Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.290

2003
‎Hauda, badoazen euskaldunenuholdearierreparatutaHiribarrenek arriskupean dakusaeuskaldun izaeraetaEuskalHerriabera, etahorixe darakusa.Horrelasegituzgeroerrekajobeharzutenezinbesteanordura artekogizartearenegiturak, ekonomiarenoinarriaketaeuskaldunenfedeak, etahondamendi masibohorrenaurrean, AlvarezGilahistorialariakederto azaldudigunez, bateginzutenagintaripolitikoek, ideologiaguztietako prentsaketabaiElizakere...
‎Arbelbidekgogoregitenduemigrazioarenkontra, etahalaxediotso badoanari :
‎Aldudekomedikuakesparru berriakirekizizkienbaieuskararietabai euskalduneiere, ordukoideologiaelizkoiagaindituz.Alabaina, JeanEtxepareharatago doa : ikusizerplanteatzenduenetaberorizelanadieraztenduen, medikutradiziozalearieuskararenezgaitasunazerantzutean. Ihardespena botikariarruntetazabarrarenahotikdator:
‎Askogogoetahortazerabilirik[?] manatunakonLarresohokoKillorimakilabat mizpiraginharrizkoa, bere burdingerrenarekin; apez gaztearenizenahitzezhitz zangoanezarzezon bietan erraitennakolarik.Manatu bezalalanthurikKillokigorri makila, banoa haueskuan mendiarigoiti, orainoezagutzeneznuenmisionestarenganat, biegunezteien aitzinetik? [Etxepare, 1910: 99]. HilaurretikJoanes Xabañoketxondokolur puskabateskatuzienfamiliakoei, berehilobiansartzeko, Montbeton ekoapaiz zahartegikokanposantuan, Tarnet Garonnedepartamentuan.
‎...earenhobekuntza, zereneta, gizataldeenartekodesberdintasunakezabatzeazgainera, herrietako bizimoduahirietakoaren geroetaantzekoagoa eginbaitzuen.Aldepolitikotik, Parisekoaferakgeroetaintereshandiagoz segitzendira, hanhartutakoerabakiekgeroetazuzenkiagohunkitzenbaitituztegizataldeetalurraldekonkretuak.Derrigorrezkosoldadutzakere, kostutxikikoarmadaeskerga posibilitatzeazaparte, herritarrenetaideien joan etorria areagotuzuen.Eskolarileporatuzaio, Frantzianaziobakarra bilakatuzuenprozesuarenazkenbultzada.Doanekoetaderrigorrezkoa, eskolakburutuzuengizataldedesberdinenhomogeneizazioa, estatukobiztanleak frantseshiritarzintzoakbilakatuz.Eskolarizazioaren ondorioz, lurralde jakinetakoezaugarriaketabalioakhigatuetaezabatuziren, eta, bestalde, frantseserdaraikaragarriro zabalduzenFrantziaosokoeremuan. Prozesuaamaitutakoan, zelan edohalan, ikuspuntu, nazional?
‎36kogerrarenondorioz, NikolasOrmaetxeaOrixe()? joan –beharreanaurkituzen, eta1938 50bitarteanFrantzianetaIparEuskal Herrian (Donibane LohizuneetaBidarrain) biziizanzen, Ameriketaraino urrunduaurretik: lauurtez (1950) biziizanzenGuatemalanetaElSalvador en.HanidatzizuenQuito, narrebarekin saiakeramistikoa (1950 bitarteanEuzko Gogoaaldizkarianargitaratua). Obrazabalbatenjabeda Orixe, etahorreninguruan aspaldibateanirakurrinituenJoxeAzurmendikeskainizizkionZerduguOrixerenkontra (1976) etaZerduguOrixerenalde (1977) liburumamitsuak.Zeozerlaburragorenbila, Harluxethiztegientziklopedikorasartunaiz, etahorOrixeriesleitu zaizkionezaugarribierrepikatunahidituthemengotestuinguruan, alegia, antimodernismoa etaerlijioarekikoatxikimendua.Bukolikoizenondoaerehorirakurridut.
‎Beribilez1931eanplazaratuzenliburugisara, BaionakoLasserreargitaletxean. Izatez, bidaiabat kontatzendigu, baina, joan etorrihorreninguruan JeanEtxeparek bestelakokontuaskoetaaskotxirikordatuzituen.Zalantzarikez, egileakkolkoabete beterik zeukan, gainezka, etaibilaldihorrenkontakizunaerabilizuen, han hemenka makinabatgogoetasakabanatzeko, eta erahorretara arnasaetabizitzadamaizkie zeharkatutako paisaieietaoinkatutakotxokoei.
‎Beribilezliburuazakubarne handikoadaJeanEtxeparerenustez: milaetabat gogoetatartekatzenditu autoz egindakoegunbeteko joan etorribatenkontakizunean.Kanbotikabiatuta, bidaztiekLoioladutehelburu, atzeraereKanboraitzultzeko.OndokomapaBeribilezliburuarenlehenedizioak zekarren, etaargiroerakustendizkigu ibilbideaeta liburuanaipatutakolekuneak.
‎Besteakbeste, neukelkarregazlotutadoazenhirukontunabarmendukonituzkeaitzinsolashorretatik.Hasteko, begi bistakoadadozena erdi urtelehenagohilzenBuruzain euskaltzalehazpandarrareneragina, eta, izan ere, badirudiEtxeparekharenildoarijarraikizosotunahiduelaibilaldia, begiakerne, belarriakzabal, eskual herriarigozorikhoberenakkenduz. Halaere, argidiosku, Etxeparerentzat ezdaegokieraaproposa, urteidorrak eroribaitzaizkiobizkarrerat eta lanakbetiartegatutadaukagogoa, bizitzekobesteezinirabaziz.Horidela eta, tarrapatakaetaiaastibarikegindako joan etorrihoriengainean,, zerderasakegugeroztikahozedolumaz, mami hazkurritsuzerbaitdakarkenik??. Hauda, kexudazerengauzakegiteko moduarinhorrekezbaitioganorazsakontzekoaukerarikutzi, eta, izatez, irakurlearibarkamena edoeskatzendioazal azaleangelditubeharkobaitu; irakurlearenakieszentzianahiduhasiera hasieratik.
‎Lord Kelvin ekberak1871nadierazizuenez, baldin etanaturaren joan etorriekin ondoegokitzendensoluzioprobablebataurkituahalbada, ezdagozertaninbokatu. BotereKreatzailearenekintza anormal?bat.Esatebaterako, VesubioedotaEtnasumendi ahoetatikbeheradoanlaba jarioa hoztuetaarinbateangogortzendenean, etahandiklasterberrirolandare etaanimaliakagertzendirenean, ezdugukreaziorajotzen: haizeakgarraia ditzakehaziakbertaraino, etaostetikiritsikodirazomorroak etaehizakiak. Sumendi batekitsasoerdiansortuetauhartebatitxuratzenduenean, eta urtegutxibatzukgeroagolandaredizjantzitaikustendugunean, inolako zalantzarikgabeasumitzenduguhaziakhaizeakbultzatutairitsidirela, edotaalmadietanflotatzen.Ezaldaposible, eta, posibleabaldinbada, ezalda probable, Lurrarenhasierakobiziamoduhorrenantzerakobateraazaldu ahalizatea. Izanere, urtero urteromateriasolidokomilioikazatierortzen diraLurrera: zeindazatihorietariko bakoitzarenhistoria. Ba, oso osoprobableada espaziosideraleankontatu ezineko meteoritohazi garraiatzaileak egotea, bestelakomundubizidunetatik abiatutakoak, etabehinolahorietarikorenbatLurreanjaustea.LordKelvin ekesanzuenez, berehipotesihori zakaretabisionariotzat jodezakegu, bainaezdaazientifikoa, zerenfrogatu edotagezurreztatueginbaitaiteke.
‎Huxley-k 1870ean dinosauroensailkapenaz idatzi zuen, orduan ezaguturiko hamasei generoak aintzat hartuz; hala ere, ez zuen txintik esan euren suntsipenaz. Othniel C. Marsh paleontologo amerikarrak 46 dinosauro genero zerrendatu zituen 1882an, eta soilik adierazi zuen euren kopurua urrituz joan zela, harik eta Kretazeoaren amaieran erabat desagertu arte. Geroago, 1895ean, 68 genero zerrendatu zituen, baina suntsipenik inola ere aipatu barik.
‎Ostera, 1894koabuztuanJuanTihistaetabestelagunbi, arrastatuak izanzirenKorteFederalarenordrezSanBernardinoko mendietan, egurra pikatuzutelakotzgobernamendukolurretan?. Horrelakozertzeladalaburrekin, baina, nekezberregindaitekeitsasozharaindi joandakoen bizitza, eta, EmileEtxeparerenkasuanbezala, badirudi lanbrousubatekezkutatzen duelahangoguztia.Oso osobakanakdirasakontasungutxieneko batekin ezagutzendiren euskaldunenbiografiak.XipriArbelbidekberakhurbildu diguhorietarikobat, ingelesetikitzulita.
‎IrudihonetanPeteAguereberrydugu, bereAmerikako joan etorriaketagorabeherakkontatzendizkigun liburuarenazalean. Liburuaezinagoatseginsuertatzenda, etasarritansinestezin: handiadagero, hamaikatxo westernetanikusitakoak euskaldunbatigertatzea!
2006
‎Beraz, zenbait berriematera noakizue , etaBerdabioren bertso sorta osoagot baeskeintzera.)(... Kantutegin ezagunetaemandiren bertsioakezdiragureinguru girokoakizan.(...) Guk Oiartzunenbi bertsiobaditugu oraingoz.
‎Itsua ezdenak, ikuslezakeoperaziokirurjiko luzeetakonplikatuhori, obsesio zahar baten moduan nola joan den mila aldetatik gorpuzten.Eta hagitz ongiulertzekodaguzia.Lekuonatarrakhurbiletikukitzen baitzituen gaihonek, etaAzkuek etaAitaDonostiakezbezalako urrezkoukitua eman beharrazeukaten, ofizioko espa41 etaohoregosehutsagatik besterik ezbazen ere; baina, funtsean, haiekherrixaloagandikbildutakoa, gaihonekin deus ikustekorikezdutenasmazioapainekinnahastubesterikezduteegin.
2007
‎Jakina, La, tte pentsalariaren aro entzutetsuaren aurretiko urteak ekintza intelektualez josirik baino ezin dira egon; pentsalari, intelektual eta zienti, koez inguraturik baino ezin dira egon, ekintzok burutu ahal izateko. Izan ere, intelektual baten emaitzak emankorrak izanez joango dira besteekiko ez adostasunek eta eztabaidek eraginda, iritziok pentsalari horren pentsamoldea landuaraziko baitute. Erakusle gisa, Piarres La, tteri buruzko gure lan hau, non jende ikasia baino ez zaigun agertuko irakaslearen sarekideen artean.
‎XIX. mendearen azken urte horietan ugarituz joan ziren integrismo katolikotik urruntzearen frogak, esaterako Leon XIII. Aita Santuak Frantziako katolikoei Errepublika onartzeko, horrela hobeto egingo zietela aurka erligiotasunaren kontra zihoazen legeei eta jarrerei. Larresoroko apaizgaitegiko orduko buruak, Arnaud Abbadiek, agindua onartzeaz gain, Eskualduna> argitalpen eliztiarraren bidez jakinarazi zien herritar euskaldunei Aita Saintuak agindutakoa9.
‎XIX. mendearen azken urte horietan ugarituz joan ziren integrismo katolikotik urruntzearen frogak, esaterako Leon XIII. Aita Santuak Frantziako katolikoei Errepublika onartzeko, horrela hobeto egingo zietela aurka erligiotasunaren kontra zihoazen legeei eta jarrerei. Larresoroko apaizgaitegiko orduko buruak, Arnaud Abbadiek, agindua onartzeaz gain, Eskualduna> argitalpen eliztiarraren bidez jakinarazi zien herritar euskaldunei Aita Saintuak agindutakoa9.
‎Datu basea osatzeko pertsonaiak ez dira aldagai erabakigarria izango, baizik eta elkarte kulturalak. Elkarteek buruturiko bileretara joan ziren intelektualek datu basearen mendeko aldagaia osatuko dute, ostera. Pertsonaia horien guztien ezaugarri komuna izango da intelektualak izatea, aipatu epean aktibo izatea jarduera intelektualean eta aukeraturiko elkarte kulturalen baten bileretan parte hartu izatea.
‎Zortzi urterekin aita eta Marie Viela ama galdu ostean, Eugène Viela osabarekin bizi zen Piarres La, tte. Lehengusu eta lehengusina eskola librera joaten ziren bitartean, Piarres eta Alfred La, tte anaiek eskola laikora joan behar izan zuten, jasotzen zuten diru laguntza o, ziala ez galtzearren37 Osabak biarnesa baino ez zekien; La, ttek, beraz, euskara ia ahaztu zuen eta biarnesa mintzatzeari ekin zion.
‎Zortzi urterekin aita eta Marie Viela ama galdu ostean, Eugène Viela osabarekin bizi zen Piarres La, tte. Lehengusu eta lehengusina eskola librera joaten ziren bitartean, Piarres eta Alfred La, tte anaiek eskola laikora joan behar izan zuten, jasotzen zuten diru laguntza o, ziala ez galtzearren37 Osabak biarnesa baino ez zekien; La, ttek, beraz, euskara ia ahaztu zuen eta biarnesa mintzatzeari ekin zion.
‎1920an, ume denboran, poesia idazteari ekin zion Piarres La, ttek, Jean Saint Pierre Apaizgaitegi Handiko irakasleak bultzaturik49 Bide batez, esango dugu La, tteren hasierako asmoa Afrikara misiolari joatea izan zela, bertako hizkuntzak ikasteko; baina osasun txarra zela eta, Euskal Herrian geratu zen. Horrela, euskara ikasteari ekitea erabaki zuen50 1923an, apaiz ordena hartzeko gazteegia zenez gero, urte osoa eman zuen euskara ikasten, apaizgaitegian zegoen Inchausperen biblioteka txikian.
‎Institutu hartan Aita Lallemand dominikanoak eta Yves de la Brière jesuitak zuzenbidea irakatsi zioten; irakasle izan zuen Deuppassage jesuita ere, gizarte moralean aditua. Baina bereziki Yves de la Brièreren jarraitzailea izan zen La, tte; horren iritzi eta aholku bila joaten zen La, tte, urte batzuk geroago ekintza abertzaleetan murgildu zenean.
‎Baina arlo intelektuala jorratzeaz gain, sozialki ere arduratsu ari izan zen La, tte: les> amidonniers> Tolosako auzora joan etorri ugari egin zuen La, ttek, bataioak eta ezkontzak etxeetan egiten, bertakoak Elizara hurbildu ere egiten ez baitziren. Badirudi eragina izan zuela garai hartan Mathieu irakasleak esan zionak:
‎hitzak bidali zizkion. Geroago, Lhande Parisera joan zen eta ezin izan zuen Hiztegiarekin jarraitu, La, tteren eskuetan utziz. La, ttek Eiheramendi abade zuberotarrari eskatu zion laguntza, baina honek ez zuen onartu, lan gehiegi zelakoan.
‎La, ttek du bakarrik eta kurtsoak eskuaraz edo eskuararen gainean, egiten zaukun guri eta orenetik kanpo joaten ginen, Peio Olagarairekin izandako elkarrizketa, Kanbo, 1998ko otsailaren 7a.
‎Apez bat edo notario bat edo mediku bat hiltzen zenean, berehala joaiten nintzen haren hurbilekoen ikusterat. Holaxe erosten nituen bibliotekak...
‎Larresoroko Darricarèreren bidez, margolari bizibidez? sare baten partaide bihurtu zen, Ustaritzetik Arnégiraino, ihesbidea prestatuz Espainiara joan nahi zuten iheslari ingelesentzako: je faisais des cartes.
‎Baina pausoz pauso joango gara Piarres La, tteren bizitza baldintzatu zuten gertaera eta egoerak aztertzen. Lehenengo eta behin garaiko gizarte ezaugarrien ikuspegi orokorra aurkeztuko dugu, funtsezkoa baita tesiaren protagonistak buruturiko ekintzak ulertu ahal izateko.
‎Herriko eskola publikoan ikasi zuen, Larresoroko Apaizgaitegi Txikian hasi zen arte. Pariseko Stanislas ikastegira joan zen gero eta, azkenez, Parisen ekin zion Zuzenbidea ikasteari. 1908an Donapaleun abokatu inskribatu zen, legegizon o, zioan inoiz ari izan ez bazen ere.
‎Urte berean, Lehen Mundu Gerra piztu zelarik, Ybarnégary soldadu joan zen. 1918an gerra amaitzean, soldadu ohiak heroitzat hartuak izan ziren; Ybarnégarayri gerlari ohienganako mirespen hori lagungarri gertatu zitzaion hurrengo hauteskundeetan.
‎urte horien artean 31 bilera burutu zituzten. Buruzagiak sarri joaten ziren biltzarretara: Hoym de Marien zuzendaria 23tan izan zen eta Jean Baptiste Daranatz 5etan, oraindik zuzendaria ez zelarik.
‎Ostera, buruzagiez gain, kide bakan batzuk baino ez ziren azaldu bileretara (harrigarria da 1923ko alean adierazitakoa, hau da, 80 partaide baino gehiago izan zirela bileretan): Edouard Casedevant 24 bider, Joachim Labrouche 23, Duvot 19 eta F. Lefort 18 Maiz joan ziren hauek ere: Henri Gavel 17 bider, Louis Dours eta A. Larrieu 17 bider eta Elie Bousquet 15 Piarres La, tteri dagokionez, ez dugu Sociétéren bileretan parte hartu zuenaren berririk.
‎Daranatz (5 bilera artikulu) Grimard (24 bilera artikulu), Lacrambe (4 bilera artikulu), Nogaret (19 bilera artikulu) eta Poydenotek (7 bilera artikulu). Biltzarretara joaten ziren kargurik gabekoen artean, aldiz, bik baino ez zuten aldizkarian idatzi: Casedevantek (24 bilera artikulu) eta Gavelek (17 bilera artikulu).
‎Beste aldetik, Soldaduen egitekoa goraipatzearekin batera170, hauen egoera eta premiak azaldu zituzten, hala nola, Jean Elissalde Zerbitzari k; Jean Etcheparek eta Jean Saint Pierrek Eskualduna> soldaduei bidal ziezaien eskatu zuten: Etchean irakurtu eta igorazazue Eskualduna soldadoeri171 Iheslariak gaitzetsi egin zituen172; horrela, Gobernu frantziarrak desertzioa zigortuko zuen legea kaleratzera zihoanean , Eskualduna> lege horren alde agertu zen: Si cette loi avait été déjà votée, il y aurait eu moins de défaillances173.
‎Egungo egunean, gehiago ezin ukhatuzko gauza ez othe da: komunista guri bihotzeko phisu minenen trenkatzerat doala ... Komunistak mehatchatzen dituela oro, bai Herria, bai familia, bai erlisionea, bai bakea? 189.
‎Eskualzaleen Biltzarrak kaleratutako aldizkaritxoa izena aldatuz joan zen urteetan zehar225: Congrès> Basque> (Eskualzaleen> Biltzarra) > lehenengo, > Congrès> Basque> de> lEskualzaleen> Biltzarra> gero eta azkenean Eskualzaleen> Biltzarra.
‎Eskualzaleen Biltzarraren kideak urtean bospasei bider biltzen ziren Cafe> du> Grand> Balconen, lehenengo solairuan, garaiz oso gutxitan hasiz (Orenarekin hoin tinko bagine, nor gutarik eskualdun egiazkoa? 229). Batzarretan euskaraz hitz egiten zuten, Jean Etchepare lehendakari ohiak azpimarratu zuen bezala (Hanitzek sinetsiko ez dutena, eskuaraz mintzatzen ere bai urthetik urthera gehichago230); aldatuz zihoan , antza, zortzi urte lehenago Jules Moulierek salatu zuen erdaraz ari izatearen joera:
‎Bileraren osteko oturuntzara urgazleak eta ohiko kotizatzaileak joaten ziren. Batzarrak musika eta kantuek lagundurik amaitzen zituzten238:
‎Eskualzaleen Biltzarraren kideak ez ziren maiz joaten elkartearen bileretara; Lauren Apestéguyk horrelaxe adierazi zuen Gure> Herria> aldizkarian:
‎(batzarretara behin baino joan ez zirenak albo batera utzi ditugu):
‎1926 tik 1935era arte) eta Isaac López de Mendizabal lau bider joan ziren delako bileretara.
‎Beraz, Louis Dassance eta José Eizagirre izan ziren harreman estuak lortzeko aukera handienak izan zituztenak Eskualzaleen Biltzarraren bilerak zirela medio, sarrien parte hartu zutenak izan baitziren. Azpimarratu beharra dago Eizagirreren leialtasuna; azken baten, gainerako guztiek karguari zetxikion erantzunbeharra zuten, baina Eizagirre, urte bat baino ez zen buru izan eta zazpi bileretara joan zen.
‎Ahetz, Laurent Altabe, Jean Barbier, Joseph Basterretche, Béguerie, Beignatborde, Bernard, Bouquillard, Chiki, Chilar, Alexander Diesse, Michel Diharce, Doyhenart, Duguine, Jean Duhart, Etienne Durruty, Mayi Elissalde, Elissetche, Jean Errecart, Alexander Etcheverry, Bertrand Fagalde, Louis Fargeot, Louis Galan, Eugène Goyheneche, Gaston Grattau, Jean Baptiste Halsuet, Jean Baptiste Heuty, Jean Jauréguiberry, Lacoste, La, ont, Mayi Lazcanoteguy, Pierre Lhande, Nogues, Armand Ordosgoity, J. P. Passicot, Rotaetche eta Jean Saint Pierrek behin; Adolpho Alzuyeta, Maurice Amestoy, Laurent dAndurain de Maytie, Hippolyte Daguerre, Etienne Decrept, Michel Delgue, Hirigoyen, Iriart, Georges Lacombe, Piarres La, tte, Martin Landerretche, Jean Pierre Larregain, Jean Lissar, Jean Pierre Menditte, Salaberry, Sebastien Sancinena, Dominique Soubelet eta Jean Ybarnégarayk birritan; Albert Constantinek hirutan; Dominique Dufau, Jean Elissalde, Henri Heugas eta Maurice Souberbiellek lautan; Jean Baptiste Diriart, Jean Etchepare eta Jules Moulierek bostetan; eta Louis Dassancek zazpitan. Horrela, Eskualzaleen Biltzarra gidatzeko ardura Iparrraldekoen eskuetan geratu zen era berean, bileretara joan zirenak Iparraldeko kideak izan ziren.
‎Eskualzaleen Biltzarraren partaideak konparatuz gero Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne> elkartearen batzarkideekin, ikusiko dugu ia ez dagoela lankide komunik bien artean, bileretara joaten zirenen artean behinik behin. Izan ere, elkarte bietako batzarretan parte hartu zutenak lau baino ez ziren izan:
‎Georges Lacombe, ostera, Sociétéren bost bileratara joan zen, Eskualzaleen Biltzarrekoekin birritan elkartu zelarik.
‎Azkenez, Jules Moulier behin baino ez zen elkartu Sociétékoekin eta bost bider Eskualzaleen Biltzarrekoekin; Alexander Diesse, aldiz, behin baino ez zen joan Eskualzaleen Biltzarraren bileretara eta hirutan elkartu zen Sociétékoekin.
‎Hala ere, Eskualzaleen Biltzarrak igorritako mezuaren hartzaile herritarrak baziren ere, mezu horren igorleak jende ikasia ziren, Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonnek> (une Société> de savants, de lettrés et dartistes) zituen lankideak bezain jende ikasia, behinik behin, Eskualzaleen Biltzarraren bileretara joaten zirenak, jarraian ikusten dugun bezala:
‎Horregatik sortu zuten Eusko Ikaskuntza, erakunde intelektualago bat falta zelako. Idoia Estornes ere bide horretatik doa Fausto Arocenaren hitzak azpimarratzen dituenean RIEV> Eusko Ikaskuntzaren aldizkaria aurkezteko: surgió para poner orden y método, es decir, ciencia, en el campo de nuestras investigaciones271.
‎Beste aldetik, Hegoaldeko Eusko Ikaskuntzaren batzarkide horiek oso gutxitan hartu zuten parte lehenago aztertu ditugun Eskualzaleen Biltzarra edo Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne> elkarteen batzarretan: José Miguel Barandiarán eta Pedro Garmendia, Eusko Ikaskuntzaren batzarkideak, Eskualzaleen Biltzarraren bilera batera baino ez ziren joan ; Eusko Ikaskuntzaren gainontzeko lankideek ez zuten inoiz parte hartu ez Eskualzaleen Biltzarra ezta Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne> elkarteen bileretan.
‎Alde batetik, Eusko Ikaskuntzaren bilerak Hegoaldeko Donostian burutzen ziren bitartean, SSLABek Baionan egiten zituen eta Eskualzaleen Biltzarrak Iparraldeko herri desberdinetan. Geogra, ak bileretara joateko behin betiko mugak ezarri ez arren, eragina bazuen.
‎Adémak aipaturiko Anton dAbbadie Dublinen jaiotako euskaltzalea zen, gurasoak hara joan baitziren iheslari Frantziako Iraultza garaian?. DAbbadiek etxean bizi zuen euskaltzaletasuna; 1849an, munduan zehar hainbat bidaia egin ostean, Abbadie izeneko jauregia etxebizitza bihurtu zuen, Hendaiatik hurbil eta 1851tik aurrera Euskal Jaiak antolatzeari ekin zion.
‎Bileretara joan zirenetara itzuliz, eta orain arte aztertu ditugun lau elkarteetako (Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne, Eskualzaleen Biltzarra, Eusko Ikaskuntza, Euskaltzaindia) kide komunak nabarmentzearren, jarraian dugun laukiari begiratuko diogu, Euskaltzaindiaz gain, beste elkarteren bateko bileretan parte hartu zutenak sartu baititu...
‎Laburpen moduan: Sebero Altube 89 bider joan zen Euskaltzaindiaren bileretara eta 9 Eusko Ikaskuntzarenetara. Arturo Campión:
‎Argi dago harreman txikia izan zela Euskaltzaindia eta azterturiko gainerako elkarteen artean: zerrendatu ditugun Euskaltzaindiaren 35 partaideetatik 6 baino ez ziren Eusko Ikaskuntzaren batzarretara joan . Georges Lacombe, ohiko partaidea Euskaltzaindian, noizean behin bildu zen Société> des> Sciencies, > Lettres> t> rts> de> Bayonneren eta Euskaltzaleen Biltzarrarren kidekin; eta Jean Elissalde noizbehinka agertu zen Euskaltzaindiaren bileretan eta bakan batzuetan Eskualzaleen Biltzarrak antolaturikoetan.
‎Hauekin batera batzarrean izan ziren Louis Colas, Jean Baptiste Daranatz, aita Donostia, Mayi Elissalde, Henri Gavel eta Albert Léon lankideak. Politika gizonak ere Gure> Herriak prestaturiko bilerara joan ziren: Jean Ybarnégaray diputatua, Edmond Goyenetche Uztaritzeko kontseilaria eta Maurice Souberbielle Uztaritzeko alkatea.
‎Lauki laburpen honen arabera, Piarres La, tte Gure Herria elkarteak burutu zituen bederatzi bileratara joan zen, baita Jules Moulier eta Emmanuel Souberbielle ere. Dassance eta López de Mendizabalek ere grinaz jarraitu zieten elkartzeko deialdiei, batean izan ezik, batzar guztietan izan baitziren; jarraian, Leon Léon, Maurice Souberbielle eta Jean de Jaureguibérry ditugu batzarrotan bertaratzeari dagokionez.
‎Azkenez, Maurice Amestoy, Dominique Dufau, José Eizagirre, Jean Elissalde, Jean Etchepare (1935ean hil zena), Rafäel Souberbielle eta Picochet ditugu, gutxi gora behera bilkuren kopuruaren erdira baino azaldu ez zirenak. Barbier eta Saint Pierre, kargudunak izan arren, ez ziren inoiz bileretara joan , Barbier 1931n hil baitzen eta Saint Pierre Afrikan baitzegoen artzapezpikuaren laguntzaile. Azpimarratzekoa da Leon Léon? 7 bider?, Rafaël Souberbielle? 5 bider?
‎Posible zatekeen Gure Herria elkarteko lankideak gainerako elkarteen bileretan parte hartzea; azken baten, guztiak ziren intelektualak, entzulego diferentea izan arren; azken baten, Gure> Herria> aldizkariaren hainbat lankidek gainerako aldizkarietan ere idatzi zuten. Ez zen, ostera, hori gertatu; Eskualzaleen Biltzarra eta Gure Herria elkartearen lankideok ez ziren Société, Euskaltzaindia edo Eusko Ikaskuntza elkartearen biltokietara joan , Jean Elissalde izan ezik: 34 bider elkartu zen Euskaltzaindikoekin, 4 bider Eskualzaleen Biltzarrakoekin eta 5 bider Gure Herria elkartekoekin.
‎Nous a fait plaisir... Nous ne dirons pas que cest le vrai roman basque, mais cest un vrai roman basque419 Jean Lamarque urrunago doa goraipamenean: ce roman très purement basque420.
‎Laukiak erakusten digun bezala, Euskal Museoaren arduradun nagusia, William Boissel, Société> s> Sciencies, > ttres> t> Arts> e> Bayonne> bileretara joaten zen, hain zuzen ere museoaren ekintzen berri emateko. Ostera, Philippe Veyrin, Euskal Museoaren Batzorde Iraunkorraren idazkaria izan bazen ere, ez da laukian agertzen, ez baitzen Sociétéren bileretara joaten, ezta beste elkarteren batek antolaturiko batzarretara ere.
‎Laukiak erakusten digun bezala, Euskal Museoaren arduradun nagusia, William Boissel, Société> s> Sciencies, > ttres> t> Arts> e> Bayonne> bileretara joaten zen, hain zuzen ere museoaren ekintzen berri emateko. Ostera, Philippe Veyrin, Euskal Museoaren Batzorde Iraunkorraren idazkaria izan bazen ere, ez da laukian agertzen, ez baitzen Sociétéren bileretara joaten , ezta beste elkarteren batek antolaturiko batzarretara ere.
‎Laukian sartu ditugun Constantin, Daranatz, Donostia, Gavel eta Nogaret Bulletin> u> Musée> Basque> euskal museoaren aldizkariaren ohiko lankideak ziren. Bostetik lau, Constantin, Daranatz, Gavel eta Nogaret, Société> des> Sciencies, > ttres> t> Arts> e> Bayonneren bileretara joaten ziren; partaidetza horrek berriro erakusten digu euskal museoa eta Sociétéren artean harreman estuak izan zirela. Aita Donostia salbuespena da laukian, bertan agertzen diren gainerako bostak ez bezala, Eusko Ikaskuntzaren batzarretako ohiko partaidea izan zelako.
‎Telegrama bidali zidan esanez ez zutela aski gazte bildu, ez zela egingo, eta orduan nik eta bat edo hiru baginen ere behar ginuen egin, berotu nituen, eta orduan egin zuten, eta Eiheralarrera joan ginen eta azkenean zortzi edo bederatzi bildu ginen, Xabier Diharcerekin izandako elkarrizketa, Beloke, 1996ko abuztuaren 10a.
‎Xarrittonen esanetan, Mestelan bera Lilleko Unibertsitatera joan zen 1936ko urrian, Kazetaritza Eskolara, eta oporretan baino ez zen taldeaz arduratu; Piarres Xarrittonekin izandako elkarrizketa, 1996ko uztailaren 6a.
‎Bistan da: jendeek beren eskubideak ezagutuz geroz, Herriko Etxerat zoatzin galdezka; eta Herriko jaun horiek kexu.588
‎Talde euskaltzalearen lehendakaritzarako laiko bat aukeratu nahi zuten eta Jean de Jaureguiberryri eskaini zioten postua, gazteegia ez zen kide bakarra baitzen594 Hala ere, ezetza jaso zuten berarengandik, zama haundiegia litzatekeelakoan595 Beraz, Pierre Amoçain idazkariarekin eta Jean Duboscq kudeatzailearekin jo zuen aurrera taldeak, lehendakaririk gabe. Baina 1935 urtearen hasieran Pierre Amoçain Txilera joan zen, euskal ekintzak zirela eta, arazoak izan zituelako polizia frantziarrarekin596 Haren ordez Charles Hiribarren597 ari izan zen idazkaritzan, 1935 urtearen amaieran Pontlevoyra joan zen arte, eskribau ikasketekin jarraitzeko. Azkenez, Jean Duboscq kudeatzailea mugimenduaren idazkari bihurtu zen 1936an598.
‎Talde euskaltzalearen lehendakaritzarako laiko bat aukeratu nahi zuten eta Jean de Jaureguiberryri eskaini zioten postua, gazteegia ez zen kide bakarra baitzen594 Hala ere, ezetza jaso zuten berarengandik, zama haundiegia litzatekeelakoan595 Beraz, Pierre Amoçain idazkariarekin eta Jean Duboscq kudeatzailearekin jo zuen aurrera taldeak, lehendakaririk gabe. Baina 1935 urtearen hasieran Pierre Amoçain Txilera joan zen, euskal ekintzak zirela eta, arazoak izan zituelako polizia frantziarrarekin596 Haren ordez Charles Hiribarren597 ari izan zen idazkaritzan, 1935 urtearen amaieran Pontlevoyra joan zen arte, eskribau ikasketekin jarraitzeko. Azkenez, Jean Duboscq kudeatzailea mugimenduaren idazkari bihurtu zen 1936an598.
‎Txilera joan eta gero artikulu bat argitaratu zuten Aintzinan Amoçainen omenez, baina Amoçaini ez zitzaion gustatu artikulu hori: Je passe sur un article qui a été écrit sur mon compte par une personne dont je ne veux pas savoir le nom. On aurrait pu me démander mon avis...
‎1933ko abenduaren 3an elkartu ziren berriro euskaltzaleak604 Batzar hartarako Chapelet jauna, André Ospital, Felix Ospital honen anaia eta Arocena jauna izan ziren gonbidatuak. Chapeletek, hasiera baten euskalzaleen mugimendua mes, dantzaz begiratu bazuen ere, Piarres La, tte eta Philippe Aranarterek konbentzitu egin zuten partaide bihurtzeko605 Beraz, bileran egon zen Chapelet, baita André eta Felix Ospital ere606, Arocenak joan ezina adierazi zuen bitartean607.
‎1934ko martxoko bilerarako Félix Ospital, Maurice Olphe Galliard, Blainville eta Bernard de Coral611 izan ziren deituak. Félix Ospitalek gustura hartuko zuela parte baina ez zela joango esan zion La, tteri, horrelako batzar batean parte hartzea ez zielako komeni ez berari ezta bere familiari ere612; hala ere, langile sutsua izango zela ziurtatu zion. Maurice Olphe Galliardek, bere aldetik, uste zuen goizegi zela bilera publiko bat egiteko; egokiago ikusten zuen batzar pribatu bat antolatu eta taldearen oinarriak eta helburuak zehaztea613 Blainville Olphe Galliard lagunak esandakoarekin ados agertu zen eta batzarrera ez zela joango adierazi zion La, tteri614.
‎Félix Ospitalek gustura hartuko zuela parte baina ez zela joango esan zion La, tteri, horrelako batzar batean parte hartzea ez zielako komeni ez berari ezta bere familiari ere612; hala ere, langile sutsua izango zela ziurtatu zion. Maurice Olphe Galliardek, bere aldetik, uste zuen goizegi zela bilera publiko bat egiteko; egokiago ikusten zuen batzar pribatu bat antolatu eta taldearen oinarriak eta helburuak zehaztea613 Blainville Olphe Galliard lagunak esandakoarekin ados agertu zen eta batzarrera ez zela joango adierazi zion La, tteri614.
‎batzuk joan zirela Francoren alde eta besteak aurka... Joan zirenak eta Dargains inprimatzaileak; joan ziren eta Doriotenganat, doriotistak gero alemanen kolaboratzaile bilakatuko ziren, bainan hori lehenagatik.. zeren eta Doriot nor zen, komunista izandako bat, konbertitu zena omen...
‎batzuk joan zirela Francoren alde eta besteak aurka... Joan zirenak eta Dargains inprimatzaileak; joan ziren eta Doriotenganat, doriotistak gero alemanen kolaboratzaile bilakatuko ziren, bainan hori lehenagatik.. zeren eta Doriot nor zen, komunista izandako bat, konbertitu zena omen... Eta besteak Ybarnegaray eta La Rocque, horien alderat itzuli ziren.
‎batzuk joan zirela Francoren alde eta besteak aurka... Joan zirenak eta Dargains inprimatzaileak; joan ziren eta Doriotenganat, doriotistak gero alemanen kolaboratzaile bilakatuko ziren, bainan hori lehenagatik.. zeren eta Doriot nor zen, komunista izandako bat, konbertitu zena omen... Eta besteak Ybarnegaray eta La Rocque, horien alderat itzuli ziren.
‎Arocena.> Gonbidatua La, tteren talde euskaltzalearen lehenengo bilerara, 1933an; ez zen joan .
‎Chapelet.> La, tteren talde euskaltzalearen lehenengo bilera, 1933 Gonbidatua La, tteren talde euskalzalearen hirugarren bilerara, 1934ko abendua; ez zen joan .
‎Héguy, > erre.> Gonbidatua La, tten talde euskalzaleen hirugaren bilerara, 1934ko abendua; ez zen joan .
‎Ospital, > Félix.> La, tteren talde euskaltzalearen bilera, 1933 Gonbidatua La, tteren talde euskalzalearen bigarren bilerara, 1934; ez zen joan .
‎Laburbilduz, La, ttek garatu zuen mugimendu euskaltzaleko ia inork ez zuen ekintzarik burutu talde euskaltzaletik at. Bakarrik Piarres La, tte eta Jean de Jaureguibérry joan ziren maiztasunez talde euskalzaleko bileretara ez ere, beste elkarte bateko bileretara, hau da Gure Herria elkartearen batzarretara. Era berean, lauk baino ez zuten aldizkarietan idatzi:
‎Hor egiten genuen pim pam pum, holan, kritikatzen beti Herrian. Baina gertatu zen, egun batez La, tte hor zegoela geldi hor erraiteko, eta zergaitik?, zeren hasi baiginen pixka bat kritikatzen La, tte bera, bere kazetan, ez zelakotz aski urrun joaten gure ustez, eta hori ez zuen entzun nahi, bera zen direktorea; asko maite genuen ikasleek, baina bagenituen gure neurriak, Piarres Xarrittonekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1996ko uztailaren 7a.
‎– Euskaltzaindiaz Georges Lacomberekin, Akademiaren bileretara joaten baitzen.
‎Hala ere, Gobernuak Frantziaren eskualdekatze prosezua burutzera zihoanean , La, ttek kanpaina egin zuen, Arotçarenarekin batera, Euskal Herria eskualde bezala onartua izan zedin. Hori dela eta, Xarrittonek baieztatu du:
‎Emile Larreren hitzetan: min zorrotza zuen La, ttek eta luma ere berdin zorrotza eta ez zuen batere ahalgerik, lotsarik, pentsatzen zuena errateko eta orduan Y barnégarayrekin ez zen ongi joaten ahal, lehenengo kontserbadoreekin ez zen ongi joaten ahal, bistan da ezetz, Emile Larrerekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1997ko abuztuaren 12a.
‎Emile Larreren hitzetan: min zorrotza zuen La, ttek eta luma ere berdin zorrotza eta ez zuen batere ahalgerik, lotsarik, pentsatzen zuena errateko eta orduan Y barnégarayrekin ez zen ongi joaten ahal, lehenengo kontserbadoreekin ez zen ongi joaten ahal, bistan da ezetz, Emile Larrerekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1997ko abuztuaren 12a.
‎Hauetariko batzuk 30 hamarkadan sortu berri zen Gure Herria elkartearen kide bilakatu ziren, hala nola René Cuzacq, Michel Etcheverry, Pedro Garmendia, Gilberte Guillaumie Reicher, Hillau, Jean eta Madeleine de Jaureguiberry, Leon Lassalle, Picochet, Puchulu, Dominique Soubelet Emmanuel eta Maurice Souberbielle. Piarres La, tte Gure Herria elkartearen batzarkide ere bilakatu zen eta bilera guztietara joanez , harremanak izan zituen aipatu berri digutun intelektualekin.
‎La, tte 1925ean joan berria zen Tolosako Institutu Katolikora letretako ikasketak egitera: Marokora joandako soldadu frantsesez idaztea eta, ulergaitza egiten zaie. Ez zioten inoiz entzun La, tteri gerlari ohien alderako goresmenik, Sudupe, K.:
‎Gobernu aldaira Frantzian: Debré joan , Pompidou ethorri, Beleak xoxoari beltza,.
‎1924 Tolosako Unibertsitate Katolikora Letra Klasikoak lizentziatura ikastera doa .
2008
‎ADITZA: joan 1
‎ADITZA: joan 1
‎ADITZA: joan 2
‎ADITZA: joan 2
‎...elkartu, eman, entzun, erabili, eragin, eraman, erantzun, erein, erosi, erre, erreparatu, esan, eskaini, eskatu, eskiatu, etorri, eutsi, ezkon du, eztabaidatu, gelditu, gertatu, gogoratu, hartu, hasi, hautatu, hautsi, hazi, hil, hornitu, hozkatu, hustu, ibili, igo, ikasi, ikusi, irakurri, iraun, iritsi, isildu, isuri, izan, izendatu, izerditu, jaitsi, jakin, jan, jantzi, jarraitu, jarri, jaso, jo, joan , jokatu, josi, kezkatu, koka tu, konparatu, konturatu, korritu, loratu, lortu, lotu, marraztu, mintzatu, moztu, mugitu, musukatu, nahastu, nekatu, oroitu, otu, pasa (tu), poztu, saldu, saltatu, sartu, sinistu, topa tu, ukitu, ulertu, zamatu, zeharkatu, zutitu
‎Zentzu horretan, perpausa, hitz kate jarraitu bat baino ez da, eta hala izanik, lehendabiziko eginkizuna hitzen osaera aztertzea bilakatzen da. Bata bestearen jarraian doazen hitz hauek, ordea, beti tes tuinguru jakinetan agertzen dira, eta hortaz, hitz bakoitzak besteekin harremanetan izan ditzakeen interpretazio guztiak aurreikusi beharra dago. Adibide batera joaz,, iritzi?
‎Bestalde, egon, badira ere, hizkuntza bitartekari/ estilista/ ingeniariengana jotzen dutenak, jatorrizko testuetan egindako aldrebeskeria guztiak konpon ditzaten. Baina, zenbat dira azalak apaintzera baino harantzago doazenak –Zenbat, itxura oneko sagar ustelak saltzen ez dizkigutenak?
‎kalitatea zaintzea? Goazen urrutirago.
‎tertu guran alea ere galtzeko arriskua hain justu, zeren eta errepikapen horien balio eta funtzioa, errepika gordin horien azpian dagoen esanahia baino urrunago baitoa .
‎Villamizar autoreak errepikapenaren funtzio ludikoa eta poetikoa gogorarazten dizkigu; errepikapenak, zenbaitetan, diskurtsoan duen balio ikonikoa ere aipatzen du, figuraren erritmoak ekintzaren erritmoa islatzen dueneko balioa hain zuzen, honela: , iluntzen zihoan , iluntzen zihoan, iluntzen zihoan?. Nolanahi ere, autore horiek uste dute errepikapena ez dela erabileraren ezinbesteko akatsa edo pekatua:
‎Villamizar autoreak errepikapenaren funtzio ludikoa eta poetikoa gogorarazten dizkigu; errepikapenak, zenbaitetan, diskurtsoan duen balio ikonikoa ere aipatzen du, figuraren erritmoak ekintzaren erritmoa islatzen dueneko balioa hain zuzen, honela: , iluntzen zihoan, iluntzen zihoan , iluntzen zihoan?. Nolanahi ere, autore horiek uste dute errepikapena ez dela erabileraren ezinbesteko akatsa edo pekatua:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
joan 4.287 (28,22)
goan 3 (0,02)
Lehen forma
joan 1.742 (11,47)
doa 318 (2,09)
joango 311 (2,05)
joaten 300 (1,97)
joateko 183 (1,20)
joatea 126 (0,83)
doaz 79 (0,52)
noa 69 (0,45)
doala 63 (0,41)
zihoan 56 (0,37)
doanean 53 (0,35)
joanen 51 (0,34)
doazen 50 (0,33)
Joan 37 (0,24)
doana 36 (0,24)
joanez 34 (0,22)
doazenean 33 (0,22)
goazen 33 (0,22)
zoaz 29 (0,19)
badoa 27 (0,18)
joaiten 27 (0,18)
zihoala 23 (0,15)
doakionez 21 (0,14)
doan 21 (0,14)
goaz 20 (0,13)
joandako 18 (0,12)
Goazen 17 (0,11)
zihoazen 17 (0,11)
joanik 16 (0,11)
juan 14 (0,09)
doazenak 13 (0,09)
Zoaz 11 (0,07)
doalarik 11 (0,07)
doazela 11 (0,07)
joaiteko 11 (0,07)
joanda 10 (0,07)
hoa 9 (0,06)
ioan 9 (0,06)
joanez gero 9 (0,06)
joatean 9 (0,06)
joatekotan 9 (0,06)
Zoazte 8 (0,05)
baitoa 8 (0,05)
doakion 8 (0,05)
joan gabe 8 (0,05)
joatera 8 (0,05)
noan 8 (0,05)
zoala 8 (0,05)
zoan 8 (0,05)
joaitea 7 (0,05)
bahoa 6 (0,04)
doakienez 6 (0,04)
doanak 6 (0,04)
nindoan 6 (0,04)
Joango 5 (0,03)
goazela 5 (0,03)
zihoazela 5 (0,03)
zoazen 5 (0,03)
Banoa 4 (0,03)
Joaten 4 (0,03)
badoaz 4 (0,03)
bagoaz 4 (0,03)
baitoaz 4 (0,03)
banoa 4 (0,03)
doalako 4 (0,03)
doazkion 4 (0,03)
gindoazela 4 (0,03)
joateari 4 (0,03)
noana 4 (0,03)
zihoalarik 4 (0,03)
zoazte 4 (0,03)
Badoa 3 (0,02)
baitzoaz 3 (0,02)
bazoaz 3 (0,02)
bazoazte 3 (0,02)
bihoa 3 (0,02)
dijoa 3 (0,02)
doakio 3 (0,02)
doatzin 3 (0,02)
goan 3 (0,02)
goazelarik 3 (0,02)
joateagatik 3 (0,02)
juango 3 (0,02)
noak 3 (0,02)
yoan 3 (0,02)
zoatzin 3 (0,02)
zoazela 3 (0,02)
Bihoazkie 2 (0,01)
Doala 2 (0,01)
badoalarik 2 (0,01)
bazoan 2 (0,01)
bazoazenaz 2 (0,01)
bihoaz 2 (0,01)
dihoakigu 2 (0,01)
doakie 2 (0,01)
doan bezala 2 (0,01)
doanari 2 (0,01)
doatzi 2 (0,01)
doazelako 2 (0,01)
doazelarik 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
joan behar 113 (0,74)
joan etorri 43 (0,28)
joan nahi 41 (0,27)
joan ez 36 (0,24)
joan ohi 32 (0,21)
joan ere 25 (0,16)
joan ahal 24 (0,16)
joan asmo 21 (0,14)
joan bera 20 (0,13)
joan esan 18 (0,12)
joan ahala 15 (0,10)
joan baino 15 (0,10)
joan beti 13 (0,09)
joan aditz 12 (0,08)
joan ikusi 10 (0,07)
joan erabaki 9 (0,06)
joan joera 9 (0,06)
joan ni 9 (0,06)
joan bi 8 (0,05)
joan gu 8 (0,05)
joan utzi 8 (0,05)
joan bide 7 (0,05)
joan egon 7 (0,05)
joan jin 7 (0,05)
joan aukera 6 (0,04)
joan behartu 6 (0,04)
joan egin 6 (0,04)
joan etxe 6 (0,04)
joan hemen 6 (0,04)
joan perpaus 6 (0,04)
joan prest 6 (0,04)
joan aditu 5 (0,03)
joan aitzin 5 (0,03)
joan al 5 (0,03)
joan erakutsi 5 (0,03)
joan ala 4 (0,03)
joan beldur 4 (0,03)
joan berak 4 (0,03)
joan bertso 4 (0,03)
joan beste 4 (0,03)
joan egun 4 (0,03)
joan eskatu 4 (0,03)
joan eskola 4 (0,03)
joan ezan 4 (0,03)
joan gero 4 (0,03)
joan gogo 4 (0,03)
joan hemendik 4 (0,03)
joan iruditu 4 (0,03)
joan izen 4 (0,03)
joan lan 4 (0,03)
joan ohitura 4 (0,03)
joan ordu 4 (0,03)
joan sintagma 4 (0,03)
joan soldadu 4 (0,03)
joan telebista 4 (0,03)
joan ukan 4 (0,03)
joan urrats 4 (0,03)
joan urte 4 (0,03)
joan zer 4 (0,03)
joan Euskaltzaindia 3 (0,02)
joan adberbio 3 (0,02)
joan adin 3 (0,02)
joan baimen 3 (0,02)
joan baizik 3 (0,02)
joan beharrean 3 (0,02)
joan den 3 (0,02)
joan ederki 3 (0,02)
joan esaldi 3 (0,02)
joan euskaldun 3 (0,02)
joan euskara 3 (0,02)
joan gaur 3 (0,02)
joan guzti 3 (0,02)
joan hizkuntza 3 (0,02)
joan ia 3 (0,02)
joan jakin 3 (0,02)
joan joan 3 (0,02)
joan kopla 3 (0,02)
joan laster 3 (0,02)
joan nahiz 3 (0,02)
joan neurrian 3 (0,02)
joan omen 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
joan behar ukan 48 (0,32)
joan nahi ukan 21 (0,14)
joan asmo ukan 14 (0,09)
joan baino lehen 5 (0,03)
joan nahi ez 5 (0,03)
joan behar egon 3 (0,02)
joan behartu egon 3 (0,02)
joan bertso bat 3 (0,02)
joan beti egile 3 (0,02)
joan esan ohi 3 (0,02)
joan ez ukan 3 (0,02)
joan guzti bat 3 (0,02)
joan joera erakutsi 3 (0,02)
joan ohitura hori 3 (0,02)
joan prest egon 3 (0,02)
joan urte urte 3 (0,02)
joan aukera eskaini 2 (0,01)
joan baino gehiago 2 (0,01)
joan behar ere 2 (0,01)
joan behar ez 2 (0,01)
joan behar hori 2 (0,01)
joan behar ikusi 2 (0,01)
joan bide joan 2 (0,01)
joan egun egun 2 (0,01)
joan ere ez 2 (0,01)
joan esan nahi 2 (0,01)
joan etorri asko 2 (0,01)
joan etorri erraztu 2 (0,01)
joan etorri handi 2 (0,01)
joan etorri ibili 2 (0,01)
joan etorri luze 2 (0,01)
joan ez baita 2 (0,01)
joan ez ekin 2 (0,01)
joan gu ere 2 (0,01)
joan joera hori 2 (0,01)
joan nahi nu 2 (0,01)
joan nahiz arratsalde 2 (0,01)
joan telebista final 2 (0,01)
joan telebista ikusi 2 (0,01)
joan zer egon 2 (0,01)
joan adberbio hau 1 (0,01)
joan adin ez 1 (0,01)
joan adin zira 1 (0,01)
joan aditu baino 1 (0,01)
joan aditu forma 1 (0,01)
joan aditu moldatu 1 (0,01)
joan aditu norabide 1 (0,01)
joan aditz bezalako 1 (0,01)
joan aditz esanahi 1 (0,01)
joan aditz galdu 1 (0,01)
joan aditz hartu 1 (0,01)
joan aditz laguntzaile 1 (0,01)
joan aditz lehen 1 (0,01)
joan aditz lotu 1 (0,01)
joan aditz subjektu 1 (0,01)
joan ahal antisemitismo 1 (0,01)
joan ahal Arantzazu 1 (0,01)
joan ahal eskolatu 1 (0,01)
joan ahal euskara 1 (0,01)
joan ahal hobekienik 1 (0,01)
joan ahal irakurle 1 (0,01)
joan ahal joan 1 (0,01)
joan ahal teknika 1 (0,01)
joan ahala ohartu 1 (0,01)
joan aitzin etxe 1 (0,01)
joan aitzin gauero 1 (0,01)
joan aitzin komuniatu 1 (0,01)
joan ala bestera 1 (0,01)
joan ala etorri 1 (0,01)
joan ala k 1 (0,01)
joan asmo egon 1 (0,01)
joan asmo sortu 1 (0,01)
joan aukera azken 1 (0,01)
joan aukera egon 1 (0,01)
joan baimen eskatu 1 (0,01)
joan baino apal 1 (0,01)
joan baino gerla 1 (0,01)
joan baino hobe 1 (0,01)
joan baino lehenago 1 (0,01)
joan baino nahiago izan 1 (0,01)
joan baino pixka 1 (0,01)
joan baizik ez 1 (0,01)
joan behar al 1 (0,01)
joan behar arima 1 (0,01)
joan behar bakarrik 1 (0,01)
joan behar baza 1 (0,01)
joan behar berri 1 (0,01)
joan behar sentitu 1 (0,01)
joan beldur ez 1 (0,01)
joan beldur zabaldu 1 (0,01)
joan bera baliza 1 (0,01)
joan bera betiko 1 (0,01)
joan bera botika 1 (0,01)
joan bera buru 1 (0,01)
joan bera ere 1 (0,01)
joan bera eskola 1 (0,01)
joan bera ikasketa 1 (0,01)
joan bera kanpo 1 (0,01)
joan bera kantu 1 (0,01)
joan bera loba 1 (0,01)
joan bera martxa 1 (0,01)
joan bera neska 1 (0,01)
joan bera tarranta 1 (0,01)
joan bera ume 1 (0,01)
joan bera zerrenda 1 (0,01)
joan berak ikusgarri 1 (0,01)
joan berak maisu 1 (0,01)
joan berak patruila 1 (0,01)
joan beste bat 1 (0,01)
joan beste batzuk 1 (0,01)
joan beste hitz 1 (0,01)
joan beste osagai 1 (0,01)
joan beti aurrerabide 1 (0,01)
joan beti erritmo 1 (0,01)
joan beti hedatu 1 (0,01)
joan beti perpaus 1 (0,01)
joan bi alternatiba 1 (0,01)
joan bi atal 1 (0,01)
joan bi bi 1 (0,01)
joan bi bide 1 (0,01)
joan bi izen 1 (0,01)
joan bi multzo 1 (0,01)
joan bide bat 1 (0,01)
joan bide bera 1 (0,01)
joan bide hori 1 (0,01)
joan den zor 1 (0,01)
joan egon aipatu 1 (0,01)
joan egon auzi 1 (0,01)
joan egun berri 1 (0,01)
joan egun iritsi 1 (0,01)
joan erabaki behar 1 (0,01)
joan erabaki hartu 1 (0,01)
joan erakutsi ukan 1 (0,01)
joan ere bai 1 (0,01)
joan ere diru 1 (0,01)
joan ere egun 1 (0,01)
joan ere erabili 1 (0,01)
joan ere hartu 1 (0,01)
joan ere honako 1 (0,01)
joan ere hura 1 (0,01)
joan ere mugatzaile 1 (0,01)
joan ere ohitura 1 (0,01)
joan ere superlatibo 1 (0,01)
joan esaldi ez 1 (0,01)
joan esaldi musu 1 (0,01)
joan esan gizon 1 (0,01)
joan esan jomuga 1 (0,01)
joan esan motibo 1 (0,01)
joan esan pentsaera 1 (0,01)
joan esan zer 1 (0,01)
joan eskola publiko 1 (0,01)
joan etorri areagotuzuen.eskolarileporatuzaio 1 (0,01)
joan etorri ari 1 (0,01)
joan etorri egin 1 (0,01)
joan etorri ekarpen 1 (0,01)
joan etorri ere 1 (0,01)
joan etorri ez 1 (0,01)
joan etorri gai 1 (0,01)
joan etorri geldiarazi 1 (0,01)
joan etorri harreman 1 (0,01)
joan etorri interakzio 1 (0,01)
joan etorri kontatu 1 (0,01)
joan etorri laburtu 1 (0,01)
joan etorri mugatu 1 (0,01)
joan etorri mugimendu 1 (0,01)
joan etorri ohitu 1 (0,01)
joan etorri ta 1 (0,01)
joan etorri ugari 1 (0,01)
joan etorri zaindu 1 (0,01)
joan euskaldun bertakotu 1 (0,01)
joan euskaldun gazte 1 (0,01)
joan Euskaltzaindia esker 1 (0,01)
joan Euskaltzaindia ez 1 (0,01)
joan euskara estandar 1 (0,01)
joan euskara hizkuntza 1 (0,01)
joan euskara zerbitzu 1 (0,01)
joan ez esan 1 (0,01)
joan ezan beste 1 (0,01)
joan ezan elizbide 1 (0,01)
joan gaur egun 1 (0,01)
joan gaur mendi 1 (0,01)
joan gogo handi 1 (0,01)
joan gu ama 1 (0,01)
joan gu biera 1 (0,01)
joan gu bizi 1 (0,01)
joan gu espero 1 (0,01)
joan gu mendi 1 (0,01)
joan gu uste 1 (0,01)
joan hemen berritu 1 (0,01)
joan hemen ere 1 (0,01)
joan hemen euskal 1 (0,01)
joan hemen Josetxo 1 (0,01)
joan hemendik deabru 1 (0,01)
joan hizkuntza aldatu 1 (0,01)
joan hizkuntza eredu 1 (0,01)
joan ia aho 1 (0,01)
joan ia sistematikoki 1 (0,01)
joan ikusi bera 1 (0,01)
joan ikusi ez 1 (0,01)
joan ikusi ukan 1 (0,01)
joan izen ezkerralde 1 (0,01)
joan izen konkretatu 1 (0,01)
joan izen sintagma 1 (0,01)
joan jakin bera 1 (0,01)
joan jakin idatzi 1 (0,01)
joan jin aberats 1 (0,01)
joan jin asko 1 (0,01)
joan jin bide 1 (0,01)
joan jin egin 1 (0,01)
joan jin handi 1 (0,01)
joan joan ala 1 (0,01)
joan joan jin 1 (0,01)
joan joera egon 1 (0,01)
joan joera hau 1 (0,01)
joan joera nabarmen 1 (0,01)
joan joera ukan 1 (0,01)
joan kopla maitasun 1 (0,01)
joan kopla solte 1 (0,01)
joan kopla zerbait 1 (0,01)
joan lan zorrotz 1 (0,01)
joan laster ikusi 1 (0,01)
joan laster Media 1 (0,01)
joan nahi bide 1 (0,01)
joan nahi hori 1 (0,01)
joan nahi ulermen 1 (0,01)
joan nahiz behar 1 (0,01)
joan ni ere 1 (0,01)
joan ni lehen 1 (0,01)
joan ni nahi 1 (0,01)
joan ni uste 1 (0,01)
joan ordu heldu 1 (0,01)
joan ordu iritsi 1 (0,01)
joan ordu larri 1 (0,01)
joan perpaus egon 1 (0,01)
joan perpaus subordinatu 1 (0,01)
joan perpaus trantsitibo 1 (0,01)
joan prest agertu 1 (0,01)
joan sintagma absolutu 1 (0,01)
joan sintagma bereziki 1 (0,01)
joan sintagma tratamendu 1 (0,01)
joan soldadu aitzin 1 (0,01)
joan soldadu frantses 1 (0,01)
joan soldadu gehien 1 (0,01)
joan soldadu motibatu 1 (0,01)
joan ukan adjektibo 1 (0,01)
joan ukan bizitoki 1 (0,01)
joan ukan filosofo 1 (0,01)
joan ukan nahikeria 1 (0,01)
joan urrats eman 1 (0,01)
joan urrats handi 1 (0,01)
joan urrats kolektibo 1 (0,01)
joan urte hari 1 (0,01)
joan utzi egin 1 (0,01)
joan utzi ez 1 (0,01)
joan utzi ezan 1 (0,01)
joan utzi nahi 1 (0,01)
joan zer aurrebaldintza 1 (0,01)
joan zer ere 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia