Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2008
‎Beraz, bakarrik galdera horri ezezko erantzuna eman genioke xedapen horrek jasotzen dituen arauen aplikazioaren aurrean. 1992ko uztailaren 23ko Tratatu Orokorraren 18 artikuluan jasotzen den aldeen esanbidezko borondateak aditzera ematen duenez, helburuak bateragarriak diren heinean akordio guztiak indarrean mantentzea zela dirudi, baina edozein kasutan bateragarritasun edo bateraezintasun hori azaleratzeak Vienako Hitzarmenaren 30 artikuluko 3 paragrafoaren aplikazioak eskatzen duen lan bera galdatzen du: xedapen ezberdinen terminoak interpretatzea
2010
‎Irakasleak berak izan beharreko komunikazio gaitasuna, duen lana kontuan izanik, honela definitua izan da:
2012
‎Gainazal ezberdinen superposizioa egiten da, eta espazio horien artean hodeiertza ere eraldatuta ikusten da. Ezinegona sorrarazten duen lana dugu ezbairik gabe.
2013
‎–Gizartea (guztira, 5 adierazle): 3 adierazle «eragile» (herriari begira antolatutako ekintzak; talde desberdinei utzitako gelak eta instalazioak; praktikak egiten dituzten ikasleak) eta «emaitzekin» lotutako beste 2 adierazle (ikastolak euskara eta euskal kulturaren zabalkunderako egiten duen lanarekiko asebetetze maila; herri eragileen asebetetze maila).
‎Izaera teoriko kontzeptuala duen lan honetatik, honako ondorioak atera ditzakegu: hezkuntza erakundeen izaera soziala kontuan hartuta, EFQM ereduan oinarritutako adierazleen sistemak ohiko kontabilitate sistema ekonomiko finantzarioek kudeaketa kontrolaren esparruan dituzten gabeziak bete ditzake.
‎Bikoizketa etxeakETBren agindua jasotakoan, zer lan eman zaion aztertu du, eta noizko eta zer maiztasunekin entregatu duen lana bikoiztuta. Bien bitartean, ETBtik etorritako materiala ikuskatu eta kopiak egingo dituzte teknikariek.
‎Behin erabakitakoan zer testu sartuko duen, ondo datorren ikusiko du ahots gora esanda, pertsonaiaren erritmoan interpretatuta eta isiluneak errespetatuta. Eta ez paperetik irakurrita, buruz botako du testua itzultzaile egokitzaileak (gero bikoizleak egingo duen lana emulatuz). Oso garrantzitsua da urrats hau:
‎«Naturalizazioaz mintzatzen garenean, giza gorputzaren pertzepzio erabat esentzialista eta biologizista baten inguruan ari gara? Emakumeen kasu konkretuan, beraiengan dago, teoria horren arabera, haurren eta gaixoen zainketaren ardura, eta, gizon emakumeen arteko berdintasuna murrizten duen lanaren bereizketa sexuala, biologia eta psikologia diferentzial baten aitzakiatan egiten da, azken batean beti emakumearen erreprodukzio gaitasunarekin lotuz.
‎Nire iritziz, gehiago hausnartu eta eztabaidatu behar litzateke kontua, etxean zaintze hori, aldaketa demografikoaren eta familia txikiagoetako bizimoduaren eraginez, ez baitaude etxe guztiak gaixotasun eta mendekotasun egoeretarako prest, ezta zainketak berekin duen lan izugarrirako ere. Horrek ikuspegi berriak eskatzen ditu bizikidetzarako modu berriei begira.
2014
‎UEUk burutu duen lan guztia gorabehera eta, hastapenetatik gaur arte, pluraltasun kontrastatuz jardun izan duen arren, nago, erakunde askoren susmopean eta beste askoren eta jendarteko sektore handi baten gutxiespenaz aritu behar izan duela.
‎Ikerketa honek eraman duen lan ildoaren arabera, txapelketaren gertaera jolas sakonaren eremu sinbolikoan esanguratu dugu. Jolas sakonak, hainbeste arriskatzen duenez, jolastea merezi ote duen zalantzan jartzen du.
2015
‎Nafarroako euskarazko tokiko komunikabideen egoera ekonomikoa guztiz larria dela azaldu dute denek, eta Lan Erregulazio Espedienteak dauzkaten garaian, edozein proiektu berrik beldurra sortzen die ilusioa baino gehiago. Batzuek arazo larritik ateratzeko aukera gisa ikusten badute ere, askoren kezka da ea plataforma berri bat sortzeak ez ote duen lan karga handituko, diru iturri berririk ekarri gabe. Garbi gelditu da, ikertzerakoan, lan zamaren eta egoera ekonomikoaren gaineko kezka oso kontuan hartu behar dela.
‎Halaber, ulertzekoa da bideo kopurua oraindik orain txikia izatea bideogintzak eskatzen duen lana zein den jakinda, egindako elkarrizketetan adierazi digutenez. Esan nahi da, lan talde oso txikiak eta baliabide gutxirekin ari direla medioetan; esaterako, Berrian 2 lagun ari dira bideogintzan eta El Paisen, esaterako, 5 lagun.
2017
‎Corpusa zedarritzeko, Eskoriatzako Haur Liburu Mintegiak urteetan zehar egin duen lanean oinarritu gara, eta, hain zuzen, mintegi horrek urtero argitaratzen duen Haur eta Gazte Literatura. Irakur Gidaren urte tartean; 11 urteko tartean, alegia.
2019
‎Arestian aipatu dugu Ingumak ez duela zientziaren esparruan Mikel Laboaz euskaraz idatzi den guztia jasotzen eta, guk, datu basearen iragazkiak oraindik orain atrapatu ez duen lan bat ekarri nahi dugu errebisio honetara. Ibon Rodriguezek, Mondragon Unibertsitateak eskaintzen duen Euskal Kultur Transmisioaren ikastaroa burutzean aurkeztu zuen lana, hain zuzen:
2021
‎Hasteko, Seahaven hiria aipatu genuke, zeina paradisuaren bertsio bat izan litekeen. Esan bezala, ahalguztiduna (itsasoan ekaitzak sor ditzake eta eguna gau bihurtu) eta orojakilea (berak erabakitzen du norekin ezkonduko den, zer jan eta jantziko duen eta non egingo duen lan) den kreatzaileak Paradisu bat eraiki dio Trumani: Seahaven.
2022
‎Emakume etorkinen egungo lan baldintzak gizon etorkinen berberak dira. Harrera herrialdean, euskal migranteen% 75,6k lana du,% 11,6k soldatarik jasotzen ez duen lana du (ikaslea, praktikak edo etxeko lanak) eta beste% 10,5 langabezian dago. Gehienek(% 80) astean 35 ordu baino gehiago lan egiten dute,% 15,4k 20 eta 34 ordu bitartean, eta% 4,6k 19 ordu baino gutxiago (asteko orduen batez bestekoa M= 37.27, SD= 8.08).
‎Zuk ez? Esan nork saldu nahi duen lan indarra
2023
‎Produkzio eta erreprodukziorako esparruen arteko tentsioa zaintzaren banaketaren desorekan ere nabari da, genero, klase eta jatorriaren araberako ezberdintasun sozialetan oinarrituta. Migratutako etxez etxeko zaintzaileek bereziki, adinekoaren zaintza inork egin nahi ez duen lan bat dela eta lan horietan jarduteak dakarren estigma eta prekarietatea aipatzen zuten, jarraian azaltzen den moduan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia