Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.789

2000
‎Higiezinen eta higigarrien arteko banaketak gauza zibil eta merkataritzakoen oharra ematen digu. Ondasun higigarriak merkataritzaren alorrekoak dira; higiezinak, ostera, lege zibilaren meneko.
‎Halaber, efektu higigarri batzuk higiezin moduan har daitezke, norberak ere efektu horiek har ditzakeelako funts eta beste objektu zibilen gauza erantsi eta menekotzat.
‎Esan daiteke gauzak ere norbanakoen antzera sailkatu egiten direla. Ondasunak feudalak eta ez feudalak, menpekoak eta askeak ziren.
‎Objektu desberdin horien gainean jarri ditugun arauak, hemen banan banan aurkeztea alferrik bada ere, aldi guztietan praktikan erabili direnekin bat datoz. Gauzen egungo ordenari egokitzen ez zaizkionak edo esperientziak berak erakutsitako desegokierak; horiek dira, eta besterik ez, aldatu edo birmoldatu ditugunak.
‎Erlijio katolikoa Frantzian nagusi izan den bitartean, erlijio erakundeak zibilekoekin batera estekaturik egon diren bitartean, ezinezkoa zen lege zibilek ezkontzaren hautsezintasuna adieraztea, erlijioaren legeak gauza bera egiten ez zuen bitartean. Izan ere, erlijioaren legea Estatuarena zen eta beharrena baita gizakiak gobernatzen dituzten oinarriak batera ibiltzea.
‎Betebeharrak losintxa eta plazerrekin bukatu al dira? Erromako legeen esamolde ederrari jarraikiz, ezkontza bera ez al da ezkontideen arteko elkarte oso eta hutsik gabekoa, bizitzaren on gaitzetan partaidetza eta gauza guztien —zeruko nahiz lurrekoen— komunikazioa eskatzen duena?
‎Nahi izan da, idatzi batzuetan behinik behin, ondasun banantzea ahalbideratzen duen orok dibortzioa ere baimentzea. Bi gauza horiek ezin daitezke joan batak bestea alboratuta. Zergatik, bada, ondasun banantzea legezta dezaketen arrazoi berberek ezkontza desegin?
‎Geroko ezkontzaren bidezko legeztatzea zela eta, izaki misteriotsuak eta ezkutuenak zetozen, itxurakeriazko eskabideak tartean, familien baretasuna aztoratzera. Eskabideok erarik indartsuenean zapuzteko gauza zirenak hil eta gero egiten ziren. Orduan ziren epaitegiak batzuen eta besteen erasiaren oihartzun, eta gizarte osoa eskandaluan eta perilean zen.
‎Bazkide batek, adibidez, sozietate baten mozkinak banatu nahi ditu, arriskuak zatitzeke; gogoa eskandalugarria da, eta ez da halako itun batetik kanpo bilatu behar zuzengabekeria, itun horretan bertan gauzatzen baita hori. Badira, alabaina, gauza batzuk, non justizia bera korapilatzen baita bestelako kontuekin, kontu horiek ere jurisprudentziatik kanpokoak direlarik. Hari bertsutik, nekazaritzari buruz gizakiak eskuratu dituen ezagupideetan bilatu behar dugu landatar akuretan jarritako hizpaketa edo itun batzuen justizia edo injustizia, onuragarritasuna edo arriskua.
‎Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean? Beste gauzen antzera, dirua dohainez, mailegutan, akuran edo salerosian eman daiteke. Biziarteko errenta inorentzen da; diru kopuru baten erabilera dohainezkoa, mailegu hutsa da; korriturik eta itzultzeko asmorik gabeko eskuzabaltasuna, dohaintza da.
‎Lukurreriarik itzelenak gertatu dira, korritua debekatu denean. Gauza bidezko eta premiazkoa debekatzen denean, ez da besterik egiten berori ahalbideratzen dutenak gaizkile eta zuzengabe bihurtu baino.
‎Diruak beste gauza guztien salneurria arautzen du, ondasun horiek higigarri nahiz higiezin izan. Salneurri horrek euskarri du erkaketa, hain zuzen ere, bateko diruaren ugari eta urritasun erlatiboaren eta besteko, salerosian diren objektu edo merkatugaien urritasun edo ugaritasun erlatiboaren artekoa.
‎Egoki da, berbarako, merkataritzako negozioetatik akzio errebindikatzaileak aldentzea, merkataritzako gorabeherek gauza higigarrien gainean jokatzen baitute. Horiek ziztu bizian eskualdatzen dira, inolako arrastorik gabe, eta horien izatea ere egiaztatu eta ezagutzea ezinezkoa da kasurik gehienetan.
‎hipoteka erregistro legeen benetako jatorria fiskala da, egintza zibiletan parte hartzea edo erregistroaren legearena den bezalaxe. Fiskoak elkartasun egokia gauza dezake legeriarekin eta beraren interesetara ekarri ordena eta gobernu zuzena; edozelan ere, arreta handiarekin jokatu beharra dugu; betiere, adi egon behar batuketa horietan, legeriaren edo ordena eta gobernu zuzenaren asmoa beheratua izan ez dadin ogasunaren pean. Erregistroa, kasurako, bada ogasun zein herritarren onura eskuratzeko moduko erakundea:
‎Halakoetan eskubide horien kobraketa uztarturik dago zuzenbidearen arazorik latzenekin eta zerga biltzaileak edo zerga errentariak eskura du, itun misteriotsu hori dela bide, botererik arriskutsuena. Erregistroaz esan dugun gauza bera esan daiteke hipoteka kodeaz. Erakunde horietan, ñabardurak baztertu eta ez ditzagun ugaritu aurreko arreta pisuegiak; batera ditzagun ogasunaren eta legeriaren asmoak.
‎Gizakiak premiak ditu jaiotzatik; elikatu eta jantzi behar du; badu, ezbairik gabe, bizitzeko eta bere burua artatzeko beharrezko diren gauzetarako eskubidea. Horra hor jabetza eskubidearen iturria.
‎Zuzenbidea arrazoi unibertsala da, gauzen izate horretan bertan oinarrituriko arrazoi gorena. Zuzenbidea bera erregela positiboetan edo manu bereizietan emana, hori da, izan ere, legeak direna edo soil soilean izan behar dutena.
‎Une horretan ezin ditu norberak gauzak eta gizakiak arautu, erakunde iraunkorrak moldatzen dituen halako zuhurtziaz, ezta berezko ekitate horren bidez ere, horiek baitira giza legegileak behartzen dituzten oinarriak. Legegile horiek, ezer izatekotan, zuhurtzia horren interprete soilak dira.
‎Erlijio katolikoa Frantzian nagusi izan den bitartean, erlijio erakundeak zibilekoekin batera estekaturik egon diren bitartean, ezinezkoa zen lege zibilek ezkontzaren hautsezintasuna adieraztea, erlijioaren legeak gauza bera egiten ez zuen bitartean. Izan ere, erlijioaren legea Estatuarena zen eta beharrena baita gizakiak gobernatzen dituzten oinarriak batera ibiltzea.
‎Erromako legeen esamolde ederrari jarraikiz, ezkontza bera ez al da ezkontideen arteko elkarte oso eta hutsik gabekoa, bizitzaren on gaitzetan partaidetza eta gauza guztien —zeruko nahiz lurrekoen— komunikazioa eskatzen duena?
Gauza jakina da euskal foruek XIX. mendean bizi zuten azpiraldi luzea. Beheratze luze horren hasikinak Frantziako Iraultzaren gogortadak ditugu.
‎Ez al da beharrezko etxeko bertuteen, aitaren aginpidearen eta familia gobernuaren lege onespena? Norbaitek guraso ezbidezko izan ditzakeela-eta, beldur bada, zergatik ez gauza bera seme alaba arimagabekoen kariaz. Familia baten egoera nolakoa izan eta seme alaben artean banaketa zati berdinetan egitea, ez ote litzateke, besterik gabe, desberdintasun izugarriaren iturburua?
‎Ezkontzaren aldekotasuna, ohitura onen sustapena, gizartearen nahia, orok nahi dute seme alaba naturalak legezkoekin pareka ez daitezen. Gauzen ordenaren aurka doa, halaber, herriaren partaide izan arren familia kide ez diren horiei oinordetza eskubidea zabaltzea, eskubide hori baita, herri zibilizatu guztietan, ez herritarrarena, ezpada familiaren barnekoa. Legeak, ezkontzak arautu ondoren, ezin halakoak familia baten kidetzat hartu.
‎Une horretan ezin ditu norberak gauzak eta gizakiak arautu, erakunde iraunkorrak moldatzen dituen halako zuhurtzia batez, ezta berezko ekitate horren bidez ere, horiek baitira giza legegileak behartzen dituzten oinarriak. Legegile horiek, ezer izatekotan, zuhurtzia horren interprete soilak dira.
‎Legegileak, aginpidean baino, apaizgoan dihardu. ...izan baitaitezke, erakunde berri baten aurrean, teoriak eskaintzen dizkigun abantailak eta ez, ostera, haren gaitzak, horiek bakar bakarrik praktikak idoro ditzakeelako; ona ere zokondoratu behar da onena zalantzan izanez gero; abusua zuzentzerakoan, zuzenketaren beraren arriskuak ikusi behar dira; zentzubakoa litzateke, halaber, erabateko perfekzioaren atzetik ibili ontasun mugatua izan dezaketen gauza horietan; legea aldatu ordez, erabilgarriagoa da, ia beti, lege horiek estimu handiagotan jartzeko arrazoi berriak herritarrei aurkeztu; historiak berak ere, gizaldi batzuetan zehar, ozta ozta eskain dezake bizpahiru lege zuzenen argitalpena; azkenez ere, soil soilean dagozkiela lege aldaketok proposatzeko aukera izar onaren pean jaioei; hauek, bai, hauek dira gogo keinu eta bat bateko ongiketa m...
‎Anitz gauza , besterik ezean, usadioaren aginpidean eta norbanako ikasien eztabaidapean uzten dira, epaile tartekaritzaren menera.
‎Muga zehatzik gabe barruan hartzen dituzte gizarte batean bizi diren bi gizakien arteko auzigai guztiak, egintza nahiz interesak, azken horiek korapilotsu zein aldakor izanda ere. Horren ondorioz, gai kriminalak aurreikuste baten objektuak izan daitezke, gauza bera ezinezkoa delarik gai zibiletan.
‎Ebatzi beharra dago, edozein modutan bada ere, auzia bukatu beharra baitago. Alderdiak euren artean adostasun batera iristeko gauza ez badira, zer egin behar du Estatuak. Gai guztietarako legeak ematea ezina dela eta, alderdioi eskaini egiten die magistratu publikoa, halako arbitro ongitsu eta alderdigabea; horren ebatziak eragozten du haien arteko borroka eta onuragarriago gertatzen zaie alderdiei ebatzi hori auzi luzexka baino, horren ondorioak eta bukaerak aurreikustezinak baitira.
‎Salatzeko titulua dakarren egintza baino aurreragokoa izan behar du legeak. Legegileak ezinezkoa du kolpe ematea aurretiaz ohartzeke; bestela izatera, legeak, berezko duen helburua bazter utzita, gizakiak hobetu beharrean, zorigaiztokoagoak egingo lituzke eta hori, bistan da, gauzen izatearen beraren aurkakoa da.
‎Ezin legegilearena izan, legegilea baita justizia edo ekitate orokor horren ministraria. Justizia eta ekitate orokor horrek, bestalde ere, inguruabar zehatzik aintzat hartu gabe, gauza eta pertsonen arteko unibertsalitatea hartzen du bere barruan. Norbanakoen artean sorturiko legeak, alderdikeriaren susmagarri izateaz kanpo, beti atzera eragingarriak eta ez zilegiak izango lirateke batzuentzat, baldin eta horien arteko gatazkak lege horien parte hartzearen aurrekoak badira.
‎Zuzenbidea arrazoi unibertsala da, gauzen izate horretan bertan oinarrituriko arrazoi gorena. Zuzenbidea bera erregela positiboetan edo manu bereizietan emana, hori da, izan ere, legeak direna edo soil soilean izan behar dutena.
‎Tarteko okerrak edo abusuek ez dute zuzenbiderik sortzen. Lege batetik besterako aldian, hala ere, bada aurreko ezeztatzearen salbuespenik, baldin eta oker eta abusu horiek finkatu eta irmotu badira transakzio, azken instantziako epai edo arbitro ebatzien bidez eta gauza epaituaren indarraz.
‎Zuzenbide erromatarra destainez eta arinkeriaz gaitzesten duten hainbatek ez dute berori behar adina ezagutzen. Berehala konturatuko gara horretaz, baldin eta gauza bagara bereizteko, batetik, zuzenbide hori eskuratu diguten bilduma horietan arrazoi idatzia deitua izan dena eta, bestetik, gure egoera eta usadioetatik at diren erakundeak; orobat, baldin eta bereizten badakigu senatukontsultoak, plebiszituak eta printze zintzoen ediktuak enperadoreen erreskriptuetatik, horiek baitira, izan ere, halako legeria eskatua, kreditu edo ezegokieraren arabera emana et...
‎Gai garrantzitsuotan gure lege proiektuen oinarri izan diren horiek azaldu beharrean gaude. Berebat, proiektu horiek onura orokor, ohitura publiko, norbanakoen bozkario eta gauza guztien oraingo egoerarekin izan ditzaketen harremanak agerian utzi beharrekoak dira.
‎esan bezala, senarena, agintearena (mitoa, erlijioa), sasirrazionalista (metafisika) eta zio laguntzailearena (zientzia razionala), hurrenez hurren. Batzuek, inozoki hirugarrenari hoberena irizten dioten arren —razionalismorik antimetafisikoena defendatzen dutelakoan—, ikuspegi zabalago batetik gauzak horrela ez direla ikus dezakegu. Harrezkero Neurathek Vienako Zirkuluaren partaide batzuei eginiko kritika pragmatikoa 1913ko ideia hauetan funtsatuko da.
‎ikusmolde askok —totalitaristek lehenik— ezin diote beren buruari hori galdetu, beren partaideek ezin dute ezta planteatu ere egin. " Zer nahi duzu esan ‘garbiketa etnikoa’ eta ‘argitze kontzeptuala’ gauza bera direla adierazterakoan?", galdetuko genioke Horkheimerri, 1937an Vienako Zirkuluaren kontrako halako analogia ilunak ezarri zituenean. Dakigunez, Vienako Zirkuluaren partaide gehienak, denak ez esatearren, hil edo erbesteratu egin zituzten naziek.
‎94 Dena den, honi buruzko Carnapen ikuspegia konplexua izan zen, oinarri edo hizkuntza horren aukeraketa konbentziozko gauza zela uste zuelako. 1934an (op., 76 orr.), esan bezala, hizkuntza fisikalista aukeratzera aldatu zen, hau subjektuartekoa baitzen eta, beraz, subjektuen arteko komunikaziorako hobea.
‎97 Carnapentzat ‘gauza hizkuntza’ (thing language)" inguratzen gaituzten gauza hautemangarriei buruz mintzatzerakoan eguneroko bizitzan erabiltzen dugun hizkuntza" zen. Hizkuntza horri buruz aritzen diren beste hizkuntzak metahizkuntzak lirateke ikuspegi horretan.
‎Batzuetan berez ez dituzten propietateak izango balituzte bezala hautematen ditugu objektu fisikoak —uretan goilara okertua dagoela dirudi, bi dimentsioko irudiek hiru dimentsio dituztela dirudi, etab.— Goilara okertua ez dagoenez eta marrazkia hiru dimentsiokoa ez denez, ikusten dugunak zerbait gehiago izan behar du, goilara eta marrazkia errepresentatzen dituen irudi mentalaren antzeko zerbait. Gauza bera gertatzen da haluzinatzerakoan, ikus dezakegun objektua benetan ikusten dugun tokian ez dagoelako. Ikusten duguna, esango lukete fenomenalistek, gure sentimen daturen bat da.
‎Eta enuntziatu hauek ezin zuten hutsik egin, ‘uste’ bat pribatua eta eztabaidaezina baita. Haatik, uste hori duenak ‘gorria orain eta hemen’ adierazpenari buruz mintzatzerakoan, adierazpen hau munduko zerbaiti ote dagokion ala ez jakitea beste gauza bat da. Jakina da ilusioak ez direla ez egiazkoak ezta faltsuak ere, baina hain zuzen horregatik daude ezagutza corpusetik at:
‎Jakina, oinarrizko hizkuntzak fisikaren hizkuntzaren zati bat izan behar du. Ustezko sentimenen sentsazio pribatuei dagozkien perpausek, egoera fisikoak —espazioan eta denboran gauzak kontuan hartzen dituzten egoerak, hain zuzen— deskribatzen dituzten beste perpausen baliokideak izan behar dute. Esanahia ‘Uste dut gorria orain eta hemen ikusten dudala’ motako enuntziatuetan oinarritu beharrean, fisikalistaren aburuz hobe litzateke ‘Hau gorria da’ edota ‘Norbaitek u unean eta t tokian hau eta bestea hautematen du’ motakoetan oinarritzea.
‎[i] nguratzen gaituzten gauza behagarrien (inorganikoen) propietateei buruz mintzatzerakoan erabiltzen dugun hizkuntza da. ‘Bero’ eta ‘hotz’ bezalako terminoak hizkuntza honen osagaiak direla aintzat har daiteke;(...) ‘pisutsu’ eta ‘arin’; ‘gorri’, ‘urdin’, etab.; ‘handi’, ‘txiki’, ‘lodi’, ‘argal’, etab.98
‎Nola ez, gauza hizkuntzaren enuntziatuek —Carnapek hizkuntza hau fisikalismoari ongietorria egin eta gero bereganatu zuen— ez dute ‘Uste dut gorria orain eta hemen ikusten dudala’ motakoen estatus bera. ‘Uste’ batean oker ibiltzea zaila dirudien bitartean, erraza da onartzea akatsen bat egon daitekeela ‘zerbait propietate batzuekin’ ikusten dudala adierazten dudanean:
‎Vienako Zirkuluaren funtsezko tesien aurkezpenarekin bukatzeko, orain arte ezkutuan jardun duen bati ekingo diogu: zientziaren filosofia eta epistemologia gauza bera direla baieztatzen duenari. Berlingo taldea ere guztiz ados zegoen honekin, hain zuzen ere Reichenbach izan baitzen hobekien aurkeztu zuena106 Reichenbachen baliokidetasun horrek oso ongi islatzen zuen filosofia zientifikoaren ikusmoldearen pentsaera, eragin handia izanik harrezkeroko ikusmolde estandarrean, batik bat hark garatu zuen aurkikuntza/ justifikazio testuinguruen arteko dikotomia izan zela eta.
‎Zientzialariaren ideologia, beraz, ez zen ez Reichenbachen ez vienarren agendaren osagaia108 Eta, beren ustez, ez zuen inolako epistemologoren agendan parte hartu behar. Zientzialariak nahi badu, erlijio sinesmenek esango diote nondik jo, edota interes politikoek, fabore ekonomikoek edo hipotesi metafisiko tradizional ahulenek, baina horietako ezerk ez du garrantzirik epistemologoarentzat, honek aztertzen duen gauza bakarra emaitza teorikoak baitira. Teoria egokia bada, hau da, epistemologoak ontzat jotzen dituen irizpideetara egokitzen bada —eta egiaztagarritasunaren kasuan bezala, hemen hasten da askotan eztabaida—, orduan bost axola teoria hori goi isurizko jakituriaren bidez lortu den, legez kontrako dirulaguntzei esker edo zientzialariaren bertuteak direla medio:
‎Reichenbachek Kepler eta Newtonen adibideak aipatu zituen: lehenengoak, eguzki sistemaren eta Hirutasun Santuaren arteko analogian oinarrituz zientzi komunitateak onartutako emaitzak lortu zituen; bigarrenak gauza bera, baina bere ikerkuntzaren ehuneko handia esoterismoaz, erlijioaz eta magiaz arduratua. Esan bezala, ikusmolde zientifikoaren ustetan, garrantzizkoa zientzi ikerkuntzaren azken emaitzak ziren:
‎Horrelako ‘garbiketa kontzeptualaren’ helburua, izan ere, metafisika ezagutzaren diskurtsotik ezabatzea besterik ez zen izan, ezagutza esperientziaren gainetik eta haratago kokatu nahi duen metafisikaren enuntziatuen ezabatzea, azken buruan. Hala, ‘Absolutu’, ‘esentzia’, ‘ego’, ‘berbaitango gauza’, ‘Beeltzebub’ eta beste hainbat gauza predikatzen dituzten enuntziatuak esanahigabeak lirateke zalantzarik gabe. Alde batetik, formalki egiazkoak ez liratekeelako eta, bestetik, esperientzian haiek egiaztatu edo errefusatzeko ezer ez zegoelako.
‎nola erabakitzen dugu kasu zehatz batean zerbait babiga den ala ez? Demagun ez dela gauza aplikapen irizpide bati dagokionez erantzuteko: babigatasunaren zeinu enpirikorik ez da existitzen —esaten digu.
‎Kasu honetan elearen erabileraren zilegitasuna ukatu dugu. Hitza erabiltzen duen pertsona babigak diren gauza batzuk eta ez diren beste batzuk daudelakoan badabil behin eta berriro, giza adimen xume eta finituak babiga dena betiko sekretua izango dela kontuan izatea besterik ez du, bitartean hitz jario hutsal lez izenda dezakegun arren.59
‎Zergatik izan behar du filosofoak apriorizko ezagutzaren abantaila? Apika agerkundez dakizki gauzak –Ez, kasu horretan filosofoa ez bailitzateke filosofo izango.
‎Alta, honen ondorioak sakonak izan zitezkeen, eta izan ziren, batik bat filosofiarentzat, Vienan filosofia izenaz izendaturiko arazo oro errefusatzera heldu baitzen. Carnapek 1934an aipatu bezala, azpimarratu nahi dut ez garela eskola filosofiko bat eta ez ditugula tesi filosofikoak proposatzen, edozer gauza izanda ere(...). [E] z diegu gai filosofikoei erantzuten, horren ordez gai filosofiko guztiak errefusatzen ditugu, metafisika, etika edota epistemologiakoak izan.
‎Ordea, ez da pentsatu behar Vienako Zirkuluak ez ziola garrantzirik ematen etikako enuntziatuen gaineko ikerketari. Benetan ukatzen zuen gauza bakarra ezagutzazko enuntziatu legez onartzearena zen. Historialariek, psikologoek edo soziologoek kausalki azter eta azal zitzaketen, baina kasu horretan esanahia duena ez da balio judizioa, berari dagozkion historiako, psikologiako edo soziologiako enuntziatuak baizik.
‎Hasierako bertsioan, egiaztagarritasunak hipotesi baten ezinezkotasun fisikoa —praktikoa— eskatzen zuen, ezagutzaren une zehatz batekoa hain zuzen. Baina orain gauza zabalagoa zen: ez garela gai egiaztatzear dagoen enuntziatu baten baldintzak sortzeko.
‎Modu bat metodo kontrafaktikoak egiaztagarritasun metodo lez hartzean zetzan. Kontrafaktikoen forma aintzat hartuz —’baldin... orduan’ baldintzazkoarena() —, orain eta hemen hipotesi bat egiaztatu ezin duten gauzak hipotesia bera egiazta zezaketenak izan balira, orduan hipotesiak esanahia edukiko zukeen. Baldintzazko kontrafaktikoez fidatzea —P izan balitz, orduan Q izango litzateke (Bengoetxeak bere botila uraren tiketa gorde balu, orduan iraganari buruzko enuntziatu bat egiaztatzeko froga bat egongo litzateke) — erabat problematikoa zen Vienako Zirkuluarentzat, enuntziatu esanahidunak esperientziaren enuntziatuetara murrizteko lehenengo ordenaren predikatuen logika erabiltzen baitzuten.
‎Baina Carnapen lan aitzindariak logika induktiboan ez zuen egiaztagarritasunaren behar bezalako analogo batekin topo egin. Bi izan ziren zio nagusiak gauzak horrela atera zitezen: lehenengo eta behin, bere logikak ez zuen zientzi jarduera behar zuen bezain ongi ezaugarritu.
‎Berrespenaren eginkizuna ongi agertzeko erabili zituen hizkuntza eta sistemak artifizialegiak eta sinpleegiak ziren, hurrenez hurren, eta horrek, neurri batean, teorien eta zientziaren irudikapen mengel eta idealizatu baterantz hurbildu zuen Carnap. Aukeraturiko hizkuntzak errazegiak ziren, txiroak gauzak adierazteko, murriztuak eta agortuak zeuden. Bestaldetik, berrespena eta arrazoiketa induktiboa logika deduktiboaren baitan formalizatzeko ahaleginak oso zailak izan ziren.
‎ateak irekitzen dizkio imajinazioaren izenean ezagutzaren munduan sartu nahi den guztiari: ‘Absolutua’ imajinatuta, berari buruzko enuntziatuak egiaztagarriak lirateke; herensuge hegalaria imajinatuz gero, gauza bera, eta horrela segituz dena da on batera ailegatu arte. Hots, erlatibismoari ateak ireki arte.
‎Nola ez, egiaztagarritasuna esanahia soilik zientzi enuntziatuek dutela baieztatzen zuen tesi nabarira murrizteko mehatxua zekarren horrek. Haatik, esparru honetan ere gauzak korapilatzen hasi ziren.
‎Entitate teorikoak kontzeptualizatu ahal izateko lehendabiziko hurbilketa bat behagarria den gauzatik ateratako ondorioena izan zen. Adibidez, koipe tanten saiakuntzari jarraituz82, elektroien existentzia fenomeno esperimentaletatik ondoriozta zitekeela argudiatu zen.
‎Nolanahi ere, abagune hauen guztien abanikoak erlatibismoari bide zabala ireki zion. Konbentzionalismoaren arabera, esate baterako, gauzei buruz mintzatzeko hizkuntza bat aukeratzen duenarentzat faltsua izan daitekeena, beste batentzat, hizkuntza desberdina duelarik, egia izan daiteke, ordea. Horrela, filosofo batek nahi zuena esan zezakeela zirudien, baldin eta bere hizkuntza esandakoari egokitzen bazion behintzat.
‎Jakina, metodo eta ikerketa horiek zientziak zeuzkan berberak ziren edo, behintzat, antzekoak. Esan bezala, Zirkuluko partaideak, gainera, zientziaren adar batzuetan adituak ziren, haiei buruz zehaztasunez mintzatzeko gauza , horrek suposa zezakeen abantailarekin. Zeren, gogora dezagun, Zirkuluan fisikariak, matematikariak eta soziologoak zeuden, besteak beste, filosofoez gain.
‎Bertsio fisikalista honen modura —Neurathek sutsuki defendatu zuen hasiera hasieratik eta Carnapek geroagotik— edo bertsio fenomenalistan —ikusiko dugunez, Aufbau ean Carnapek aukeratu zuena— izanda ere, gauza zera da: behaketazko terminoak edo termino esperientzialak dituzten enuntziatuetara murriztu daitezkeen enuntziatuek dute esanahia —jakina, behaketazko enuntziatuek berek ere bai—, eta horrelako murriztapenak logika deduktiboan kokatzen dira, Russell, Whitehead eta Wittgensteinek proposatu bezala.
‎Vienako Zirkuluan inferentzia induktibo hauek legezkotzat hartzeko modurik onartu ez zutenek, legeen ikusmolde erabat artifizial eta batere ez erakargarri baten menpe ikusi zuten beren burua. Carnapek, bere hasieratan, Aufbau ean esate baterako, ‘Gizaki oro hilkorra da’ motako orokorpen batek hilda daudela dakigun gizakiei buruz soilik ari direla zioen; gauza bera esan genezakeen ‘Eguzkia egunero ateratzen da’ enuntziatuaren inguruan. Beraz, ‘Bihar eguzkia aterako da’ ez da eguzkiak egingo duenari buruzko enuntziatua, nik iraganean esperientziaturikoaren eta etorkizunean proiektatzen dudanaren deskribapen zeiharra besterik ez baizik.
‎Filosofiaren eginkizuna ezagutza osoa ziurtasunaren oinarrietara murriztean zetzala uste nuen. Ezagutzarik ziurrena berehala emandakoarena denez, gauzen ezagutza eratorria eta ez hain ziurra den bitartean, nabarmena zirudien filosofoak oinarri lez sentimen datuak erabiltzen zituen hizkuntza bat maneiatu behar zuela.95
‎Carnapek ‘tolerantzia’ hitza edo, zehatzago, tolerantziaren printzipioa adierazpena, lehenengo aldiz, 1934ko Logische Syntax ean agertu zuen120: " gauza ez da debekuak batuz joatea, konbentzioetara ailegatzea baino", zioen. Honekin, ezagutza razionala ulertzeko ohikoa zen logika bat eta bakarrak — Tractatus ean agindu moduan— suposatzen zuen ikuspegia errefusatzen zuen Carnapek.
‎Vienako Zirkuluak defendatzen zuen kontzeptuen eluzidazioa, hots, esaten duguna argitzeko ahalegina, nazien garbiketa etnikoaz erka zitekeela. Azken finean, dirudienez, enpirismo logikoa, Vienako filosofia berria, neoerromantiko metafisiko ilunen mugimendu legez, gauzak ezin baitzituzten aldatu eta hobetu, etsipenari eginiko dei hutsa izan zen. Boterearen aginduaren azpian zeuden, belaunikatuta, beldurrez beterik boteretsuak haserretu ez zitezen (98 orr.).
‎Humeren ideien teoriarekiko erlazioa, adibidez, ez da zirkulukideen idazlanetan inon agertzen; bere lema —eta teoria— enpirista soilik izan zen garrantzizkoa, bere maxima esperientzialista, alegia: ustea, justifikatu behar bada, esperientziako datuekin justifikatuko dela esaten zuena4 Vienako Zirkuluaren Manifestuan —Hans Hahn, Rudolf Carnap eta Otto Neurathek 1929an argitaratua— aurrekari filosofiko ‘ofizialak’ agertzen ziren, egileek buruan eduki eta errespetatzen zituztenak —horiek bakarrak ote ziren, beste gauza bat da— Izendatuak Mach, Boltzmann, Helmholtz, Poincare, Riemann eta Duhem ziren zientzialarien eta epistemologoen artean; enpirista aipatuena, Mach; eta positibisten izenak Stuart Mill eta Comte ziren. Matematikarien aldetik, Frege, Peano, Leibniz eta Hilbert agertu zituzten.
‎hau da espreski Vienako Zirkuluak ekidin zuen enpirismo klasikoaren tesia. Vienarrek Hume aukeratu zuten aurrekari gogokoen gisa, baina ez bere ideien teoria, horren arabera adimenak bere ideia propioak ezagutzen dituela, eta ez gauzak , mantentzen zuelako. Honela, pentsamendua ideien arteko erlazioetara murrizten da, Lockek aipatu lez bere Entseiuan:
‎ideiak ezagutzen ditugula dioen tesiak enpirista ugari psikologian murgildu zituela, ideien artean ematen diren asoziazioak azaltzeko mekanismo psikologikoez arduratzera eramanez. Beraz, jarduera psikologista honen arabera, ideiak ziren munduaren eta ezagutzaren azken maila, den dena azaltzen zuten, bai kanpoko gauzak bai barrukoak, ideia bakunak ideia konplexuen azalpenetan agertzen baitziren. Ezagutzaren multzoak ideia bakunetan zeukan abiapuntua edo, enpiristek onartutako nominalismoak baieztatzen zuenez, ideia unibertsalak hitz bati esker baturiko ideia partikularren multzoak dira.
‎2) Inmanentzia printzipioa: adimenean eduki daitekeen gauza bakarra irudia edo hautematea da. Kontzientziaren edukiak hautemateak dira, hau da, inpresioak edo ideiak.
‎Zergatikotasunaren kasuan, ondorioa ezin da zergatian aurkitu. Hau da, gauza baten azterketa razional hutsak ezin du zergatia denaren
‎—edo izango denaren— ondorioa aurkitu; nahitaez, esperientziara jo behar dugu. Baina, nola uzten digu esperientziak gauzak aurkitzen?
‎Honi esker, objektu horiek iraganean izandako ondorioak ikusita, orain antzeko ondorioak existitzen direla esan dezakegu. Egun arteko esperientziak suak erre egiten duela esaten badigu, baldintza berberetan etorkizunean ere gauza bera gertako dela baiezta dezakegu. Baina honek etorkizuna eta iragana antzekoak edo berdinak direla aurresuposatuko luke, eta hau ezin da frogatu.
‎Atzetik ohitura dagoelako, bizitzaren gidaria. Ohiturak uste batzuk onartarazten dizkigu, kontingente diren gauza asko lege bihurtuz.
‎Alta, behaketa zuzenean hartutako inpresioak gertakariren bat etortzeari dagozkio soilik, eta ez dute beharrezko loturarik ondorioztatzen. Goian aipatu bezala, ohitura da gauza bati zergati eta beste bati ondorio deitzera eramaten gaituena, biak segidan agertzen direnean; jarraian gertatuko diren objektua edo gertakizuna eta emaitza batera emango direlaren uste osoa. Haatik, ez dago inolako erregelarik, araurik, legerik, horrelako dedukzioak zuzenak direla esaten digunik.
‎‘A k B kausatzen duela’ baieztatzen dugunean, iraganeko esperientzian, epe motzean eta bitartekaririk gabe, A ri beti B k segitzen diola esaten ari gara soilik. Alabaina, Humeren ustez, nahiz eta horrelako kasuak ugari izan, ez dago arrazoirik benetan uste izateko behin eta berriro gauza bera emango denik etorkizunean. Asko jota, itxaropenak izateko balioko digu, baina ez arrazoiak.
‎Esperientzia ez da nahikoa A eta B ren arteko konjuntzioak justifikatzeko etorkizunari begira. Gehienez, probabilitateei buruz mintza gaitezke, jakinda, dena den, arrazoiketa probable bat gauza guztiak ohituren menpe daudela kontuan hartu behar duen sentsazioa besterik ez dela. Humeren eszeptizismoa, argi dagoenez, petrala zen.
‎Bestaldetik, substantzia kontzeptuaren inguruan Humek jorratutako analisiaren emaitzak zergatikotasun eta indukzioarenak bezain irmoak izan ziren. Humeren ustez, kualitateen arteko erlaziotik —inpresioak hautematen ditugunean— kualitate horientzat zerbait —oinarri bat— badagoela uste izatera aldatzea gauza arrunta zen. Baina oinarri hori ezin da ikusi; ikusten dena kualitatea da.
‎Dena den, oinarri horretan, objektuaren existentzian sinesten dugu. Eta Humerentzat substantzia eta kualitateen multzoa gauza bera ziren. Zerbaitetan sinesteko, errealitatean gauzak daudela defendatzeko, kualitateak ezagutu behar dira.
‎Eta Humerentzat substantzia eta kualitateen multzoa gauza bera ziren. Zerbaitetan sinesteko, errealitatean gauzak daudela defendatzeko, kualitateak ezagutu behar dira. Hauekin nahikoa da, ezagutu ditzakegun gauza bakarrak baitira.
‎Zerbaitetan sinesteko, errealitatean gauzak daudela defendatzeko, kualitateak ezagutu behar dira. Hauekin nahikoa da, ezagutu ditzakegun gauza bakarrak baitira. Garrantzizkoa hautematea da; ez dira esentziak, substantziak ezta niak ere geratzen.
‎Comterentzat ‘positibok’, lehenengo eta behin, erreala dena designatzen du, kimerikoa ala ilusiozkoa denaren aurrean. Ildo honi egokituz gero, giza adimenarentzat eskuragarria diren gauzez arduratuko da ikerketa, misterio zeharkaezinak baztertuz. Beste esanahi bat ere badauka ‘positibo’ hitzak, ‘baliagarriarena’ hain zuzen ere, bere zentzu praktikoan.
‎Egoera teologikoa gauzen esentzia eta azken zergatiak bilatzeagatik bereizten zen. Emaitza lez, izaki supranaturalak lortzen ziren:
‎jainkoak —politeismoa—, indar inpertsonalak —fetitxismoa— eta, azkenik, Jainko bakar absolutua —monoteismoa— Egoera metafisikoa teologikoaren aldaketa sinple bat besterik ez zen. Hemen izaki supranaturalak entitate abstraktu bihurtzen ziren, gauzen berezko entitate abstraktuak. Azkenik, egoera positiboan edozein jakintza absolutu errefusatu egiten zen.
‎Izan ere, subjektua —elementuz osatua— elementuen aurrean jarriko luke, baina hauek nahitaez subjektuaren aurretik egon lukete —hura osatzeko— Hortaz, Machek ez zuen Ni bat kokatzen munduaren aurrean: Ni-a sentsazio konplexu lez definitzen zuen, ez besterik; eta konplexutasun mailan soilik desberdintzen zen beste gauzetatik . Ni-ak beste edozein objektuk dituenak baino modu konplexuagoan ditu elementuak eta hauen arteko asoziazioak ere.
‎2) Logika sinbolikoa bi eremu berrietara hedatzen zen: erlazioen teoriara eta funtzioen teoriara24 Era honetan, ezagutzaren esparru zabal bat kontzeptualizatzeko aukera irabazi zuen, gauzen edo objektuen erlazioen esparrua, hain zuzen. Logika tradizionalak ezin zuen horrelakorik egin, asko jota proposizio predikatiboei ematen baitzien erantzuna:
‎Alabaina, liburua ez zen xede bat izan Fregerentzako, bere ikusmolde logizistari begira bitarteko bat baizik. Programa logizistak, oro har, bi gauza nahi zituen erakutsi: alde batetik, logikak eta matematikak estatus epistemologiko berbera zutela eta, bestetik, matematika logikara murriztu zitekeela, matematikaren kontzeptuak eta teoremak, definizioz, logikaren kontzeptu eta teoremetatik lor baitzitezkeen.
‎Bere partaideek matematika esperientzian ez dela oinarritzen onartzen zuten, bere baliozkotasuna guztiz autonomoa delako. Eta gauza bera esan zitekeen logikari buruz, ez baitu esperientziak inola ere aldatzen edo birmoldatzen. Biak, logika eta matematika, a priori dira baliozkoak; hau da, esperientziarekiko independenteak dira.
‎Denboraren poderioz, Wittgenstein izan bazen ere Tractatus aren tesiei buruz bere iritzia aldatu zuena, gauza bera esan liteke Carnapi buruz. Honek 1934an Logische Syntax29 idatzi zuenerako, ez zegoen ados logika klasikoa pentsamendua errepresentatzeko logika bakarra zela baiesten zuen ikuspegiarekin.
‎Eta adibidea leloa badirudi, zientzia edo matematikako argudio konplexuagoak har genitzake, tesi ezkutuak ez direla beti aurkitzeko hain errazak ikustearren. Eluzidazioak, diskurtsoaren argitze erak, balio du, hortaz, gauzak hobeto ikusteko eta falaziak alde batera uzteko.
‎Proposizio hauetan erabiltzen diren zeinuen esanahia argitu behar da, hau da, hizkuntzarekin adierazten denak zer esanahi duen ikusi behar da. Lehendabiziko helburua, orduan, zeinuaren eta gauzaren arteko erlazioa finkatzea izango da, irudiaren eta irudikatuaren artekoa, errepresentazioaren eta errepresentatuaren artekoa, azken buruan. Eta horretarako alde biak ezagutu behar dira:
‎Tractatus eko Wittgensteinen aburuz, proposizioak erabiltzeko modua eta zer nolako egoeratan egiazko enuntziatuak edo enuntziatu faltsuak osatzen dituzten erakustea, gauza bera dira. Proposizioak egiazkoak badira, orduan beren esanahia gauza designatua da.
‎Tractatus eko Wittgensteinen aburuz, proposizioak erabiltzeko modua eta zer nolako egoeratan egiazko enuntziatuak edo enuntziatu faltsuak osatzen dituzten erakustea, gauza bera dira. Proposizioak egiazkoak badira, orduan beren esanahia gauza designatua da. Hau finkatzeko, Vienako Zirkuluko kideentzat nuklearra zen egiaztagarritasun printzipio, irizpide edo metodoa erabiltzen da.
‎Varsoviako logika eskola indartsua —Ajdukiewicz eta Tarski ziren buru ezagunenak— vienarren tesiez oso interesatuta agertu zen. Estatu Batuetan ere, bertako filosofia pragmatista gorabehera, gauza bera gertatu zen, batez ere Charles W. Morris, Ernest Nagel eta Willard v.O. Quineren harrera ikusi eta gero.
‎Vienako Zirkuluaren berrikuntzari eta filosofia tradizionalaren ikusmoldeekiko bere enpresa filosofikoak duen bateraezintasunari buruzko tesi hau ia aho batez onartu dute filosofo tradizionalek, batez ere Zirkuluaren enpirismo logikoak nonahi jaso duen harrera erabat negatiboa ikusi eta gero. Filosofo tradizionalek Zirkuluaren filosofia ‘filosofia eza’ edo ‘anti filosofia’ lez ikusi zuten, gauza ez zena ez diziplinaren funtsezko arazoak begiztatzeko eta are gutxiago horien ebazpenari buruz zerbait esateko ere. Beraz, Heidegger eta bere jarraitzaileentzat, Vienako Zirkuluaren pentsamendua ez zen izan pentsamendu filosofikoaren imajina zitekeen formarik endekatuena baino, garaiko gaitz eta arazo guztien erruduna:
‎Errealitatearen zati bat —errealitate osoa ere bai ahal izanez gero— teorikoki deskribatzen dugu, tresna batzuk edo beste erabiliz; baina gakoa honako hau zen: badaude beste deskribapen alternatibo batzuk lehendabizikoarekiko bateraezinak, baina gauza bera deskribatzen dutenak, hau da, behaketetan kointziditzen dutenak. Kasu hauetan deskribapen oro, munduko errepresentazio oro, berdin balio zaigula zioen konbentzionalistak, baliokideak baitira.
‎Horientzat tamalez, lehen aipaturiko Poincareren konbentzionalismoak argudio eszeptiko gogor bat zekarren geometria espazialaren objektibotasunaren aurka, Schlickek eta besteek aintzakotzat izan zutena, zientzia berriaren ikuspegi orokorra galtzeko prest ez bazeuden behintzat. Poincareren ustez, espazio baten egitura geometrikoa ez zen gauza ez objektiboa ezta determinatua ere. Ez zion zentzurik harrapatzen geometria euklidearraren egiazkotasunari buruzko galderari, sistema metriko dezimalari gauza bera galdetzeak ez daukan bezala.
‎Poincareren ustez, espazio baten egitura geometrikoa ez zen gauza ez objektiboa ezta determinatua ere. Ez zion zentzurik harrapatzen geometria euklidearraren egiazkotasunari buruzko galderari, sistema metriko dezimalari gauza bera galdetzeak ez daukan bezala. Geometria bat ezin da beste bat baino egiazkoagoa izan; soilik egokiagoa izan liteke, zioen Poincarek19.
‎etika eta estetika gustatzen zitzaizkion, baita matematikaren oinarriak —fundamentuak— ere. Bere zientziaren filosofiari dagokionez, Einsteinen erlatibitate berezi eta orokorrari buruzko hausnarketari ekin ziotenen artean lehenengoetakoa izan zen, eta fisikariarekin zeukan harremanak asko erraztu zion gauza . Filosofiaren historia ere sakonki ezagutzen zuen, eta horri esker gai izan zen filosofia transzendentalak zientzi aurkikuntzen aurrean zeuzkan arazoak ongi planteatzeko, Zirkuluaren tesi berriak sutsuki bultzatzeaz gain.
‎Vienar pentsalarien ustez, metafisika, filosofian, artearen tankera hantuste bat litzatekeenari zegokion. Gauza biak" krimentzat" jotzen zituzten, Adolf Loos arkitekto vienarrak arteari buruz mintzatzerakoan esan bezala. Positibista logikoek, haatik, ez zuten ideia hura modu hain bortitzean adierazi, kide batzuk —Otto Neurath batik bat— gertu ibili arren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gauza 1.397 (9,20)
gauza izan 386 (2,54)
gauz 6 (0,04)
Lehen forma
gauza 974 (6,41)
gauzak 227 (1,49)
gauzen 156 (1,03)
Gauza 85 (0,56)
gauzaren 54 (0,36)
Gauzak 35 (0,23)
gauzarik 25 (0,16)
gauzetan 23 (0,15)
gauzek 19 (0,13)
Gauzen 18 (0,12)
gauzei 16 (0,11)
gauzez 13 (0,09)
gauzari 11 (0,07)
gauzei buruz 11 (0,07)
gauzen artean 10 (0,07)
gauzen arteko 9 (0,06)
gauzekin 6 (0,04)
gauzetatik 6 (0,04)
gauzei buruzko 5 (0,03)
gauzatik 4 (0,03)
gauzazko 4 (0,03)
Gauzei 3 (0,02)
gauzan 3 (0,02)
gauzaren gaineko 3 (0,02)
gauzatan 3 (0,02)
gauzekiko 3 (0,02)
gauzentzat 3 (0,02)
gauzetara 3 (0,02)
gauzok 3 (0,02)
Gauzaren 2 (0,01)
gauzaren arteko 2 (0,01)
gauzaren gain 2 (0,01)
gauzari buruz 2 (0,01)
gauzazkoak 2 (0,01)
gauzen aurrean 2 (0,01)
gauzen barruan 2 (0,01)
gauzena 2 (0,01)
GAUZA 1 (0,01)
Gauz 1 (0,01)
Gauzek 1 (0,01)
Gauzen atzean 1 (0,01)
Gauzen atzeko 1 (0,01)
Gauzen atzetik 1 (0,01)
Gauzen azpian 1 (0,01)
Gauzen ordez 1 (0,01)
Gauzetan 1 (0,01)
Gauzok 1 (0,01)
gauzarekin 1 (0,01)
gauzaren artean 1 (0,01)
gauzaren atzetik 1 (0,01)
gauzarengan 1 (0,01)
gauzarik gabe 1 (0,01)
gauzatik at 1 (0,01)
gauzaz 1 (0,01)
gauzazkoaren 1 (0,01)
gauzazkoena 1 (0,01)
gauzei buruzkoak 1 (0,01)
gauzen artekoa 1 (0,01)
gauzen artekoarekin 1 (0,01)
gauzen artera 1 (0,01)
gauzen aurrekoak 1 (0,01)
gauzen barnean 1 (0,01)
gauzen bidez 1 (0,01)
gauzen gain 1 (0,01)
gauzen gainean 1 (0,01)
gauzen gaineko 1 (0,01)
gauzen ordez 1 (0,01)
gauzenak 1 (0,01)
gauzengan 1 (0,01)
gauzengana 1 (0,01)
gauzentzako 1 (0,01)
gauzetarako 1 (0,01)
gauzetatik kanpo 1 (0,01)
gauzez gain 1 (0,01)
gauzoi 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gauza bera 195 (1,28)
gauza bat 124 (0,82)
gauza guzti 87 (0,57)
gauza asko 38 (0,25)
gauza bakar 36 (0,24)
gauza ez 30 (0,20)
gauza batzuk 29 (0,19)
gauza horiek 27 (0,18)
gauza hori 24 (0,16)
gauza bakoitz 18 (0,12)
gauza horrela 15 (0,10)
gauza printzipio 15 (0,10)
gauza eder 14 (0,09)
gauza egoera 13 (0,09)
gauza egon 13 (0,09)
gauza banako 12 (0,08)
gauza on 12 (0,08)
gauza oro 12 (0,08)
gauza ere 11 (0,07)
gauza hauek 11 (0,07)
gauza esentzia 10 (0,07)
gauza ezberdin 10 (0,07)
gauza izaera 10 (0,07)
gauza esan 9 (0,06)
gauza ustelgarri 9 (0,06)
gauza existentzia 8 (0,05)
gauza handi 8 (0,05)
gauza bihurtu 7 (0,05)
gauza ezagutza 7 (0,05)
gauza ezaugarri 7 (0,05)
gauza ideia 7 (0,05)
gauza izendatu 7 (0,05)
gauza arrunt 6 (0,04)
gauza balio 6 (0,04)
gauza desberdin 6 (0,04)
gauza gertatu 6 (0,04)
gauza ikusi 6 (0,04)
gauza ilun 6 (0,04)
gauza jakina 6 (0,04)
gauza berak 5 (0,03)
gauza bikain 5 (0,03)
gauza hitz 5 (0,03)
gauza natural 5 (0,03)
gauza substantzia 5 (0,03)
gauza zer 5 (0,03)
gauza aldatu 4 (0,03)
gauza berbera 4 (0,03)
gauza berezi 4 (0,03)
gauza bi 4 (0,03)
gauza egia 4 (0,03)
gauza egin 4 (0,03)
gauza errealitate 4 (0,03)
gauza espezie 4 (0,03)
gauza ezaguera 4 (0,03)
gauza ezagutu 4 (0,03)
gauza ezin 4 (0,03)
gauza forma 4 (0,03)
gauza garrantzitsu 4 (0,03)
gauza gisa 4 (0,03)
gauza honela 4 (0,03)
gauza isla 4 (0,03)
gauza izen 4 (0,03)
gauza lehen 4 (0,03)
gauza nola 4 (0,03)
gauza nolako 4 (0,03)
gauza ustelezin 4 (0,03)
gauza zuzen 4 (0,03)
gauza berezko 3 (0,02)
gauza berri 3 (0,02)
gauza bertsu 3 (0,02)
gauza bezala 3 (0,02)
gauza bezalaxe 3 (0,02)
gauza bitxi 3 (0,02)
gauza elkar 3 (0,02)
gauza erabat 3 (0,02)
gauza eragin 3 (0,02)
gauza erakargarri 3 (0,02)
gauza erakutsi 3 (0,02)
gauza erlazio 3 (0,02)
gauza eskubide 3 (0,02)
gauza ezan 3 (0,02)
gauza gertu 3 (0,02)
gauza harrigarri 3 (0,02)
gauza hastapen 3 (0,02)
gauza irudikatu 3 (0,02)
gauza korporal 3 (0,02)
gauza lotu 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
gauza bera esan 31 (0,20)
gauza bera gertatu 18 (0,12)
gauza bera egin 10 (0,07)
gauza bakar bat 6 (0,04)
gauza bera balio 5 (0,03)
gauza hitz egin 5 (0,03)
gauza bakoitz bera 4 (0,03)
gauza banako bakoitz 4 (0,03)
gauza bat bera 4 (0,03)
gauza bera adierazi 4 (0,03)
gauza guzti gain 4 (0,03)
gauza ustelezin printzipio 4 (0,03)
gauza bakar hauxe 3 (0,02)
gauza bat ez 3 (0,02)
gauza bera baita 3 (0,02)
gauza bera den 3 (0,02)
gauza bera errepikatu 3 (0,02)
gauza bikain esan 3 (0,02)
gauza ez bezalako 3 (0,02)
gauza ez egon 3 (0,02)
gauza guzti ezagutu 3 (0,02)
gauza guzti gertatu 3 (0,02)
gauza guzti sortzaile 3 (0,02)
gauza ilun guzti 3 (0,02)
gauza ustelgarri printzipio 3 (0,02)
gauza asko esan 2 (0,01)
gauza asko falta 2 (0,01)
gauza asko sartu 2 (0,01)
gauza asko ukan 2 (0,01)
gauza bakoitz substantzia 2 (0,01)
gauza balio zentzu 2 (0,01)
gauza balio zuzen 2 (0,01)
gauza bat alde 2 (0,01)
gauza bat arrazoimen 2 (0,01)
gauza bat bihurtu 2 (0,01)
gauza bat esentzia 2 (0,01)
gauza bat hainbat 2 (0,01)
gauza batzuk berezko 2 (0,01)
gauza batzuk ustelgarri 2 (0,01)
gauza bera egon 2 (0,01)
gauza bera eman 2 (0,01)
gauza bera ere 2 (0,01)
gauza bera ez 2 (0,01)
gauza bera ezagutezin 2 (0,01)
gauza bera gogo 2 (0,01)
gauza bera ikusi 2 (0,01)
gauza bera ikuskera 2 (0,01)
gauza bera jakin 2 (0,01)
gauza bera pentsatu 2 (0,01)
gauza bera ukan 2 (0,01)
gauza berbera esan 2 (0,01)
gauza bertsu esan 2 (0,01)
gauza desberdin kausa 2 (0,01)
gauza eder maitasun 2 (0,01)
gauza ere usteldu 2 (0,01)
gauza errealitate zer 2 (0,01)
gauza esan nahi 2 (0,01)
gauza espezie ezagutu 2 (0,01)
gauza existentzia bat 2 (0,01)
gauza ez ukan 2 (0,01)
gauza ezagutu ezintasun 2 (0,01)
gauza forma logiko 2 (0,01)
gauza gisa hartu 2 (0,01)
gauza guzti bat 2 (0,01)
gauza guzti oinarri 2 (0,01)
gauza guzti predikatu 2 (0,01)
gauza guzti printzipio 2 (0,01)
gauza guzti zalantza 2 (0,01)
gauza hauek zein 2 (0,01)
gauza horiek ez 2 (0,01)
gauza horiek ezin 2 (0,01)
gauza horrela planteatu 2 (0,01)
gauza ikusi ukan 2 (0,01)
gauza izendatu prozesu 2 (0,01)
gauza oro agitu 2 (0,01)
gauza printzipio Bata 2 (0,01)
gauza printzipio batasun 2 (0,01)
gauza printzipio bezainbesteko 2 (0,01)
gauza printzipio genero 2 (0,01)
gauza zuzen egin 2 (0,01)
gauza aldatu grina 1 (0,01)
gauza arrunt bilakaera 1 (0,01)
gauza arrunt erabili 1 (0,01)
gauza asko ados 1 (0,01)
gauza asko argitu 1 (0,01)
gauza asko aurkitu 1 (0,01)
gauza asko ekarri 1 (0,01)
gauza asko ere 1 (0,01)
gauza asko guzti 1 (0,01)
gauza asko hasi 1 (0,01)
gauza asko ilun 1 (0,01)
gauza asko jainko 1 (0,01)
gauza asko lege 1 (0,01)
gauza asko orain 1 (0,01)
gauza asko premia 1 (0,01)
gauza asko proba 1 (0,01)
gauza asko sinetsarazi 1 (0,01)
gauza asko sortu 1 (0,01)
gauza asko suntsitu 1 (0,01)
gauza asko topatu 1 (0,01)
gauza asko utzi 1 (0,01)
gauza asko zalantza 1 (0,01)
gauza asko zuzen 1 (0,01)
gauza bakar antzekotasun 1 (0,01)
gauza bakar arazo 1 (0,01)
gauza bakar emaitza 1 (0,01)
gauza bakar eman 1 (0,01)
gauza bakar esan 1 (0,01)
gauza bakar ezagutza 1 (0,01)
gauza bakar gorputz 1 (0,01)
gauza bakar hurrengo 1 (0,01)
gauza bakar irizpide 1 (0,01)
gauza bakar irudi 1 (0,01)
gauza bakar jada 1 (0,01)
gauza bakar ni 1 (0,01)
gauza bakar nolabaiteko 1 (0,01)
gauza bakar pentsamendu 1 (0,01)
gauza bakoitz ahalbide 1 (0,01)
gauza bakoitz beste 1 (0,01)
gauza bakoitz beti 1 (0,01)
gauza bakoitz egin 1 (0,01)
gauza bakoitz esentzia 1 (0,01)
gauza bakoitz ezagutu 1 (0,01)
gauza bakoitz izaera 1 (0,01)
gauza bakoitz jarraitu 1 (0,01)
gauza bakoitz konfigurazio 1 (0,01)
gauza bakoitz nozio 1 (0,01)
gauza bakoitz ukan 1 (0,01)
gauza balio bat 1 (0,01)
gauza balio plazer 1 (0,01)
gauza banako elkar 1 (0,01)
gauza banako ezagutu 1 (0,01)
gauza banako guzti 1 (0,01)
gauza banako oro 1 (0,01)
gauza bat adierazpide 1 (0,01)
gauza bat adigai 1 (0,01)
gauza bat aniztasun 1 (0,01)
gauza bat azaldu 1 (0,01)
gauza bat azpimarratu 1 (0,01)
gauza bat azterketa 1 (0,01)
gauza bat bakar 1 (0,01)
gauza bat bat 1 (0,01)
gauza bat batasun 1 (0,01)
gauza bat beste 1 (0,01)
gauza bat denbora 1 (0,01)
gauza bat diferentzia 1 (0,01)
gauza bat edukitzaile 1 (0,01)
gauza bat egin 1 (0,01)
gauza bat egokitu 1 (0,01)
gauza bat erakutsi 1 (0,01)
gauza bat erkidego 1 (0,01)
gauza bat erlazio 1 (0,01)
gauza bat ezagutarazi 1 (0,01)
gauza bat ezagutu 1 (0,01)
gauza bat gehiago 1 (0,01)
gauza bat geratu 1 (0,01)
gauza bat harreman 1 (0,01)
gauza bat harritu 1 (0,01)
gauza bat honenbeste 1 (0,01)
gauza bat honezkero 1 (0,01)
gauza bat ideia 1 (0,01)
gauza bat inoiz 1 (0,01)
gauza bat irudikatu 1 (0,01)
gauza bat ispilu 1 (0,01)
gauza bat jabe 1 (0,01)
gauza bat kendu 1 (0,01)
gauza bat kolore 1 (0,01)
gauza bat kontrajarri 1 (0,01)
gauza bat legatu 1 (0,01)
gauza bat nahi 1 (0,01)
gauza bat okertu 1 (0,01)
gauza bat ondorioz 1 (0,01)
gauza bat printzipio 1 (0,01)
gauza bat txoil 1 (0,01)
gauza bat xede 1 (0,01)
gauza bat zenbat 1 (0,01)
gauza bat zergati 1 (0,01)
gauza bat zuzen 1 (0,01)
gauza bat zuzendu 1 (0,01)
gauza batzuk bera 1 (0,01)
gauza batzuk beste 1 (0,01)
gauza batzuk deskribatu 1 (0,01)
gauza batzuk entzun 1 (0,01)
gauza batzuk ere 1 (0,01)
gauza batzuk esan 1 (0,01)
gauza batzuk eurak 1 (0,01)
gauza batzuk ez 1 (0,01)
gauza batzuk ezagutu 1 (0,01)
gauza batzuk gaitzetsi 1 (0,01)
gauza batzuk gertatu 1 (0,01)
gauza batzuk oso 1 (0,01)
gauza batzuk produkzio 1 (0,01)
gauza batzuk zehaztu 1 (0,01)
gauza batzuk zeintzuk 1 (0,01)
gauza batzuk zientzia 1 (0,01)
gauza batzuk zuzenbide 1 (0,01)
gauza bera agertu 1 (0,01)
gauza bera aipatu 1 (0,01)
gauza bera al 1 (0,01)
gauza bera ari 1 (0,01)
gauza bera azken 1 (0,01)
gauza bera bakuntasun 1 (0,01)
gauza bera bera 1 (0,01)
gauza bera bereizi 1 (0,01)
gauza bera betiko 1 (0,01)
gauza bera delako 1 (0,01)
gauza bera deskribatu 1 (0,01)
gauza bera direlako 1 (0,01)
gauza bera egonkor 1 (0,01)
gauza bera eragin 1 (0,01)
gauza bera erakutsi 1 (0,01)
gauza bera espazio 1 (0,01)
gauza bera etxe 1 (0,01)
gauza bera existentzia 1 (0,01)
gauza bera ezinezko 1 (0,01)
gauza bera frogatu 1 (0,01)
gauza bera galdetu 1 (0,01)
gauza bera haga 1 (0,01)
gauza bera haur 1 (0,01)
gauza bera hiru 1 (0,01)
gauza bera hitz 1 (0,01)
gauza bera ikuspuntu 1 (0,01)
gauza bera jarri 1 (0,01)
gauza bera komun 1 (0,01)
gauza bera oso 1 (0,01)
gauza bera Parsifal 1 (0,01)
gauza bera seme 1 (0,01)
gauza bera substantzia 1 (0,01)
gauza bera teoria 1 (0,01)
gauza bera ulertu 1 (0,01)
gauza bera zerbait 1 (0,01)
gauza berak edertasun 1 (0,01)
gauza berak egokitu 1 (0,01)
gauza berak hitz 1 (0,01)
gauza berak nor 1 (0,01)
gauza berak zientzia 1 (0,01)
gauza berbera gertatu 1 (0,01)
gauza berbera ikusi 1 (0,01)
gauza berezi antzerki 1 (0,01)
gauza berezi batzuk 1 (0,01)
gauza berezi hau 1 (0,01)
gauza berezko entitate 1 (0,01)
gauza berri aurkitu 1 (0,01)
gauza berri den 1 (0,01)
gauza berri esateko 1 (0,01)
gauza bezala hartu 1 (0,01)
gauza bezala hauteman 1 (0,01)
gauza bi baino 1 (0,01)
gauza bi horiek 1 (0,01)
gauza bi izaki 1 (0,01)
gauza bihurtu tentazio 1 (0,01)
gauza bikain bat 1 (0,01)
gauza bitxi bat 1 (0,01)
gauza bitxi esan 1 (0,01)
gauza bitxi jostatu 1 (0,01)
gauza desberdin bi 1 (0,01)
gauza desberdin esan 1 (0,01)
gauza desberdin sortu 1 (0,01)
gauza eder bat 1 (0,01)
gauza eder faltan 1 (0,01)
gauza eder gehien 1 (0,01)
gauza eder lortu 1 (0,01)
gauza eder maitatu 1 (0,01)
gauza eder ni 1 (0,01)
gauza eder ordena 1 (0,01)
gauza egia aurkeztu 1 (0,01)
gauza egia egon 1 (0,01)
gauza egia ere 1 (0,01)
gauza egin ezan 1 (0,01)
gauza egin modu 1 (0,01)
gauza egin molde 1 (0,01)
gauza egoera bat 1 (0,01)
gauza egoera berri 1 (0,01)
gauza egoera hau 1 (0,01)
gauza egoera hori 1 (0,01)
gauza egoera modu 1 (0,01)
gauza egoera osatu 1 (0,01)
gauza egon defendatu 1 (0,01)
gauza egon ezer 1 (0,01)
gauza egon joera 1 (0,01)
gauza egon leku 1 (0,01)
gauza egon modu 1 (0,01)
gauza egon sentipen 1 (0,01)
gauza egon sinetsi 1 (0,01)
gauza elkar agertu 1 (0,01)
gauza elkar antzeko 1 (0,01)
gauza elkar jarri 1 (0,01)
gauza erabat hondatu 1 (0,01)
gauza erabat logiko 1 (0,01)
gauza erabat natural 1 (0,01)
gauza eragin ni 1 (0,01)
gauza eragin zehatz 1 (0,01)
gauza erakargarri anitz 1 (0,01)
gauza erakargarri bat 1 (0,01)
gauza erakargarri hori 1 (0,01)
gauza ere azalpen 1 (0,01)
gauza ere balio 1 (0,01)
gauza ere esku 1 (0,01)
gauza ere norbanako 1 (0,01)
gauza erlazio arbitrario 1 (0,01)
gauza erlazio finkatu 1 (0,01)
gauza erlazio jainko 1 (0,01)
gauza errealitate bat 1 (0,01)
gauza errealitate gisa 1 (0,01)
gauza esan ari 1 (0,01)
gauza esan ulertu 1 (0,01)
gauza esentzia ala 1 (0,01)
gauza esentzia bereizi 1 (0,01)
gauza esentzia zehatz 1 (0,01)
gauza eskubide berberak 1 (0,01)
gauza existentzia desitsatsi 1 (0,01)
gauza existentzia zalantzakor 1 (0,01)
gauza ez hitz 1 (0,01)
gauza ez objektibo 1 (0,01)
gauza ezaguera balio 1 (0,01)
gauza ezaguera iritsi 1 (0,01)
gauza ezaguera objektibo 1 (0,01)
gauza ezaguera ukan 1 (0,01)
gauza ezagutu bera 1 (0,01)
gauza ezagutza erabilera 1 (0,01)
gauza ezagutza eratorri 1 (0,01)
gauza ezagutza eremu 1 (0,01)
gauza ezagutza orokor 1 (0,01)
gauza ezagutza oztopatu 1 (0,01)
gauza ezagutza zuzen 1 (0,01)
gauza ezan aginte 1 (0,01)
gauza ezan legeria 1 (0,01)
gauza ezaugarri absolutu 1 (0,01)
gauza ezaugarri behatzaile 1 (0,01)
gauza ezaugarri beste 1 (0,01)
gauza ezaugarri eduki 1 (0,01)
gauza ezaugarri errepresentatu 1 (0,01)
gauza ezaugarri ez 1 (0,01)
gauza ezaugarri ezagutu 1 (0,01)
gauza ezberdin ez 1 (0,01)
gauza ezberdin ezagutu 1 (0,01)
gauza ezberdin gisa 1 (0,01)
gauza ezberdin jardun 1 (0,01)
gauza ezberdin kontatu 1 (0,01)
gauza ezberdin ukan 1 (0,01)
gauza ezin egon 1 (0,01)
gauza ezin ukan 1 (0,01)
gauza forma eman 1 (0,01)
gauza forma ezagutu 1 (0,01)
gauza garrantzitsu geratu 1 (0,01)
gauza garrantzitsu h. 1 (0,01)
gauza gertatu ere 1 (0,01)
gauza gertu begiratu 1 (0,01)
gauza gisa mugagabe 1 (0,01)
gauza guzti adierazi 1 (0,01)
gauza guzti ahalegindu 1 (0,01)
gauza guzti aita 1 (0,01)
gauza guzti ametsetako 1 (0,01)
gauza guzti antolatu 1 (0,01)
gauza guzti antzeko 1 (0,01)
gauza guzti arrazoitu 1 (0,01)
gauza guzti azken 1 (0,01)
gauza guzti baldintzatu 1 (0,01)
gauza guzti berberak 1 (0,01)
gauza guzti beti 1 (0,01)
gauza guzti bildu 1 (0,01)
gauza guzti bizitza 1 (0,01)
gauza guzti botere 1 (0,01)
gauza guzti distantzia 1 (0,01)
gauza guzti eder 1 (0,01)
gauza guzti egia 1 (0,01)
gauza guzti egon 1 (0,01)
gauza guzti erabilera 1 (0,01)
gauza guzti eraspen 1 (0,01)
gauza guzti ere 1 (0,01)
gauza guzti ezberdin 1 (0,01)
gauza guzti funts 1 (0,01)
gauza guzti hasiera 1 (0,01)
gauza guzti helburu 1 (0,01)
gauza guzti jabari 1 (0,01)
gauza guzti jaio 1 (0,01)
gauza guzti juzgu 1 (0,01)
gauza guzti kanpoko 1 (0,01)
gauza guzti konposatu 1 (0,01)
gauza guzti mugagabe 1 (0,01)
gauza guzti neurgailu 1 (0,01)
gauza guzti neurri 1 (0,01)
gauza guzti ohitura 1 (0,01)
gauza guzti on 1 (0,01)
gauza guzti oraingo 1 (0,01)
gauza guzti osagai 1 (0,01)
gauza guzti salneurri 1 (0,01)
gauza guzti sartu 1 (0,01)
gauza guzti sinetsi 1 (0,01)
gauza guzti sorrarazi 1 (0,01)
gauza guzti sorrarazle 1 (0,01)
gauza guzti Tartaro 1 (0,01)
gauza guzti ukan 1 (0,01)
gauza guzti xede 1 (0,01)
gauza guzti zehatz 1 (0,01)
gauza handi balio 1 (0,01)
gauza handi ekarri 1 (0,01)
gauza handi erdietsi 1 (0,01)
gauza handi ere 1 (0,01)
gauza handi esan 1 (0,01)
gauza handi zitalkeria 1 (0,01)
gauza harrigarri asko 1 (0,01)
gauza harrigarri egin 1 (0,01)
gauza hastapen aurkitu 1 (0,01)
gauza hastapen historiko 1 (0,01)
gauza hastapen perfektu 1 (0,01)
gauza hauek antzeko 1 (0,01)
gauza hauek aurkitu 1 (0,01)
gauza hauek bat 1 (0,01)
gauza hauek epaitu 1 (0,01)
gauza hauek ez 1 (0,01)
gauza hauek guzti 1 (0,01)
gauza hauek ongi 1 (0,01)
gauza hauek zuzenki 1 (0,01)
gauza hori benetako 1 (0,01)
gauza hori bera 1 (0,01)
gauza hori ebaluaketa 1 (0,01)
gauza hori egonkor 1 (0,01)
gauza hori erreproduzitu 1 (0,01)
gauza hori esan 1 (0,01)
gauza hori eskubide 1 (0,01)
gauza hori etzan 1 (0,01)
gauza hori ezaugarri 1 (0,01)
gauza hori ezein 1 (0,01)
gauza hori ibili 1 (0,01)
gauza hori ideia 1 (0,01)
gauza hori izen 1 (0,01)
gauza hori kalitate 1 (0,01)
gauza hori kanpo 1 (0,01)
gauza hori kokatu 1 (0,01)
gauza hori lortu 1 (0,01)
gauza hori sinple 1 (0,01)
gauza hori zuhaitz 1 (0,01)
gauza horiek antz 1 (0,01)
gauza horiek ari 1 (0,01)
gauza horiek begietsi 1 (0,01)
gauza horiek bera 1 (0,01)
gauza horiek bizi 1 (0,01)
gauza horiek esan 1 (0,01)
gauza horiek ezagutza 1 (0,01)
gauza horiek gain 1 (0,01)
gauza horiek gainerako 1 (0,01)
gauza horiek gerorako 1 (0,01)
gauza horiek harreman 1 (0,01)
gauza horiek isla 1 (0,01)
gauza horiek jomuga 1 (0,01)
gauza horiek natura 1 (0,01)
gauza horiek rapsoda 1 (0,01)
gauza horiek zenbait 1 (0,01)
gauza horrela atera 1 (0,01)
gauza horrela ez 1 (0,01)
gauza horrela nahasi 1 (0,01)
gauza ideia erabat 1 (0,01)
gauza ideia faltsu 1 (0,01)
gauza ideia lortu 1 (0,01)
gauza ideia oker 1 (0,01)
gauza ideia orokor 1 (0,01)
gauza ilun adibide 1 (0,01)
gauza ilun aplikatu 1 (0,01)
gauza ilun argitu 1 (0,01)
gauza irudikatu ohi 1 (0,01)
gauza isla ere 1 (0,01)
gauza isla ez 1 (0,01)
gauza isla ispilu 1 (0,01)
gauza izaera adierazi 1 (0,01)
gauza izaera arakatu 1 (0,01)
gauza izaera ezezagun 1 (0,01)
gauza izaera idazki 1 (0,01)
gauza izaera testu 1 (0,01)
gauza izen egotzi 1 (0,01)
gauza izen eman 1 (0,01)
gauza izen erabili 1 (0,01)
gauza izen ikur 1 (0,01)
gauza izendatu behar 1 (0,01)
gauza izendatu nahitaez 1 (0,01)
gauza izendatu objektu 1 (0,01)
gauza korporal etorri 1 (0,01)
gauza korporal existitu 1 (0,01)
gauza lehen baino 1 (0,01)
gauza lehen behin 1 (0,01)
gauza lehen printzipio 1 (0,01)
gauza lotu egon 1 (0,01)
gauza lotu ez 1 (0,01)
gauza lotu izen 1 (0,01)
gauza natural bat 1 (0,01)
gauza natural egon 1 (0,01)
gauza natural gisa 1 (0,01)
gauza natural izen 1 (0,01)
gauza natural nolabait 1 (0,01)
gauza nola egin 1 (0,01)
gauza nolako behar 1 (0,01)
gauza on betiko 1 (0,01)
gauza on burutu 1 (0,01)
gauza on c 1 (0,01)
gauza on jabetza 1 (0,01)
gauza on lortu 1 (0,01)
gauza on maitatu 1 (0,01)
gauza oro aita 1 (0,01)
gauza oro aldibereko 1 (0,01)
gauza oro beti 1 (0,01)
gauza oro esentzial 1 (0,01)
gauza oro modu 1 (0,01)
gauza oro neurri 1 (0,01)
gauza oro printzipio 1 (0,01)
gauza printzipio espezie 1 (0,01)
gauza printzipio existentzia 1 (0,01)
gauza printzipio galdera 1 (0,01)
gauza printzipio unibertsal 1 (0,01)
gauza ustelgarri forma 1 (0,01)
gauza zer mundu 1 (0,01)
gauza zuzen begiratu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia