Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2008
‎Azken urte hauetan espainiar auzitegiek aurrera eraman duten lanak orain gutxi arte espainiar gizartearentzat isilean mantentzen zen gatazka bat aditzera eman du. Gatazka hori dugu Espainiako Erreinuak eta Uruguaiko Ekialdeko Errepublikak sinatutako 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatua indarrean ote dagoen zalantzaren inguruan sortu dena.
‎Zorionez, azken urteetan, zenbait arlotatik emakumea kontuan hartu duten lanak egin dira (Castaño, Plazaola, Bolívar eta Ruiz, 2006). Lanotan frogatu dute ezen generoarekin zerikusirik duten elementu batzuek emakumearen sintomatologia azaltzen dutela, rolen gatazkak eta ardura afektiboak, besteak beste (Samarasinghe eta Arvindsson, 2001).
2010
‎Baina, produkzio lanen artean, muntaketa edizioarekin zerikusi zuzena duten lanak dira ezezagunenak gazteen artean (hamarretik bik bakarrik aipatzen dute horrelakorik). Alegia, gaztearentzat grabatzen den hori da emititzen dena.
‎Orain arteko emaitzek kaleratzen den eremura estuki lotutako argitalpen baten argazkia erakusten dute, irakurleen aldetik aldizkariarekiko dagoen atxikimendua eta egiten duten lanaren onarpena eta esker ona. Bertakotasuna, hurbiltasuna eta bertako protagonisten argazkiak dira besteak beste, irakurleek bost aldizkariotan bilatzen dutena.
2011
‎gizarte postindustrialean hirugarren sektorea da nagusi, hau da, zerbitzuak dira ekonomiaren jarduera sektore gidaria. Gaur gero, proiekzio handiena izango duten lanak «lan sinboliko analitikoak» dira, hau da, informazioa eta sinboloak (datuak, hitzak, ikus entzunezko produktuak) sortu eta komertzializatzen dituzten lanak. Produktuak edo materialak ekoizteak izandako nagusigoa galdu eta ondasun immaterialak ekoizteak hartu dio gaina (Hardt eta Negri, 2004).
‎Tradizio horrek politikan eta erakunde publiko edo sozialetan du bere gorena. Alde horretatik ez da izan makala izen bitxi eta ilun askoak ohikoak bilakatzeko egin duten lana. Beste garai eta tenore batekoak dira Euskaltzaindia, Osakidetza, Ertzaintza eta gisa bereko izenak, baina zalantza barik, irakaspen bat zabaldu dute:
2012
‎Hiriak jasaten duen hedapen honen harira, arteetan ere hiraren parte berriak diren espazioen errepresentazioa aurkituko dugu. Noski, Bilbo tradizionala gaitzat duten lanak kopuru handiagoan agertuko zaizkigu, baina aipatzekoak diren leku berri hauen presentzia jorratzen duten lanak, egon badaude. Kasu batean zein bestean, dena den, eta Bilboren historia osoan suma daitekeen bezala, herritarren bizitzaren eta baita artelanen gai zentrala IBAIA izango dela ezin ahatz dezakegu.
‎Hiriak jasaten duen hedapen honen harira, arteetan ere hiraren parte berriak diren espazioen errepresentazioa aurkituko dugu. Noski, Bilbo tradizionala gaitzat duten lanak kopuru handiagoan agertuko zaizkigu, baina aipatzekoak diren leku berri hauen presentzia jorratzen duten lanak, egon badaude. Kasu batean zein bestean, dena den, eta Bilboren historia osoan suma daitekeen bezala, herritarren bizitzaren eta baita artelanen gai zentrala IBAIA izango dela ezin ahatz dezakegu.
‎Espainian, XVIII. eta XIX. mendeetako matematika testuak aztertu dituzte Hormigón ek, Vea k eta Arenzana k. Asko dira hainbat etapatako testuetan (DBH, Batxilergo edo Lehen Hezkuntza izan) halako matematika kontzeptu edo gai garrantzitsu baten garapena langintza hartu duten lanak; honako hauek, besteak beste: Martin (2002), estatistikari eta probabilitateari buruz; Cobo eta Batanero (2004), batez bestekoaren esanahiari buruz; edo Lavalle, Micheli eta Rubio (2006), erregresio eta korrelazioaren analisi didaktikoa aztergai duena.
‎Martin (2002), estatistikari eta probabilitateari buruz; Cobo eta Batanero (2004), batez bestekoaren esanahiari buruz; edo Lavalle, Micheli eta Rubio (2006), erregresio eta korrelazioaren analisi didaktikoa aztergai duena. Analisiaren zenbait kontzeptu garrantzitsuren garapen didaktikoa aztergai duten lan franko ere badago: Sierra-k, González-ek, eta López-ek (2000) funtzio baten limiteari buruz zein jarraitutasunari buruz Batxilergoko ikasleek dituzten sinesmenak ikertu dituzte; Espinoza k eta Azcárate k (2000) limitearen kontzeptua aztertu dute, eta Blázquez ek eta Ortega-k (2001), limitea irudikatzeko irakaskuntzan erabiltzen diren sistemak; González-ek eta Sierra-k (2004) XX. mendeko testuetan puntu kritikoei emandako trataera aztertu dute; Sánchez-ek, García-k eta Llinares ek (2008) deribatuaren ulermena, eta Contreras ek eta Ordoñez-ek (2006) integral mugatuaren garapena ikertu dute.
‎Tokiko esparru publikoan esku hartzea lortu duen arren, igarokortasunak eta egonkortasunik ezak ezaugarritutako egoeran dago parte hartzen duen emakumea. Ikusi dugunez, emakumezkoen parte hartzea indartu egin da zenbait gotorlekutan, gizonezkoek presentzia urria duten guneetan, hain zuzen?, eta horrekin batera, eguneroko bizitzan gizonezkoekin gutxi partekatzen duten lan zamarekin bateragarri ez den denbora kudeaketari egin behar izan diote aurre emakume horiek. Baina, halaz ere, elkarte esparru gehienetan murritza da emakumeen parte hartzea, definizioz gizonezkoen esparrutzat jotzen direlako.
2015
‎–Teknikariak.Euren zeregin nagusietarako ingeniaritzako, fisikako, zientzia biomedikoetako edo giza nahiz gizarte zientzietako arlo bat edo gehiagoko jakintza teknikoak eta esperientzia behar dituzten pertsonak dira. Kontzeptu eta metodo operatiboak aplikatzea eskatzen duten lan zientifiko eta teknikoak egiten dituzte, oro har, ikertzaileek ikuskatuta.
‎Beraz, esan daiteke autonomia erkidegoek egiten duten lana oso garrantzitsua dela materia honetan, administrazio zentralak gutxieneko batzuk baino ez dituelako ezartzen, eta horiek hobetu ditzakete autonomia erkidegoek, bai Estatuaren aldetik errekonozituta ez dauden pertsonei prestazioak emanez, bai eta prestazio horien kopurua hobetuz ere.
2016
‎Hau da, politika sozialek ekoizpenerako faktore izan lukete, garapen ekonomikorako eta enplegua sortzeko funtsezkoak. Inbertsio sozialaren ikuspuntuak giza kapitalaren garapenean inbertitzen duten politikak nahi ditu (haurren zaintza eta hezkuntza, bizi osoan zeharreko hezkuntza eta prestakuntza) eta giza kapitalaren erabilera efizientea egiten laguntzen dute (enplegu politika aktiboak, segurtasun malgua bultzatzen duten lan merkatuaren arautze era konkretuak eta babes sozialeko instituzioak). Horrekin batera, inklusio soziala defendatzen du (sistematik kanporatuak izan direnen lan merkaturatzea bermatzeko asmoarekin) (Morel et al., 2012:
‎Goienak egiten duena publizitate kanpaina batera ekarri da, horren balioaren estimazio bat egiteko. Halaber, Goienako langileek eskualdeko elkarte eta jai batzordeetan egiten duten lana ere kalkulatu da, teknikari batek kobratuko lukeenaren arabera. Tokiko informazioaren eskaintza eta horrek tokiko bizitza sozioekonomikoari eta kulturalari egiten dien ekarpena ere hartu da kontuan.
‎Goiena eta BERRIA komunikabideetan egin da neurketa. Kualitatiboki, euskararen zabalkundeari eta arautzeari egiten dioten ekarpena edo komunitatea kohesionatzen egiten duten lana aipatu dira, besteak beste. Jasotako aldagai guztiak neurtuta, ondorioztatu da bi komunikabideen artean, 2014an, diru-laguntzetatik jasotako euro bakoitzeko 9,22 euro itzuli dizkiotela gizarteari.
2017
‎Azterketa sakonagoek beste klasifikazio modu aberats eta sistematikoagoak ahalbidetuko lituzketen arren, urte hauetan komunikazioa ikergai izan duten lanak lau talde tematiko zabaletan bana daitezkeela uste dut: Komunikabideak, Kazetaritza eta lan mundua, Industria eta kultura, eta Komunikazioa, gizarte komunikazioa eta masa komunikazioa.
‎Arabako eta Gipuzkoako gerraostea ikertu duten lanek ere ikusitako «jarrera aldaketa» horien berri eman dute. Gipuzkoan, adibidez, gerraosteko zinegotzien% 6,19ren jatorri politikoa jeltzalea zen, are gehiago, abertzale jatorriko zinegotzien presentzia eskuin indar tradizional espainolistena (Acción Popular, CEDA eta monarkikoak) baino handiagoa izan omen zen (Barruso, 1999:
2019
‎1 2018ko urrian egin genuen «Mikel Laboa» eta «Laboa» gako hitzak erabilita azken bilaketa www.inguma.eus Ordukoak dira emaitzak.Jakitun gara bilaketa hitz horiek harrapatzen ez duten lanik badagoela euskarazko ikerkuntza zientifikoan Laboa aztergai daukana. Adibidez, Ana Gandara Sorrarainen doktorego tesia: Euskal ondare kulturalaren moldatzea(), egungo kultur sistemaren oinarri.
2021
‎Protokolo horiez gain, Osakidetzak hainbat protokolo ditu osasun arloko gai desberdinetan: Gai biologikoetan jatorria duten laneko istripuetan jarduteko protokoloa. Lau langile edo gehiagori eragiten dieten istripuen, lan istripu larri, oso larri edo heriotza eragin duten istripuen aurrean jarduteko protokoloa. Tuberkulosiaren aurkako berariazko osasun zaintzako protokoloa. Arriskuen araberako berariazko zaintzako protokoloa. Kutsatzaile kimikoen eraginpean egotea kontrolatzeko protokoloa.
‎Harremanen gaiarekin jarraituz, ikerketa honen helburuetan irakasleen papera aztertzea pentsatzen ez bagenuen ere, erantzunei erreparatuta kontu nabaria da irakasleek edo hezitzaileek erreferente gisa paper handia jokatzen dutela. Beraz, gizarte hezkuntzaren ikuspuntutik bertso eskoletako hezitzaileen paperaren potentzialitatea azpimarratzea dagokigu, horiek nerabeen akonpainamenduan egiten duten lanagatik, bertso eskolak aisialdi hezitzailean kokatuz (Educablog, 2015; Parcerisa, Gine eta Fores, 2010). Ondorioz, bertso eskolan nerabeak bere izaera, pentsaera, sinesmenak... kolektiboan gara ditzake, ikerketako emaitzek azaleratzen duten erara mundu ikuskeran, ohituretan eta harremanetan ere eragina izanik (Artetxe, 2020)
‎Amaitzeko, gizarte hezkuntzatik Euskal Herrian bertso eskolek egiten duten lan hezitzailea balioan jartzearen beharra azpimarratu nahi da, denbora libre hezitzaileko elementu argi gisa. Ateratako guztiarekin argi dakusagu bertso eskola aisialdian (hots, derrigortasunetatik kanpo) egiten den ekintza bezala potentzialitate hezitzaile handiko espazioa edo taldea dela.
‎Aldizkarien papera eta egoera aztertuz milaka artikulu eta lan argitaratu dira, bai mundu mailan, bai estatu mailan. Halere, euskal aldizkari zientifikoen inguruan ikerketa gutxi egin dira; eta goi mailako euskarazko produkzio zientifikoa bere osotasunean aztertzen duten lan gutxi batzuk alde batera utzita (Artetxe, 2010; 2011; 2015), gehienak aldizkari edo arlo jakin bati dagozkion ikerketak dira( (Artetxe, 2005; 2006; Barcenilla Garcia eta Vivas Ziarrusta, 2017; Begiristain, 2017; Bilbao Telletxea, 2017; Furundarena, 2018).
2022
‎Labovek (1966, 1972) soziolinguistika bariazionistaren alorrean, eta Chambers & Trudgillek (1998 [1980]) edota Hernandez Campoyk (1999) Geolinguistikan egin ekarpenak aski berant heldu dira gurera, XXI. mendean, hain zuzen ere. Faktore soziala aintzat hartu duten lanik aipagarrienetako batzuk genituzke hauek: Haddican (2005), Ensunza (2015), Lujanbio (2016), Eguskiza (2019), eta Norantz corpusa (Oihartzabal, 2009).
2023
‎" Gu zaintzen gaituzten guztiak bikainak dira, eta aitortu behar diegu egiten duten lana. Zuk ez dakizu zein maitasunekin zaintzen dituzten, non dauden ere ez dakiten pertsonak.
‎Haien medianak 5 eta 6 dira hurrenez hurren. Bestalde, sorkuntzari lotutako beste lan bat duten musikariak, eta ez musika eta ez sorkuntzarekin loturarik ez duten lanak dituzten musikariak ezkorragoak dira, haien medianak 4 eta 3,5 izanik hurrenez hurren.
‎Euskal musikariak hainbat lan izatearen adibide ona dira (Withers, 1985; Rengers eta Madden, 2000; Throsby, 2007; Throsby eta Zednik, 2011). Aipagarria da, orobat, musikatik eratorritako diru sarreren ehunekoak musikara bideratzen duten lan denboraren ehunekoa baino baxuagoak direla.
‎Musikari gehienak zuzenekoez bizi dira (Gross eta beste, 2018) eta horien etenaldi edota horiei ezarritako muga edota neurri zorrotzek kalte handia eragin diete. Bestelako ikerketa batzuek aipatzen dute (Alfarone eta Merlone, 2022) pandemian zehar musikariek izan duten lan ziurtasunik ezaren areagotzea ekarri duela. Ikerketa horrek ondorioztatzen du lan ziurgabetasunaren eta lanbidea uzteko asmoaren artean erlazio indartsua ere badagoela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia