Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 199

2000
‎Eskiulan ikusten dudanez, nik bezala egiten dute lana. Bizi moderno bat dago, jendea joan jinean bizi da. Pastorala ez da antzinako sozietatearen miraila, egungo arte baten sortzea da, herriko gauza naturala da.
‎" Denborak ez dik sekereturik izanen hemendik aitzina, zeren, orain bai, kasik prezisione osoz neur baitaiteke". Eta, penduluaren joan jinei beha paraturik, erantsi zuen: " Entzuten al duzue...?
‎Gure jauregian lau urte eta zertxobait gehiago egin zituen, hiru lehenak Mattin eta biok ikasle gintuela —nahiz eta Mattinek eskola haietarat ere anitzetan huts egiten zuen—, eta azkena ni bakarrik, zeren eta, hamabortz hamasei bat urte zituela, Mattinek Villagrandeko dukearen etxerat egin baitzuen, dukeak berak gonbidaturik, Madrilgo dantza eta eskrima eskolak eta gorterako joan jinak ikasbide egokiagoak izan zitezkeelakoan, Urbiainen irakasten zitzaizkionak baino.
‎Eta eman zenizkidan, lehenik, apez erreboltariaren joan jinak ezin xeheroago, baita herritar katoliko eta jauntxo protestanten arteko gorabeherak ere: haiek Mathalasen aldekoak, eta hauek errege Luis XIV.aren aldekoak, zeinak, ediktu bat bitarteko, Zuberoako herri lurrak salgai jarri baitzituen eta zeinak Trois villesko jaunari bizkonde titulua eman baitzion, honek salgai zeuden lurrak erosi ondoren, ohoinkeria harekin batzuen eta bertzeen arteko liskarra pizten zuela; jakinarazi zenizkidan, gero, auziaren xuxentzeko asmotan batzuen eta bertzeen artean izan ziren konbertsazioneak, guztiak ere alferrikakoak, batean erregeren kontseilari jaun Bernard d’Arche Paristik Zuberoarat zetorrela, bertzean Oi he nart Zuberoatik Pariserat zihoala, Zuberoako parlamentuko ordezkari gisa; aitortu zenidan, finean, ezen, zu protestant izan arren eta Orthezko unibertsitateko irakasle, lehengusuaren alde atera zinela, zeren eta, kontu hartaz denaz bezainbatean, haren aldekoa baitzinen; eta akabatu zenuen:
‎Medikuaren joan jinak eta Uraitzeko barberarenak bi egun haietan...! Eta medikuak bere enplastoak eta bere erremedioak eskaintzen zizkion, eta barberak burua ebaki zion —zeren eta Mattinek buruan izan baitzuen kolpea—, harik eta buruko hezurra agerian jarri eta inguru hura garbitu zion arte, odol ustelik gera ez zekion...
‎Badakizu, jaun André, ezen bertze gerla batean sarturik gaudela Europa osoan, austriarren eta borbondarren artean, Espainiako koroa dela kausa, eta badakizu, halaber, ezen gerla bakoitza liskar eta ondiko iturri bat dela, bertan denean bertan delako, baina berdintsu eta orobatsu gerta daitekeela kanpoan denean ere, nola gertatzen ari baitzaigu nafarroi gerla honetan: batetik, Nafarroatik iragan behar izaiten dutelako, aldian behin, soldaduek, beren joan jinetan zernahi hartzen eta ebasten dutela, armadaren —gizonen zein zaldien— hornitzeko; eta, bertzetik, nafar mutil gazteekin bete nahi izaiten dituztelako goi kargu militarrek beren jende faltak eta eskasiak.
‎Eta haien dantza haragiaren joan jin etengabe bat zen, joan eta jin, jin eta joan...
‎Eta sartu gintuzten, horrela, gartzela hartan, eta han geratu ginen hirurak, alde eta bazter guztietarik atzemanik eta katez loturik, ihesbiderik eta itzurpiderik gabe, tristeturik eta etsirik, pentsakor... zeren eta amets lorios batek bulkatu baikintuen lur haietarat, haren erdiesteak noizbait koroatuko gintuèn kontuarekin; ordea, koroaren bila abiatu bezain fite geratu ginen bidean trabaturik eta gibelaturik, ez koroarik eta ez biktoria loriosik, esperantza guztiak pipiztaturik eta geure biziak ere galdugordean. Eta guztiak galdua zirudien, eta berdin zen arre ala so... zeren fortuna gaixtoaren eskuan baikeunden eta ez zegoen fortuna gaixtoaren joan jinak eta itzul-inguruak gobernatzerik, ez haiek portu onerat destatzerik, eta zeren denbora hertsi batean sarturik baikeunden, bertzalde, eta denborak hersten eta inguratzen gintuen, eta eskuak guztiz lotzen...
‎Izan ere, lehen mintzatu natzaizu, konparazione, Galileoz, baita osabak hari buruz pentsatzen zuenaz ere... eta are gehiago mintza nenkizuke orain, jakinik ezen edonoiz zuela osabak italiar zientzilaria mintzagai: ordea, zer hoberik, hartarakotz, osaba Joanikotek eta biok Italiarat eta Pisarat egin genuen bidaiaz baliatzea baino, zeren eta, Pisako dorrerat igan ginelarik, solas ezin aberatsagoa izan baikenuen, Galileoren joan jinak gogoan?
‎Baina semearen suak aita ere hartua zuen orduko, eta hain zuen hartua, non administratzailea baitzerabilen baterat eta bertzerat mila manurekin, hark bidera zitzan eta aitzina, artezki, negozioei loturikako hainbat eta hainbat eginkizun, bera etxean geratzen zen bitartean, semearen joan jinei beha, hartzaren ehiza zela kausa... Zeren eta ikusia baitzegoen ezen aitak ere ez zuela atsedenik hartuko, harik eta semeak hartza tiroka zezan arte eta egotz, eta, hargatik edo, zalantza izpirik erakusten ez ziola, hala ihardetsi zion amari:
‎Zeren ez uste ezen Mattini nion gorrotoa eta herrazko herra ni mundurat etorri orduko biribildu zitzaidala, ezta gorroto biribil balizko hark erabaki zituela ere ene handik aitzinako urratsak, halabeharrez; ez dizut erranen, halaber, maitatu baizik egin ez nuela, zeren baitakizu nolakoak izaiten diren umeen arteko harremanak, orain maite du batak bertzea eta orain gorrotatzen du, orain akort eta alegera daude eta orain eta haserre, eta, beraz, badirudi ezen badela aldi bat onerizkoarentzat eta bertze aldi bat gaitzerizkoarentzat, eta bata bertzeari darraiola, nola itzala gorputzari. Baina sentimendu hauen joan jinetan, edo joan jin hauen gainetik, uste dut, orobat, ezen beti ere mintza daitekeela jokamolde orokor batez, eta oker handirik gabe erran diezazuket ezen ene jokamolde hura maitasunezkoa izan zela.
‎Zeren ez uste ezen Mattini nion gorrotoa eta herrazko herra ni mundurat etorri orduko biribildu zitzaidala, ezta gorroto biribil balizko hark erabaki zituela ere ene handik aitzinako urratsak, halabeharrez; ez dizut erranen, halaber, maitatu baizik egin ez nuela, zeren baitakizu nolakoak izaiten diren umeen arteko harremanak, orain maite du batak bertzea eta orain gorrotatzen du, orain akort eta alegera daude eta orain eta haserre, eta, beraz, badirudi ezen badela aldi bat onerizkoarentzat eta bertze aldi bat gaitzerizkoarentzat, eta bata bertzeari darraiola, nola itzala gorputzari. Baina sentimendu hauen joan jinetan, edo joan jin hauen gainetik, uste dut, orobat, ezen beti ere mintza daitekeela jokamolde orokor batez, eta oker handirik gabe erran diezazuket ezen ene jokamolde hura maitasunezkoa izan zela.
‎Zirkunstantzia haietan, itsasotik noizbehinka zetorrèn haizea Luziferren tropetako deabru ikustezin bat izan zitekeen, emazteki haien lepainguruetarat noiznahi den amoltsuki biribilka zitekeena, edo zilipurditxoren bat ere egin zezakeena, haien paparretan beherat, edo, soinekoen beheko aho zabaletik belaunetan gorat, toki sekeretuagoetarat. Eta harritzen ninduten, halaber, haien begiek... zeinak kale kantoi batetik bertzerat baitzebilzkien, saguzar kapadunen joan jinak ere galdu nahi ez balituzte bezala, zeren negozio hartan tratuak eta sal-erosiak berdin eta orobat egin baitzitezkeen ageriz nola kapapetik. Eta neska haietarik batek begietarat eta bertatik bertara so egin zidan, ahalkegabeki, eta bertze alderat behatu behar izan nuen, zeren sua edo su iduriko hura baitzuen neska hark begietan, eta su hartan suturik gerta bainintekeen...
‎Eta azal hartan barrena, zenbat bide eta bideska hauteman nituen, guztiak ere hatzez eta ukitzearen ukitzez ibiltzekoak izan zitezkeenak edo bista hutsez; hauek, meharrak eta malkarrak eta mendiska ezin biribilago batzuetarat zabaltzen zirenak, eta haiek, berriz, plaunak eta berdinak baina leize batean akabatzen zirenak, non ezkutatzen baitzen ukitu leuneko goroldioaren erresuma...! Eta bide haietan barrena imajinatzen nituèn joan jinak eta itzul-inguruak hain ziren tentagarriak eta gozoz beteak, bertzalde, non desiratzen bainengoen jada noiz bihurtuko ote nintzen Axularrek aipagai zituen inurri gimnosophista haietarik bat, neke eta trabailu guztien hartzeko prest, ez nagi, baina dilijent, bide haien guztien ibiltze alderat. Nola ez nituen, bada, urrezko dukat bi ordainduko —baita hiru eta lau ere, jaun André! —, baldin Mignonek eskaini zidan lehen zerua hain atsegin izan banuen, eta baldin Mignonek bere gorputz biluz ezin ederrago harekin zazpigarren zerua eskaintzen bazidan, norat igan bainuen plazerrez plazer eta zeruz zeru...!
‎BORTZ SEI urte egin nituen Piarres Oihartzabalen erranetarat, marinel gisa ez ezik kontulari gisa ere bai, zeren eta kapitainak kargu hura eman baitzidan, numeroetan eta aditua nintzelako: bortz sei urte egin nituen, bai, eta ongi oroit ditzaket aldi hartako joan jinak eta itzul-inguruak.
‎Lekutan, jaun André! ...bere dolorezko dolore hartan; eta, orduan, korapiloaren deskorapilatzeko eta bere buruhaustearen erremediatzeko, hasi zen emazteki hura besoak eta zangoak higitzen baterat eta bertzerat, eta hasi ginen bertze biok ere, berdintsu eta orobatsu, bakoitzak ahal zuen moduan; eta, finean, nola gure mugimendu haiek ez baitzituen jada buruak gobernatzen, baina halabeharrak eta kaosak, bihurtu ziren eskuen joan jinak belarrondoko, zangoen harat honatak ostiko, eta ferekak zimiko... Eta, mugimendu haien artean, egin zuen jauzi, halako batean, ene gainerat, bi emazteki haietarik batek... eta ohea hautsi zen, eta, ohearekin batean, hautsi ziren ordu arte aurkitu eta bildu ahal izan genituen froga eta argumentu guztiak, Trinitatearen batasunerat eraman gintzaketenak, Fausto eta Lelio Sozziniren teoriak azkenean biktorios.
2001
‎Ez nekien zer egin. Zena zela, zartagineko zitzi sanoaren joan jina bukatzean, haurra mahaian jarrarazi nuen briu brau eta azietaren parean, kopeta apal eta begiak malkoz heze paratu zen.
‎Gau hartako joan jin bakartian, labana bezain zorrotz, Jean Jacques Goldmanen kanta bat neukan buruan: quoique je fasse, où que je sois, rien ne t’éfface, je pense à toi...
‎sekretua hobiaren zolaren zolara eramanen nuen. Bat batean, xungo pezak zartaginean amultsuki pausatzen ari nintzela, joan jin soila aski zuten, haurra jauzika saihetsean landatu zitzaidan, zartagin zaharren oreka landerrean ezarriz. Kexatu nintzaion:
2002
JOAN JINAREN LABIRINTOAN
2003
‎Batean, haien premien arabera jo eta jo behar zen. Bestean, ekintzak tanpez abandonatu, Eusko Armadak haien Iparraldeko joan jinak traba zitzakeelako. Galarretako askan taldeak zeukan txabolara heldu zen, mendirik mendi.
2004
‎Jean Louis Davantek idatzi pastoral honek arrakasta handia ukan du, ikusgarrira hurbildu den jende osteaz gain, oholtzaratu diren jokalariak molde ederrez aritu baitira. Gehitu nahi nuke ere esku programa guziz aberatsa zela, 1004 eta 1035 urteen artean Nafarroako Errege izandakoaren biziaren joan jinen hobeki ezagutzeko. Urhentzeko, pastoraletan nahiko berria den egitate bat azpimarratu nahi dut:
2005
‎* Araba, Bizkaia, Gipuzkoa eta Donibane Lohizune aldetik heldu zaretenentzat, Senpereko karrikan bideratuak izanen zarete aparkalekuetara. Hala ere, jakin behar duzue goizeko 10etatik arratsaldeko 8etara, autobusek joan jinak proposatuko dituztela Senpereko karrikatik Aintzirarat. Kasu guzietan, antolakuntzako kideek lagunduko zaituztete aparkaleku gune horietarat heltzeko.
‎Edmearena ez zen hirurogei urte hurbileko emazte baten bizimoldea. Ostiral gauean Baionatik abiatzen eta larunbatean Fleuryrako joan jina egiten zuen, igande goizean Palombe Bleuearekin herriratzen zela. Parisen bertan egoten zen bistan dena, Saint Michel eskualdean ostatua eta apartamentua zeukan ahizpak ongi etorria egiten bazion.
2007
‎Ur garbiaren joan jinek sorrarazten dituzten zimurretan burdina puskak dardaraka ari.
‎uhinen joan jin
2008
‎1992an izan zuen aurreneko aldiz jaialdiaren berri. Duela hamabost urtetik Amerikara joan jinean ibili da. Batean irakurri, bestean entzun," seinale guztiak jaialdi hartara zuzentzen nindutela sentitu nuen arte".
‎...;gt; > Haren> > seme> Beñat> > Bainan, > hil> zuen> gazterik> Beñat, > eta> Ganix> hautsi> zen.> Lotsatu> gabe> halere halere, > Dominixenea> atxiki> > Zonbat> > ez> du> egin> bi> etxeen> artean> joan jina, > ondoko> norbaitentzat.> Bainan, > arte> zuen> > haur> eta> gazteeri> beha> nor> aterako> zen> pilotari.> Eta> pilota> onak> bazituen> beti> serioski> > zirenendako.
‎Gizateria harmonian bizitzeko gunea xerkatzen du kantuaren bidez, ezberdintasunak gainditu, eta gizakiari kantatu nahi dio. Haren ustez, «nahi badugu bakarrik existitzen dira mugaz; mugez mintzatu arren, ezinen dugu sekula gizakien joan jina mugatu». Kantua ere joan jina dela dio, «taldearen eta norbanakoaren arteko joan jin etengabea».
‎Haren ustez, «nahi badugu bakarrik existitzen dira mugaz; mugez mintzatu arren, ezinen dugu sekula gizakien joan jina mugatu». Kantua ere joan jina dela dio, «taldearen eta norbanakoaren arteko joan jin etengabea». Entzuleek txaloz eskertu zuten Fifdjiren parte hartzea.
‎Haren ustez, «nahi badugu bakarrik existitzen dira mugaz; mugez mintzatu arren, ezinen dugu sekula gizakien joan jina mugatu». Kantua ere joan jina dela dio, «taldearen eta norbanakoaren arteko joan jin etengabea». Entzuleek txaloz eskertu zuten Fifdjiren parte hartzea.
‎Jende gutxi dago trenean, baina denek aho batez diote atxikitzea ezinbestekoa dela, egokituz bada ere. Abiadura handitzea eta joan jin gehiago eskaintzea galdegiten dute erabiltzaileek eta langileek.
‎Zeharkatzen duen eremua menditsua da, tunel eta zubien artetik, lur jausien arrisku handia du. Beste betebeharreko bat joan jin gehiago egitea litzateke. Tren bide bakarrekoa dela, oso murriztuak dituzte bidaiak, eta, emeki aitzinatzen denez, horrek ere garapena hertsitzen du.
2009
‎Ez dakit zer eramaten nuen. Dakidana da oso gasolina gutxi hartzen zuela, Iruñerainoko joan jinean behar nuen hiru edo lau aldiz gasolina bota. Ni astero joaten nintzen, ofizialki unibertsitatera ikastera, eta hor Dantxariako goardia zibilek ikusi zuten bazutela asteazkenetako ikaslea haien familia Iruñera eramateko:
‎Sarako herriko plazatik Larruneko kaskora joan jina hamazazpi kilometrok egiten dute. Zango sagarrak berotzeko bidea da, baina urrats lasaian nornahik egin dezake.
‎Hain sinpleak eta hain izuikaragarriak dira bizitzako gure gorabeherak). Biziraupenaren esperientziak dira mintzo zaizkigunak Parmenides edo Platonen gogoetan, askaziaren oroipenetan, alargunaren eta maitalearen agiantzetan, edo berdin Naturako joan jinean, zeruaren betiereko itzuleran, ur xirriparen kontenplazio soilean beharbada. Keinuak, zantzuak; ez presentzia, ez ebidentzia, ez ziurtasuna.
‎Pariseraitzultzea onartzen duenean, nazioarteko artistakarrera kudeatzekobaizikezduegiten.Bostizardun Lutetia hotelospetsuan aterbe tzen da. Bere bizitza nazioartekoada, pertsonalitatefamatuen etengabeko joan jinez egina; pertsonalitatefamatuentzakomundu bateanbizida, mundu mailakoparatopiabihurturik.Horregatik, ospeazasperturik, bereburuarigal detzen dionean merezioteduenberriro erelekuzaldatzeak bizitzekogogoa berreskuratzeko, honelako gogoeta datorkioburura: «Bainanora joan. Eta zertarako?»
‎dena, arratsalde hasierako. Antton txokolate fabrikatzailearen bisitatu, herri barneko karriketan gaindi joan jin batzuk egin eta ondotik Ainhoara (Lapurdi),. Frantziako herri politena, izendatua dutenera, txangoa proposatzen duen eskuorriak dioenez.
‎Batzuk bertara hurbiltzen direnei ez itotzeko txalekoak janzten, besteak ongietorria egiten kornamusarekin. Bidasoan gaindi, uhartetik lehorrera joan jinak egiten pare bat ontzi. Uhartean, bisita komentatuak militarrek edo Hendaiako turismo bulegokoek eginak.
2010
‎Hippopotamus jatetxearen ondoan bi polizia etxe daude. Etengabekoa da Poliziaren joan jina. Jatetxearen saihetsean plaza handi bat dago, eta handik hurbil metroko geltokia.
‎Nire harra mundua malerusa eta baiki, inguru minguru itzulipurdika, joan jinaren segidan, baina itzulinguru bertikala, betiereko segidan txerta, errepikapen ertzoa gaindiz, horizontalkeriarekin du talka egiten.
‎Gainera, burges ttipi izateko markatzaile soziala izan delarik kultura mende osoz, orain konkurrentzia gogorra badu beste arlo berriekin, demagun high tech ekin, baina zita dezagun ere, etxe, piszina eta domotika, autoak nolaz ez, eta sustut bidaia. Orain bidaiatua kultua baino gehiago da, Tibeteko edo Chiapaseko joan jina prezio arras onean lortzen badu interneten abila bilakatzen da eta, beraz, egiazko bidaiante, kasik globe trotter bat, gida baten idazteko on. Irekia.
‎Alkoholezko errekastoak dira nire zainak. Argi more eta gorrien joan jinak saguzar anfetaminatuen hegaldia dirudi. Eta zeinen ondo mugitzen duen gorputza Katxalynek.
Joan jinak egiten ditu, ari da, mintzo da.
‎Itzultzaileak idatzia duenaren eta jatorrizko hitzen zentzuaren artean joan jinak egiten ditu, zalantzan egoten da, beharrez adituei aholkuak eta iritziak galdegiten dizkie eta azkenean zintzotasunez erabakitzen du.
‎Ponparen joan jin metalikoa irudikatzeko jestu errepikatu bat eginez, eta ondotik, beste bat ezkilaren danga gozoa eginez:
2011
‎Erran nahi baita Euskaltzaindiak pagatzen zuela. Baina guk pagatzen genuen joan jina eta guzia. Aparkale­kurik ez zen, behar ere, orduan nonahi uzten baitzen beribila, baina hala zen.
‎tzarri&eatzarri?, ikhara, dardara?, ikhertu, aztertu?, ikhuzi, garbitu?, jin, etorri?, joan jin
‎1933 garren urtean, gure artzainari bisita egin zion basozain txotxolo batek, oihanaren hazkuntza arriskuan jartzearren beldurrez, surik ez egiteko larderiatu zion ikusi zuen nehoren laguntzarik gabe sortutako lehen oihana zela gehituz. Garai horretan, artzaina bere etxetik hamabi kilometrotara zihoan pagoen landatzera eta joan jinak ez egiteko nahizik, ezen hirurogeita hamabost urte zeramatzan, bere landaredien lurretan zeukan harrizko etxola baten eraikitzearren egitasmoa.
2012
‎Baiona lehen aldiz ikustea, mundiala. Bidez bideko joan jin horretan, nerabearen kausitze etengabea ageri da. Bere bilakabidea joan zen mundu bateko erakustaldi paregabea da.
‎Testuak oro manatzen dü, edo kasik oro: antzezleen eta kantarien hitzak prefosta, bena lehenik« scenario» delakoa, trajeriaren plana, jelkaldiak, joan jin handienak, antzerkiaren giroa eta kraka. Pastorala ez da kantaldi bat, ez eta dantzaldi bat. Lehenago bizpahiru satanekin emaiten züen.
‎Ez düe arterik. Tauladaren beraren erditan kürütxatüz joan jinak egiten dütüe, aldizka bürüz bürü edo bizkarrez bizkar.
‎Oroimeneko portuen uhainen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi
‎Lapurdiko odola merke saldu zen orain hemen jostatu behar da gazteria libertitu behar eta libertatearentzat joan zirenak harripean lo begiak harriturik harria burdina bezainbat urtu baitzuen mende berriak oroimeneko portuen uhainen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi eta Gabriel Arestik zion: zerutik erori gabeko harria, ongi labratua, maisu trebe txit trebe eta habil batek landua, oinarri, giltzarri, zimentarria, (adoratzen zaitugu), (ez zara eroriko) diot ere harresia altxatu zutenek harria orhatu zutela lanaren labean labanaren harea gizonaren kartzela hilotzaren eremua merke saldu zituela herritarren izerdia laborarien uzkurra saltzaileen maltzurrak uztail ondarreko sapa agorrileko hil zeinuaren dangak iretsi zuen treinbideen burdin haga luzean
‎Oroimeneko portuen uhainen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi
‎Jaun eta Anderearen izki atarriko argi oroimeneko portuen uhainen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi eta Mañex Erdozaintzi Etxartek zion: kalda gaitzean ari zituan harri xuriak pikatzen...
‎...sinetarik itsasora jendea haundi lurrari lana eskaintzen dionean pikotz eta aiotzez, aitzur eta palaz, harrizko bazterra lur emankor eginez bizia sortu diguzue arbaso langile haritz landatzaileak harri pikatzaile emankorrak hargin trebe gogor etxalde eraikitzaileak etxe eta hil harrietan keinu gozoak kurutzetan bizi gogoak iguzki, golde edo orratz harria oroitzeko eta maitatzeko oroimeneko portuen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi eta Xalbadorrek zion:
‎...ezela gauetan goizargi ezintasun orduetan gidari herritarra egon dadila zutik lurraren eta aitaren zaindari beude uzkerien uholdeak eta lazakerien bideak arbasoen lurra beti izan bedi zedarri mendi maldetan geroaren argi utzi zituztela haitz eta harri ahuspez agurtuz harria hegoaldetik iparrera sortaldetik sartaldera lur azpitik izarrera doa fedearen zuzia elkarrekin sortu bizia oroimeneko portuen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi eta Itxaro Bordak dio: burgesek beren bordel hustuen zaintzeko hargin munizipalei ahalgearen hormak altxa arazten dituzte. ordena eta zimenta. eta dionat ere:
‎...piztuz haurzaroetako xipa erreketan arto landen onkailu zitalak lehorteek gogoak eihartu harrietako izenak urtu dangaka dabiltza ezkilak Itoizko etxe botatuetan Itun Berri eta Zaharrak Apokalipsiak irentsi maitasuna belauniko beha uztarri ustelduari so golde nabar herdoilduak akulu hautsi bat ipularrean amets gaixtoa nightmare bilakatzen denak garela dropping zone identifikatuak oroimeneko portuen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi eta Agosti Xahok dio:
‎Eta derauiat ere: ...tzia bidexketan entzun arte ez dadila ezpata golde bilaka herri hustuen hotza odol beroen kaldak har dezala gorrotorik gabeko borrokan eta euskarak kateen hausteko giltza eman diezagula ez dezaten sekulan erran ahal hemen populu bat izan zela harresi eta tenplorik gabe Gernika ez da Babilonia hala ere erre eta Kartagoko ahanzduraren gatza ixuri hala ere euri gozoek belarra sortu oroimeneko portuen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi balizko eiherak bizi xurgatuak xahar abandonatuen gau hitsak harrietan sar balite
2013
‎Emanaldia Dantza kontzeptualean oinarritua da; hau da, ideia bat ukan eta «ideia hori bururaino» eramaten duen dantza. Hemezortzi dantzari biluzik agertuko dira hor, taula gainetik jautsi eta igaten, joan jinak egiten. Beste konpainia zenbait izendatzeko, Preljocaj balleta Les nuits emanen du irailaren 11n; eta Mila gau eta bat gehiago ipuin sortaren haritik, Ariadone konpainiak Japoniako buto dantzarekin dator Fukushima gogoan, Un coup de don irailaren 14an dantzatzeko.
‎Fakturazio lanetan aritua, berehala jarri zen Juanjo Zearreta ekonomi eragilearen, eta orduko Euskaltzaindiaren kontulari zen Xabier Gereñoren laguntzaile. Lan isila, konfiantzazkoa, Akademiaren zordunei goiz edo berant, askotan, ezinbestean, berant, ordainkizunak prestatzen; geuri, dieta, bidaia gastu, esleipenak eta abar ordaintzen; bankuetako joan jinak, salmenten fakturazioak, kontularitzako ezarpenak egiten; Diruzaintzako artxibategia antolatzen eta abar. Gehiegi ikusten ez den, baina eragina duen lana burutzen.Resu langile noblea dela esan didate, esanekoa; langileen artean, haserrea baino, umorea gehiago erabiltzen dakiena.
2014
‎Ahoan bilorik gabe aritu zen, beti bezala, Euskaldunon Egunkaria n, BERRIAn, Hitza n eta Ipar Euskal Herriko beste hainbat komunikabidetan irakurleak ezagutzen zuen tonuan," sendo, analisi sakonetan, eta ez usaiako bideetatik". Nora Arbelbide lankideak analisi horien gogoetan murgildutako prozesu asko ezagutu dizkio," BERRIAren aitzinean zigarreta pipatzen, ordenagailuaren eta aitzin horren artean joan jinak egiten". Oro har, herrigintzan hutsunea utzi du Renteriak; joan den larunbatean hil zen, bihotzekoak jota, Mungian, sorterrian, 51 urte zituela.
‎Descartesen metafora batetik abiatuta, eskua erlojuaren pendulu mekanikoa zen, eskaintza eta eskariaren arteko erregulazio zorrotza ezartzen zuena; eskulana, energia eta kapitalarena, eta oreka automatikoa bermatzen zuena lurraren baliabideen ekoizpen eta kontsumoaren artean. Betiereko mugimenduan zirkun zarkuneko joan jinean zebilen makina bat," merkatuaren mekanismo eraginkorra".
‎Kristalezko eraikuntza sendoen artean joan jin dabilen haizea dira herri ipuin eta zurrumurruak. Zernahi gertaera dela eta, haren deskribapen zehatz eta dokumentatuaren alboan —Plinio Gazteak Vesubioren leherketaz Tazitori igorritakoa, kasu—, haize hori ernetzen da, hitz egite hutsaren poderioz erne ere, eta pertsonaia zein ekintza ezinezkoak aipatzen ditu:
‎Inondik ere, joan jin ibiltzen den haizeak kutsatzen zuen artikulua, eta beraz, ikuspuntu arrazionalistatik begiratuta, baliogabea zen. Alde batetik, gertaera miragarritzat jotzen zen txoriak leihoan kolpeka ibiltzearena, nahiz eta, etxe isolatuetan edo baserrietan bizi izandako guztiek dakiten bezala, aski fenomeno arrunta den, bereziki hosto sasoian; bestetik, berriz, bi gertaerak, moto istripua eta txoriaren aurkako tiroa, sinkronikoak izan zirela adierazten zen(" en el mismo instante que elpajarraco..."); gauza frogaezina, berez.
‎Oroitu behar da gorri zaldidunak beren jatorrian estafette batzuk direla, hauek bidea behar dute segurtatu segada guzietarik. Libertimenduak hartuko duen ingurua egin behar dute lau hazka, joan jinak zein gehiagoka bide nagusian, zaldien apatxak klaskarazi behar dituzte karrikan, galopa entzunarazi. Hauen gibeletik Senton eta bere emazteak, hau amazonean, lana kontrolatzen dute, azantzari atera diren jendeak jendetasun handiz agurtuz.
‎Sutafu eta Beñaten arteko zina adin klaseari zor zaion leialtasuna da, boterea hartu beharrarena, hau baita zaldun ihauteko aldarria, eta hondarrean nehor ez da garai hartako salan kode horien jabe ez denik, denek genekien hor enfasia handiz antzeztua zena asto itzuli batekin bukatuko zela. Gillomek bere rola atxikitzen du Sutafurekin, IK ren alde edo kontra izan, orduko aktibista guziak dira IKri identifikatuak herritarren betaurrekoen gibeletik, joan jinak egiten ditu tranpan Sutafuk IKko fraseologia ahoan baina ez du bere burua defendatzen, arraileriaz ehorzten du pertsonaia Gillomek. Denbora dramatiko eta errealaren artean jostatzen da, baina gurea lardaskatuz posibilitateen habanikoa irekitzen du beste alderdiaren, begitan dituen Gaetan guzien kontra ankerkeria handienarekin jokatzeko.
‎1987an ginen, Gal miliziak Iparraldea erauzi zuen. Pasqua barne ministro zen eta armada igorri zuen gure mendietara horko joan jinen zaintzera. Polizia ostatuetan zen eta jendeak auzo batetik bestera tresna edo zerbaiten galde egitera joaten zirelarik paperak eskatuak zitzaizkien, haurrak nardatzen zituzten eskolarako bidean, xerbitxariak ostatuetan.
‎Suposatzen du, erreka eta xendren ezagutza, toponimiaren izendatzean dago, mugen eta usaiena berdin. Elika seguritatea bien arteko joan jin oportunista batean datza. Ogirik ez delarik ihiziz osatzen da, onddoak eta beste mendiaren aberastasunak dira laguntzaile.
‎Bakarrik" prima" istorioa bada" gabonak" erraten du; Nafarroara eramaten gaituzte hitzek eta" amodio doloria, traidore eta despedida", hauek, berriz, Xuberara. Euskarak joan jina egiten du Nafarroatik, Irupileko beste aldetik Behorlegiren beste alderdira. Aireak hor berdin jabal hasi eta errepikatik bozak eramaten gaitu gora Zuberoko kantu ederrenetan bezala edo jotetan.
‎Eta hor zuzendaritzaren beharra bada. Ez joan jinak lurrean marrazteko baina ez denaren imajinatzeko, analogiaz irakurgarri egin dezan errealitatea. Niretzat parodian eta telebistan hainbeste ikusten ditugun esketxetan ez da antzerkirik, irri egin dezakegu, baina lan horiek desegite fasean egonak dira.
‎Gazteek deliberatzen zutelarik tobera muntatzea, eskatzen zuen ekimen bultzatzaileak bakoitzaren engaiamendua, bururaino joanen zirela hitz ematea. Izan ere bazekien zer zen herria, jakinen zelarik zerbait prestatzen ari zela eta jakinen zen, salaketa bidez edo joan jinei ohartu eta, makina martxan jarriko zen Beñat Pekogain guziei hitzaren janarazteko. Otsoak inguruan dituzularik errex da ukatzea.
‎" Euskaldunena, garai guziez, soldadu herria izan da". Eta historiaren joan jin eta zoko moko guziak arakatu ondotik, euskaldunek gerla honetan, gerla handian, Charleroiko, Marneko, Yserko, Lorrenako... batailetan egin dituzten ausartziak agertu ditu Lhandek. Gero harro aurkeztu ditu Xaro apaiz lotinanta, Euskal Gazteria Katolikoko presidente Carty lotinanta, Igiñiz lotinanta, Eskualduna ko administratzaile Monge soldadu soila, eta gazte katolikoen zerrenda luze bat, entzuleek neke izanen baitute guziak atxikitzea oroimenean.
‎Alangbakron bazen bere herrian katexima egiten zuen gizon bat Jean Baptiste Ato, berak ikasirik irakurtzen, batere eskolan ibili gabe. Astean bi aldiz egiten zuen Koizikoidjokrorateko joan jina (4 km x2) hangokoei ere katixima irakasteko. Hasieran, Matusalemen garaietako txirrindula zahar bat zeukan.
‎Larrun puntara joan jinean xapela zuen estalgi;
2015
‎bizitzaren joan jinetan
‎Betiko hautsi nahiz joan jinen katea,
‎Horrexegatik zen legitimista, Iraultza aurreko monarkiaren oinordekoen aldekoa, Luis Filipe errege burgesaren aurkakoa, erabat kontserbadorea. Haatik, hain zen zolia gizarte arazoak eta diruaren garrantzia eta joan jinak islatzeko orduan, ez baita harritzekoa Marxek Kapitala amaiturikoan Balzacen gaineko liburu bat idazteko asmoa azal zezan. Luze arituko zatekeen, ziur aski, gure eleberrian hainbeste nabarmentzen den Vautrin gaizkile, jeinu, azti, eta, gainera, zokoratuen buruzagi gogoangarriaz.
‎Armstrongek bandera ame­rikanoa landatzen du, Estatu Batuen garaitzaren seinale eta lekuko. Gero, ilargi zolaren laginak estockatzeko bi maleta ttipi idekitzen ari dela, Aldrinek hainbat joan jin kamera bideoaren aitzinean egiten ditu las­terka: eragozpenik ez.
‎Burutzeko, gogora dezagun, Iñaki Abaitua nobela bat idazten ari da Daniel Zabalegiz, Losada guardia zibila hiltzen laguntzeagatik Francok heriotza zigorrera kondenatua. Abaituaren nobelan, Losadaren hilketa xehero kontatzeaz gain, berau gauzatzen duten Treparen eta Apalategiren joan jinen berri ere ematen zaigu.
‎Joxe hiltzera doala, odolustu ahala, zenbait oroitzapen etorriko zaizkio nahi gabe. Korrikaldian zehar, horrenbestez, iraganera joan eta iraganetik jin egingo du Zuazalagoitiaren arimak, bost joan jin. Asoziazionista militantearen arduraz lotu ditu Saizarbitoriak denboraren geziak, aurrena ihesaldiko xehetasun, sentsazio edo gogaldi zehatza eta beronek dakarren oroitzapena, eta gero iraganetik itzulera orainaldira.
‎Intentsitate handiko giltza eszenen segida gisa dakusa Apalategik Hamaika pauso, non, koherentzia razionalari muzin eginik, etengabeko joan jinak egiten diren plano narratibo desberdinen artean, hala nola iraganaren eta orainaren artean.
‎Adin urtetsuan lo laburrak izaten gara, goizenean ikusten ahal dugu Lorea Gernika hendaiarrok eta beste edozein edonork Ondarraitzen joan jina egiten galtza piratek agerian uzten dizkioten aztalak uretan. Eta urteak ez ezik, loaren gaindia ez ezik, badauka Lorea Gernikak aztalak bezain sendoko arrazoi bat tenore honetan harearen gainean bakarrik promenatzeko.
‎Pot bana masailetan berak orain, besotxokoa eskaini eta ezkonberriak elizatik nola jalgi ohi diren hala zen sartu Le parapluie d' amour en bikote ikusgarria. Lorea Gernikari barkamena eskatu eta joan jin bat egin zuen sukaldera, xefa agurtu beharra zeukan. " Kabiarra zerbitzatzeko eskatzera joan da doike...
‎halaxe eskatzen diogulako, hori baitu funtzioa. Irregularki, maiztasun eta intentsitate arras muturrekoetan gainera, egunetako mezu joan jinen hari luzea nahiz laburra sor lezake: kezka eta pozen aipamenak, eguneroko gorabehera arrunten kontaketak, jakinarazpen hutsak.
‎Geroztik urteak iragan dira, eta beharrik giroa lasaitu da, bere oneratu. Aurten, Departamendu buru den Lasserrek bere joan jina egin du Etxauzeko jauregiko hitzordura. Jauregia salgai baita, paradaz balia, entzun du Etxauzea elkartearen xedea, baxenabartar eta nafartar guzier helarazi nahi duen mezua.
‎Baditake egunaren kanbiatzea ere baikor izan den. Aurten, bi lasterraldi, bat 5 kilometro luzekoa, Zokoarainoko joan jina, eta bestea, aitzineko urtetan bezala, 10 kilometrokoa, joan jin bera bainan bi aldiz. Laburrenean, deneri aitzindu da Arkaitz Martinez irundarra.
‎Baditake egunaren kanbiatzea ere baikor izan den. Aurten, bi lasterraldi, bat 5 kilometro luzekoa, Zokoarainoko joan jina, eta bestea, aitzineko urtetan bezala, 10 kilometrokoa, joan jin bera bainan bi aldiz. Laburrenean, deneri aitzindu da Arkaitz Martinez irundarra.
‎Herriko kontseiluko kideek, edozein izan dadin haien sentsibilitatea, jadanik hiru aldiz deliberatu dute, aho batez, 2009ko urtarrilaren 20an, 2013ko uztailaren 8an, eta 2014ko ekainaren 13an, zikintegi hau behin betiko hestearen alde, ustiatzea osoki geldituz, lehenago aipatutako hitzarmenak dion bezala, eta neholako luzapenik ez onartuz, edozein izan dadin arrazoina. Horrela, usain txarrak, bista mailako kalteak eta garraioen joan jin haundiek eragiten dituzten kalteek gelditu lukete... BIL TA GARBI sindikatuak, hondakinen tratamenduaren eskumena duenak, ustiatzea luzatu nahi luke 2015eko maiatzaren 29tik haratago, eta Estatuko zerbitzuak bere alde ditu.
‎Hala hala badira itzuli hori egiten dutena beren autoetan. Politikari batzuek egin balezate joan jin hori, presoak laster hurbilduak litaizke!
‎Arabako hiri nagusi horrek baditu xoko eta monumentu ederrak. Horietarik batzuren hobeki ezagutzeko posibilitatea du emaiten Euskaltzaleen Biltzarrak Ipar Euskal Herriko jendeari, joan jina autobusez eginez.
‎" Joan Jina" Joanden ortziralean, plazerrekin ikusi dugu, Bil Etxea gelan, Bixente eta Franck herriko bi gazteek egin dokumentala. Titulu hunekilako bilduman biziarazi daukute mundu gerla, ez bere historia nagusian bainan adineko bost herritarren lekukotasunen bitartez, garai hortako bizia nolakoa zen herrian.
2016
‎Ahozko joan jina aberatsa dugu, non bikote heldu batek erakusten dituen urte anitzen ondotikako harremana. Amak horrela dio:
‎" Nola baitugu itzuli bat egina, ez bakharrik gostukoa, bainan maithagarria, biziki usu gogoan duguna, berriz eginen dugu hemen, Gure Herria agerkari eder hunen irakurtzalekin batean, xehe xehea emanez joan jin hartako berri".
‎Biarritzerat joan nintzen behin orga bat lastorekin, Uztaritzen gaindi, gaua Heraitzen pasatuz. Hiru egun joan jina. Itzain baten mutil nintzen.
‎Biarritzera juan nintzan behin orga bat lastorekin, Uztaitzen gaindi, gaua Heraitzen pasatuz. Hiru egun juan jina. Itzain baten muthil nintzen.
‎Treina ikhusi nahi dut." Gara artino lagundu gitu eta itzuli da, loriatua treina ikhusirik. Irahania bere etxetik, joan jin, hogoita hamar kilometra egin zitiin. Etxerat eta mahasti aitzurren pasatu behar ziin eguna!
‎Leizparzeko auzunean pasatzean, Ixtefana Miral bere adineko adiskidea topatzen zuen eta hiruak joaten ginen elizaraino. Joan jina egitean kalakan hartzen ziren biak eta itzultzean luzaz egoten ginen geldirik Ixtefanaren etxe aitzinean, oraindik baitzuten zer konta! Garai horietan ezin zen egon mezara joan gabe, hobe arratsaldeko bezperatara joatea ere, baina amatxik horiek bazterrera uzten zituen.
‎Berantago, hemezortzi urte inguruan Miarritzeko lagunekin velosolexean arras emeki egiten genuen Baigorriko joan jina. Eta hori ez balitz aski, bentetara joateko moskatel erostera, Izpegiko lepoa pedalatuz iragaten genuen, tresna ahula lagunduz maldetan gure indar guztiz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
joan 183 (1,20)
Joan 16 (0,11)
Lehen forma
joan 181 (1,19)
Joan 15 (0,10)
JOAN 1 (0,01)
badoa 1 (0,01)
juan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
joan jin egin 29 (0,19)
joan jin altxatu 8 (0,05)
joan jin bat 6 (0,04)
Joan jin egin 5 (0,03)
joan jin ibili 5 (0,03)
Joan jin bat 3 (0,02)
joan jin ez 3 (0,02)
joan jin handi 3 (0,02)
joan jin beha 2 (0,01)
joan jin bide 2 (0,01)
joan jin eginarazi 2 (0,01)
joan jin etengabe 2 (0,01)
joan jin franko 2 (0,01)
joan jin gehiago 2 (0,01)
joan jin hori 2 (0,01)
joan jin lan 2 (0,01)
joan jin liburu 2 (0,01)
joan jin aberats 1 (0,01)
joan jin andana 1 (0,01)
joan jin antolatu 1 (0,01)
Joan jin arte 1 (0,01)
joan jin asko 1 (0,01)
joan jin autobus 1 (0,01)
joan jin azken 1 (0,01)
joan jin bakar 1 (0,01)
joan jin bakartasun 1 (0,01)
joan jin bakarti 1 (0,01)
joan jin batzuk 1 (0,01)
joan jin behar 1 (0,01)
joan jin belarrondo 1 (0,01)
Joan jin beltz 1 (0,01)
joan jin bera 1 (0,01)
joan jin berekoi 1 (0,01)
joan jin bermatu 1 (0,01)
joan jin berri 1 (0,01)
joan jin bizi 1 (0,01)
joan jin bukatu 1 (0,01)
joan jin eder 1 (0,01)
joan jin ederki 1 (0,01)
joan jin egokitu 1 (0,01)
Joan jin egon 1 (0,01)
joan jin ere 1 (0,01)
joan jin ezin 1 (0,01)
joan jin garesti 1 (0,01)
joan jin gogo 1 (0,01)
joan jin hamazazpi 1 (0,01)
joan jin handitu 1 (0,01)
joan jin hari 1 (0,01)
joan jin hauek 1 (0,01)
joan jin hobeki 1 (0,01)
Joan jin hori 1 (0,01)
joan jin hura 1 (0,01)
joan jin hurbil 1 (0,01)
joan jin ikasbide 1 (0,01)
joan jin islatu 1 (0,01)
joan jin japoniera 1 (0,01)
joan jin kamera 1 (0,01)
joan jin kate 1 (0,01)
Joan jin Labirintoa 1 (0,01)
joan jin lur 1 (0,01)
joan jin luze 1 (0,01)
joan jin metaliko 1 (0,01)
joan jin murrizketa 1 (0,01)
joan jin Málaga 1 (0,01)
joan jin ohartu 1 (0,01)
joan jin oin 1 (0,01)
joan jin oportunista 1 (0,01)
joan jin prezio 1 (0,01)
joan jin proposatu 1 (0,01)
joan jin saguzar 1 (0,01)
joan jin segida 1 (0,01)
joan jin segitu 1 (0,01)
joan jin simulagailu 1 (0,01)
joan jin soil 1 (0,01)
joan jin sorrarazi 1 (0,01)
joan jin tiro 1 (0,01)
joan jin traba 1 (0,01)
joan jin ttipitu 1 (0,01)
joan jin txapel 1 (0,01)
joan jin txartel 1 (0,01)
joan jin ukan 1 (0,01)
joan jin urtxintxa 1 (0,01)
joan jin xoro 1 (0,01)
joan jin zaindu 1 (0,01)
joan jin zein 1 (0,01)
joan jin zernahi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia