzen
|
dituzten
lanak izatea, edo/ eta ahalduntzea edo/ eta genero ikuspegia helburu izatea, eta dokumentu publikoak izatea. Aurkitu diren dokumentuak 65 izan dira eta irizpideak bete dituztenak 32 Edukien analisia egiteko kategoria sistema sortu da eta azterketa bukatu ondoren genero ikuspegiaren araberako adierazleen proposamena garatu da.
|
|
Emakumeei soilik zuzendutako JFKa sustatzeko kanpainak aztertzen
|
dituzten
lanak eta programak izatea.
|